Pereiti prie turinio

Socialinis marketingas, ar man verta į tai „veltis“?


  

14 narių balsavo

  1. 1. Ar šis straipsnis Jums buvo įdomus?

    • Taip
      9
    • Ne
      1
    • Aš jo nesugebėjau perskaityti iki galo
      4


Rekomenduojami pranešimai

Socialinis marketingas, ar man verta į tai „veltis“?

 

 

 

Kadangi sulaukiu daug teigiamų žinučių, jog norėtumėte, kad su Jumis pasidalinčiau savo marketingisto patirtimi. Dalinuosi dar viena, manau šiai dienai naudinga informacija. Tai yra, kaip sukurti socialinio marketingo planą.

 

 

 

Kas gi yra tas socialinis marketingas?

 

Socialinis marketingas – tai nenutrūkstamas procesas, kurio dėka į Jūsų tinklapį nuolatos plūstą lankytojai bei dėmesio pritraukimas naudojant socialinius tinklus. Pagrindinis socialinio marketingo tikslas - vartotojų sudominimas pateikiama informacija ir skatinimas, kad jie šią informaciją pasidalintu savo socialiniuose tiksluose, kaip Facebook, Twitter, Youtube ir pan.

 

 

Socialinį marketingą taip pat galima apibūdinti kaip nenutrūkstamą dialogą, kuris vyksta virtualioje erdvėje 24 valandas per parą.

 

 

 

Tokio tipo žinutės daug greičiau sklinda tarp vartotojų, kadangi žmogus pasidalinęs informaciją su savo socialinių tinklų draugais yra patikimesnis nei Jūsų įmonė. Todėl galimybė, jog ir kiti asmenys susidomės šia informacija išauga net kelis kartus.

 

 

 

2011 metais atlikti JAV rinkos tyrimo rezultatai atskleidė stulbinančia informaciją:

• 3 iš 4 žmonių aktyviai naudojasi socialiniai kanalais kaip Facebook, Youtube, Linkedin, Twitter ir t.t.

• Socialiniai tinklai pagal perduodamų duomenų kiekį jau aplenkė įprastinius el. laiškus.

• Šiuo metu yra sukurta virš 200 milijonų blog‘ų, kuriuose kasdien parašome apie 900tūkst. Pranešimų ir net 34proc. informacijos blog‘uose yra būtent apie brand‘us, įmones, produktus ir paslaugas.

 

 

 

Šiek tiek informacijos, kurią neseniai atkapsčiau internete:

 

 

Facebook:

1. 400milijonų vartotojų, 20milijonų žmonių kasdien prisijungia prie naujų Facebook Fan Page

2. Kasdien žmonės Facebook tinkle pasidalina Like, nuotraukų ir video ir šis kiekis siekia 5 milijardus.

3. Radijas ir televizija užtruko dešimtmečius, kol pasiekė 50milijonų auditoriją. Facebook užtruko 6 mėnesius kol subūrė 100milijonų auditoriją.

 

 

Twitter

1. Apie 80 milijonų vartotojų

2. 10 milijonų Tweets – žinučių pateikiama per dieną.

 

 

 

Youtube

1. Antras didžiausias paieškos tinklapis

2. 4-tas didžiausias tinklapis visame internete

3. Kiekvieną minutę vartotojai į Youtube įkelia apie 13 valandų video

4. Per dieną peržiūrų skaičius siekia apie 1 milijardą

 

 

 

Rinka atrodo žvėriška ir tokia artima, tarsi ranka pasiekiama. Tačiau, tam, kad pasiekti bent vieną vartotoją, privaloma susikurti struktūrizuotą marketingo planą. Šiame straipsnyje pasidalinsiu sava patirtimi, kokius žingsnius reikia įvykdyti norint pasiekti taip trokštamo tikslo – aiškaus ir detalaus bei kokybiško socialinio marketingo plano – kuris Jums gali atnešti sėkmę. Noriu pabrėžti, jog geras planas – negarantuoja Jums sėkmės. Tačiau tai palengvins Jums užduotis ir neleis nukrypti nuo pagrindinio Jūsų tikslo.

 

 

 

Po ilgų svarstymų, jūs nutarėte būti aktyvus socialinėje erdvėje ir taip gerinti savo įmonės įvaizdį, didinti produktų / paslaugų žinomumą. Taigi, kuriame socialinio marketingo planą.

 

 

 

Pirmas žingsnis – planavimas

 

 

Privalote atsakyti į tokius tipinius klausimus:

a. Kaip vartotojai randą informaciją apie mano sritį ir tokio tipo produktus / paslaugas?

b. Kas labiausiai įtakoja mano klientus: rekomendacijos, informacijos gausa, geri / neigiami atsiliepimai internete ir pan.?

c. Kokiu charakteriu pasižymi Jūsų vartotojai?

d. Ar Jūsų vartotojai aktyviai dalyvauja socialiniuose tinkluose, ar ieško informacijos internete?

e. Ar Jūsų konkurentai aktyvūs socialiniuose tinkluose?

