Pereiti prie turinio

Loganas

Administratoriai
  • Pranešimai

    6.154
  • Užsiregistravo

  • Laimėta dienų

    64
  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Loganas sureagavo į ForeverYoung įrašą – Kaip pagreitinti svetainės indeksavimą (google)?   
    Šiame straipsnyje pabandysiu papasakoti, kaip kovoti su prastu Google puslapių indeksavimu.
    Kiekvienas SEO specialistas turi vieną problemą ir ji iškyla tada, kai susiduriama su svetainės indeksavimu. Atrodytų, puslapiai optimizuoti, bet Googl'o robotas aplenkia mums reikalingus puslapius. Ar jums taip būna?
    Kaip pagreitinti "Google" indeksavimą naudojant API?
    Kiekvienas, kuris optimizuoja svetaines, žino, kaip svarbu greitai įtraukti naują puslapį į paieškos rezultatus. Standartiniais metodais siunčiant "Google Search Console" puslapius, tai gali užtrukti nuo 2 iki 15 dienų (ir tai ne faktas).
    Sutikite, visai nemalonus momentas, kuris apskritai nepriklauso nuo mūsų.
    Tad papasakosiu, kaip greitai indeksuoti svetainę naudojant "Google" indeksavimo API, kokių įrankių reikia ir t.t. Bus įdomu.
    Kaip dirbti su Indexing API?
    Oficialioje Google dokumentacijoje pateikiama visa informacija apie darbą su indexing API. Tačiau yra ir kur kas paprastesnis sprendimas, kuris leis vieną kartą nustatyti scenarijų ir naudoti jį visą laiką.
    Manualas „Wordpress“ svetainių savininkams, tačiau Indexing API galite naudoti bet kuriai svetainei bet kurioje platformoje (šiek tiek skirsis). Taigi, pradėkime:
    1. Turėsite susikurti „Google“ paslaugų paskyrą
    https://console.cloud.google.com/projectselector2/iam-admin/serviceaccounts?supportedpurview=project

    Parašykite projekto pavadinimą tokį, koks jums patinka. Aš tiesiog rašau svetainės pavadinimą.

    2. Sukūrę projektą pamatysite šį langą:

    Spustelėkite mygtuką CREATE SERVICE ACCOUNT

    Service account name laukelyje galite įvesti bet ką, aš įvedu projekto pavadinimą.
    Tada praleiskite viską ir spustelėkite Atlikta / DONE.
    3. Kur nors nukopijuokite sukurtą paštą, mums jo prireiks

    4. Dešinėje yra mygtukas su veiksmais
    Pasirinkite Manage keys


    Turite sukurti naują raktą JSON

    5. Raktas automatiškai atsiunčiamas į kompiuterį
    Atidarykite jį naudodami užrašų knygelę arba kita kodų programa. Nukopijuokite turinį.
    6. Tada eikite į savo svetainės "Wordpress" administratoriaus skydelį
    Turime įdiegti "Instant Indexing for Google" papildinį (autorius Rank Math). Papildinys yra mažas ir nemokamas.
    7. Įskiepio nustatymuose į lauką įklijuokite kodą iš json failo.

    8. Toliau savo svetainės Google Search Consolės nustatymuose turite pridėti naują svetainės savininką – tai bus Jūsų sukurta paslaugos paskyra. Įklijuojame 3 žingsnyje sukurtą paštą.
    Norėdami tai padaryti, eikite į Nuostatos -> Vartotojai ir leidimai -> Pridėti vartotoją.
    SVARBU! Būtinai pasirinkite naujo vartotojo Leidimą - "Savininkas".

