Pereiti prie turinio

webdesigner

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    28
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    webdesigner gavo reakciją nuo Frankenstein UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas   
    Straipsnis labai geras ir naudingas, bet turiu vieną pastebėjimą dėl klaidos pranešimo "Įvesti neteisingi duomenys" gaunamo nesėkmingai prisijungus prie sistemos / svetainės. Ne visada tai reiškia, kad programuotojas tingi pateikti detalesnę informaciją :) Toks apibendrintas pranešimas šiek tiek padidina sistemos saugumą. Pavyzdžiui koks nors kenkėjas turi didelį mailų sąrašą ir automatizuotu būdu bando laužtis į sistemą. Jeigu po nesėkmingo prisijungimo sistema pateiks pranešimą, kad slaptažodis yra neteisingas, bus aišku, kad tas mailas yra registruotas sistemoje. Tada beliks spėlioti to vartotojo slaptažodį, nes susiaurėja bandymų ratas. Pateikus apibendrintą pranešimą toks procesas yra apsunkinamas :)
  2. Patinka
    webdesigner gavo reakciją nuo Frankenstein UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas   
    Straipsnis labai geras ir naudingas, bet turiu vieną pastebėjimą dėl klaidos pranešimo "Įvesti neteisingi duomenys" gaunamo nesėkmingai prisijungus prie sistemos / svetainės. Ne visada tai reiškia, kad programuotojas tingi pateikti detalesnę informaciją :) Toks apibendrintas pranešimas šiek tiek padidina sistemos saugumą. Pavyzdžiui koks nors kenkėjas turi didelį mailų sąrašą ir automatizuotu būdu bando laužtis į sistemą. Jeigu po nesėkmingo prisijungimo sistema pateiks pranešimą, kad slaptažodis yra neteisingas, bus aišku, kad tas mailas yra registruotas sistemoje. Tada beliks spėlioti to vartotojo slaptažodį, nes susiaurėja bandymų ratas. Pateikus apibendrintą pranešimą toks procesas yra apsunkinamas :)
  3. Patinka
    webdesigner sureagavo į itlead UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas   
    Intro
     
    Sveiki,
     
    Esu šiame forume jau beveik dešimtmetį, per tą laiką perskaičiau daugybę naudingos informacijos, susirinkau nemažai kontaktų, galbūt ne visuomet pateisindavau kontaktų lūkesčius, o bet tačiau, visi tobulėjam ir mokomės iš klaidų :) Bėgant laikui pradėjau jausti, jog esu skolingas šio forumo bendruomenei ir nusprendžiau, jog reikia įnešti ir savo indėlį į forumo sukuriamą vertę, ypač dabar, kai forumas pakankamai apleistas. Paskutinį kartą kažką rimčiau rašiau brandos egzamino metu, be to labiau mėgstu dėti kablelius nei taškus, tai jei bus kažkokių nesuprantamų vietų, komentuokit, pataisysiu. Po tokio ilgo ir nenaudingo intro, galima pradėti straipsnį :D
     
     
    Kas yra UX (Intro 2)
    UX - User Experience, galima versti "naudotojo patirtis". Tai galima apibūdinti paprasčiausiai tuo, ar žmogui buvo patogu, gera naudotis jūsų sistema. Beveik visi tikrai puikiai žino jausmą, kai apsilankius kokiam nors puslapyje ištinka emocinė krizė, nes atrodo, kad niekada nerasi to, ko norėjai, pvz.: daugybėje valstybinių tinklalapių naršyti yra tikras hemorojus (juk kam leisti pinigus papildomai, kai net elementariam funkcionalumui neskiriamas reikalingas dėmesys: Internete plinta atviras „Sodros“ tinklalapio kodas su keiksmažodžiais). Taip pat turėtų būt ir pažįstamas jausmas, kai atsidarius puslapį jautiesi lyg namie - atrodo nė nereikia galvoti, ką spausti, kad rastum norimą informaciją. Taigi, sąvoka yra labai plati, bet sukonkretinus galima teigti, kad gero UX siekis - kad naudotojas norėtų lankytis jūsų tinklapyje. Šiame straipsnyje ne tik apžvelgsiu dažnai daromas klaidas, bet aplamai paaiškinsiu apie panaudojamumą, kad paprasčiausiai atkreiptumėt dėmesį ar jūsų kuriamas produktas atitinka išvardintus punktus (daug klaidų galima išmąstyti ir logiškai, be papildomo išsilavinimo).
     
