Pereiti prie turinio

onation

Nariai
  • Pranešimai

    97
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    onation gavo reakciją nuo Zanas Geriausia knyga, kurią esu skaitęs   
    Taip domėjausi ir kartais naudoju ta greita skaityma, bet prieš tai kai skaičiau ta knyga, nebuvau susipažines su greituoju skaitymu.
  2. Patinka
    onation sureagavo į adas777 Jaunimo emigracija   
    O tamstai neatrodo, jog neišsilavinę ir finansiškai nenaudingi žmonės neturi pinigu uz ka emigruoti ir sekmingai degraduoja prasigerusioje Lietuvoje. Apie ka aiskiai galima pamatyti TV laidose "24 valandos", "Pagalbos skambutis" ir t.t.. Apie chuliganizma gatvese galima susidaryti ispudi is tokiu laidu kaip "Farai".
    Manau, kad emigravo darbsciausi Lietuvos zmones, kurie nenorejo taikytis su vergovine santvarka ir vagiu valdzia.
    Zinoma liko dar daug protingu ir veikliu zmoniu kurie megina kariauti su vejo malunais, bet, manau, kad tik laiko klausimas kada ir jie paliks ta asaru pakalne.
  3. Patinka
    onation sureagavo į delfas2 Geriausia knyga, kurią esu skaitęs   
    Iš paskutiniu metu skaitytų labai patiko Dan Brown - Meteoritas. Čia truputį ją aprašiau http://www.ksi.lt/as-skaiciau/dan-brown-meteoritas/
  4. Patinka
    onation gavo reakciją nuo Auksinis Gyvenantiems iš lažybų   
    Svarbiausia azartiniuose zaidimuose tureti disciplinos ir gerai valdyti savo pinigus. Čia panašiai kaip pokeris. Kas žaidžia pokeri ir supranta pinigu valdyma manau lengvai gali ir su lazybom, ruletem ir kitais azartiniais zaidimais. Ir aplamai galima sakyti visur eina pingu valdymas net ir realiam gyvenime perkant kažka, atsidedant kažkoki procenta ir t.t. Viskas imanoma tik svarbiausia nebūti godžiam. Per ta goduma esu kaip sakant bankrotaves ne viena karta. Pats žaidžiu rulete, pokeri, lazybas ir būna nesėkmingu dienu tikrai ir jos labiausiai vargina. Bet jai laikaisi savo strategijos, tai viskas su kaupu grižta :)
  5. Patinka
    onation sureagavo į superkainos Ar tu esi verslininkas?   
    Pritariu :)
  6. Patinka
    onation sureagavo į BigBug Visuomenės reakcija į programuotojo algą?   
    Parodykit bent vieną delfi straipsnį, kur būtų vien tik teigiami komentarai.
     
    O aš atvirkščiai, pavydžiu darbininkams (statybininkams), kurie (kaikurie) uždirba tiek pat kiek programeriai, o gal net ir daugiau. :D
  7. Patinka
    onation sureagavo į IdejosVerslui Ko Jūsų verslas gali išmokti iš… narkotikų prekeivio   
    Aš tikiu tuo, kad mokytis galima bet kur ir iš bet ko. O geriausia yra mokytis iš labai netikėtų situacijų ir/ar neįprastų žmonių.
     
    Skaitant šį straipsnį, Jums reikės išmokti pažiūrėti į viską kiek kitaip, nei esate įpratę. Nereikia reikšti savo nuomonės apie narkotikus, jų žalą ir panašius dalykus. Čia – kalba eina ne apie tai. Todėl sėdėkite, užsičiaupkite ir skaitykite. Galų gale – straipsnis yra apie dvi bet kurio verslo esmines taisykles – paklausą ir pasiūlą.
     
    Taigi, ko Jūsų verslas gali išmokti iš narkotikų prekeivio? Visko. Pradedant nuo marketingo, “brendingo” ir baigiant klientų aptarnavimu.
     
    Produktas
     
    Nesvarbu, ar parduodate juodą heroiną ar baltą kokainą – nėra reikalo pardavinėti, jeigu nežinote, ką parduodate. Turite apie parduodamą produktą žinoti absoliučiai viską. Privalote atsakyti į bet kokį klausimą, pagrįsti, kad Jūsų produktas yra geriausias ir galėti tai įrodyti. Versle, mes tai vadiname “rinkos diferenciatoriais”. Parduodate dėka kokybės? Ar dėka vertės? O gal Jūsų pardavimai sėkmingi tik dėl kainos? Kaip daug žinote apie tai, ką parduodate?
     
    Pasitikėjimas
     
    Kiekvienas narkotikų pardavėjas turi turėti tam tikras savybes. Kalbu apie savybes, kurios privalomos tokiame “versle”: baimės nebuvimas, tvirtos nuomonės turėjimas ir šiek tiek išprotėjimo. Kaina, kurią narkotikų prekeivis sumoka, kai jį sugauna, yra itin didelė. Tačiau kaina, kai apgaunami konkurentai ar tiekėjai, yra kur kas didesnė. Todėl – reikia būti “kietais”, dedikuotais, užtikrintais savimi (ir produktu). Nepalikti vietos abejonėms, neapsisprendimui ir negalima būti “myžniumi”. Visai kaip verslo pasaulyje. Ar Jūs esate tokie pat bebaimiai ir sprendimus priimate tvirtai?
     
    Paklausa
     
    Pamatėte paklausą – pateikiate pasiūlą. Taip veikia verslas. Narkotikų prekeiviai elgiasi lygiai taip pat, kaip elgėsi Steve Jobs, kurdamas iPhone telefoną. Vartotojai negalvojo, kad jiems reikia to, kas buvo pasiūlyta. Ar Jums reikėjo iPhone’o 2006-aisiais (primenu, kad pirmasis buvo pristatytas 2007-aisiais)? Nereikėjo, nes tada dar neįsivaizdavote, kad toks produktas (ir jo galimybės) gali iš viso egzistuoti.
     
    Narkotikų prekeiviai siūlo produktus, kurie jų klientams yra būtini. Bent jau taip tiems klientams atrodo. Kiek Jūsų klientų taip galvoja apie Jūsų produktą? Ar prie Jūsų prekės ženklo/paslaugos/prekės galima priprasti ir laikyti ją tokia, be kurios neįmanoma?
     
    Prieinamumas
     
    Itin svarbi verslo taisyklė: kai klientui Jūsų reikia – turite būti prieinami. Jeigu narktoikų prekeivis gali būti pasiekiamas bet kuriuo metu – taip turi veikti ir Jūsų verslas. O Jums net nereikia nesusekamo telefono numerio ar naudotis telefono būdelėmis. Žinoma, nebus taip, kad Jūsų klientą ištiks “lomkės” (šaltkrėtis ir kaulų laužymas dėl narkotikų abstinencijos), bet jeigu produkto (prekės/paslaugos) poreikis yra itin didelis – klientas ieškos, kur (ir kas) tą poreikį (“lomkes”) gali patenkinti. Ar Jūsų verslas prieinamas klientui tada, kai jam to reikia?
     
    Procesai
     
    Vienas neatsargus žingsnis ir Pablo Escobar’o imperija subyrėjo. Jūs, sąžiningo verslo atstovai, turite daug daugiau laisvės (visais atžvilgiais), tačiau čia vis tiek yra tam tikra pamoka: jeigu Jūsų verslas nėra pastoviai tobulinamas – Jūs paliekate spragas, kuriomis galima pasinaudoti. Ką darote, kad tobulintumėte savo verslą/produktą ir didintumėte efektyvumą?
     
    Konkurencija
     
    Čia reikia elgtis kiek protingiau, nei tai daro narkotikų prekeiviai. Tikrai nereikia lakstyti su automatais ir šaudyti, ar minuoti konkurentų automobilių. Tačiau tikrai siūlau aiškiai jiems parodyti, kur yra Jūsų teritorija – tebūnie tai kvartalas, miestas ar visa šalis. Dominuokite prieš savo konkurentus paieškos rezultatuose, dominuokite žiniomis, produktais ir kokybe. Šioje pastraipoje pateikiamas klausiamas turėtų skambėti maždaug taip: kai kalbama apie Jūsų verslo sritį – ar žmonės visu pirma pagalvoja apie Jūsų įmonę?
     