    9. Paskutinis veiksmas – projekto indeksavimo API įgalinimas
    Spauskite šią nuorodą: https://console.developers.google.com/apis/api/indexing.googleapis.com/overview
    Ir spustelėkite Enable.
    Viskas paruošta. "Google" API pajungtas prie jūsų svetainės. Papildinio nustatymuose administratoriaus skydelyje galite sukonfigūruoti, kurie puslapiai ar įrašai bus indeksuojami (atnaujinant ir kuriant).
    Patarimas
    Norėdami paspartinti indeksaciją ir nelaukti puslapio atnaujinimų, eikite į "Google Search Console" skirtuką "PUSLAPIAI" ir surinkite puslapių URL, kurių nėra "Google" paieškoje, sąrašą. Įklijuokite nukopijuotus puslapių URL į reikiamą papildinio lauką ir spustelėkite Send to API.
    Verta paminėti, kad puslapius turėtumėte siųsti indeksuoti, jei esate tikri, kad jie užpildyti turiniu, kitaip "Google" neindeksuos tuščių puslapių. Taip pat nesiųskite šiukšlių.
    Paros limitas 200 URL Ir pabaigai... šiek tiek apie svetaines, kurios nesisuka ant "Wordpress". Veiksmai panašūs, tik jums reikia atsisiųsti scriptą iš GitHub. Faile service_account.json įklijuokite rakto kodą, o faile urls.txt – puslapių URL, skirtus indeksuoti. Paleiskite scenarijų.
    Tai viskas. Kilus klausimams laukiami komentarai!
    P.S. Po paros turėsite suindeksuota svetainę
    Papildomai apie indeksavimą
    Kaip patikrinti, ar svetainė yra Google indekse?
    Jei reikia žinoti, ar puslapį indeksavo Google, naudokite vieną iš šių būdų:
    Naudokite Google paieškos operatorių. site:https://jususvetaine.lt/kazkoks-url/ Atidarykite URL tikrinimo įrankį "Google Search Consoleje". Pateikite svetainę rankiniu būdu
    Norėdami pateikti svetainę indeksacijai, turite:
    eiti į "Google Search Console" ir rasti URL tikrinimo įrankį; įveskite URL ir palaukite, kol "Google" jį patikrins; spustelėkite "Pateikti indeksavimo užklausą“. Patikrinkite robots.txt taisykles
    Patikrinkite, ar robots.txt faile nėra blokavimų ir draudimų. Problemų gali kilti dėl "disallow" taisyklės. Jei rasite tokias taisykles, Googlebot'ai netikrina ir atitinkamai neindeksuoja puslapio. Tačiau disallow reikalinga tam, kad paslėpti nuo indeksavimo šiukšles ir tai, ko neturi matyti google botai.
    User-agent: * Disallow: /cgi-bin Disallow: /wp-admin/ Disallow: /? Disallow: *?s= Disallow: *&s= Disallow: /search Disallow: */xmlrpc.php Disallow: *utm*= Disallow: *openstat= User-agent: Baiduspider Disallow: / Sitemap: https://manosvetaine/sitemap.xml Patikrinkite svetainės schemą sitemap.xml
    Svetainės schemoje atvaizduojama ir rodoma svetainės puslapių svarba. Labai svarbu į "Search Console" pridėti visas svetainės schemas. Taip pat nepamirštame sitemap.xml nuorodą pridėti ir robots.txt failo apačioje.
    Padarykite kompetentingą vidinį svetainės perlinkavimą
    Tai apima nuorodų įdėjimą iš vieno puslapio į kitą. Vidinė struktūra pagerina naudojimo patogumą, padeda vartotojui greitai naršyti. Kompetentingas vidinis perlinkavimas žymiai padidins naujo tūrinio indeksavimo greitį ir jo atsiradimą paieškos sistemoje.
    Gaukite kokybiškas atgalines nuorodas
    Kokybiškos nuorodos parodo Google paieškos sistemai, kad puslapis, į kurį jos nukreipiamos, turi autoritetą. Google tokius puslapius laiko svarbesniais, todėl juos tikrina dažniau.
    Tačiau svarbu sutelkti dėmesį tik į kokybiškus ir autoritetingus išteklius.
    Patikrinkite svetainės nofollow ir rel=«canonical» nuorodas
    Rašykite kokybišką ir unikalų turinį
    Patikrinkite, ar nėra "puslapių našlaičių". "Puslapiai našlaičiai" yra puslapiai, kurie nėra susieti su jokiu kitu jūsų svetainės puslapiu.
  2. Patinka
    Loganas sureagavo į digital įrašą – Kaip susikurti tinklaraštį bei paversti jį profesionaliai atrodančiu pajamų šaltiniu?   
    Internetinis tinklaraštis, dar puikiai žinomas kaip blogas, yra plačiai naudojamas įrankis, kurio dėka žmonės gali paprastai dalintis asmeninėmis idėjomis bei mintimis su interneto naršytojais. Tinklaraščio turėjimas gali būti naudingas asmeninio prekės ženklo ar praktiškai bet kokio verslo plėtrai. Tai yra puikus būdas padidinti internetinio puslapio lankomumą bei užmegzti ryšį su tiksline auditorija.
    Šiandien tinklaraščiai yra neįtikėtinai populiarūs. Statistikos duomenimis, 2019 metais internete jų buvo net apie 600 mln. Laikui bėgant vis daugiau žmonių supranta internetinio tinklaraščio teikiamą naudą, todėl besidominčių kaip sukurti tinklaraštį skaičius taip pat auga. Vis dėlto tinklaraščio kūrimas neretai daugeliui sukelia nemažai klausimų, kuriuos atsakyti savarankiškai gali būti gana sudėtinga. Taigi, kaip atrodo visas tinklaraščio kūrimo procesas?
    Norimos tinklaraščio temos apgalvojimas bei pasirinkimas: Kiekvienas tinklaraštis turėtų atspindėti konkrečią temą, kuri taptų jame esančio turinio pagrindu. Domeno įregistravimas bei hostingo paslaugų užsakymas: Tai yra pirmieji tinklaraščio kūrimo techniniai etapai, be kurių tinklaraštis egzistuoti negalėtų.
    Tinklaraščio internetinės svetainės kūrimas: Internetinė svetainė - vieta, kurioje bus talpinamas visas tinklaraščio turinys.
    Internetinės svetainės dizaino bei struktūros pritaikymas: Kiekvienas tinklaraščio kūrėjas gali turėti skirtingų idėjų, kurioms realizuoti gali reikėti specifinės internetinės svetainės struktūros ar dizaino savybių.
    Tinklaraščiui skirto turinio kūrimas bei reguliarus jo talpinimas: Bene svarbiausias tinklaraščio kūrimo etapas, reikalaujantis kūrybiškumo. Reguliarus turinio kūrimas ir talpinimas gali užtikrinti nuolatinį lankytojų srautą
    Nuolatinį lankytojų srautą padedančios užtikrinti strategijos kūrimas: Sprendimai, kurie padės dar labiau padidinti skaitytojų srautą bei tinklaraščio žinomumą.
    Patarimai, kaip sukurti tinklaraštį, kuris taptų pajamų šaltiniu: Tinklaraštis taip pat gali būti puikus būdas užsidirbti papildomų pinigų. Tinklaraščio tematikos apgalvojimas bei pasirinkimas
    Temos apgalvojimas bei pasirinkimas - vienas iš pirmųjų blogo kūrimo etapų, su kuriuo neišvengiamai susiduria kiekvienas tinklaraščių kūrėjas. Žinoma, nors dalis tinklaraščius kuriančių žmonių jau iš anksto būna numatę būsimo turinio tematiką, tačiau taip pat pasitaiko atvejų, kuomet klausimas kaip sukurti blogą aplanko anksčiau nei kyla idėjos, susijusios su tematika.
    Įprastai viename tinklaraštyje yra talpinamas tik vieną konkrečią tematiką atspindintis turinys. Tai leidžia išlaikyti tinklaraščio vientisumą bei tikslinei auditorijai naudingą bei įdomią informaciją. Puikus pavyzdys - tinklaraštis apie fotografiją. Į šią nišą reprezentuojantį tinklaraštį lankytojai greičiausiai užsuka ieškodami būtent su fotografija susijusio turinio bei informacijos, todėl akivaizdu, jog kitokia informacija jiems paprastai nebūtų naudinga.
    Turbūt bent kartą pastebėjote, jog elektroninės parduotuvės bei įvairūs verslai taip pat dažnai turi vidinius tinklaraščius savo internetinėse svetainėse. Juose pateikiama informacija bei turinys visuomet yra susijęs su elektroninės parduotuvės parduodama produkcija ar verslo kryptimi. Tai leidžia suteikti patarimus potencialiems klientams, supažindinti juos su produkcija ar net naujovėmis, formuoti interesantų bendruomenę.

