Pereiti prie turinio

Jake

Nariai
  • Pranešimai

    153
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Jake gavo reakciją nuo Auksinis Patarimai galvojantiems apie uzdarbi Anglijoje   
    Na kas čia sakė, kad be šansų panelę anglę susirast, tai tikrai šiek tiek nugrybavo ^_^ Viskas visiškai priklauso nuo žmogaus - jei tau Lietuvoje nebuvo problemų nusikabinti paneles, tai ir čia vienintelis barjeras gali būti kalba. Ir tai, nedaug laiko reikia, kad galėtum bent susikalbėti normaliai su žmonėm, ir to užtenka :) Ypač į kokį klubą nuėjus tai ten vieni juokai. Na bent jau mano patirtis tokia - nežinau, galbūt kitiem pasitaikė baisios anglės arba man pasitaikė malonios :D Nors neslėpsiu - daugiausia bendrauju su užseniečiais, ne anglais (aplinkybės taip susiklostė :D).
    O dėl diskriminacijos ar pan., aš pats bent jau tai nejaučiu jos ar pan., visi maloniai bendrauja, netgi žymiai maloniau nei Lietuvoje :)
  2. Patinka
    Jake gavo reakciją nuo Camas Įdėsiu jūsų projektą nemokamai!   
    www.drchill.lt - Chillout radijas
  3. Patinka
    Jake sureagavo į DomantasV Nemokamai? Nesamonė! Lietuviai neduoda nemokamai   
    Atsipirktu jei butu protingai dare, o ne po 40lt daline kiekviena diena. Reikia dalint kiniskus mp3 po 5lt ir duot dauk spamo feisbuke, pasisekimas butu 99%, o kad zmonem nenusibostu kiekviena menesi galetum keist prizus i keliais litais brangesnius.
  4. Patinka
    Jake sureagavo į Augustinas Screen.lt - Nemokama tinklalapių atvaizdavimo paslauga.   
    Sveiki,
     
    prieš gerus pusę metų buvo akciją .lt domenams, tad nutariau užregistruoti screen.lt domeną, per kelias dienas sukūriau nedidelę web aplikaciją, kuri padaro tinklalapio atvaizdą (screenshot).
     
    Tačiau tik šiais metais radau laiko ją paleisti :)
     
    Nuoroda.
     
    Pvz: http://screen.lt/uzdarbis.lt/SIZ8oSwM
  5. Patinka
    Jake sureagavo į Evaldas Screen.lt - Nemokama tinklalapių atvaizdavimo paslauga.   
    DUK parašyta, kad nepalaiko flash failų. Beje drchill radijas, vienas iš mano klausomiausių :D
     
    Kodėl tinklalapiuose yra atvaizduojami "juodi" elementai ?
    Screen.lt nepalaiko "Adobe Flash" atvaizdavimo, todėl elementas yra atvaizduojamas kaip "juodas" langas. Taip yra sutrumpinamas užklausos laikas ir sunaudojama mažiau atminties (angl. Memory) resursų.
  6. Patinka
    Jake sureagavo į topsas varle.lt suktybės ir vartotojo teisių gynimo drama   
    Sveiki. :)
     
    Šiandien rašau čia, nes noriu papasakoti apie tai, kaip "sklandžiai" man ėjosi apsipirkimas www.varle.lt parduotuvėje ir tuo pačiu padėti šiai žinomai parduotuvei tapti dar žinomesnei, tik iš objektyvesnės pusės. Na o potencialūs pirkėjai galės objektyviau įvertinti, ar tikrai nėra geresnio varianto apsipirkti nei varle.lt. Turbūt jau supratote, kad viskas bus susiję su tuo, kaip sekėsi ginti savo, kaip vartotojo, teises. Bet iki to dar prieisime. Apie viską papasakosiu nuo pradžių.
     
    Ogi istorija prasidėjo nuo to, kad aš turėjau spręsti: Ar pirkti naują nešiojamą kompiuterį, ar tiesiog jį atnaujinti? Mano nešiojamas kompiuteris nėra toks jau senas - modelis yra Asus K52F. Ir visgi dirbo gan gerai visą tą laiką. Niekas jame praktiškai negedo. Procesorius irgi visai normalus - Intel i3 370M. Tiesiog toks kompiuteris, kuris galbūt galingiems žaidimams (pagrinde dėl vaizdo plokštės) ir netinka, bet darbui, mokymuisi, programavimui tokio kompiuterio tikrai užtenka. Tačiau buvo viena bėda - jame tebuvo 3 GB operatyviosios atminties. Kaip ir mažokai, kai tenka visą laiką laikyti įjungtą Skype, kelias naršykles ir dar kokią nors IDE, po to tekstų redaktorių. Toliau, stengdamasis atsakyti sau į šį klausimą, priėjau išvados, kad mano kompiuteriui nieko netrūko - išskyrus operatyviosios atminties. Todėl nusprendžiau nusipirkti 8 GB operatyviosios atminties (tiek mano nešiojamas kompiuteris gali daugiausia adresuoti) ir dar pasinaudoti juo bent dvejus ar trejus metus. Taip man išeitų žymiai pigiau nei pirkti naują kompiuterį. Taigi, į klausimą, ar pirkti naują laptop'ą, ar tiesiog jį atsinaujinti, po šiokios tokios analizės sau atsakiau.
     
    Kas toliau? O toliau jau sekė tinkamų RAM'ų paieškos. Taip jau yra, kad bet kokio RAM'o į laptop'ą neįmesi. O man būtent reikėjo DDR3-1066 SO-DIMM. Toks būtų idealus atvejis. Šiaip tiktų ir DDR3-1333 SO-DIMM (beje, dabar būtent su tokiais ir esu), tik procesorius išnaudotų tokio RAM'o galimybes 1066 lygyje. Tuomet dar nebuvau tikras, ar DDR3-1333, DDR3-1600 TIKRAI tiktų mano kompiuteriui, todėl visur, kur tik galėjau, stengiausi surasti būtent DDR3-1066 tipo RAM'us. Ir radau. Ir kurgi? Būtent, radau ten, apie ką dabar ir rašau visą šią ilgą istoriją: "nuostabiojoje" varle.lt. Štai jų siūlomas modelis - http://www.varle.lt/nesiojamu-kompiuteriu-atmintys-ram/nesiojamo-kompiuterio-atmintis-atmintis-kingston-4gb--181959.html. Argi nenuostabu? 4GB, DDR3-1066 ir dar SO-DIMM. Viskas, ko būtent ieškojau. Taigi, beliko tik užsakyti ir sulaukti savo prekės. O dar puikiau, jog parašyta, kad prekė bus pristatyta per 2-4 darbo dienas. Na argi gali būti geriau? Šiandien užsakysiu, o jau vėliausiai po keturių dienų gausiu prekę. Ech, ne rožėmis viskas klota... Pačioje pradžioje varle.lt ir SMS'us siuntinėjo, kad užsakymas gautas, po to siuntinėti pradėjo, kad vykdomas ir pan. Kaip puiku, kad apie viską jie dar ir informuoja! Iškart pasakysiu, kad užsakymą pateikiau 2012-10-21 (tai buvo sekmadienis), tad jau ketvirtadienį (t.y. 2012-10-25) turėjau gauti savo prekę tiesiai į namus, kadangi tai buvo ketvirta darbo diena. Na bet iki pat trečiadienio jokių žinių apie prekę. Taigi, aš jiems nusprendžiau parašyti ir tiesiog pasiklausti, ar 2012-10-25 galiu tikėtis prekės. Aš savo laišką parašiau 2012-10-24. Jo turinys buvo toks:
    http://img33.imageshack.us/img33/7456/uzsakymas.png
    O štai kitą dieną su manimi susisiekė vienas iš varle.lt atstovų - legendinis Lukas Kareckas. Ir iš jo sulaukiau šokiruojančio atsakymo:
    http://img515.imageshack.us/img515/3901/uzsakymas1.png
    Galvoju: "Oba, tai 2-4 dienos buvo pas juos melas?". Tad tiesiog nusprendžiau gan įžūliu tonu paklausti, kas čia per nesąmonė. Ir, kadangi viskas vyksta ne pagal jų nurodytą terminą, t.y. negaunu to, ko tikėjausi (o tikėjausi gauti Kingston 4 GB DDR3-1066 per 2-4 darbo dienas), pasiūliau derėtis dėl kainos, kadangi tokią situaciją galima jau traktuoti kaip kokybės neužtikrinimą. Taigi, parašiau Lukui Kareckui tokį atsakymą:
    http://imageshack.us/a/img818/9351/uzsakymas2.png
     
    Gan greitai (pagyrimas Lukui) sulaukiau iš jo atsakymo, kuris man pasirodė kartu ir juokingas, ir įžūlus:
    http://imageshack.us/a/img846/3962/uzsakymas4.png
     
