Pereiti prie turinio

Girtek

Nariai
  • Pranešimai

    356
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    40%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo edvardas Ar pardavus domena etiska ji registruoti is naujo?   
    Jei kalbi apie etiškumą ir moralę, nebūtų paprasčiau tam žmogui parašyti ir paklausti ar jam tas domenas reikalingas ir tiesiog pamiršo prasitęsti, ar jis seniai pamiršęs tą domeną ir jam jo nereikia
  2. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo edvardas Ar pardavus domena etiska ji registruoti is naujo?   
    Jei kalbi apie etiškumą ir moralę, nebūtų paprasčiau tam žmogui parašyti ir paklausti ar jam tas domenas reikalingas ir tiesiog pamiršo prasitęsti, ar jis seniai pamiršęs tą domeną ir jam jo nereikia
  3. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo Scott Hostingo projektų kurimas, priežiūra   
    Paprasčiau, bet busi priklausomas ir labai varžomas. Turėdamas viską savo serveryje busi pats sau šeimininkas
  4. Patinka
    Girtek sureagavo į NamelessSpy skyhost.lt - svetainių talpinimas nuo 0.00€/mėn, reseller hostingas nuo 2.99€/mėn [DirectAdmin]   
    Verčiant puslapį iš rusų kalbos, siųlyčiau viską patikrinti du kartus.
     
    Puslapyje "Svetainių talpinimas" PHP versijų sąrašas kimba už akies.
    Taip pat title tag'e nėra lietuviškos 'u' nosinės.
  5. Patinka
    Girtek sureagavo į Dolan Kausimas dėl SEO   
    Negalimas joks duplikuotas turinys.
  6. Patinka
    Girtek sureagavo į mantas666 Kausimas dėl SEO   
    Reikia
  7. Patinka
    Girtek sureagavo į Gruzlys Iš vienakrypčio į dvikryptį tiesinį sąrašą   
    struct elementas { int data; elementas *next; [b]elementas *prev;[/b] }; ........... naujas = new elementas; naujas->data=1; pirmas=naujas; galas=naujas; [b]pirmas->next=galas; galas->prev=pirmas;[/b] cout << "Kiek elementu bus sarase? "; ........ for(int i=1; i<n; i++) { naujas = new elementas; naujas->data=i+1; galas->next=naujas; [b]naujas->prev=galas;[/b] galas=naujas; galas->next=NULL; } .... if(funkcija==1) //Elemento iterpimas i pradzia { naujas = new elementas; naujas->data=1; naujas->next=pirmas; [b]pirmas->prev=naujas;[/b] pirmas=naujas; cout << endl<<"Sarasas su naujai iterptu elementu i pradzia: "; while(naujas!=NULL) { cout << naujas->data << " "; naujas=naujas->next; } cout<<endl; return 0; } if (funkcija==2) //Elemento iterpimas i gala { naujas = new elementas; naujas->data=1; naujas->next=NULL; [b]naujas->prev=galas[/b] galas->next=naujas; naujas=pirmas; cout << endl<<"Sarasas su naujai iterptu elementu i gala: "; while(naujas!=NULL) { cout << naujas->data << " "; naujas=naujas->next; } cout<<endl; } if(funkcija==3) //Tiesinio saraso spausdinimas { cout << endl<<"Elementai: "; naujas=pirmas; while(naujas!=NULL) { cout << naujas->data << " "; naujas=naujas->next; } cout << endl; } if(funkcija==4) //Pirmojo elemento trinimas { naujas=pirmas; pirmas=pirmas->next; [b]pirmas->prev=NULL[/b] free(naujas); cout << endl<<"Elementai: "; naujas=pirmas; while(naujas!=NULL) { cout << naujas->data << " "; naujas=naujas->next; } cout << endl; } if(funkcija==5) //Paskutinio elemento trinimas { [b]naujas=galas; galas=galas->prev; galas->next=NULL; free(naujas)[/b] } if(funkcija==6) //Saraso trinimas { pirmas=naujas; while(naujas!=0) [b]Nesu tikras del cpp, bet neturetum lyginti su null? 'naujas!=NULL' ?[/b] { pirmas=naujas->next; delete naujas; naujas=pirmas; } cout << endl<<"Elementai: "; naujas=pirmas; while(naujas!=NULL) { cout << naujas->data << " "; naujas=naujas->next; } cout << endl; }
     
    Nelabai turiu patirties su cpp, bet is idejos kazkas tokio lygtais.
     
    Padeda tiesiog turetu kazka vizualaus, kuris vizualizuotu kaip atrodo ta duomenu struktura, pvz
    Tada gan aiskiau buna kokius relations (rodykles) reikia panaikinti.
     
    Keleta siaip komentaru/pastebejimu:
    - Daug kas kartojasi, nemazai functionality gali refactorinti i funkcijas (`spausdintiSarasa(Elementas pirmas)` ir pns.)
    - Nezinau ar universitete jums liepia, bet paprastai nera gera ideja naudoti kita kalba kaip anglu programuojant.
     
    Edit: Ka tik supratau kad tag'ai neveikia tarp
    tag'u, norejau paryskinti mano pakeitimus, dabar jie tiesiog apsupti [b] tag'u
  8. Patinka
    Girtek sureagavo į IDK Apskaičiuoti, kiek yra skaičių lygių maksimumui ir kiek minimumui   
    #include <iostream> #include <string> using namespace std; int n; int main() { cout << "Kiek norite ivesti elementu?"; cin >> n; int mas[n]; for (int i=0; i<n; i++) { cout<<"Ivesk " << i+1 << " masyvo elementa"<<endl; cin>> mas[i]; } int min=mas[0]; int max=mas[0]; int kiekMin = 1; int kiekMax = 1; for(int i=1; i<n; i++) { if (mas[i]<min) { min=mas[i]; kiekMin = 1; } else if (mas[i] == min) { kiekMin++; } if (mas[i]>max) { max=mas[i]; kiekMax = 1; } else if (mas[i] == max) { kiekMax++; } } cout<<"Maziausias elementas "<<min<<" o didziausias "<<max<<endl; cout<<"Maziausiu pasikartoja "<<kiekMin<<" o didziausiu "<<kiekMax <<endl; }
     
    Nekompiliavau, bet iš akies atrodo, kad turėtų suveikti.
  9. Patinka
    Girtek sureagavo į simasj Kur galima sužinoti domeno vertę?   
    O kokia gali būti domeno vertė, jei jis nesiruošia parduoti? Domeno vertė yra nustatoma pirkimo-pardavimo metu, kai sudera pirkėjas su pardavėju. Visa kita - būrimas iš kavos tirščių. Lietuvoje nėra domenų rinkos. Vienas kitas kažkur tyliai įvykstantis sandoris nėra "rinka". Pagal prašomas kainas pažiūrėkit kokie kainų rėžiai - vieni prašo 3000 - 5000 už visiškai ######nus ala manosuperinternetineparduotuve24.lt, kiti siūlo vieno žodžio raktažodžius už kelis eurus, o už kiek realiai žmonės perka-parduoda - niekas nežino. Gal žinote kur pasižiūrėti kokia realiai domenų "apyvarta", t.y. kiek jų pakeičia savininką? Aš nežinau.
     
    Juo labiau kad domeno vardas kuo toliau, tuo mažiau svarbus. Jau kokiais gūdžiais 2003 didžioji dalis vartotojų eidavo į google, ten vesdavo "delfi.lt" ir po to spausdavo pirmą nuorodą. O po to kai google paieškos laukelį pradėjo rodyti naršyklių defaultiniame lange ar adreso eilutė susitapatino su paieškos laukeliu tai tikslus domeno pavadinimas neteko savo svarbos.
     
    Dėl tokių ekspertinių vertinimų - jei jam nuo to geriau, galima pasakyti kad domenas vertas 100 kEUR. Vis tiek nesiruošia parduoti ir patikrinti. Ir sėdės žmogus patenkintas, galvos kad yra be penkių minučių milijonierius. Dar jeigu parašytų domeno pavadinimą viešai, iš kelių gautų komentarų (ypač jei jie kažkuo argumentuoti) galėtų susidaryti nuomonę. O dabar kas? Parašys koks nors ala "ekspertas" savo manomą kainą, o kuo ją pagrįsti jei nėra su kuo palyginti, nėra statistikos?
     