     
    Kodėl UX yra svarbu
    UX yra svarbu, nes dar labai daug tinklalapių, ypač Lietuvoje yra neitin draugiški naudotojui. Vis dar populiaru programuoti taip, kad "svarbu veikia" ir daryti dizainus taip, kad "svarbu gražu". Perpildytoje rinkoje UX dažnai yra vienas tų aspektų, kuriuo lengva nugalėti konkurentus ir susirinkti lengvus pardavimus (ypač el. parduotuvėse). Vis dar netikit? Paskaitykit, kaip paprasčiausias UX sprendimas Amazonui pridėjo papildomus 300 milijonų dolerių per metus. The $300 Million Button
     
    UX susideda iš daug dalių, tačiau toliau narpliosiu tik vieną - panaudojamumą: iš ko tai susideda, taip pat apžvelgsiu keletą dažniausiai daromų klaidų ir kaip jas reikėtų taisyti.
     
    Panaudojamumas - kas tai?
    Trumpai: (sistemos, įrenginio ar kt.) naudojimo patogumas.
     
    Kiekvieno tinklapio, e-shopo, ar bet kokios kitos internetinės sistemos (taip pat ir daiktų, bet apie tai neišsiplėsiu) panaudojamumą galima įvertinti. Nėra kažkokio oficialaus įvertinimo mato skalėje nuo 1 iki 10, tačiau bent jau subjektyviai galime pasakyti ar tinklalapio panaudojamumas yra blogas, pakankamas, geras, puikus ir pnš. T.y. naudojant bet kokį tinklapį, galima įvertinti - ar juo naudotis patogu ar ne - tai ir bus panaudojamumo įvertinimas.
     
    Iš ko susideda panaudojamumas?
     
    Panaudojamumas susideda 6 pagrindinių parametrų:
     
    Atpažįstamumas - kaip lengvai galima pradėti naudotis sistema, turint analogiškos sitemos naudojimo patirties. Pvz.: įprasta, kad įvairūs langai kompiuteryje yra išjungiami viršutiniame dešiniajame kampe esančiu X. Jei apsilankius jūsų tinklapyje iššoks modalinis langas, kurį užverti galima tik paspaudus kairėje esantį O simbolį, bus labai blogai.
    Vienas geras pavyzdys - programų instaliavimas. Esame pripratę visada spausti "Next", "Next", o norint grįžti - kariau esantį "Back" arba dešiniau esantį "Cancel":

    klaida, kurią padarė Microsoft:

    t.y. nurodo spausti mygtuką "Back", tačiau grįžti atgal buvo galima tik spaudžiant rodyklę kairiame viršutiniame kampe. Galbūt interneto naršyklėje tai atpažįstama, tačiau instaliuojant programas tikrai ne.
     
    Taip pat dar vienas geras, t.y. blogas pavyzdys - šis forumas ir failų prikabinimas jame. Labai logiška galvoti, kad įkėlus failus jie bus automatiškai pridėti publikavus pranešimą, tačiau reikia spausti "Pridėti šį failą", kas yra visiškai neintuityvu ir bent jau man, niekur kitur neregėta praktika. Geriausia būtų - aplamai leisti CTRL+V pagalba tiesiogiai įklijuoti paveikslėlį į tekstą.
     
    Dar vienas LABAI BLOGAS pavyzdys - delfi.lt portalas (tai tik parodo, kad net didieji tinklalapiai UX neskiria pakankamo dėmesio ir nukonkuruoti juos šiuo atžvilgiu pakankamai nesudėtinga). Mobilioje versijoje įėjus į kokį nors straipsnį iš pagrindinio puslapio logiška manyti, kad viršuje paspaudus delfi nuorodą grįšite į pagrindinį puslapį. Bet ne - grįžtate į konkrečios skilties pagrindinį puslapį ir "paprastuoju būdu" atgal į pagrindinį negrįšite - reikia spausti kairėje pusėje esančią piktogramą (kas irgi blogai, žr.: dažniausiai pasitaikančios klaidos) ir pasirinkti "Pagrindinis puslapis".

     
    Išmokstamumas - kaip lengva išmokti naudotis sistema. Viskas turėtų būti kuo paprasčiau ir aiškiau, kad išmokti naudotis pvz.: nauja buhalterine programa būtų kuo paprasčiau.
     