    Šaltinis: https://unsplash.com/photos/fIq0tET6llw
    Domeno įregistravimas bei hostingo paslaugų užsakymas
    Internetinis tinklaraštis yra internetinė svetainė, o tai reiškia, jog išvengti internetinės svetainės kūrimo proceso greičiausiai nepavyks. Įprastai internetinių svetainių kūrimas prasideda būtent nuo domeno įregistravimo ir hostingo paslaugų užsakymo. Šis etapas yra gana svarbus, todėl apie jo niuansus turėtų išmanyti kiekvienas norintis sukurti asmeninį tinklaraštį.
    Domenas bei jo įregistravimas
    Domenas - svarbus internetinės svetainės struktūrinis elementas, kurį taip pat galima būtų vadinti svetainės adresu. Domenas leidžia interneto naršytojams pasiekti konkrečią internetinę svetainę naudojant interneto naršyklėse esantį paieškų laukelį. Reikėtų įsidėmėti, jog kiekvienas domenas yra unikalus - antro tokio pat įregistruoti yra neįmanoma.
    Įprastai internetinių tinklaraščių domenai turėtų būti parenkami pagal sugalvotą tinklaraščio pavadinimą. Tai ne tik padeda blogo skaitytojams daug lengviau įsiminti patį domeną, tačiau taip pat ir atrasti patį tinklaraštį interneto platybėse. Žinoma, turint omenyje, jog kiekvienas domenas gali būti įregistruojamas tik vieną kartą, sugalvoti norimą gali būti tikras iššūkis. Vis dėl to juk šiuo metu yra per 363 mln. užregistruotų unikalių domenų. Surasti tinkamą domeną bei jį įregistruoti gali padėti specialus domeno paieškos įrankis.
    Hostingo paslaugų užsakymas
    Kaip ir domenas, hostingas taip pat yra privalomas kiekvienos internetinės svetainės pilnavertiškam veikimui bei egzistavimui. Žmonės, kurie galvoja kaip sukurti tinklaraštį turėtų žinoti, jog hostingas yra paslauga, leidžianti į specialiai tam pritaikytus serverius patalpinti visą informaciją, susijusią su internetine svetaine. Tai reiškia, jog šie serveriai paprasčiausiai prijungia būsimą tinklaraštį prie bendro interneto tinklo ir suteikia jam galimybę būti pasiekiamam visur, kur yra interneto ryšys.
    Hostingo paslaugas tiekiančių bendrovių yra gana nemažai. Nors pasirinkimas yra didelis, tačiau rekomenduojama rinktis patikimas bei inovatyvias bendroves kaip Hostinger. Tam didelę įtaką daro tai, jog hostingo paslaugų kokybė gali lemti ir tolimesnį tinklaraščio veikimą ir pačios svetainės krovimo greitį. Juk lėtai bei prastai veikiančių interneto svetainių nemėgsta niekas.
    Internetinės svetainės - tinklaraščio kūrimas
    Kaip jau buvo minėta anksčiau, blogas yra ne kas kita kaip internetinė svetainė. Tai reiškia, jog techninis jo kūrimas praktiškai nesiskiria nuo paprastos interneto svetainės kūrimo proceso. Būdų, leidžiančių sukurti internetinę svetainę šiandien yra net keli skirtingi, todėl pradėti reikėtų nuo pasirinkimo, kokiu būdu tinklaraštis bus kuriamas. Žemiau pateikiame populiariausius pasirinkimus:
    Tinklaraščio kūrimas su WordPress
    Jau beveik du dešimtmečius gyvuojanti internetinių svetainių kūrimo bei administravimo platforma WordPress šiomis dienomis yra neįtikėtinai populiari. Pagrindine šio populiarumo priežastimi yra tai, jog sukurti internetinę svetainę su WordPress nieko nekainuoja. Didelę įtaką taip pat daro ir tai, jog šiandien WordPress yra lengvai suprantama bei pritaikyta ir naujiems internetinių svetainių bei tinklaraščių kūrėjams.
    WordPress platforma savyje turi begalę integruotų įskiepių, kurie yra sukurti siekiant internetinio puslapio kūrėjui ar administratoriui padėti svetainei pritaikyti norimą funkcionalumą. Nors dalis šių įskiepių yra mokami, tačiau dažnu atveju tinklaraščių kūrėjams užtenka ir nemokamų versijų.
    Tinklaraščių kūrimas naudojant Internetinių svetainių kūrimo platformas
    Dar vienas patogus bei greitas būdas sukurti tinklaraščiui pritaikytą internetinę svetainę - internetinių svetainių kūrimo platformos. Šios platformos yra sukurtos taip, jog jomis paprastai naudotis gali net tie, kuriems kurti internetinės svetainės iki šiol dar nėra tekę. Priešingai nei WordPress, internetinių svetainių kūrimo platformos yra mokamos, tačiau įprastai kaina būna tikrai prieinama kiekvienam.
    Internetinių svetainių kūrimo platformos taip pat yra gana populiarus blogų kūrėjų pasirinkimas. Jos suteikia galimybę pasirinkti norimą svetainės dizaino šabloną bei keliais mygtukų paspaudimais sukurti norimą svetainės struktūrą. Todėl šis svetainių kūrimo įrankis leidžia profesionaliai atrodančiu galutiniu rezultatu džiaugtis ypač greitai.
    Internetinės svetainės dizaino bei struktūros pritaikymas
    Tinklaraščio dizainas
    Tinklaraščio internetinės svetainės dizainas - vienas iš svarbiausių elementų, nuo kurių gali priklausyti nuolatinių konkretaus tinklaraščio skaitytojų aktyvumas. Apklausa rodo, jog net 92,6% interneto naudotojų dizainą nurodo kaip patį svarbiausią internetinės svetainės elementą, formuojantį jų požiūrį į pačią svetainę.
    Nėra jokių konkrečių taisyklių, kurios numatytų, koks turėtų būti tinklaraščio dizainas. Vis dėlto jis turėtų atitikti tinklaraščio tematiką bei nišą. Puikiu pavyzdžiu galima būtų laikyti mamoms skirtą tinklaraštį apie kūdikių auginimą bei priežiūrą. Tokio tinklaraščio dizainą galėtų sudaryti švelnūs atspalviai, žaismingi šriftai, temą atspindinčios nuotraukos bei panašūs elementai. Tai padėtų palaikyti pačios tematikos ir naudojamo dizaino koreliaciją.
    Tinklaraščio struktūros formavimas
    Įprastai tinklaraščių internetinės svetainės unikalios bei specifinės struktūros nereikalauja. Tai reiškia, jog dažniausiai užtenka suprojektuoti patogų įkeltų straipsnių išdėstymą, kuris padėtų blogo lankytojui patogiau naviguoti tarp įkelto turinio. Vienas iš populiariausių tinklaraščiams būdingos struktūros bruožų - viename puslapyje išdėstytos skirtingos temos, kurias pasirinkti galima paspaudus ant pagrindinės nuotraukos ar trumpo aprašymo. 
    Žinoma, tinklaraščio struktūra  gali būti individuali ir priklausanti nuo asmeninių blogo kūrėjo poreikių. Galbūt blogą kuriantis žmogus nori, jog skaitytojai turėtų galimybę su juo susisiekti. Tokiu atveju reikėtų sukurti papildomą svetainės puslapį, kuriame būtų nurodyti tinklaraštininko kontaktai.

    Šaltinis: https://unsplash.com/photos/fotKKqWNMQ4
    Tinklaraščiui skirto turinio kūrimas bei reguliarus jo talpinimas
    Kai techninė tinklaraščio kūrimo dalis yra baigta - metas griebtis turinio. Pats tinklaraščio turinys gali būti skirtingų tipų, tačiau populiariausias ir plačiausiai naudojamas yra tekstas. Teksto formatu pateikiami straipsniai leidžia tinklaraštininkui paprastai ir efektyviai perduoti norimą informaciją skaitytojams.
    Žinoma, egzistuoja ir kitų turinio tipų, tokių kaip video medžiaga ar nuotraukos. Tekstinio turinio papildymas video medžiaga bei nuotraukomis gali tapti galingu įrankiu, kuris vienareikšmiškai padės bendrą pateiktą turinį paversti kur kas patrauklesniu bei įdomesnių skaitytojams.
    Svarbu tai, jog turinio kūrimas bei jo įkėlimas į internetinę nėra vienkartinis procesas. Tai reiškia, jog jis turėtų būti reguliariai tęsiamas tol, kol gyvuoja pats tinklaraštis. Retas tinklaraštyje esančio turinio atnaujinimas gali lemti akivaizdžiai sumažėjusį tinklaraščio skaitytojų skaičių.
    Nors dažnas turinio įkėlimas į internetinę svetainę yra tikra būtinybė, tačiau taip pat nereikėtų pamiršti ir pačio turinio kokybės. Kokybiško turinio kūrimas kartais paprastai reikalauja nemažai laiko ir pastangų.Pradedantys tinklaraštininkai turėtų rasti balansą tarp turinio kūrimo laiko bei jo įkėlimo dažnumo. Šiuo atveju eksperimentavimas gali tapti puikiu būdu, padedančiu išsiaiškinti koks kiekio ir kokybės santykis atneša daugiausiai naudos.