    P.S. dėl delfi - kokį klausimo lygį užduoda autorius pirmame poste, tokį lygį ir turi...
  10. Patinka
    Girtek sureagavo į Mr Kent Kur galima sužinoti domeno vertę?   
    Girtek,
     
    Nuosirdziai galiu pasakyti, kad cia pasireiks daugiausia tiktais vaikai kurie net nesupranta kas tas domenas.
     
    Vakar buvo kurta tema, ivertina domena 4-7 kartus maziau nei rinkos kaina,ar pirmieji pasiulynai tai daug ka pasako.
     
    Gaila kad forumas virsta i delfi komentaru sekcija.
     
    parasyk i pm padiskutuosime sia tema.
  11. Patinka
    Girtek sureagavo į antler [Dienoraštis]Tikslas - 1000€/mėn iš paskolų Affiliate programų   
    Sveiki, gerbiamieji Uždarbiečiai!
     
    Įvadas:
     
    Dar neseniai vienas uždarbio narys užvedė diskusiją apie parduodamas šiame forume interneto svetaines, kurios yra skirtos uždirbti iš paskolų affiliate programų. Diskusija labai neišsiplėtojo, didelio dėmesio nesulaukė, bet joje trumpai pasidalinau savo patirtimi šioje srityje. Tad kilo mintis pradėti rašyti išsamesnį dienoraštį būtent apie šią sritį, nes jau turiu sukaupęs šiokią tokią, kelerių metų patirtį. Kokia ta mano patirtis? Atsivertus banko sąskaitos išrašą matau, jog pirmasis išmokėjimas, gautas už komisinius iš paskolų affiliate partnerystės programų yra 74.33€ kuris gautas 2015 metais birželio 22 dieną. Tad patirtis - 3 metai. Ką per tuos 3 metus esu pasiekęs šioje srityje? Iš gautų komisinių susidaro nei maža, nei didelė suma - 11 000 - 12 000 Eurų. Bet tai nėra vienintelis uždarbis iš tokio tipo interneto svetainių. Taip pat esu pardavęs šiame forume pelningų tokių interneto svetainių už daugiau nei 9 000 eurų. Per šiuos 3 metus esu igijęs patirties ne tik paskolų affiliate partnerystės programose, bet ir susikaupė šiokia tokia interneto svetainių pirkimo/pardavimo patirtis. Labiausiai džiaugiuosi, jog įgijau apčiuopiamos seo, sem patirties būtent paskolų srityje, kas leido nemažai sutaupyti finansiškai, bei susirasti gerų pažinčių, dėl kurių pavykdavo net ir paspartinti darbą prie tokio tipo interneto svetainių.
     
    Kodėl rašysiu dienoraštį?
     
    Neslėpkim, forumas po truputį merdėja, vis rečiau atsiranda kokybiško ir įdomaus turinio uždarbio temomis. Seniau kiti rašydavo savo dienoraščius ir dalindavosi savo patirtimi siekiant susikurti sau darbo vietą ar pajamas. Atvirai pasakius, pasiilgstu tokių temų. Tad kam laukti kol kažkas kitas skelbs naudingą turinį? Manau, kad per tuos beveik 10 metų, kuriuos esu su uždarbis.lt, įgavau labai daug žinių, forumo dėka išbandžiau labai daug veiklų, susipažinau su daug įdomių ir verslių žmonių. Jaučiuosi, jog esu skolingas šiam forumui. Tad tai ir bus mano duoklė/grąža forumui ir jo nariams už tai, ką jis suteikė man per tuos beveik 10 metų.
     
     
    Kodėl bandysiu pasiekti po 1000 eurų per mėnesį iš paskolų affiliate partnerystės programų?
     
    Aplamai pats uždarbis iš partnerystės programų yra labai viliojantis savo grąža, verta paminėti, jog tai yra sritis, iš kurios gaunamos pajamos yra PASYVIOS. Kitaips sakant, nereikės dirbti nuolatos, jog tos pajamos būtų garantuotos, bet teks dirbti ir investuoti pradžioje, jog ateityje būtų galima užsitikrinti tas pajamas. Taip šiuo dienoraščiu norėsiu parodyti visiems, kad tai nėra lengvas ir pigus būdas užsidirbti. Paskutiniu metu, kai tik įdedu šiame forume skelbimą apie parduodamas svetaines, ar kai ieškau investuotojo tokioms svetainėms, labai jau daug forumiečių bando tapti "konkurentais". Tiesa, kaip greitai atsiranda tie konkurentai, taip greitai jie ir dingsta, nes nesuvokia į ką lenda. Tad šiuo dienoraščiu norėsiu išsklaidyti visas mintis, jog tai yra lengvas būdas užsidirbti pinigų.
     
    Apie ką konkrečiai rašysiu?
     
    Stengsiuosi bent kartą per savaitę pateikti tokią informaciją:
     
    1. Atlikti savaitės darbai
    2. Išlaidos
    3. Pozicijų pokytis paieškos sistemose
    4. Uždarbis
     
    Pabaigai:
     
    Galutinis tikslas: po 12 mėnesių turėti bent 5 interneto svetaines, kurios per mėnesį uždirbs bendrai bent 1000 eurų per mėnesį (atskaičiavus mokesčius). Šiuo metu 3 interneto svetainės jau veikia, 1 iš jų jau generuoja šiokį tokį pelną. Visos 3 interneto svetainės dar nebaigtos kalbant SEO atžvilgiu. Šias svetaines pristatysiu artimiausiomis dienomis kaip ir šiuo metu gaunamą uždarbį. Šiuo metu svetainės jau pareikalavo 2740 eurų išlaidų, apie kurias plačiau papasakosiu artimiausiomis dienomis. Noriu pabrėžti, jog tai nebus vien mano įdirbis, nes vienas pats nespėčiau paleisti tokio kiekio svetainių ir jas išpopuliarinti. Tad kaip visada, į pagalbą bus/yra pasamdytas forumo narys Unseen kurį samdau nuo pat pirmosios tokio tipo svetainės paleidimo, kurią kaip minėjau, pradėjau prieš 3 metus.
     
    Tam kartui viskas. Artimiausias atnaujinimas dar šią savaitę, pakalbėsiu apie konkretesnius skaičius! Tad jeigu turite kokių klausimų ar patarimų, nesidrovėkite ir pasireikškite šioje temoje!
     
    Pajamos/išlaidos:
     
    Uždarbis iš komisinių:
     
    Sausis 310.25
    Vasaris 165
    Kovas 283.65
    Balandis 144.5
    Gegužė 232.7
    Birželis 122.1
    Liepa 102
    Rugpjūtis 99
     
    Iš viso: 1459.2
     
    Išlaidos:
     
    2879.81
     
    Išlaidas sudaro:
     
    Domenai, Hostingas, Straipsniai, Kiti darbai.
     
     
    Įrašai:
     
    [2018-07-11]Svetainės su kuriomis dirbu/dirbsiu. Pajamos ir išlaidos. Nemalonūs nutikimai
    [2018-07-19]Atnaujinimai. Bėdos. Nemažas susidomėjimas
    [2018-08-28]Vasaros atostogos baigėsi. Laikas kibti į darbus
  12. Patinka
    Girtek sureagavo į arman Kaip nemokamai pritraukti lankytojų?   
    Blog postai, ir po to visokios soc. medijos to savo posto nuorodos platinimas. Tam tikro contento susijusio su tuo projekto kūrimas įvairiose soc. medijose, sukuriant kažkokią naudą/problemos sprendimą ko pasekoje galbūt tas žmogus ateityje virs tavo klientu. O toliau nemokamų, tai nežinau, reik vis vien kažkokio tai biudžeto, backlink pirkimai, jog išsikeltum į google pirmas pozicijas ir panašiai. Galima ir su minimaliai pinigų padaryt labai daug tik reik žinot kaip. Kiekvienam projektui skirtingai tai sėkmės formulės neatskleisiu :D
  13. Patinka
    Girtek sureagavo į ArN01d Kaip nemokamai pritraukti lankytojų?   
    Oo, sveikas :D Na bent jau aš dariau taip, ėjau per visokias fb grupės ir dėjau juokingas nuotraukas arba tiesiog nuotraukas, kurios pritraukia žmonių dėmesį ir prirašydavau fb puslapio linką ir kodėl turėtų jie palaikinti, tai per savaitę surinkau lyg tais 600 sėkejų ant puslapio, žinoma daug kas priklauso nuo to kokį projektą reklamuoji, kai projektas rimtesnis, tai aišku reikia imtis ir kitokių būdų, pvž rašyti, kad nuolaida pvž. 70% ir pnš. Arba rašyti visur, kad siūlai tai, ko kiti projektai nesiūlo, nu ir pnš.
  14. Patinka
    Girtek sureagavo į andriusk Neaiškus traffic iš facebook   
    Iš to kas parašyta, tai spėju, kad kažkam patiko tavo turinys ir pasidalino su juo Facebook ir jį daug žmonių pamatė ir pradėjo lankytis. Tuo pačiu esu pastebėjęs iš savo praktikos, kad FB veiksmai turi įtakos ir pozicijai paieškoje, o tai vėl tuo pačiu augina srautą.
  15. Patinka
    Girtek sureagavo į Kamile Kaip rašyti samprotaujamąjį rašinį?   
    TRUMPA ĮŽANGA
     
