Pereiti prie turinio

beduinas

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    147
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    beduinas sureagavo į Ramuncik Rinkodara be rinkodaros   
    Šiame straipsinyje yra daugiau kalbama apskritai apie besikeičiantį požiūrį į rinkodarą/marketingą, pateikiant šiuolaiškių įmonių pavyzdžius, o ne konkrečią strategiją.
     
    Taip pat, laikyti Lietuvos rinką per mažą išradingiems rinkodaros sprendimams yra naivu ir neverta. Tai rodo ir tas pats Vytautas, visiškai rebrandinęs save netradiciniais sprendimais.
     
    P.S. Dėkui už šaunų skaitinį straipsnio autoriui!
  2. Patinka
    beduinas sureagavo į radianas Rinkodara be rinkodaros   
    MIRK, BET IŠSISKIRK. RINKODARA BE RINKODAROS
    Kai kurie Vakarų rinkodaros teoretikai radikaliai tikina, kad tradiciniai metodai dabar veiksmingi tik tiems vartotojams, kurių jau nebėra – praėjusio amžiaus žmonėms, kuriuos buvo galima paveikti masine ir iš esmės apgaulinga rinkodara. Tokios dinozauriškos rinkodaros pavyzdžių iki šiol daugybė, tačiau, anot šių ekspertų, tai dar nieko neįrodo. Paprasčiausiai didelėms ir turtingoms korporacijoms daug lengviau viską daryti taip, kaip jos darė iki šiol, nei keistis. Akivaizdu, kad naujieji rinkodaros genijai pateikia daug įdomių minčių, tačiau jų patarimai tinka ne visiems, ne visur ir ne visada, tad turbūt nevertėtų tikėtis, jog jų idėjos staiga sukeltų visuotinę, visiems priimtinę revoliuciją.
     
    Rinkodaros guru Sethas Godinas paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį išpopuliarino "rinkodaros su leidimu" (angl. - permission marketing) koncepciją, kurios esmė buvo revoliucingai paprasta: šiais visuotinio triukšmo ir masinių reklamos atakų laikais, kai yra daugybė pasirinkimo galimybių ir rinkodaros kanalų, vieninteliai, kas gali tikėtis sėkmingų rezultatų, yra tie, kurie "įsigyja leidimą bendrauti su klientu". Kaip gaunamas tas leidimas, nėra taip reikšminga, svarbiausia, kad pardavėjo ir kliento santykius lemtų abipusiškai naudingas ir stiprėjantis ryšys. Godinas tai apibūdino labai paprasta metafora: tarkime, jei į barą ieškodamas poros įeina arogantiškas kaubojus, sumosuoja krūva dolerių ir vien savo "macho" išvaizda bei elgsena pabando užkariauti potencialios sužadėtinės dėmesį, akivaizdu, kad jis šiais laikais nesulauks tokios sėkmės kaip elegantiškas vyriškis, kuris damą kalbina subtiliai, nuperka jai kokteilį, pakviečia į pasimatymą, į kiną ir tik tada ieško artimesnio ryšio.
     
     
    Sakoma, kad šiais laikais "macho" tipas, kuris ne puoselėja santykius su klientu, o tikisi jį užkariauti garsiai reklamuodamasis ar įkyriai piršdamas prekę, jau yra pasmerktas. Tradicinį požiūrį Godinas vadina trukdymo rinkodara. Jis argumentuoja tokiu pavyzdžiu: įdomiausioje TV laidos vietoje žiūrovai yra priversti iškęsti siužetą apie sauskelnes ar higieninius įklotus. Todėl visi, kas ir toliau planuoja grandiozinius klasikinės reklamos biudžetus, bet nesugalvoja, kaip subtiliai įsipiršti klientui, Godino nuomone, ilgainiui liks prie suskilusios geldos: "TV industrijos kompleksas, ta žavi mašina, kuri besireklamavusius apdovanodavo augančiais pelnais – tačiau tai lėmė ir didesnes išlaidas perkant dar daugiau reklamos paslaugų, - pagaliau griūna. Gudrieji rinkodaros vadybininkai pradėjo bėgti nuo brangių masinės komunikacijos priemonių, kai tik suprato, kad prekės ženklo vertės kūrimas taikant "trukdymo" metodą - tradicinę reklamą - yra pasmerktas".
     
    Daugiau nebesireklamuos
     
    Visai neseniai "Amazon.com" vadovas Jeffas Bezosas, mūsų dienų verslo legenda, paskelbė, kad "Amazon.com" daugiau nebesireklamuos. Iš viso. Jokių TV reklamų, jokių skelbimų spaudoje. Reklamai pirkti nebus išleista nė cento. Kur keliaus šiam reikalui skirti pinigai? Užuot brangiai pirkę plotus ar eterio laiką, "Amazon.com" vadovai reklamos pinigus nusprendė skirti kitkam – jie nemokamai savo siuntas pristatys užsakovams visoje JAV teritorijoje.
     
     
    Ekspertai sutartinai lingavo galvomis - tai dar vienas pavyzdys, rodantis, kad reklamos industrijai, TV bei kitoms masinės informacijos priemonėms atėjo laikas keistis iš esmės. Šventvagiškai pranašaujama, kad gali ateiti laikas, kai pirkėjai prekybos centre gali nebesirinkti tam tikros prekės būtent todėl, kad ji buvo intensyviai reklamuojama per TV. Tokią versiją iš dalies patvirtina ir kai kurių prekių ženklų ar kompanijų, kurios dažnai net neturi didelių reklamos biudžetų, sėkmės istorijos.
     
    Gandų purslai dėl "Red Bull"
     
    Praktiškai bet kurioje Lietuvos degalinėje galima pamatyti santūriai rymančių energinio gėrimo "Red Bull" skardinių piramidžių. Gėrimas išpopuliarėjo visame pasaulyje ir atėmė nemažą dalį rinkos iš milžinės "Coca-Cola". Ir tai įvyko praktiškai be regimos kovos žiniasklaidoje. Jei kada nors teko ragauti "Red Bull", turėtumėte pripažinti, kad jis nėra nei labai skanus, nei apskritai kuo nors ypatingas: gėrimų industrijos autoritetas "BevNet" "RedBull" skonį įvertino labai kuklia "D+" žyma. Bet tai netrukdo Dietrichui Mateschitzui, kuris ir įkūrė "Red Bull", pardavinėti šio gėrimo skardinę vos ne aštuonis kartus brangiau nei "Coca-Cola". Svarbu yra tai, kad "Red Bull" niekad nebuvo reklamuotas tokiais mastais kaip "Coca-Cola". Ar teko matyti "Red Bull" reklamą per TV? Turbūt ne, šio gėrimo rinkodara perrašė tradicines taisykles.
     
     
    Iš pat pradžių, kai "Red Bull" buvo registruojamas maisto ir higienos institucijose parduoti Vokietijoje - antroje šalyje po savo gimtinės Austrijos, naujienos apie jo pasirodymą rinkoje sukėlė tikrą žiniasklaidos sambrūzdį, begales gandų. Gaminys įgijo vos ne kontrabandinio ar draudžiamo gėrimo statusą. Tai, kad produkto registravimo procesas užtruko net penkerius metus, buvo "Red Bull" rinkodaros privalumas, o ne trūkumas: vartotojai spėliojo, ar tik išties nebus "Red Bull" vos ne narkotinių ar ekstazio savybių turintis gėrimas, jei taip sunku jį užregistruoti. Gandai sklido šviesos greičiu - buvo kalbama, kad tai vos ne skysto pavidalo "Viagra" ir kad viena iš gėrimo sudedamųjų medžiagų – taurinas – išgaunama iš buliaus sėklidžių, vadinasi, teoriškai šios medžiagos kažkiek turėjo patekti į kiekvieną "Red Bull" skardinę, todėl gaminys išsiskiria išties antgamtiškomis energinėmis savybėmis.
     
     
    Kompanija sąmoningai skleidė ir kurstė gandus apie neįtikėtinas gėrimo galias savo internetinėje svetainėje ir netrukus natūralus vartotojų susidomėjimas peraugo į tikrą isteriją: vos pasirodęs prekyboje "Red Bull" buvo šluote iššluotas iš Vokietijos parduotuvių, jo trūkumas parduotuvėse buvo jaučiamas net tris mėnesius.
     
    Vėliau, kai "Red Bull" žengė į Didžiosios Britanijos rinką, tai jau buvo gėrimas, turintis specifinę reputaciją, aurą, skandalų šleifą. Visa tai kėlė nepaprastą galimų vartotojų susidomėjimą. Toks pat scenarijus pasikartojo ir kelyje į JAV rinką ir visur kitur. "Red Bull" reklamos kampanijos visose rinkose buvo labai panašios.
     
