Pereiti prie turinio

Kelionė po JAV vakarinę pakrantę

Rekomenduojami pranešimai

Kiek vėlokai, tačiau nutariau pasidalinti savo kelionės po JAV vakarinę pakrante šį rudenį patirtimi ir įspūdžiais.

Nuotykiai prasidėjo jau pirmomis vasaros dienomis, kai galiausiai atėjo ilgai lauktas metas krautis kuprines ir ruoštis į tolimiausią iki šiol kelionę. Apie vasarą praleistą laiką rašiau kitame forumo straipsnyje - https://uzdarbis.lt/t412649/vasara-kalifornijoje/page__p__3128549__fromsearch__1#entry3128549

Viso round trip'as truko 28 dienas, per jas aplankėme 4 valstijas: California, Arizona, Nevada ir Utah, bei pabūvojome 6 - iuose nacionaliniuose parkuose: Josemite, Kings Canyon, Seqouia, Death Valley, Zion ir Grand Canyon. Na o dabar apie viską kiek plačiau..

Prieš kelionės pradžią įsigijome metinį abonementą (annual pass), leidžiantį visus metus įvažiuoti į bet kurį nacionalinį ar valstijos reikšmės parką (State Park). Aplankant daugiau nei kelis parkus ši investicija tikrai atsiperka.

Kelionę pradėjome South Lake Tahoe miestelyje, kuriame praleidome vasarą. Keliavome su senu, 1996 metų Ford Explorer, o pravertė jis ne tik kaip priemonė nuo vieno taško iki kito nusigauti - nemažą dalį naktų, kai vakarus sutikdavome ne pačioje tinkamiausioje palapinei statyti vietoje, pastogę mums suteikdavo būtent šis erdvus senučiukas.

Pirmoji kelionės metu aplankyta vieta buvo Bodie State Park - tai aukso karštinės metu įsikūręs ir klestėjęs miestelis Kalifornijos valstijoje. Šiandien tai yra vienas žinomiausių vaiduoklių miestų (ghost town) JAV. Norint nusigauti iki šios vietos gerą pusvalandį tenka važiuoti siauru žvyro keliuku, be jokios gyvos dvasios aplinkui. Pačiame miestelyje stūkso kelios dešimtys apleistų medinių namelių, keliose iš jų šiandien veikia muziejai.

Sekantis kelionės taškas - Josemite nacionalinis parkas. Šioje įspūdingo dydžio teritorijoje praleidome daugiausiai laiko - beveik keturias dienas, tačiau pamatėme vos mažytę dalelę nuostabaus gamtos grožio jame. Josemite parkas apima didžiulę teritoriją, visame parke yra apstu žygiavimo trasų, kuriose žmonių srautas yra ribojamas, tad norint pamatyti gražiausius parko kampelius kelionę reiktų planuoti iš anksto. O pamatyti tikrai yra ką - nuo didingų krioklių iki ramių ežerų, nuo žaliuojančių pievų iki dangų badančių kalnų viršūnių.

Ne ką mažiau dangų smaigstė ir aukščiausiais pasaulio medžiais tituluojamos sekvojos - Sequoia nacionaliniame parke. Nors sekvojos išties yra itin auštos, tačiau akį labiau nei jų ūgis traukia šių išstypėlių kamieno apimtis. Visad įsivaizdavau, jog sekvojų nacionalinis parkas bus apstus tik šių ir jokių kitų medžių ir pažvelgęs į viršų vargiai sugebėsiu įžvelgti medžių viršūnes, tačiau buvo ne visai taip.. Visas parkas atrodo lyg įprastas pušų bei keleto kitokių rūšių medžių miškas, su keliais takeliais ir žygiavimo trasomis vedančiomis prie pavienių šimtamečių sekvojų. Jaunos sekvojos atrodo visai kaip įprastos pušys, tiktai ne vieną amžių skaičiuojančios sekvojos sugeba išsiskirti savo sudėjimu.