    Darbuotojai
     
    Jūsų darbuotojai yra Jūsų verslo vizitinė kortelė. Ypač tie, kurie tiesiogiai kontaktuoja su klientais. Jus turi supti žmonės, kuriais pasitikite. Galbūt, Jūs neturite tokios charizmos kaip Ilja Laurs ar Antanas Guoga, tačiau tikrai galite išvystyti tokias pat lyderių savybes, kaip kad turi jie. Ar Jūsų darbuotojai sutiktų už Jus “gauti kulką“?
     
    Klientai
     
    Dešimt procentų Jūsų klientų sukuria 90% Jūsų problemų. Dar viena verslo taisyklė, kurią galite pasižymėti. Tiesiog privalote žinoti, su kuo galite dirbti, o ko geriau vengti. Tikrai įmanoma suteikti nuostabų klientų aptarnavimą žmonėms, su kuriais Jums patinka dirbti, tuo pačiu metu sakant “ne” tiems, ko nenorite matyti savo klientų tarpe. Ar turite pakankamai drąsos, kad pasakyti potencialiam klientui, jog jis Jums nereikalingas?
     
    Kartelis
     
    Strateginės partnerystės su kitais verslais ir partnerių turėjimas yra labai svarbūs, norint sukurti gerą rekomendacijų tinklą ir pateikti klientui praktiškai viską, ko jam gali prireikti. Jums tikrai reikia žmonių, kurie Jus pamokytų, patartų, atstovautų ir nukreiptų klientus į Jūsų verslą. Lygiai taip pat turite elgtis ir Jūs – kurkite gerų santykių tinklą. Kai pas heroino prekeivį ateina klientas ir sako, kad jam reikia kokaino – prekeivis imasi vieno iš dviejų veiksmų: 1. gauna kokaino ir jį parduoda klientui; arba 2. nukreipia klientą pas “draugą”, kuris prekiauja kokainu. Jeigu manote, kad tokį rekomendacijų tinklą turite ir Jūs – pažiūrėkite, kas jame ir kodėl tie žmonės neduoda Jums klientų?
     
    Pirmas kartas – nemokamai
     
    Šis punktas yra ne visiems, kadangi tam reikia labai gero produkto. O jeigu jis toks geras – jis pats save parduoda. Turite tiesiog duoti nors šiek tiek jo “paragauti” interesantams ir paversti juos patenkintais klientais. Tada – jie papasakos apie Jūsų produktą savo draugams, kuriems irgi galite duoti “paragauti” (o dažniausiai – to net nereikės dėl rekomendacijos) ir juos taip pat paversti klientais. Kaip leidžiate potencialiems klientams “paragauti” ką reiškia turėti reikalų su Jūsų verslu?
     
    Post Scriptum: ”Tik kvailys nešasi peilį į susišaudymą”
     
    Turite apsiginkluoti. Ne, ne pistoletais ir automatais… Turite turėti pilną arsenalą marketingo ginkluotės. Ir ją turi sudaryti stambiausio kalibro ginklai, kokius tik leidžia Jūsų biudžetas. Jeigu norite internete ir realiame pasaulyje tapti didesni, galingesni ir įtakingesni, nei Jūsų konkurentai – turite pasirinkti teisingas priemones ir turėti tam tinkamus kovotojus savo pusėje.
     
    Jūs turite tai, ko neturi nei vienas narkotikų prekeivis: galimybę atvirai ir agresyviai pristatyti savo produktą rinkoje, viduryje dienos, nuo nieko nesislepiant. Jūs turite galimybę išdidžiai pakabinti iškabą virš įėjimo į Jūsų parduotuvę (tiesa, su savivaldybės leidimu); įrašyti savo tikrąjį vardą vizitinėje kortelėje; skleisti informaciją internete ir visam pasauliui paskelbti, koks kietas yra Jūsų verslas ir jame dirbanti komanda. Klausimas tame, ar darote tai, ar visgi dirbate šėšėlyje?
     
    Parašykite man, jeigu Jums reikia realybės ir galimybių dozės. Žinoma, pirma dozė – nemokamai…
     
    Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru svetainės.
  8. Patinka
    onation gavo reakciją nuo usergenome Tinklinis marketingas (MLM), II dalis. Piramidė.   
    produktas niekada nebuvo tas faktorius, dėl kurio jie įsitraukė į tinklinį marketingą.
    Iš kur ištraukei šita teigini? iš dalies tu teisus esi, nes kaikurie žmonės pradeda tik dėl verslo, bet tokie žmonės dažniausiai nieko nepasiekia. O dėl populiarumo, manau jis yra populiarus, kieno nors paklausi visi žino ir sako geras daiktas.
    Tik, neduok Dieve, nevartokite žodžio “piramidė”
    Aš manau piramidė visur yra. net maisto piramidė yra, bet kad bijo tai tu esi teisus. Bet baimėj yra priežastis, tai giliau nesigilinsiu i tai. Tiesiog, pasidomėk, kas valdo ta Amway imone ir kas sukurė ta netradicini pardavimu sistema. Amway ir dexter yager group yra visai skirtingas dalykas.
    ik čia mes susiduriame su logikos problema. Tam, kad TM modelis būtų veiksmingas, jau trečiame lygyje (10 x 10 x 10) turi dalyvauti 1,000 žmonių. Na va… Jau turite visą savo rajoną versle. Visi yra verslininkai, blemba! Fantastika!
    Daugiausiai ieškoma ne kas nori verslininku būti, o kas nori prikti produktus, tai prašom, nekurti pasaku. Tiesiog visiems yra sakoma taip ir iš kokiu 100 žmoniu versla daro gal tik 1-3 žmonės o perka gal kokie 20-30 žmoniu. Ir kur čia nematai logikos?
    Seminaro metu – “visi gali tai pasiekti“. “Tai – vienintelė ir unikali galimybė“. “Jeigu Tu neprisijungsi prie mūsų dabar (skaityti: nepirksi to, ką tau dabar parduosiu) – tau nereikia verslo ir gali valinti dirbti į McDonald’s“
    Manau kiekviename versle, net ir tradiciniame versle nori savininkas, kad tu skaitytum, mokytumeis tik tai kas priklauso jo versle, tai naturalu, kad ir tarp MLM kiša knygas, seminarai ir visa kita, nes tai daroma ir tradiciniame versle.
    Net graudu ištikruju skaityti, kai žmogus rašo su tikslu pasityčioti iš velnio žino ko.
  9. Patinka
    onation sureagavo į MrRAT Tinklinis marketingas (MLM), I dalis. Perpildyta rinka.   
    Nenorėjau veltis į dar vieną diskusiją, bet tiek to...
    Šiaip, IdejosVerslui straipsnius įdomu skaityti, būna su faktais ar pavyzdžiais, bet pasirodo, kad ne visada atitinka realybę. Duotų nuorodų manau nebereikia komentuoti, nes jau parašyta kad jos ne apie tą patį, apie ką tema. Dabar reikėtų sakyti, kadangi vienas straipsnis yra netiesa, tai ir likę IdejosVerslui straipsniai yra niekiniai. Ar ne taip atsiranda tie nepatenkinti atsiliepimai apie MLM? :) Na gerai, tada nepeiksiu žmogaus be reikalo, prie kitų skaitytų straipsnių neturėjau ko prikibt. Tik kad kokybė yra geriau už kiekybę.
     
    Kas dėl įsidarbinimo ir pirkimo produkto, tai čia kaip pažiūrėsi, bet galima prilyginti, kad kitiems darbuotojams nuo pardavimų apyvartos didėja ir algos. O algos kitur taip ir skaičiuojamos, kad negaudamas tų priedų - negauni normlios algos. Taigi tie startiniai pirkimai nėra kažkas baisaus. Ir ne visose MLM kompanijose jie privalomi. Kitas dalykas yra, kad norėdamas būti geras konsultantas, turi pats naudoti/išbandyti produkciją, kad žinotum ką siūlai ir galėtum pasiūlyt tinkamiausią (Parduoduvėse irgi vis daugiau konsultantų, kad galėtų patarti žmogui. O ar ne nervina kai kažko klausi darbuotojo ir iš jo atsakymo supranti, kad pats daugiau išmanai toje sferoje?).
     