    Apsauga nuo klaidų - vienas iš svarbiausių kriterijų aplamai, kuomet susiduriama su kritiškai svarbiu informacijos tikslumu: verslo valdymo sistemose, įvairių įrengimų valdymo sistemose ir pan. Šis aspektas dažnai ignoruojamas ir pasikliaujama naudotoju, kad jis klaidų nedarys. Tai yra labai blogai, nes klaidas daro visi ir nuolatos. Niekada negalima galvoti apie sistemos naudotojus kaip apie save: jeigu galvojate, kad "tikrai visi supras, kad...", tai labai smarkiai klystate. Pvz.: kuriate skelbimų portalą, skelbimo įdėjimo lange yra laukelis "kaina". Jo nevaliduojate, nes galvojate, kad "visiems ir taip aišku, kad čia kaina skaitmenimis", tačiau tikrai atsiras kokia nors Marytė iš Pagėgių rajono, kuri įrašys "penkiolika eurų, galime derėtis". Geriausiu atveju naudotojas gaus programinę klaidą, kad į integer tipo laukelį bando įrašyti string'ą, blogiausiu atveju, jei duombazėj kaina saugoma kaip tekstas - užluš kainos pasirinkimo slaideris paieškoj ir bus nepasiekiamas visas tinklapis. Dėl to, kad nepadarėt vienos validacijos.
     
    Veiksmingumas - šis kriterijus nurodo, kad kuriama sistema turi būti veiksminga. T.y. naudotojas turi ne tik aiškiai, bet ir kuo paprasčiau/greičiau atlikti norimus veiksmus. Svarbu visur, kur įmanoma sumažinti naudotojui reikiamų atlikti paspaudimų kiekį (kol tai neprieštarauja kitoms UX taisyklėms). Šioje vietoje dažnai susiduriama su požiūriu "svarbu veikia". Kaip ir atpažįstamumo atveju, geras pavyzdys - šio forumo paveiksliukų įkėlimo sistema. Kur kas veiksmingiau būtų padaryti multi-upload, kuris sukeltų visus paveiksliukus skelbiant įrašą. Dabar norint įkelti 10 paveiksliukų reikia atlikti net 30 paspaudimų - "choose file" -> parinkti failą iš kompiuterio -> "pridėti šį failą". Gal forume problema ir nėra labai aktuali, bet pvz.: verslo valdymo sistemoje, kurioje gali tekti įkelti šimtus dokumentų per dieną, tai būtų visiškas efektyvumo žudymas.
     
    Prienamumas - galimybė naudotis sistema nepriklausomai nuo aplinkos sąlygų ir žmogaus negalių. Geras ir man labai patinkantis pavyzdys - 15min mobilioji versija ir labai patogi galimybė keisti šrifto dydį.

     
    Estetika - paprasčiausiai reiškia tai, kad dizainas turi būti patrauklus akiai. Spalvos turi būti suderintos, dizainas negali būti per daug apkrautas - dažniausiai (bet ne visada!) - minimalistinis dizainas yra geriausias. Šia tema galima parašyti atskirą straipsnį (ir net ne vieną) - jei toks poreikis bus, gali laukti ir antra šio straipsnio dalis :)
     
     
    Dažniausiai daromos klaidos
    Taigi, apžvelgėm, kas sudaro panaudojamumo sąvoką. Daug klaidų galima išvengti vien tik galvojant ar tai yra pvz.: lengvai išmokstama, veiksminga ir t.t. Tuo pačiu metu, daug problemų galima išvengti ir mokantis iš svetimų, o ne tik savo, klaidų. Žemiau - dažniausiai daromų klaidų sąrašas, kurį galite papildyti komentaruose (pridėsiu į straipsnį).
     
    * Mobilioje versijoje meniu - kairėje pusėje. Telefonas dažniausiai naudojamas dešine ranka. Didelių matmenų telefonuose kairys viršutinis kampas nykščiu tampa paprasčiausiai nepasiekiamas ir tenka pasitelkti kitą ranką, kad išskleistumėme meniu. Kairėje pusėje viršuje geriausia įdėti įmonės logotipą ar panašią informaciją.

     
    * Viršutinė juosta (header) visuose puslapiuose turėtų būti vienoda. Žr. atpažįstamumo pavyzdį Delfi portale.
     
    * Automatiškai iššokantys modaliniai langai. Taip, automatiškai iššokantys pop-up langai padeda susirinkti naujienlaiškių prenumeratorius, tačiau bendruoju UX atveju - tai blogis. Ypač, kai jie iššoka kiekvieną kartą. Prisegu vz.lt pavyzdį - modalinis langas iššoko pagrindiniame puslapyje, buvo uždarytas, tačiau iššoko dar 3 kartus naršant po straipsnius.