    Vartotojui - aiški žinia
     
    Kita vertus, reikia turėti galvoje, kad tokią strategiją lėmė konkrečios aplinkybės: "Red Bull" gėrimo gamintojai nuo pat veiklos pradžios neturėjo jokių alternatyvų, nes tada dar nedidelė kompanija negalėjo sau leisti išlaidauti masinei reklamai. Nuo pat pradžių kiekviena "Red Bull" rinkodaros akcija turėjo labai aiškiai apibrėžtus taikinius - žmones, kuriems reikėjo tokio gėrimo ir jo reputacijos, klubuose iki paryčių besilinksminantį jaunimą, aviacijos skrydžių valdymo dispečerius, nes jiems ilgą pamainą reikėjo išlikti energingiems ir budriems, tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojus, biržos maklerius, sportuojančius paauglius. Net jei gėrimą reklamavo kino ar sporto žvaigždės, tai buvo pasiekiama sukėlus nuoširdų garsenybės entuziazmą ir susidomėjimą, o ne perkant jos paslaugas, kaip, pavyzdžiui, "Pepsico" samdė Michaelą Jacksoną.
     
     
    Ar gali "Red Bull" modelį pasitelkti kiti? Ir taip, ir ne. "Coca-Cola" bandė tai padaryti JAV rinkoje su savo pagamintu energiniu gėrimu KMX, bet ne taip sėkmingai. Esminis skirtumas - vartotojams nebuvo leista patiems išpopuliarinti gėrimo, juos paprasčiausiai bandyta nupirkti, remiant madingus jaunimo renginius. Tai ne tas pats. "Red Bull" nebuvo svarbu dovanai išdalyti vartotojams daug gėrimo skardinių. Daug svarbiau buvo įbrukti gėrimų reikalingiems vartotojams, kurie patys reklamavo produktą kitiems. Be to, "Red Bull" nuo pat pradžių buvo nuoseklūs: gėrimas išskirtinis, žinia vartotojui ypač aiški: "Mes suteiksime tau ypatingos energijos". Be to, ir pats pardavimas visada apgaubtas paslapties šydu: naujose rinkose "Red Bull" nėra lengva gauti iš karto, rinka turi subręsti ir sulaukti savo laiko.
     
     
    Kad įsitvirtintų JAV rinkoje, "Red Bull" turėjo nuosekliai, tyliai ir kantriai dirbti penkerius metus. Šių laikų standartais tai neįtikėtina prabanga. Bet "Red Bull" galėjo sau tai leisti, nes iki šiol nepatiria tokio akcininkų spaudimo kuo greičiau krauti pelną, kokį patiria didieji gėrimų gamintojai, - "Red Bull" iki šiol yra privati kompanija. Be to, "Red Bull" darbuotojai šventai tiki savo gaminio sėkme ir jiems tai ne tik darbas, bet ir misija, kuriai atstovauja išties charizmatiškas lyderis Dietrichas Mateschitzas. Jo manymu, šių dienų verslas pirmiausia turi rūpintis savo paslaugos ar gaminio kokybe ir auklėti savo darbuotojus.
    "Jei kas nors jums pamokslauja, kad svarbiausias įmonės tikslas yra maksimizuoti pelną, aš manau, kad tai paprasčiausiai neteisinga. Po galais, tai netgi nusikalstama", - sako verslininkas, kurio asmeninis turtas viršija 14 mlrd. litų.
     
    Sėkmės dalis - pagarba vartotojui
     
    Interneto galiūnai - "Hotmail.com", "Google" ar "Ebay" – milžinais tapo taip pat be tradicinės reklamos masinės informacijos priemonėse. Akivaizdu, kad jie turi tą patį bruožą, kaip ir "Red Bull": šie savo produktą titulavo kaip išskirtinį gaminį, interneto bendrovės akcentavo savo išskirtines paslaugas. Iš pirmo žvilgsnio tokie teiginiai nėra neginčijami - juk nei "Red Bull", nei "Google" nebuvo absoliučiai pirmieji tokio pobūdžio gaminiai ar paslaugos: prieš rinkoje pasirodant "Red Bull" buvo kitų energinių gėrimų, o "Yahoo" bei "Altavista" paieškos svetainės atsirado kur kas anksčiau nei "Google". Bet abu šie produktai buvo išgryninti iki maksimalių kategorijų: "Red Bull" turėjo ne tik kofeino ir taurino. Tai nebuvo vien tik gaivinantis gėrimas, o tikra "energijos bomba". "Google" buvo ne šiaip eilinė paieškos svetainė, bet "greičiausia paieškos svetainė pasaulyje". Turint tokius produktus, visa kita, subtiliai koordinuojant, buvo leista sukurti patiems vartotojams: gandus, atsiliepimus, susidomėjimą, klubus.
     
     
    Naujųjų interneto svetainių verslo modelis irgi buvo ypatingas - reklama ne šiaip užgriozdindavo svetainės turinį, o paprasčiausiai pasirodydavo kaip naudingos nuorodos ieškotojui, tačiau labai aiškiai atskirtos. Galima pasakyti, kad viena esminių "Google" sėkmės priežasčių buvo ir pagarba vartotojui: jokių paslėptų reklamų, jokių nereikalingų nuorodų ar bandymų uždirbti lankomumo sąskaita.
     
     
    Šią išties novatorišką rinkodaros strategiją, pagrįstą išskirtinėm paslaugom ir pagarba vartotojui, "Google" sėkmingai plėtoja toliau. Kad ir nauja "Google" elektroninio pašto paslauga "G-mail". Tai - naujoviškas pasiūlymas jau vien dėl to, kad vartotojams nemokamai buvo duodama neįtikėtinai didelė - 2 GB bylų saugykla, o štai tradiciniai tokių paslaugų tiekėjai suteikdavo daugiausia 20 Mb. Jei tokią paslaugą būtų pasiūliusi, tarkime, AOL ("America On Line"), vartotojai būtų užversti reklamos srautu ir, tradiciškai mąstant, būtų viliojami kuo greičiau užsakyti paslaugą, o šią vėliau būtų planuojama kaip nors apmokestinti ar sukurti "Premium" tipo mokamų segmentų. Tuo tarpu "Google", kaip ir "Red Bull", žinojo, kad vartotojai gerą žodį paskleis daug efektyviau nei spalvingi reklamos klipai geriausiu laiku per populiariausių televizijų programas. "Google" puikiai išnaudoja vieną iš klasikinių įtakos principų: stoką arbą dirbtinę stoką. "G-mail" pašto paslaugos negali užsisakyti bet kas. Vienintelis būdas sukurti savo "G-mail" pašto dėžutę yra gauti jau ją turinčio vartotojo rekomendaciją.
     
     
    Ar tai veiksminga? Taip. Tačiau galima klausti ir kitaip - ar efektyviai veikia tradiciniai rinkodaros būdai? Jei taip, ar jūs galite sau tai leisti?
     
    Kava ir bendravimas
     
    Netgi tokios individualumu besididžiuojančios užeigos kaip kavinės gali tapti standartizuotu ir vienu prekės ženklu suvienytu pasauliniu tinklu, pritaikius ne tradicines rinkodaros formas, o tiesiog išgrynintą verslo modelį. Tai įrodė visame pasaulyje sparčiai besiplečiantis kavinių tinklas "Starbucks". Nors kiekvienas turime pamėgtą vieną ar kelias kavines, tačiau ir tinklui priklausančiose kavinėse galima sukurti malonią atmosferą ir pasiekti, jog klientai jas laikytų tegu ne pirmaisiais, tačiau bent jau antraisiais namais.
     
     
    "Starbucks" neskyrė milžiniškų biudžetų reklamos ar tiesioginio pašto kampanijoms, tačiau pateikė vartotojams, kaip jie patys teigia, iki smulkmenų su meile ir pasiaukojimu išgrynintą verslo modelį. Kava? Tik gera, ne, tik geriausia. Laukiate eilėje? Jus pakalbins padavėja. Norite gerdamas kavą paskaityti laikraščių ar žurnalų? Jie po ranka. Norite paganyti akis į pasaulio publiką? Jie čia pat, tuoj užeis. Norite pažaisti stalo žaidimų? Štai krūva jų sukrauta kampe. Norite pabendrauti su "kietais" žmonėmis? Jie čia pat, kavinės viduje.
     
     
    Howardas Schultzas, vienas iš "Starbucks" tinklo įkūrėjų, teigė, jog netgi parduodant tokį žaliavinį produktą kaip kava ar arbata galima sukurti pridėtinę vertę, kurios neįmanoma išreklamuoti, bet vartotojai ją visada pajus - malonią bendrauti ar atsipalaiduoti skirtą atmosferą.
     
    Pabėgimai ir sugrįžimai
     
    Tiesioginės prekybos milžinės, tokios kaip "Avon" ar "Tupperware", ilgus dešimtmečius augo nesilaikydamos tradicinės rinkodaros principų: jokių parduotuvių, jokios reklamos masinėje žiniasklaidoje, klientai tampa pardavėjais, o pardavėjai - klientais. Jų rinkodara buvo kreipiama ne tiek į galutinį vartotoją, kiek į pardavėją. Tačiau laikai keičiasi ir šioje verslo srityje: "Avon" dabar kuria ir kitų pardavimo kanalų, nes šių laikų vartotoją jau ne taip lengva atvilioti į tradicine vadinamą pardavimo aplinką: vakarėlį ar dar kaip kitaip pakrikštytą gaminių pristatymą. Nuo šiol Vakaruose "Avon" gaminių galima išvysti ir didžiuosiuose prekybos centruose - ten veikia "Avon SPA" - grožio ir individualios grožio terapijos centrai.
     