    Dėl rinkos perpildymo, tai taip, yra didelė konkurencija, tiek tarp tos pačios firmos konsultantų, tiek tarp skirtingų firmų, tiek tarp MLM firmų ir "tradicinių". Bet lygiai taip pat yra ir tarp to paties tinklo parduotuvių tam pačiam mieste, skirtingų tinklų ir vietinių parduotuvių, ir jau gal neišsiplėsiu apie skirtingus prekinių ženklų asortimentą parduotuvėse, ir konkurenciją tarp vienas kito (dabar kai kiekvienas gamintojas nebespecializuojasi vienoj nišoj, bet gamina tokią plačią produkcijos gamą, kad norėdamas gali rinktis tik to gamintojo prekes ir gyventi visavertį gyvenimą be trūkumų). Taigi, reklama, prekių kišimas pirkėjams, kuriems tų prekių nereikia tikrai nėra naujiena, kaip norima parodyti. Nu ar nesat niekas atėjęs į parduotuvę ir nusipirkęs 2 už 1 kainą ir vėliau tą 2-ą išmetęs, nes baigėsi galiojimo laikas, ar šiaip buvo nereikalingas ir tik užėmę vietą? Kažko mažai forumuose postų, kad va, mane apgavo nes Maxima paskelbė akciją, ir prisipirkau nereikalingų daiktų.
    Idealioj situacijoj, MLM konsultantai neturėtų siūlyti pirkėjams produktų, kurių jiems nereikia, bet visokių žmonių yra, tai ir praktika gaunasi kitokia nei teorija. Nu bet kiekvienas turim galvą ant pečių, tai ir atsirinkim, kur vertinga reklama, o kur tik kišimas per prievartą.
     
     
    Kaip žmogus dalyvaujantis MLM, tai labai įdomiai mąstai. Žmogui, kuris tave užregistruoja (tavo sponsoriui) finansiškai apsimoka tau padėti. Aišku, jeigu tik skaičiuoji "įkišamus" pinigus ir išsižiojęs lauki pinigų, tai darbo už tave nieks nepadarys. Bet jei dirbsi pats, tai ir sponsorius padės (jei nepadeda, tai ne kokį sponsorių pasirinkai ir tiesiog kreiptis į aukščiau esantį). O kai matai, kad žmogui nebeįdomu, "neturi laiko", neturi motyvacijos, tai bandai jam padėti, bet už jį dirbti nekyla rankos, geriau padėti, tam, kuris ir pats dirba.
    O startiniai pirkimai tai dalį tokių norinčių praturtėt nieko nedarant ir atkrato, nes kaip ir pats minėjai, tai tie, kurie pradžioj investuoja pinigų, yra bent jau motyvuoti juos atgaut.
  10. Patinka
    onation gavo reakciją nuo Auksinis Kodėl tinklinis marketingas nėra marketingas?   
    lottomanjack, ta piramidė visur yra. Net ir ten kur tu dabar randiesi ir ka darai. Tai tavo paveiksliukas manau nieko nepasako.
     
    Mikaz, ar esi mates bent vien protinga žmogu, kuris girtusi kiek, kas uždirba? aš kad ir kiek pažystu žmoniu, bet niekas nesigirė kiek, kas uždirba.
  11. Patinka
    onation sureagavo į RoRo Kodėl tinklinis marketingas nėra marketingas?   
    Pirmą kartą nutariau parašyti komentarus, nes graudu žiūrėti, kad Lietuvoje tokie atsilikę ir neišprusę žmonės tinklinio marketingo sferoje, lyg tai prekybą pagal MLM sistemą veiktų kažkokie kiti ekonomikos dėsniai. Pirmiausia tiems žmonėms siūlyčiau perskaityti nors vieną žinomo pasaulyje verslininko knygą. Bet knygos skaitymas užima daug laiko ir ne visi prisiverčia skaityti, tai bent paklausykite protingų žmonių video pasisakymus, nes šiolaikinės technologijos tai leidžia. Kodėl Amerikoje daugelis koledžų ir universitetų tinklinį marketingą įtraukiaį į mokymo programas, kai kurie universitetai pradėjo išdavinėti tinklinio marketingo specialistų diplomus, o pas mus į tai žiūrima kaip į kažkokį blogį. Matomai Lietuvoje ir yra problema, kad nėra mokymo pradmenų, bent jau kaip laisvai pasirenkamo dalyko. Be to jeigu teisingai daromas verslas tinklo nariai patys tiesei per kompaniją užsisako produktus kaip iš interneto parduotuvės, ir neužsiimi fiziškai produktų pardavimu. Juk pvz. jeigu tinklo narys yra kitame mieste ar kitoje valstybėje, tai jis toje valstybėje ir užsisakinėja prekes tiesiai per kompaniją. Pamatai tik tai naujus narius kurių net nepažysti ir pamatai bendrą savo tinklo apyvartą. Tai ir yra pasyvios pajamos, bet prie jų reikia prieiti įdėjus ne mažai darbo ir ne vienus metus. Tik tai dar ne visos kompanijos padarė internetinį užsakymą ir automatinę savarankišką registraciją naujų narių į konkretaus tinklo nario tinklą, nes tiesiogiai į pačią kompaniją dažnai prisiregistruoti negalima. Aišku jeigu tas kito miesto ar kitos valstybės gyventojas pateko i reikiamą internetinį puslapį su reikiama informacija apie paslaugas ir produktus, ir aiškia dar geriau video informacija kaip užsiregistruoti ir kaip užsisakyti produktus. Arba sudalyvauti reguliariai internetu vedamų tiesioginių konferencijų pagal atskiras temas. registraciją
    Harvardo universiteto daktaro Č. Kingo 8 min. video interviu, kuris dėsto biznio valdymą ir tinklinį marketingą . Nukopijuokite nuorodas .
    http://www.youtube.com/watch?v=OtZhL7EUgUw ( rusų k. )
    President Clinton Endorses Network Marketing & Direct Selling ( anglų k. )