     
    * Elektroninėje parduotuvėje - apmokant krepšelį draudimas grįžti atgal. Apmokant prekių krepšelį visuomet turėtų būti galimybė grįžti, pakoreguoti jau atliktus žingsnius. Prikabintas pigu.lt pavyzdys. Logiška manyti, kad esant mokėjimo stadijoje ir norint pakeisti pristatymo būdą, turėtų užtekti spragtelti ant užrašo "Pristatymas". Tačiau užrašas - tik tekstinis. Jei persigalvojote dėl pristatymo, teks visą procesą kartoti iš naujo, nes grįžti atgal - neįmanoma.

     
    * Neinformatyvūs klaidų pranešimai.

    Naudotojui pateikti klaidų pranešimai turi būti aiškūs ir suprantami. Visokie "Įvyko klaida", "Įvesti neteisingi duomenys" yra blogai. Labai populiarus blogasis pavyzdys - prisijungimo formos. LABAI dažnai suvedus blogus duomenis gauname pranešimą "Įvesti neteisingi duomenys". Reikėtų parašyti - ar blogas slapyvardis, ar slaptažodis. Dažnai bandant jungtis prie senų account'ų sunku prisiminti slapyvardį ir tokios klaidos viską tik dar labiau apsunkina. Aišku, čia programuotojų tingėjimo pavyzdys, nes kur kas lengviau patikrinti vartotojo vardą ir slaptažodį bendrai negu atskirai.
    Papildymas - kritinio saugumo sistemose (el. paštas, finansiniai instrumentai ir t.t.) apibendrintas klaidos pranešimas "neteisingi duomenys" prideda saugumo - tad tokiu atveju saugumas > UX.
     
    Dar vienas pavyzdys - žemiau.

    Šiuo atveju - naudotojas gauna informaciją, jog blogai suvedė pašto kodą, tačiau negauna informacijos, koks tas kodas turėtų būti. Teisingas pavyzdys:
    The postal code has an incorrect format. The correct format is: XXXXX
     
     
    Pagrindinės taisyklės
    Atsižvelgiant į panaudojamumą ir UX apskirtai, galima išskirti dvi pagrindines taisykles:
     

    Negalvokite apie naudotoją kaip apie save.
    Pati svarbiausia - Jei naudotojas kažko nesupranta, tai - JŪSŲ PROBLEMA, o ne naudotojo.

     
     
    Outro
    Straipsnį ketinu pildyti, tačiau jeigu turite kokių nors pastebėjimų, papildymų - būtinai rašykite. Nuo mūsų visų priklauso ar ši informacija išliks aktuali, ar nuguls interneto dulkėse kartu su straipsniais apie puslapio stilizavimą table tag'ais ar google PR svarbą:) Taip pat atsiprašau, jei rasite rašybos ar nedidelių loginių klaidų sakinio struktūroje - straipsnį rašiau vakarais, tad tikrai ne "šviežia galva". Taip pat straipsnį įdėjau į skiltį "Tinklapių kūrimas", nes jis netinka nei į Programavimo, nei į Grafikos skiltį, kadangi aktualus abiejų sričių specialistams. Jei adminams pasirodys kitaip - perkelkite.
     
     
    Informaciją platinti ir atkurti leidžiama tik įterpus nuorodą į šaltinį - misijaverslas.lt
  4. Patinka
    webdesigner sureagavo į Auksinis Ar dirbat tik dėl pinigų?   
    O tu bandei dirbti sau? Darbe sau būna keliskart daugiau streso, negu samdomam darbe... ir atostogų, pasitaiko, negali sau leisti kelis metus iš eilės ar ilgiau... ir nuolat, būna, turi galvoti, kaip pritraukti klientų, kaip išlaikyti verslą, kartais nemiegoti naktimis... be to, dideli pinigai atneša didelius rūpesčius, ir įsivaizduok, kad per naktį ar per valandą dėl prastų investicijų ar partnerio apgavystės ar dėl kokių streikų, kataklizmų, revoliucijų ir pan. prarandi milijoną? O esi įsipareigojęs darbuotojams, partneriams, tiekėjams...
     