Apie Death Valley pasakoti daug tikriausiai nebūtina. Keliavome rugsėjo mėnesį, kai karščio pikas jau būvo atslūgęs, tad pasitenkinome vos 40 (Celsijaus) laipsnių gaivinančia temperatūra :) Mirties slėnį pervažiavome per kiek daugiau nei pusdienį su trumpais sustojimais atsigaivinti išdžiūvusią burną, nusivalyti veidu srūvantį prakaitą bei pailsinti automobilį, dėl kurio kiek nerimavome, tačiau, kaip vėliau paaiškėjo – visai be reikalo.

Zion - vienas nuostabiausių gamtos kūrinių. Rausva. Ši spalva tiesiog dominavo visame parke. Visi takeliai nusėti rausvu smėliu, o rausvos uolos supančios iš visų pusių vertė jaustis tarsi pasakos šaly. Zion yra ganėtinai nedidelis parkas, tad kone visą jį apžiūrėti galima ir per dieną. Įvažiavus į parko teritoriją ir palikus automobilį stovėjimo aikštelėje po visą teritoriją keliauti galima nuolatos kursuojančiais parko autobusais.

Na ir paskutinysis iš nacionalinių parkų - Grand Canyon. Kanjonas išties įspūdingo dydžio ir grožio, tačiau pernelyg daug laiko jam neskyrėme, užtenka ir trumpam paganyti akis, jog vaizdas įstrigtų atmintyje visam gyvenimui.

Kur kas smagiau ir įsimintiniau buvo leistis į ilgus žygius, maudytis lediniame vandenyje ar kopti į kalnus galbūt ir ne pačiose žinomiausiose tačiau kartais netgi nuostabesniuose, atokesniuose gamtos kampeliuose.

Iki rimto kelionių pasakojimo dar toli, tačiau tikiuosi buvo įdomu.

Sukūriau ir trumpą video apie šią kelionę:

Pastarasis galbūt bus įdomiau nei pasakojimas :)

Dalintis kituose puslapiuose

video neblogas, gal trūksta šiek tiek color gradingo, kad atrodytų patrauklesnis akiai. man būtų aktualu, jeigu pasidalintum skaičiais iš finansinės pusės, kadangi pats planuoju su draugais daryti panašų road tripą.

Ačiū, reikės dar ties daug kuo padirbėti ateity montuojant. Dėl finansų, tai tiksliai nesu paskaičiavęs, tačiau kažkur apie 1,500$ vienam asmeniui keliaujant dviese. Dažnai miegant automobilyje, tačiau per daug netaupant kitiems dalykams. Užtai kuro išlaidas rašėmės - 515$ iš viso per visą laikotarpį su gan neekonomišku automobiliu. Na bet už nuomą automobilio labai mažai palyginus mokėjom - 25$ per parą, neoficialiai nuomojantis. Šiaip auto nuoma gan brangi jaunesniems nei 25 metų asmenims lyg ir, nes visos kompanijos beveik taiko jauno vairuotojo mokestį, kuris būna toks pat kaip pati nuoma beveik.

Dalintis kituose puslapiuose

Važiavom ir mes šį rudenį, panašiu maršrutu, tik nevažiavom iki Utah valstijos. Buvom Red Rock Canyon prie Las Vegaso, ten taip pat visai gražu. Už mašina teko mokėt ~60 USD / dienai, tačiau gavom 2020 toyota. Kaip mašiną taip pigiai išsinuomavot?

Redagavo Marnas9
Dalintis kituose puslapiuose

Nuomojomės kambarį vasarai pas vietinį iš South Lake Tahoe tai jis ir automobilį pasiūlė išsinuomot iš jo.

Dalintis kituose puslapiuose

Gal kas palyginimui turi per kanijonus ar pns su savo auto verta ar turistines keliones patogiau veza? aprodo?