     
    Dėka vienos tinklinio marketingo koampanijos pasisekė būti Brian Tracy seminare, kuris priskiriamas prie pasaulio verslo ekspertų ir lektorių elito, įeina į geriausių ekspertų dešimtuką pasaulyje. Kaip kam ir tokių žmonių žinios yra nieko vertos, nes tie interneto kritikai vis tiek daugiau žino, kaip ir 3 milijonai krepšinio trenerių. Nors gaila laiko, bet nutariau pirmą kartą savo gyvenime parašyti komentarus. Be to, tinklinio marketingo kompanijos organizuoja nemažai seminarų ir mokamų ir nemokamų, samdo gerus lektorius, daro viską, kad žmonės įsitvirtintų versle. Nežinau nei vieno verslo, kur tiek daug žmogus galėtų visapusiškai tobulėti, gauti tiek daug teorinių ir praktinių žinių vadybos, rinkodaros, verslo psichologijos, bendravimo ir derybų meno. Mokoma to, kad žmogus turėtų supratimą, kas vyksta pasaulyje, sugebėtų matyti tendencijas, ir gebėtų persiorientuoti. Pastebėta, kad žmogus, padirbęs šioje sferoje, žymiai geriau save realizuoja ir kitame darbe, lengviau susiranda darbą. Jeigu palygintume, kiek žmonių įsitvirtina po perkvalifikavimo kursų darbo biržoje ir kiek žmonių įsitvirtina šiose sferose, tai turbūt būtų ne darbo biržos naudai. Bet kartais būna pikta, kai žmonės, mažai įdėję darbo, greitai viską meta ir ieško kaltų, kodėl jam verslas nepavyko. Bet kad apie 95 procentai pradėjusių tradicinį verslą per keletą metų užsidaro ir verslas nepavyksta, tai apie tai niekas nekalba. Po to lieka tik skolos ir kreditai. Ir čia nėra ką kaltinti. Ar žinote, kad apytiksliai iš visų tų kuriems bet koks verslas pavyko, iki pensinio amžiaus išlaikyti savo verslą sugeba tik apie 4 procentai visų verslininkų. Tad tapti sėkmingu bet kokiame versle ir aplamai gerai gyventi yra iššūkis. Būtent MLM kompanijos ir moko nebijoti mesti sau iššūkį, kelti didesnius gyvenimo tikslus. O apie MLM kartais ir žurnalistai parašo, kad čia matai ir išlaidų yra, ir už telefoną, ir už kurą neapmoka, ir dar reikia klientų susirasti, nes kitaip neuždirbsi, o matot tradiciniame versle klientų ir partnerių turėti nereikia, ir investicijų nereikia, ir rizikos nėra. Mat tie kurie turi parduotuves ar kavines nesistengia pritraukti klientų. Tiek turint parduotuvę ar kavinę turi susidaryti tam tikras kiekis pastovių vartotojų, o jeigu nesusidaro, tai bankrutuoji. Bet savaime dažnai ir nesusidaro. Kodėl vieni toje pačioje vietoja turėję kavinę subankrutuoja, o kiti toje pačioje vietoje ir tuose pačiuose buvusios Jūsų kavinės patalpose puikiai laikosi. Tai gal tie sėkmingi nesėdi kavinėje ir nelaukia kol užplūs daug lankytojų, gal jie pastoviai suka galvą, organizuoja daug visokių akcijų, naudoje interneto technologijas, keletą metų eina į minusą, tam, kad vėliau atsigriebtų, arba ne. O tas subankrutavęs visiems teisinsis, kad kavinių verslas blogas. Taip ir su MLM. Taip pat MLM sistemoje tavo sukurtame tinkle tam tikras kiekis pastovių vartotojų duoda stabilumą ir pasyvias pajamas pagal R. Kijosaki. Jeigu tinklas didelis, tai ir stabilumas didelis, jeigu tinklas mažas, tai ir stabilumas mažas. O kuo čia vėl dėta kompanija dėl tavo nesėkmės? Nes kai tinklas didesnis, nors vidutiniškai kiekvienas tinklo narys dažnai produktų ir neperka, bet vienas kažką perka kartą per metus, kitas kartą per pusę metų, o kiti kartą per mėn. Pvz. jeigu kokie higieniniai įklotai, ar dantų pasta, ar geras aliejus ir jeigu žmogui patiko produktai, tai kiti perka reguliariai. Dar labai priklauso produktų specifika, kokia jų gausa ir kiek jie būtini pastoviai, ir ar lygiaverčio produkto nėra parduotuvėje. Tada ir gaunasi, kad kiekvieną mėnesį vyksta apyvarta, o tai ir prasideda stabilumas, bet tą stabilumą reikia susikurti, niekas kitas nesukurs. O gal visi kurie mato tik juodas spalvas žino kokia įmonė ar darbovietė žmogui sukuria ilgalaikį stabilumą , dideles pajamas ir sočią senatvę. Daug faktorių lemia pelningas ar nepelningas verslas, bet vis tik pagrindinis faktorius yra pats žmogaus sugebėjimas ir dar svarbiau didelis noras, kantrybė ir užsispyrimas + tam tikros žinios. Tik tai jeigu tinkle turi ne vien vartotojus, o turi ir keletą rimtesnių distributorių, kurie taip pat sukūrė savo tinklą, tai tokiu atveju ir bendras vartotojų tinklas bus didesnis ir stabilesnis. Turint parduotuvę niekas tau nepadeda didinti vartotojų tinklo. Bet iš MLM verslo nusprendus pasitraukti, nesudėtinga tai padaryti, nes nėra jokio bankroto, nes neėmei kredidų, nenuomojai patalpų, arba dėl mažos apyvartos neturi iš ko mokėti algų, o tai reikėtų daryti turint parduotuvę ir todėl neįklimpai į skolas. Tiesiog jeigu patinka produktai vartoji toliau ir laikas nuo laiko gauni premijas. Ir labiausiai keista girdėti, kad MLM pagrinde uždirbama ne iš prekybos, o iš naujų žmonių pritraukimo. Palaukit, jeigu tas naujas žmogus nieko nedaro ir daugiau neperka, tai jokio pelno jis ir neatneša. Prekybos esmė ir yra, kad daug ir uždirba tie kurie sukuria vartotojų tinklą.
    Be to žmogus turintis parduotuvę turi mažai šansų, o ko gero visai jų neturi, turėti pastovių pirkėjų iš kitų valstybių, o MLM sistemoje Jūs galite turėti pastovių pirkėjų ir iš kitų valstybių, net neišvažiavus iš Lietuvos. Tai galite padaryti interneto pagalba. O jeigu nesugebėjote sukurti pastovių vartotojų tinklo, tai kuo čia dėta kompanija. Kaip sporte, jeigu Jūs atbėgote distanciją paskutinis, tai nekalti tie kurie per greitai bėgo. Tai ir mokykitės iš tų greičiau bėgančių, o nekaltinkite verslo. Visuose srityse vyksta panašiai. Iš sporto gerai gyvena tik tam tikras procentas sportininkų, nors sportuoja daug žmonių, iš muzikos taip pat, nors dainuoja vos ne kas antras. Tai ką muzika kalta, kad 99 procentai dainuojančių nepragyvena iš to. Tad visų verslų dėsniai yra tie patys. Kiek bus produktų ar paslaugų vartotojų, nuo to priklausys ir pajamos. Skirtumas tik tas, kad skiriasi šių verslų sukūrimo kaštai, rizikos, informacijos pateikimo būdas ir galimybės. Pavyzdžiui, dirbant internetu klientų ir partnerių galima surasti įvairiose pasaulio valstybėse, net neišvažiavus iš Lietuvos, nereikia ofisų, sandėlių, nėra kelionių išlaidų, tai daug pigiau kainuoja ir yra daug mažiau rizikos. Ir iš tokio verslo yra daug lengviau pasitraukti. Tradiciniame versle reikalingas didelis startinis kapitalas, o tinkliniame marketinge to nereikia. Ir apie produktus gauni patikimą informaciją, nes dažnai ši informacija gaunama iš pažįstamo žmogaus, kuris jau tais produktais naudojasi ir yra patenkintas. Argi žmogus būdamas nepatenkintas produktu jį girs draugui ir sakys kokie puikūs skalbimo milteliai ar vitaminai?