     
     
  5. Patinka
    webdesigner sureagavo į antler Pajamų deklaravimas už 2016 metus   
    Taip, deklaruoji visas pajamas, nieko nurodinėti ar ten iš fizinių ar juridinių asmenų gautos pajamos.
  6. Patinka
    webdesigner sureagavo į TheToX3r Kiek algos?   
    Nesuprantu kaip gimsta tokie žodžiai, bet...
     
    Verslą turejau būdamas 17, taip pat dirbu UK vasaromis nuo 17 jau legaliai, kiekvieną vasarą ardavau po 56-79 valandas per savaite(2015 - 2.75 men - £4950 = €7000), pinigų nemažai. Tai kiekvienais metais iki šiol atsidėdavau bent po €1500 + kas likdavo nuo verslo.
     
    Pardavinėjau iPhon'us 2016 metais.
     
    Antra, aš ne 1,5 gaunu, o daugiau. ;) mano savaitinės išlaidos yra laaabai mažos, nes moku taupiau gyvent.
     
    Kažkam pvz:. 10 k yra nedaug, kažkam užtektų 3 metus Kaune pragyvent.
     
    Aš laukiau kol išlįs toks žmogus kaip tu, visada faina. ;) visada skaudu, kai labai jauni žmonės turi daugiau negu 37 metų vyrai?
  7. Patinka
    webdesigner sureagavo į ronner Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Svetainių kūrimui puikiai tinka 62.
    Visi kodai yra čia: http://osp.stat.gov.lt/documents/10180/24308/EVRK2red_klasif_leidinys.pdf
    Reklamos pardavimui naudoju 73.1 ir 73.11
    Atskirai veiklai - atskiras žurnalas turėtų būt, ypač minėtu atveju, nes programavimas apmokestinamas 15 proc. GPM tarifu, o reklamos pardavimas kaip ir 5 proc.
    Išsiėmus veiklą gali kitą pridėt tiek po pusės metų, tiek po n dienų - kaip jau patogu.
  8. Patinka
    webdesigner sureagavo į s1lenc3 Ar verta teikti web paslaugas miestelyje?   
    Manau, kad weba gali kodint nors ir tuolete su laptopu ir kavos staliuku, taigi kur tu ten busi nera skirtumo. Klientai neateis pas tave i ofisa ir neprasys tokiu dalyku, that's not how the things work. Ir apskritai, jei sugebi nudirbti toki darba, tai manau visa tai jau zinai ir uzduodi durna klausima. No offense. Beto, duodu ranka nukirst, kad Lietuvos miesteliuose, kuriuose gyvena 25k~ gyventoju, 75% ju yra pensai arba 45+ amziaus zmones, kuriu darbas tikrai nesusijes su IT ir jiem tikrai neprireiks tavo paslaugu. O jei ir prireiks, kaip jau minejau, niekas neieskos kokioj gatvej cia puslapius kuria.
  9. Patinka
    webdesigner sureagavo į 24bazar Kaip valdyti sėkmę?   
    Šiandien skaičiau žmonių komentarus Musk`o biografijoje ir visi tie pasiteisinimai man priminė mano pirmąją viešą kalbą sakytą Makedonijoje ES rūmuose, kur buvo susirinkę daugybė žmonių su tikslu išgirsti pasiūlymus iš tarptautinės delegacijos dėl jaunimo užimtumo didinimo ir nedarbo regione.
     
    Man pačiam buvo labai keista sužinoti, kad Lietuva nėra skurdžiausia ES valstybė, o minimalus darbo užmokestis nėra pats mažiausias (pvz. Makedonijoje tuo metu buvo 150€/mėn). Visų šalių atstovai siūlė įvairiausias priemones, bet niekas nesiūlė keisti požiūrio.
     
    Kalba visada pradedu nuo istorijos, kuri labiausiai mane ikvepia apie paprastą žmogų, kuris:
    1. Jis kilo iš paprastos darbininkų šeimos, SSSR laikais.
    2. Pirmus savo pinigus uždirbo dar būdamas darželyje, pardavinėdamas tėvui savo rankdarbius.
    3. 14 metų jis jau turėjo savo versliuką, kuris generavo didesnį pelną, nei uždirbdavo jo mokytojai.
    4. 18 metų jis jau turėjo savo įmonę, kuri užsiėmė Nekilnojamojo turto prekyba ir projektų vystymu.
    5. 20 metų uždirbo pirmą milijoną.
    6. 23 metų jau turėjo visą įmonių grupę.
    7. 24 metų bankrutavo :)
    8. Istorija nesibaigė ir 25metų jis vėl įkūrė įmonę.
    9. 26 metų vėl bankrutavo :) Neskaitant to, verslo kelionės metu buvo paimtas įkaitu ir per plauką išgyveno.
    10. 27 metų sukūrė visiškai kitokią įmonę, kuri tapo pirmuoju verslu, kur pačiam nereikia dirbti.
    11. 28 metų sukūrė dar keletą įmonių, investavo į kelis startupus
    12. 29 metų pradėjo kurti kitokią švietimo sistemą.
    Ši istorija man neleidžia pamiršti, kad neturiu teisės pasiduoti.
     
