Pereiti prie turinio

Kaip nusipirkt automobilį ir nelikt apgautam?


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki, uždarbiečiai.

Jau kurį laiką planuoju įsigyti automobilį, bet gi žiauriai baisu likt apgautam.

Auto norėčiau už €2500-€3500, tačiau visiškai nesigaudau kaip patikrinti auto būklę prieš pirkimą, kad bent apytiksliai žinoti jos būklę ir potencialias grėsmes.

Galbūt turit kokių patarimų?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nei į variklio vidų, nei pavarų dėžę ar kitus komponentus į vidų neįlysi apžiūros metu, o defektus galima laikinai užmaskuoti, pirikūpai slepti defektus kuriam laikui tai tikrai moka gerai happy.gif Taigi norėjau pasakyti, kad niekas 100% nenustatys gera ar bloga, galima tiesiog didesnius defektus pamatyti jei tokių yra.

Variantas vežti į servisą, bet vėlgi, čia yra tokie dalykai, kad tikrai ne kiekvieinas pardavėjas sutinka vaiuoti apžiūrai į servisą. Kiek esu pirkęs auto (manau jau 8 kokie pakeisti), vos du buvo sutikę servise apžiūrėt.

Dar priklauso ir nuo ankstesnio savininko, kaip jis prižiūrėjo, gali atrodyti tvarkingi keli, bet gal vienas pvz laiku nekeitė tepalų ar panašiai, čia laimės dalykas kaip pataikysi.

Taigi, pirkdamas ne naują niekada nesitikėt 100% tvarkingumo, retas atvejis, kai parduodamas visiškai tvarkingas automobilis. Tokioje situacijoje, jei pats visiškai nesigaudai, pasiimk geriausia kokį draugą kuris daugiau nusimano ir važiuokit apžiūrinėt.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Technika genda ir reikia su tuo susitaikyti. Jeigu mašina šiandien tvarkinga, nereiškia, kad ji bus tvarkinga rytoj, už savaitės ar už mėnesio. Tai jeigu suges po mėnesio laikysi save apgautu ar ne?

 

Niekada nepirk automobilio iš paskutinių pinigų, perki už 3k, turėk 1k pasidėjęs ir remontui.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O kaip ten reikalai su tom pirkimo pardavimo sutartim ir LT istatymais? Tarkime, perki auto, po 3 dienu uzkala variklis. Bet su salyga, kad ne del to, ka dperekupas kazka bure, tieisog, sena msina, nepasiseke, negali juk pardavejas eilinis zmogelis, pats su auto vazinejes daug metu, duoti garantijos 15 metui senumo masinos varikliui, ar ne?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ačiū už rekomendacijas :)

 

Svarbiausia taisyklė jei nenori likt apgautas - samdyk ką nors kas tuo užsiima, nesvarbu ar mane ar Paulių ar ką nors kitą. Lygiai taip pat kaip samdai statybininkus kai reikia apstatyti namą ar neši telefoną į taisyklą. Kažkokių draugelių kurie turėję keliom mašinom daugiau ir gal net kartą buvo stabdžių kaladėles patys pasikeitę geriau neimk. Nes kiek pastebėjau tokie ne tik nepadės, bet ir sutrukdys rasti gerą auto, o perekūpai į tokius tik ir taikosi.

Taip, idealių mašinų į kurias po pirkimo nereikės įdėti nė cento nebūna. Bet tai nereiškia, kad reikia pirkti bet kokį pirmą pasitaikiusį laužą.

Gali nusipirkti du variantus:

1) Tarkim už 3000€ tvarkingą, gyva, nedaužtą, nenuvažinėtą auto, į kurį investavus 1000€ tarnaus tau ilgai ir laimingai, o po kelių metų išlaikęs gerą būklę dėl infliacijos parduosi už tuos pačius 3000€.

2) Tą patį modelį už 2000€ nuvažinėtą į visus galus daužtą laužą, kuriam prikelti reikės 3000€, o tiek sukišus jis vistiek liks laužu 2000€ vertes.

Dar yra trečias variantas pirkti su dideliu defektu, pvz., variklio ar lengvai daužtą, bet jeigu nesi susijęs su automobilių pasauliu, tai toks variantas kažin ar apsimoka.

Na ir ketvirtas variantas būtų pirkti už didelę kainą, tarkim 5000€, kur nieko nereikės daryti, netgi tepalai bus pakeisti, bet tokius esu matęs tik pas Vokietijos dylerius, jie skirti taupantiems laiką ir perkantiems lizingu, kai kišenėj nėra pinigų pirmam aptarnavimui.