     
    Kyla natūralus klausimas: kuris gamintojas nenorėtų, kad jo prekė būtų parduodama didžiuosiuose prekybos centruose? Tačiau tokio tipo kompanijoms tai yra būtent netradicinė priemonė. Dabartinė "Avon" vadovė Andrea Jung, pripažinta antra pagal įtakingumą verslo vadove pasaulyje, turėjo ilgai įtikinėti tiek savo konsultantes, tiek akcininkus, jog šis žingsnis yra neišvengiamas. Prieš kelerius metus jai teko įtikinėti akcininkus, kad būtina pristatyti naują brangią "Avon" kosmetikos liniją.
     
     
    "Tupperware" vadovai žengė analogišką žingsnį - pasirašė strateginės partnerystės sutartį su JAV prekybos tinklu "Target". Parduotuvėse buvo pradėta laisvai prekiauti "Tupperware" gaminiais. Pradžia buvo svaiginanti - pardavimai viršijo visus lūkesčius, bet tada susigriebė, kad kerta šaką, ant kurios patys sėdi: pardavimai tradiciniuose moterų vakarėliuose JAV rinkose dramatiškai smuko, o demonstruotojų skaičius sumažėjo 40%, nors kitose šalyse tuo metu augo. 2003 metais "Tupperware" gaminiai tyliai buvo išimti iš visų "Target" parduotuvių.
     
     
    Tačiau "Tupperware" į JAV parduotuves grįžta kitu būdu - Trojos arklys šiuo atveju buvo gražūs bendrovės gaminių demonstraciniai stendai, pastatyti didžiuosiuose pasaulio prekybos centruose, geriausiose vietose, savaitei ar dviem. Tokia taktika įgalino išsaugoti ypatingą pardavimo vakarėliuose metodą, bet kartu atvėrė galimybių rasti visai naujų klientų. "Tupperware" pakeitė ir savo vakarėlių stilių: jie tapo trumpesni ir juose aktyviai dirba ne tik pati demonstruotoja, bet ir jos svečiai - visi kartu gamina, taip išbandydami ir kompanijos produktus.
     
     
    "Avon" ir "Tupperware" išbandė ir kitus pardavimo, bet ne rinkodaros kanalus: jų gaminiais prekiaujama ir interneto svetainėse, ir "Amazon.com", ir kiekviena demonstruotoja ar konsultantė gali surengti savo e. vakarėlį kompanijos įrengtoje svetainėje. "Tupperware" gaminių galima nusipirkti ir TV parduotuvėse - šis pardavimo būdas irgi leidžia pademonstruoti tas gaminių savybes, kurių neparodysi parduotuvės lentynoje.
     
     
    Kosmetikos gamintojai bene labiausiai yra priversti ieškoti naujų rinkodaros ir pardavimo būdų, nes jau beveik dešimt metų šis sektorius yra įžengęs į pagreitinto pardavimo etapą - naujų produktų sukūrimo ir gamybos tempai pasidarė tokie spartūs, kad didžiosios kompanijos nebespėja tuštinti savo sandėlių, nepaliaujamai papildomų vis naujesniu asortimentu. Šis procesas taip pat yra ir augančių logistikos išlaidų priežastis. Tai savo ruožtu lemia iš pirmo žvilgsnio dosniąsias "Pirk ir gauk nemokamai" akcijas, nors daugeliu atveju tai yra ne kas kita, kaip lentynų valymo procesas.
     
    Realūs kraštutinumai
     
    Ne viena bendrovė, ieškodama naujų rinkodaros būdų ir eksperimentuodama, vaizdžiai sakant, šovė sau į koją. Patirtis rodo, kad tu negali būti viskuo savo klientui. Būtina suvokti, kuo esi ypatingas, ir leisti vartotojui pačiam populiarinti tavo tikrąsias vertybes. Šiuo atveju pardavimo būdas - irgi viena iš išskirtinumo apraiškų, kurios neverta aukoti. Tai galima pavadinti išgrynintu kraštutinumu. Štai daugiausia populiaraus Vakaruose stalo žaidimo "Cranium" parduodama ne žaislų parduotuvėse, o "Starbucks" kavinėse, o vaikiškų žaislų - "McDonald's" ir kituose greitojo maisto restoranuose.
     
     
    Akivaizdu, kad vartotojai užkimba ant išgrynintų kraštutinumų jauko. Minėtas rinkodaros autoritetas Godinas naujausioje savo knygoje "Free Prize Inside - The Next BIG Marketing Idea" akcentuoja idėją esą tradicinė reklama jau mirė: "Jei gali sukurti tokį gaminį, paslaugą, mokyklą, bažnyčią ar karjerą, apie kurią verta pasakoti kitiems, vartotojai išpopuliarins tavo pasiūlymą taip, kaip jo neišpopuliarintų jokia reklama". Tačiau kaip tokį gaminį sukurti?
     
     
    Rinkodaros teorija sako, kad būtina diferencijuotis, gal ir nepastebimai, bet nuosekliai. Tradiciškai tampama "brangiausiais, bet geriausias", "greičiausiais", "patikimiausiais", "storiausiais", "ploniausiais", "sveikiausiais". Paradoksalu, tačiau galima ir sąmoningai bei atkakliai kenkti savo sveikatai - net ir po visų Vakaruose nuskambėjusių šlamštmaisčio skandalų ir teismo procesų JAV lig šiol gana sėkmingai veikia gausybė greitojo maisto restoranų, beje, jie giriasi ir tuo, kad jų vidutinis mėsainis viršija dienos kalorijų normą suaugusiajam. Šiais laikais nebeužtenka būti tik truputį geresniam ar siūlyti tik truputį geresnių nei jau yra rinkoje paslaugų. Kad vartotojų būtum pastebėtas, būtina mestis prie realių kraštutinumų.
     
     
    Galima būti labai mandagiam arba per daug nesijaudinti dėl kliento. JAV esama restoranų tinklų, kuriuose vietų užsakyti negalima ("Johnny's"), bet yra ir tokių, kuriuose pietauti galima tik rezervavus staliuką. Esama viešbučių, kuriuose kiekvienas svečias turi asmeninį patarėją, tačiau yra ir tokių, kuriuose kartais gali nebūti nė vieno aptarnaujančio žmogaus, pvz., "Formula 1" viešbučių tinklas Europoje.
     
    "Savojo stiliaus" paslaugos. "Easy Group" korporacija revoliucingai pertvarkė viską, ko tik ėmėsi: "Easy" interneto kavinės yra didžiausios, "Easy" automobilių nuoma - viena iš pigiausių ir lengviausiai pasiekiamų, "EasyJet" skraidina pigiai ir paprastai, o "Easy" kelionės laivais yra tokios pigios, kad savo kaina panašėja į autobusų keliones. Ir viskas įvilkta į standartinę korporacinę oranžinę "easy" spalvą, tad vartotojas visada žino, ko laukti: išgrynintos, geros paslaugos už ypač gerą kainą.
     
    Darykite viską greitai - darykite viską ypač lėtai. Greitai - "McDonald's", o štai į kuriuos japonų restoranus neturint trijų laisvų valandų nėra ko eiti.
     
    Galima siūlyti nepaprastą pasirinkimą - kiekvienos "Amoeba" muzikos parduotuvės asortimentą sudaro daugiau kaip 300.000 kompaktinių plokštelių. Arba labai smarkiai apriboti pasirinkimą - "In-N-Out" mėsainių restoranai siūlo tik septynis patiekalus, iš šių net trys - pieno kokteiliai, tačiau per metus kompanija uždirba daugiau pelno nei visa "McDonald's" imperija.
     
    Skirkite nepaprastai daug dėmesio vieniems klientams, dėl kitų nekvaršinkite sau galvos: "American Express Centurion" kortelė - tik išrinktiesiems, o jei nepatenkate į vertingų klientų kategoriją, paskambinus į kai kuriuos bankus teks pakovoti dėl dėmesio.
     
    Galima dirbti 24 valandas per parą arba vos kartą per metus: skirtingai nei visą parą veikiančios kai kurios JAV degalinės, tik kartą į metus atsidarančios "Helloween" parduotuvės per savaitę pasiekia tokią pat apyvartą.
     