    Tai va, prasidėjo jau visokios pasakos apie prekes ne jų parduotuvėje, naktinius sistemos naujinimus. Na tai po galais, jeigu prekė ne jūsų parduotuvėje, tai gal apie tai parašykite savo saite? Ai tiksliai, tik naktį veikia jūsų cronjob'as. O maniau, kad varle.lt programavo rimtesni programuotojai. Na galbūt labai daug atminties suvalgytų visų prekių naujinimas iškart, bet yra vienas dalykas. Visų prekių niekas nelanko. Kiekis kartų, kad kažkokia prekė bus aplankyta, yra visai nedidelis. Vadinasi, vos tik klientas užeina kažkokios prekės žiūrėti, jam ji turėtų būti atnaujinama automatiškai. Negi šitaip pagalvoti jiems buvo taip sudėtinga? Matyt, geriau jau jiems imti ir viską naujinti tik naktį, nors galbūt net tie naktiniai naujinimai būtų nebūtini, jeigu tik lankomos prekės būtų naujinamos, o naktiniai naujinimai atliekami prasivalymui. Tiesiog užtenka elementaraus programavimo ir šiokios tokios matematikos pritaikymo, kad vartotojai nebūtų mulkinami jų niekam tikusios sistemos. Na bet tas dar nieko. Juokingiausiai nuskambėjo pasiūlymas pirkti prekę už 157 Lt kartu su pristatymu (iš viso man prekė turėjo kainuoti 157.98 Lt). Oho kokia nuolaida už netikusį aptarnavimą - net 98 centai! Tiesiog įspūdinga. Na tikrai galėtų jie bent jau simboliškai nuleisti 5 Lt, o ne kažkokiais centais. Litu galų gale tegul nuleidžia ir tai jau atrodys solidžiau. O čia dabar atrodo jie kaip bomžai, bandantys nugriebti iš kliento kiekvieną varganą centą. Nežinau, bet su klientais reikia dirbti profesionaliau. Na bet galvoju, galbūt išeis susitarti. Tad pasiūliau nuleisti kainą iki 150 Lt:
    http://imageshack.us/a/img252/338/uzsakymas5.png
     
    Ir, mano nuostabai, sutiko jie (reiškia, jie gauna ganėtinai pigiai tas prekes ir užmeta nežmonišką antkainį):
    http://imageshack.us/a/img43/3799/uzsakymas6.png
     
    Na tiesiog puiku. Atrodo, varle.lt yra puiki parduotuvė, jeigu galima iki tokio lygio susitarti su jais. Tad jiems nurodžiau visas detales dėl susisiekimo su manimi. To laiško nerodysiu, nes jame yra mano asmeninių detalių, kurių viešinti nenorėčiau.
     
    Taigi, pradėjau laukti pirmadienio. Šiaip jau galėjau ir nebelaukti, atšaukti užsakymą, bet galbūt išties kažkokia klaida įsivėlė. Juk visi suklysta. Reikia vertinti lanksčiai, suteikti galimybę ištaisyti nesuspratimus. Taigi, atėjo pirmadienis. Ir jau labai tikėjausi gauti savo išsvajotąją prekę. Tad aš jiems parašiau (pripažįstu, gan įžūliai, bet tą "turėtų būti" supratau, jog bus, nes pagal viską jie turėjo užsakyti prekes ir gauti patvirtinimą, kada jas gaus, o pirmadienį tiesiog viską išpakuoti ir išsiuntinėti ar pranešti klientams):
    http://imageshack.us/a/img189/2678/uzsakymas7.png
     
    Atsakymo pirmadienį NESULAUKIAU. Na buvau kantrus ir parašiau jiems dar antradienį:
    http://imageshack.us/a/img819/3804/uzsakymas8.png
     
    Na bet panašu, jog prasidėjo mano pokalbiai ne su Luku Karecku, o su siena. Akivaizdu, jog žmogelis tyčia ar netyčia ignoravo viską, ką aš jam parašiau. Na tuomet nusprendžiau griebti jautį už ragų ir tiesiogiai su jais pasišnekėti. Numeris buvo, tad ėmiau ir paskambinau. O čia jau prasidėjo visos "linksmybės"...
     
    Pirmiausia lyg ir viskas gerai buvo. Prisiskambint išeina, pakelia. Bet, kai kalbi, tada prasideda tokie išsisukinėjimai: "Oi, mes čia turime krūvą prekių ir nieko nespėjame. Paskambink už 15 minučių ir bus aišku". Paskambinu už 20 minučių. Lukui prisiskambinti nepavyko, nes jis kažkodėl nekėlė (matyt, kavą gėrė - skanaus jam), tad skambinau tiesiog varle.lt numeriu. Na ir atsiliepė kažkokia maloni mergina ir iš jos išgirdau tą patį, tik su kitokiu terminu: "Nuuuuuuuu, paskambink už kokio gero pusvalandžio, nes esame užsivertę prekėmis". Na gerai, gal iš tikrųjų jie užsivertę tomis prekėmis. Tai paskambinau šiek tiek vėliau nei po pusvalandžio. Kelis kartus dar jiems skambinau, tiksliai nepamenu, bet galiausiai išėjo taip viskas, kad jie pasakė, jog prekę TURI (o kad ji ne tokia, tai pabrėžtai neinformavo) ir kad galiu ją atsiimti. Taigi, nuvažiavau atsiimti tos prekės. Gavau ne Kingston 4GB DDR3-1066, o 4GB DDR3-1600. Sakė, kad veiks. Šiaip aš tuo abejojau, bet puikiai žinojau, jog neveikiančias prekes galima grąžinti per 7 darbo dienas nuo jos gavimo, tad paėmiau pabandyti - gal ne viską išknisau apie savo laptop'ą ir ne viską žinau. Visgi su geležimi per daug nedraugauju, daugiau programavimu užsiimu, o apie geležį žinau tik tiek, kaip pakeisti man reikalingas kompiuterio dalis ir kaip ji veikia loginiame lygmenyje. Tad be didelių įkalbinėjimų paėmiau tuos RAM'us. Įsimečiau juos į kompiuterį, bandau užkrauti savo Windows 7 - nieko, kompas persikrauna nuo pat tos akimirkos, kai operacinei sistemai prireikia naudoti operatyviąją atmintį. Įdomu, kokios bėdos? BIOS'uose rodo lyg ir, kad yra tie 8 GB RAM'o, tad gal turėtų veikti (na dabar jau žinau, kad nebūtinai, nes RAM'ų cache pasiekimas veikia kitaip nei adresavimas į RAM'us). Galėjau pasidžiaugti tik tuo, jog praktiškai įsitikinau, kad mano motininė tikrai sugebėtų palaikyti 8 GB. Bet, kadangi neveikė tie RAM'ai, atgal susidėjau senus - viskas puikiai veikė. Na tuomet paleidau Hiren BootCD ir pasižiūrėjau, kas vyksta, Su veikiančiais RAM'ais ateinama iki pat 100% pass, o va su tais RAM'ais, kuriuos man davė, pirmas testukas (cache) ateina iki 100%, po to kelias sekundes pastovi ant pass 0% ir kompiuteris "stebuklingai" išsijungia. Išsijungia ir viskas - nieko nei daugiau, nei mažiau. Tad akivaizdu, jog man įkišo neveikiančius RAM'us. Todėl spalio 31 dieną nuėjau pas juos pakeisti RAM'ų. Ir sulaukiau tokių labai keistų klausimų. Na pirmiausia gavau pasiūlymą pasikeisti RAM'us - į lygiai tą patį NEVEIKIANTĮ modelį. Jeigu man neveikė šitas modelis, tai niekas to paties modelio neveiks, nebent jų prekė buvo brokuota. Bet tai pala? Nejaugi jie RAM'ų netestuoja, kad tokius pasiūlymus mėto jie man? Bet kokiu atveju nesupratau, ką jie tuo pasakyti norėjo. Tad sakiau, jog duotų kitus RAM'us, nes šitie tikrai neveikia. Na po to prasidėjo vėl laužymasis ir sekė klausimas, kuris tiesiog užmušė: "O Windows'ai pas jus legalūs?" Puiku, kad Lukas Kareckas turi telepatinių gebėjimų atspėti, kokią OS naudoju (aš jam to tai nesakiau iškart), bet matyt su daug kuo atspėtų tai. Na tiek to. Mano Windows 7 yra legalūs ir jam tą pasakiau. Po to pasiūlė pabandyti kitą Windows 7 instaliaciją. Gerai čia nuskambėjo jo toks pasiūlymas kažkaip... Dabar kodėl turėtų viena instaliacija neveikti dėl naujų RAM'ų, o kita veikti? Galima daryti tokią prielaidą, kad Microsoft gamina vienas instaliacijas brokuotas, o kitas geras, ir man pakliuvo brokuota instaliacija. Vau, kaip man nepasisekė. O atsižvelgiant dar į tai, kad paskutinius du kartus man Windows 7 perrašyti pavyko kuo puikiausiai, tai atrodo absurdiška, kad dabar neveiks. Daugmaž RAM'ai geri, o programa, kuri juos naudoja, bloga. O architektūriškai kalbant, viskas vyksta Assembly lygmenyje, tad tikrai nesąmoningai atrodo kaltinti programinę įrangą, kuri naudoja procesorių. Na taip, galimybė, kad programa nekorektiškai adresuos atmintį, yra, tačiau, come on, Windows 7 prieš paleidžiant juos į produkciją, buvo testuoti šimtus tūkstančių kartų ant visokių skirtingų kompiuterių, platformų. O dabar atsiranda kažkokios parduotuvėlės atstovas ir seka pasakas, kad blogi Windows'ai. Na bet gerai, šiaip nei taip pavyko išprašyti, kad duotų kitus RAM'us. Ir vėlgi "nuostabu" - davė tuos pačius 1600, sakė, kad TIKRAI turi veikti. Na gerai, paėmiau ir nusprendžiau, kad, jeigu ir šį kartą neveiks, tai atsiimsiu sumokėtus už prekę pinigus. Be to, jie žadėjo dar kitą savaitę atvežti jau 1066 RAM'us (ir lapkričio 7 dieną jie iš tikrųjų juos atvežė, bet iki to dar prieisime! ;D).
     