    Už akių užkliuvo dar viena tema ir keli pranešimai apie tai, kad lietuvių kalbos egzaminas su tuo prakeiktu rašiniu - misija neįmanoma. Nors ir yra parašyti keli straipsniai apie tai, kaip (gerai) išlaikyti lietuvių egzaminą, rašant samprotaująmą rašinį, visgi jaučiu, kad turiu ką papasakoti ir pati - galbūt ir todėl, nes žinau - uždarbis.lt kažkiek prisidėjo prie to, kad vis dėl to išlaikiau tą egzaminą, neperskaičius nė vienos rimtos privalomos knygos (tik apysakas/apsakymus,eilėraščius). Taigi, jei esi būsimas/esamas abiturientas ir nori (gerai) išlaikyti egzaminą bei ruošiesi rašyti sampr. rašinį, perskaityk ar bent akim permesk straipsnį - tikiuosi, bent kažkuo padėsiu. Gero skaitymo!
     
    ĮVADAS
     
    Visų pirma, manau, reikėtų paminėti - straipsnyje labiau akcentuosiu tai, kokios struktūros reikėtų laikytis rašant rašinį, kaip išvengti stiliaus klaidų bei kaip "sudominti" vertintoją, kad jis nepastebėtų, kad nebuvai pats uoliausias mokinys ir neperskaitei tų 500 puslapių apie kunigo emocinius išgyvenimus ar n+1 knygos apie tai, kaip sunkiai laukuose dirba žmonės, o kaimo gyvenimas - tai ne tik šokiai ir linksmybės. Vėlgi, jei ieškai patarimų kaip konspektuoti knygas ar nori rasti naudingos medžiagos egzaminui, siūlau aplankyti šią temą ir perskaityti visus pranešimus, nes buvę abiturientai nemokamai (čia parduoda) dalinasi savo sukaupta medžiaga. Taip pat perskaityk visą šiątemą, yra keli mano komentarai apie rašinius/pastraipas (oh well, aš ne mokytoja, tik komentavau, kaip, mano manymu, reikėtų rašyti).Tikiuosi, kas nors pravers.
     
    (Taip pat noriu pasakyti, kad čia tik MANO patirtis su lietuvių VBE ir MANO nuomonė, kaip efektyviai reikėtų pasiruošti rašiniui (struktūros atžvilgiu). Jei Tave mokytoja moko, kad reikia rašyti kitaip - tai geriau taip ir daryk ir tikėkis, kad rašinio vertintoja, tikrinanti Tavo darbą, yra tokios pat nuomonės, kaip ir Tave mokanti mokytoja.)
     
    BENDRAI
     
    Jau turbūt žinai, kad lietuvių kalbos rašinyje reikės parašyti bent 500 žodžių, o remtis bent vienu iš trijų skliausteliuose nurodytu autoriumi. Jei nesiremsi nė vienu iš pateiktų autoriumi, tačiau temą atsakysi idealiai, nepadarysi nė vienos gramatikos klaidos, o stilius tiesiog blizgės - vistiek egzamino neišlaikysi. Taip pat ir su žodžiu skaičiumi - jei neparašysi bent pusės (o tiek tikrai parašysi, jei laikysiesi mano (ir daugumos mokytojų, bet jos, deja, dažniausiai 'normaliai' nepaaiškina) rekomenduojamos struktūros) tiek - egzamino neišlaikysi. Truputį kvaila, bet ką darysi - turbūt čia tokia mini apsauga, kad neateitum su jau parašytu rašiniu bendra tema ir nepritaikytum jo siauresnei temai.
     
    NUO KO PRADĖTI?
     
    Vieno konkretaus atsakymo į šį klausimą nėra, nes visiems rašinys rašosi skirtingai. Dalinuosi tik tuo, kaip rašau aš pati.
     
    Visų pirmą, perskaitau temą ir pasibraukiu 'raktinius' (svarbiausius) žodžius, iškeliu probleminį klausimą. Tada - sugalvoju teiginius. Jei rašysi trijų dėstymo pastraipų rašinį, siūlau sugalvoti 4 teiginius ir silpniausią - išbraukti. Sugalvojus teiginius mąstau, kuo galėčiau remtis: autorius, kūrinys, koks kūrinio parašymo kontekstas? Kai visą tai turiu, pradedu rašyti įžangą.
     
    Kiti žmonės daro atvirkščiai - pirmą sugalvojo autorius, kūrinius ir tada pagal tai galvoja teiginius - nežinau, čia priklauso kaip kam patinka ir nuo to,kiek kūrinių esi perskaitęs. Esmė ta, kad siūlau nepradėti rašyti įžangos be aiškių teiginių, tada, manau, nebus minties šuolių ir bus aiškesnis/įtaigesnis perėjimas nuo įžangos prie dėstymo.
     
    KAIP REIKIA SUPRASTI, KURIS ŽODIS TEMOJE - RAKTINIS?
     
    Kaip ir minėjau aukščiau, tik perskaitęs tema nepradėk rašyti įžangos - visų pirma "susibraukyk"/"susinumeruok" žodžius pagal svarbą - taip turėsi aiškią viziją, į kurią pusę Tavo rašinys turi "eiti", ką svarbiausia paminėti antrame įžangos sakinyje.
     
    Pasisekė tiems, kurie turi gabumą iškart pamatyti ko reikalauja tema. Deja, ne visi tai geba, todėl siūlau vadovautis keliomis paprastomis taisyklėmis:
     
    1) Jei tema formuluota klausimu, tai gali iškart nubraukti pirmą sakinio/temos žodį ("Ar", "Kodėl", "Kas", "Ką" ir t.t" ), nes jis TIKRAI nebus raktinis žodis
     
    2) Dažniausiai (arba greičiausiai visada) svarbiausias raktinis žodis - daiktavardis. Daiktavardis - tai "daiktas", žodis atsako į klausimą "kas tai?". Pavyzdžiui: tėvynė, siela, meilė, maištininkai, pareiga, ištikimybė ir įvairūs šių žodžių linksniai. Bėda yra ta, kad dažniausiai temoje yra daugiau nei vienas daiktavardis (pavyzdžiui, praietų metų tema: "Ar atlaidumas – silpno žmogaus bruožas?" turi net 3 daiktavardžius: "atlaidumas", "žmogaus" ir "bruožas". Mano supratimu, lengviausias būdas atskirti svarbiausią raktinį žodį, tai įsivaizduoti, kaip skambėtų tema, jei to žodžio išvis nėbūtų - tiesiog skaitant temą jį praleisti ir pagalvoti ar būtų apie ką rašyti, jei toks žodis temoje negzistuotų arba jį pakeitus kitu, tema įgautų visai kitą prasmę. Pavyzdžiui "ar kažkas - silpno žmogaus bruožas" (=Ar neatsakomybė - silpno žmogaus bruožas?). Visiškai pakeičia prasmę, tiesa? Jei išimtumėte "bruožas" ar "žmogaus", vistiek rašinyje reikėtų kalbėti apie atlaidumą, bet jei išimi iš temos "atlaidumas" - jau tema visiškai pasikeičia, TODĖL ŠIS ŽODIS IR YRA RAKTINIS .Kai susirasi pagrindinį raktinį žodį, jį galėsi (ir turėsi) panaudoti ĮŽANGOJE - apie tai, truputį vėliau.
     