 

Mašinos pirkimas, ypač senos, ypač Lietuvoje yra tarsi deimanto ieškojimas sąvartyne. Kad nebankrutuoti mokant specialistams už kiekvieno laužo apžiūrą - didžiąją dalį darbo gali padaryti pats.

Renkantis skelbimus žiūrėk į vidutinę arba aukštesnę rinkos kainą. Stebuklais netikėk, jeigu iš tikro gera mašiną patalpinama už mažesnę kainą - ją per 2min nupirks perekūpai.

Nekreipk jokio dėmesio į tokius dalykus kaip skelbimo galiojimo laikas, nuotraukų grožį, metus ir ypač ridą. Pastaroji visiškai nieko nereiškia, nebent kokie skaičiai sukiojosi perekūpo galvoje kai ją atsukinėjo.

Daug ką apie mašiną galima suprasti dar iš pokalbio telefonu. Jeigu mašina lietuviška - pirmiausia paklausk ar ji registruota pardavėjo vardu ar jis ją perpardavinėja. Jeigu jo vardu - viskas tvarkoje. Jeigu aiškiai pasako, kad perpardavinėja - irgi nieko blogo. Jeigu prasideda istorijos, kad paliko pardavinėti švogeris arba pirko žmonai, bet jai nepatiko, tai tokį gali iš karto atmesti, ar bent jau nukelti antram planui.

Jeigu pardavėjas pasakoja apie visus, kad ir smulkius trūkumus - tokiam variantui teik pirmenybę, dažniausiai būna geri auto. Jeigu sako, kad viskas idealu, jokių trūkumų nėra, tai ten greičiausiai bus laužas.

Paklausk ar buvo daužta, ar yra servisų istorija bent iš seniau, ar viskas veikia, ar nėra pašalinių garsų. Kuo sąžiningiau atsakinės pardavėjas tuo geriau. Išgirdęs tokius atsikalbinėjimus kaip "tu čia mašiną perki ar knygelę?", "nenauja mašina" ir t.t. - gali iš karto mesti ragelį. Paprašyk kėbulo Nr., patikrink jį vta.lt ir regitra.lt, kad sutaptų rida ir nebūtų kažkokių registracijos apribojimų.

Nuvažiuok apžiūrėti. Tam, kad pamatyti supuvusį kėbulą, nusilupusius dažus ar suplyšusį saloną specialių įgūdžių nereikia. Kosmetinę būklę irgi įsivertink pats, ar tau tinka visi subraižymai ar palankstymai ar juos reikės tvarkyti. Kiekvienos kėbulo detalės remontą skaičiuok po 100-150€, nepriklausomai nuo pažeidimo dydžio. Paprašyk pravažiuoti, aišku visų niuansų nesuprasi, bet jeigu kažkas žiauriai barška trūkčioja, dūmija pamatysi ir be patirties.

Jeigu pardavėjas neleidžia pravažiuoti ir atsisako važiuoti į servisą arba kuria tam visokias priežastis neva nėra draudimo ir pan. - iškart atmesk tokį variantą ir važiuok žiūrėti kito.

Tokiu būdu atmetęs kokias 45 iš 50 mašinų likusioms gali samdyti specialistus ir vežti į servisą.

Jeigu viskas tvarkoje ir mašiną perki - važiuoji su pardavėju į regitra ir tik po registracijos sumoki pinigus.

 

O kaip ten reikalai su tom pirkimo pardavimo sutartim ir LT istatymais? Tarkime, perki auto, po 3 dienu uzkala variklis. Bet su salyga, kad ne del to, ka dperekupas kazka bure, tieisog, sena msina, nepasiseke, negali juk pardavejas eilinis zmogelis, pats su auto vazinejes daug metu, duoti garantijos 15 metui senumo masinos varikliui, ar ne?