    Šaltinis: https://unsplash.com/photos/npxXWgQ33ZQ
    Nuolatinį lankytojų srautą padedančios užtikrinti strategijos kūrimas
    Ne paslaptis, jog pagrindinis tinklaraštininkų prioritetas - didelis bei pastovus nuolatinių lankytojų srautas. Būtent dėl šios priežasties tinklaraščio savininkai dažnai ieško būdų, kurie galėtų šį srautą padidinti. Jau išsiaiškinome, jog reguliarus kokybiško turinio kėlimas gali tapti pagalbininku, padedančiu užtikrinti šį srautą, tačiau egzistuoja ir daugiau tai padaryti padedančių būdų.
    Socialiniais tinklais kasdien naudojasi milijonai žmonių. Juose jie ne tik dalinasi mintimis ar pastebėjimais, tačiau taip pat ir ieško jiems aktualios informacijos. Galbūt socialiniai tinklai galėtų tapti efektyviu įrankiu, padedančiu tinklaraštį kur kas lengviau pasiekiamu bei matomu?
    Žinomi tinklaraštininkai jau ilgą laiką naudojasi socialinių tinklų teikiamais privalumais. Juose jie gali paprastai dalintis ne tik asmenine nuomone ar pastebėjimais, tačiau ir nuorodomis į savo turimus tinklaraščius. Tai padeda pritraukti daugiau potencialių skaitytojų bei paversti juos nuolatiniais tinklaraščio lankytojais.
    Patarimai, kaip sukurti tinklaraštį, kuris taptų pajamų šaltiniu
    Turimą tinklaraštį paversti papildomų pajamų šaltiniu nėra labai paprasta, tačiau tikrai įmanoma. Asmeninio blogo monetizavimas skamba kaip kiekvieno tinklaraštininko svajonė, kurią įgyvendinti galima keliais skirtingais būdais.
    Tinklaraštyje rodomos reklamos
    Šis būdas yra paremtas reklamų rodymu pačioje tinklaraščio interneto svetainėje. Internetinės paieškų sistemos milžinė „Google” yra sukūrusi specialų programinės įrangos įrankį „AdSense”, kuris leidžia asmeninėje interneto svetainėje rodyti trečiųjų šalių reklamas. Šiuo atveju pinigai yra uždirbami tuomet, kai internetinės svetainės lankytojai paspaudžia ant rodomų reklamų.
    Partnerystė su prekių ženklais
    Šiais laikais daugybė didelių prekinių ženklų ieško savo gaminamos produkcijos nišą reprezentuojančių tinklaraštininkų ir bando su jais užmegzti partnerystę. Prekinių ženklų atstovai tokiu būdu siekia tinklaraštininką paversti dar vienu galimu produkcijos reklamos šaltiniu.
    Efektyviai monetizuoti blogą gali būti tikras iššūkis, reikalaujantis nemažai laiko ir pastangų. Tinklaraštininkų uždarbis dažniausiai tiesiogiai priklauso nuo suburtos auditorijos bei lankytojų srauto dydžio.
    Apibendrinimas
    Sukurti skaitytojams patrauklų tinklaraštį gali pasirodyti sudėtinga užduotis, tačiau nuoseklus visų šių rekomendacijų laikymasis neabejotinai padės galutiniu rezultatu mėgautis kur kas greičiau. Tuo tarpu reguliarus kokybiško turinio talpinimas bei tinklaraščio žinomumą didinanti strategija leis jį paversti papildomų pajamų šaltiniu.

  3. Naudinga
    Loganas sureagavo į Lamigra įrašą – Mažosios bendrijos vadovas ar atstovas. Kaip pasirinkti teisingai?   
    Mažoji bendrija gali turėti vadovą (direktorių) arba mažosios bendrijos narių susirinkimą, iš kurio narių yra išrenkamas mažosios bendrijos atstovas. Dažnai girdime klientų klausimą – kokį variantą rinktis? Kartais netinkamas pasirinkimas gali apsunkinti kasdienius darbus, tad pateikiame skirtumus tarp vadovo ir atstovo funkcijų:

    Mažosios bendrijos narių susirinkimas, kaip vienintelis valdymo organas, galėtų būti tinkamas pasirinkimas tuomet, kai visi nariai nori vienodai dalyvauti įmonės valdyme ir nenori vienam iš narių suteikti visų atsakomybių ir funkcijų (nusprendžia nerinkti direktoriaus). Tokiu atveju, iš mažosios bendrijos narių yra renkamas Atstovas, kuris gavęs mažosios bendrijos narių rašytinį pritarimą atlieka jam pavestas funkcijas.
    Jei mažąją bendriją steigia vienas asmuo, rekomenduojama rinktis valdymo organus – vadovą ir narių susirinkimą. Pagrindinis vadovo (direktoriaus) privalumas yra tai, kad su juo yra pasirašoma civilinė vadovavimo paslaugų sutartis ir atlyginimas pagal šią sutartį apmokestinamas tik 15 proc. gyventojų pajamų mokesčiu (GPM).
    Su nariu civilinė paslaugų sutartis gali būti pasirašoma tik dėl su mažąja bendrija susijusių paslaugų teikimo ir (ar) darbų mažajai bendrijai atlikimo, išskyrus darbo santykių požymius turinčias sutartis (MBĮ 7 str. 4 p.).
    Jei MB jau įsteigėte ir nesate patenkinti valdymo organų pasirinkimu – nepergyvenkite. Nuostatus galima pasikeisti pasirenkant Jums tinkamą variantą.
  4. Patinka
    Loganas sureagavo į Administracija įrašą – Hostingas - kas tai, ir kaip pasirinkti tinkamiausią?   
    Internetinių svetainių kūrimas šiandien yra laikomas ne tik populiariu, tačiau ir ypatingai perspektyviu reiškiniu. Statistikos duomenimis, kiekvieną dieną internete atsiranda daugiau nei 250 000 naujų svetainių. Tokią tendenciją lemia ne tik sparčiai tobulėjančios internetinės technologijos, tačiau taip pat ir interneto suteikiamų galimybių gausa. 
    Visi, bent kartą susidūrę su internetinių puslapių kūrimu žino, jog patį kūrimo procesą sudaro daugybė skirtingų etapų, tokių kaip domeno įregistravimas ar hostingas. Dalis visų etapų gali būti kūrybiškai pasirinkti paties naudotojo, tuo tarpu pasirūpinti internetinės svetainės hostingu yra privaloma bet kokiu atveju.
    Natūralu, jog pirmą kartą kuriant internetinę svetainę gali kilti neaiškumų. Kaip jau buvo minėta anksčiau, dažniausiai tokie klausimai būna susiję būtent su hostingo paslauga. Nors atsakymų naujokai neretai ieško tame pačiame internete, tačiau ir tokie hostingo paslaugų teikėjai kaip Hostinger taip pat gali tapti patikimos bei naudingos informacijos šaltiniu.

