Pereiti prie turinio

Inkaras

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    105
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    88.5%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Inkaras sureagavo į wicked Vadimas Zizas naudingi/motyvaciniai video   
    Ai, o jei į temą, tai mano nuomonė apie seminarą - tipinis motyvacinis seminaras, kuris realiai jokios naudos neneša. Galbūt kažkokiems "svajotojams" ir užsidegs akys pasiklausius "sėkmės istorijų", bet realiai tai nu.. Pasižiūrėjau kelias tas "bullshit story", tai tas formatas "story" ir kažkokio fenomenalaus pavyzdžio pateikimas tai biški taip.. nu per silpna ir tiesiog pritempta :)
     
    Čia panašiai kaip kad visuomet visi tipo "nx man tas mokslas styvas jobsas ir geitsas nieko nebaigę ir va kokie multimilijonieriai", bet kad N kartų daugiau žmonių be išsilavinimo stroikėse dirba tai px. Bet jūs nebijokit, motyvuokitės, imkit paskolas, nesėdėkit vietoje ir DARYKIT!!!!! jei pasisekė vienam iš milijono - pasiseks ir jums, just do it - reikia tik noro ir žiūrėk jau su maxima konkuruosit :) O jei nepasiseks (t.y. netapsit sekančiu jobsu) - ką padarysi, bandykit dar kartą, ir dar kartą, ir dar kartą - kadanors tikrai pasiseks, gi va pasisekė keliems iš kelių milijardų, kažkada ir jūsų eilė ateis! :D
     
    Nemanau, kad verslas yra skirtas visiems. Nemanau, kad betkam, kas įdės pastangų ir noro - pasiseks. Ne visi turi pakankamai "košės" galvoje, kad sugebėtų prasisukti. Bet - visi turi svajonę būti sėkmingu, važinėt bugačiu, gyvent viloje ir pan. Tokie seminarai, kur kažkas bando motyvuoti - didžiajai daliai žmonių tik suteikia tuščių vilčių ir iliuziją, kad pasisekti gali ir jiems. Nepykit, būkim realistais, bet taip nėra. Ir tada vat pagalvot reikėtų, ar gerai tos tuščios viltys, ar, visgi, ne? :)
     
    p.s. dar pridėsiu - mano nuomone, seminaras būtų kurkas įdomesnis ir kokybiškesnis, jei kiekvieną "bullshit story" paneigtum SAVO (na ar bent jau kažkokiu žemiškesniu) pavyzdžiu, o ne tokiais average joe kaip edisonas, fordas, linkolnas, ronaldo, džeksonas ir kt.
  2. Patinka
    Inkaras sureagavo į diablom 27 metai ir nesu turėjęs merginos   
    Keli mano pastebėjimai, ką aš supratau sulaukęs 30+ amžiaus:
     
    1. Kad atvirkščiai, nei daug kas mano, žmonės nėra skirti gyventi poroje. Laimingai gyvena nebent tie, kurie kartu praleidžia tik ganėtinai mažai laiko kartu, kad spėti stipriai pasiilgti, vykdyti savo mėgstamas veiklas atskirai. Kitais atvejais, gyvena, nes patogu, bijo išsiskirti, turi bendrų įsipareigojimų, ar vaikų. Nors ir gražiai atrodo viešumoje, tačiau dauguma jų tikrai nesijaučia laimingi. Visi žmonės tiesiog per daug skirtingi ir nors pradžioje atrodo, kad tuos skirtumus gali maloniai priimti, ar net kaip tik smagiau, kad jų yra, po kelių metų tai pradeda slėgti. Taip pat, dažnu atveju partneriai vienas kitą blokuoja ir stabdo tobulėjimą, nes koncentruojasi vienas į kitą, ar bendras veiklas.
     
    2. Daug kas sako - investuokite į save, skaitykite knygas, mokykitės naujų dalykų, sportuokite ir kitaip tobulėkite. Su šituo punktu reikia atsargiai. Turite suprasti, kad jums tobulėjant, mergina, draugai, tėvai, kolegos ir kiti artimieji tikriausiai liks savo vietoje, nes tik nedaugelis investuoja į save. Juk patogiau grįžus po darbo sėsti prie TV, nei skaityti knygas, ar mokytis naujos veiklos. Jei jūs tobulėsite, o aplinkiai ne, jums taps neįdomu bendrauti. Tai net ims erzinti ir, arba jūs bendrausite tik iš reikalo, arba ryšiai turės nutrūkti. Iš dalies tai gerai, nes tikėtina, kad susipažinsite su įdomesniais, daugiau pasiekusiais žmonėmis, bet čia vėlgi, ilga nauja diskusija. Tuomet pradedi galvoti, buvai laimingesnis tuomet, ar esi dabar.
     