    Be to žmonės nesupranta dar vieno svarbaus dalyko, kuo skiriasi prekės pirkimas parduotuvėje ir MLM kompanijoje. Parduotuvėje galite regureliai pirkti prekes daug metų ir niekas Jums premijų už tai neišmokės, o MLM išmokės, nors vartosite tik savo reikmėms. Parduotuvės savininkai to padaryti ir negalėtų. Juk pelną pasiima daug tarpinių grandžių, patalpų nuoma, atlyginimų išmokėjimai, brangiai kainuojanti reklama ir t.t. Perkant prekes MLM kompanijoje, net ir savo reikmėms, suvartojus tam tikrą kiekį anksčiau ar vėliau gaunamos piniginės kompensacijas, arba už tą sumą galima pasiimti produktų. Kadangi čia iškrenta visos tos grandys kurios suryja daug pinigų. Todėl čia dalis pinigų yra pasidalinama su kiekvienu tinklo nariu pagal jo indėlį. Didelis indėlis daugiau pinigų, mažas indėlis mažai pinigų. Čia mokama už konkrečią apyvartą, kuri gaunama už viso tinklo nupirktus produktus, nėra pirkimo nėra pinigų. Čia mokama ne už būvimą, o už rezultatą, kaip sporte, tai ir yra pati teisingausia apmokėjimo sistema. Juk tradiciniame darbe žmogus dažnai būna vertesnis, negu jam moka darbdavys. Gal geras vadybininkas įmonei sukuria 100 000 milijonų pelną, o atlyginimą gauna gal 5 tūkstančius. Juk darbdavys tikrai neišmokės gerų procentų nuo viso 100 000 milijonų, o MLM sistema išmokės, arba pvz. draudimo kompanija išmokės. Tradiciniame darbe žmogus kartais algą gauna vien tam, kad būna darbe, nors naudingo nuveikia mažai, gal dvi valandas per dieną būna Feisbuke, jeigu tokia darbo specifika, kad sunku pamatuoti to darbuotojo naudingumo koeficientą. Kartais tas darbuotojas kompanijai padaro daugiau žąlos, negu naudos. Aišku jeigu darbdavys tokį darbuotoją pastebi, jis jį atleidžia, bet vėl kalta aplinka, bet ne tas darbuotojas. MLM kiek sugebi tiek ir uždirbi. Čia ir pasirodo tikrieji žmogaus vadybiniai gabumai, apie kuriuos truputį užsimena Amerikos prezidentas B. Klintonas savo interviu aukščiau nurodytoje nuorodoje. Didžioji dalis MLM kompanijų narių yra tiesiog vartotojai, kurie ir užtikrina stabilumą, bet jie neplečia tinklo. Jie vartoja, retkarčiais uždirba, bet tai nieko bendro neturi su verslu, o didieji interneto kritikai apie tokius ir kalba. Tas pats, kad laisvalaikiu nueinu paplaukioti į baseiną, o paskui kaltinu baseino administraciją, kad netampu plaukimo čempionu. Jeigu norite tapti plaukimo čempionu klauskite kaip tą padaryti tų kurie tapo, arba kreipkitės į trenerį kuris čempionus išugdė.
    Dabar daugiausia kalbama apie maisto papildus, valymo priemones, parfumeriją, kosmetiką, nes daugiausiai MLM kompanijų tuo užsiimančių. Ir tokių produktų kainas sunku sulyginti brangūs jie ar ne, nes lygiai tokių pat firmų parduotuvėje praktiškai nerasi, O lyginti kokius nors maisto papildus su esmais vaistinėje kitos kompanijos yra beprasmiška, nes skirtinga sudėtis, skirtingos pagaminimo technologijos ir t.t. Tas pats, kad sakyti šitos kompanijos antibiotikai brangūs, o matot šitos pigūs, bet žmogus juk gali pasirinkti kuriuos pirkti. Ar gi pigus antibiotikai duoda visada tokį patį rezultatą? Taip ir su maisto papildais. Tiesiog kiekvienas žmogus turi pats atsirinkti kas jam tinka, o kas ne. Bet jau atsiranda MLM kompanijų, kurios parduoda ne tik maisto papildus ar parfumeriją, bet ir daug buitinės technikos, jau pirmi žingsniai daromi ir automobilių prekyboje. Va čia papraščiau sulyginti kainas. Pažiūrėjai kiek pvz. kainuoja konkretus televizorius ar kita prekė prekybos centre ir viskas aišku kur pigiau. Gaila, kad dar dauguma tokių kompanijų veikia Tik Amerikos, Kanados, Australijos , Vokietijos rinkose. Tiesa iš jų galima pirkti, bet vėl pabrangina prekę pristatymas.
    Dar vieną pavyzdį pateiksiu draudimo versle, nes ši sritis mums visiems labiau žinoma. Dauguma draudimo kompanijų dirba panašiu į MLM metodu, o kitų kompanijų atskiri padaliniai dirba pilnai pagal MLM sistemą. Tai pagal internete rašančius žinovus išeina, kad draudimo kompanijos tai blogis. Tarp kitko gyvybės draudimo kompanijos visame pasaulyje per 100 metų mažiausiai bankrutuojanti institucija tarp visų verslų. Tai aplamai vienetiniai atvejai visame pasaulyje per 100 metų. Berods Lietuvoje per 20 metų nebankrutavo nei viena Gyvybės draudimo bendrovė, o kiek bankrutavo bankų? Daug kas nežino, kad draudimo bendrovės skirstomos į Gyvybės ir į negyvytės draudimo bendroves. Draudimo bendrovė negali išsiversti be draudimo konsultantų. Kai kurios draudimo bendrovės suteikia galimybę patiems draudimo konsultantams sukurti savo draudimo konsultantų grupę ir prisidėti prie jų mokymo. Čia kalbu apie gyvybės draudimo sferą. Tada draudimo konsultantas sukūręs savo konsultantų grupę tampa tos grupės vadovu. Jis gauna pajamas ir nuo savo apdraustų klientų ir nuo visos savo sukurtos draudimo konsultantų grupės apdraustų klientų. Jeigu visa grupė daro didelę apyvartą, tai tas grupės vadovas ir neapdrausdamas naujų savo klientų gali uždirbti daugiau, negu konsultantai nuo ryto iki vakaro ieškodami klientų. O jeigu iš tos grupės konsultantų išaugs keli stiprus naujų grupių vadovai, tai bendras tinklas bus dar stipresnis ir pajamos stabilesnės ir didesnės. Tai vėlgi MLM sistemos pagrindinė varomoji jėga, kad reikia turėti ir klientų ir konsultantų. Juk bet kokios veiklos pagrindinė taisyklė yra, kad geriau nuo milijono apyvartos gauti kelis procentus, negu nuo 10 tūkstančių apyvartos gauti 50 ar 100 procentų pajamų, kures padarei vienas pats. O didelę apyvartą galima sukurti tik turint Tinklą. Jeigu tradicinėje prekyboje, tai parduotuvių ar kavinių tinklą, draudime turint būrį skirtinguose miestuose konsultantų ir keletą stiprių grupių vadovų tinklą, MLM sistemoje vartotojų ir distributorių ar biznio partnerių tinklą. Vėl protingieji interneto kritikai sakys, kad mano pažystami darė tai ir nieko neišėjo, apgavo, visi aferistai. Bet palaukit, kaip kiti draudimo sferoje dirbo ir dirba toliau, ir daugiau kaip 10 ar 20 metų tebedirba, ir pabandykite juos pakviesti į kitą darbą – be šansų. Sako, kad aš ir gerai uždirbu ir labai patinka šitas darbas, nes turiu daug laisvės. Tai kodėl nerašote apie sėkmingus žmones, o visą laiką rašote apie nevykėlius. Gal todėl, kad koks yra pats žmogus, dažniausiai jį supa ir panaši aplinka. Juk tokiems žmonėms visada kalta aplinka, arba tie kurie per greitai bėga, bet ne Jis pats. , Didžioji dalis draudimo konsultantu dirba pagal laisvą grafiką be pastovaus atlyginimo, o pajamas gauna tik tam tikrą procentą nuo apdraustų klientų. Gabių draudimo konsultantų pajamos gerokai didesnės už Lietuvos vidurkį, bet kiti ir čia nesugeba uždirbti ir iš šios srities pasitraukia. Paliečiau šią sferą, nes ją gerai žinau ir žmonės taip pat apie tai daugiau žino, negu apie MLM kituose sferose.
    Be to juk niekas neverčia kurti tinklą jeigu nenori. Iš daugumos tinklinio marketingo kompanijų gali nusipirkti prekių, išsirašyti sąskaitą faktūrą, išsinomuoti patalpas, atsidaryti parduotuvę ir prekiauti, jeigu manote, kad toks prekybos būdas geresnis ir daugiau uždirbsite. Bet sakysite , kad reikia daug pinigų, mokesčiai dideli. Tai ką jūs didieji žinovai ir kritikai siūlote? Siūlote nieko nedaryti, o gal prisijungti prie pagrindinio Lietuvoje biznio – kritikuoti kitus, kurie užsiima kokia nors veikla.
  12. Patinka
    onation sureagavo į IdejosVerslui Kaip išsaugoti gerą darbuotoją   
    Visai neseniai, verslo socialiniame tinkle LinkedIn skaičiau įdomų straipsnį, kuris vadinosi “Šeši ženklai, rodantys, jog tave ruošiasi pakeisti kitu” (šaltinis - Six Signs They’re Planning to Replace You). Įdomus straipsnis ir tikrai vertas dėmesio. Jame aprašoma tai, ką iš darbdavio jaučia darbuotojas ir kokie ženklai rodo, kad greitai neteksi darbo vietos. Kadangi kiekvienas mano rašomas straipsnis yra paremtas mano asmenine patirtimi, mintimis, ar atsiranda apdorojant informaciją/įvykius iš mano gyvenimo – pagalvojau, kad reikia parašyti straipsnį apie tai, kaip žinoti, kada darbuotojas pats ruošiasi išeiti iš Jūsų verslo. Tada pagalvojau, kad dažnai apsisprendusį išeiti darbuotoją būna labai sunku išsaugoti ir būtų didesnė nauda, jeigu parašyčiau apie tai, kaip neprieiti iki to, kad darbuotojai norėtų išeiti iš Jūsų valdomo verslo. Taigi – kaip išsaugoti gerą darbuotoją?
     