Kiekvienam skirtingai pagal keliavimo įpročius ar poreikius manau, tačiau aš niekad nekeisčiau galimybės nepriklausomai keliauti net jei ir šiek tiek brangiau į kokias tai nors turistines keliones. Niekad nebandžiau to ir neplanuoju išmėginti, tačiau skamba labai jau nuobodžiai tai, man atimtų visą keliavimo malonumą buvimas prikaustytu prie kažkokios grupės ir įspaustu į laiko rėmus kelionės metu, kai būtent detalaus plano neturėjimas, veikimas eksprontu galiausiai palieka geriausius prisiminimus

Dalintis kituose puslapiuose

Tai spėju kelionės pabaiga turėjo būti ten pat kur ir prasidėjo, kad senoliui grąžinti mašiną? Nes gaudant bilietų akcijas galima nuskristi į vakarinę pakrantę, ten išsinuomavus mašiną patripinti, tada perskristi į rytinę, padaryti tą patį ir galiausiai atgal į europą. Arba vice versa, priklausomai nuo bilietų kainos. Bet pamatyti galima daugiau, nei vieną pakrantę už panašią kainą

Dalintis kituose puslapiuose

Aš taip pat esu keliaves USA - LA > Phoenix > Grand Canyon > Zion park > Las Vegas > LA

Viskas truko apie dvi savaites.

Išleista auto nuomai 1500usd (Full insurance)

Visa kita dar apie 1500eur/zmogui.

Keliavom patogiu visureigiu, apsistodavom hotel, motel.

Maistas 50/50 - buvo, kad valgėme restoranuose, bet taip pat ir buvo, kad iš parduotuviu nusipirkdavom kažką.

Activities - kažko ypatingo neišlaidavom, bet most expensive buvo bagio nuoma apie 400usd, bet vertejo :)

Dalintis kituose puslapiuose

Taip, grįžom iš ten kur pradėjom, tačiau skrydis atgal buvo iš San Francisko, tad vos kelios papildomos valandos kelio nuo ten, kur automobilį grąžinom. Beje, mašina buvo senutė, ne žmogus, kuris ją nuomavo ;DD

Žinoma, galima per tiek laiko buvo pamatyti kur kas daugiau nei tik vakarinę pakrantę tačiau kaip tik norėjom niekur neskubėdami plačiau išnarstyti vieną dalį šį kart

Dalintis kituose puslapiuose

Pats gyvenu vakarinėj pakrantėj, bet vis nėra progos palėkti iki Utah. Iš video atrodo, kad tikrai daug ką pamatėt.

Ir tada grįžti iš kelionės visur po truputi, bet niekur nepabuvęs.

Sveiki

Nesenai grizome is panasios keliones,keliavom 3 savaites. Be jau isvardintu dar papildomai aplankeme Arches, Canyonland, Mesa Verde, Bryce canyoan nac. parkus, Navajo road, Antilope canyoan, Horse Shue, Hoover damb bei pakranteje tarp SF ir La esanti Big Sur parka. Keliavom dviese, gavosi po 1500$ su viskuo. Skrydis Kaunas-Kopenhaga-La/back po 280Eur/zmogui, masina Nissan versa is DollarAuto- 300 + mokesciai( reikia tiksliai issiklausineti uz ka moki extras, nes kaina kyla zaibiskai jei viska pasiemi),kuras - 400( numynem 5000km, bet kuro kaina labai skiriasi priklausomai nuo valstijos, brangiausia kalifornijoje, pigiausia pylem jutoj), gyvenom motel/hotel visas naktis, valgem daznai ka pasigaminam ar nusiperkam is supermarketu, reciau uzkandinese/kavinese( ant maisto pataupem, neesam isrankus). Kadangi viska planavom is anksto dideliu papildomu islaidu nebuvo.

Labai apsimoka pirkti annual pass i nacianalinius parkus, ziauriai susitaupo, nes jo kaina 88$, o atskirai visur moketume po 30$ i kiekviena, i state park ivaziavimas 10( pass negalioja ). Tai reiktu pasiplanuoti marsruta.

Beje, kadangi susimaisem ir nusipirkom 2 Annual pasus, viena galiu parduoti. Galioja 1 masinai, 2 zmonems, visiems JAV nac. parkams iki 2020.09, parduociau uz 50eur( susitaupo beveik 30eur), tel.868675647, vilniuje

Sveiki

*Su Annual Pass automobilyje gali būti iki 4 suaugusiųjų. Tie du laukeliai kuriuose vardus galima įrašyti skirti tik Anual Pass savininkui, kuris, jei tikrina įvažiuojant, turi būti vienas iš automobilyje esančių žmonių.

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...