Pereiti prie turinio

geekas

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    28
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    geekas gavo reakciją nuo Auksinis Įdomesni darbai Lietuvoje   
    Žinau apie ką kalbi. Tokių įmonių, kur pasakoji daug, bet yra Lietuvoj ir tikrai normalių įmonių. Tiesa, kai gyvenau netoli Klaipėdos, tai iškart galiu pasakyt, kad ten, kas liečia IT , tai "ghost town". Tačiau Kaunas ir Vilnius tikrai šį bei tą turi pasiūlyti. Aš pats nesu programuotojas, daugiau dirbu su IT infrastruktūra (Linux mostly), tačiau kelis pvz galiu duot, kas man užkliuvo. Pvz man patiko dirbti Baltnetoje, ten susipažinau ir pamačiau kaip dirba tikrai kieti it infrastruktūros žmonės. Šiuo metu gerus atsiliepimus girdėjau apie CUJO AI, Zenedge Baltic. Iš programavimo - NFQ turi puikių/įdomių produktų, Adform irgi tikrai turėtų būti įdomu. Devbridge , dar viena puiki įmonė. Pamėgink pasižvalgyti į užsienio kapitalo kompanijas. o šiaip siūlau vengti ISP tiekėjų ir visokių "web kepimo fabrikų".
  2. Patinka
    geekas gavo reakciją nuo Auksinis Įdomesni darbai Lietuvoje   
    Žinau apie ką kalbi. Tokių įmonių, kur pasakoji daug, bet yra Lietuvoj ir tikrai normalių įmonių. Tiesa, kai gyvenau netoli Klaipėdos, tai iškart galiu pasakyt, kad ten, kas liečia IT , tai "ghost town". Tačiau Kaunas ir Vilnius tikrai šį bei tą turi pasiūlyti. Aš pats nesu programuotojas, daugiau dirbu su IT infrastruktūra (Linux mostly), tačiau kelis pvz galiu duot, kas man užkliuvo. Pvz man patiko dirbti Baltnetoje, ten susipažinau ir pamačiau kaip dirba tikrai kieti it infrastruktūros žmonės. Šiuo metu gerus atsiliepimus girdėjau apie CUJO AI, Zenedge Baltic. Iš programavimo - NFQ turi puikių/įdomių produktų, Adform irgi tikrai turėtų būti įdomu. Devbridge , dar viena puiki įmonė. Pamėgink pasižvalgyti į užsienio kapitalo kompanijas. o šiaip siūlau vengti ISP tiekėjų ir visokių "web kepimo fabrikų".
  3. Patinka
    geekas sureagavo į ReikiaPuslapio Kaip aš bendrauju su “normaliais” klientais: 8 svarbūs principai   
    Nusprendžiau su Uždarbio auditorija pasidalinti savo straipsniu (originalas čia) apie efektyvų bendravimą su klientais. Pats esu tinklalapių kūrėjas, bet manau, kad šios tiesos gali būti pritaikomos daugeliui freelance tipo profesijų.
     
    * * * * *
     
    Bendravimas yra neatsiejamas bet kokio projekto procesas – dažnai ne mažiau svarbus, negu realus techninis darbas. Tad šiandien nusprendžiau pasidalinti patarimais ta tema – bet ne šiaip “ką reikia daryti”, o ką pats asmeniškai darau, kad bendravimas tarp manęs (programuotojo) ir kliento vyktų kuo sklandžiau. Taigi, mano paties darbo principai:
     
    1. Filtruoju klientus
     
    Straipsnio pavadinime minimi “normalūs klientai” – ką tai reiškia? Dažnai manoma, kad reikia dėti visas pastangas, kad gautum užsakymą. Nė velnio – kai kurie užsakovai atneš tik nuostolių ir nervų karą. Kaip tokius atpažinti – atskiro straipsnio klausimas, bet bendrai tai tikri specialistai renkasi užsakovus net labiau, nei pastarieji juos.
     
    Mano praktikoje, atkrenta apie 2/3 visų klientų, kurie kreipiasi. Priežastys įvairios, bet kokia pusė iš jų tiesiog “nepraeina atrankos”. Gali pasirodyti, kad aš pasikėlęs ir arogantiškas, bet iš tikro tai tie klientai tada nueina pas mažiau kvalifikuotus žmones, kurie pasiruošę dirbti jų sąlygomis. Win-win.
     