    Smulkaus (ir mikro) verslo darbuotojai dažnai jaučia pareigą neprašomi atlikti daugiau ir darbe pabūti ilgiau, nei yra “privaloma”. Tai – tikrai sveikintina praktika iš jų pusės (kai jie tai daro savanoriškai), kadangi taip jie parodo, jog Jūsų verslas (o tuo pačiu – jų darbo vieta) yra svarbus. Ir paprastai – darbuotojai tai daro netgi negaudami jokių papildomų finansinių motyvacijų (tokių, kaip apmokami viršvalandžiai). Tačiau tai nereiškia, kad Jūs, kaip verslo savininkai, negalite rasti kitų būdų, kaip padaryti savo darbuotojus laimingais ir atsidavusiais.
     
    Neretai smulkiojo verslo savininkai galvoja, kad, lyginant su didelių įmonių akcininkais, jie yra nepalankioje situacijoje, nes pastarieji turi “didesnę finansinę galią”. Tikrai taip. Didelės įmonės savininkai tikrai gali sau leisti daugiau. Tačiau jie negali sau leisti vieno labai svarbaus dalyko – asmeniškumo su darbuotojais. Jie negali sau leisti pažinti kiekvieną darbuotoją, matyti, kad jį/ją slegia kažkokios problemos asmeniniame gyvenime ir panašiai. Tai sau gali leisti tik nedidelių įmonių savininkai, pas kuriuos dirba nedidelis skaičius darbuotojų ir dar nėra pastatyta “biurokratijos ir vadovų siena”. Smulkaus verslo vadovai pažins savo darbuotojo emocijas, žino, kas teikia jiems džiaugsmą ir panašiai. Turėdami tokią informaciją ir artimesnius santykius su savo darbuotojais, Jūs galite sudaryti puikius tarpusavio santykius (beje, esu jau apie tai minėjęs ne viename savo straipsnyje), kurių dėka darbuotojai bus pasiryžę žengti tą “papildomą žingsnį” dėl Jūsų verslo.
     
    Suteikite jiems laiko poilsiui. Suteikiamas papildomas laikas poilsiui nereiškia, kad tą dieną Jums turi trūkti darbuotojų. Galima tai išspręsti kiek kitaip – pvz. vasarą suteikiant laisvą popietę penktadienį. Galima duoti ir papildomą išeiginę dieną po ilgai trukusių atostogų, kad darbuotojas “atsigautų”. Tuo labiau – jeigu buvo išvykęs pailsėti į užsienį. Skatinkite darbuotojus atlikti būtinas užduotis (įgyvendinti projektus) ir patiems sau pasidaryti laisvesnę savaitės pabaigą. Čia būdų skatinti darbuotojus tikrai yra nemažai.
     
    Suteikite premiją kritiniu laikotarpiu. Sakykime, Jūs tikrai gerai sutariate su savo darbuotojais ir žinote nemažai faktų apie jų asmeninį gyvenimą. Naudokitės šiomis žiniomis, kad tinkamai padėti savo darbuotojams, kai jiems tos pagalbos labiausiai reikia. Sakykime – kažkas iš darbuotojų susilaukė šeimos pagausėjimo ar susirgo vaikas (ar antroji pusė). Tokie nutikimai visuomet reikalauja papildomų išlaidų kiekvieno žmogaus gyvenime. Suteikite darbuotojams “premiją” tokiais momentais. Nereikia sakyti tokių dalykų, kaip “girdėjau, tavo žmona greitai gimdys. Padaryk man šitą projektą iki galo ir duosiu tau premiją“. Tai – šantažas. Taip, Jūs esate darbdavys ir darbuotojas turėtų padaryti tą projektą. Tačiau kai premijos (finansinės pagalbos) skyrimą susiejate su darbu, o ne su savo gera valia – tuomet ir darbuotojas tai priima atitinkamai kitaip. Nereikia sieti Jūsų noro padėti su darbu. Siekite tai su žmogiškumu ir supratimu. Neįsivaizduojate, koks tai galingas ginklas.
     
    Būkite liberalūs. Ne, aš neprašau Jūsų keisti savo politinių įsitikinimų. Tiesiog reikia daug lanksčiau žiūrėti į tai, kas vyksta aplink Jus. Jūsų darbuotojai įdeda visas pastangas į tai, kad Jūsų verslas būtų klestintis (jeigu dabar, perskaitę šią frazę, pagalvojote – “ne, neįdeda“, tuomet pas Jus dirba netinkami darbuotojai. Laikas galvoti apie jų keitimą, o ne skatinimą). Mažiausiai, ką galite padaryti dėl tokių darbuotojų – tai suprasti juos, kai jiems staiga prireikia išeiginės dienos ar pusdienio. Arba pasikeičia asmeninis gyvenimas ir reikia dirbti kiek kitokiu grafiku. Jeigu Jūsų darbutojas turi kažkokį asmeninį sunkumą – padėkite jam/jai sudaryti kitokį darbo grafiką, kurio dėka jis/ji galės susidariusią problemą išspręsti negalvodamas, kad paklius į savo boso (Jūsų) nemalonę ar pakenks savo karjerai. Gyvename technologijų laikais ir galima suteikti darbuotojui galimybę laikinai dirbti iš namų, jeigu tai tikrai yra būtina ir be to žmogaus kelias dienas negalima apsieiti. Reaguokite į susidariusias problemas ir kartu ieškokite sprendimų. Jeigu Jūsų verslas leidžia dirbti tokiomis sąlygomis – kodėl gi to nepadarius?
     
    Padėkite darbuotojams tobulėti. Šitaip jie tobulės ne tik patys, tačiau ir tobulins Jūsų verslą. Siųskite juos į mokymus, seminarus, komandiruotes. Tai nėra išlaidos (teko turėti klientą, kuris tokius dalykus vadindavo išlaidomis, o marketingo biudžetas įmonėje buvo lygus nuliui). Tai – investicija. Daugelis įmonių savininkų vengia investuoti į savo darbuotojų tobulinimą ne todėl, kad nenori, jog kartu tobulėtų įmonė, o todėl, kad bijo, jog toks darbuotojas išeis iš darbo ir išsineš “žinias”. Pasakysiu tai vieną vienintelį kartą (bent jau šiame straipsnyje) – jeigu mokėsite išlaikyti darbuotoją, jis niekur kitur dirbti neis. Dar galite nupirkti savo darbuotojams narystę sporto klube. Nors asmeniškai aš – tokį darbdavio žestą palaikyčiau jo noru pasakyti man, jog esu “ne formoje” :)
     
    Maitinkite juos! O, taip… Nemokamas maistas daro stebuklus net ir šiais laikais. Tai – vienas iš lengviausių (ir geriausiai vertinamų) darbuotojų skatinimo žestų. Tai – puikus būdas padėkoti savo darbuotojams už puikiai atliktą darbą arba pabaigtą projektą. Turėčiau pabrėžti, jog baigus projektą, kurio pelnas matuojamas bent jau 5-iais skaičiais – nereikėtų “skatinti darbtuojų” užsakant picą į biurą. Darbuotojai, sugeneravę Jums tokį pelną, nėra asilai ir morkomis jų maitinti nereikia. Leiskite sau paaukoti dalį to pelno ir nusiveskite juos į restoraną verslo pietums. Jeigu dar niekada nesate skatinę savo darbuotojų “per skrandį” – rekomenduoju tai pabandyti.
     