    3. Niekam - nei draugams, nei tėvams, nei merginai nepasakokite savo pajamų. Net jei jos jums ir neatrodo didelės. Šioje vietoje būtų galima išsiplėsti, tačiau pirmiausia jus, jūsų dovanas ir gerus darbus visi vertins žymiai labiau.
  3. Patinka
    Inkaras sureagavo į itlead UX pradžiamokslis - UX įvadas ir tinklalapių panaudojamumas   
    Intro
     
    Sveiki,
     
    Esu šiame forume jau beveik dešimtmetį, per tą laiką perskaičiau daugybę naudingos informacijos, susirinkau nemažai kontaktų, galbūt ne visuomet pateisindavau kontaktų lūkesčius, o bet tačiau, visi tobulėjam ir mokomės iš klaidų :) Bėgant laikui pradėjau jausti, jog esu skolingas šio forumo bendruomenei ir nusprendžiau, jog reikia įnešti ir savo indėlį į forumo sukuriamą vertę, ypač dabar, kai forumas pakankamai apleistas. Paskutinį kartą kažką rimčiau rašiau brandos egzamino metu, be to labiau mėgstu dėti kablelius nei taškus, tai jei bus kažkokių nesuprantamų vietų, komentuokit, pataisysiu. Po tokio ilgo ir nenaudingo intro, galima pradėti straipsnį :D
     
     
    Kas yra UX (Intro 2)
    UX - User Experience, galima versti "naudotojo patirtis". Tai galima apibūdinti paprasčiausiai tuo, ar žmogui buvo patogu, gera naudotis jūsų sistema. Beveik visi tikrai puikiai žino jausmą, kai apsilankius kokiam nors puslapyje ištinka emocinė krizė, nes atrodo, kad niekada nerasi to, ko norėjai, pvz.: daugybėje valstybinių tinklalapių naršyti yra tikras hemorojus (juk kam leisti pinigus papildomai, kai net elementariam funkcionalumui neskiriamas reikalingas dėmesys: Internete plinta atviras „Sodros“ tinklalapio kodas su keiksmažodžiais). Taip pat turėtų būt ir pažįstamas jausmas, kai atsidarius puslapį jautiesi lyg namie - atrodo nė nereikia galvoti, ką spausti, kad rastum norimą informaciją. Taigi, sąvoka yra labai plati, bet sukonkretinus galima teigti, kad gero UX siekis - kad naudotojas norėtų lankytis jūsų tinklapyje. Šiame straipsnyje ne tik apžvelgsiu dažnai daromas klaidas, bet aplamai paaiškinsiu apie panaudojamumą, kad paprasčiausiai atkreiptumėt dėmesį ar jūsų kuriamas produktas atitinka išvardintus punktus (daug klaidų galima išmąstyti ir logiškai, be papildomo išsilavinimo).
     
     
    Kodėl UX yra svarbu
    UX yra svarbu, nes dar labai daug tinklalapių, ypač Lietuvoje yra neitin draugiški naudotojui. Vis dar populiaru programuoti taip, kad "svarbu veikia" ir daryti dizainus taip, kad "svarbu gražu". Perpildytoje rinkoje UX dažnai yra vienas tų aspektų, kuriuo lengva nugalėti konkurentus ir susirinkti lengvus pardavimus (ypač el. parduotuvėse). Vis dar netikit? Paskaitykit, kaip paprasčiausias UX sprendimas Amazonui pridėjo papildomus 300 milijonų dolerių per metus. The $300 Million Button
     
    UX susideda iš daug dalių, tačiau toliau narpliosiu tik vieną - panaudojamumą: iš ko tai susideda, taip pat apžvelgsiu keletą dažniausiai daromų klaidų ir kaip jas reikėtų taisyti.
     
    Panaudojamumas - kas tai?
    Trumpai: (sistemos, įrenginio ar kt.) naudojimo patogumas.
     
    Kiekvieno tinklapio, e-shopo, ar bet kokios kitos internetinės sistemos (taip pat ir daiktų, bet apie tai neišsiplėsiu) panaudojamumą galima įvertinti. Nėra kažkokio oficialaus įvertinimo mato skalėje nuo 1 iki 10, tačiau bent jau subjektyviai galime pasakyti ar tinklalapio panaudojamumas yra blogas, pakankamas, geras, puikus ir pnš. T.y. naudojant bet kokį tinklapį, galima įvertinti - ar juo naudotis patogu ar ne - tai ir bus panaudojamumo įvertinimas.
     
    Iš ko susideda panaudojamumas?
     
    Panaudojamumas susideda 6 pagrindinių parametrų:
     
    Atpažįstamumas - kaip lengvai galima pradėti naudotis sistema, turint analogiškos sitemos naudojimo patirties. Pvz.: įprasta, kad įvairūs langai kompiuteryje yra išjungiami viršutiniame dešiniajame kampe esančiu X. Jei apsilankius jūsų tinklapyje iššoks modalinis langas, kurį užverti galima tik paspaudus kairėje esantį O simbolį, bus labai blogai.
    Vienas geras pavyzdys - programų instaliavimas. Esame pripratę visada spausti "Next", "Next", o norint grįžti - kariau esantį "Back" arba dešiniau esantį "Cancel":

    klaida, kurią padarė Microsoft:

    t.y. nurodo spausti mygtuką "Back", tačiau grįžti atgal buvo galima tik spaudžiant rodyklę kairiame viršutiniame kampe. Galbūt interneto naršyklėje tai atpažįstama, tačiau instaliuojant programas tikrai ne.
     
    Taip pat dar vienas geras, t.y. blogas pavyzdys - šis forumas ir failų prikabinimas jame. Labai logiška galvoti, kad įkėlus failus jie bus automatiškai pridėti publikavus pranešimą, tačiau reikia spausti "Pridėti šį failą", kas yra visiškai neintuityvu ir bent jau man, niekur kitur neregėta praktika. Geriausia būtų - aplamai leisti CTRL+V pagalba tiesiogiai įklijuoti paveikslėlį į tekstą.
     