    Tad prasidėjo "naujų" RAM'ų bandymas. Savaime suprantama, viskas vėl neveikė ir Hiren BootCD rodo pass: 0% ir kompas vėlgi "stebuklingai" išsijungė. Be to, "naujų" į kabutes paėmiau todėl, kad Lukas Kareckas man įkišo realiai mažiau vertus RAM'us, t.y. pigesnius RAM'us nei aš mokėjau. Ir be to, skirtingų modelių, kas man nepatiko. Jeigu jau perku RAM'us, noriu, kad mano kompiuteryje jie būtų vienodo modelio ir vienodos talpos. Gerai, kad buvau pasilikęs atsarginį variantą. Iškart iš varle.lt parduotuvės nuvariau į TOPO Centrą ir ten nusipirkau du Kingston 4GB DDR3-1333 chip'us už tuos pačius 150 Lt. Taigi, iš viso jau buvau išleidęs 300 Lt. Daugokai, ar ne? Taigi, 2012-10-31 turėjau iš viso keturis chip'us - du iš varle.lt ir du iš TOPO Centro. Būtent TOPO Centro RAM'ai ir suveikė kuo puikiausiai ir dabar šią žinutę rašau, naudodamasis TOPO Centro suveikusiais RAM'ais. Ir jiems esu dėkingas už tuos RAM'us. Kokybė puiki, kompiuterio našumas smarkiai padidėjo ir dabar galiu džiaugtis savo nešiojamu kompiuteriu artimiausius 2-3 metus (bent jau tikiuosi tiek). Be to, man dar iš TOPO Centro pusės patiko tai, kad personalas buvo kažkiek labiau kvalifikuotas nei varle.lt. Buvau pas juos dar anksčiau pasidomėti dėl RAM'ų (teko užvažiuoti į Šiaurės miestelį, tad man pakeliui buvo). Pasakiau kompiuterio modelį, pasakiau, ką procesorius priima. Man pasakė, kokie RAM'ai mano kompiuteriui tiktų, bet RAM'ų pirkti nesiūlė. Siūlė pasidomėti plačiau. Iš tikrųjų, ir nebūčiau pirkęs RAM'ų. Tiesiog buvo įdomu pažiūrėti, ką jie turi ir už kokias kainas. Na o prieš nupirkdamas mandagiai paklausiau, ar bus galima grąžinti, jeigu RAM'ai neveiks. Šiaip kiekvienas prekybininkas į šį klausimą privalo atsakyti TAIP be jokių išsisukinėjimų, bet norėjau pažiūrėti, kokio lygio žmonės ten dirba. Ir sulaukiau atsakymo, kurio tikėjausi: "Taip, bus galima grąžinti". Taigi, jau turėjau RAM'us, kurie veikė (TOPO Centro) ir neveikiančius (varle.lt).
     
    O su varle.lt buvo jau įdomesnė istorija. Jeigu prieš tai dar galėjai palaikyti personalą tik šiek tiek nekvalifikuotu, bet gan maloniu, tai dabar net ir epitetas malonus nuo jų atkristų. Ir aš nieko nevyniosiu į vatą. Iškart sakysiu tiesiai šviesiai, kas buvo. Taigi, buvo 2012-11-07 (t.y. vakar, antradienis). Oficialiai RAM'us gavau spalio 30 dieną, tad, atmetant 2012-11-01 ir savaitgalį, juos galėjau grąžinti ir atgauti sumokėtus pinigus arba pakeisti prekę (mano pasirinkimas) iki rytdienos. Bet, kadangi veikiančius RAM'us jau turėjau, tai tiesiog panorau atgauti pinigus. Taigi, aš paskambinau Lukui Kareckui ir iškart ėjau prie reikalo. Sakiau, kad RAM'ai neveikia ir paklausiau, ar galima grąžinti juos bei atgauti sumokėtus pinigus. Ir kogi sulaukiau? Ogi legendinio Luko Karecko atsakymo: "Mikroelektronikos prekių pakeisti negalime. Čia tas pats, kas nusipirktum televizorių, juo pasinaudotum ir jį grąžintum dėl to, kad nepatiko". Na aš per daug nesišakojau, nes negalėjau konkrečiai išvardyti straipsnių, pagal kuriuos mano teisės ginamos (žinojau, kad tokie yra, bet numerių negalėjau pasakyti, nes neatsiminiau). Na toliau sakiau jam, kad RAM'ai visai neveikia ir norisi juos pakeisti. Tada sulaukiau įžūliausio ir bjauriausio atsakymo, kokio tik galėtų klientas sulaukti: "Matai, jeigu RAM'ai PAS MUS veiktų, tai mes pinigų grąžinti negalėtume". Gaila, kad to neįrašiau. Jeigu būčiau įrašęs, mielai pasidalinčiau garso įrašu, kad visi pamatytumėte, kokio lygio įžūlumu pasižymi varle.lt atstovai. Na čia įspūdinga tiesiog. Tai RAM'ai turi veikti man ar jiems? Jie paleidžia ant savo naujausio kompo su i7 procu ir naujausia motinine RAM'ų testą, jiems suveikia ir galvoja, kad viskas veiks ir ant i3. Gerai jie čia šneka... Na bet po to jis truputį nusileido: "Bet jeigu jums neveikia, galime pakeisti naujais, tais, kuriuos atvežė mums". Visa esmė buvo ta, kad jie jau turėjo užsakymą, kurį man turėjo jie pristatyti į namus dar spalio 25 dieną (juk jie taip pasirašę buvo), tačiau dėl jų niekam tikusios el. parduotuvės sistemos likau apgautas ir tarsi turėčiau jaustis kaltas, kad jie dabar turi prekę ir aš jos neimsiu už tai, kad man įkišo dvi blogas prekes, o norimos nepristatė laiku. Bet įdomiausiai nuskambėjo, kad pakeisti gali, o grąžinti pinigų negali. Na, atrodo, jiems čia problemos kažkokios. O kokios problemos, tai viskas čia aišku: jie užsakė prekę, sumokėjo pinigus ir nori pliuse likti mano, kaip vartotojo, teisių sąskaita. Bet aš jiems to leisti neketinau ir judėjau toliau. Pirmiausia išsiaiškinau konkrečius straipsnių numerius, pagal kuriuos mano teisės yra ginamos, o tuomet parašiau Lukui Kareckui laišką. Neskambinau dėl to, kad būtų reikėję daug kalbėti, o jis tiesiog nusisukinėtų ir problema neišsispręstų laiku. Be to, jeigu norėčiau informuoti apie varle.lt Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, turėčiau pirma prekybininkus įspėti apie savo teises ir pareikšti konkrečius reikalavimus raštu. Pirmiausia aš tą pradėjau daryti neformaliai raštu. Tai yra, parašiau jiems tokį ilgą laišką su visa informacija (dėl teksto ilgumo paveikslėlio nedariau):
    "Sveiki,
     