    Užtikrinkite, kad darbuotojai turi absoliučiai viską, ko jiems reikia darbui. Patikėkite (vėlgi – kalbu iš asmeninės patirties), nieko nėra blogiau, kai reikia skubiai suprogramuoti interneto svetainę (daugiafunkcinę), o tai darančio žmogaus kompiuteris veikia lėčiau už skaičiavimo mašinėlę ant stalo. Taip pat teko matyti, kaip į biurą atvyksta darbų vykdytojas (statybų versle) ir sako, kad jau pirko (įmonės savininko nurodymu) 4 pigius pjūklus, kurie neatlaiko vieno darbo. Manau, kad gerų darbo įrankių ir tinkamų priemonių būtinumo klausimą reikia spręsti greitai ir efektyviai. Kitaip – stos darbai, bus neigiama atmosfera ir galutiniame rezultate – vis tiek reikės pirkti gerus darbo įrankius, prarasite galimą pelną dėl laiko sąnaudų ir t. t. Paklauskite savo darbuotojų, ar jiems nieko netrūksta, kad galėtų atlikti pavestus darbus, ar jie turi visas tam reikalingas darbo priemones, ar nereikia kažko nupirkti ar išnuomoti. Netgi jeigu nereikia – parodymas, jog Jums rūpi, bus įvertintas labai teigiamai.
     
    Lepinkite juos. Tiksliau – jas! Daugelyje įmonių dirba mišrus kolektyvas – tiek vyrai, tiek moterys. Kelias į vyro širdį (verslo atveju – protą?) yra per skrandį. Bent jau taip teigia populiari patarlė. O kaip parodyti moterims, kad jos, kaip mūsų darbuotojos, yra vertinamos? Visu pirma – parodykite joms, jog jos – išskirtinės. Netaikykite metodų, kurie “puikiai veikia su vyrais”. Nereikia moterų kviesti pasivažinėti kartingais ar išgerti po darbo alaus. Tačiau ir su dovanomis moterims reikia elgtis itin atsargiai. Kaip minėjau aukščiau – pavyzdžiui, narystė sporto salėje: tokia dovana gali kolektyve esančią moterį ne paskatinti, o įžeisti. Padovanokite poilsį SPA, masažą ar panašią procedūrą. Vėlgi – apsilankymai pas manikiūristę, kirpėją, depiliacijos procedūra ir panašios dovanos – griežtas tabu!
     
    Padėkite jiems išeiti iš darbo. Ganėtinai keistas punktas, ar ne? Tačiau labai (turiu omenyje – labai labai labai) maža dalis darbdavių moka atleisti netinkamą darbuotoją. Reikia nepamiršti to, kad gyvename technologijų amžiuje, kur naujas kandidatas gali nesunkiai pasidomėti atsiliepimais apie Jūsų verslą. O neigiamus atsiliepimus, sutikite, rašo ne patenkinti darbuotojai. Ir ne vien tai. Labai gali būti, kad po kelių metų, darbuotojas, kurį atleidote, įgys reikiamas žinias ir patirtį, bei užsirekomenduos kaip vienas geriausių srities specialistų. Juk Jums būtų į naudą, kad jis grįžtų pas Jus ar bent jau pasidalintų su Jumis įgytomis žiniomis, patartų? Tik abejoju, ar atleidus darbuotoją netinkamai – jis/ji norės susitikti net puodeliui kavos. Prieš atleisdami darbuotoją – pakalbėkite su juo. Ramiai paaiškinkite, ko iš jo tikitės, kokios statomos užduotys ir pabandykite išsiaiškinti, kodėl tos užduotys nėra įvykdomos. Galbūt – tai nėra darbuotojo kompetencijos trūkumas? Tačiau jau galutinai nusprendę atsisveikinti su Jūsų verslui netinkančiu asmeniu – pasakykite, kad suteiksite jam/jai geras rekomendacijas, pasidalinkite savo įžvalgomis, kurioje srityje jam/jai būtų geriausia ieškoti darbo, kuriame galėtų geriausiai realizuoti save ir t. t. Atsisveikinkite gražiuoju ir Jus minės taip, kaip atsisveikinsite.
     
    Galėčiau pateikti Jums dar eilę patarimų, tačiau kas tuomet būtų Jūsų verslo vadovas – Jūs, ar aš? Pagalvokite, kaip norėtumėte, kad elgtųsi su Jumis ir taip elkitės su savo darbuotojais. Dar geriau – atsiminkite laikus, kai patys buvote samdomais darbuotojais (jeigu tai buvo) ir kaip jautėtės tuomet. Nekartokite klaidų tų žmonių, apie kuriuos negalėtumėte pasakyti gero žodžio. Jūsų darbuotojai yra Jūsų verslo veidas ir Jūsų didžiausias turtas. O turtą reikia saugoti ir didinti. Nešvaistykite jo.
     
    Straipsnis patalpintas iš Verslo Guru portalo.
  13. Patinka
    onation sureagavo į Ramūnas Kaip išsaugoti gerą darbuotoją   
    Dabartinė mano darbovietė daugmaž viską ir vykdo (visgi Norvegijos kapitalas).
     
    +Vaisiai visiems darbuotojams
    +Bandelės penktadieniais
    +Sveikatos draudimas ambulatoriniam gydymui
    +Graži sumelė laisvam atsiskaitymui už medicinines paslaugas
    +Pusė kainos partnerių sporto klube
    +Kasmėnesiniai verslo pietūs su savo grupe (3-12asm)
    +Kasketvirtinės pramogos su grupe arba kitomis grupėmis
    +Darbas iš namų 1 kartą per mėnesį
    +Apmokami viršvalandžiai
    +Apmokami laisvadieniai, kai reikia (be ilgų ceremonijų) - liga, nelaimė ar pan.
    +Premijos už vertingus patobulinimus, veiklos optimizacijos pasiūlymus
    +Laisvas aprangos stilius
    +Visas reikalingas aprūpinimas (nuo trintuko iki dual LCD)
    +Vadovai labai arti darbuotojų, nėra sienų nei fizinių, nei bendravimo
    +Atlyginimai aukščiau Vilniaus vidurkio
     
    -Žmonės vistiek išeina :)
     
    Išvada: kiekvienam neįtiksi. Gal kažkam nepatinka kuris nors kolega? Gal biuro vieta? Langas ne į tą pusę? Arba jo nėra? Prasta ventiliacija ar šildymas?
     
    Taip, pliusiukai gražūs, bet dalis žmonių geriau imtų pinigus, nei pramogas su kolegomis ar bananus. Ir tai žmonės - savo srities profesionalai :)
     
    Nėra recepto išsaugoti darbuotojams. Vieni gal pasiliks, o kiti pasijus prastai, kaip ir Tu, kurį sporto klubas žeistų :)
  14. Patinka
    onation sureagavo į radianas Kaip išsaugoti gerą darbuotoją   
    atlyginimo pakelimas ne viskas. dirbau imonej vienoj geriausiu, dabar gal jau geriausiu pabaltyji. algos liuks, pasikelt alga nebuvo problemu, jei gerai dirbai, geru darbuotoju tiesiog prasydavo neiseit, keldavo algas, siusdavo poilsiui, keliones, sanatorijos ir t.t. bet pradejo vystytis kapitalizamas, padare kas kiek laiko ir kiek laiko gali rukyt, kiek zmoniu gali rukyt vienu metu, kad darbo metu nelabai gali sedet, keliese kalbetis, skaityt laikrascius ir t.t. pradejo begt zmones, ir vieni is geriausiu isejo, kiti liko, prisitaike prie spaudimo tokio. isejau ir as, nes pradejau dirbt per prievarta konkreciai. kol to nebuvo, laukdavau kada i darba reikes, su noru darydavau daugiau, geriau, ir alga liuks buvo, ir zadejo pakelt, ir nusiunte pailset, bet negrizau. kai toks spaudimas, kur beveik kaip armijoj, netiko man
  15. Patinka
    onation sureagavo į Tablet Kaip išsaugoti gerą darbuotoją   
    As pavyzdiui irgi keiciu darba, ta prasme pats parasiau pries menesi laiko kad dirbsiu iki menesio galo. gyvenime dirbau 4 darbuose ir is visu pats isejau, ir kaip nekeista i vis geresni darba kaskart. tiesiog gyvenime ateina laikas kai ismoksti, atsikandi to pakankamai ir tiesiog turi judet i prieki, kolegos kraipo galvas, niekaip nesupranta kaip cia taip, nes kompanija gera, algos super, ir daug kitu pliusu. bet kekvienas renkasi savo kelia, kartais kad ir kaip atrodo viska darysi gerai, bet visiem geras nebusi.
     