    Siūlau padaryti sau testą, kurį verčiau daryti žmones, tam kad atrastų sėkmės formulę. Testas nėra skirtas tik finansinei sėkmei, tačiau mano pavyzdžiai pagrinde bus iš verslo.
    Dabar įsivaizduok, kad esi salėje, kurioje aš prašau pakelti rankas:
    1. Kas iš jūsų norėtų būti sėkmingas?
    Apsidairyk aplinkui, kiek matai rankų? Beveik visi aplinkiniai pakėlė rankas, nes jie visi nori būti sėkmingi.
    2. Kas iš jūsų mano, kad jums pasiseks?
    Tu pakėlei ranką? Kiek žmonių aplinkui tave pakėlė rankas? Jau nebe visi... įdomu, kodėl jie netiki, kad jiems pasiseks?
    3. Kas iš jūsų tiki, kad pasieks savo tikslus?
    Tu pakėlei ranką? Kiek žmonių aplinkui tave pakėlė rankas? Jų dar mažiau... kuo konkretesnis klausimas, tuo žmonės mažiau savim pasitiki.
    4. Kas iš jūsų kasdien padaro kažką, kad priartėtų prie savo tikslo?
    Tu pakėlei ranką? Kiek žmonių aplinkui tave pakėlė rankas? Jų dar mažiau...
    5. Kas iš jūsų turi planą kaip pasiekti savo tikslus?
    Tu pakėlei ranką? Kiek žmonių aplinkui tave pakėlė rankas? Jų dar mažiau... Konkrečiu atveju iš minios liko 3 rankos.
    6. Kas iš jūsų turi parašytą planą ant popieriaus/kompiuterio dokumente, kaip pasiekti savo tikslu?
    Tu pakėlei ranką? Kiek žmonių aplinkui tave pakėlė rankas? Jų dar mažiau... Konkrečiu atveju buvo 1 mergina Manuela iš Rumunijos.
     
    Man nelabai svarbu, kurioj vietoj pasidavei tu, bet turi išlikti sąžiningas su savimi. Jei tu daugiau laiko praleidi planuodamas, ką veiksi savaitgalį ar ką šiandien apsirengti (merginų atveju), nei planuoji savo gyvenimą, tai tau pats laikas paaukoti vieną vakarą ir parašyti rašinėli, apie tai kur nori būti po 5 metų. Sakydamas kur, turiu galvoje ne stroikes Norvegijoje, kur lengvai uždirbsi 3000€/mėn ir nusipirksi M6 lizingu. Kalbu apie tai, kad pats laikas pamastyti apie savo paskirtį gyvenime, savo vertybes ir pagrindinius norus.
     
