Pereiti prie turinio

Beellaa182

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    59
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo R2B Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Kaip suprasti darbo birzoje kaip dirbantis?
    Jei vykdai IV, birza uz Tave nemoka, pats turi moketis ir jei esi registruotas birzoje turi pranesti, kad pradejai vykdyti IV.
     
    Individualią veiklą vykdantys asmenys kiekvieną mėnesį iki einamojo mėnesio paskutinės dienos turi sumokėti 9 proc. dydžio PSD įmokas nuo minimaliosios mėnesinės algos.
  2. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo R2B Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Sunku pasakyt ar tai butu didelis nusikaltimas :ph34r: , bet ju geriau visada isvengti :rolleyes:
  3. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Revolt Kiek reikia uždirbti Lietuvoje, kad nevertėtų emigruoti?   
    Na mano atveju tik baigus universiteta buvo 2 darbo pokalbiai, ir be diplomo nebutu pakviete nei i viena is ju. Pastebejimas toks, kad abiejuose pokalbiuose apie mano studijas domejosi :).
  4. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Egnatius Kiek reikia uždirbti Lietuvoje, kad nevertėtų emigruoti?   
    Mano nuomone, tai cia nuo zmogaus poreikiu, ambiciju daug kas kas priklauso. Vienam gali pilnai uztekti 2000 lt/men, o kitam ir 5000 lt/men bus mazai.
    Gaunant i rankas 4000-5000 lt galima butu tikrai pilnavertiskai gyventi Lietuvoje :)
  5. Patinka
    Beellaa182 sureagavo į pavis Tamsioji Vladimiro Putino pusė   
    Video toks pagamintas manipuliuoti zmogaus nuomone. Zmogus einantis tokias pareigas privalejo per viska pereiti ir gera ir bloga. Cia eiline propoganda pries Rusija. Ji stipri salis ir jos lyderis taip pat. Paziurejus i zemelapi, manau Lietuviams reiktu labiau draugauti su sia salim. Bet kiekvienam skirtingai, kitiems amerikos taisykles labiau patinka.
  6. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo ronner Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Galima ir atsispausdinti.
     
    Privalomo kainų nurodymo litais ir eurais laikotarpiu visose sąskaitose faktūrose ar PVM sąskaitose faktūrose, kuriomis įforminamas prekių tiekimas (paslaugų teikimas), išrašytose iki euro įvedimo dienos (iki 2014-12-31), visi duomenys nurodomi litais, o po euro įvedimo dienos (nuo 2015-01-01) - eurais, o kaip papildomą informaciją (pirkėjui pageidaujant) galima nurodyti ir kita užsienio valiuta (doleriais ir kt.)
  7. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Auksinis Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Ooo taip sutinku :), paciai daug kartu teko girdeti. Dazna fraze: susirastum "normalu" darba (va paziurek kaip kaimynu "Onute" dirba, gerai uzdirba), o cia vistiek nieko nesigaus ir t.t ir t.t., 50 proc. pradedanciu bankrutuoja pirmais metais (zodziu ko tik girdet neteko) :D
  8. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Auksinis Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Ooo taip sutinku :), paciai daug kartu teko girdeti. Dazna fraze: susirastum "normalu" darba (va paziurek kaip kaimynu "Onute" dirba, gerai uzdirba), o cia vistiek nieko nesigaus ir t.t ir t.t., 50 proc. pradedanciu bankrutuoja pirmais metais (zodziu ko tik girdet neteko) :D
  9. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  10. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  11. Patinka
    Beellaa182 sureagavo į DamnErikas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Man patinka frazė "Geriau net nebandyk vistiek tau nieko neišeis" po šitų žodžių man viskas sekasi :lol:
  12. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo tvarka Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Reikia nusiųsti.
     
    Sąskaitos faktūros privalomi rekvizitai:
     
    1) dokumento pavadinimas;
     
    2) ūkio subjekto, surašiusio sąskaitą faktūrą, pavadinimas, kodas;
     
    Nuo 2012-05-27 pagal 2012 m. gegužės 23 d. Vyriausybės nutarimo Nr. 548 redakciją privalo būti nurodyta:
     
    Prekių tiekėjo (paslaugų teikėjo) kodas (jeigu jis fizinis asmuo, – PVM mokėtojo kodas, o jeigu jis jo neturi, – asmens pasirinkimu arba asmens kodas, arba individualios veiklos vykdymo pažymos numeris),
     
    taip pat
     
    pirkėjo (kliento) pavadinimas ir kodas (jeigu jis fizinis asmuo, – to asmens vardas, pavardė ir PVM mokėtojo kodas, o jeigu jis jo neturi, – asmens pasirinkimu arba asmens kodas, arba individualios veiklos vykdymo pažymos numeris).
     