     Šaltinis: https://unsplash.com/photos/SYTO3xs06fU Kas yra hostingas?
    Hostingas yra vienas iš skirtingų internetinių svetainių kūrimo etapų. Ši paslauga leidžia naujai sukurtą internetinę svetainę prijungti prie bendro interneto tinklo bei paversti ją matoma visiems interneto naršytojams. Pačios hostingo paslaugos veikimo principas yra pagrįstas nuolatiniam internetinės sveitainės veikimui reikalingų resursų tiekimu svetainės administratoriui. Trumpiau tariant, hostingo paslaugas teikiančios bendrovės leidžia svetainių savininkams bei administratoriams naudotis specialiai tam pritaikytais serveriais, kurių dėka internetinė svetainė galėtų būti bet kuriuo metu pasiekiama visiems interneto vartotojams.
    Natūralu, jog apie fizinėms parduotuvėms yra reikalingos prekybinės patalpos. Tuo tarpu elektroninės prekybos taškams bei kitokio pobūdžio svetainėms vieta taip pat yra reikalinga. Būtent tokią vietą hostingo paslaugas teikianti įmonė ir suteikia. Pasinaudojant hostingo paslauga, puslapis tampa pasiekiamas visiems interneto vartotojams. Interneto naršyklės paieškos laukelyje įvedus konkrečios internetinės svetainės adresą yra automatiškai prisijungiama prie hostingo paslaugas teikiančios bendrovės serverio, kuriame ir yra patalpinta visa reikiama informacija apie šią svetainę.

    Šaltinis: https://unsplash.com/photos/aOC7TSLb1o8 Kada hostingo paslauga yra būtina?
    Didžioji dalis visų internetinių svetainių kūrėjų naudojasi hostingą teikiančių bendrovių paslaugomis. Įprastai tokios bendrovės valdo galybę tokių paslaugų tiekimui pritaikytų serverių, kurie ir suteikia internetinėms svetainėms reikiamus išlaikymo bei prijungimo prie bendro interneto tinklo resursus. Žinoma, toks resursų perdavimas visuomet yra apmokestinamas pagal hostingo paslaugas teikiančios bendrovės verslo modelį.
    Žinoma, yra žmonių, bandančių ieškoti būdų, kurie leistų išlaikyti jų internetines svetaines patiems, be hostingo įmonių paslaugų. Tai padaryti įmanoma turint nuosavą serverį ir jame talpinant visą informaciją, susijusią su internetine svetaine bei jos išlaikymu. Šis metodas nėra itin populiarus ir tam didelę įtaką daro tai, jog dažniausiai internetinių svetainių išlaikymui tinkami serveriai reikalauja didelių išlaidų.
    Tiesa, nereikėtų pamiršti, jog internetinė svetainė naršytojams gali būti pasiekiama tik tuo atveju, jeigu serveris yra įjungtas. Nuolatinis internetinių svetainių išlaikymui skirto serverio veikimas reikalauja resursų, tokių kaip elektros energija, lemiančių papildomas finansines išlaidas. Nors turėti nuosavą serverį yra įmanoma, tačiau dažniausiai toks sprendimas yra finansiškai nenaudingas ir prireikia ilgų metų, kol ši investicija atsiperka. Būtent dėl šios priežasties didžioji dalis internetinių svetainių kūrėjų bei administratorių renkasi hostingo įmonių teikiamas paslaugas.
    Patyrę internetinių svetainių kūrimo specialistai sutinka, jog hostingo svarba yra milžiniška. Taip yra todėl, jog hostingas yra būtinas bet kokios internetinės svetainės egzistavimui bei pilnavertiškam veikimui. 