    Įdomiai nuskambėjo jūsų maniera, kad negrąžinate pinigų už mikroelektronikos prekes arba grąžinate tik tuo atveju, jeigu neveikia pas JUS. Matote, veikti turi ne pas jus, o pas MANE, nes naudotis turiu preke aš, o ne jūs. O be to, paskaityti galima kad ir čia (DĖL DAIKTŲ GRĄŽINIMO IR KEITIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO): http://www3.lrs.lt/pls/inter3/dokpaieska.showdoc_l?p_id=141450 . Cituoju ketvirtą punktą, kad aiškiau matytųsi:
    4. Jeigu pirkėjui buvo parduota netinkamos kokybės ne maisto prekė ir pardavėjas su pirkėju neaptarė jos trūkumų, pirkėjas turi teisę savo pasirinkimu iš pardavėjo reikalauti:
    4.1. pakeisti netinkamos kokybės prekę tinkamos kokybės preke;
    4.2. atitinkamai sumažinti prekės kainą;
    4.3. per protingą terminą neatlygintinai pašalinti prekės trūkumus;
    4.4. atlyginti prekės trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu pardavėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino vartotojas pats ar trečiųjų asmenų padedamas;
    4.5. vienašališkai nutraukti pirkimo-pardavimo sutartį ir pareikalauti grąžinti už prekę sumokėtus pinigus.
    Iš ketvirto punkto matyti, kad turiu teisę pasirinkti - arba prekę pakeisti, arba atgauti sumokėtus pinigus. O aš noriu atgauti pinigus. Be to, yra dar keturioliktas punktas:
    14. Jeigu pirkėjui nepatinka nusipirktos prekės forma, dydis, spalva, modelis ar komplektiškumas, jis turi teisę per keturiolika dienų nuo ne maisto prekių pardavimo dienos, jeigu pardavėjas nėra nustatęs ilgesnio termino, pakeisti ją analogiška preke.
    Ir jį papildantis aštuonioliktas:
    18. Pirkėjo reikalavimas pakeisti nusipirktą prekę analogiškomis prekėmis arba grąžinti sumokėtus pinigus dėl šių taisyklių 14 punkte nurodytų priežasčių netenkinamas įsigijus tokias prekes:
    parfumerijos, kosmetikos ir tualetinius preparatus (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 33.03 - 33.07), fotografijos ir kinematografijos prekes (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 37.00), spausdintas knygas, reprodukcijas ir kitus poligrafijos pramonės dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 49.00), audinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 50.07, 51.11-51.13, 52.08-52.12, 53.09, 55.12-55.16), kilimines grindų dangas, išskyrus kilimus ir kilimėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 57.00), megztus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius drabužius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.07 - 61.09), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.11), pėdkelnes, kojines, puskojines ir kitus panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.15), siūtus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius marškinius, naktinius marškinius, pižamas ir panašius dirbinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.07 - 62.08), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.09), liemenėles, juosmenis, korsetus ir panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.12), perlus, brangakmenius, tauriuosius metalus bei jų dirbinius, išskyrus dirbtinę bižuteriją (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 71.00, išskyrus 71.17), mašinas ir mechaninius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 84.00), elektros mašinas ir įrenginius, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 85.00), antžeminio transporto priemones (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 87.00), laivus, valtis ir plaukiojančius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 89.00), optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisus ir aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 90.00), laikrodžius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 91.00), muzikos instrumentus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 92.00), ginklus ir šaudmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 93.00), baldus, patalynės reikmenis, šviestuvus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 94.00), žaislus, žaidimus, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 95.00, išskyrus 95.06 - 95.07).
    Vadinasi, išeitų, kad turiu teisę atgauti pinigus pagal ketvirtą punktą arba gauti kitą veikiančių prekę - tai yra jau mano, kaip vartotojo, pasirinkimas. Niekur neparašyta, kad, jeigu veiks pas jus, tai galite ir negrąžinti pinigų. Galiu atsivežti kad ir savo nešiojamą kompiuterį ir parodyti, kad neveikia. Manau, puikiai patys žinote, kad konkretus kompiuterio modelis priima skirtingus RAM'us. Ir netgi yra programėlės, kurios pagal kompiuterio modelį nurodo, kokie RAM'ų modeliai tiks, o kurie ne. Todėl ir užsakiau Kingston KVR 1066 magistralės, o ne kitokį, nes tik tokį mano laptop'as priima (na gal 1333 irgi priimtų, bet jau nenorėjau rizikuoti). Tad tas jūsų "jeigu veiks pas mus, tai..." atrodo neprofesionaliai kaip iš kompiuteriais ir jų dalimis prekiaujančios parduotuvės atstovo. Lygiai taip pat kaip ir pasakymas "dėl nelegalių Windows'ų gali neveikti RAM'ai". Pas mane Windows'ai legalūs, tačiau jų legalumas ar nelegalumas nelemia, ar veiks RAM'as, ar ne. Tą lemia kompiuterio motininė plokštė ir procesorius. O jeigu procesorius negali adresuoti į RAM'ą, vadinasi, jokia programinė įranga nepadės. Programa tik naudoja procesorių, o ne perdaro jį ar visą geležį. Čia jau paprasta kompiuterių architektūros kurso dalis. Tad nelabai supratau jūsų, ką reiškia "negrąžiname pinigų už mikroelektronikos prekes". Jeigu viskas būtų veikę, nieko nesakyčiau, bet davėte antrą kartą chip'ą, kuris neveikė. Be to, šis chip'as dar nebuvo analogiškas tam, kuris nurodytas čekyje (ir dar mažesnės kainos, kiek supratau). Tad kažkaip reikia tą tvarkyti. Juo labiau, patys pasirašėte "Lengva gražinti brokuotas ar nepatikusias prekes" (http://www.varle.lt/info/apie-varle/), o per pokalbį telefonu užmetėte krūvą niuansų. Na taip, 18-as minėto taisyklių rinkinio punktas jums iš dalies tinka:
    18. Pirkėjo reikalavimas pakeisti nusipirktą prekę analogiškomis prekėmis arba grąžinti sumokėtus pinigus dėl šių taisyklių 14 punkte nurodytų priežasčių netenkinamas įsigijus tokias prekes:
    parfumerijos, kosmetikos ir tualetinius preparatus (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 33.03 - 33.07), fotografijos ir kinematografijos prekes (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 37.00), spausdintas knygas, reprodukcijas ir kitus poligrafijos pramonės dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 49.00), audinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 50.07, 51.11-51.13, 52.08-52.12, 53.09, 55.12-55.16), kilimines grindų dangas, išskyrus kilimus ir kilimėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 57.00), megztus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius drabužius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.07 - 61.09), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.11), pėdkelnes, kojines, puskojines ir kitus panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 61.15), siūtus vyriškus, berniukų, moteriškus arba mergaičių apatinius marškinius, naktinius marškinius, pižamas ir panašius dirbinius (kodai pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.07 - 62.08), kūdikių drabužėlius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.09), liemenėles, juosmenis, korsetus ir panašius dirbinius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 62.12), perlus, brangakmenius, tauriuosius metalus bei jų dirbinius, išskyrus dirbtinę bižuteriją (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 71.00, išskyrus 71.17), mašinas ir mechaninius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 84.00), elektros mašinas ir įrenginius, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 85.00), antžeminio transporto priemones (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 87.00), laivus, valtis ir plaukiojančius įrenginius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 89.00), optikos, fotografijos, kinematografijos, matavimo, kontrolės, medicinos arba chirurgijos prietaisus ir aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 90.00), laikrodžius (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 91.00), muzikos instrumentus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 92.00), ginklus ir šaudmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 93.00), baldus, patalynės reikmenis, šviestuvus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 94.00), žaislus, žaidimus, išskyrus sporto ir meškeriojimo reikmenis (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 95.00, išskyrus 95.06 - 95.07)
    Kita vertus, niekur nėra nurodyta konkrečiai, kad tik mikroelektronikos prekėms. Yra nurodyta "elektros mašinas ir įrenginius, garso įrašymo ir atkūrimo bei televizijos vaizdo ir garso įrašymo ir atkūrimo aparatus (kodas pagal Kombinuotąją prekių nomenklatūrą - 85.00)". Vadinasi, jeigu būčiau iš jūsų nupirkęs neveikiantį kompiuterį ar televizorių, galėtumėte sakyti lygiai tą patį, kad tik galite pakeisti, tačiau pinigų grąžinti negalite. Bet juk ne tokie įstatymai yra.
     
    Dar daugiau, pasižiūrėkime, ką patys esate pasirašę dėl grąžinimo ir pinigų čia - http://www.varle.lt/info/grazinimas-garantijos/ .
    Ogi parašyta taip:
    Prekę galite grąžinti šiais atvejais:
    • jeigu gavote ne tai, ką užsisakėte;
    • jei gavote nekokybišką prekę;
    • kitais įstatymo numatytais atvejais.
    Ponai, pagal pirmus du punktus aš turiu teisę jums grąžinti prekę. Be to, aš pirkau iš jūsų prekę spalio 30 dieną oficialiai (taip parašyta jūsų čekyje). Toliau lapkričio 1 buvo nedarbo diena bei buvo savaitgalis lapkričio 3 ir 4 dienomis. Vadinasi, aš turiu teisę jums grąžinti prekę šiandien arba rytoj ir atgauti sumokėtus pinigus arba gauti kitą prekę. Aš pageidauju atgauti sumokėtus pinigus. Taip patys pasirašėte: "Jei nusipirkote prekę ir pastebėjote, kad ji yra nekokybiška, Jūs turite teisę grąžinti tokią prekę mums per 7 (septynias) darbo dienas nuo pristatymo Jums dienos. Tokiu atveju netinkamos kokybės prekė nemokamai pakeičiama į kokybišką prekę arba Jums grąžinami sumokėti pinigai".
     
    Tikiuosi, išeis sutarti draugiškai. O jeigu neišeis, kreipsiuosi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Savo, kaip vartotojo teises, žinau. Tikrai neketinu nusileisti ir būti mulkinamas, tarsi nieko nežinočiau apie IT ir įstatymus. Visgi antrą kartą duodate nekokybišką prekę, RAM'o testas duoda apvalų 0% (nors mano veikiantys RAM'ai viską praeina iki 100%).
     
    Pagarbiai,
    Vaidotas Strazdas"
    Manau, mano žinutė jiems turėjo būti aiški, bet mielasis ponas Lukas Kareckas liko lyg ir nesupratęs, ką aš jam pasakiau. Gavau tokį keistą atsakymą:
    http://imageshack.us/a/img821/9518/uzsakymas9.png
     
    Iškart viskas prasideda nuo prielaidų, kurios teisiškai būtų klaidingos. Mat jie prekės tuo metu neturėjo ir aš esu dėl to dabar kaltas. Galbūt gaila jiems, bet aš nesijaučiu nei kaltas, nei dar koks. Teisiškai aš esu teisus ir tą puikiai žinojau. Juk prekės turėjo būti pristatytos per keturias darbo dienas, o aš geranoriškai sutikau palaukti NET devynias realias paras ir septynias darbo dienas, sutikdamas, kad galėjo kilti nesusipratimas. Bet, nepaisant to, jie man įkišo kažkokį šūdą, kuris jiems mat veikė, o man kažkodėl neveikė (na ne kažkodėl - mano kompiuteriui tas netiko ir tiek). Tad aš jiems taip ironiškai parašiau:
    http://imageshack.us/a/img717/9787/uzsakymas10.png
     
    Po to prasidėjo stebuklingas neatrašymas. Parodžiau šią žinutę vienam pažįstamam. Tai sakė, kad Lukas Kareckas nuėjo straipsnio ieškoti. Bet, matyt, nieko neradęs grįžo ir ignoravo mano laišką. Na aš parašiau jam dar kartą. Gal iš tikrųjų žmogus nepamatė, ką aš jam parašiau, arba neaiškiai suformulavau savo reikalavimus? Tad retoriškai paklausiau:
    http://imageshack.us/a/img268/1711/uzsakymas11.png
     