    3) dokumento data;
     
    4) ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio turinys;
     
    5) ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio rezultatas pinigine ir (arba) kiekybine išraiška. Jeigu ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio rezultatas nurodomas kiekybine išraiška, turi būti nurodyti mato vienetai;
     
    6) asmens (-ų), kuris (-ie) turi teisę surašyti ir pasirašyti arba tik pasirašyti apskaitos dokumentus, vardas (-ai) arba pirmoji (-osios) vardo (-ų) raidė (-ės), pavardė (-ės), parašas (-ai) ir pareigos.
     
    Sąskaitoje faktūroje turi būti serija ir numeris. Sąskaitos faktūros serija ir numeris turi būti formuojami taip:
    1. Numeris turi būti sudaromas didėjančia seka.
    2. Numeris turi būti paremtas viena ar daugiau serijų, kuri (kurios) ūkio subjektų pasirinkimu gali būti sudaroma (-os)
    iš raidinių simbolių arba skaitmenų.
     
    Svarbu. Pirkėjo (fizinio asmens) asmens kodas reikalingas ne prekės pardavėjui, o pačiam prekės pirkėjui, vykdančiam veiklą ir pageidaujančiam pagal gautą sąskaitą - faktūrą pripažinti veiklos sąnaudas (išlaidas). Tuo atveju, kai pirkėjas prekes įsigyja asmeniniam naudojimui, t.y. ne veiklos vykdymo tikslais ir sąskaitą faktūrą išrašančiam pardavėjui savo asmens kodo nenurodo, sąskaita faktūra gali būti išrašyta be pirkėjo asmens kodo.
     
    Jeigu Individualios veiklos pajamų gavęs (uždirbęs) gyventojas gali pasirinkti leidžiamais atskaitymais laikyti 30 proc. gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų sumos. Atimant minėtą (leidžiamais atskaitymais laikomą) sumą nėra reikalaujama faktines išlaidas pagrįsti atitinkamais dokumentais (ši leidžiamų atskaitymų pripažinimo tvarka netaikoma, kai individualios veiklos pajamas ar jų dalį gyventojas gauna iš su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusio asmens).
     
    Jei šio principo netaikote tada, žinoma, kad privaloma rinkti dokumentus: iš kur ir už kiek įsigyjate prekes :)
  13. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  14. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  15. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  16. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  17. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Mindogas Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Labai geras straipsnis :). Manau yra tikrai nemazai zmoniu su puikiomis idejomis ir norais kurti versla, bet kas dazniausiai trukdo pradeti tai baime iseiti is tos komforto zonos, kurioje esi, nes verslas yra rizika, jis visada dinamiskas (nera pastovumo). Labai daug priklauso ir nuo zmogaus ambiciju :)
  18. Patinka
    Beellaa182 sureagavo į IdejosVerslui Nuosavas verslas ar samdomas darbas?   
    Praeitas mano straipsnis (Kada keisti darbą) sukėlė diskusijas ir vertinimus, kad jis „neišbaigtas“, „neaiškus“, kad „visi verslininkais nebus“ ir panašiai. Tikrai taip. Visi negali būti verslininkais. Niekada jais visi ir nebus. Yra žmonės, kurie dirba ir žmonės, kuriems dirba. Na, dar yra ir bedarbiai, vagys ir pan. Tačiau šiandien – ne apie tai.
     
    Nerašysiu, ką reiškia dirbti „normalų darbą“. Ką reiškia būti samdomu darbuotoju ir panašiai. Diskomfortą samdomame darbe jaučia tik tie, kurie nori savo verslo. Ir esant tokiems startuolių pakilimo tempams (apie jų kritimus, kažkaip, mažai kas kalba, tiesa?) – dauguma nori atsisveikinti su savo buvusiu darbdaviu ir pabandyti turėti savo verslą, sekti savo tikslų, savo aistrą ir įgyvendinti savo norus. Taigi – straipsnis tiems, kurie kol kas dar tik svajoja apie nuosavą verslą. Jį turintys – straipsnyje tikrai ras save.
     
    Laisvė
     
    Laisvė – viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl aš visuomet norėjau pradėti savo verslą. Nenorėjau, kad kažkas man aiškintų, kada aš turiu keltis, kada važiuoti į biurą, ką jame daryti ir kaip tai daryti. Nenorėjau, kad mano ateitis, mano gerovė, priklausytų nuo „kažko“. Norėjau pats viską kontroliuoti.
     
    Tik viskas buvo ne taip, kaip tikėjausi. Labai daugeliu atvejų – nuosavas verslas kaip tik atima visą „laisvę“. Verslo pradėjimas – tai kaip vaiko atsiradimas šeimoje – laukia bemiegės naktys, kainuoja beprotiškus pinigus ir beveik niekada negali jo palikti vieno.
     