    Išskirtinumo vertė
     
    Praėjusio dešimtmečio rinkodaros moto "Innovate, or die" (Inovuok arba mirk) dabar virto "Differentiate, or die" (Išsiskirk arba mirk). Gaminys ar paslauga nebūtinai turi būti patys moderniausi, patys naujoviškiausi ar net avangardiniai. Jie turi būti iš esmės kitokie. Tik pažiūrėkite į "Harley-Davidson". Nors naujieji jų motociklai ir yra techniškai modernūs, bet vartotojus labiausiai traukia būtent savitas ir nepakartojamas variklio garsas – tai lyg statuso ir priklausymo tam tikrai kastai simbolis. "Harley-Davidson" nesivargina pirkti reklamos žiniasklaidoje, skirtingai nei jų konkurentai, nors išvis neaišku, ar jie turi tikrų konkurentų? "Harley-Davidson" pardavinėja savo vardo naudojimo licencijas įvairių suvenyrų, kvepalų ir dezodorantų gamintojams, nes šis prekių ženklas jau seniai vartotojo sąmonėje nebeatskiriamas nuo tikro vyriškumo.
     
     
    Tačiau tai nereiškia, kad pakanka bent kuo nors išsiskirti iš minios ir sėkmė garantuota. Pabrėžiama, kad produkto ar paslaugos išskirtinumas turi būti vertingas vartotojui. "Continental Airlines" oro linijos iki užkimimo gyrėsi, kad jos laivyną sudaro naujausių modelių orlaiviai, tačiau tai neišgelbėjo nuo vos bankrotu nepasibaigusio finansinio nuosmukio: vartotojai nesuvokė, koks skirtumas tarp naujutėlaičio ir kelerių metų senumo lėktuvo.
     
     
    Todėl svarbu, kad išgrynintas skirtumas būtų lemiamas veiksnys. Būti pačiam geriausiam nereiškia būti matomam. Reikia ko nors daugiau. Juk akivaizdu, kad vartotojus šiais laikais daug sunkiau suvilioti paprasčiausiai trimituojant apie savo gaminio privalumus. Mes jau turime visko ir daug. Štai BMW, kažkada buvęs išskirtinio statuso simboliu, šiais laikais Vakaruose tapo lengvai prieinamas milijonams.
     
     
    Vartotojai nori daugiau ir dažnai neaišku ko. Vienas įžymiausių šių laikų rašytojų Umberto Eco apie "Apple" kompiuterius rašė, kad "(...) "Mac" yra kaip Katalikų bažnyčia. Jie draugiški, linksmi ir paslaugūs. Įtikėjusiems į juos "Mac'ai" parodo, kaip žingsnis po žingsnio ir gali pasiekti - tegul ne Dangaus Karalystę, tai bent sulaukti to momento, kai Jūsų kūrinys bus išspausdintas".
     
     
    Garsus kompozitorius Barry Adamsonas apie "Apple" yra pasakęs: "Apple" yra kaip keisti narkotikai, kuriais jūs negalite pasisotinti. Jie neturi būti vadinami "Mac'ais". Juos reikėtų vadinti "Crack'ais" (aliuzija į itin stiprų narkotiką).
     
     
    Buvęs "Apple" korporacijos vadovas Gilas Amelio kalbėjo dar kategoriškiau: "Apple" yra kultas".
     
    Kultas ir emocinis įvaizdis
     
    Tačiau ar gaminys bei paslaugos realiai gali tapti kultu? Teigiama, kad teorijos apie tai, kad prekės ženklas turi turėti ryškų emocinį atspalvį, išprovokuoti tam tikrą vartotojo emocinę būseną, jau praeitis. Žmonės nebenori tikėti nerealiomis vizijomis. Asociacijos, kurias kuria kvepalų pardavėjai ar sportinės avalynės gamintojai, rodydami romantiškus vaizdus ar manekenes, tapnojančias Barbadoso paplūdimiais, nėra priimamos taip, kaip jos buvo priimamos praėjusį dešimtmetį. Johnas Grantas, kuris kadaise buvo emocinės rinkodaros pranašas ir parašė "The New Marketing Manifesto", savo naujoje knygoje "After Image" yra daug kategoriškesnis. Jis sako, kad įvaizdžiai, kuriuos formavo garsūs prekių ženklai, pasirodė tik iliuzijos, ir pateikia tokius pavyzdžius:
     
     
    "Chanel" daro tave geidžiamą - pasipurškusi "Chanel" tu kvepi kaip tavo mama; "Carlsberg" alus paverčia tave šauniu vyruku - "Carlsberg" alus daro tave triukšmingą ir prakaituotą; "Nike" sportbačiai paverčia tave didvyriu - "Nike" nuskurdina tave 100 USD.
     
     
    Vartotojai šiais laikais daug mieliau tiki realybės šou personažais - neįtikėtino populiarumo sulaukė MTV laidos "Jackass" ar "The Osbournes" bei dabartinės lietuviškos žiniasklaidos žvaigždės, išėjusios iš akvariumų ar barų, nei vos ne antgamtišku grožiu apdovanotomis manekenėmis.
    Kai kurie prekių ženklai liko tik savotiškos ikonos. Kiti žengia daug toliau nei funkcinė ar emocinė rinkodara - jie turi visuomeninę prasmę. Jie tampa vartotojų pasaulėžiūros išraiška. Tai - geriausia, ko gali tikėtis prekės ženklas. O tai jau pirmieji kulto požymiai.
     
    Sveiki atvykę į naują pasaulį
     
    Daug kas sako, kad klasikiniai rinkodaros principai yra veiksmingi, ir jie visiškai teisūs. Tačiau kam tie principai taikytini? Kai kurie rinkodaros teoretikai radikaliai tikina, kad jie veiksmingi tik tiems vartotojams, kurių jau seniai nebėra - praėjusio amžiaus žmonėms, kuriuos buvo galima paveikti masine ir iš esmės apgaulinga rinkodara. Tokios dinozauriškos rinkodaros pavyzdžių iki šiol daugybė, tačiau, anot šių teoretikų, tai dar nieko neįrodo. Paprasčiausiai didelėms ir turtingoms korporacijoms daug lengviau viską daryti taip, kaip jos darė iki šiol, nei ieškoti naujų būdų. Kaip pakeisti daugybės reklamos vadybininkų mąstymą ir kaip kūrybiškiau panaudoti milžiniškus reklamos biudžetus?
     
     
    Anot naujųjų rinkodaros principų šalininkų, šių laikų vartotojai jau yra kitokie. Daugelis turi išsiugdę imunitetą tradicinei, masinei rinkodarai, o televizijos reklaminius intarpus išnaudoja savaip – tuo metu eina į virtuvę ar tualetą. Tokiems vartotojams nebaisi akiplėšiškai aukšta kaina už išskirtinį gaminį, bet jie nesirengia mokėti nė cento daugiau už kasdienes prekes. JAV sėkmingai kuriasi vartotojų klubai, kuriuose susivieniję pirkėjai patys tampa mažmenininkais. Pavyzdžiui, naujakuriai, norėdami gražiai įsirengti namus, stoja į klubą ir įsipareigoja per metus išleisti ne mažiau nei 10.000 USD. Jie viską perka tiesiai iš didmenininkų tokiomis kainomis, apie kokias paprasti vartotojai net nedrįstų svajoti. Akivaizdu, kad tokių klubų nariai, pamatę 60% antkainius, kuriuos taiko įprastos parduotuvės baldams, apmušalams, audiniams, daugiau niekados nenorės pirkti šių prekių įprastu būdu. Maža to, jie pasistengs ir visus savo giminaičius bei pažįstamus aprūpinti tokiomis nuolaidomis.
     
     
    Lygiai toks pats veiksmas vyksta interneto erdvėje. Per kelias minutes galima pasitikrinti, kur ta ar kita prekė kainuoja pigiau ir kur geresnės pardavimo sąlygos. Šių laikų vartotojai žino gerokai daugiau, gali kur kas daugiau ir nori daug daugiau. Vartotojai nebetiki išpuoselėtais įvaizdžiais, o tiki tuo, ką daro jų stabai. Mineralinis vanduo "Evian" Amerikoje, kur kokybiškas geriamasis vanduo teka iš daugybės čiaupų, išpopuliarėjo ne tik todėl, kad yra ypatingos kokybės, bet ir todėl, kad daug žvaigždžių paparacų buvo nufotografuotos būtent su "Evian" buteliuku rankoje. Šių laikų vartotojai labiau pasitiki bičiulio rekomendacija nei gatvėje įteiktu lankstinuku. Vartotojai renkasi tai, apie ką kalba kiti, bet nebūtinai "du už vieno kainą".
     
     
    Neseniai rinkos tyrimų kompanijos "JD Power" atliktas tyrimas patvirtino, kad, JAV vartotojų nuomone, tokio dalyko kaip blogas automobilis nebėra. Visi šiais laikais parduodami nauji automobiliai yra geri ir atlieka savo funkciją - nuveža iš taško A į tašką B. Tačiau dar niekad žmonijos istorijoje vartotojai nebuvo tokie galingi, išlepinti ir išrankūs, kokie jie yra dabar. Jie gali pareikalauti, kad gamintojai keistų savo darbo tvarką ("Nike" gaminių boikotas dėl pažeistų darbininkų teisių) ar net produktą ("McDonald's" restoranų valgiaraščių pasikeitimas). Ir niekada vartotojai neturėjo tokio pasirinkimo, koks yra dabar. Pavyzdžiui, vidutinėje JAV parduotuvėje galima rasti 47 baliklio rūšis. Kokį rinksis vartotojas - geriausią, pigiausią ar tą, kuris buvo labiausiai reklamuotas? Gali būti, kad vartotojas tą dieną nesirinks jokio, nes jis pritaria prieš reklamą kovojančios organizacijos "Adbusters" paskelbtos Dienos be pirkinių (angl. - Buy Nothing Day) idėjai. Arba rinksis nemokamą.
     