    Ir kogi sulaukiau? Ogi nieko. Eilinis ignoravimas. Ką galima pasakyti apie tokį bendravimą su klientais? varle.lt elgesio su klientais politika yra tokia: "Bendrauti su visais klientais, kurie reiškia pasitenkinimą arba nereikalauja pinigų grąžinimo, o visus kitus arba siunčiam nafig netiesiogiai, arba ignoruojame". Taip, tokia jų politika ir, manau, tą galima buvo suprasti iš jų laiškų ir mano nupasakoto pokalbio. Ir aš jau iš tikrųjų buvau pasiryžęs užpildyti Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos formą ir nusiųsti ją varle.lt atstovui Lukui Kareckui, su kuriuo turėjau kariauti, kad viskas atrodytų visiškai oficialiai ir būtų pagrindas apie juos informuoti. Bet pagalvojau, kad galbūt išeis tiesiog vėl paskambinti, jį priremti prie sienos, liaudiškai tariant, ir išsireikalauti to, kad pinigus jie grąžintų. Taigi, aš jam paskambinau. Tuomet Lukui Kareckui priminiau visus savo siųstus laiškus. Iš jo sulaukiau tos pačios dainelės: "Na elektronikos prekės kaip ir negrąžintinos". Būtent, jis sakė elektronikos, kas reikštų, jog, jeigu pirksite pas juos kompiuterį ir jums kompiuteris neveiks kaip man neveikė RAM'ai, jis laužysis taip pat ir nenorės grąžinti už kompiuterį sumokėtų pinigų, jeigu to pareikalausite. Tuomet aš jam pasakiau tiesiai šviesiai, kad įstatymai gina mano teises. Tuomet jau prasidėjo "atšilimas". Ir sako jis: "Minutėlę palauk". Nuėjo jis kažkur aiškintis dėl situacijos ir grįžo (bet tikrai ne po minutėlės, o mažiausiai po kokių penkių minučių) ir sako: "Gerai, galite grąžinti prekę". Kad pinigus galiu atgauti, nepasakė iškart, tad pasitikslinau: "Galiu grąžinti prekę ir atgauti sumokėtus pinigus?" Jis atsakė, kad galiu. Ir tuomet pasakiau, kad po valandos ar dviejų atvažiuosiu grąžinti prekės ir atsiimti pinigų. Man nespėjus visko pasakyti, jis telefono ragelį iškart numetė, kas dar kartą rodo, kaip jis negerbia klientų, pageidaujančių grąžinti už nekokybišką prekę sumokėtus pinigus.
     
    Pagaliau sekė paskutinis etapas su varle.lt. Nuvažiavau į jų parduotuvėlę S. Žukausko g. 41. Ten nebuvo Luko Karecko iškart (gal pasislėpęs kažkur jis buvo?), bet buvo kitas vyrukas, kuriam pasakiau, kad noriu grąžinti prekę. Ir jau galvojau, kad vėl prasidės "linksmybės"... Jis klausia: "O kompiuterį čia turite su savimi?" Sakiau, kad neturiu. Sakė, kad būtų gerai, jog būčiau atsivežęs kompiuterį, nes gali būti kompiuteris nesuderinamas su RAM'ais (jis sakė tą patį, tik kitais žodžiais). Tad suprask taip: keisk motiną, keisk procą ir tada veiks. O kur pirkti motiną, procą? Teisingai, varle.lt. Gerai, jie to nesakė, bet tokios mintys kažkodėl kilo. Tuomet tiesiog papasakojau, kad dariau testą su Hiren BootCD ir man ant pass 0% po cache testo kompiuteris tiesiog išsijungdavo. Ir laimei, klydau dėl dar vieno "karo" su jais. Matomai žmogus viską suprato. Na o po akimirkos atėjo ir pati aptarinėjama žvaigždė Lukas Kareckas. Jam atidaviau RAM'us, jis ten pastovėjo prie kasos šiek tiek laiko ir man grąžino 150 Lt. Po to mandagiai pasakiau "Viso gero" Lukui. Iš jo mandagaus atsisveikinimo nesulaukiau (gerai, sulaukiau to iš tos pačios merginos, kuri siūlė skambinti po gero pusvalandžio). Tad varle.lt atstovas, kuriam buvo patikėtas sandorio vykdymas, net mandagiai atsisveikinti nesugebėjo. O kalbant dėl teisių apgynimo, tai buvo tiesiog puiku, nes tai reiškė, kad aš ką tik apgyniau savo, kaip vartotojo, teises, ir galiu tuo didžiuotis.
     
    Apibendrintai kalbant apie šią istoriją, noriu pasakyti, kad varle.lt elgesio politika su klientais kardinaliai skiriasi, lyginant su tuo, ką jie yra pasirašę savo puslapyje. Jie pasirašo, kad gali grąžinti pinigus už nekokybišką ar neveikiančią prekę, myli savo klientus ir t.t. Tačiau per pokalbį "paaiškėja" tokie keisti niuansai, kad elektronikos prekių grąžinti negalima, bet jas galima pakeisti kitomis. Bet pagrinde jie prekiauja elektronikos prekėmis (na mačiau dar, kad uogienes pardavinėja - tad ne vien elektronika). Tai nejaugi nei vienos prekės negalima jiems grąžinti? Tiesiog nesąmonė čia...
     
    Galbūt daug kas sakys iš jūsų, kad man grąžino pinigus ir ko čia dar kažką sakau? O sakau dėl to tai, kad varle.lt man akiplėšiškai melavo dėl galimybės grąžinti nekokybišką ar neveikiančią prekę ir atgauti sumokėtus pinigus. Taip, jie pinigus grąžino, bet tik po to, kai aš pats parodžiau charakterį, parodžiau akivaizdžias pastangas ir parodžiau jiems, kad visa tai geruoju ir tylėjimu jiems nesibaigtų. Tikrai būčiau rašęs pareiškimą Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai. Galbūt užsiknisimo ir daug būtų, bet tai buvo principo reikalas - savo teises turėjau apginti ir, jeigu valstybė suteikia galimybes tą padaryti, geriau tuo pasinaudoti, o ne tylėti ir manyti, kad prekybininkai Lietuvoje yra kažkokie dievukai, ir tiesiog reikia susitaikyti su tuo, kai tau tokie veikėjai kaip Lukas Kareckas tiesiog myža ir šika ant galvos. Nei jie dievukai, nei ką. Įstatymai visiems galioja vienodai ir kiekvienas jų privalo laikytis. Dar daugiau, dėl savo veiksmų šioje situacijoje nei kiek nesigailiu. varle.lt mane apgavo pradžioje per savo kvailą sistemą, jog prekes turi, po to paaiškėjo, kad jų nėra, bet pirmadienį bus, nors realiai viskas atsirado tik 2012 metų lapkričio 7 dieną, t.y. buvo pavėluota net devyniomis darbo dienomis, kas yra siaubingai įžūlu. O vadinti nekantravimu, kai jau prekės nori po gero laukimo, yra tikrai bjauru iš jų pusės. Be to, jie dar ir du kartus neveikiantį produktą man įkišo. Kitaip tariant, jeigu kada planuosite pirkti dalis kompiuteriui, iš varle.lt geriau jų nepirkti. Tuo įsitikinau savo patirtimi. Man tai kainavo nemažai laiko ir nervų, kad galėčiau apginti savo teises. Jeigu varle.lt būtų iškart pradėję aiškinti grąžinimo procedūras, tuomet šios temos nebūtų. Apskritai iš jų tikėjausi tokios reakcijos: "Kada pirkote prekę? Ar turite prekės čekį? Kas jums neveikė?". Ir viskas. Pasakyčiau viską, kas neveikė, parodyčiau čekį, atgaučiau pinigus ir būtų baigta. Jeigu taip būtų, reikštų, kad jie moka į nesusipratimus tinkamai reaguoti. Bet savo akiplėšišku melavimu jie parodė, kad su varle.lt geriau neprasidėti. Pavyzdžiui, su kitomis parduotuvėmis tokių kvailų problemų kažkaip nebūdavo. Ir prekės laiku atvykdavo, ir grąžinimo garantijos būdavo joms duodamos. O čia kažkokios nesąmonės: prekės sandėlyje nėra ir dar, pasirodo, esi kaltas dėl to, kad nori gauti prekę jų nurodytais terminais. Taigi, su varle.lt geriau neprasidėti ir, jeigu tik yra galimybė, bendradarbiauti su kita parduotuve, nes varle.lt bandys padaryti bet ką, kad jus dezinformuotų dėl jūsų teisių. Jie jums meluos, kad tokių teisių neturite ir jums reikės sunkiai pakovoti dėl to, kad galėtume atgauti sumokėtus pinigus už nekokybišką prekę. Aš netgi tuo atveju pirkčiau iš kitos parduotuvės prekę, jeigu ta prekė būtų ir šiek tiek brangesnė nei varle.lt
     
    O dabar, viską apibendrinus, noriu kažkiek ir patarti. Daug kas iš mūsų yra pirkėjai, vartotojai. Neleiskite visokioms varlėms iš jūsų akiplėšiškai tyčiotis. Visi vartotojai turi teises ir nereikia bijoti kovoti iki galo. Dažnai varlės jums norės meluoti, kad prekės grąžinti negalima, bet galima ją pakeisti kita. Čia yra totali nesąmonė. Įstatymų nustatyta tvarka jūs galite pakeisti nekokybišką prekę arba atgauti už ją visus sumokėtus pinigus (tai priklauso nuo jūsų pasirinkimo). O jeigu pardavėjas sako, kad negalima, tuomet pasakykite, kad kreipsitės į Valstybinę vartotojo teisių apsaugos tarnybą, ir turėtų visi ledai kažkaip nutirpti. O jeigu nenutirps, tai kreipkitės. Užsiknisimo turbūt būtų, bet bent jau savo teises apgintumėte. Kita vertus, dažniausiai pardavėjai nusileidžia po pasakymo, kad bus kreiptasi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Kaip matote, mano atveju varle.lt šiek tiek pasilaužė, bet po pokalbio iškart atsirado iš jų pusės "geranoriškumas" grąžinti 150 Lt. Toks geranoriškumas, kad net mandagiai atsisveikinti Lukas Kareckas nesugebėjo. Taigi, noriu nuoširdžiausiai padėkoti Lukui Kareckui už tai, kad man leido efektyviai apginti savo, kaip vartotojo, teises ir sudarė rimtą priežastį varle.lt aprašyti kaip pavyzdį, kad vartotojas TIKRAI GALI apginti savo teises, jeigu to tik kryptingai siekia. Ir visiškai nesvarbu, ar tai būtų kažkokia žalia varlė, kurios išsipūtimas tiesiogiai proporcingas troškimui nuplėšti kuo daugiau centų iš nieko neišmanančio vartotojo, ar tiesiog pikta nuodinga rupūžė, skleidžianti neaiškius melus, ar netgi kartu ir varlė, ir rupūžė. Taigi, dar kartą pakartosiu: SAVO TEISES APGINTI TIKRAI ĮMANOMA.
     