     Šaltinis: https://unsplash.com/photos/xrVDYZRGdw4 Į ką reikėtų atkreipti dėmesį renkantis hostingo paslaugų tiekėją?
    Šiandien rinkoje yra daugybė hostingo paslaugas teikiančių bendrovių. Akivaizdu, kad pastaruoju metu vis labiau populiarėjantis internetinių svetainių kūrimas lemia ir didesnį hostingo teikėjų pasirinkimą. Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog visos bendrovės siūlo identišką paslaugą, todėl didelio skirtumo renkantis šios paslaugos tiekėją nėra. Iš dalies tai gali pasirodyti tiesa, tačiau taip pat svarbu prisiminti, jog dauguma paslaugos niuansų gali ženkliai skirtis.
    Hostingo greitis
    Natūralu, kad hostingo tiekėjo pasirinkimas gali daryti tiesioginę įtaką konkrečios internetinės svetainės veikimo greičiui. Lėtas veikimas dažnai tampa priežastimi, lemiančia ženkliai sumažėjusį organinį svetainės lankytojų srautą. Tyrimai rodo, jog internetinės milžinės „Google” paieškų sistemoje kiekvieną dieną yra atliekama daugiau nei 5 mlrd. paieškų. Tai reiškia, jog būtent ši platforma sudaro apie 90% visos internetinės paieškų rinkos. Skaičiai akivaizdžiai parodo „Google” svarbą kiekvienos internetinės svetainės egzistavimui. Nepaisant to, „Google” automatiškai analizuoja visų internetinių svetainių veikimo spartą. Jeigu analizė parodo, jog svetainė veikia lėtai, ji paverčia svetainę sunkiau aptinkama visoje paieškų sistemoje. Būtent tai gali reikšti dar labiau sumažėjusį organinį lankytojų srautą, kuris neretu atveju yra bet kokios internetinės svetainės savininko ar administruojančio asmens prioritetas. Taigi, atkreipti dėmesį į hostingo greitį yra neįtikėtinai svarbu.
    Suteikiamas duomenų kiekis
    Kiekvienos internetinės svetainės veikimui yra reikalingas atitinkamas suteikiamų duomenų kiekis. Akivaizdu, jog skirtingų internetinių svetainių pagrindiniai tikslai skiriasi, o reikalingos duomenų talpos poreikis taip pat yra individualus. Specialistai rekomenduoja rinktis tą hostingo paslaugų tiekėją, kuris visapusiškai patenkina suteikiamų duomenų poreikius. Hostingo paslaugas teikiančios įmonės dažniausiai siūlo skirtingus planus, pritaikytus individualiems poreikiams. Įprastai, skirtingi planai suteikia skirtingus kiekius duomenų, o tai atitinkamai nulemia ir paslaugos kainą. Būtent taip paslaugos užsakovas bei gavėjas gali optimizuoti finansines išlaidas bei išnaudoti duomenų tiek, kiek yra būtina konkrečios internetinės svetainės veikimui.
    Duomenų apsauga
    Šiandien informacija yra vertingesnė nei bet kada anksčiau. Dažnu atveju internetinėje svetainėje esantis turinys yra tik dalis visos informacijos bei duomenų, sudarančių minėtąją svetainę. Kartais naršytojams nematomoje informacijoje gali slypėti itin jautrių duomenų, kurių pašaliniams matyti tikrai nereikia. Turint omenyje, jog hostingo paslaugas teikiančios bendrovės įsipareigoja šiuos duomenis laikyti savo serveriuose, reikėtų įsitikinti, jog duomenys yra laikomi saugiai. Duomenų saugojimas nuo pašalinių asmenų yra tik dalis visapusiškos apsaugos. Natūralu, jog serveriai yra elektronikos prietaisai, kuriuos akimirksniu gali sunaikinti netikėtai pasitaikęs gedimas. Dažniausiai hostingo paslaugų teikėjai užtikrina klientų duomenų atsargines kopijas, ir šis metodas leidžia apsisaugoti nuo nemalonių nutikimų. Dėl šios priežasties yra rekomenduojama įsitikinti, jog hostingo serverių administratorius atlieka visus reikiamus veiksmus, kurie galėtų visapusiškai užtikrinti visų duomenų saugumą.
    Klientų aptarnavimas
    Kartu su augančiu hostingo paslaugos teikėjų skaičiumi auga ir konkurencija. Tai reiškia, jog potencialūs klientai gali rinktis jiems patraukliausią variantą. Nors dažnu atveju kaina yra vienas iš pagrindinių argumentų, lemiančių pasirinkimą, tai toli gražu nėra vienintelis motyvas. Hostingo paslaugos teikėjo pasirinkimui įtaką taip pat daro ir įvairūs privalumai, tokie kaip klientų aptarnavimas. Suprantama, jog klientui susidūrus su įvairiausiomis problemomis ar sunkumais, jų sprendimui yra reikalinga specialistų pagalba. Įmonės, siūlančios kokybišką klientų aptarnavimą turi kur kas didesnį privalumą potencialių klientų akyse. Juk malonu, kuomet iškilusios problemos yra sprendžiamos akimirksniu, o į klausimus atsako tikri savo srities profesionalai, tiesa?
    Populiariausi hostingo paslaugų teikėjai
    Nors skirtingų hostingo paslaugas teikiančių bendrovių yra tūkstančiai, tačiau visame pasaulyje gerai žinomas skaitmeninės rinkodaros bei verslo tinklaraštis QuickSprout pačiomis populiariausiomis įvardina vos kelias. Įprastai šių hostingo teikėjų populiarumą lemia prieinama kaina, klientų aptarnavimas, puiki teikiamų paslaugų kokybė bei pridėtinę vertę kuriančios papildomos naudos.
    Hostinger - geriausias kainos bei kokybės santykis
    Paslaugų teikėjas Hostinger šiomis dienomis yra laikomas vienu iš geriausių pasirinkimų tiems, kas ieško prieinamos kainos bei plataus skirtingų hostingo planų pasirinkimo. Dažniausiai hostingo tiekėjai ženkliai mažesnes paslaugų kainas siūlo tik naujiems klientams bei tik ribotam laikui, tačiau Hostinger suteikia galimybę specialiais pasiūlymais naudotis kur kas ilgiau. Nepaisant žemesnės kainos, Hostinger taip pat didelį dėmesį skiria ir hostingo paslaugų kokybei, kuri pasireiškia greitu internetinių svetainių krovimo greičiu, nepriekaištinga asmeninių duomenų apsauga ar net visą parą padėti pasiruošusia klientų aptarnavimo komanda.
    Bluehost - puikus pasirinkimas pradedantiesiems
    Hostingo paslaugas teikianti bendrovė Bluehost yra gerai žinoma dėl pridėtinę vertę kuriančių įrankių, skirtų su internetine svetaine susijusių duomenų stebėjimui ar SEO (Search Engine Optimization) analizei atlikti. Nors šie įrankiai yra gana primityvūs, tačiau jie dažnai gali padėti pradedantiesiems lengviau administruoti turimas internetines svetaines. Žinoma, papildomą vertę kuriantys Bluehost įrankiai taip pat lemia ir kiek didesnes šio hostingo teikėjo paslaugų kainas.
    Dreamhost - ypač paprastas duomenų perkėlimas
    Dreamhost - taip pat viena iš pigesnes hostingo paslaugas siūlančių bendrovių, kurios stiprioji pusė yra patogus ir paprastas duomenų perkėlimas į šios bendrovės serverius. Vos keliais mygtukų paspaudimais visi kliento duomenys gali būti saugiai perkeliami į tam tikrai hostingo paslaugai pritaikytą serverį. Patogus ir greitas internetinės svetainės duomenų perkėlimas į Dreamhost serverius skamba iš tiesų patraukliai, tačiau ši bendrovė taip pat turi ir neigiamų savybių, tokių kaip tik darbo valandomis veikiantis, o kartais ir mokamas techninę pagalbą telefonu suteikiantis klientų aptarnavimo skyrius.
    Hostgator - paslaugos, pritaikytos mažiau reikliems
    Kaip ir daugelis kitų hostingo paslaugas teikiančių bendrovių, Hostgator taip pat siūlo kiek žemesnes hostingo paslaugų kainas bei puikų klientų aptarnavimo skyrių, kuris yra pasiruošęs klientams suteikti konsultacijas tiek telefonu, tiek ir jų internetiniame puslapyje esančia sistema, pritaikyta pokalbiams realiu laiku. Vis dėlto Hostgator siūlomi hostingo planai yra kiek brangesni, o ir pridėtinę vertę kuriančių savybių jie suteikia kur kas mažiau. Nepaisant to, Hostgator yra pripažįstamas kaip patikimas hostingo paslaugų teikėjas, kurį visame pasaulyje renkasi tūkstančiai internetinių svetainių savininkų bei administratorių.
    Pagrindiniai hostingo tipai. Kas būdinga kiekvienam iš jų?
    Hostingo paslauga gali būti net penkių skirtingų tipų, pritaikytų konkrečioms situacijoms. Tai reiškia, jog hostingo paslaugų užsakovas gali rinktis tarp skirtingų tipų, a visapusiškai bei optimizuotai tenkinančių asmeninius poreikius.
    Shared hostingas: Šis hostingo tipas yra naudojamas bene plačiausiai. Tai puikus pasirinkimas žmonėms, galvojantiems apie smulkų internetinį verslą ar asmeninį tinklaraštį. Šis hostingo tipas leidžia kelioms internetinės svetainėms dalintis bendrais duomenų, atminties bei kitais resursais, tad dažniausiai yra pigesnis hostingo variantas  pasižymintis paprastu administravimu.