    Dabar pereikime prie sėkmės formulės:
    1. Sėkmės nėra. Kol tu to nesuprasi ir kaltinsi kažkieno gerą sėkmę ar savo blogą sėkmę, dėl rezultato kurį gavai, tol tu nieko nepasieksi.
    2. Visi tavo pasiekti rezultatai yra pasėkmės tavo veiksmų. Gali kaltinti sėkmę, kad vakar išmokai 10 klausimų, kurie turėjo būti egzamine, bet nei vieno iš jų nebuvo. Bet gal naudingiau būtų kaltinti save, kad neišmokai kitų 10 klausimų, kurie buvo tavo egzamine?
    3. Tu privalai prisiimti atsakomybę už savo veiksmus, už savo veiksmų padarinius. Mano darbuotojai, užimantys vadovaujančias pareigas pradžioje pykdavo, kad aš kaltinu juos, dėl jų pavaldinių padarytų klaidų. Kol jie tai darė, nė trupučio netobulėjo. Kai išmoko prisiimti atsakomybę, pradėjo tobulėti tiek kaip asmenybės, tiek kaip vadovai.
    4. Kaip verslininkas - tu neprivalai žinoti visko (dažnai žmonės sako, kad aš nežinau pakankamai, kad galėčiau pasiekti sėkmę versle). Kaip verslininkas tu turi žinoti po truputi, bet apie viską. Detaliai apie kiekvieną dalyką, turi žinoti tavo darbuotojai – tų sričių specialistai.
    5. Reikia nepamiršti, kad pagrindinis resursas – esi tu, tiksliau tavo protas. Jei tu įdarbinsi savo rankas ir kojas, kad jos statytų namą, tu užtruksi kurkas ilgiau, nei įdarbinęs brigada statybininkų, naudodamas savo protą.
    6. Reikia žiūrėti tiek į darbą, tiek į verslą, kaip į žaidimą. Jei tau nesiseka žaidime, tai dar ne pasaulio pabaiga. Todėl, reiktų neužsiciklinti ir nebijot pralošti. Iš patirties galiu pasakyt, kad bankrotas dažnai yra geriausia išeitis nesėkmingam verslui. Geriau greičiau, nei vėliau.
    7. Betkokiu atveju, jei nori pasiekti finansinę laisvę, darnius santykius šeimoje, gerą fizinę formą ar kitokią sėkmę – būtinas pasiaukojimas. Turi aukoti savo laiką ir energiją, tam, kad pasiektum rezultatą.
     
    Dabar kai jau žinai sėkmės formulę:
    1. Parašyk ant lapo 3 dalykus, kurių tikrai nori, bet manai, kad nesugebėtum pasiekti.
    2. Parašyk ant lapo 3 dalykus, kuriuos padarytum, jei būtum 100% įsitikinęs, kad tau pavyks.
     
    Ar tu bandei kažką panašaus? Kodėl manai, kad tau nepavyks? Kokios aplinkybės tau maišo pašalinti priežastį, dėl kurios gali nepavykti? Ar supranti, kad tik tu pats maišai sau pasiekti savo tikslus?(konkrečiu atveju klausimai buvo formuluojami, pagal 3 drąsuolius, kurie nepabijojo viešai atskleisti savo baimes, vienas iš jų 2 dalykus įgyvendino, dar man nespėjus išvažiuot iš Makedonijos. Jei pats nesugalvosi tinkamų klausimų, kad rastum gerą atsakymą, parašyk juos temoje, o radęs laiko pažadu atsakyti).
     
    Trumpesnis kelias į sėkmę:
    1. Rask žmogų, kuris yra ten kur tu nori būti (yra toks, koks tu nori būti).
    2. Kopijuok jį. Daryk viską ką darė jis tik mokykis iš jo klaidų ir būsi dar sėkmingesnis.
     
    Kasdien tavo gyvenime pasitaiko galimybės, į kurias tu reaguoji arba ne. Jei reaguoji, tai atsiranda rezultatas, kuris formuoja tavo įsitikinimą. Tai lyg refleksas, kuris susiformuoja ir lieka visam gyvenimui. Sakykim nori pašnekinti žiauriai tau patinkantį priešingos lyties atstovą, ryžtiesi tai padaryti ir tave atstumia- priklausomai nuo tavo požiūrio į situaciją susiformuoja:
    a. Neigiamas įsitikinimas, kad tokio grožio būtybė ne tavo lygis ir daugiau gyvenime neisi prie tokio lygio panų/vaikinų.
    b. Teigiamas įsitikinimas, kad pakalbinau ir nenumiriau, reiškias galiu pabandyti kitą kartą ir gal net padaryt kažką geriau.
     
    Viskas gyvenime priklauso nuo tavo minčių. Kas yra mintys? Tai pastovus klausimų ir atsakymų žaidimas galvoje. Tu užduodi sau nebylų klausimą ir akimirksniu tavo smegenys tau duoda atsakymą. Jei formuluosi klausimą:
    Kodėl man gali nepasisekti? Tai gausi krūva atsakymų, kodėl tau gali nepasisekti ir į juos susikoncentruosi.
    Kodėl man turi pasisekti? Tai gausi krūva atsakymų, kodėl turi pasisekti.
    Todėl pradėk nuo geresnių klausimų uždavimo ir atrasi geresnius atsakymus.
     