Neįmanomas toks dalykas, kad šiandien variklis dirba tvarkingai, o po 3 dienų staiga užkala. Nebent nutrūksta diržas arba grandinė, bet čia 100% atsitiktinumas, už tai neatsakingas nei pirkėjas nei pardavėjas, išskyrus jeigu perekūpas melavo, kad neseniai viskas pakeista.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na, ne visia neimanomas. Yra toks dalykas, kaip problematiski varikliai, arba pavaru dezes. Tarkime, paimime kad ir 2.7 HDI varikli, apie kurio alkuninio reikalus legendos sklinda. Tai ten taip ir yra, siandien dirba idealiai, rytoj luzta. Net naujam varikliui taip gali nutikti, PSA pati si reikala yra pripazinusi ir t.t. Esme tame, kad tokiu variantu yra tarp visu gamintoju. Tai va, perka zmogus masina, sutartyje parasyta kad auto be trukumu, ir is tiesu taip ir yra, tarkime. Ir jam po valandos luzta alkuninis. Kaip tada?

Buvo viena byla lietuvoje, su BMW, ten irgi yra kazkuris variklis su gamintojo pripazintomis bedomis, zmogelis pirko, jam uzkale, padave i teisma, buvo ekspertize, ekspertai nustate, kad taip, kaltas GAMINTOJO brokas. Bet kadangi sutartyje buvo parasyta kad auto be trukumu, pardavejui priteise grazinti pinigus ir pasiimti auto. Tai vat, ar tai ne absurdas?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Lūžtantis velenas kaip ir grandinė - kol nelūžo, tol variklis dirba idealiai ir niekada nežinai kada jis lūš. Bet tai nėra vadinama užkalusiu varikliu.

Dėl tavo aprašytos situacijos priklauso kas buvo tos mašinos pardavėjas ar privatus asmuo ar prekybininkas (nesvarbu ar perekūpas ar autosalonas), nes pagal įstatymą jie neša skirtingą atsakomybę.

Taip pat logikos tame yra, nes grandinės ir velenai lūžta ne šiaip sau, o dėl netinkamos priežiūros. Pvz., buvo pilami nekokybiški tepalai, nekeičiami laiku, nežiūrimas jų lygis, variklis drožiamas šaltas. Jeigu grandinė nutrūksta, reiškia ji nebuvo pakeista pagal reglamentą. Kai savininkas uždrožė mašiną ir po to ją pardavė kitam žmogui pas kurį išlindo to drožimo pasekmės, tai manau normalu, kad savininkas turėtų už tai atsakyti. Bet iš kitos pusės sunku įrodyt kas būtent ją uždrožė. Nes dažnai pasitaiko kai pirkėjai apimti euforijos nusiperka savo svajonių auto daug nežiūrėję, o po kelių dienų euforija atslūgsta ir suvokia, kad pirko ne tą ką norėjo ar sumokėjo per daug. Tada ima ieškoti būdų (ne visada sąžiningų) kaip tą mašiną grąžinti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

.....

Jeigu pardavėjas pasakoja apie visus, kad ir smulkius trūkumus - tokiam variantui teik pirmenybę, dažniausiai būna geri auto.

....

 

Kažin ar daug tokių pardavėjų būna :( Pats pardavinėdamas stengiaus išvardinti visus žinomus trūkumus, tai paskui atrodo kad lavoną pardavinėju :D ir niekam neįdomu būna.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kažin ar daug tokių pardavėjų būna :( Pats pardavinėdamas stengiaus išvardinti visus žinomus trūkumus, tai paskui atrodo kad lavoną pardavinėju :D ir niekam neįdomu būna.

 

Va va, su saziningumu nelabai ka ir uzsidirbis. Taip sakant "nienajebioš - nepražyvioš". :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Mano labai geras draugas , pirkta beveik nauja auto ir važinėta lt 10 metų pardavinėjo, jis vienintelis savininkas.. Viskas taisyta laiku, tikrai daug kista euru ir litų laiku.

Išvažiavo pirkėjas iš kiemo ir gal už 10km dėžė nuėjo automato :D

Tad net žinodamas viską apie savo auto gali nenumatyti daug ko. Pirkėjui turėjo pusę dėžės remonto padengti. O kadangi auto USA rinkos tai buvo labai daug.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nu ir ar tai ne briedas visiskas? Blemba, nauja daikta is parduotuves perki, ir pardavejas kabinejasi del visokiu sudu, jei sugedo, o cia zmogelis pardavineji 10 metu senumo kibira, esi privarus paprastas pilietis, ne joks pardavejas, ir turi duoti garantija kad senam kibirui, deze po 10 km nepabyres. Nu is kur man zinot, kada ten kas suges SENAM daiktui? Stenli, net ir IDEALI prieziura negarantuoja, kad senas automobilis nesuges nuvaziaves 10 metru po nupirkimo.