    Dar vienas LABAI BLOGAS pavyzdys - delfi.lt portalas (tai tik parodo, kad net didieji tinklalapiai UX neskiria pakankamo dėmesio ir nukonkuruoti juos šiuo atžvilgiu pakankamai nesudėtinga). Mobilioje versijoje įėjus į kokį nors straipsnį iš pagrindinio puslapio logiška manyti, kad viršuje paspaudus delfi nuorodą grįšite į pagrindinį puslapį. Bet ne - grįžtate į konkrečios skilties pagrindinį puslapį ir "paprastuoju būdu" atgal į pagrindinį negrįšite - reikia spausti kairėje pusėje esančią piktogramą (kas irgi blogai, žr.: dažniausiai pasitaikančios klaidos) ir pasirinkti "Pagrindinis puslapis".

     
    Išmokstamumas - kaip lengva išmokti naudotis sistema. Viskas turėtų būti kuo paprasčiau ir aiškiau, kad išmokti naudotis pvz.: nauja buhalterine programa būtų kuo paprasčiau.
     
    Apsauga nuo klaidų - vienas iš svarbiausių kriterijų aplamai, kuomet susiduriama su kritiškai svarbiu informacijos tikslumu: verslo valdymo sistemose, įvairių įrengimų valdymo sistemose ir pan. Šis aspektas dažnai ignoruojamas ir pasikliaujama naudotoju, kad jis klaidų nedarys. Tai yra labai blogai, nes klaidas daro visi ir nuolatos. Niekada negalima galvoti apie sistemos naudotojus kaip apie save: jeigu galvojate, kad "tikrai visi supras, kad...", tai labai smarkiai klystate. Pvz.: kuriate skelbimų portalą, skelbimo įdėjimo lange yra laukelis "kaina". Jo nevaliduojate, nes galvojate, kad "visiems ir taip aišku, kad čia kaina skaitmenimis", tačiau tikrai atsiras kokia nors Marytė iš Pagėgių rajono, kuri įrašys "penkiolika eurų, galime derėtis". Geriausiu atveju naudotojas gaus programinę klaidą, kad į integer tipo laukelį bando įrašyti string'ą, blogiausiu atveju, jei duombazėj kaina saugoma kaip tekstas - užluš kainos pasirinkimo slaideris paieškoj ir bus nepasiekiamas visas tinklapis. Dėl to, kad nepadarėt vienos validacijos.
     
    Veiksmingumas - šis kriterijus nurodo, kad kuriama sistema turi būti veiksminga. T.y. naudotojas turi ne tik aiškiai, bet ir kuo paprasčiau/greičiau atlikti norimus veiksmus. Svarbu visur, kur įmanoma sumažinti naudotojui reikiamų atlikti paspaudimų kiekį (kol tai neprieštarauja kitoms UX taisyklėms). Šioje vietoje dažnai susiduriama su požiūriu "svarbu veikia". Kaip ir atpažįstamumo atveju, geras pavyzdys - šio forumo paveiksliukų įkėlimo sistema. Kur kas veiksmingiau būtų padaryti multi-upload, kuris sukeltų visus paveiksliukus skelbiant įrašą. Dabar norint įkelti 10 paveiksliukų reikia atlikti net 30 paspaudimų - "choose file" -> parinkti failą iš kompiuterio -> "pridėti šį failą". Gal forume problema ir nėra labai aktuali, bet pvz.: verslo valdymo sistemoje, kurioje gali tekti įkelti šimtus dokumentų per dieną, tai būtų visiškas efektyvumo žudymas.
     
    Prienamumas - galimybė naudotis sistema nepriklausomai nuo aplinkos sąlygų ir žmogaus negalių. Geras ir man labai patinkantis pavyzdys - 15min mobilioji versija ir labai patogi galimybė keisti šrifto dydį.

     
    Estetika - paprasčiausiai reiškia tai, kad dizainas turi būti patrauklus akiai. Spalvos turi būti suderintos, dizainas negali būti per daug apkrautas - dažniausiai (bet ne visada!) - minimalistinis dizainas yra geriausias. Šia tema galima parašyti atskirą straipsnį (ir net ne vieną) - jei toks poreikis bus, gali laukti ir antra šio straipsnio dalis :)
     
     
    Dažniausiai daromos klaidos
    Taigi, apžvelgėm, kas sudaro panaudojamumo sąvoką. Daug klaidų galima išvengti vien tik galvojant ar tai yra pvz.: lengvai išmokstama, veiksminga ir t.t. Tuo pačiu metu, daug problemų galima išvengti ir mokantis iš svetimų, o ne tik savo, klaidų. Žemiau - dažniausiai daromų klaidų sąrašas, kurį galite papildyti komentaruose (pridėsiu į straipsnį).
     
    * Mobilioje versijoje meniu - kairėje pusėje. Telefonas dažniausiai naudojamas dešine ranka. Didelių matmenų telefonuose kairys viršutinis kampas nykščiu tampa paprasčiausiai nepasiekiamas ir tenka pasitelkti kitą ranką, kad išskleistumėme meniu. Kairėje pusėje viršuje geriausia įdėti įmonės logotipą ar panašią informaciją.

     
    * Viršutinė juosta (header) visuose puslapiuose turėtų būti vienoda. Žr. atpažįstamumo pavyzdį Delfi portale.
     
    * Automatiškai iššokantys modaliniai langai. Taip, automatiškai iššokantys pop-up langai padeda susirinkti naujienlaiškių prenumeratorius, tačiau bendruoju UX atveju - tai blogis. Ypač, kai jie iššoka kiekvieną kartą. Prisegu vz.lt pavyzdį - modalinis langas iššoko pagrindiniame puslapyje, buvo uždarytas, tačiau iššoko dar 3 kartus naršant po straipsnius.