    "Wrigely's" muilo nebegamina
     
    Rinkos tyrinėtojai Wendy Gordonas ir Virginia Valentine rašo: "Prekių ženklų realybė yra tokia, kad žmonės sukuria jų prasmę. Prekių ženklų savininkai to negali padaryti. Žinoma, jie atsakingi už tai, kad tam tikri signalai apie ženklą būtų skleidžiami, tačiau tie signalai yra interpretuojami dažnai visai ne taip, kaip norėjo patys kūrėjai. Prekių ženklai įsišaknija žmonių širdyse ir galvose".
     
     
    Sėkmė laukia tų verslininkų, kurie sugebės vartotojams pasakyti tai, ką jie ir nori išgirsti, bet dar nežino, kol neišgirdo. Reikia turėti daug drąsos, kantrybės ir įžvalgos, kad pasitikėtume vartotojais tiek, jog leistume jiems patiems sukurti mūsų ir jų prekės ženklą. Išskirtinį, asmenišką, kultinį. Alexas Wipperfurthas savo knygoje "Brand Hijack - Marketing without marketing" teigia: "Tai žiauriai sunkus darbas, bet jis atsipirks su kaupu - jūsų klientai ilgai liks ištikimi jūsų prekės ženklui".
     
     
    Kai kada tokiems darbams nereikia kosminių biudžetų ar brangiai apmokamų konsultantų. Štai kramtant "Wrigley's" kramtomąją gumą, verta prisiminti, kad "Wrigley's" kompanija pradėjo nuo to, kad gamino skalbimo miltelius, kurių pirkėjams parduotuvėse nemokamai siūlė ir muilo gabalėlį. Muilas tapo populiaresnis už miltelius ir tada "Wrigley's" šios prekės pirkėjams kaip priedą pasiūlė kramtomosios gumos, aišku, taip pat nemokamai. "Wrigely's" jau muilo nebegamina.
     
    Autorius Vidas Jankauskas
  3. Patinka
    beduinas sureagavo į NemokamasMygtukas Verslas ar Automobilis   
    Jeigu tau kyla tokie klausimai tai gal tada geriau pirk mašina,nes poto liksi ir be pinigu ir be mašinos.
  4. Patinka
    beduinas sureagavo į Paulius. Verslas ar Automobilis   
    Pabusiu tuscias ir siam forume nepopuliarius, bet automobili :)
     
    Versle svarbu ne tik pinigai, o ji reikia ir sugebet prasukt.
    Jei visa verslo beda butu pinigai, tai visi cia butume rimti verslininkai.
     
     
    Pirk masina, susirasi katyte, pagyvensi tusciai, bet laimingai.
  5. Patinka
    beduinas sureagavo į bestdaytips Auto varymas iš vokietijos   
    Gerai neberašyk, niekam neįdomus tu ir tavo pasakojimai.
  6. Patinka
    beduinas sureagavo į edgarux Auto varymas iš vokietijos   
    Cia keli komentatoriai gime su vairuotojo marskineliais :) tai ar jus nekitaip pradejote vaziuot i Vokiecius ir kitas Europos salis?Zmogus tik pasidomejo ar eina uzdirbt,tai is karto sumale i s... O ar duos jam parvaryt automobili,tai jau kitas reikalas,cia nejums sprest.
  7. Patinka
    beduinas sureagavo į iivoncius Mano įmonės reklamos kompanija!   
    Projekto paleidimo tikslas- firminio zenklo pristatymas( ne pardavimai) . tekste ipac gerai parinktas pagrindinis sakinys '' kodel vis dar toks mazas'' tai sukeliantis emocija sakinukas(palyginimas, pasvarstymas). siaip tai zymiausiu pasaulio saliu brendo kurejai marketologai naudoja tokia strategija. prie emocijos kabinami pasiulymai ipac istringa atmintyje. mano nuomone tokiam tikslui pasiekti turetu buti tokia shema: emocija+kriteriskai matuojamas pasiulymas tiksliai orentuotas i poreiki. t.y. pvz:'' kodel vis dar toks mazas'' +zemiau- padidink savo firmos pelna 30% .. ( buk primas google..nekonkretus veiksmas, neismatuojamas, del to netik kad nereikalingas sakinys bet ir kenksmingas) . apacioje turetu buti dar vienas trumpas sakinukas ir tik poto nuoroda i adresa( jei idomu galiu autoriui privaciai parasyti ) .
  8. Patinka
    beduinas sureagavo į Simonas Mano įmonės reklamos kompanija!   
    Sveiki,
     
    Įvertinkite mano įmonės reklamos kampaniją visuose vyrų tualetuose didžiųjų miestų akropoliuose :)
     
    Atnaujinta, idėtos kokybiškos nuotraukos:


  9. Patinka
    beduinas gavo reakciją nuo Leader atsilyginsiu puse menesines algos uz darbo pasiulyma norvegijoje   
    zinai,net neabejoju,kad atsiras zmogus kuris pades ir per menesi laiko dirbsiu norgej.reikia tik tiketi tuo ka darai ir deti pastangas,tada viskas pasidaro imanoma.
  10. Patinka
    beduinas gavo reakciją nuo Leader atsilyginsiu puse menesines algos uz darbo pasiulyma norvegijoje   
    zinai,net neabejoju,kad atsiras zmogus kuris pades ir per menesi laiko dirbsiu norgej.reikia tik tiketi tuo ka darai ir deti pastangas,tada viskas pasidaro imanoma.
  11. Patinka
    beduinas sureagavo į wyrutis Gyvenimas Vokietijoje   
    Parasiau tik ka matau. O per kokia prizme, pesimisto, realisto ar optimisto ziuri, cia jau tavo reikalas :)
  12. Patinka
    beduinas sureagavo į helvete atsilyginsiu puse menesines algos uz darbo pasiulyma norvegijoje   
    Sekmingai dirbu Norgej su anglu kalba, mano kolega su kuriuo dirbu VISISKAI NEMOKA nei Norgu nei anglu kalbos, todel "be sansu" tikrai nera...
  13. Patinka
    beduinas sureagavo į Mindogas atsilyginsiu puse menesines algos uz darbo pasiulyma norvegijoje   
    visazinis nekoks is taves.zinau ir s keleta zmoniu kurie dirba nemokedami nei anglu nei norvegu(murininkas,9tonu ekskavatoriaus vairuotojas,stalius,)taip kad ta tavo fraze''zinau kokia situacija ten su darbais''-niekalas.zinok is naujo
  14. Patinka
    beduinas sureagavo į dealeris Kodėl 90% žmonių dirbdami tokį patį darbą uždirba žymiai mažiau nei likę 10%?   
    Nusprendžiau parašyti straipsnį ir pasidalinti savo nuomone, kodėl didžioji dalis žmonių dirbdami tokį patį darbą kaip ir jų kolegos uždirba žymiai mažiau arba išvis sunkiai randa darbą.
     
    Kodėl 90% žmonių dirbdami tokį patį darbą uždirba žymiai mažiau nei likę 10%?

     
    Visiems turbūt teko pastebėti, kai tų pačių sričių specialistai vieni sėdi be darbo, kiti turi eiles keliems mėnesiams į priekį, pavyzdžiui: tikrai talentingas web dizaineris gauna vieną arba du užsakymus per mėnesį, kai tuo tarpu jo kolega, neturėdamas ypatingo talento ir perdarydamas šablonus yra užverstas darbais. "Talentingasis" web dizaineris greičiausiai galvoja, kad kolegai tiesiog sekasi, nors jis ir nevykęs specialistas ir linki paspringti tais darbais. O "netalentingasis" web dizaineris galvoja, svarbiausia patenkinti klientai, jeigu kartais nespėsiu pats arba reikės kažko išskirtinio kreipsiuosi į kolegą "talentingąjį".
     