Kai tokios nesamones, kaip apsidrausti nuo to? koki sakini irasyti i pardavimo sutarti, kad zmogui po triju dienu jei uzkals variklis ar dar kas nutiks, jis pas tave su advokatu neateitu?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pats pagalvok, kokia tikimybė, kad koks nors rimtas agregatas tarnavęs daug metų be priekaištų, nekėlęs jokių įtarimų suges būtent praėjus kelioms dienoms po pirkimo? 1 iš 1000? 1 iš 10000? Čia forume ar tarp draugų galit vienas kitam tokias istorijas pasakot, kad pirkėjas sugedo nuvažiavęs 10km, o realybėje pardavėjas nujautė, kad kažkas jau su mašina ne taip, todėl ir pardavinėjo ją. Tiesiog lietuvių mentalitetas toks, kad kol mašina gera, investuota pinigų, tol drošiu pats, o kai jau ima byrėti ar aiškėja koks gedimas reikia parduoti. Ir čia jau ne vienetiniai atvejai, taip vyksta bent 90% pardavimų.

Pvz., vieni žmonės nusipirko mašiną, po kelių dienų sugedo dyzelio siurblys. Kreipėsi į pardavėją, tas sako nieko nežinau, šimtą metų važinėjau viskas tvarkoj buvo (tada dar nebuvo to įstatymo dėl pardavėjo atsakomybės). Nunešė siurblį meistrui, o tas sako "taigi aš šitą siurblį prieš savaitę taisiau!", kadangi normalus remontas kainuoja brangiau už mašiną, tai prašė padaryti "pardavimui". Na ką, pirkėjai irgi padarė "pardavimui" ir pastatė mašiną pardavinėt.

Pradžiai tvarko mašinas "pardavimui", o po to verkia, kad pirkėjui mašina už vartų sugedo ir nori grąžint. Tvarkyk normaliai ir visi bus laimingi.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pats pagalvok, kokia tikimybė, kad koks nors rimtas agregatas tarnavęs daug metų be priekaištų, nekėlęs jokių įtarimų suges būtent praėjus kelioms dienoms po pirkimo? 1 iš 1000? 1 iš 10000? Čia forume ar tarp draugų galit vienas kitam tokias istorijas pasakot, kad pirkėjas sugedo nuvažiavęs 10km, o realybėje pardavėjas nujautė, kad kažkas jau su mašina ne taip, todėl ir pardavinėjo ją. Tiesiog lietuvių mentalitetas toks, kad kol mašina gera, investuota pinigų, tol drošiu pats, o kai jau ima byrėti ar aiškėja koks gedimas reikia parduoti. Ir čia jau ne vienetiniai atvejai, taip vyksta bent 90% pardavimų.

Pvz., vieni žmonės nusipirko mašiną, po kelių dienų sugedo dyzelio siurblys. Kreipėsi į pardavėją, tas sako nieko nežinau, šimtą metų važinėjau viskas tvarkoj buvo (tada dar nebuvo to įstatymo dėl pardavėjo atsakomybės). Nunešė siurblį meistrui, o tas sako "taigi aš šitą siurblį prieš savaitę taisiau!", kadangi normalus remontas kainuoja brangiau už mašiną, tai prašė padaryti "pardavimui". Na ką, pirkėjai irgi padarė "pardavimui" ir pastatė mašiną pardavinėt.

Pradžiai tvarko mašinas "pardavimui", o po to verkia, kad pirkėjui mašina už vartų sugedo ir nori grąžint. Tvarkyk normaliai ir visi bus laimingi.