     
    * Elektroninėje parduotuvėje - apmokant krepšelį draudimas grįžti atgal. Apmokant prekių krepšelį visuomet turėtų būti galimybė grįžti, pakoreguoti jau atliktus žingsnius. Prikabintas pigu.lt pavyzdys. Logiška manyti, kad esant mokėjimo stadijoje ir norint pakeisti pristatymo būdą, turėtų užtekti spragtelti ant užrašo "Pristatymas". Tačiau užrašas - tik tekstinis. Jei persigalvojote dėl pristatymo, teks visą procesą kartoti iš naujo, nes grįžti atgal - neįmanoma.

     
    * Neinformatyvūs klaidų pranešimai.

    Naudotojui pateikti klaidų pranešimai turi būti aiškūs ir suprantami. Visokie "Įvyko klaida", "Įvesti neteisingi duomenys" yra blogai. Labai populiarus blogasis pavyzdys - prisijungimo formos. LABAI dažnai suvedus blogus duomenis gauname pranešimą "Įvesti neteisingi duomenys". Reikėtų parašyti - ar blogas slapyvardis, ar slaptažodis. Dažnai bandant jungtis prie senų account'ų sunku prisiminti slapyvardį ir tokios klaidos viską tik dar labiau apsunkina. Aišku, čia programuotojų tingėjimo pavyzdys, nes kur kas lengviau patikrinti vartotojo vardą ir slaptažodį bendrai negu atskirai.
    Papildymas - kritinio saugumo sistemose (el. paštas, finansiniai instrumentai ir t.t.) apibendrintas klaidos pranešimas "neteisingi duomenys" prideda saugumo - tad tokiu atveju saugumas > UX.
     
    Dar vienas pavyzdys - žemiau.

    Šiuo atveju - naudotojas gauna informaciją, jog blogai suvedė pašto kodą, tačiau negauna informacijos, koks tas kodas turėtų būti. Teisingas pavyzdys:
    The postal code has an incorrect format. The correct format is: XXXXX
     
     
    Pagrindinės taisyklės
    Atsižvelgiant į panaudojamumą ir UX apskirtai, galima išskirti dvi pagrindines taisykles:
     

    Negalvokite apie naudotoją kaip apie save.
    Pati svarbiausia - Jei naudotojas kažko nesupranta, tai - JŪSŲ PROBLEMA, o ne naudotojo.

     
     
    Outro
    Straipsnį ketinu pildyti, tačiau jeigu turite kokių nors pastebėjimų, papildymų - būtinai rašykite. Nuo mūsų visų priklauso ar ši informacija išliks aktuali, ar nuguls interneto dulkėse kartu su straipsniais apie puslapio stilizavimą table tag'ais ar google PR svarbą:) Taip pat atsiprašau, jei rasite rašybos ar nedidelių loginių klaidų sakinio struktūroje - straipsnį rašiau vakarais, tad tikrai ne "šviežia galva". Taip pat straipsnį įdėjau į skiltį "Tinklapių kūrimas", nes jis netinka nei į Programavimo, nei į Grafikos skiltį, kadangi aktualus abiejų sričių specialistams. Jei adminams pasirodys kitaip - perkelkite.
     
     
    Informaciją platinti ir atkurti leidžiama tik įterpus nuorodą į šaltinį - misijaverslas.lt
  4. Patinka
    Inkaras sureagavo į mindaugasss1 Mokykitės iš geriausių kokia motyvacinė istorija   
    Cia tiem kas nemate :D
  5. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Jasinka Woocomerce reike pagalbos   
    Nuo WooCommerce 3.3 versijos šią vietą perkėlė į Konfigūruoti>WooCommerce>Produktų katalogas (arba jeigu anglų kalba - Customize>WooCommerce>Product Catalog
  6. Patinka
    Inkaras sureagavo į Skraidytojas Negaliu apsispresti del darbo uzsienyje   
    O tai ką tu turi prarasti? Realiai gi nieko :) Čia 21 amžiaus baimės - kai bijom ne kažkokių realių pavojų, o skaičiukų galvoje... Į tuos 2K žiūrėk kaip į bottom line ir nebeliks problemos. Ką gauni likdamas komforto zonoj? Tuos pačius 2K. Ką gauni išėjęs iš komforto zonos? Neribotas galimybes.
     
    O kas blogiausio gali nutikti? Nu tarkim grįši į Lietuvą tuščias be pinigų. Ir neturėsi jokių gerų pasiūlymų. Tai padirbėsi taksistu 3 mėn., padalinsi vizitines keleiviams, sėdėsi linkedin'e pertraukų metu - ir tikrai per tiek laiko vėl susirasi tą patį 2K darbą :) Tai netgi pats blogiausias scenarijus nėra baisus. O kad iš tikrųjų grįžtum tuščias - tai čia dar ir pasistengt reikėtų manau...
     
    Nebijok atsidurti duobėje. Kaip man vienas milijonierius pasakojo: duobė yra puikus laikas, nes iš duobės - vienintelis kelias yra tik į viršų... Duobė duoda daug pamokų. Iš savo pirmosios duobės iššokau į naujus level'ius, apie kuriuos anksčiau tik svajoti galėjau. Dabar greitai ateis antra duobė. Ir džiaugiuosi tuo... Nes neturiu kito pasirinkimo. Pasiduoti baimei nėra prasmės - greičiau išprotėčiau, jeigu leisčiau protui nuolat svarstyti apie tai kas laukia...
     