    Kai tik pradedate savo verslą, ypač pačioje pradžioje, anksti keliatės (nes darbų reikia daug padaryti) ir vėlai einate miegoti (nes paroje per mažai valandų); dirbate visas 7-ias dienas per savaitę. Ir, dažnai, ne todėl, kad norite, o todėl, kad taip reikia. Jeigu Jūs to nepadarysite – už Jus to tikrai niekas nepadarys. Apie atostogas (jeigu neturite ilgai dirbančios ir patikimos darbuotojų komandos) galite tik pasvajoti. Jeigu ir galite „atitrūkti“ – vis tiek savo „kūdikį vežatės kartu“. Ir tikrai būna sunku matyti savo draugus, kurie gali išvykti visam mėnesiui, o pats esi vos ne prirakintas prie darbo stalo. Lygiai taip pat jaučiasi ir naujai iškepti tėvai.
     
    Tiesa, mano atveju, aš jaučiuosi laisvas. Aš galiu važiuoti, kur noriu, galiu keltis kada noriu, galiu tvarkyti savo reikalus ar padėti tai daryti savo antrąjai pusei. Dirbu tada, kada noriu, kaip noriu. Dirbu daug ir sunkiai, nes to noriu ir man patinka tai, ką aš darau. Ir darau tai ne todėl, kad kažkas iš manęs to tikisi (nors, giliai širdyje, tikuosi, jog bent vienas iš mano skaitytojų laukia mano straipsnių). Ir nors man tikrai dar reikėtų patobulėti randant teisingą asmeninio/darbinio gyvenimo balansą – man patinka tvarkytis asmeninius reikalus neprašant niekieno leidimo.
     
    Pinigai
     
    Kažkur esu skaitęs išsireiškimą “niekada nebūsi turtingas, jeigu dirbsi kažkam kitam, o ne pats sau”. Ir po to – sužinojau, kad tai – netiesa. Pilnas pasaulis milijonierių, kurie turi bosą. Tačiau man vis tiek atrodo, kad aš pradėjau savo verslus (esu minėjęs apie 4 bankrotus) dėl pinigų.
     
    Realybė yra tokia – atsisveikinti su stabiliu mėnesiniu (ar savaitiniu) atlyginimu yra itin sunku. Dažniausiai – pinigai kelias iš kišenės daug didesniais greičiais nei į ją ir tai truks tikrai netrumpai. Kitais žodžiais tariant – Jūs prarasite daug pinigų. O jeigu dar ir nežinote, ką darote – tai gali baigtis itin blogai. Tuomet, norisi būti merdinčiu ligoniu šalyje, kurioje įteisinta eutanazija – kad kuo greičiau būtų galima užbaigti tas kančias.
     
    Net jeigu ir uždirbate pinigus – Jūsų uždarbis, greičiausiai, bus apgailėtinas. Pradžioje – tai tikrai. Ir žmonės, dirbantys Maximoje už minimalų atlyginimą, mėnesio pabaigoje gaus daugiau nei Jūs, turėdamas savo verslą. Ir tai labai slegia – dirbi 7 dienas per savaitę, vos ne 24 valandas per dieną, o gauni mažiau, nei pusę etato dirbanti valytoja.
     
    Tačiau… Jeigu pakentėsite pirmus metus, antrus metus ir dar (gal) trečius – galimybės uždirbti didėja. Ir tokias valytojas galite samdyti patys. Čia – reikia tiesiog pakentėti…
     
    Jeigu neišeina gauti kažko greitai – atsiminkite, kad Rolls-Royce yra pagaminamas per 6 mėnesius, o Toyota – per 13 valandų.
     
    Motyvacija
     
    Visada galvojau, kad kai dirbsiu sau – tai mane palaikys, bus mano „varomoji jėga“, bus mano motyvacija. Nes tai – mano ir mane varys į priekį tai, kad mano verslas auga. Iš dalies – tai yra teisingas požiūris. Galiu tai pasakyti net dabar – praėjus labai daug metų nuo pirmo karto, kai mane aplankė tokia mintis.
     
    Tačiau niekada nesitikėjau, kad reikės taip stipriai pasikaustyti psichologijoje. Jūsų psichologinė būklė turi patį tiesiausią ir įtakingiausią rolę Jūsų verslui. Ir jeigu Jūs nervinatės (ar, neduok Dieve, depresuojate) – tai labai skaudžiai atsilieps Jūsų verslui.
     
    Turite mokėti susitvarkyti su itin dideliu stresu, sukeliamu tokių dalykų kaip apyvartinių lėšų trūkumas (o kaip gerai buvo tam tikrą dieną gauti į banko sąskaitą tam tikrą sumą pinigų!), neapmokėtos sąskaitos ir apmąstymų, kaip ir iš kur gauti pinigų, kad visa tai apmokėti. Reikia tikrai plieninių nervų, kad sugebėti blaiviai mąstyti, priimti logiškus sprendimus ir ramiai stengtis viską sutvarkyti.
     