    2. Bandau giliau suprasti klientą
     
    Niekada nepuolu rašyti kodo ar diegti kokios TVS iškart: pirmas tikslas yra suprasti klientą. Iš verslo tikslų pusės – suprasti, ne kokios spalvos logotipo jis nori, o kokie jo tikslai ir lūkesčiai projektui, ką jis laikytų sėkme.
     
    Būtent nuo to atsispiriu viso darbo eigoje, ir šiame etape aš pasiūlau klientui techninius sprendimų variantus, kurie padės pasiekti tikslų. Ir, kas galbūt dar svarbiau, siūlau atsisakyti kai kurių funkcijų, jei jos neveda prie tikslo.
     
    3. Užduotis – tik raštu
     
    Dažnas užsakovas patingi skirti laiko ir detaliai surašyti užduotį bei visas funkcijas. Maždaug, eigoje bus matyti. Kai kurie iš tokių jau iškart gauna atsisakymą dirbti, bet kai kuriuos kitus galima priversti padirbėti.
     
    Mano dažna frazė: “Ar jūs turite detaliai aprašytą užduotį? Jums to reikės, nepriklausomai nuo to, ar samdysite mane, ar kitą programuotoją/įmonę”. Veikia 100%.
     
    Taip pat bandau atpratinti klientus siųsti užduotį dalimis el. paštu. Viename laiške penki punktai, po to “o pala, dar prisiminiau” penki punktai, ir tada be galo. Turi būti centralizuota vieta, kur saugoma pilna užduotis – pats tam naudoju Asana, bet iš esmės priklauso nuo kliento, svarstau pagal žmogų, ar papildomas projektų valdymo įrankis neapsunkins proceso.
     
    4. Užduotis ir planas – du skirtingi dalykai
     
    Vienas iš pirmųjų dalykų, kurį reikia padaryti, gavus užduotį iš užsakovo – paversti ją realiu planu. Sakote – kur skirtumas? Mano praktikoje yra taip: užduotis nusako ką reikia padaryti, o planas – tai konkrečių darbų/etapų sąrašas su tarpiniais laiko terminais, kas ir kada bus užbaigta ir kas nuo ko priklauso.
     
    Pradėti dirbti be chronologinio plano yra lengva, bet po to eigoje labai nepatogu sekti, kas padaryta, o taip pat galima ir pražiopsoti, kad kažkokią dalį reikėjo daryti anksčiau nei kitą dalį, nes tarp jų yra priklausomybė.
     
    5. Aptariu sąlygas iš anksto, kad nekiltų klausimų
     
    Galiu pasakyti drąsiai: didžiausia visų projektų visų problemų priežastis – nesusikalbėjimas tarp šalių. Projekto eigoje/viduryje/pabaigoje dėl to po to kyla nesklandumų, nepagrįstų kaltinimų ir t.t. Dėl to, kaip sakoma, dėl visko kiek įmanoma reikia susitarti “dar ant kranto”, prieš plaukiant kartu valtyje.
     
    Ką būtinai-būtinai reikia aptarti (ir aprašyti):
    - Darbo etapai ir jų atlikimo terminai
    - Apmokėjimas: jo formos, jo dalys, avansas, delspinigiai ir kt.
    - Visi projekte dalyvaujantys žmonės ir jų svarba: kas ką sprendžia
    - Galimi papildomi darbai ir jų galima kaina
    - Palaikymas po projekto pridavimo – ar už jį bus mokama ir kokiomis sąlygomis
    - Jei pasitaikys klaidų ar smulkių patobulinimų – kiek laiko truks garantija
     
    Turiu vieną strategiją, kad apsisaugočiau nuo mokėti nenorinčių užsakovų – laikau visus projektus savo serveryje, ir perkeliu juos pas užsakovą tik po pilno apmokėjimo (su sąlyga, kad pats projektas veikia ir jį belieka tik fiziškai perkelti).
     
    6. Dažnai bendrauju su klientu
     
    Šiuolaikinis madingas “agile” principas ir jo “sprintai” gali būti pritaikyti daug kur – kažkiek tos filosofijos taikau ir savo darbe. Klientams darbo rezultatus pateikiu porcijomis, kur bent po kažkiek naujovių atsiranda nuolat – taip vyksta aktyvus bendravimas, aptarimas, nuomonių apsikeitimai. Taip nesklandumai pastebimi anksčiau, o ne tada kai jau per vėlu/brangu perdarinėti visą darbą.
     