    Trump'as buvo kažkada -9 milijardų $ duobėje (skolose). Ir išgyveno. Taip, kad Tu, žmogau - nustok juokint pasaulį, ir padaryk tai, ką pats žinai, jog turi padaryti. Sėkmės.
  7. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo djjmz PHP Regex problema   
    https://regex101.com/r/EL1gCF/3 - toks variantas tinka?
  8. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo SofteriZ Duomenų išpostinimas   
    <select name="miestas" class="textbox"> <option value="1" <?= (($_POST['miestas'] == 1) ? 'selected="selected"' : '') ?>>Vilnius</option> </select>
  9. Patinka
    Inkaras sureagavo į audrelis10 Išmanusis iki 400 EUR   
    OnePlus 2?
  10. Patinka
    Inkaras sureagavo į baltrima konsultacijas gyvai įdiegti į svetainę.   
    Gal pradziai tapatybe pasitvirtink pries teikdama kazkokias paslaugas?..
  11. Patinka
    Inkaras sureagavo į Arvis Patirtis dirbant pusę metų programuotojų (web developerių) įmonėje   
    Šiuo postu noriu galbūt labiau supažindinti žmonės, kaip maždaug vyksta viskas IT įdmonėje (Tikrai nežinau ar taip būtent visuose taip vyksta ar pnš. Tiesiog papasakosiu iš savo patirties).
     
    Šiek tiek apie tai, kaip gavau darbą. Pernai vasarą pabaigęs antrą kursą, nusprendžiau nebefreelancinti (programuoju tiek frontend (koduoju iš PSD į HTML) tiek backend (programuoju PHP, pramokęs buvau laravel frameworką tuo metu)), o įsidarbinti įmonėje, buvau dviejuose pokalbiuose (atrodė WOW, manęs visi nori :D), bet iš tų pokalbių nieko doro nesigavo ir neįsidarbinau (įmonės specilizavosi WEB projektais), daugiau negavau pasiūlymų atvykti į pokalbį darbo. Vienintele įsidarbinimo galimybe mačiau tik "NFQ akademijos" pabaigimą. (viena kart teko dalyvauti teste, bet neatrinko manęs), tai šįkart labai ruošiausi ir išlaikiau testą ir papuoliau į akademiją, tenais išmokau Symfony 2 frameworką (dauguma WEB įmonių su juo programuoja) ir pavyko sukurti netgi geriausia projektą iš visų esančių (ale pasigyriau :D), bet neesmė. Pabaigus ją gavau, pasiūlymą dirbti (aišku pirma buvo pokalbis ir techninis pokalbis, kad žinoti kokie mano skilai).
    Nepasakosiu prie kokių projektų dirbu ar ant ko dirbam(na symfony, kad naudojam tai nepaslaptis :D) ar kiek uždirbu, pasakosiu pačia esmę.
    Prie projeto dirba maždaug 3-5 žmonės, kurie naudojasi GIT'u (yra ir SVN ir kitos versijavimo sistemos) (tai kodo versijavimas, esmė, kad visi projekto failai yra talpinami, kaip ir hostinge, (paprasčiau pasakius) ir jie prieinami kiekvienam komandos nariui, padarius pakeitimus ar pnš. kode, įmeti, kad kiti patikrintu ką parašiau, duoda pastabų ir priimtu mano pakeitimus prie bendru failų (čia papasakoti reiktu atskiro posto, nes dabar tiesiog peržvelgiau paviršutiniškai manau, kad googlej daugiau galima rasti naudingos informacijos. (tiesiog galima plačiau goglėje suvedus: GIT workflow, merge ar pull request))). Kas dieną vyksta (dažniausiai rytais) vadinamieji scrum'ai, juose su komandos nariais ir projektų vadovu pakalbam, ką gero nuveikėm, aptariam problemas, įšūkius ar kokios užduotis laukia. Po scrumo einam dirbti. Dirbant visą esmė, kad tau reikia atlikti vadinamas užduotis - "taskus" (angliškai), paskaitęs užduoti įvertini laiką, per kiek laiko maždaug gali atlikti tą užduoti (su pertraukom ir kavos gėrimu) ir dirbi :). Vienas didžiausių malonumų dirbti su komanda, tai komunikacija, gali paklausti, kaip daryti vieną ar kitą dalyką, ar paprašyti pagalbos, ar, kad paaiškintu ir pnš. Man kaip atėjus pirmą kartą, klausdavau vos ne kasdieną, kaip tas kaip anas ir svarbiausia, kad man padėjo žmonės ir buvo geranoriški.
    Nesakau, kad visur taip yra būtent, gal kiti pridės iš savo patirties, kaip vyskta ir pnš. Tiesiog suspažindinau, kaip vyskta iš vidaus, bent jau pas mane įmonėj. Gal dar kažką praleidau, tai pasistengsiu papildyti. Ir nepykit, jei kas nerišliai skamba, pasakoti, man sunkiai sekasi :D
  12. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Auksinis Seimas ruošiasi blokuoti užsienio lažybų bendroves?   
    Cituosiu vieno žmogaus mintį iš Facebook: kai bus galimybė blokuoti portalus, nebus tokia didelė problema sugalvote pretekstą pridėti dar daugiau portalų.
  13. Patinka
    Inkaras sureagavo į Skuduras Visoms uždarbietėms - žiupsnelis sveikinimų Jūsų dienos proga!   
    http://s4.favim.com/orig/50/flower-girl-love-photography-sun-Favim.com-459314.jpg