    P.S. Nesu įsitikinęs, ar gerame skyriuje rašau žinutę. Tad jeigu skyrius netinkamas, gal moderatoriai galėtų perkelti temą į kitą, tinkamesnį skyrių?
    P.P.S. Kad nebūtų klausimų, ar šita istorija tikra, ar ne, pateiksiu kelis dokumentus, liudijančius šios istorijos tikrumą:
    1. Užsakymo forma PDF formatu:
    saskaita_405324.pdf
    2. O čia yra čekio foto (čekį varlės pasiliko sau)
    http://img259.imageshack.us/img259/4881/fotohdz.jpg
    Tik nuotraukos kokybė nekokia, nes fotkinau telefonu.
    P.P.P.S. Nuo šiol visus aferistus vadinsiu varlėmis. :)
  7. Patinka
    Jake sureagavo į Spalvotas Viena Meilė [www.vienameile.lt]   
    Sveiki,
     
    Taigi, turėjau laisvo laiko, surinkau iš kūrinių autorių dainas ir paleidau ne komercinį projektą - Lietuviško repo radiją.
    Tikiu, kad vienam ar kitam uždarbiečiui bus įdomu pasiklausyt kūrinių. Svetainės išvaizda ne galūtinė, projektas po truputį pletojimas.
    Taikomasi į jaunimo auditoriją. Yra galimybė eteryje paleisti audio reklamas.
     
    Jūsų nuomonės? :)
     
    Puslapis ir grojaraštis: VienaMeilė.lt
    Muzikos srautas: Klausyk!
    Palaikymo komanda: Facebook.com
  8. Patinka
    Jake sureagavo į Anomalija Penkiolika filmų keičiančių žmonių gyvenimą   
    Mano asmeninis sarašas:
     
    1. One Flew Over the Cuckoo's Nest
    2. K-PAX
    3. The Shawshank Redemption
    4. Prieš parskrendant į žemę
    5. Patch Adams
    6. My Sister's Keeper
    7. Requiem for a Dream
    8. Rain Man
    9. Schindler's List
    10. Adam's Apples
    11. Pay It Forward
    12. The Intouchables
    13. The Fountain
    14. City of God
    15. The Green Mile
  9. Patinka
    Jake gavo reakciją nuo Coderis iframe aukstis   
    Kiek žinau nelabai išeis height 100% su css padaryt (jei kas žino kaip, galėtumet pasireikšt :D), kad būtų tiksliai pagal ekrano resoliuciją, o ne pagal puslapio, kuris bus iframe, aukštį,, todėl su javascript pagalba gali pritaikyt iframe'ą kad būtų visad per visą ekraną.
     
    Vienas iš galimų scriptų variantų: (man veikia idealiai)
     

    <script type='text/javascript'> // FRAME AUTO RESIZE function setIframeHeight( iframeId ) { var ifDoc, ifRef = document.getElementById( iframeId ); try { ifDoc = ifRef.contentWindow.document.documentElement; } catch( e ) { try { ifDoc = ifRef.contentDocument.documentElement; } catch(ee) { } } if( ifDoc ) { ifRef.height = 1; ifRef.height = ifDoc.scrollHeight; } }
  10. Patinka
    Jake sureagavo į master3000 Pilnametystės amžius - 14 metų   
    Aš irgi kelčiau pilnametystę. nors man pačiam dar nėra 18. taip nusprendžiau po to kai keli mano klasiokai kuriem per rinkimus buvo 18, balsavo už Venckienę...
  11. Patinka
    Jake sureagavo į dziu-mAn-dzy Pilnametystės amžius - 14 metų   
    Pilnametyste pakelt reiktu iki 21-23 metu.
  12. Patinka
    Jake sureagavo į Gugiss 14-iolikmetis programuotojas su įspūdingu intelektu.   
    Nezinau kas kraupesnis - jis ar tas jo mokytojo zvilgsnis.
  13. Patinka
    Jake sureagavo į Dziugelis 14-iolikmetis programuotojas su įspūdingu intelektu.   
    And we found Sheldon Copper in real life!
  14. Patinka
    Jake sureagavo į M_Thing 14-iolikmetis programuotojas su įspūdingu intelektu.   
    Labai geras apstebėjimas youtube komentaruose.
     
    With these skills coding in Objective C, and wanting to work at Apple? No offense but that's what I'd call a waste of talent.
  15. Patinka
    Jake sureagavo į MrGiedrius Virusas kompiuteryje - reikia jūsų pagalbos!   
    Man kaip mėte lenteles, tai antivirusinę ištryniau ir visi virusai dingo.
  16. Patinka
    Jake gavo reakciją nuo domukas Gyvenimas Anglijoje (Pastebėjimai)   
    Aš irgi už tuos, kurie siekia kažko daugiau nei žemiausio lygio darbas, tačiau stumti ant tų, kurie ilgai sėdi tuose fabrikuose ir nesiekia daugiau irgi nereikėtų. Iš patirties galiu pasakyti, jog kartais tiesiog visiškai nėra galimybių siekti kažko aukščiau :)
    Na o žinoma tų, kurie neturi jokių šeimų ir pan., dirba tik sau ir didžiąją dalį pinigų pratūsina žinoma neteisinu, nejaučiu pagarbos tokiems taip pat.
  17. Patinka
    Jake sureagavo į bratkax Ivertinkit mano saita :)   
    Kadangi esu nuostabus patyręs dizaineris, tai iškart pastebėjau vieną akivaizdžią klaidą - tuos kostiumuotus architektus (apie specialyę sprendžiu pagal brėžinius rankoje). Tai visiškai netinka svetainei, kuri rašo apie pasyvias pajamas - juk tie architektai simbolizuoja kažkokį darbą, o dar jie ir architektai, čia jau reikia kažkokio intelekto, o tokiam akibrokštui lankytojai gali būti nepasiruošę - intelekto reikalavimas gali juos labai išgąsdinti ir jie iškart pabėgs net nespėję susirasti užrašo "pasyvios pajamos". Būtent tam reikalui šiek tiek paredagavau jūsų puslapio dizainą (nemokamai, nes advento metu reikia artimui padėti), tikiuosi dabar nebeprarasite savo taikomos lankytojų grupės.
     
    Beje, siūlyčiau niekur nevartoti tokių stiprių sąvokų kaip "darbas", nes tai labai gąsdina šiuolaikinius žmones. Geriau tą žodį pakeisti į "pajamos" arba "pinigai".
     
    Ir dar - visos savaitės uždarbis turbūt sunkiai tilptų į headerį, tai apsiribojau viena diena. Manau tai neturėtų numušti motyvacijos, bet reikalui esant galima pakeisti.

  18. Patinka
    Jake sureagavo į edvinas112 Įdėsiu jūsų projektą nemokamai!   
    Sveiki, neturiu kokius puslapius dėti į mano projekto apačioje esančioje skiltyje, todėl pirmus ir man patinkančius projektus įdėsiu NEMOKAMAI!
     
    Kur bus įdėtas?
    Į projektą www.siulautau.lt
    Kurioje vietoje?

    Kiek laiko?
    Kol parduosiu ar kitaip naudingai išnaudosiu vietą.
     