    3) Kai susirandi svarbiausią daiktavardį, ieškok apibūdinimo, nukreipiančio apie ką reikia kalbėti rašinyje. Dažniausia tas žodis parodo rašinio kryptį, susiauriną temą: "SKIRTINGOS epochos", "SILPNAS žmogus", "vaizdavimo KAITA", "Humaniškumas - ESMINIS žmogaus gyvenimo principas" ir t.t. Kartais tokio žodžio nėra - tai reiškia, kad gali pats nulemti savo rašinio kryptį arba pati tema jau būna susiaurinta. Pavyzdžiui: "Kodėl pasauliui reikia maištininkų?" - juk nekalbėsi, kad pasauliui nereikia maištininkų, nes jie silpni, arogantiški, nes pati tema tau jau nurodo apie ką reikės kalbėti. Šį raktinį žodį dažniausiai reikia panaudoti paskutiniame įžangos sakinyje - probleminiame klausime, bet apie tai taip pat vėliau straipsnyje.
     
    4) Nepamirškite pažiūrėti ar temoje nėra "aplinkybių", nurodančių apie ką reikia kalbėti. Pavyzdžiui, žodžių: "šių dienų" ("ar šių dienų žmogus gali būti laimingas?"), "visą laiką" ("kodėl asmuo turi tobulėti visą laiką") ir t.t, nes šie žodžiai, kaip ir minėjo Tomas, tampa labai svarbūs.
     
     
    STRUKTŪRA
     
    Rekomenduoju rašyti įprastinį penkių (keturių) pastraipų rašinį - taip ir pačiam bus lengviau ir vertintojui priimtiniau, kadangi viskas paprasta ir struktūriška.
     
    Taigi, Tavo rašinys turėtų susidėti iš trijų dalių ir penkių (keturių) pastraipų:
     
    1. ĮŽANGA
    2. DĖSTYMAS - I teiginys,
    DĖSTYMAS - II teiginys
    DĖSTYMAS - III teiginys (nebūtina, jei manai, kad pakankamai išplėtojai temą ir peržengei 500 žodžių ribą)
    3. IŠVADOS/APIBENDRINIMAS
     
    Sakoma, kad geriausia dėstymo pastraipas numeruoti tokia tvarka: stipri, silpniausia bei stipriausia (dramblio šeimos principas, ar kaip jis ten vadinasi...), tačiau vėlgi - jei Tau tavo teiginys/pastraipa atrodo stipriausias, nereiškia, kad ir vertintojui jis toks pats bus, juk kiekvieno nuomonė skirtinga, todėl nesiūlau į tai kreipti dėmėsio, nors pati II dėstymo pastraipą dažniausiai rašydavau tokią, kurioje nesiremiu literatūra, o teiginį argumentuoju istorija (dažniausiai), spektakliu ar matytu filmu (retai taip dariau (arba greičiausiai niekad), bet sako, kad irgi geras argumentas). Jei nori remtis tokiu pastraipų išdėstymo principu, SIŪLAU:
     
    I dėstymo pastraipa - remiamasi literatūra (autoriumi ar jo biografija, bet NEBŪTINAI 'privalomu' t.y. gali remtis ir užsienio rašytoju, 'neprograminiu' lietuvių rašytoju, "programiniu" lietuvių rašytoju, bet ne iš "skliaustelių" ir tt.
    II dėstymo pastraipa - argumentuoji istorija, kultūra (menu), matytu filmu ar savo patirtimi (mažiausiai svarus argumentas)
    III dėstymo pastraipa - "stipriausia", todėl joje reikėtų remtis privalomu autoriumi iš skliaustelių.
     
    O dabar konkrečiau apie kiekvieną dalį: įžangą, dėstymą ir apibendrinimą....
    KAIP RAŠYTI ĮŽANGĄ?
     
    Turbūt visiems teko girdėti apie tai, kad darbdavys, pamatęs Tavo CV, jam skiria 30 sekundžių ir iškart nusprendžia: patikai jam ar ne - panašiai yra ir su rašiniu. Pirma rašinio dalis svarbiausia ir tik ji lemia ar darbą skaitys su susidomėjimu, ar todėl, kad reikia. Sakysite, kad mokytojai privalo vertinti objektyviai (ką jie, turbūt, ir daro), bet nepamirškite vieno svarbiausio fakto - žmogiškumo. Juk turbūt sutiksite, kad palankiau atsiliepiate apie knygą/filmą, kuris 'užkabino' nuo pirmų eilučių/minučių. Taip yra ir su rašiniu - privalu įžangoje padaryti gerą įspūdi.
     
    Kaip taip padaryti?
    1. Aiški, logiška struktūra
    2. ĮDOMUS pirmasis sakinys (citata, palyginimas, parodymas, kad žinai daugiau nei Tavęs reikalauja 12 klasės kursas)
    3. Kryptingas probleminis klausimas paskutiniame sakinyje.
     
    Kaip atrodo įžangos struktūra?
    Įsivaizduok, kad įžanga - tai lyg piltuvėlis - pradedi rašyti ne konkrečiai,kalbi apie temą, bet kartu ir apie orą, o įžangos pabaigoje keli probleminį klausimą, kuris glaudžiai susijęs su duotąja tema - žodžiu, iš pradžių viskas plačiai, o link 'galo' siaurėja (žr. paveikslėlį)
    http://i58.tinypic.com/v7gpc1.png
     
    Pirmasis sakinys - įvadinis, 'paplaukęs', nieko konkrečiai apie duotą temą nepasako, bet kartu įdomus ir negirdėtas. Ką turiu omeny teigdama 'negirdėtas' - jei žinai citatą, istorinį faktą, patarlę, kuri yra bent iš dalies susijusi su tema (pavyzdžiui, darbas, vertybės ir t.t) - panaudok ją kaip gražų įvadą į rašinį.
    Pažįstų daug abiturientų, kurie griebasi šiaudo - temoje suranda raktinį žodį ir pirmąjį sakinį rašo maždaug taip:
    "Dabartinis lietuvių kalbos žodynas, "RAKTINIS ŽODIS" apibūdina kaip ......." - galbūt irgi neblogai taip pradėti darbą, ypač turint omenyje, kad galėsite naudotis žodynais, tik atsargiai, kad nenutiktų kaip čia:). Vėlgi, reikia atminti, kad daug žmonių taip daro, todėl nemaža tikimybė (oh, well, gal ir maža), kad vertintoja perskaitys dvi vienodas rašinio pradžias - gerai, jei Tavo perskaitys pirmą, o jei tavo rašinys bus "antras"? Žinoma, jei NIEKO nesugalvoji, tai pasinaudok tuo žodynu ir parašyk - blogiau nebus, tik svarbu, atrink tinkamą raktinį žodį.
     
    Antras/trečias įžangos sakinys - privedi prie temos, gali paminėti raktinius žodžius, konkretini (atsimink piltuvėlio struktūrą).
     
    Paskutinis įžangos sakinys - PROBLEMINIS KLAUSIMAS! Probleminis klausimas - tai tavo rašinio kryptis, jis parodo, kokie teiginiai bus rašinyje. Probleminio klausimo perrašyti NEGALIMA nuo pavadinimo!!! Tarkime, jei rašinio tema "Ar tėvynė - tai didžiausia vertybė", reikėtų performuluoti ir susiaurinti iki "KODĖL tėvynė yra (nėra) didžiausia vertybė?". Jei rašinio temoje jau yra 'susiaurinta',pavyzdžiui, kaip buvo pernai VBE: "Kodėl pasauliui reikia maištininkų?", reikia tema perfomuluoti savais žodžiais. Tarkime, kelti klausimą taip (ar kitaip, svarbu - nenukrypti nuo temos): "Kodėl gyvenimas be maištininkų - tai tik egzistavimas?/ Kuo svarbūs maištininkai šiam pasauliui? ir tt"
     
    Taip pat reikėtų nepamiršti, kad probleminis klausimas - tai "klausimas" kiekvienai dėstymo struktūrai, nes būtent pirmasis visų trijų dėstymo pastraipų teiginys - tai 'atsakymas' į probleminį klausimą. Viskas atrodo maždaug taip:
     
    http://i61.tinypic.com/2zxo6ir.png
     
    Kad geriau suprastumei įžangos struktūrą, pateikiu kelis savo rašytų įžangų pavyzdžius (žinoma, pavyzdžiai nėra idealūs, bet turbūt aiškiau paaiškins, ką turiu omeny šnekėdama apie įžangos struktūrą). Skirtingomis spalvomis "nuspalvinau" pagal tai, koks sakinys yra koks (žr. aukščiau, kur kalbėjau apie įžangos struktūrą sakiniais:
     