     
    Merginos,
     
    Jūs esate tarsi skambūs varpai, į kurių virpesį atsiliepia mūsų paklydusios sielos. Tarsi laisvi drugiai, kuriuos taip trokštame kasdien regėti. Jūs esate mūsų siekiamybė nuo gimimo ligi mirties. Ir tai ne pabaiga... Bet laikas tarti skambų AČIŪ. Už viską, ką suteikiate mums. Už tai, kad esate. Šalia ar ne šalia, bet jūs - mūs širdyse. Sveikiname su Jūsų diena, mielosios!
  14. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Ignaz Klaida PHP kode   
    Tai kad tu kažkur ne ten kodą rašai... Yra modeliai, yra controlleriai, yra views, ten ir rašyk viską, o ne kurk atskirus failus
  15. Patinka
    Inkaras sureagavo į Dekis Kodėl IT bumas neįvyksta čia ir dabar?   
    Šiandieniniame gyvenime IT technologijos mus lydi kiekviename žingsnyje: kompiuteriai, išmanieji telefonai, galų gale, net išmanūs laikrodžiai ar akiniai mums padeda greičiau, lengviau atlikti darbus, bendrauti, naršyti internete. Dėl šios priežasties IT ekspertų atlyginimai tendencingai kyla, tačiau pačių specialistų kiekis auga lėčiau nei norėtųsi ir būtų naudinga Lietuvos ekonomikai.
     
    Lietuvos kolegijos ir universitetai kasmet paruošia po 1000 informatikų. Deja, bet to negana. Specialistai skaičiuoja, kad jau 2016 metais mūsų rinka reikalaus 140000 IT ekspertų kasmet. Tiesa, dar neaišku kiek iš tų šviežiai iškeptų "specialistų" gali nuveikti kažką daugiau nei įrašyti Wordpress TVS. Taip pat, dar dalis nubyra ir tų, kurie neapkenčia dirbti kolektyve, kabinete ar tiesiog nori būti visiškai atsakingi už save ir, tarkim, gyvendami Lietuvoje uždirbti Norvegišką atlyginimą, todėl pasirenka darbo sau (freelancinimo) kelią.
     
    Vadinasi, geriausių atveju iš visų naujų, į rinką išleistų itšnikų belieka pusė, kurie tikrai gali ir nori į ją įeiti. Būtent todėl įmonės 7 dienas per savaitę – 24h per parą nuolat kovoja dėl geresnio programuotojo, sistemų analitiko, inžinieriaus, sistemų architekto ar kurio nors kito aukštos kvalifikacijos specialisto priviliojimo į savo gretas, o tai, žinoma, IT atstovams garantuoja daug solidesnį nei vidutinišką atlyginmą. Tačiau, net ir nepaisant visų šių teigiamų faktorių, vis neatsiranda daugiau norinčių atrasti šią tikrų tikriausią aukso gyslą. Štai kelios priežastys kodėl:
     
     
    1. Z karta per daug priprato prie "čia ir dabar"
     
    Naujosios technologijos pripratino kiekvieną iš mūsų, o ypač jaunuosius vartotojus, viską, ko tik užsigeidžiame, gauti per kelias sekundes. Nors tai ir skamba fantastiškai, tačiau palaipsniui "čia ir dabar" filosofija iš apsipirkinėjimo, bendravimo ar paprasčiausios informacijos ieškojimo internete įsilieja ir į kitas mūsų gyvenimo sferas. Žinoma, skaudžiausia būna, kai tai pasireiškia kantrybės ir disciplinos reikalaujančiame darbe. Jeigu, yra toks žmogus, kuris nori ginčytis, jog programavimas neįeina į tokių darbų sąrašą, tai jis turbūt nėra pakliuvęs į situaciją, kai užstringi prie error'o kelioms valandoms, Google'as nesuranda jokio konkrataus sprendimo, o galiausiai išaiškėja, kad viso to kaltininkas tebuvo vienas mažytis nepadėtas skliaustelis ar taškelis. Tokiose situacijose, kur nepavyksta "čia ir dabar" jaunieji, naujų technologijų išlepinti, programuotojai dažniausiai ir baigia savo beprasidedančias karjeras.
     
     
    2. Baimė dėl burbulo sprogimo
     
    Kaip dabar siaučia IT mada, taip prieš prieš 6-7 metus siautė statybos. Tada visi, nežinodavę kur nori studijuoti, rinkdavosi statybų inžineriją ir nesiskųsdavo. Sklisdavo tuo metu dar niekada negirdėtos istorijos, kad dauguma studentų jau trečiame kurse gauna darbą ir ne už grašius, už europinį atlyginimą! Panašiai, kaip ir dabar, populiariausių dienraščių antraštes vis papuošdavo vienokia ar kitokia propagandinė, aukso kalnus siūlančia antraštė, o ir forume kartas nuo karto išlįsdavo panaši žinutė, dabar tik sukelianti šypseną:
     
     
     

    http://kernius.net/wp-content/uploads/2011/03/jusu-busima-profesija.png

     
    Ir tada atėjo krizė: statybos sustojo, tačiau statybos inžinierių ruošimas ne. Tai lėmė šios profesijos populiarumo burbulo sprogimą, nusinešusį galybė darbo vietų ir paskatinusį naują emigracijos bangą. Tai buvo taip neseniai ir palietė tiek daug žmonių, jog turbūt net ir kiekvienas šiandieninis abiturientas, rinkdamasis savo karjeros kelią, prisimeną tą sprogimą ir iki šiol nepasitiki burbulais, net ir tokiais, kuriem prognozuojama labai šviesi ateitis.
     