    Taip pat negalite atvykti į darbą ir laukti, kol kažkas Jums pasakys, ką reikia daryti. Reikia mokėti organizuoti darbą pačiam sau, suformuluoti užduotis ir rasti jų atlikimo būdus. Dabar, turėdamas tiek daug patirties, galiu pasakyti, kad nuosavas verslas yra kaip maratono bėgimas. Reikia bėgti toliau, nors finišo linijos net horizonte nesimato. Ir tai – turi būti Jūsų varomoji jėga. Bent jau taip yra pas mane. Man patinka iššūkiai, patinka parodyti žmonėms, kad ne viskas yra prarasta, kad viskam yra sprendimo būdai. Ir reikia toliau siekti savo tikslų, o esant būtinybei – „palikti skęstantį laivą ir plaukti valtimi toliau“.
     
    Rekomendacija
     
    Ar galiu konkrečiai rekomenduoti Jums turėti savo verslą? Tai tikrai priklauso ne nuo manęs. Tiesiog Jums reikia perskaityti tai, kas rašoma, suprasti tai ir dar kai ką: kai gyvenime tari kažkam „taip“ – tenka kitam tarti „ne“.
     
    Ir tik Jūs galite žinoti, ką esate pasirengę paaukoti tam, kad gauti tai, ko norite.
     
    Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
  19. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Fresher Mažoji bendrija   
    Manau cia tik laiko klausimas, ir anksciau ar veliau vistiek apmokestins.
  20. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Fresher Mažoji bendrija   
    Manau cia tik laiko klausimas, ir anksciau ar veliau vistiek apmokestins.
  21. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Fresher Mažoji bendrija   
    Manau cia tik laiko klausimas, ir anksciau ar veliau vistiek apmokestins.
  22. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo tvarka Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Reikia nusiųsti.
     
    Sąskaitos faktūros privalomi rekvizitai:
     
    1) dokumento pavadinimas;
     
    2) ūkio subjekto, surašiusio sąskaitą faktūrą, pavadinimas, kodas;
     
    Nuo 2012-05-27 pagal 2012 m. gegužės 23 d. Vyriausybės nutarimo Nr. 548 redakciją privalo būti nurodyta:
     
    Prekių tiekėjo (paslaugų teikėjo) kodas (jeigu jis fizinis asmuo, – PVM mokėtojo kodas, o jeigu jis jo neturi, – asmens pasirinkimu arba asmens kodas, arba individualios veiklos vykdymo pažymos numeris),
     
    taip pat
     
    pirkėjo (kliento) pavadinimas ir kodas (jeigu jis fizinis asmuo, – to asmens vardas, pavardė ir PVM mokėtojo kodas, o jeigu jis jo neturi, – asmens pasirinkimu arba asmens kodas, arba individualios veiklos vykdymo pažymos numeris).
     
    3) dokumento data;
     
    4) ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio turinys;
     
    5) ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio rezultatas pinigine ir (arba) kiekybine išraiška. Jeigu ūkinės operacijos arba ūkinio įvykio rezultatas nurodomas kiekybine išraiška, turi būti nurodyti mato vienetai;
     
    6) asmens (-ų), kuris (-ie) turi teisę surašyti ir pasirašyti arba tik pasirašyti apskaitos dokumentus, vardas (-ai) arba pirmoji (-osios) vardo (-ų) raidė (-ės), pavardė (-ės), parašas (-ai) ir pareigos.
     
    Sąskaitoje faktūroje turi būti serija ir numeris. Sąskaitos faktūros serija ir numeris turi būti formuojami taip:
    1. Numeris turi būti sudaromas didėjančia seka.
    2. Numeris turi būti paremtas viena ar daugiau serijų, kuri (kurios) ūkio subjektų pasirinkimu gali būti sudaroma (-os)
    iš raidinių simbolių arba skaitmenų.
     
    Svarbu. Pirkėjo (fizinio asmens) asmens kodas reikalingas ne prekės pardavėjui, o pačiam prekės pirkėjui, vykdančiam veiklą ir pageidaujančiam pagal gautą sąskaitą - faktūrą pripažinti veiklos sąnaudas (išlaidas). Tuo atveju, kai pirkėjas prekes įsigyja asmeniniam naudojimui, t.y. ne veiklos vykdymo tikslais ir sąskaitą faktūrą išrašančiam pardavėjui savo asmens kodo nenurodo, sąskaita faktūra gali būti išrašyta be pirkėjo asmens kodo.
     