    - „O gal tėvynę reikia visą laiką lipdyti ir kurti, kurti ir lipdyti?“
    Seniausioje žmonijos knygoje – Biblijoje – teigiama: „Dievas pasaulį sukūrė per šešias dienas, o septintą – ilsėjosi“. Deja, mūsų tėvynė nebuvo sukurta kažkam spragtelėjus pirštais – ištisus šimtmečius protėviai kovojo dėl laisvės, o kiekvienas išlietas kario kraujo lašas priartindavo prie svajonės išsipildymo – nepriklausomos Lietuvos. Atrodytų, kad daugiau mums, šių dienų lietuviams, nieko negali trūkti – turime tą išsvajotąją laisvę. Tačiau ar to užtenka? Manau, ne. Taigi, kodėl nuolat svarbu „kurti ir lipdyti“ tėvynę?
    ----------------------------------------------------------------------------------------
    - Ką žmogus atranda prarasdamas?
    Sakoma, kad gyvenimas – tai lyg ilga kelionė, kuri yra kupina atradimų ir praradimų, kurių dėka žmogus tobulėja dvasiškai. Vienas turtingiausių pasaulio žmonių, Donaldas Trampas, yra pasakęs: „Kartais pralaimėdamas mūšį, žmogus atranda naujų būdų kaip laimėti karą“ – perfrazuodama šią mintį galiu teigti – tik atsisakydami kai kurių dalykų ir taip palikdami savo komforto zoną, galime gyvenime atrasti kažko naujo ir neįprasto. Taigi, ką asmuo gali atrasti ir pažinti tik tada, kai netenka kitų, kartais brangių ir svarbių, dalykų?
     
    KAIP RAŠYTI DĖSTYMĄ?
     
    Mano supratimu, viena iš sėkmingai išlaikyto egzaminų paslapčių - tai puiki dėstymo struktūra, kuri leidžia skaitytojui nuosekliai perskaityti rašinį. Turbūt nekartą jau teko girdėti apie tokią dėstymo struktūrą, kuri susideda iš septynių/aštuonių sakinių ir atrodo maždaug taip:
     
    Teiginys->Samprotavimas pagal teiginį, siejant su šiomis dienomis - > Sakinys - tiltas/perėjimas -> Argumentas -> Kontekstas -> (samprotavimas - nebūtina) -> Dalinė išvada
     
    Parašius tokios struktūros pastraipą, nebereikės jaudintis, kaip pasiekti tą 500 žodžių ribą (nes pastraipa susidės mažiausiai iš 120-150 žodžių, tai trys dėstymo pastraipos - jau 400+ žodžių! Taip pat tokia pastraipa yra nuosekli, todėl bus mažiau minties šuolių - stiliaus klaidų.
     
    KAIP ATRODO KIEKVIENAS PASTRAIPOS SAKINYS?
    TEIGINYS - tai pagrindinė visos pastraipos mintis, svarbiausias akcentas. Jis turi atsakyti į probleminį klausimą (kaip rodžiau iliustracijoje aukščiau). Teiginyje nereikėtų vartoti žodžių/žodžių junginių, tokių kaip "mano nuomone/manau/mano supratimu" ir kitokių, nes jie susilpnina teiginį, parodo neaiškią poziciją. Teiginį geriausia formuluoti kaip vientisinį sakinį (be jokių jungtukų ("nes", "kad", "jog", "o" ir t.t)), nes tai taip pat nepasako aiškiai ir konrekčiai, apie ką bus kalbama pastraipoje. Visą "prijungimą"/"sujungimą" (tai, kas būtų po "nes", "o", "kad", "jog") geriau formuluoti kaip samprotavimą - bus aišku, stilistiškai tvarkinga ir gražiai skaitysis.
     
    SAMPROTAVIMAS - neveltui rašinys ir vadinasi samprotavimo, jame reikia atskleisti savo nuomonę, polemizuoti, analizuoti temą. Kaip ir minėjau, parašius teiginį, visas mintis apie tai, ką tuo teiginiu norėjai pasakyti, reikėtų perkelti į "samprotavimo" sakinį (ar sakinius). Šiuose sakiniuose galima (bent kartą rašinyje REIKIA) pavartoti "manau", "mano manymu" ir t.t, kad parodytumei, kad samprotauji. Žinoma, visuose trijuose dėstymo pastraipose, galbūt, to daryti ir nereikėtų, kad nebūtų "sviestas sviestuotas". Sakoma, kad idealu būtų jei savo samprotavimą susietumėte ir su šių dienų aktualijomis, bet jei to padaryti nepavyksta - nieko baisaus, tiesiog gausi mažiau taškų. Dabar pagalvojau, kad jei jau siesi su šiomis dienomis, galbūt pirmą sakinį (ar sakiniod dalį, jei rašysi ne vientisinį) reikėtų samprotauti, o kitą sakinį/dalį sieti su šių dienų aktualijomis. PAVYZDŽIUI:
     
    Tema: Ar darbas yra svarbus žmogui?
     
    Darbas yra viena iš didžiausių vertybių, padedančių žmogui tobulėti (teiginys). Lietuvių liaudės patarlė byloja: "Darbas žmuogų puošia" - dirbdamas žmogu stiprina ir tvirtina savo vertybių sistemą, nes susiduria su įvairiais išūkiais, priverčiančiais jį tobulėti ne tik fiziškai, bet ir dvasiškai. (samprotavimas) Deja, bet šių dienų žmogus, darbą suvokia tik kaip pinigų šaltinį ir visiškai pamiršta kitokią jo naudą. (privedimas prie šių dienų)
     
    SAKINYS TILTAS - tai sakinys, jungiantis Tavo samprotavimą ir teiginį su argumentu - pasiremimu kūriniu (ar kultūra, Tavo asmenine patirtimi). Jis reikalingas tam, kad nebūtų minties šuolių, viskas skaitytųsi sklandžiai, nebūtų stiliaus klaidos. Pateikiu kelius pavyzdžiuis/šabloną, kaip gali formuluoti savo "sakinį-tiltą":
     
    -Apie tokią pat promblemą kalbėjo ir ** amžiaus rašytojas XX (savo) kūrinyje (romane, dramoje, eilėraštyje) "YYY".
     
    -Ši problema - tai ne tik šių dienų visuomenės yda, bet ir ** amžiaus žmonių aktualija - ją aptarė ir to meto rašytojas XXX kūrinye "YYY".
     
    -TEMOS RAKTINIS ŽODIS buvo plačiai aptarta ir kažkelinto amžiaus rašytojo XXX kūrinyje YYY. (pavyzdžiui: "Socialinės nelygybės tema buvo plačiai aptarta ir XVIII a. rašytojo, Apšvietos epochos atstovo, pirmojo lietuviško grožinio kūrinio autoriaus, Kristijono Donelaičio, peomoje "Metai".)
     
    Jei dvi/vieną pastraipą rašysite tokią, kurioje nesiremsite autoriumi, sakinys - tiltas yra vistiek BŪTINAS! Tik siek jį su savo asmenine patirtimi, filmu ar spektakliu.
     
    Taip pat, manau, svarbu, kad sakinys - tiltas atskleistų, kad žinai truputį daugiau nei autoriaus amžių, vardą pavardę ir jo kūrinį: galbūt paminėk epochą, literatūrinę srovę/kryptį ("neoromantikas", "realistas" ir t.t.)
     