    Tas dažnas bendravimas turi dar kelis šalutinius poveikius. Vienas iš tokių – “šiltesnių” santykių su klientu užmezgimas, kas reiškia kad teoriškai didesnė tikimybė, kad mane prisimins labiau, kai kas nors iš kliento draugų ieškos programuotojo. Nes su manimi N kartų susirašinėjo ir atsiminė.
     
    Kitas dalykas – dažni pokalbiai verčia ir patį užsakovą pasitempti, nuolat stebėti projekto eigą, ruošti reikalingą informaciją iš anksto, analizuoti projekto būklę ir šiaip aktyviau dalyvauti.
     
    7. Darbai laiku, jei įmanoma – anksčiau
     
    Čia kaip ir savaime suprantamas dalykas, ar ne? Kad jeigu reikia darbą ar jo dalį padaryti iki dienos X, tai stengiamasi spėti iki dienos X. Bet aš stengiuos suspėti iki kokios (X-2) dienos – iš dalies, kad būtų laiko visokiems smulkiems pataisymams, o tuo pačiu kad maloniai nustebinčiau klientą – jie, patikėkite, to nepamiršta.
     
    Kitas dalykas – iššūkis pačiam sau: ar įmanoma padaryti darbą greičiau negu yra sutarta, tai priduoda papildomos motyvacijos.
     
    Tiesa, reikia pridurti, kad tai nereiškia, jog dirbu belekaip, kad tik suspėčiau greičiau. Kokybė turi išlikti. Kita vertus, čia kartais taikau “lean” principą – kuo anksčiau užsakovui parodyti bent kažkokį pusiau veikiantį variantą ir tada jau daryti tobulinimų iteracijas.
     
    Dar vienas momentas – jeigu jau matau, kad niekaip nesigauna tilpti į laiko terminus, apie tai pats pranešu užsakovui, nedelsiu iki to momento kai manęs ieškos su klausimu “kur dingęs”. Geriau nuoširdžiai prisipažinti ir išlaikyti gerus santykius, tuo pačiu informuojant kitą pusę, kad ji savo ruožtu planuotų savo veiksmus atitinkamai.
     
    8. Šalutinis tikslas – rekomendacija
     
    Jei dirbu su žmogumi ar įmone pirmą kartą, tikslas nėra tik šis konkretus projektas ir sutarti pinigai. Aš žiūriu plačiau – jei kita pusė liks patenkinta, tada tikėtina, jog sugrįš dar ar bent jau rekomenduos mane, jei kažkam iš aplinkos prireiks programuotojo pagalbos.
     
    Dėl to daryti “belekaip, kad tik veiktų, o užsakovas gal nepastebės” – nepateisinamas variantas. Nes vėliau gali išlysti visokių netikslumų ir nesklandumų, ir už kiekvieną iš jų gausite vis mažiau karmos taškų užsakovo akyse.
     
    * * *
     
    Čia yra tik dalis principų, kurių stengiuosi laikytis, kurdamas projektus kitiems. Bendrai visus juos galima apibūdinti taip – kad tam laikui tas projektas tampa ir jūsų kūdikiu, reikia žiūrėti taip tarsi kurtumėte jį sau ir bandyti parodyti rezultatą. Tada užsakovai tai vertins ir sugrįš.
     
    O gal jūs turite kažkokių tips’ų, kaip efektyviau bendrauti ir dirbti su užsakovais?
  4. Patinka
    geekas sureagavo į Kernius Web dizaino kūrimas programuotojams (prezentacija)   
    Kaip žinia, daug gerų programuotojų vengia front-end dalies ir palieka ją "talentingiems" dizaineriams. Ši prezentacija bando paneigti to būtinybę, praktiniais ir lengvai pritaikomais patarimais įrodydama, kad dauguma gero dizaino savybių neturi nieko bendro su PhotoShop, – ir kiekvienas programuotojas susipažinęs su pateikiamais web dizaino pagrindais gali sėkmingai kurti akiai malonias svetaines.
     
    http://www.slideshar...lineversionlong
  5. Patinka
    geekas sureagavo į nikasjohnsonas Ar investuojate į save, į savo sveikatą?   
    * Žuvų taukai + Wellman
     
    * Lengvas sportas
     
    * Kūno masės stebėjimas ir reguliavimas
     
    * Minimalus alkoholio vartojimas, nerūkymas
     
    Nepamenu kada paskutinį kart sirgau gripu.. :)
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...