    O dabar paskirk sau laiko ir nusibraižyk 4-5 stulpelių lentelę, kur bent jau pas mane yra tokios skiltys:
    Aš, Šeima, Socialinis statusas, Norai, Tikslai.
    Kiekvienoje šių skilčių reiktų parašyti savo pagrindninius norus ir tikslus:
    Aš – noriu sverti 85kg, noriu mesti rūkyti ir ka tik sugalvoji dar
    Šeima – noriu gražios ir protingos žmonos, noriu 3 vaikų, noriu...
    Socialinis statusas – noriu uždirbti 30 000€/mėn pasyvių pajamų, noriu turėt Tesla model S P85D, noriu namo Hawai, noriu...
    Norai – paskraidyt su naikintuvu, pralėkt su f1, apkeliaut visas pasaulio šalis...
    Tikslai – išeit į pensiją iki 30m (man pensija reiškia x 000€/mėn pasyvių pajamų), pakeist švietimo sistema, pakeist 1 žmogaus gyvenimą, ir t.t.
    Tokia lentelę reikia pasidaryti su konkrečiais norais/tikslais ir kuo dažniau ją matyti ir stengtis užbraukti visus tikslus. Pirmą kartą rašydamas savo 5 metų tikslus į lentelę buvau skeptiškas, tačiau kai daugumą jų pasiekiau metų bėgyje, tai tapo įpročiu.
    Svarbiausia susirašykite realiai siekiamus tikslus (netinka: noriu permiegot su Pamela Anderson). Jei tikslas didelis reikia jį suskaldyti į daug mažų žingsniukų, kad pastoviai jaustum progresą užbraukdamas darbus ir artėdamas prie didžiojo tikslo. Didžiulio tikslo atveju verta pasidaryt atskirą stulpelį (pvz. Pas mane kiekviena įmonė turi savo stulpelį).
     
    Tikiuosi, kad bent vienas žmogus perskaitys iki galo ir atliks užduotį, tiksliau tikiuosi, kad bent vieną gyvenimą pakeis šis mano straipsniukas.
    YOU ARE WHAT YOU BELIEVE
     
    Lengvai suvokiamas video apie tai (dėkui Yomayo):
    http://www.youtube.com/watch?v=QCnfAzAIhVw
  10. Patinka
    webdesigner gavo reakciją nuo Majakas69 SQL klaida   
    Sveikas,
    o kur pas tave aprašyta $id reikšmė? Iš klaidos pranešimo panašu, kad nesuveikia sql užklausa ir tiesiog yra grąžinamas false.
  11. Patinka
    webdesigner gavo reakciją nuo Majakas69 SQL klaida   
    Kaip matau to $id reikšmė atkeliaus per nuorodą, tai užklausoje reikėtų naudoti $_GET['id'], o ne tiesiog $id. Ir šiaip siūlau pasibandyti tą pačią užklausą pasileisti per pvz phpmyadmin, ten pateiktų daugiau informacijos apie klaidą. Kaip ir sakei, gali būti neteisingas lentelės pavadinimas :)
  12. Patinka
    webdesigner sureagavo į ReikiaPuslapio Web-verslas: savaitinis naujienlaiškis su nuorodomis apie verslą   
    Sveiki,
     
    Noriu pristatyti naujai atgimusią seriją nuorodų apie internetinį verslą. Kažką panašaus jau dariau prieš pusmetį, bet tuo metu neturėjau tikslinės auditorijos, dabar naujienlaiškis grįžta į eterį su nauju brandumo lygiu.
     
    Kasdien per skaitau nemažai straipsnių apie verslo vystymą internete, tai negaliu nepasidalinti geresniais skaitiniais, iš to ir gimė ši mintis.
     
    Taigi, pirma serija:
    Web-verslas #1: Paysera įkainiai, Mashable investicija ir kaip mūsų smegenys “supranta” kainas
     
    Jei norite tokių nuorodų santrauką gauti el.paštu kas savaitę, prenumeruokite naujienlaiškį - jau yra 118 prenumeratorių.
     
    Ir jei turite kokių pastabų ar pageidavimų po šios pirmos serijos, pirmyn prie komentarų.
  13. Patinka
    webdesigner sureagavo į Puas Pasižadėjimai 2015-tiesiems   
    Priaugti 10kg
    Prikalbėti ką nors vykti į Euro tripą ir patirti nuotykių
    Ankščiau eit miegot (iki 00:00)
    Sukurti internetį projektą, kuris neštų stabilias pajamas
    Kasdien pamedituoti bent po 15min
    Į mėnesį perskaityti bent po 1 knygą
    Mažiau mylėtis su neaiškiomis mergomis
    Visiškai nesimasturbuot
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...