    Jeigu Individualios veiklos pajamų gavęs (uždirbęs) gyventojas gali pasirinkti leidžiamais atskaitymais laikyti 30 proc. gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų sumos. Atimant minėtą (leidžiamais atskaitymais laikomą) sumą nėra reikalaujama faktines išlaidas pagrįsti atitinkamais dokumentais (ši leidžiamų atskaitymų pripažinimo tvarka netaikoma, kai individualios veiklos pajamas ar jų dalį gyventojas gauna iš su darbo santykiais ar jų esmę atitinkančiais santykiais susijusio asmens).
     
    Jei šio principo netaikote tada, žinoma, kad privaloma rinkti dokumentus: iš kur ir už kiek įsigyjate prekes :)
  23. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Edvardukou Rubu parduotvei domenas   
    Kuriant savo versla ir galvojant pavadinima paciam verslui ir ir el. parduotuvei labai pagelbejo sis straipsnis. Gal ir Jums bus naudingas:
     
    Kaip sugalvoti pavadinimą?
    „Geras pavadinimas reikalauja mažiausiai reklamos, išskiria jus iš konkurentų, sukuria emocinį ryšį su jūsų tiksline auditorija, padeda kurti stiprų prekės ženklą.“ (Igor Interactive)
    Kurdami naują įmonę, pristatydami naują produktą/paslaugą rinkai susiduriate su klausimu: kaip sugalvoti ir pasirinkti tinkamą pavadinimą? Tai sudėtingas klausimas ir todėl labai dažnai pavadinimas pasirenkamas impulsyviai, nepagrįstai.
     
    Aiškinamasis ar bereikšmis pavadinimas?
     
    Pirmu atveju galima pasirinkti aiškinamąjį, veiklą apibūdinantį pavadinimą (pvz. „Lietuvos draudimas“, „Kauno energija“, „Internet Explorer“). Toks pasirinkimas dažniausiai rekomenduojamas, nes yra saugus ir naudingas. Tikslinė auditorija vien tik iš pavadinimo gali suprasti, kas po juo slepiasi, ko galima tikėtis. Toks pavadinimas tampa reklamine-informacine žinute.
     
    Antru atveju galima pasirinkti bereikšmį naujadarą (pvz. „Seesam“, „VST“, „Google“). Toks sprendimas yra daug rizikingesnis ir reikalauja didelių reklaminių biudžetų, kurių pagalba šiam naujam žodžiui (arba trumpiniui) būtų priskirtos asociacijos, suteikta reikšmė.
     
    Jeigu norite paprasto ir patikimo pavadinimo, patartina rinktis pirmąjį variantą. Jeigu norite būti itin unikalūs ir galite skirti pinigų pavadinimo įvedimui į rinką, tuomet rinkitės antrą variantą.
     
    Pavadinimų tipai
     
    1. Žmogaus vardas ir pavardė pavadinime.
     
    Šis atvejis yra tinkamas tada, kai žmogaus vardas yra gerai žinomas ir todėl turi vertę (pvz. „Sabonio paramos fondas“), tačiau nepatartina tokio tipo pavadinimu vadinti įmone, kai žmogaus vardas ir pavardė yra nežinomi (pvz. „Evaldo Zarankos benrovė“). Pastarasis pavadinimas nieko nesako apie įmonės veiklą, be to yra sunkiai įsidėmimas ir keliantis nereikalingus klausimus.
     
    Įmonės savininko (-ų) vardus galima naudoti kaip pagrindą, iš kurio būtų kildinamas pavadinimas (pvz. pavadinimas „Alpera“ buvo sudarytas iš akcininkų vardų Alius, Petras, Romas). Šiuo atveju būtų sukurtas naujadaras, kuris žvelgiant iš šalies atrodytų kaip bereikšmis žodis. Kaip jau buvo minėta ankščiau, tokio tipo pavadinimui reikėtų papildomų reklaminių biudžetų ir jo reikšmės paaiškinimų.
     
    Vardą ir pavardę pavadinime galima naudoti tais atvejais, kai pavadinimas skirtas laisvai samdomam darbuotojui, savo srities žinovui, specialistui (pvz. privačiam daktaro kabinetui, advokatui, architektui ir pan.).
     
    2. Santrumpos.
     
    Tokios santrumpos kaip „IBM“ arba „LG“ skamba gerai, tačiau nereikia pamiršti, kad labai dideli reklaminiai biudžetai buvo skirti tam, kad žmonės įsidėmėtų šiuos pavadinimus ir pradėtų juos asocijuoti su kompiuteriais (IBM) ir buitine technika (LG).
     
    Pvz. pavadinimas „MSL“ absoliučiai nieko apie save nesako. Po šiuo pavadinimu gali slypėti bet kas. Be to jį sunku įsidėmėti ir ištarti. Būtent todėl santrupos tipo pavadinimų nerekomenduojama naudoti.
     