    kaip ir radianas sake kad lauki kada eit i ta darba, darai geriau ir daugiau nei kiti, bet tiesiog viena diena atsipeikeji, apsidarai, ir pradedi klausti - nafik??
  16. Patinka
    onation gavo reakciją nuo Aistis14 Kodėl tinklinis marketingas nėra marketingas?   
    Pilnai pritariu "vardas11" Geriau nesiginčyk, nes beprasmiška, todėl kad kiekvienas skirtingai mąsto arba neišmąsto. Pats esu susidures su tuo tinkliniu marketingu ir taip pat išpradžiu galvojau kas čia per nesamonė, bet mano smalsumas privedė prie tiesos. Aišku tai truko apie 2 mėnesius, kol suradau informacija, kol supratau ir t.t. Turiu daug pavyzdžiu, kai sakau zmogui viena o jis kita, o poto pamato kad buvau teisus. Dauguma bijo būti neiteisūs, bijo arba yra nepatenkinti kad kitiems geriau pradeda sektis ir tai yra faktas.
  17. Patinka
    onation sureagavo į Plaktukas Padėkit, Nesupratau.   
    Iš kur tu žinai? Gal jie all-in prieš flopą sustūmė?
  18. Patinka
    onation sureagavo į nutipojo Padėkit, Nesupratau.   
    Jus abu realiai turit ne 2 kortas o 7 (2 rankose ir 5 ant stalo) ir is tu 7 kortu pasirenki 5 (geriausia kombinacija). Tai yra kad tu turi 6699Q (juk vietoi 66 neimsi savo 33 poros?) o jis 6699A.
  19. Patinka
    onation sureagavo į 2021 Padėkit, Nesupratau.   
    http://bit.ly/1rLCOCF
  20. Patinka
    onation sureagavo į Egis888 Padėkit, Nesupratau.   
    Cia pas jumis po dvi poras 66 ir 99,pas ji kikeris aukstesnis
  21. Patinka
    onation sureagavo į moon4 Nešvarūs pinigai - atneša laimę?   
    Man tai juokingos sapalionės, kaip visi sumaterialėjo, koks pinigai blogis, ne piniguose laimė, juolab kai suaugę žmonės taip kalba. Kur ta jūsų laimė? Ką gali šiais laikas su tuščiom kišenėm nuveikt? nieko...
     
    Pinigai ir laimė yra neatskiriami.
     
    O į temą kalbant, tai sąžinė labai lengvai "uždusinama" siekiant savų interesų ir gerovės sau :)
  22. Patinka
    onation sureagavo į ArBro Nešvarūs pinigai - atneša laimę?   
    Maistas,stogas po galva, juk tai pinigai. Ar suteiksi kitiems laimę jų neturėdamas (savo šeimai)?
    Juk ir dirba tėveliai sunkiausius darbus,kad jūs galėtumėt turėti svajonių. :rolleyes:
  23. Patinka
    onation sureagavo į dziu-mAn-dzy Nešvarūs pinigai - atneša laimę?   
    Pagal mane išvis bet kokie pinigai neatneša tos laimės. Laimė ir pinigai neturi nieko bendro pagal mane. Pinigai suteikia laisvenį gyvenimą.
  24. Patinka
    onation sureagavo į justina1991 Pamąstymui apie profesionalų CV   
    Gal kam bus naudinga :)
     
    Profesionalus CV - retenybė
     
    Per 15 darbo metų esu perskaitęs virš 30 tūkst. CV, tad galiu drąsiai teigti, kad profesionalus CV yra retenybė. Manote, kad ne? Skaitykite toliau ir rasite visus atsakymus į kilusius klausimus.
     
    Darbuotojų atranka yra ilgas ir sudėtingas procesas. Pirma to proceso dalis – gyvenimo aprašymų skaitymas (arba neskaitymas). Dažnai į darbo skelbimą kandidatuoja virš 200 žmonių. Tad sudominti atrankų specialistus yra nelengva.
     
    Patarimų, kaip rašyti gerą CV, manau, skaitėte ne kartą. Tačiau kiekvienais metais susidurdamas su naujais CV, pastebiu labai nedidelį progresą. Dažniausiai klaidos išlieka vis tos pačios.
     
    Gramatinės klaidos gali subjauroti ir tobuliausius gyvenimo aprašymus. Dažnai gauname kandidatų CV ieškančių „vadibininko“ darbo, arba tokių kurie, turėjo darbo patirties „klijentų“ aptarnavime. Būna ir tokių kandidatų, kurie pamiršta, kad lietuvių kalboje yra raidės „š,ė,č,ą,ū,ų,į“. Pripažinkit, tokios grubios gramatinės klaidos profesionalumo neprideda.
     
    Patarimas – parašius CV kelis kartus atidžiai patikrinti, ar nėra gramatinių klaidų.
     
    Skaitant CV labai dažnai „bado akis“ didžiulis kiekis ne itin reikalingos informacijos. Pavyzdžiui, daug dėmesio skiriama pomėgių aprašymui; akcentuojamos kandidatus motyvuojančios citatos; smulkiai aprašomi lūkesčiai darbdaviui, tačiau kažkodėl mažiausiai dėmesio skiriama buvusio darbo pobūdžio aprašui.
     
    Mano manymu, darbo pobūdis – gyvenimo aprašymo kertinis akmuo. Kandidatas, kuris išsamiai aprašo savo buvusiame darbe vykdytas funkcijas, įgauna didesnį pranašumą prieš kitus kandidatus.
     
    Kodėl? Todėl, kad tokia informacija parodo tai, ką žmogus geba dirbti ir kokias užduotis atlikti. Jei turite darbo patirties, kurios prašoma jūsų svajonių darbe, akcentuokite ją, nebijokite smulkiau aprašyti atliktas funkcijas. Nes ne išsilavinimas, ne kursai, pomėgiai ar amžius lems jūsų tinkamumą norimam darbui, o jūsų gebėjimai.
     
    Patarimas – savo CV daugiau dėmesio skirkite gebėjimams, darbo patirčiai atskleisti.
     
    Užsienio kalbų mokėjimo lygiai yra aprašomi įvairiai – nuo skaičių iki raidžių. Kai kada net sunku suprasti, kaip iš tikrųjų jūs tas kalbas mokate. Tad geriau kalbos lygį parašyti kuo paprasčiau, pvz.: kalbu laisvai, pagrindai, vidutiniškai.
     
    Patarimas – kalbų mokėjimą rašykite suprantamai.
     
    Net keista pagalvoti, bet šiais, moderniais, laikais kartais būna problematiška rasti kandidato kontaktus. Dažnai žmonės neparašo el.pašto, ar net telefono numerio. Personalo specialistui patogiau su jumis susisiekti telefonu. Tai yra žymiai greičiau ir patogiau. Tad jei nenurodėte savo telefono numerio, ar palikote seną, nebenaudojamą, jūsų galimybė būti pakviestam į darbo pokalbį žymiai sumažėja. Labai retais atvejais personalo specialistai ieškos jūsų kontaktų ir bandys visais įmanomais būdais jus pasiekti.
     
    Patarimas – nepamirškite nurodyti teisingų asmeninių kontaktų.
     
    Pristatydami save venkite šabloniškų frazių. Mes jau žinome, kad jūs komunikabilūs, siekiantys tikslų, atsakingi, norintys mokytis ir tobulėti ir t.t. Pasistenkite įdomiau save pristatyti, nes perskaičius 200 komunikabilių ir atsakingų kandidatų prisistatymų, retas kuris išlieka atmintyje.
     
    Patarimas – venkite šabloniškų frazių.
     
    Žinoma, gyvenimo aprašymas yra individualus dalykas ir tik jūs galite spręsti, kas jame turi atsispindėti. Tačiau nepamirškite, kad patrauklus, įdomus gyvenimo aprašymas padidins jūsų galimybes rasti svajonių darbą. Tad nepatingėkite pagal šiuos patarimus dar kartą peržiūrėti savo CV. :)
     
    Straipsnį rašiau ne aš pati.
  25. Patinka
    onation sureagavo į iPauL Pristatome projektą zapacany.lt   
    Žinant 'darbo grupę', tai liuksusinis turėtų būt.
    O kas kilo iš idėjų, tai manau didžiausias pliusas, kad rusų k. pralavinsit jaunimui :)
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...