    Projektą ir kelių žodžių aprašymą dėkite TIK į komentarus! Nerašykite AZ.
    Vienam uždarbiečiui tik viena vieta :)
  19. Patinka
    Jake sureagavo į AlgirdasD Neįprastos nuotraukos   
    "Nuotraukos reikalaujančios paaiškinimo.. ;DDDD" :blink: Tas kabliataškis su D raidėmis aprašyme per daug vaikiškai atrodo.
  20. Patinka
    Jake sureagavo į Nokia Simplepickup   
    http://www.youtube.com/watch?v=UeYkOzm6V80
     
    http://www.youtube.com/watch?v=nAtoL7_XNeg
     
    Ziurot Kas?Jei nezinot tai trys draugai kuria video kaip jie kabina mergas ir pns,duoda patarimus kaip tobulet bendraujant su panom.Kam tai aktualu pasiziurekit nenusivilsit.
  21. Patinka
    Jake sureagavo į KingPin Kaip ištikrųjų atrodo "darbas iš namų ofiso" bei "pasyvios pajamos"   
    dar yra tokių, kur dirba 8-10val ir vidutiniškai gyvena.
    kokių dar yra?
  22. Patinka
    Jake sureagavo į Plaktukas Teismas nurodė uždaryti linkomanija.net   
    Toks vaizdas, per plauką mirties išvengei. Dar kol linkomaniją uždarys ir pražilt spėsim.
  23. Patinka
    Jake sureagavo į Justinas Patarimai norintiems išmokti keltis ryte anksčiau   
    Visą gyvenimą buvau pelėda - einantis vėlai miegot ir keliantis kuo įmanoma vėliau. Būdavo įprasta atsikelti 12 valandą dienos ir kol diena įsivažiuodavo, ateidavo 5 ar 6, o mano produktyvus laikas tuomet prasidėdavo dar po kokių 4 valandų. Taigi, 9-10 valandą vakaro nuolat būdavau produktyviausias. Natūralu, kad per savo produktyviausią laiką miegot neisiu, taigi buvau maždaug uždarytas šitam rate be galo.
     
    Tiesa, ne visada buvau tuo patenkintas. Kažkada net išbandžiau tokius ekstremalumus kaip kėlymąsi 5 ryto. Pavyko gal kokias 3 ar 4 dienas, poto vėl grįžau.
     
    Šiaip ar taip, dabar įpratau gana anksti keltis kiekvieną dieną. Na, sąlyginai anksti (7, retkarčiais 6 ryto), aš prisitaikiau tai savo gyvenimo būdui, todėl pasidalinsiu patarimais, nuoširdžiais patarimais, ką daryt, kad ir jūs galėtumėt atsikelti RYTE ir visus dienos privalumus išnaudot savo naudai.
     
    Pirmiausia, turiu įspėt - praktiškai nėra jokių stebūklingų būdų, kad iš pelėdos taptumėt vadinamu vyturiu. Geriausia, ką pasieksit tai 3-4 ankstyvus rytus, o poto arba grįšit į savo normalų, mėgstamą rėžimą arba tapsit angry bird - kur vėlai gulasi ir poto anksti keliasi per prievartą.
     
    Studijuoju psichologiją. Įdomių dalykų kartais primoko. Nors kartais aiškina, atrodytų, akivaizdžius dalykus. Šiaip ar taip, žvilktelkim į mūsų elgiasį ir į jame slypinčias priežastis:
     
    1) Mums reikia tam tikro skaičiaus miego. Mano atveju tai 8, kartais 9 valandos. Neklausykit tų, kas aiškins, kad jums būtinai reikia miegot 7 valandas arba 5,5. Turi miegot tiek, kiek Tau reikia. Turi jaustis pailsėjęs. Taigi, jei mums reikia 9 valandų miego, miegot nuėjus 3 nakties, atsikelt teks maždaug 12-ą, kad poreikis būtų patenkintas. Lygiai tas pats principas galioja ir jei mes miegot nueisim 10 valandą - išsimiegam 9 valandas, atsikeliam 7 ryto. Kodėl taip paprasta nebūna gyvenime?
     
    2) Čia slypi kita mūsų elgesio priežastis. Labai dažnai vakare turim daug įdomesnės veiklos nei ryte. Aš asmeniškai žiūrėdavau filmus arba kalbėdavau su kuo nors arba paskutinės minutės darbus darydavau. Žinojau, kad ryte anksti reikės keltis, kartojo visi, kad mano galva ne tokia šviežia vakare ir dar daug visokių nemalonių dalykų, bet man tiesiog patikdavo ilgai nemiegot ir viskas. Čia kaip rūkančiam tuos vežininkų paveikslėlius rodyt - nu nusišikt jiem, malonu ir viskas, tai smegenys visus neigiamus argumentus tiesiog ignoruos.
     
    Taigi, pagal šią idėją mes 1) visi galim atsikelt anksti ryte, kadangi ne kėlimosi laike esmė, o pramiegotų valandų kieky. Na taip, yra ten smulkmenų visokių apie gerą nakties miegą, visokias mankštas ir dar gausybė smulkių detalių, bet likim prie esmės - detalių aptarinėjimą palikim tiem, kas nori paskaityt straipsnį, palinksėt ir toliau nieko nedaryt.
     
    2) Kad mūsų noras atsikelt anksti ryte išsipildytų turim ryte turėt malonesnės veiklos nei vakare. Būtent dėl to taip durnai kartais skamba tie visi anksti besikeliančių svaičiojimai - kaip gera ryte atsikelt pamedituot, prasimankštint, paukštelių čiulbėjimo pasiklausyt. Ką žinau, man tokie dalykai atsikelt nepadeda, aš mieliau dar pusvalandį pasnausčiau, nei paukštelių klausyčiausi. Čia teks kiekvienam rast savo priežastis. Jei jų nebus - ryte neatsikelsi. Taškas.
     
    Man asmeniškai labai padeda, kad mano draugė ryte anksti keltis į darbą turi. Jai tai pakankamai svari priežastis. Žinau, kad ji irgi mėgsta pamiegot, todėl greičiausiai nespės pasigamint sau pusryčių. Štai priežastis atsikelt man...ta meilė :) O ką daryt savaitgaliais, kai draugei į darbą nereikia? Čia vėl tenka ieškot sprendimų - šeštadieniais ryte vyksta sporto treniruotė į kurią užsirašiau. Jei ją praleisiu - visą savaitę greičiausiai liksiu nesportavęs. O su sekmadieniais dar kol kas dirbu. Kartais atsikeliu anksti, kartais ne. Jei nebūna jokios priežasties keltis, tada garantuotai pučiu į akį.
     
    Straipsnio bonus'as:
     
    Ką gero galima veikt ryte, kad norėtųsi atsikelti?
     
    *Mokytis naujos kalbos. Neįtikėtinai praverčia pačiais keisčiausiais momentais.
    *Skaityti įdomią knygą. Geriausiu atveju - kažką susijusio su profesija. Blogiausiu - Harį Poterį, jei neskaitėt.
    *Padaryt kokį nors vieną svarbų darbą siekiant savo tikslo. Tikslą pasieksit greičiau nei svajodami.
    *Mokytis programuot. Galėsit uždirbt pinigų sunkiais laikais
    *Padaryt tempimo pratimų. Šitam įkvėpė taekwondo mokytojas - 70+ metų, bet juda lengviau nei aš.
    *Išmokt
    . Kai pamatau ką nors žongliruojant vis sakau, kad ir man reikėtų taip išmokt, bet niekaip neatrandu laiko.*Mokytis ar daryt bet ką, kam paprastai nėra laiko. Naktis man patikdavo tuo, kad tada būna neįprastai ramu - daugelis žmonių jau miega, niekas neskambina, netrukdo. Ryte, pasirodo, būna dar ramiau, nes žmonių, kurie sugeba anksti keltis yra kur kas mažiau nei sugebančių ilgai nemiegot.
     
    Taigi, jei nei viena iš šių idėjų jums ryte atsikelt nepadės ir savo vertų atsikelt užsiėmimų neturėsit, galiu drąsiai teigt, kad ir anksti ryte jūs neatsikelsit, kad ir kiek svajosit. Todėl arba ieškokit gerų priežaščių arba... saldaus miego :)
  24. Patinka
    Jake sureagavo į CMYK CMYK darbai   
    Sveiki, norėčiau su jumis pasidalinti savo darbais bei sulaukti kritikos / patarimų. Mano pagrindinis siekis - tobulėti. Todėl neidrovėkite :D
     
    Iliustracijos (photoshop/wacom):
     
    http://img694.imageshack.us/img694/1963/donotdisturba.jpg
    http://img594.imageshack.us/img594/923/entrytomonsterland.png
    http://img14.imageshack.us/img14/1094/shomenw.jpg
    http://img24.imageshack.us/img24/3726/robotukas.jpg
    http://img201.imageshack.us/img201/433/roseht.png
    http://img14.imageshack.us/img14/851/swanqueen.jpg
    http://img831.imageshack.us/img831/5884/avisj.jpg
     
    Iliustracija tradicinėmis priemonėmis:
    http://img831.imageshack.us/img831/4346/67569140.jpg
     
    Plakatas:
    http://img10.imageshack.us/img10/7278/78254886.jpg
     
    Fontas / viršelis ZINUI:
    http://img837.imageshack.us/img837/8445/dsc0006vn.jpg
     
    Pakuotė / dizainas kavai ( pakuotės maketas aišku ne naujas, ir ne mano sugalvotas ):
    http://img593.imageshack.us/img593/9880/pakuote.jpg
     
     
    Tai tiek. Kolkas logotipų variantų neturiu, bet turėsiu. Tad kai sukursiu ką naujo - pasidalinsiu :) Ačiū už dėmesį!
  25. Patinka
    Jake gavo reakciją nuo Domius Gyvenimas ir mokslas Anglijoje (Maidstone)   
    Užmačiau kelias temas užvestas apie žmonių patirtį Anglijoje, ir sugalvojau prisidėti prie jų. Galbūt bent vienas koks žmogus ras kokios naudingos/įdomios informacijos ^_^ Informacija manau labiausiai tiktų jaunimui, mąstančiam apie mokslą Anglijoje dar prieš universitetą.
     
    Pagrinde mačiau patirtį jaunų žmonių dirbančių fabrikuose ir pan. - pats ten nedirbu, kadangi mokinuosi koledže ir pačiam 18 sueis tik kelių sav. bėgyje, todėl turbūt mano pasakojimas bus šiek tiek kitu kampu. Nors gyvenu tų laukų bei fabrikų atmosferoj, todėl ir apie juos galiu papasakoti nemažai.
     