    3. Aprašomieji geografiniai-lokaciniai pavadinimai.
     
    Tokio tipo pavadinimai dažniausiai nepasižymi ypatingu originalumu ir gana sunkiai išsiskiria iš konkurentų, be to yra tinkami tik vietinei rinkai.
     
    Pavadinimas „Užupio picerija“ nurodo, kur yra įsikūrusi picerija, tačiau lengvai gali būti supainiotas su visom kitom picerijom, kurias galima rasti Užupyje. „Gedimino 9“ nurodo, kad kažkas yra įsikūręs šiuo adresu, bet neaišku kas, todėl reikia papildomų reklaminių biudžetų norint sėkmingai įvesti šį pavadinimą į rinką.
     
    Tokio tipo pavadinimai yra galimi, tačiau turėtų būti gerai apgalvoti, kad netaptų per daug banalūs ir bendriniai.
     
    4. Aprašomieji veiklą apibūdinantys pavadinimai.
     
    Tokie pavadinimai tiksliai ir glaustai apibūdina, kuo užsiima kompanija, koks produktas yra parduodamas arba kokia paslauga teikiama. Tokie pavadinimai yra patogūs ir patikimi.
     
    Gana dažnai tokiems pavadinimams trūksta originalumo, jie pranyksta tarp konkurentų, todėl aprašomuosius pavadinimus svarbu kurti išradingai, juk žinutė gali būti perteikiama netiesiogiai, savitai, per tam tikras asociacijas (pvz. „Snaigė“ gamina šaldytuvus. Snaigės ir šaldytuvai turi tą pačią bendrą asociaciją – šaltis. Iš to kyla ir pavadinimas.)
     
    Apibūdinantis pavadinimas taip pat gali būti ir naujadaras, tačiau šiame naujai sugalvotame pavadinime turėtų būti panaudota šaknis arba kita dalis žodžio, kuris artimai sietųsi su vystoma veikla (pvz. Finasta (FINansai, inveSTicijos), Invalda (INvesticijų VALDymas) ir pan.)
     
    5. Bereikšminiai pavadinimai – Skoliniai.
     
    Pavadinimui pasirenkamas jau egiztuojantis žodis, kuris tiesiogiai nieko nesako apie veiklą. Nauja reikšmė ir asociacijos sukuriamos vien tik reklaminių biudžetų pagalba (pvz. BITĖ, Apple)
     
    Tai yra bereikšmis pavadinimas ir jį vertą rinktis tik tada, jei siekiate būti itin unikalūs ir turite tam pakankamai pinigų.
     
    6. Bereikšmiai pavadinimai – Naujadarai.
     
    Iš atskirų raidžių, garsų, skiemenų… sukurti pavadinimai. Kaip jau buvo ankščiau minėta, šie pavadinimai yra originalūs, tačiau be didelių reklaminių biudžetų ir pastovaus kartojimo nepavyks sukurti reikšmės ir stiprių asociacijų.
     
    Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį kuriant pavadinimą?
     
    Pavadinime turėtų atsispindėti jūsų įmonės/prekės ženklo charakteris, pasirinkta pozicija.
    Jeigu nenorite investuoti didelių pinigų į reklamą, siekiate efektyvios komunikacijas, tuomet rinkitės veiklą apibūdinantį, aiškinamąjį pavadinimą.
    Geriausi aiškinamieji pavadinimai veiklą apibūdina netiesiogiai, asociacijų pagalba.
    Pavadinimas turėtų būti lengvai tariamas ir rašomas, o taip pat lengvai įsidėmimas.
    Pavadinimas turėtų būti originalus, išskirti jus iš konkurentų.
    Pavadinimas turėtų būti ilgalaikis, suderintas su įmonės/prekės ženklo tikslais.
    Pavadinimas turėtų kelti pozityvias asociacijas jūsų tikslinei auditorijai.
    Kurkite pavadinimą atsižvelgdami į rinkos poreikius.
    Galite pagalvoti ir apie tai, kurią poziciją užimsite sąrašuose. Jeigu norite būti pirmi, pavadinimo pradžiai rinkitės pirmąsias abėcėlės raides.
    Jeigu planuojate bendradarbiauti su užsieniečiais, atsižvelkite į tai ar pavadinimas lengvai išverčiamas į kitas kalbas.
    Nesirinkite per daug pretenzingo, įmantraus pavadinimo, ypač jeigu jūsų veikla vystoma gana konservatyvioje rinkoje. Tiesus, tikslus ir paprastas pavadinimas veikia efektyviausiai.
    Nenaudokite pavadinime per daug asmeniškų dalykų. Jums tai gali atrodyti svarbu, tačiau žvelgiant iš šalies šie asmeniški dalykai prarandą savo svarbą.
    Lietuviškas raides pavadinimuose nelabai patogu naudoti. Vienas dalykas tai, kad kils problemų užsieniečiams, kitas dalykas tai, kad gali kilti nesusipratimų su internetinio puslapio adresu.
  24. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo ubeR Individuali veikla. Kaip įregistruoti individualią veiklą?   
    Kiek zinau galima, bet jei veikla vykdai tai skaitosi, kad birzoje stovi kaip dirbantis asmuo. Taip, kad jokiu privilegiju nelieka. PSD vistiek teks paciam moketi.
  25. Patinka
    Beellaa182 gavo reakciją nuo Edvardukou Rubu parduotvei domenas   
    Kuriant savo versla ir galvojant pavadinima paciam verslui ir ir el. parduotuvei labai pagelbejo sis straipsnis. Gal ir Jums bus naudingas:
     