 

 

 

Kokius vartotojų pasiekiamumo kanalus šiuo metu naudojate?

1. El. paštas

2. Įprastinis paštas

3. Google reklama

4. Naujienlaiškiai

5. Skrajutės/žurnalai ir pan.

 

 

 

Atsakius į šiuos klausimus, Jūs aiškiau apibūdinsite savo siekiamus tikslus: kas norite būti it kokie Jūsų tikslai, bei žinoma išsiaiškinsite ar socialinis marketingas yra tinkamas Jūsų verslui. Ne visiems verslas socialinis marketingas yra reikalingas. Vienas iš pavyzdžių – miškovežiai. Vartotojai tokios technikos labai retai ieško internete ar socialinėje erdvėje. Potencialūs pirkėjai lankosi mugėse, ieško informacijos ir patyrusių vartotojų, urėdijų ir pan. Šiame sektoriuje svarbiausias yra tiesioginis pardavimas – asmeniniai kontaktai, tad socialinis marketingas neturės poveikio vartotojams. Taip pat galima rasti ir daugiau pavyzdžių, tačiau Lietuvoje egzistuoja ir begalė kitų verslo rūšių, kurioms socialinis marketingas yra būtinas, o jeigu nebūtinas dabar – jo prireiks vėliau. Tad kam laukti momento kada taps per vėlu kažką keisti ir vėl Jums teks vytis savo konkurentus. Tegul nuo šiol jie vejasi Jus!

 

 

 

Antras žingsnis – triukšmo filtravimas

 

 

Visų pirma įkurkite Facebook fanų puslapį, twitter paskyrą – siekdami būti pirmi rinkoje kurie į socialinę erdvę įves kokio nors tipo produktą. Taip pat šiame etape patartine apsaugoti savo prekės ženklą arba įmonės pavadinimą, kad konkurentai ar kiti piktos dūšios veikėjai nesugalvotų užbėgti Jums už akių ir suteršti Jūsų vardo.

 

 

Taip pat patartina pradėti naudotis tokiomis programomis kaip: Google alerts, socialmention.com.

Šie du etapai padės Jums sužinoti ar vartotojai Jūsų ieško, ar jie ieško specifinių produktų. Tai leisk Jums vaizdžiai susiformuoti tikslinę rinką.

Be abejo Jūs patys turite akylai stebėti konkurentus, paieškos svetainėse pagal pagrindinius raktažodžius ieškoti informacijos, nuolatos domėtis rinkos naujienomis.

 

 

Socialinėje erdvėje be Jūsų aktyvumo vartotojai nesidomės ir Jumis, tad Jūsų aktyvumas = Vartotojų aktyvumas.

 

 

 

 

Trečias žingsnis – tikslinės rinkos / auditorijos nustatymas

 

 

Pasaulyje nėra nei vieno produkto, kurį galėtumėte parduoti masėms. Tas pats kuras, kurį visa naudojame, tačiau Juk jo rūšių yra įvairių: LPG, dyzelinas, benzinas – tad auditorija ir tikslinis segmentas kiekvieną kartą keičiasi.

Taip ir Jūs turite aiškiai apibrėžti, kad yra Jūsų tikslinis pirkėjas ir kokia Jūsų tikslinė auditorija, kuriai būtų įdomi informacija apie tam tikrą produkciją.

Pagal tyrimus, socialinėje erdvėje patys aktyviausi yra 24-32 metų asmenys, kurie kasdien joje praleidžia iki 16 valandų. Socialinius tikslus nuolatos tikrina savo kompiuteryje, išmaniajame telefone, planšetėje ir t.t. Nuolatos atnaujina informaciją apie save bei domisi ką veikią jų artimųjų ratas – draugai.

 

 

 

Taigi, nustatant tikslinę rinką privalote vartotojus išskirstyti:

a. Demografiškai

b. Psichografiškai

c. Geografiškai

d. Pagal elgseną

Jūs kaip pardavėjas privalote žinoti apie potencialius pirkėjus daugiau nei tie pirkėjai žino apie save.

 

 

 

 

Ketvirtas žingsnis – nusistatyti tikslus

 

Šiame etape privalote pats nusistatyti, ko norite pasiekti socialinio marketingo dėka:

a. Padidinti brand‘o žinomumą

b. Dalintis naujausia rinkos informaciją su vartotojais

c. Padidinti pardavimus

d. Tapti rinkos lyderiais

e. Sumažinti reklamos kaštus

f. Ir t.t.