    3. Studijų nauda
     
    Programavimas toks dalykas, kurio neužteks išmokti vieną kartą. Su kiekviena nauja versija, atnaujinimu privalu sužinoti kažką naujo, nes atsilikęs, tu nebegalėsi įvykditi pagrindinės savo užduoties – padaryti darbą efektyviausių įmanomu būdu. Tačiau atrodo, kad Lietuvos švietimo sistema to nesupranta. Viskas prasideda dar mokykloje: daugelyje gimnazijų vis dar mokoma pasenusia Pascal kalba, kurios gabesnis mokinys, panoręs labiau pažengti programavime, praktiškai niekur negalės nei išbandyti, nei panaudoti. Situacija negeresnė ir Lietuvos universitetuose: dėstoma morališkai pasenusi medžiaga, kuri geriausiu atveju suteikia IT pagrindų pagrindus. Žinoma, egzistuoja ir stiprus IT technologijų universitetas ir geri specialistai dėstytojai, kurie myli savo darbą ir, nors ir nukrypdami nuo studijų programų, parodo tai, ko artimiausiu laiku reikalaus rinka, kas tikrai bus reikalinga, naudojama, o ne tik gražiomis raidėmis išspausdinta ant diplomo. Deja, geri pavyzdžiai sudaro absoliučia mažumą. Dėl visos šios situacijos kiekvienas stojantis į IT specialybę puikiai supranta, kad savarankiškai turės dirbti ir dirbti daug. Kitu atveju, net neverta ryžtis šiam gan dideliam žingsniui.
  16. Patinka
    Inkaras sureagavo į Silke Visiškas naujokas programavime. Įdomu kas tai yra, ką tokie žmonės veikia, kokios darbo sritys.   
    Pirmiausiai, labai smagu girdėt, kad mokyklinis kursas neatmušė noro programuoti. Nes šiaip jau ten baisu.
     
    Pagrindinis programuotojo skillas nėra išmoktų kalbų kiekis. Ir apskritai, siūlyčiau jas JAU mokytis pačiam, jei tave tai domina labiau, nei „nu reikia kur nors įstot“. Gali nors ir šią minutę pradėti nuo Python, Ruby, ar panašios. Tam jokių matematinių uždavinių, knygų, profesorių storais akiniais nereikia. :) Na gerai, su knygom persistengiau – geros knygos mokymuisi yra gerai. Norėjau pasakyti, kad nereikia kažkokių formalių mokymų – juk ne chirurgu žadi būti. Beveik bet kuriuo atveju tavo paties motyvacija bei pastangos, sukūrimas kažko, ką norisi sukurti pačiam, gali daug daugiau reikšti, nei nuėjimas į kokią „jaunųjų programuotojų mokyklėlę“.
     
    Univere, jei stosi į informatiką, gausi ir daug matematikos, kompiuterių architektūros, kitų dalykų. Daug pagrindų, daug ugdomų gėbėjimų suprasti, kas, kaip ir kodėl vyksta, o ne tik mokėti užrašyti kažką programavimo kalba.
     
    O kasdienis programuotojo darbas... Programavimas, žinoma. Aišku, tai nėra kodo rašymas 8 valandas per dieną. Labai dažnai daug svarbiau yra sukurti protingą sistemos architektūrą, sukurti veikimo modelį (sakyčiau, dizainą, bet lietuviškai tai labiau reiškia grafinį apipavidalinimą), bendradarbiauti komandoje, ir t.t. :) Pavyzdžiui, neatsimenu kas, bet turbūt ir ne vienas specialistas yra sakęs, jog dažnai svarbesnį vaidmenį vaidina ne pasirinkta kalba, o tinkamas duomenų stuktūrų bei algoritmų pasirinkimas ir išmanymas.
     
    Kokią sritį pasirinksi, priklauso nuo tavęs.
    Gali tiesiog apsistoti ties reprezentacinių svetainių kūrimu ir copy-paste principu kurti neįdomias svetaines grąžtus gaminančioms įmonėms.
    Gali specializuotis unikaliuose web/mobiliuose sprendimuose (pagalvok apie dabar ant bangos esančius Snapchat, ir panašius – tokiems „paruoštukai“ nesimėto).
    Gali galiausiai lįsti į kokią įmantresnę sritį: žaidimų kūrimą, desktop programas (Pixelmator pavyzdys turėtų įkvėpti :)), bet tai nebus taip lengva, kaip kartais gali būti padaryti svetainę (suinstaliavau TVS, užmoviau šabloną, pinigus gavau, klientai patenkinti, kad kažkas yra ir maždaug veikia).
     
    Programavimo pasaulis didelis, ir visų šių žmonių įrašai, kad ir kokie jie ilgi, visko neapibūdins.
  17. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Gesta2 Gesta2 Pristatymas   
    Sveikas, malonu ;)
  18. Patinka
    Inkaras sureagavo į zuts Akcija! .COM, .EU, .BE ir .FR domenai po 0.99€   
    http://internetodievas.com/wp-content/uploads/2014/08/fr-domenu-akcija.png

    Šiandien nusprendžiau pasidalinti prancūzų puslapiu kuris prekiauja domenais ir dabar vygdo išties gerą akciją. Šiuo metu šis domenų tiekėjas siūlo .com, .eu, .be ir .fr domenus po vos 99 eurų centus. Žinomo .eu domenų už tokią kainą kartais pasitaiko ir Lietuvoje, o .com demenų pigiau galime gauti Godaddy.com puslapyje naudojant nuolaidų kuponus, tačiau .fr ir .be domenai išties retai pasitaiko už tokią kainą, o atvirai kalbant pats pirmą kartą radau .fr ir .be domeną metams vos už 99 centus. Prancūzų rinkai skirti .fr domenai ypač patiks su CPA ir PPD dirbantiems žmoniems kadangi ten mokama daugiausiai už būtent žmonių iš prancūzijos atliktus survey. Žinoma .fr domenas universalus kaip ir visi kiti ir galimas naudoti betkurioje nišoje.
     