    Taigi kuo skiriasi "talentingasis" ir "netalentingasis" web dizaineris


     
    "Talentingasis" web dizaineris jaučiasi svarbiausias visatoje ir laiko klientus idiotais "Netalentingasis" web dizaineris jaučiasi svarbus ir mėgsta padėti žmonėms, kiekvieną klientą gerbia ir taip pat supranta, kad žmonės būna skirtingi
    "Talentingasis" web dizaineris niekada nebūna kaltas, jeigu dėl kokių nors priežasčių vėluoja, nesilaiko žodžio visada pasiaiškina pateikdamas labai svarbias asmenines priežastis "Netalentingasis" web dizaineris stengiasi laikytis žodžio, tačiau nepavykus, atsiprašo ir stengiasi kuo greičiau išspręsti kilusias problemas
    "Talentingasis" web dizaineris iškarto supranta ko klientui reikia ir jis nieko papildomai nesiaiškina "Netalentingasis" web dizaineris stengiasi atsistoti į kliento vietą ir kuo nuodugniau išsiaiškinti ko klientui reikia
    "Talentingasis" web dizaineris gavęs išankstinį apmokėjimą tris dienas sau leidžia būti visiškai nepasiekiamas "Netalentingasis" web dizaineris gavęs išankstinį apmokėjimą iškarto pradeda darbą ir jo pasiekiamumas nesikeičia
    "Talentingasis" web dizaineris kilus klausimui dėl apmokėjimo primygtinai reikalauja 50% avanso "Netalentingasis" web dizaineris įvertina kliento patikimumą ir jeigu nekyla klausimų dėl reputacijos su mielu noru sutinka gauti apmokėjimą po atlikto darbo
    "Talentingasis" web dizaineris paprašius padaryti pakeitimus, griežtai praneša, kad tai papildomai kainuos ir per ateinančias 7 savaites bus įvykdyta "Netalentingasis" web dizaineris paprašius padaryti pakeitimus, įvertina ar tai stipriai skiriasi nuo to ko klientas norėjo, jeigu pakeitimai nesudėtingi, valandos bėgyje padaro pakeitimus
    "Talentingasis" web dizaineris pastoviai primena klientui, kad 15min. vėluoja apmokėti darbus ir pateikia stiprius asmeninius argumentus kodėl jam būtinai reikia dabar "Netalentingasis" web dizaineris paprašęs apmokėjimo, primena ankščiausiai po 3 dienų ir niekada neišsiduoda,kad jam tų pinigų labai reikia

     
    Po šių palyginimų, jau turėtumėte suprasti į kurią pusę lenkiu ir apie ką eina kalba. Šie palyginimai taip pat puikiai tiktų ir dirbant pas darbdavį, kad ir valytoju, tiesiog pasirinkau IT srities specialybę.

    Taigi galime pereiti, prie konkrečių patarimų, ką daryti, kad būtum reikalingas, įsidarbintum, sėkmingai teiktum paslaugas.



     
    Visada įdėmiai KLAUSYK ko tavęs prašoma ir gerai įsigilink į kito žmogaus situaciją, kad suprastum kaip būti maksimaliai naudingam
     
    (Patyręs darbdavys/klientas niekada tavęs nepasirinks, jeigu mato jog tau visiškai neįdomu ko jis nori ir tu žiūri kaip tik nuplėšt nuo jo pinigų. Taip pat nepamiršk, į savo pareigas žiūrėti darbdavio\kliento akimis. Pačiam dažnai gali pasirodyt, kad vienos ar kitos smulkmenos yra nesvarbios, tačiau ar tą patį galvoja ir tavo klientas\darbdavys?)
     
     
    NESIBLAŠKYK, neklausinėk nereikalingų klausimų vien todėl, kad palaikyti pokalbį, nepasakok asmeninių dalykų
     
    (Klientui/darbdaviui nėra visiškai jokio intereso sužinoti, kaip tau sekėsi arba nesisekė arba atsakinėti į kvailus klausimus, taip tik susidarys prastą nuomonę apie tave. Prieš kažko klausdamas gerai pagalvok ar tikrai nesugebėtum per kelias minutes atsakyti šito klausimo pats. Asmeniškesnis bendravimas gali prasidėti tik praėjus kažkiek laiko, kai darbdavys/klientas pradeda tave vertinti kaip naudingą ir įdomų žmogų.)
     
     
    Parodyk PASITIKĖJIMĄ savimi, ŽINIAS ir PATIRTĮ
     
    (Niekas nenori turėti reikalų su žmonėmis, kurie patys dėl savęs nėra garantuoti, parodyti pasitikėjimą savimi ir srities išmanymą yra vienas iš svarbiausių dalykų. Dažniausiai žmogus ieškodamas darbo, siūlydamas paslaugas, nenurodo nei reikalingos patirties, nei pasiekimų, todėl klientui/darbdaviui pačiam aiškintis kiekvieno kandidato savybes tiesiog per sudėtinga ir tu garantuotai esi praleidžiamas.)
     
     
    Rodyk iniciatyvą - DIRBK KAIP SAU
     
    (Didžiulį pliusą visada pridės protingas iniciatyvos rodymas, kaip pvz: pasiūlyk padaryti papildomus, bet nesudėtingus darbus nemokamai, pristatyk ataskaitas kurių neprašė(norės pažiūrės, norės ne), pasiūlyk kaip patobulinti/optimizuoti vieną ar kitą darbą, paklausk, ką dar naudingo galėtum nuveikti, vietoje laiko gaišimo facebooke. BET prieš rodant iniciatyvą reikia gerai suprasti ar tai bus naudinga darbdaviui/klientui, nes bandymai pamokyti visiškai nesvarbiuose dalykuose gali pasirodyti kaip įkyrumas ir padlaižiavimas.)
     
     
    Niekada, niekada NESITEISINK
     
    (Jeigu kažką nepavyko padaryti, vėluoji ar iškilo problema trukdanti viskam, niekada nesiteisink. Jeigu įmanoma išspręsti problemą, tiesiog atsiprašyk už nepatogumus, siūlyk kompromisą ir imkis veiksmų. Jeigu įvyko kažkas tikrai svarbaus, kad negali atlikti savo pareigų, kaip pvz:važiuojant į darbą sudaužei mašiną, o darbe laukia labai svarbūs ir skubūs darbai. Nedelsdamas pranešk klientui/darbdaviui, perspėk, kad negalėsi atlikti savo pareigų ir jeigu įmanoma pasiūlyk sprendimą. Pranešdamas jokiais būdais neparodyk, kad gailiesi ar atsiprašai dėl kažko, nes tai turi būti ne pasiaiškinimas, o pranešimas.)
     
     
    Parodyk PASTOVUMĄ, PAREIGINGUMĄ ir visada būk PASIEKIAMAS
     
    (Kad parodyti pastovumą, reikės laiko, bet tai paspartinti gali padėti, jeigu parodysi praeityje atliktus darbus. Įtikink darbdavį/klientą, kad dirbsi su juo ne tol kol nusibos, bet tiek kiek reikės. Dažniausiai žmonės dirbdami vienoje vietoje laikui bėgant praranda susidomėjimą/motyvaciją ir pareigingumas pradeda dingti kartu, suprask, kad nesikeičiantis pareigingumas yra tavo raktas į geresnę ateitį. Tie 90% žmonių apie, kuriuos čia kalbama laikui bėgant aptingsta ir poto skundžiasi, kad 10 metų dirba tą patį darbą ir jų niekas nepaaukština, o atėję nauji žmonės keliauja laipteliais aukštyn. Labai svarbus dalykas yra pasiekiamumas, kiekvienas darbdavys/klientas nori turėti reikalų su tokiais žmonėmis, kurie jiems bus pasiekiami kai jų labiausiai reikės. Geras pavyzdys yra duoti savo asmeninį telefoną svarbiam ir geram klientui ir pasakyti jam:štai mano asmeninis telefonas, jeigu kartais atsirastų extra atvejis, skambink, bus išspręsta iškart. Klientas greičiausiai 10 metų neskambins, bet tai sukuria didžiulį pasitikėjimą.)
     
    Pastoviai TOBULINKIS savo srityje
     
    (Kuo bebūtum ar konsultantu ar fabriko direktorium, turi pastoviai tobulinti savo žinias ir įgūdžius. Direktoriui galbūt reikia domėtis lyderyste, darbo našumo organizavimu, pardavėjui aktualiau derybų menas ir bendravimo su klientais įgūdžiai. Tik eilės darbo biržoje stovi vietoje, visa kita keičiasi, todėl turi pastoviai domėtis ir tobulintis savo srityje.)
     
    RINKIS protingai
     
    (Viršuje aprašytos savybės ir principai yra auksinio ir itin naudingo žmogaus bruožai,jeigu pritaikomi visi kartu, bet vien būti auksiniu žmogumi neužteks. Turi rinktis protingai ir teisingai apsispręsti su kuriais žmonėmis tau yra pakeliui, o su kuriais ne. Taip kaip yra 90% žmonių, kurie nėra itin naudingi, panašiai yra ir 90% klientų/darbdavių, kurie taip pat nėra naudingi, todėl laikui bėgant turi išmokti atsirinkti, nes gali 10 metų pravergauti parazitui darbdaviui arba 5 metus dirbti su nemokiais, problematiškais klientais. Tačiau laikydamasis visų principų, ankščiau ar vėliau būsi pastebėtas ir pastoviai lipsi laipteliais aukštyn.)