    ARGUMENTAS - tai tavo teiginio pagrindimas, įrodymas, kad Tavo teiginys yra svarus. Čia aš nelabai kuo galiu ir padėti: turi pats būti perskaitęs ir žinoti kūrinius, spektaklius, kino filmus. Svarbiausia - neatpasakoti turinio, o remtis būtent ta vieta, kuri įrodytų Tavo teiginį. Aš pati, kaip ir minėjau, nebuvo pati uoliausia programinių autorių skaitytoja, bet siūlau BŪTINAI perskaityti pagrindines Savickio, Apučio, Biliūno noveles, galbūt dar ką nors trumpo, nes jomis galima remtis beveik betkokia tema (galbūt ne apie tėvynę). Taip pat buvau išmokusi kelias eilėraščių eilutes, nes citavimas - geriausias argumentas ir turinio visiškai neatpasakoji. Jei mokysies citatas, siūlau imti Maironio/Bradžionio eilėraščių apie tėvynę, Marcinkevičiaus "Mažvydo" paskutinės scenos, kur skanduoja "Lie-Tu-Va" pilietiškumo temai, Salomėjos Nėries iš rinkinio "Prie didelio kelio" apie dvasinius išgyvenimus. Vėlgi, svarbu paminėti, kad argumentavime svarbiausias ne pats pasirėmimas, o tavo komentaras, įrodantis, kad būtent tame kūrinyje/filme/socialinėje situacijoje nutiko būtent taip, kaip tu teigi savo teiginyje.
     
    KONTEKSTAS - didžiausias dvyliktokų priešas, nes nevisi supranta, kas čia per daiktas. Nereikėtų dėl jo išvis nerimauti, nors jis ir dažnai akcentuojamas, už jį skiria tik trys taškus. Bent vieną tašką, jei paminėi amžių/epochą, kūrinio parašymo aplinkybes - tikrai gausi. Mano supratimu, daugiau taškų gausi tada, kai pritemsi kūrinio parašymo kontekstą prie savo temos, argumentavimo ir samprotavimo. Tarkime, jei rašinys apie žmogaus/tautos nelaisvę, konteksto sakinyje (ar sakiniuose) paminėsi, kad kūrinys buvo būtent sukurtas lietuviško žodžio draudimo metu, Lietuvai būnant carinės Rusijos sudėtyje ir t.t.
     
    SAMPROTAVIMAS 2 - aš niekada jo nerašau, nes man visad užtenka žodžių tiek, kiek yra pastraipoje, bet čia turbūt toks kaip mini apibendrinimas, vienas sakinys apie argumentą+temą, greičiausiai.
     
    DALINĖ IŠVADA - tai pastraipos mini apibendrinimas, vienas vientisinis sakinys, parodantis, ką norėjai pasakyti visa pastraipa. Dabar jau nepamenu, bet, man rodos, aš tiesiog perfrazuodavau savo teiginį ir jį susiauridnavau. Patariu kiekvieną dalinę išvadą pradėti jungiamaisiais žodeliais "taigi" ar "vadinasi", nes jie parodo, kad apibendrini darbą. Jei rašai trijų dėstymo pastraipų rašinį, siūlau, kad labai nesikartotų visur "taigi", rašyti pirmoje pastraipoje "taigi", antroje "vadinasi" ir trečioje - vėl "taigi". Nepamiršk, kad čia įterpinys, todėl skiriamas kableliu.
     
    Pridedu kelis savo rašytas pastraipas, kad parodyčiau, kaip visa ši struktūra atrodo "praktikoje". Nežinau kaip jums, bet bent jau man, tikrai, dėl šios struktūros, nesijaučia didelių minties šuolių. Ir vėl nuspalvinau sakinius taip, kokie, pagal paskirtį, jie yra (raudona - teiginys, žalia - samprotavimas, mėlyna - sakinys tiltas, violetinė - argumentas, bordo - kontekstas, rožinė - dalinė išvada):
     
    - „O gal tėvynę reikia visą laiką lipdyti ir kurti, kurti ir lipdyti?“
     
    Visų pirma, žmogus, prisidėjęs prie tėvynės kūrimo, labiau ją vertina bei gerbia. Patys brangiausi dalykai asmeniui yra tie, į kurių kūrybos procesą buvo įdėta daugiausia pastangų, darbo bei meilės. Ne veltui yra sakoma – sunaikindamas tai, ką sutvėrei – sunaikinsi dalelę savęs. Prie tėvynės kūrimo bei puoselėjimo prisidėjo ir žinomas lietuvių poetas, dramaturgas Justinas Marcinkevičius.Poeto eilėraščių lyrinis „aš“ - jausminga asmenybė, išgyvenanti sunkius pokario laikus, tačiau gerbianti ir sauganti brangiausią turtą – tėvynę, kurią pats kūrė. Just. Marcinkevičiaus eilėraštyje „Aš savo širdį pasivaikščioti išleisiu“ lyrinis subjektas prašo: „Aš prašau: tik nesumindžiokit širdies“. Širdis – tai gyvybės pagrindas, todėl ją galima prilyginti gimtajai šaliai – netekę jos, sunkiai įsivaizduojame savo gyvenimą, todėl širdį, kaip ir tėvynę, reikia puoselėti. Savo požiūrį apie niekada nenutrūkstanti šalies kūrimą Just. Marcinkevičius išsakė ne tik savo kūryba, bet ir konkrečiais darbais: būdamas Lietuvos Nepriklausomybės Sąjūdžio nariu, jis ragino Lietuvos žmones ištrūkti iš SSRS gniaužtų ir „kurti bei lipdyti“ Lietuvą tokią, kurioje visiems būtų gerą gyventi. Taigi, žmonės nėra nemirtingi – atsiranda vis naujos kartos, kurios „lipdo“ tėvynę – taip yra išsaugoma pagarbos ir meilės jausmas gimtajam kraštui.
    -------------------------------------------------------------------------------------
    - Ką žmogus atranda prarasdamas?
    Visų pirma, žmogus, prarasdamas savo artimus, atranda kitus žmones, kurie tampa ne ką mažiau svarbia jų gyvenimo dalimi. Mano nuomone, kiekvienas sutiktas žmogus mūsų gyvenime palieką gan svarbų pėdsaką ne tik mūsų atmintyje, bet ir formuoja vertybių sistemą, moralines nuostatas bei supratimą apie gyvenimo dorybes bei blogybes. Nenuostabu, kad praradus artimą atrodo – praradai ir dalelę savęs, todėl naujų žmonių ar jau pažįstamų asmenų naujų būdo bruožų pažinimas – tai lyg naujas vėjo gūsis žmogaus gyvenime, padedantis pamiršti prarastų žmonių sukeltas nuoskaudas. Apie tai, ką žmogus atranda prarasdamas, rašė ir XIX a., realizmo atstovas, rašytojas Jonas Biliūnas savo novelėje „Ubagas“. Novelės veikėjas Petras Sabaliūnas, praradęs savo šeimą dėl savanaudiško sūnaus elgesio, sunkiame gyvenimo kelyje atranda tokius žmones kaip kūrinio pasakotojas, kurie net patys savo daug neturėdami, gali pasiūlyti bent „duonos riekę“. J. Biliūno biografija – tai dar vienas pavyzdys, kad žmogus gali atrasti daug net ir tada, kai praranda: negavęs leidimo grįžti mokytis į Tartu universitetą, rašytojas persikėlė į Leipcigą, o vėliau – į Ciurichą, kur ir parašė vieną iš reikšmingiausių savo kūrinių – alegorinę pasaką „Laimės žiburys“. Vadinasi, žmogus, prarasdamas artimo palaikymą ir meilę, atranda kitus, kurie mielai ištiesia pagalbos ranka tada, kai jos labiausiai reikia.
     
    GALIAUSIAI - KAIP REIKIA PARAŠYTI APIBENDRINIMĄ?
     
    Visų pirma, svarbu pasakyti, kad jei įžanga turi būti piltuvėlio formos/struktūros, tai išvada - atvirkščiai, yra "apversto" piltuvėlio formos. Tai reiškia, kad pirmas išvados sakinys siauras, glaudžiai susijęs su tema, o vėlesni sakiniai yra abstraktesniai, labiau apie orą nei apie konkrečią temą.
     
    Reikėtų paminėti, kad yra dvi nuomonės, kaip reikėtų parašyti apibendrinimą/pabaigą/išvadą. Aš pamėginsiu trumpai jas apžvelgti, o Tu, žinoma, gali pasiimti tai, kas Tau labiausiai patinka.
     
    I VARIANTAS
     
    Apibendrinimas, kuriame paminimos ir perfrazuojamos VISOS dalinės išvados. Esmė ta, kad sakoma, kad rašinyje parašytos dalinės išvados PRIVALO būti parašytos ir išvadoje - žinoma, jų perrašyti NEGALIMA, reikia perfrazuoti, parašyti kitais žodžiais.
     