    Kaip sugalvoti pavadinimą?
    „Geras pavadinimas reikalauja mažiausiai reklamos, išskiria jus iš konkurentų, sukuria emocinį ryšį su jūsų tiksline auditorija, padeda kurti stiprų prekės ženklą.“ (Igor Interactive)
    Kurdami naują įmonę, pristatydami naują produktą/paslaugą rinkai susiduriate su klausimu: kaip sugalvoti ir pasirinkti tinkamą pavadinimą? Tai sudėtingas klausimas ir todėl labai dažnai pavadinimas pasirenkamas impulsyviai, nepagrįstai.
     
    Aiškinamasis ar bereikšmis pavadinimas?
     
    Pirmu atveju galima pasirinkti aiškinamąjį, veiklą apibūdinantį pavadinimą (pvz. „Lietuvos draudimas“, „Kauno energija“, „Internet Explorer“). Toks pasirinkimas dažniausiai rekomenduojamas, nes yra saugus ir naudingas. Tikslinė auditorija vien tik iš pavadinimo gali suprasti, kas po juo slepiasi, ko galima tikėtis. Toks pavadinimas tampa reklamine-informacine žinute.
     
    Antru atveju galima pasirinkti bereikšmį naujadarą (pvz. „Seesam“, „VST“, „Google“). Toks sprendimas yra daug rizikingesnis ir reikalauja didelių reklaminių biudžetų, kurių pagalba šiam naujam žodžiui (arba trumpiniui) būtų priskirtos asociacijos, suteikta reikšmė.
     
    Jeigu norite paprasto ir patikimo pavadinimo, patartina rinktis pirmąjį variantą. Jeigu norite būti itin unikalūs ir galite skirti pinigų pavadinimo įvedimui į rinką, tuomet rinkitės antrą variantą.
     
    Pavadinimų tipai
     
    1. Žmogaus vardas ir pavardė pavadinime.
     
    Šis atvejis yra tinkamas tada, kai žmogaus vardas yra gerai žinomas ir todėl turi vertę (pvz. „Sabonio paramos fondas“), tačiau nepatartina tokio tipo pavadinimu vadinti įmone, kai žmogaus vardas ir pavardė yra nežinomi (pvz. „Evaldo Zarankos benrovė“). Pastarasis pavadinimas nieko nesako apie įmonės veiklą, be to yra sunkiai įsidėmimas ir keliantis nereikalingus klausimus.
     
    Įmonės savininko (-ų) vardus galima naudoti kaip pagrindą, iš kurio būtų kildinamas pavadinimas (pvz. pavadinimas „Alpera“ buvo sudarytas iš akcininkų vardų Alius, Petras, Romas). Šiuo atveju būtų sukurtas naujadaras, kuris žvelgiant iš šalies atrodytų kaip bereikšmis žodis. Kaip jau buvo minėta ankščiau, tokio tipo pavadinimui reikėtų papildomų reklaminių biudžetų ir jo reikšmės paaiškinimų.
     
    Vardą ir pavardę pavadinime galima naudoti tais atvejais, kai pavadinimas skirtas laisvai samdomam darbuotojui, savo srities žinovui, specialistui (pvz. privačiam daktaro kabinetui, advokatui, architektui ir pan.).
     
    2. Santrumpos.
     
    Tokios santrumpos kaip „IBM“ arba „LG“ skamba gerai, tačiau nereikia pamiršti, kad labai dideli reklaminiai biudžetai buvo skirti tam, kad žmonės įsidėmėtų šiuos pavadinimus ir pradėtų juos asocijuoti su kompiuteriais (IBM) ir buitine technika (LG).
     
    Pvz. pavadinimas „MSL“ absoliučiai nieko apie save nesako. Po šiuo pavadinimu gali slypėti bet kas. Be to jį sunku įsidėmėti ir ištarti. Būtent todėl santrupos tipo pavadinimų nerekomenduojama naudoti.
     
    3. Aprašomieji geografiniai-lokaciniai pavadinimai.
     
    Tokio tipo pavadinimai dažniausiai nepasižymi ypatingu originalumu ir gana sunkiai išsiskiria iš konkurentų, be to yra tinkami tik vietinei rinkai.
     