     
    Šie principai yra universalūs ir surinkti iš mano kuklios patirties, tikiuosi, kad kažkam gyvenime padės ir kviečiu diskutuoti bei pareikšti savo nuomonę.
    p.s.Jeigu bus susidomėjimas gal parašysiu šį bei tą naudingo kitomis temomis.
  15. Patinka
    beduinas sureagavo į euro Kodėl 90% žmonių dirbdami tokį patį darbą uždirba žymiai mažiau nei likę 10%?   
    geras straipsnis dealeri, deja siek tiek ne Lietuvos rinkai (na nebent isskyrus IT sfera). kodel? nes cia svogeriu krastas. ir gali tu nors ir ant galvos vaikscioti - paaukstinimo gali negauti, nes va vadovo zmonos drauge siuo metu bedarbe ir.... ;) ir kalbu ne tik apie smulkias saraskino kontoras. tai galioja ir didelese imonese :) o kodel isskyrus IT? nes ten jau reikia specifiniu ziniu, o ju neturedamas nieko ten nenuveiksi. taigi ir ikisti kokiu dunduku nelabai iseina. apskritai mano nuomone tik skruzdeliukas gali dirbti kitiems. dirbdamas kitiems tu niekada nieko neturesi. nesenai skaiciau biografija vieno zmogaus, kuris dbr uzsiima nuskendusiu laivu (suprask lobiu) paieskom. kazkada jis buvo tarptautines kompanijos atstovas, keliavo po visa pasauli, turejo nama, gera automobili, visas soc. garantijas, zmona, 2 vaikus, pinigu. bet eme ir mete ta darba. jau tas pacias Kaledas dovanoms jis beturejo 20euru. tai tik parodo kaip esi priklausomas nuo to darbdavio. ir jei iseini is tos sistemos - tampi niekas. todel reikia kurti sau ir dirbti sau. tik taip gali kazka tureti. na ir zinoma pakankamai kulturingoj ir intelektualioj terpej. Lietuva siuo metu tokia nera.
  16. Patinka
    beduinas sureagavo į meeew Važiuoju / vežu   
    Jūs skaitot ką autorius rašo ar ne? Jis ČIA nori sukurti tokią temą, o ne dvi facebook'e ar netranzuok (keliaut su bendraminčiais smagiau, negu visai nepažįstamu iš neaiškios grupės).
    Taigi, manau, jeigu vežat ar ieškot kas pavežtų - skelbkitės, jeigu ne - ne ten pataikėt.
  17. Patinka
    beduinas sureagavo į euro Ka manot apie legiona ar verta bandyti istoti   
    kaip tarnaves profesionalioj kariuomenej, autoriui pasiulyciau pirma bent jau savanoriu pabuti, kad suprastum kas per daiktas ta karyba, nes dabar tokie pareiskimai "kazkas tokio traukia" tai tik juoka kelia :) turejau viena kolega, kuris svajojo vykti i legiona. na jis buvo puikiai tinkamas - fiziskai stiprus ir bukas kaip bato aulas. o jo didziausia svajone - medzioti negrus ir esti padvesusio raganosio mesa (jo zodziai :) ). tai jei ir tavo tokios svajones - pirmyn :) bet dabar as matau tik jauna romantika, kuris kara mato pro "gelbstint eilini Rajena" ar "saules asaros" filmus :)
  18. Patinka
    beduinas sureagavo į Algiz „The Economist“: „Snoras“ nori pirkti „Delfi“   
    Spaudos laisvė Baltijos valstybėse, ypač Latvijoje, daugelį metų neatrodė taip niūriai kaip šiandien, ketvirtadienį rašo įtakingas britų savaitraštis „The Economist“. Pasak leidinio, rusiško kapitalo bankas „Snoras“, garsėjantis savo ryšiais su Kremliumi ir jau valdantis nemažą Lietuvos („Lietuvos rytas“) ir Latvijos žiniasklaidos dalį, nusitaikė į Estiją. Pasak „The Economist“ šaltinių, V. Antonovas nori nusipirkti keturiomis kalbomis rašantį naujienų portalą „Delfi“.
    Pradžia – Latvijoje
     
    Iš pažiūros gyvybinga ir gana geros kokybės spauda šiose posovietinėse valstybėse ima byrėti, nes žiniasklaida susidūrė su ekonominiu nuosmukiu, pasikeitimais pramonėje ir, kas baisiausia, – daug interesų turinčiais galingais investuotojais iš užsienio.
     
    Pavyzdžiui, Latvijos „Telegraf“, vienas geriausiai žinomų laikraščių rusų kalba regione, šiuo metu priklauso neįvardytam asmeniui ar organizacijai. Anksčiau jį valdė vietos verslininkai.
     
    „Žinau, kad senieji savininkai pardavė savo verslą, tačiau net nenutuokiu kam“, – teigė kompanijos tarybos narys Janis Jurkans. Dabar ši žiniasklaidos įmonė nuosavybės teise priklauso anoniminei kompanijai „Kinonon Holdings Limited“, kuri įsteigta Kipre.
     
    Tačiau manoma, kad galutinis tiek minėtos įmonės, tiek „Telegraf“ žiniasklaidos grupės valdytojas yra „Snoro media investicijos“ – antrinė rusiško kapitalo banko „Snoras“, veikiančio Lietuvoje, įmonė. „Snorui“ taip pat priklauso ir 88,92 proc. Latvijos banko „Krajbanka“. Didžiausias „Snoro“ akcininkas yra Vladimiras Antonovas, verslininkas glaudžiais ryšiais siejamas su aukštais Kremliaus pareigūnais ir valdininkais. Vis dėlto jo atstovas neigia bet kokias sąsajas su „Telegraf“.
    Susitvarkė su neparankiais latviais
     
    Dar vienas skandalas kilo praėjusią savaitę, kai „Telegraf“ vyriausiasis redaktorius Aleksandras Krasnitskis buvo išmestas iš darbo – kai laikraštis išspausdino istoriją apie moksleivį, pašalintą iš mokyklos už tai, kad įžeidė Rygos merą Nilsą Ušakovsą. Teigiama, kad, perskaitęs istoriją, meras tiesiog pasiuto ir sudraskė laikraštį į gabalus.
     
    Ši istorija greitai dingo iš „Telegraf“ interneto puslapio, o laikraštyje paskelbta, kad vyr. redaktorius pasitraukė iš posto. Istoriją, beje, vis dar įmanoma rasti internete. N. Ušakovas neigia bet kokį sąryšį su šia istorija, tačiau gana įtartinai atrodo tai, kad du įtakingi žurnalistai iš solidarumo su buvusiu viršininku taip pat pasitraukė iš pareigų. Negana to, jie pasiskundė apie vis didėjančią cenzūrą. Panašius teiginius išsakė ir kiti žurnalistai, kurie teigia ketinantys palikti darbą, kai tik susiras kitą. Vietinė žurnalistų asociacija laikraščio savininkus apkaltino Konstitucijos pažeidimu.
     
    Nerimas Latvijoje dar labiau sustiprėjo, kai 2009 metais nevisiškai aiškiomis aplinkybėmis buvo parduotas populiariausias Latvijos dienraštis „Diena“. Po pardavimo geriausi redaktoriai ir žurnalistai paliko dienraštį ir įkūrė savaitraštį „Ir“, kuris šiandien yra viena iš nedaugelio nepriklausomų žiniasklaidos priemonių Latvijoje.
     
    „Snoro media investicijos“ – antrinė banko „Snoras“ įmonė – jau valdo ir vieną Latvijos radijo stočių ir atrodo, kad apsipirkimas žiniasklaidos rinkoje dar nėra baigtas. Šią savaitę V. Antonovas lankėsi Rygoje, kur dalyvavo keliuose susitikimuose. Manoma, kad jo planuose yra įsigyti dienraščius „Biznes&Baltija“ bei „Chas“.
     
    „Telegraf“ žurnalistai, ieškantys naujo darbo pelningose ir nepriklausomose žiniasklaidos įmonėse, gali netikėtai ilgai užtrukti. Kaip jau buvo teigta, korporacijos valdo ne vieną laikraštį ar televiziją. Kremlius taip pat yra prikūręs savo ideologijos žiniasklaidos priemonių, o visuomeninę televiziją ir radiją netiesiogiai valdo politinės partijos.
    Nerimas Lietuvoje ir Estijoje
     
    Susirūpinimas dėl žiniasklaidos laisvės auga ir Lietuvoje. „Snoro Media investicijos“ yra oficialus didžiausias „Lietuvos rytas“ žiniasklaidos grupės akcininkas. Šiai grupei priklauso vienas populiariausių šalies dienraščių, televizija, naujienų tinklalapis internete, keletas žurnalų ir spaustuvė.
     
    Estijoje, kuri bene greičiausiai atsigauna po recesijos, nieko panašaus kol kas neįvyko. Tačiau kai kurie šaltiniai teigia, kad V. Antonovas trokšta nusipirkti regione pirmaujantį, keturiomis kalbomis rašantį naujienų portalą „Delfi“. Šiuo metu jis priklauso „Estonian Ekspress Grupp“. Estijos nacionalinio saugumo pareigūnai, reaguodami į tendencijas, jau anksčiau yra išreiškę susirūpinimą dėl žiniasklaidos padėties Baltijos šalių regione.
     
    Tuo tarpu DELFI savininkų atstovas, „Ekspress Grupp“ valdybos pirmininkas Gunnaras Kobinas teigia, kad į juos nuolat kreipiasi įvairios kompanijos su įvairiais pasiūlymais, tačiau „Snoro“ tarp jų niekada nebuvo.
     