    Pavyzdžiui, dalinės išvados buvo tokios:
     
    - Taigi, pilietiškas skatinimas, kurio užuomazgų yra XVI a. lietuvių literatūroje, neišsižadėti savosios kalbos, aktualus ir šių dienų žmogui.
     
    - Vadinasi, pilietiškumas XVIII a. literatūroje skatina ne tik to meto, bet ir šių laikų žmones neišsižadėti pagrindinių vertybių.
     
    - Taigi, meilės tėvynei skatinimas, žmogaus, kaip pilietiškos asmenybės, ugdymas – tai pilietiškumo, sutinkamo XIX – XX a., skiriamieji bruožai
     
    O apibendrinimas atrodo taip (raudonai pabraukiau dalines išvadas):
     
    Apibendrindama darbą norėčiau remtis Lietuvos Atgimimo Sąjūdžio aktyvisto, poeto, visuomeninis veikėjo, Marcelijaus Martinaičio žodžiais „Pilietybė, pilietiškumas nėra uniforma, tik kareivius galima perrengti per vieną parą“ – pilietiškumo jausmo per dieną žmogui neįdiegsi, tam reikalingas kruopštus ir ilgas procesas. Galbūt dėl šios priežasties šiandienos žmogus, išgyvenantis pilietiškumo savyje nebuvimo krizę, turėtų atsigręžti į įvairių laikmečių lietuvių literatūrą, nes būtent joje gausu įvairių pilietiškumo raiškos pavyzdžių. XVI lietuvių autorių kūriniuose pilietiškumas ragina neišsižadėti gimtosios kalbos, Apšvietos epochoje pilietiškumas pasireiškia kalbant apie vertybes ir socialinę nelygybę, o XIX amžiaus pabaigos bei XX amžiaus pradžios literatūroje raginimas mylėti gimtąją šalį atskleidžia pilietiškas idėjas. Juk ne veltui yra sakoma, kad būtent literatūra – tai viena iš svarbiausių mokytojų, nes ji atskleidžia žmonijos paslaptis, buvusias praeityje. Pilietiškumo pagrindų mokydamiesi iš įvairių laikotarpių Lietuvos rašytojų literatūros, mes, šių dienų žmonės, galime būti tikri, kad pilietiškumo pamoką išmoksime teisingai.
     
     
    II VARIANTAS:
     
    Kiti mokytojai teigia, kad to, ką jau minėjai rašinyje, dar kartą kartoti NEREIKIA! Todėl išvada turi būti tiesiog viso rašinio apibendrinimas, pagrindinės minties suformulavimas, gražus užbaigimas, panaudojant citatą ar patarlę.
     
    Aš niekada nerašydavau dalinių išvadų, bet jei reikėtų laikyti VBE iš naujo - galbūt ir rašyčiau, nes man, pavyzdžiui, tai atrodo struktūriškai gal netgi tvarkingiau.
     
    Be to, svarbu paminėti, kad kai kurie mokytojai teigia, kad išvadoje reikia būtinai cituoti TĄ PATĮ AUTORIŲ, kuriuo rėmeisi ir įžangoje - vien tam, kad sukurtumei rašinio rėmus. Mano supratimu, tai didžiausia nesąmonė, nes riboja kūrybiškumą, todėl aš NIEKADA to nesilaikiau.
     
    Taip pat dalinuosi keliomis mintimis, kaip gali pradėti išvados pradžias:
     
    -Apibendrindamas/a norėčiau teigti - ....
    -Apibendrindama rašinį derėtų pasakyti, jog...
    -Apibendridamas rašinį norėčiau perfrazuoti/remtis tokio ir tokio žmogaus žodžiais/lietuvių liaudies patarle
     
    DAR KELI PATARIMAI:
     
    - Pirmajame sakinyje, kuriame mini autoriaus vardą ir pavardę, jis turi būti pristatytas pilnai, be sutrumpinimų. Pavyzdžiui, jei kalbi apie Martyną Mažvydą, pirmajame sakinyje jį ir turi pristatyti pilnu vardu bei pavarde, vėlesniuose - gali trumpunti t.y. rašyti M. Mažvydas. Taip pat noriu priminti, kad Justinas Marcinkevičius yra Just. Marcinkevičius sutrumpintai, o ne J. Marcinkevičius (bus didelė klaida, nes J. Marcinkevičius yra visai kitas autorius).
     
    - Sakiniuose nevartok 'mes' - atsiranda negražus stilius. Asmenį parodo veiksmažodis, todėl įvardis "mes" yra visiškai nereikalingas ir tik gadina stilių.
     
    - Norint, kad pastraipos gražiai jungtųsi tarpusavyje, pastraipų pradžioje rašyk jungiamuosius žodžius/žodžių junginius: "Visų pirma", "Be to", "Taip pat svarbu paminėti, jog", "Vis dėlto" (jei rašai poleminį rašinį (prieštarauji pats sau).
     
    - Išsistudijuok ko tavęs reikalauja egzaminas ir kokiais kriterijais rementis būsi vertinamas
     
    - Turi dar mėnesį laiko - KLAUSK mokytojos, ko nesupranti, aiškinkis ir domėkis. Kvailų klausimų nebūna, o jei mokytoja ragana ir suraukia veidą, vos tik išgirdus klausimą - mažiau kreipk dėmesį, jos toks darbas, ji turi aiškinti, kad nors ir 10001 kartą. Jei negauni iš mokytojos atsakymo ar vistiek nesupranti - konsultuokis su kita mokytoja ar parašyk draugui, ar man čia, temoje bei asmenine žinute. Padėsiu kuo galėsiu
     
    - Jeigu jau žiūrėjai vertinimo kriterijus, tai turbūt pastebėjai, kad būsi vertinamas ne tik už tikslų pasirėmimą kūriniu, bet ir teksto raišką - t.y. stilių, leksiką, sintaksę. Jei nori gauti maximumą (9, berods, taškus) - rašyk įvairias sintaksines struktūras, pamiršk "o", "bet", "kad", "jog" - keisk visą tai į bejungtukius sakinius: brūkšnius, dvitaškius. Parodysi, kad žinai daugiau.
     
    - Stenkis, kad visos trys dėstymo pastraipos būtų vienodo dydžio ('ilgio'?), o įžanga praporcinga apibendrinimui/pabaigai (negali būti įžanga 150 žodžių, o pabaiga - vienas sakinys), nes tai irgi bus vertinama.
     
    - Jei labai jau sunku prisiminti filmą ar dar ką nors 'lengvesnio' būtent duotąja tema, kuo galėtumei pasiremti
    sugalvok filmą/knygą (žinoma, UŽSIENIO RAŠYTOJO ir BŪTINAI ne klasiko) pats ir pritemk prie temos:). Mokytojai ne robotai - visų pasaulio knygų ir filmų nėra perskaitę, todėl būkite orginalūs - aš savo dešimtos klasės rašiniuose prigalvojau mokslinių tyrimų, kad man sklandžiai būtų argumentuojamas rašinys:). Žinoma, čia truputį amoralu ir kiekvieno teisė rinktis, bet kaip ten sako: "Kas nerizikuoja - negeria šampano?". Pažįstu vaikiną, kuris gavo 79 iš LVBE (žinoma, ne iš atnaujinto egzamino) sugalvojęs sau tinkančius kūrinius ir autorius... Tik nepamirškite, kad BŪTINA pasiremti bent vienu kūriniu iš 'skliaustelių' - kitaip tiesiog neišlaikysite egzamino.
     
    - NEPAMIRŠKITE paraštėje pažymėti 500 žodžių ribos, nes gramatika (o gal net ir stilius, loginės klaidos - tiksliai jau nebepamenu) bus vertinamos tik iki 500 žodžių. Beje, jei kas jau žiūrėjote vertinimo normas, turbūt matėt, kad už 30 neparašytų žodžių minusuoja 1 tašką, tai skaičiuodami žodžius atkreipkite į tai dėmesį. Sakoma, kad vertintojai skaičiuoja žodžius maždaug taip: suskaičiuoja kiek yra žodžių pirmoje (ar antroje, nes pirma - 'toliau nuo krašto') eilutėje ir padaugina iš esamų eilučių skaičiaus ir taip maždaug žino, kiek yra žodžių.
     