    Pavadinimas „Užupio picerija“ nurodo, kur yra įsikūrusi picerija, tačiau lengvai gali būti supainiotas su visom kitom picerijom, kurias galima rasti Užupyje. „Gedimino 9“ nurodo, kad kažkas yra įsikūręs šiuo adresu, bet neaišku kas, todėl reikia papildomų reklaminių biudžetų norint sėkmingai įvesti šį pavadinimą į rinką.
     
    Tokio tipo pavadinimai yra galimi, tačiau turėtų būti gerai apgalvoti, kad netaptų per daug banalūs ir bendriniai.
     
    4. Aprašomieji veiklą apibūdinantys pavadinimai.
     
    Tokie pavadinimai tiksliai ir glaustai apibūdina, kuo užsiima kompanija, koks produktas yra parduodamas arba kokia paslauga teikiama. Tokie pavadinimai yra patogūs ir patikimi.
     
    Gana dažnai tokiems pavadinimams trūksta originalumo, jie pranyksta tarp konkurentų, todėl aprašomuosius pavadinimus svarbu kurti išradingai, juk žinutė gali būti perteikiama netiesiogiai, savitai, per tam tikras asociacijas (pvz. „Snaigė“ gamina šaldytuvus. Snaigės ir šaldytuvai turi tą pačią bendrą asociaciją – šaltis. Iš to kyla ir pavadinimas.)
     
    Apibūdinantis pavadinimas taip pat gali būti ir naujadaras, tačiau šiame naujai sugalvotame pavadinime turėtų būti panaudota šaknis arba kita dalis žodžio, kuris artimai sietųsi su vystoma veikla (pvz. Finasta (FINansai, inveSTicijos), Invalda (INvesticijų VALDymas) ir pan.)
     
    5. Bereikšminiai pavadinimai – Skoliniai.
     
    Pavadinimui pasirenkamas jau egiztuojantis žodis, kuris tiesiogiai nieko nesako apie veiklą. Nauja reikšmė ir asociacijos sukuriamos vien tik reklaminių biudžetų pagalba (pvz. BITĖ, Apple)
     
    Tai yra bereikšmis pavadinimas ir jį vertą rinktis tik tada, jei siekiate būti itin unikalūs ir turite tam pakankamai pinigų.
     
    6. Bereikšmiai pavadinimai – Naujadarai.
     
    Iš atskirų raidžių, garsų, skiemenų… sukurti pavadinimai. Kaip jau buvo ankščiau minėta, šie pavadinimai yra originalūs, tačiau be didelių reklaminių biudžetų ir pastovaus kartojimo nepavyks sukurti reikšmės ir stiprių asociacijų.
     
    Į ką svarbiausia atkreipti dėmesį kuriant pavadinimą?
     
    Pavadinime turėtų atsispindėti jūsų įmonės/prekės ženklo charakteris, pasirinkta pozicija.
    Jeigu nenorite investuoti didelių pinigų į reklamą, siekiate efektyvios komunikacijas, tuomet rinkitės veiklą apibūdinantį, aiškinamąjį pavadinimą.
    Geriausi aiškinamieji pavadinimai veiklą apibūdina netiesiogiai, asociacijų pagalba.
    Pavadinimas turėtų būti lengvai tariamas ir rašomas, o taip pat lengvai įsidėmimas.
    Pavadinimas turėtų būti originalus, išskirti jus iš konkurentų.
    Pavadinimas turėtų būti ilgalaikis, suderintas su įmonės/prekės ženklo tikslais.
    Pavadinimas turėtų kelti pozityvias asociacijas jūsų tikslinei auditorijai.
    Kurkite pavadinimą atsižvelgdami į rinkos poreikius.
    Galite pagalvoti ir apie tai, kurią poziciją užimsite sąrašuose. Jeigu norite būti pirmi, pavadinimo pradžiai rinkitės pirmąsias abėcėlės raides.
    Jeigu planuojate bendradarbiauti su užsieniečiais, atsižvelkite į tai ar pavadinimas lengvai išverčiamas į kitas kalbas.
    Nesirinkite per daug pretenzingo, įmantraus pavadinimo, ypač jeigu jūsų veikla vystoma gana konservatyvioje rinkoje. Tiesus, tikslus ir paprastas pavadinimas veikia efektyviausiai.
    Nenaudokite pavadinime per daug asmeniškų dalykų. Jums tai gali atrodyti svarbu, tačiau žvelgiant iš šalies šie asmeniški dalykai prarandą savo svarbą.
    Lietuviškas raides pavadinimuose nelabai patogu naudoti. Vienas dalykas tai, kad kils problemų užsieniečiams, kitas dalykas tai, kad gali kilti nesusipratimų su internetinio puslapio adresu.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...