Stanley, suvedi viska i absoliuta kaip Sitas, jei ziuri star wars :) Visu pirma, tu gal ir jauti, as jauciu, kad masinai kazks ne taip. bet masinas labai daznai vairuoja apie jas nieko nenunuokiantys asmenys. Kokia babyte buhaltere ar kokio kurkulo blondine su papais tikrai zino tik kaip vaira sukt ir kur lempos isijungia (nors ir to nezino, automatika uz jas tai daro). Tad ji tikrai nieko nejaucia, kas ten su tuo auto darosi. Tas istatymas skirtas nuo SAMONINGO defektu slepimo. O tu bandai irodyti, kad pradavejas turi atsakyti ir uz naturalu sisidevejima. Ar ru suvoki, kad tu masina gali priziureti kad ir pas gamintoja gamykloje, bet jei tai masinai jau 15 metu, niekas negali duot grantijos, kad kazas nelus. O gal tu naiviai tikiesi, kad zmones masinas PRIVALO priziureti kaip NASA space shuttle? Nors net ir tas patyre eile katastrofu. Tvarkyti kaip tu sakai NORMALIAI daznai net neimanoma. Pats sakai, kad normalus remontas kainuoja daugiau nei pati auto kartais. Nelogiska tiketis kad paprastas zmogus ta darys. Ir pabaigai - diskusija prasidejo apie gamyklinius defektuotus reikalus, uz kuriuos pagal istatyma kartais dulkina zmones. As tau dar karta sakau, nesigirdamas dabar - apie PSA koncerno 2.7 HDI varikli zinau tikrai daugiau nei tu. Netiki - pasiskaityk pezu foruma, cia kaip minimum. Ir ten JOKIA prieziura nepades. Jis uzkalti gali net naujas. Dabar nesiplesiu kame beda. Ir ten is tiesu gali luzti alkuninis po 10 km po pardavimo. ir taip yra nutike NE KARTA. Ir tai be del netinkamos prieziuros. Tu net neisivaizduoji, kaip kai kurie zmones nuosirdziai priziuri si varikli, ir kaip iesko visu imanomu priemoniu, kad jam nieko nenutiktu. Ir tokiu variantu yra ne tik pas PSA. nemazai gamintoju turi kazka panasaus. Ir ka dabar, pagal tave reikia pist toki pardaveja, jei pirkejui po 10 km uzkals variklis? Ir tokie atvejai su tokiais motorais buna tikrai ne 1 is 10000 kaip tu sakai. Gal pasikartosiu, bet siuo atveju perekupu posakis teisingas - perki daikta 15 metu senumo. Negali tiketis, kad jis bus idealus, kaip kad ir pikrdamas 3 metu senumo kompa, 10 metu skalbykle ir panasiai.

P.S. Kuo tavo istorija apie siurbli skiriasi nuo tavo paties pasieptu istoriju apie "draugu" istorijas apie po 10 km sugedusi auto?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nesutinku, kad Lietuvoje parsiduoda tik blogi automobiliai, nesutinku, kad nera zmoniu kurie juos priziuretu. Galbut neturi visos servisu istorijos, bet tai nereiskia, kad buvo taupoma ar pasirenkami prastos reputacijos servisai ar garazai.

Lietuvoje esu nupirkes labai daug geru automobiliu tiek sau perpardavimui, tiek klientams kuriems ju ieskojau.

 

Kas gali buti garantuotas, kad atejus ryte prie automobilio neperdegs jo lempute? (kalbu ne apie xenon) niekas. Taip pat su dalimi automobilio agregatu. Vieni nebeveikia/luzta akimirksniu, kiti pradeda rodyti gedimo zenklus ir, kad liko nedaug. Bet nuo pirmuju niekas nera apdraustas ir daznai net nesvarbu automobilio kaina (nekalbu apie naujus auto)

 

 

Aplamai automobilio pirkimas yra kaip loterija, reikia suprasti, kad tai devetas ir dazniausiai nemazai metu devetas daiktas, turintis savyje begale atskiru irenginu ir noreti, kad jis nuo pirkimo ramiai tarnauju pora metu yra nesamone ir naivu.

 

Renkantis automobili tikrai daug gali padeti tokie zmones kaip as, Stanley ar kiti kurie teikia tokia paslauga, bet tuo paciu vistiek ir mes negalim garantuoti, kad su automobiliu tikrai viskas yra taip kaip atrodo.

I variklio vidu, greicio deze neilendam, diagnostika rodo daug, bet velgi ne mechanine puse.

Net atliekant patikra autorizuotam servise kur kaina siekia 100 ar daugiau euru, praleidziama 3-4 valandos, jums negali duoti 100proc garantijos, kad su juo viskas gerai.

Tiesigo kaip minejau yra vietu i kurias neilysi, yra budu labai puikiai laikiniai "uzglaistiti" defektus.

 

Duosiu elementaru pvz:

Negraziai begius junge su vibracija greicio deze, pakeitus tepalus ji 150km dirbo idealiai. Veliau vel viskas tas pats.

Realiai jai reikejo remonto, bet pardavimui yra keiciamas tepalas, su auto niekur nevaziuodama ir laukiama pirkejo :)

Ir cia tik viena is simto situaciju :)

Tokio varianto nebutu aptikes nei mes kurie tuo uzsiimam, nei oficialus atstovas nei galu gale greicio deziu meistras :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...