    VPS (Virtual Private Server) hostingas: Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog šis hostingo tipas yra gana panašus į Shared hostingą, tačiau esminis skirtumas yra tas, čia naudotojas gauna atskirą serverio vietą savo internetiniam puslapiui. Trumpiau tariant, VPS hostingas leidžia rezervuoti tam tikrą serverio suteikiamų resursų kiekį, tad naudotojas įgauna galimybę lengviau valdyti savo serverio dalį bei atlikti įvairius veiksmus. Toks hostingo tipas taip pat reikalauja specifinių žinių bagažo.
    Cloud hostingas: Tai yra bene pats patikimiausias hostingo sprendimas, šiuo metu esantis rinkoje. Patikimumą šiam tipui suteikia tai, jog hostingo paslaugų teikėjas užtikrina galimybę visuose serveriuose patalpinti įkeltų duomenų kopijas. Toks sprendimas leidžia internetinių svetainių administratoriams išlikti saugiems. Tai yra ypač naudinga tuomet, kai internetinė svetainė patiria milžiniškus lankytojų srautus. Pilnai apkrovus vieną serverį, lankytojai yra automatiškai yra nukreipiami į kitą serverį, kuriame patalpinti identiški duomenys.
    WordPress hostingas: šis hostingo tipas yra skirtas tiems, kurių internetinės svetainės yra sukurtos naudojant Wordpress internetinių svetainių kūrimo platformą. Šiandien WordPress svetainių kūrimo platforma yra neįtikėtinai populiari, todėl paslaugų tiekėjas užtikrina, jog didžioji dauguma šios platformos naudotojų taip pat galėtų sėkmingai naudotis hostingo paslaugomis.
    Dedicated hostingas: Šis hostingo tipas leidžia turėti visiškai atskirą serverį visiems vartotojo duomenims. Taip yra suteikiamas ir neįtikėtinas lankstumas, kurio dėka administratorius gali valdyti savo turimą internetinę svetainę. Žinoma, šis hostingo tipas reikalauja specifinių techninių žinių. Taip pat reikėtų turėti omenyje, jog Dedicated hostingas yra kur kas brangesnis, todėl jį dažniausiai renkasi didesni internetiniai verslai, patiriantys kur kas didesnį lankytojų srautą.
    Apibendrinimas
    Suprantama, jog pasirinkti tinkamo tipo hostingą gali būti sudėtinga. Specialistai rekomenduoja atlikti nuoseklią savo asmeninių poreikių analizę dar prieš pasirenkant vieną iš hostingo tipų. Hostingo paslaugas teikiančios įmonės taip pat yra linkusios atsižvelgti į asmeninius kliento tikslus bei padėti pasirinkti tinkamą teikiamos paslaugos tipą. 
  5. Patinka
    Loganas sureagavo į ForeverYoung įrašą – Kaip išsirinkti laisvai samdomą darbuotoją?   
    Sudarykite tvarkingą tekstą
    Taip, viskas prasideda nuo kliento. Užsakymo tekste turi būti aiškiai nurodyta užduotis ir nurodyti visi jūsu samdomam darbuotojui keliami reikalavimai (kaina ir darbo terminas, ar reikalinga sąskaita, kokio rezultato tikitės, projekto tikslas ir uždaviniai, darbų pavyzdžiai ir pan.).
    Nustatykite veiksnius, kurie jums yra labai svarbūs renkantis laisvai samdomą darbuotoją
    Populiariausi yra kaina ir sąlygos. Tačiau kažkam tikrai reikia laisvai samdomo darbuotojo su individualia veikla, kažkam - Vokietijoje gyvenančio laisvai samdomo vertėjo, kažkas yra pasirengęs mokėti daugiau už greitį, o kažkam nerūpi greitis, tačiau svarbu išlaikyti ribotą biudžetą.
    Sudarykite užklausų sąrašą
    Gavote daug užklausų ir jūsu užduotis yra pašalinti tuos, kurie jums tikrai netinka. Norėdami tai padaryti, iš laisvai samdomų darbuotojų sąrašo pasirinkite tik tuos, kurie atitinka jūsų kriterijus iš antro punkto.
    Sukurkite trumpąjį sąrašą
    Iš ilgo sąrašo turite pasirinkti keletą laisvai samdomų darbuotojų, su kuriais ketinate toliau bendrauti. Šiame etape turite ištirti laisvai samdomo darbuotojo kreipimasi į jus, visą parašyta informaciją ir, jei reikia, pažvelgti į besikreipiančio darbuotojo profilį ir portfolio. Taigi, renkantis laisvai samdomus darbuotojus į galutinį trumpą sąrašą, atsižvelgkite į šiuos veiksnius:
    Atsakymas: parašytas būtent jūsų projektui, kuriame laisvai samdomas darbuotojas atsako į visus jūsų užsakyme nurodytus klausimus. Nurodo, kodėl jūsų užsakymą gali atlikti būtent jis. Kaina ir terminas: būkite atsargūs dėl išpūstų ir sumažintų kainų. Suprantame, kad laisvai samdomą darbuotoją norite rasti pigiau ? Tačiau atminkite, kad mažos kainos paprastai būna pas mažai patirties turinčius darbuotojus. Kokybiškai atlikti darbai visada kainuos daugiau. Portfolio: pažiūrėkite į atliktų darbų kokybę, ar jie jums tinka ir atitinka jūsų lūkeščius. Ar yra panašių į jūsų užduotį? Ar jums patinka rezultatas? Teigiamų ir neigiamų atsiliepimų skaičius: patariame perskaityti visus neigiamus atsiliepimus. Taip jūs galite suprasti, ar būsite pasiruošę dirbti su tokių žmogumi ar ne, atsižvelgdami į ankstesnio kliento nurodytus trūkumus. Asmeninė informacija profilyje: būkite atsargūs su tais laisvai samdomais darbuotojais, kurie praktiškai nieko apie save nenurodė profilyje arba sunku rasti informacijos apie juos kitose platformose (FaceBook, LinkedIn, Instagram, Behance ir t.t.). Atlikite pokalbį
    Patikrinę laisvai samdomus darbuotojus pagal aukščiau aprašytus kriterijus, trumpame sąraše turėtų likti du ar trys pretendentai - pasikalbėkite su jais ir pasirinkite kas jūsų manymų susitvarkys su jūsų iškeltomis uždotimis. Atkreipkite dėmesį į mandagumą, aiškią atsakymų formuluotę ir bendrą tinkamumą. Įsitikinkite, kad laisvai samdomas darbuotojas teisingai supranta jūsų tikslus ir norimą rezultatą.
  6. Naudinga
    Loganas sureagavo į digital įrašą – Youtube mokymai | Youtube Creator Academy   
    Kurso autorius: Youtube Creator Academy
    Kursų kaina: Nemokami
    Nuoroda į kursus
  7. Naudinga
    Loganas sureagavo į Administracija įrašą – Blockchain technologijos įvadinis kursas   
  8. Naudinga
    Loganas sureagavo į Administracija įrašą – Kaip Deklaruoti Pajamas ir Sumokėti Mokesčius VMI   
    Atėjus laikui deklaruoti pajamas, didelei daliai žmonių gali kilti su deklaravimu susijusių klausimų: kaip jas deklaruoti Valstybinių Mokesčių Inspekcijai (VMI)? Kada tai daryti? Kas turi jas deklaruoti? Visai natūralu, kad pirmą kartą pildant deklaraciją savarankiškai viskas gali atrodyti sudėtingiau, nei yra iš tikrųjų.
    Patikiname, kad visas procesas ilgai neužtruks – viso proceso metu jus lydės vedlys, kurio dėka VMI deklaravimas bus visiškai paprastas. Turinys:
    Kas turi deklaruoti pajamas? Kaip deklaruoti pajamas? Kaip deklaruoti pajamas elektroniniu būdu? Iki kada reikia deklaruoti pajamas? Pajamų mokesčio grąžinimas Ką daryti, jeigu laiku negalite susimokėti mokesčių?   Kaip deklaruoti pajamas ir kitą svarbią su pajamų deklaravimu susijusią informaciją pateikiame šiame tekste. Kas turi deklaruoti pajamas?
    Visų pirma, reikia apibrėžti, kokie asmenys einamaisiais metais turi deklaruoti savo pajamas. Išskiriamos šios asmenų grupės:
    Žmogus, dirbantis pagal verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymėjimą; Žmogus, šiais metais gavęs kokias nors B klasės pajamas. Pavyzdžiui, pajamas už nuomą iš kito gyventojo, pajamas už parduotą automobilį, kuris nebuvo išlaikytas 3 metus ir taip toliau. Nuo šių pajamų taip pat turi būti nuskaičiuojami mokesčiai; Žmonės, kurių metinės pajamos viršijo vidutinio darbo užmokesčio sumą; Žmonės, kuriems buvo pritaikytas per mažas, arba per didelis neapmokestinamųjų pajamų dydis; Žmonės, kuriems privaloma deklaruoti savo turtą (valstybės tarnautojai, politikai ir kt.); Žmonės, norintys pasinaudoti nustatytomis lengvatomis (remonto darbai, nepilnamečių vaikų priežiūros paslaugos, gyvybės draudimas ir kita). Kaip deklaruoti pajamas VMI?
    Yra du paprasti būdai.
    Pirmasis, paprasčiausias ir greičiausias būdas – deklaracijos pildymas internetu. Viso procesu metu pildymas vyksta su vedlio pagalba, tad labai paprasta atlikti visus reikalingus žingsnius. Visas procesas veikia tarsi anketa – pateikiami klausimai, į kuriuos reikia atsakyti. Kai kur gali reikėti pateikti informaciją patiems. Ši sistema kasmet vis labiau tobulinama ir ja naudojasi didžioji dalis Lietuvos gyventojų.
    2021 metais, pandemijos metu, deklaruoti pajamas buvo galima tik elektroniniu būdu. Taip pat buvo galima telefonu konsultuotis su VMI specialistais, kurie nuotoliniu būdu padėjo užpildyti internetinę deklaracijos formą.
    Antrasis būdas – galima nuvykti į bet kurį VMI aptarnavimo skyrių. Tikėtina, kad šis būdas užtruks ilgiau – nuvykus į skyrių tikrai reikės palaukti. Sulaukus savo eilės, deklaraciją padeda užpildyti VMI dirbantys specialistai.
     