     
    Anglijoj gyvenu ir mokaus antrus metus (prieš tai čia praleisdavau tik šiek tiek vasaros). Rašliavą pradėsiu nuo mokslų, kadangi tai buvo mano pirminis tikslas persikraustant čia ir dabar užima pagrindinę dalį laiko :)
     
    Mokslas
     
    Studijuoju IT kursą koledže, Kent'o "sostinėj" - Maidstone. Atvažiavau be nieko - nelaikiau jokių anglų kalbos testų, neturėjau jokių išsilavinimo popierių ar pan., išskyrus 10 klasės atestatą, kuris nieko nereiškė ir net niekam nerodžiau jo. Susitariau su koledžu dėl interviu į ESOL (English for Speakers of Other Languages) kursą. Atėjus nusivedė visą grupę žmonių į klasę kur mums davė anglų kalbos testus. Žmonių buvo iš įvairių šalių, su labai įvairiom anglų kalbos žiniom - nuo neblogai susikalbančių iki vos kelis žodžius pratariančių. Pirmas testas buvo ypač lengvas, tokie sakiniai kaip "I am going to shop". Užpildžiau labai greitai, tuomet davė man Level 1 testą (pagrindiniai 5 lygiai yra Entry 1, Entry 2, Entry 3, Level 1 ir Level 2). Užpildęs jį atidaviau atsakingam asmeniui ir tuomet mane pakvietė pasikalbėt į atskirą kambarį. Sakė, jog testą užpildžiau ganėtinai neblogai ir turėčiau studijuoti Level 2. Tačiau man labai pasisekė - Level 2 šiais metais nebedėstė, ir kadangi palyginus su grupe mano anglų kalba buvo išties nebloga, sakė bandyti stoti tiesiai į IT kursą. Išties apsidžiaugiau - sutaupiau bent metus! :) Kas dėl mano anglų kalbos tuo metu - man suprast ką jie šneka ir pačiam kalbėt išties nebuvo lengva, tačiau rašyba, gramatika ir pan. nesiskundžiau, turbūt tas man ir padėjo sutaupyti tuos metelius. Taigi, lėkiau pildyti paraiškos į IT kursą.
    Nežinojau kurį lygį rinktis, tai įrašiau kelis pradinius. Pagrindiniai kursai yra Level 1, Level 2 ir Level 3. Aukštesni leveliai jau yra further education (ar kaip univeras ar kaip vietoj univero - tiksliai nesupratau). Pakvietė mane į intervių į Level 1. Trumpas pokalbis su kurso mokytoja - ir mate priėmė unconditional - be jokių papildomų sąlygų. Dar viena džiuginanti naujiena :) Taip prasidėjo mano mokslai šiame koledže.
    Pirma savaitė yra induction week - supažindinimas su koledžu - mokytojais, pastatais ir pan. Apvedžioja aplink koledžo teritoriją, supažindina su kursu, užregistruoja į koledžo sistemą ir t.t. :) Kas kurse dėstoma tiksliai nepamenu :D Tai yra dėl dar vieno gan gero įvykio mano mokslų pradžioje - prabėgus apie savaitei po mokslų pradžios, mane bei vieną latvį mokytoja pasikvietė ir pranešė, kad mus perkelia į Level 2 - mat mes dirbam žymiai greičiau nei likus grupė, o ten kaip tik buvo du mokiniai priklausantis pirmam lygiui. Dar vieni meteliai sutaupyti! :)
    Taip atsiradau Level 2 kurse, kurį baigiau praeitais metais. Kursas buvo palyginus nesunkus ir dėstė įvairius dalykus. Kai kurie buvo įdomus, kai kurie ne tiek :) Kiek dabar prisimenu, į kursą įėjo Kompiuterinė Grafika, Darbas bei komunikacijos IT industrijoje, Web Development, Spreadsheets (Excelis), Games Development ir pan. Apskritai mokslas išties skiriasi nuo mokyklos - pamokos vyksta 1 - 2.5 valandos, pertraukos dažniausiai po puse valandos. Jokių testų, kai klasėje negali būti jokio šnabdžėsio ar garselio garsesnio už pėlės pyrstelėjimą nebuvo. Laisvai gali bendrauti su šalia esančiais žmonėm, diskutuoti užduotis ir panašiai - žymiai daugiau laisvės. Į mokytojus kreipiesi vardu ir pagalbos sulauksi visada. Kaip minėjau testų nebuvo, tačiau visi pažymiai susidarė iš Assignment'ų, t.y. užduočių, kurias priduodi oficialiai (kaip kontrolinį mokykloje). Pažymiai yra 4 - Fail, Pass, Merit ir Distinction. Kad gauti diploma, turi minimaliai išlaikyti (Pass) absoliučiai visus Assignment'us. Kiekvienam Assignment'ui duodami du šansai: priduodi, gauti atsakymą ką pataisyt (jei reik), priduodi vėl ir tikies išlaikyt. Merit ir Distinction yra aukštesni "pažymiai". Kiekviena užduotis kiekvienam Assignment'e turi savo "kriterijų", pvz už pirmą užduotį yra P1, už antrą P2, už trečia M1, už ketvirtą D1. Gerai padarai visas P užduotis - gauni Pass, jei gerai padarai visas P ir M užduotis, gauni M ir t.t. Gale metu gauni vieną Overall pažymį, kuris būna diplome ir apskaičiuojamas nuo visų metinių pažymių (nuo Pass iki Distinction* (su žvaigždute)). Antram levelyje P užduotis dažniausiai yra gan lengvos, o M ir D užduotis dažniausiai reikalauja daugiau rašymo, lyginimo, informacijos gylio ir panašiai. Nors rašyti daug nebuvau pratęs, metus sugebėjau baigti su bendru pažymiu D* ir taip nukeliavau į Level 3.
    Level 3 extended kursas trunka du metus (bent jau mano koledže) ir tik pradėjau jį šį Rugsėjį - daug pasakyti negaliu, tačiau iki šiol visur buvo žymiai daugiau rašymo. Išties kursas yra sunkesnis, parašau per pamoką apie tūkstantį žodžių dažniausiai (jei reikia rašyti, tačiau neretai daug laiko užtrunka research'ai bei praktiniai darbai, pvz grafikos). Praeitais metais namuose nedirbau nei kartelio - šiais jau tenka nemažai laiko skirti rašymui namuose, norint pasiekti aukščiausių pažymių.
     
    Na štai, apie patį mokymąsį labai išsiplėčiau, trumpai aprašysiu ir kitus aspektus.
     
     
    Žmonės
    Su žmonėmis išties problemų neturiu :) Visi labai malonus, visada padeda, padėkoja ir atsiprašo visada už bet ką. Pats gyvendamas tokioj aplinkoj labai greitai išmoksti gerų manierų. Duris visada palaikys jei eini už jų, o už palaikymą visada padėkos. Taip pat, nemačiau nei vieno atvėjo, kai kas nors tyčiotųsi (kalbų apie tikras, piktybiškas patyčias) iš kitų koledže ir panašiai. Palyginus su mokykla, koledže visa atmosfera žymiai labiau "suaugus". Už koledžo ribų visi taip pat labai malonūs ir pagalbūs. Diskriminacijos kaip ir niekad nejaučiu :) Pasakius iš kur esu dažniausiai turiu aiškint kas tas Lithuania :lol: Tačiau man asmeniškai tai problemų nesukelia. Nors diskriminacijos kaip ir nėra, tačiau neslėpsiu, jog mano pagrindinis bendravimas yra su užsieniečiais - latvis, kurdistanas (nežinau ar taisyklinga taip sakyt), mongolė, šveicarė, ukrainietis ir pan. - bendravimo ratas išties internacionalinis :) Tačiau ryšį palaikau gan artimą ir su keliais anglais.
    Naktinis gyvenimas mano miestelyje gan aktyvus. Pats daug klubuose nebuvau, tačiau kelis kartus nuėjus (su netikru ID) skųstis labai negalėčiau - muzika padori kaip ir daugumoje klubų, per daug girtų dažniausiai nebūna, visi išlieka malonūs ir panašiai :) Netikras ID visad praslysdavo, tačiau kas įdomu, kad ID čia visada prašomas - tiek klubuose, tiek perkant alkoholį ar net žiebtuvėlį (pačiam kartą nepardavė :lol: ) ir girdėjau kažkam nepardavė peleninės :lol:
     
     
     
    Darbas
    Pats nedirbu, tačiau trumpai galiu užsiminti apie darbą - vergavimas. Ištikrųjų darbas fermose (tiek laukuose tiek packhouse'uose) yra labai sunkus, o užmokestis visada minimumas. Laukuose žmonės dažniausiai gauna mažiau, tačiau darbo valandos irgi mažesnės. O dažniausiai gauni tiek, kiek dirbi - pririnki vaisių ar pan. Fabrikuose dažniausiai gauni valandinį atlyginimą, tačiau dirbi kaip robotas - stovi ir atlieki tą pačią funkciją 8 - 15 h per dieną (pvz stovi prie linijos ir perrinkinėji uogas ištisą dieną).
     
     
     
     
    Na kolkas tiek, ir taip jau matau išsiplėčiau šiek tiek :lol: Jei yra klausimų - maloniai prašom klausti, o jei bus susidomėjimas galėsiu apie kažką dar/plačiau parašyt.
     
    Tai tiek, ačiū už dėmėsį bei sėkmės ;)
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...