    "Delfi" grupė iš viso valdo 9 naujienų portalus: portalus estų, latvių ir rusų kalbomis Estijoje ir Latvijoje (delfi.ee, rus.delfi.ee, delfi.lv ir rus.delfi.ua), portalus Lietuvoje (delfi.lt, ru.delfi.lt, klubas.lt, grynas.lt,) ir naujienų portalą Ukrainoje (www.delfi.ua).
     
    Pasaulyje nuvertėjusių įmonių pirkimas siekiant uždirbti yra įprasta verslo taktika. Tačiau Baltijos valstybėse rusiškos investicijos visuomet vertinamos kaip politinis žingsnis. Ir panašu, kad bent jau kartais tam tikrai yra pagrindas.
     
    Nutekintas Rusijos užsienio reikalų ministerijos dokumentas skelbia apie „ekonominį Baltijos valstybių atkariavimą“. Suprantama, kad tokie pareiškimai Baltijos šalių visuomenių nedžiugina ir kelia joms nerimą.
     
    Vienintelis būdas išvengti kalbų apie politinius interesus – skaidriai įvardyta nuosavybė ir nuo politikos bei savininkų atribota redakcinė politika padėtų išsklaidyti panašias baimes, tačiau iki šiol V. Antonovas nepadarė nieko, kad jas bent kiek sumažintų.
     
    Nevienareikšmiškai vertinamų įvykių V. Antonovo verslo praktikoje buvo ir anksčiau. Jis skundėsi, kad Švedija ir JAV blokavo jo mėginimą įsigyti automobilių gamybos korporaciją SAAB. Pasak V. Antonovo, tai buvo padaryta „baiminantis rusiškų pinigų“.
     
    http://www.technologijos.lt/n/technologijos/it/S-16368/straipsnis?name=S-16368&l=2&p=1
  19. Patinka
    beduinas sureagavo į Kernius Pirmas pasimatymas...   
    Neskaičiau visos temos, bet labai pritariu Martynui:
     
     
    Kai kuriose situacijose, atrodo, pats paprasčiausias dalykas - būti savimi - tampa sudėtingu.
     
    Manau, kad galėtum būti savimi, reikia pirmiausia tikėti savimi, - žinoti, jog esi toks, koks nori būti.
     
    Kai netiki savimi - tada galvoji, kaip pasirodyti; kaip tokiais atvejais elgiasi kiti; kaip elgtis, jog tam žmogui patiktum.
     
    Manau, kad tai klaida, - stengtis specialiai kam nors įtikti, kuo nors apsimesti, elgtis "kaip daro visi".
     
    Pavyzdžiui, gėlės - jei natūraliai nekyla toks noras, tai nenešk. Kam jos?
     
    Bandymas įtikti: yra daugybė teigiamų dalykų, kuriais žmogus gali susižavėti, - juokas vienas iš jų. Bet kas bus, jei "stenkis kuo daugiau juokauti" patarimo klausys žmogus, kuris niekada tų juokelių paprastai nelaido? Kaip nenatūraliai ir sumautai tai atrodys? (nenorėčiau būti šalia... žinote tą jausmą, kai būna gėda už kitą žmogų?)
     
    Jei stengsiesi patikti pirmąsyk, turėsi stengtis ir antrą, ir trečią - galiausiai nusibos - tik nežinia kam pirmam - tau ar jai. Jei būsi toks, koks esi, greičiau suprasi, ar tas žmogus tau pačiam patinka.
     
    Nieko nėra žaviau žmoguje, nei vidinis tikėjimas savimi. Ir atvirumas.
     
    O jeigu bijai tokios akimirkos, kai neturėsi ką pasakyti ir įsivyraus tyla, - prisimink vieną taisyklę: kiekvienam žmogui patinka, kai juo domisi. Jei tavim domisi, tu jautiesi įdomus. Tu gali žmogų pavergti ne tik gebėjimu kalbėti, bet ir gebėjimu klausyti. Tereikia norėti apie jį sužinoti kuo daugiau ir klausti - o klausydamasis ir pats atrasi, ką įdomaus pridurti.
     
    Blogiausia yra kalbėti, kai neturi ką pasakyti, - tai priveda prie nusišnekėjimų. Tuomet nekalbėk. Sustok - ir tiesiog klausk, kad kalbėtų kitas. Jei jau eini į pasimatymą, tai tas žmogus tau turėtų būti pakankamai įdomus, kad norėtum apie jį sužinoti daugiau.
     
    Trukmė: pajausi pats, tik nelauk, kol ji pati pasakys "gal jau einam?" - kai tau pačiam tokia mintis ateis, ją ir pasiūlyk. Geriau atsisveikinti anksčiau ir palikti norą viduje susitikti vėl, nei užtęsti tiek, kad vienas kitam galiausiai nusibostumėte.
     
    Elgsena: kaip visada elgiesi.
     
    Komplimentai: nebent fyfai; jei ji ne tokia, nesuk galvos, ką gražaus ištarti, nes bandydamas įtikti vis tiek nuskambėsi kvailai ir apgailėtinai.
     
    Vieta: jei dienos metu Vilniuje, žiemą gražu vaikščioti po baltą Verkių parką - o paskui užsukti arbatos kad ir į Verkių malūną. Norėjau siūlyti vynines centre, bet prisiminiau, kad dar tam per anksti :)
     
    Sekmės, tik nepamiršk, kad ne tik tu jai turi patikti, bet ir ji tau - negaišk laiko su žmogumi, su kuriuo nesijauti gerai, - pasaulis pilnas kitų, kurių dar nesutikai. O jei jūs abu tikrai patinkate vienas kitam, tai viskas bus gerai, - kitaip negali būti :)
  20. Patinka
    beduinas sureagavo į croesus Dainų rekomendacijos   
    uz ta daina nuimkit ispejima
    http://www.youtube.com/watch?v=yAqT4OGlU2Y&feature=player_embedded#!
  21. Patinka
    beduinas sureagavo į mr.eL Šiaulietis šiauliečiui paded   
    Šaunuolis, žmogau! Pabandyk, o gal rasi, bent jau sąžinė bus rami. Jei ji normali, ją tikrai sužavės ką dėl jos darai. O Lietuva nedidelė. Aš pats sutinku kartais pažįstamo kad ir už 200km nuo mūsų susipažinimo vietos. Pats labai mėgstu paflirtuoti troleibuse ar traukinyje per atstumą, jei tikrai patinka, tai ir prisėdi šnekteli, pasiemi numerį, bet nematau reikalo rašyti - tai tik žaidimas ir praktika, nes tuomet niekada nekyla problemų sužavėti ir užkalbinti patikusią merginą. Niekada, NIEKADA nebijokite užkalbinti patikusios merginos. Jos nėra tokios piktos ar pasikėlusios kaip dažnai atrodo iš pirmo žvilgsnio. Galų gale, jei ir atstums, kas čia tokio? Tu pabandei. ;)
  22. Patinka
    beduinas gavo reakciją nuo WinSim Šiaulietis šiauliečiui paded   
    zmogau,tikrai nekreipk demesio i postus kvailinancius tave,visada atsiras ''protinguoliu'' kurie prades rekt,kad esi kvailas ar maniakas,nekreipk demesio ir nuosirdziai linkiu sekmes paieskose
  23. Patinka
    beduinas gavo reakciją nuo WinSim Šiaulietis šiauliečiui paded   
    zmogau,tikrai nekreipk demesio i postus kvailinancius tave,visada atsiras ''protinguoliu'' kurie prades rekt,kad esi kvailas ar maniakas,nekreipk demesio ir nuosirdziai linkiu sekmes paieskose
  24. Patinka
    beduinas sureagavo į Nesako Šiaulietis šiauliečiui paded   
    Ne, aš nelyginau. Apskritai ironiškas klausimas buvo kuris susijas su suvokimu apie tas visas meiles, meilė pirmu žvilgsniu ir t.t. Tiesiog nematau priežašties rašyti tuos off-topic komentarus kurie nepadeda autoriui. Autoriu galima tik pagirti, o ne užsipulti.
    Kitas reikalas būtų jei temos pavadinimas būtų: "Šiaulieti, padėk pagauti vieną žiurkikę kuri neatkreipė dėmesio į mane!", o dabar... žodžiu, nepatyrę tokių dalykų nekomentuokit ir tuolabiau nesišaipykit. :)
  25. Patinka
    beduinas sureagavo į Nesako Šiaulietis šiauliečiui paded   
    Ar jūs kurie kritikuojat (ypač DjiXas) esat turėją panelę kurią mylėjot? Ar tiesiog vienos nakties nuotykiais gyvenat? "Duok p*st bl*t, moterie!" Taip atrodo, kad forume susėdę vaikai (10-15 m.) kurie išmokę tik gražiai kalbėti.
     
    Ši tema ištikro labai gerai apibūdina kokie mes esam (kam išeis tie supras).
     
    Nieko blogo nematau, kad žmogus ieško jei ji jam patiko. Čia yra nuostabu.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...