    Kaip deklaruoti pajamas elektroniniu būdu?
    Užpildyti VMI deklaraciją savarankiškai kasmet darosi vis lengviau – sistema nuolat atnaujinama, kad vartotojams būtų patogiau ir lengviau ja naudotis. Pateikiame pagrindinius žingsnius, kaip deklaruoti pajamas.
     
     
    Nuekite į https://www.vmi.lt/manovmi/, prisijunkite jums tinkamiausiu būdu (per išorines sistemas, bankus, su el. parašu ir kita) ir tuomet prisijunkite prie EDS.
    Prisijungę prie EDS, viršutinėje juostoje pasirinkite skirtuką DEKLARAVIMAS. Tuomet pamatysite jau suformuotą preliminarią deklaracijos formą. Galite pasirinkti už kuriuos kalendorinius metus pildysite deklaraciją. Tuomet spauskite ant piktogramos – gaublio.
    Tuomet galite vedlio pagalba pradėti pildyti deklaraciją. Spauskite mygtuką „Pradėti pildymą“.
    Pildymas pradedamas nuo bendrųjų duomenų. Pasirinkite savo statusą deklaruojamam laikotarpiui. Tuomet, jeigu iki deklaravimo pradžios savarankiškai mokėjote pajamų mokestį, įveskite sumokėtą sumą. Jeigu nieko nemokėjote, nieko įrašyti nereikia.
    Atėjo laikas sutikrinti/papildyti informaciją apie gautas pajamas. Kiekvienoje eilutėje bus pateikiama įmonė ir iš jos gautos pajamos. Jeigu pateikta informacija yra klaidinga, galite ją redaguoti paspaudę ant pieštuko piktogramos arba ištrinti, paspaudę ant šiukšliadėžės. Jeigu nurodyti ne visi duomenys, galite juos įvesti patys.
    Sekančiame žingsnyje turėsite pažymėti, ar kalendoriniais metais vykdėte individualią veiklą. Net jeigu pajamų negavote, vis tiek turite spausti mygtuką Taip, gavau. Jeigu paspausite ant mygtuko, kuris nurodo, kad pajamų negavote, būsite nukreipti į pajamų grupę D (turto pajamos).
    Tuomet reikės atsakyti į likusius klausimus (D, E, F, G kategorijas) ir suformuoti deklaraciją. Visuomet galite grįžti į buvusius klausimus ir juos dar kartą peržiūrėti. Taip pat galite deklaraciją pildyti iš naujo, tačiau visi pateikti duomenys bus pašalinti. Jeigu nuspręsite tęsti deklaracijos pildymą vėliau, jūsų įvesti duomenys bus saugomi 21 dieną.
    Kai bus suformuota deklaracija, pamatysite jums suformuotą grąžintinų pajamų mokesčio sumą arba mokėtiną pajamų mokesčio sumą. Jeigu bus suformuota mokėtina pajamų mokesčio suma, ją galėsite iš karto apmokėti ir būsite nukreipti į atitinkamus puslapius. Visas deklaracijas galite išsisaugoti ir atsisiųsti PDF formatu.
    Iki kada reikia deklaruoti pajamas?
    Dažniausiai pajamas reikia deklaruoti iki gegužės mėnesio. 2021 metais deklaracijos buvo priimamos iki gegužės 3 dienos. Įprastai deklaravimas prasideda kovo viduryje, o baigiasi gegužės pradžioje. Pavėlavusiems būna skaičiuojami delspinigiai (2021 metais pavėlavusieji mokėjo 0,03 proc. delspinigius).
    Taip pat svarbu nepamiršti, kad deklaruojant pajamas galima paremti ir norimas organizacijas, politines partijas, meno kūrėjus ir kita. Tai padaryti reikia užpildžius prašymo pervesti pajamų mokesčio dalį paramos gavėjams ir (arba) politinėms partijoms FR0512 formos 4 versiją.
    Pajamų mokesčio grąžinimas
    Pajamų mokestis grąžinamas tuo atveju, kai mokesčių mokėtojus sumoka per didelę mokesčio sumą. Susigrąžinti šias pajamas galima kasmet iki liepos 31 dienos, pateikus tinkamai užpildytą deklaraciją iki gegužės pradžios. Ją pildyti reikia tokiu pat būdu, kaip nurodyta ankstesniame skyrelyje „Kaip deklaruoti pajamas elektroniniu būdu?“.
    Ką daryti, jeigu laiku negalite susimokėti mokesčių?
    Galite prašyti sudaryti mokestinės nepriemokos sumokėjimo atidėjimo arba išdėstymo sutartį. Dokumentai priimami per Mano VMI sistemą. 
    Norėdami sudaryti mokestinės nepriemokos atidėjimo ar išdėstymo sutartį:
    Prisijunkite prie Mano VMI sistemos; Pasirinkite atstovaujamą mokesčių mokėtoją; Kairėje menių pusėję pasirinkite „Paslaugos“ punktą; Spauskite „Užsakyti paslaugą“; Pasirinkite skiltį „Mokesčių apskaita ir mokėjimai“ , tuomet paspauskite „Mokestinės nepriemokos sumokėjimo terminų atidėjimas arba išdėstymas“; Paspauskite „Mokestinės paskolos sutarties sudarymas“; Užpildykite visus reikiamus sutarties duomenis. Galutinis sprendimas dažniausiai priimamas per 30 d. nuo prašymo ir visų prašymui nagrinėti reikiamų dokumentų pateikimo dienos. Daugiau informacijos apie mokestinės nepriemokos sutarties sudarymą rasite oficialiame VMI internetiniame puslapyje. 
     
    Jeigu turite daugiau klausimų šia tema, galite kreiptis į VMI specialistus numeriu 1882 arba ieškoti informacijos VMI internetiniame puslapyje.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...