    - Prisijunkite į šią dievišką FB grupę, kas dar nesate prisijungę - dvyliktokai dalinasi metodine medžiaga NEMOKAMAI - ar gali būti geriau:). Beje, mačiau, kad kalba ne tik apie LVBE, bet ir apie kitus egzaminus. Nepamiršk, kad visada reikia ne tik imti, bet ir duoti - todėl dalinkis ir pats!
     
    Jei dar atsiminsiu, kokių nors paprastų patarimų, padėsančių bent jau iš dalies geriau parašyti tą rašinį, tai papildysiu čia.
     
    IR PABAIGAI...
     
    Dar kartą norėčiau paminėti, kad aprašiau savo patirtį, todėl viso straipsnio nereikėtų priimti už gryną pinigą - jei matai, kad kažkur nusikalbbu, sakau ne taip, kaip turėtų būti - pakomentuok, aš pataisysiu straipsnį ir taip kartu padėsime pasiruošti šių ir kitų metų abiturientams. Taip pat siūlau šioje (ar kitoje, jūsų sukurtoje) temoje dalintis sava patirtimi (savais rašiniais, pastraipomis, įžvalgomis apie egzaminą ir t.t.), nes tik diskusijoje gimsta tiesa. Nereikia jaudintis, kad kiekvienas dvyliktokas yra tavo didžiausias konkurentas: egzaminas kriterinis, o šansai, kad stosite į tą pačią specialybę, yra menki.
     
    Taip pat noriu palinkėti didžiausios sėkmės laikant VBE ir patariu labai "nesinervinti", jei negausite rezultatų tokių, apie kokius svajojate ar galvosite, kad egzaminą parašėte ne taip gerai, kaip tikėjotės - kalbu iš savo patirties. Viskas, galiausiai, nutinka netgi geriau nei buvo tikimasi.
     
    Taigi, sėkmės ir lauksiu temos, kurioje dalinatės puikiais LVBE rezultatais!
  16. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo Heknev Vėl ieškomas reklamuotojas dirbantis už pinigus   
    Vėl ieškomas reklamuotojas dirbantis už pinigus. Reikia reklamuoti hostingo projektą užsienio forumuose su dideliu lankomumu.
     
    Reikės tik užsiregistruoti forume ir patalpinti temą. Temos tekstas jau yra parašytas. 
     
    Apmokėjimas: už temą patalpinta forume su LABAi dideliu lankomumu 0.2€ už forumą, už temą patalpita su vidutiniu lankomumu 0.1€ už forumą.
     
    Žmonės su teigiama reputacija gauna iškart 50% avansą
     
    Reikia 25-50 postų. Dėl papildomos informacijos - PM
  17. Patinka
    Girtek sureagavo į ArminasKer [ATIDUODU] Sutvarkyta Hostingo sistema   
    Sveiki, kažkur šiame forume radau provps hostingo sistema, kažkas ją paplatino (neautomatizuota), aš ją parsisiunčiau, ir sugalvojau sutvarkyti ir atiduoti jums. Sistemoje buvo labai daug rašytinių klaidų, ir šiaip dizainas toksai nuobodokas tai aš daug vietų pakeičiau.
     
    Taip atrodo pagrindinis puslapis:
    http://i.imgur.com/7RDW1wV.jpg
     
    Taip atrodo registracija:
    http://i.imgur.com/0RfK2De.jpg
     
    Taip atrodo slaptažodžio priminimas:
    http://i.imgur.com/WkSzVkh.jpg
     
    Taip atrodo paslaugų užsakymas:
    http://i.imgur.com/yFXr1p8.jpg
     
    Taip atrodo admin panelė:
    http://i.imgur.com/FYfFtmI.jpg
     
    Taip atrodo kreditų papildymas:
    http://i.imgur.com/Ug0y3l0.jpg
     
    Tingėjau rašyt aprašymą, tai įdėsiu textą ne mano, kurį rašė žmogus kuris norėjo prasisukti ir parduoti paplatintą sistemą* :D
     
     
     
     
    Aprašymas
    Registracija
    Labai nesunkiai galite susikurti norimus vartotojo registracijos laukus, tai yra Vardas, vartotojo vardas, el. paštas ir kiti.
    Balanso papildymas
    Šį sistema yra sujungta su paysera projektu, jums tereikės pakeisti kelias vietas ir jau puikiai galėsite naudotis balanso papildymo sistemą. Paspaudęs vartotojas į balanso pildymas jam sugeneruoja unikalų kodą kur rodo kiek gaus pinigų išsiųntęs žinutę, rodo kiek kainuos žinutė ir pavyzdį su jo vartotojo vardu. (Na viskas pilnai automatizuota).
    Paslaugų užsakymas
    Užsisakius paslaugą jums nuima nuo balanso pinigus, tačiau kol administratorius nepatvirtins jūsų paslaugos ji nebus aktyvi.
    Administravimas
    Administratorius administratoriaus pulte lengvai gali kurti naujas paslaugas, rašyti jų kainą ir kt.
    Taip pat ryškiai mato norinčius užsisakyti paslaugas. Jums tereikia vienoje vietoje paspauti "taip" ir įrašyti jam visą reikiamą informaciją. (prisijungimus ir kt).
     
    Kaip užsidėti admin šioje sistemoje? Nueinate į phpmyadmin, ir ten kur yra importinti sql failai, susirandate skiltį: users, ten paspaudžiate edit ant norimo vartotojo, ir paskutiniame laukelyje yra parašyta: "admin" > 0, vietoj admin 0 pakeičiame į: 1, ir būsite adminas, turėsite administravimo panelę.
     
     
    Sistemos atsisiuntimo nuorodos:
    ZippyShare: www53 . zippyshare . com /v/ pUb41yy0 / file . html (tarpai dėl to, nes uzdarbis blokuoja šita linka)
     
    MediaFire: http://www.mediafire.com/file/45vax4h5h24rj23/sistema.rar
     
    Iš mano web: http://www.testhost.mcstone.lt/sistema.rar
     
    sistema.rar
  18. Patinka
    Girtek sureagavo į RomasTR Problema su adsense   
    lauk :) as irgi laukiau 5 dienas , gal ilgiau :)
  19. Patinka
    Girtek sureagavo į SarzzeR Griebkite Killing Floor žaidimą nemokamai!   
    http://cdn.edgecast.steamstatic.com/steam/apps/1250/header.jpg
     
    Sveiki visi,
     
    Norėjau pranešti, kad šiuo metu Humble Bundle nemokamai dalina zombių Killing Floor žaidimą!
     
    Prisijunkite prie savo Humble Bundle paskyros, spaudžiate "Add to card" tada "Get it for free" ir žaidimo kodas atsidurs pas jus, kurį galėsite aktyvuoti Steam sistemoje.
     
    Žaidimą dalins laikinai, tad pasiimkite kodą. :)
  20. Patinka
    Girtek sureagavo į jonas69 ---   
    https://letsencrypt.org/ https://www.sslforfree.com/ kai kur situs panaudoju kur nereik nieko svarbaus ir bele tik butu
  21. Patinka
    Girtek sureagavo į Madd ---   
    www.rehost.lt yra nemokamas Comodo SSL Trial.
  22. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo euLukas Kiek kainuoja BENQ T902HDA monitorius?   
    https://www.google.lt/search?q=BENQ+T902HDA&oq=BENQ+T902HDA&aqs=chrome..69i57j69i60&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=BENQ+T902HDA+kaina
     
     
    http://www.kilobaitas.lt/Monitoriai/BenQ/LCD_185_WIDE_T902HDA_03_16/T902HDA/CatalogStoreDetail.aspx?CatID=PL_436&ID=324720
     
    http://www.kilobaitas.lt/Monitoriai/BenQ/BenQ_T902HDA_185quot__1366x7/9HL2LLNI8E/CatalogStoreDetail.aspx?CatID=PL_436&ID=326677
  23. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo croesus 1 žmogui nemokama svetainė ar e-komercijos puslapis   
    tai nemokamai ar už mokestį? :D
  24. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo croesus 1 žmogui nemokama svetainė ar e-komercijos puslapis   
    tai nemokamai ar už mokestį? :D
  25. Patinka
    Girtek gavo reakciją nuo croesus 1 žmogui nemokama svetainė ar e-komercijos puslapis   
    tai nemokamai ar už mokestį? :D
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...