    Taigi tokią akciją dabar vygdo šis puslapis: http://www.lws.fr
     
    Kaip jau minėjau projektas prancūžiškas tad kalbą supras retas, tačiau naudojantis logika ir Google vertėju problemų neturėtų iškilti. Vienam klientui galima nusipirkti tik vieną domeną.
     
    Tikiuosi ši informacija jums pravers ir nepraleisit progos įsigyti gerą domeną už neįtikėtinai žemą kainą.
     
     
    *******************************************************
    Šaltinis: http://internetodievas.com
  19. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Frozzy Pigiausias ir saugiausias hostingas lietuvoje   
    Ir turbūt dėl saugumo kainas išsaugojote kaip paveiksliuką, o ne įrašėte tinklapyje. Beje, sumaišėte raides, rašosi "services", o ne "servives".
  20. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Frozzy Pigiausias ir saugiausias hostingas lietuvoje   
    Ir turbūt dėl saugumo kainas išsaugojote kaip paveiksliuką, o ne įrašėte tinklapyje. Beje, sumaišėte raides, rašosi "services", o ne "servives".
  21. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo dovydukas Kaip padaryti labai paprasta eilute   
    Naudok "Round" funkciją. http://www.us3.php.net/round
    Tavo kodas turėtų atrodyti taip:

    <? $rez=30/$eurai; echo round($rez, 2).".eu"; ?>
  22. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo CheateRis Kaip padaryti SMS sistemą panašią į vpsnet.lt?   
    Užsiregistruok mokejimai.lt, ir sukurk raktažodį pvz. ORAS, su atsakymo nuoroda http://tavodomenas.lt/atsakymas.php . Tada klientų sistemoje pasidaryk sistemą, kur būtų galima kurt raktažodžius,ir įvedus atitinkamą tekstą gautusi ORAS <slapyvardis> <pavadinimas>, arba tiesiog ORAS <pavadinimas>. Ir kai žmogus išsiųs sms su ORAS siluma ,jo žinutę nukreips į http://tavodomenas.lt/atsakymas.php . Atsakymas.php faile bus funkcija, kurioje bus ieškoma tokio raktažodžio tavo duombazėje, ir jeigu jį suras, nukreips į kliento nurodytą atsakymo failą http://klientas.lt/atsakymas.php . O pas klientą bus funkcija su checkTransaction, kur tikrins, ar transaction id yra toks pat kaip kam tikri kriterijai. Jeigu gauna atsakymą OK, tada pas tave sistemoje taip pat pažymės, kad gauta OK, ir užsakymą užskaitys. Jeigu parašiau apie tai, ko tau reikia, ir ne iki galo supratai - parašyk man, išaiškinsiu detaliau.
  23. Patinka
    Inkaras sureagavo į wi_lius PHP CodeIgniter URI   
    CodeIgniter uri veikia taip:

    yout_domain.com/controller/action/parameter[(/parameter)*]
     
    T. y. pirma URL dalis „controller“ pasako, į kokį valdiklį kreiptis, „action“ pasako kokią funkciją iš to valdiklio paleisti, o toliau eina parametrai, paduodami į funkciją.
     
    Kita vertus, pas tave maršrutas yra toks:

    $route['profilis/(:num)'] = "profilis/$1";
     
    T. y. CodeIgniter paima valdiklį „Profilis“ ir ten bando paleisti funkciją, kurios pavadinimas yra po pasvirojo brūkšnio pateiktas skaičius, pavyzdžiui:, /profilis/15 bandys kreiptis į:

    $controller = new Profilis(); $controller->15();
     
    Būtent todėl tau ir išmeta 404.
     
    Kad viskas veiktų, tau reikėtų kreipti į index funkciją arba suskurti savo funkciją:

    $route['profilis/(:num)'] = "profilis/index/$1";
     
    Tada kreipsis:

    $controller = new Profilis(); $controller->index(15);
  24. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo SunkusTasGyvenimas DirectAdmin pradžiamoksliui   
    Wow, prikėliai beveik 3 metų senumo temą, ir dar su bereikšmiu postu! Beje, temos autorius pirmame pranešime jau minėjo, kad jis naudoja us.lt hostingą.
  25. Patinka
    Inkaras gavo reakciją nuo Eligijus Tinklapių, el.parduotuvių kūrimas   
    Gali susikurti sistemą pagal savo poreikius, betkada galėsi pakeisti tai ką nori, nereikės studijuoti kitų TVS norint redaguoti ar dar kaip nors pakeisti sistemą. Taip pat jeigu protingai suprogramuota, bus mažiau klaidų. Programišiai nagrinėja TVS kodą, ir pagal jį randa pažeidžiamumus. O jeigu naudosi TVS tik savo poreikiams, tai programišiai neprieis prie kodo ir neišnagrinės jo. Žinoma, yra begalė kitų būdų įsilaužti, tačiau apie juos nepasakosiu. P.S Atsiprašau už OFF-TOPIC, labai norėjosi atsakyti į Dorian komentarą.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...