 

 

 

Penktas žingsnis – veikite

 

 

Kadangi jau turite susikūrė Facebook, Twitter ir kitas paskyras, žinote kas yra Jūsų vartotojai ir potencialūs pirkėjai, kokios informacijos jie ieško internete Jums belieka šia informaciją talpinti virtualioje erdvėje. Provokuoti dialogą tarp Jūsų vartotojų ir tarp vartotojų ir Jūsų. Būkite savimi, nebandykite kopijuoti konkurentų taktikos ar idėjų, kadangi vartotojai labai greitai tai supras. Stenkitės būti ypač aktyvus socialinėje erdvėje, nuolatos dalinkitės informacija, bendraukite su savo vartotojais, galbūt net kartas nuo karto surenkite konkursus, kuriuose galima laimėti mini prizus ar suvenyrus.

 

 

 

Beje neužmirškite, jog net įgyvendinus sėkmingą marketingo planą, jį tenka nuolatos kontroliuosi ir stebėti. Tirti gautus rezultatus. Rinka per daug greitai keičiasi, jog su viena idėja sugebėtumėte išlikti rinkos lyderiais metus ar daugiau.

 

 

Sėkmės,

BrainStorm

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 

Facebook:

1. 400milijonų vartotojų, 20milijonų žmonių kasdien prisijungia prie naujų Facebook Fan Page

2. Kasdien žmonės Facebook tinkle pasidalina Like, nuotraukų ir video ir šis kiekis siekia 5 milijardus.

 

901 million monthly active users at the end of March 2012.

An average of 3.2 billion Likes and Comments generated by Facebook users per day during the first quarter of 2012.

 

Linkas - http://newsroom.fb.com/content/default.aspx?NewsAreaId=22

 

Twitter

1. Apie 80 milijonų vartotojų

2. 10 milijonų Tweets – žinučių pateikiama per dieną.

340,000,000 Tweets per day

140,000,000+ active users

 

Linkas - https://business.twitter.com/basics/what-is-twitter/

 

Youtube

1. Antras didžiausias paieškos tinklapis

2. 4-tas didžiausias tinklapis visame internete

3. Kiekvieną minutę vartotojai į Youtube įkelia apie 13 valandų video

4. Per dieną peržiūrų skaičius siekia apie 1 milijardą

 

Kiekvieną minutę „YouTube“ įkeliama 60 val. vaizdo įrašų arba kiekvieną sekundę įkeliama viena valanda vaizdo įrašų.

Per dieną peržiūrima daugiau nei 4 mlrd. vaizdo įrašų

 

Linkas - http://www.youtube.com/t/press_statistics/

 

Galima sužinoti Jūsų agentūros pavadinimą kur darėte reklamą Belgijos bandelių kepyklai?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

BrainStorm, patinka man paskaityti tavo straipsnius. Ypač, kai pats domiuosi šia sritimi labai. Tačiau kažkaip labai krenta tavo parašas vis į akis, su kuriuo aš visiškai nenorėčiau sutikti.

 

"Nėra blogo rinkodaros plano - yra bloga idėja"

 

Jau ganėtinai seniai yra diskutuojama, kad idėja be gero rinkodarinio plano ir entuziastingai nusiteikusių žmonių yra praktiškai niekas. Ji tesudaro gal 5 proc. projekto sėkmės.

 

Taip, kad manyčiau, jog čia turėtų būti atvirkščiai :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

cunamis, ačiū už nuomonę.

 

Dėl paraše esančios minties, tai ji nėra mano. Iš tiesų ją girdėjau vieno prancūzų lektoriaus paskaitoje, kuris pasakė panašią frazę (originali yra šiek tiek ilgesnė, tačiau prasmė lygiai ta pati) ir žinoma daugelis pradėjo diskutuoti bei prieštarauti šiam pasakymui.

 

Tačiau galiausiai dėstytojas pareiškė - marketingo planas ir prasideda nuo idėjos. Verslas - pradedamas su mintimi / idėja. Jei Jūs turite prastą idėją - Jūs jau dabar esate žlugęs. Jūsų marketingo planas be išgrynintų - gerų idėjų yra tik eilinis tiriamasis darbas su įvairiomis analizėmis, kurios verslui nesuteikia didelės naudos.

 

Trumpai tariant marketingo planas yra žmonių grupės ar vieno žmogaus idėjų sąrašas. Kadangi nei vienas iš mūsų nežinom ar marketingo priemonės tikrai suveiks.

 

Kai kurie su tuo sutinki, kiti ne. Aš su tuo net labai sutinku. :)

 

Žinoma PATS svarbiausias dalykas yra žmogus. Viskas priklauso nuo komandos, kuri dirbs su tavo marketingo planu. Kadangi pats savo kailiu patyriau kaip tikrai gerą marketingo planą sužlugdė "nuleipusių" žmonių komanda. Buvo skaudu žiūrėti.

 

 

cunamis, galbūt ateityje ir kartu "prasuksim" kokį projektą. ;)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Sukurti naują...