Pereiti prie turinio

Low-cost rinkodaros idėjos.


Rekomenduojami pranešimai

Low-cost rinkodaros idėjos.

Arba: kaip sutaupyti kelis tūkstančius litų.

 

 

Pasakojimą pradėsiu nuo pat pradžų. Prieš gerus metus gavau laišką iš vienos nedidelės kompanijos su prašymu padėti.

Jie neturi gigantiško biudžeto, jiems sunkiai sekėsi su rinkodara, o klientams jie yra ne tokie patrauklūs. Mūsų susirašynėjimas truko apie vienerius metus. Per šį procesą, atlikome begalę brainstorm sesijų, ne kartą vykdėme vaizdo konferencijas, kuriose įtraukdavome ne tik pagrindinius vadus, tačiau ir paprastų darbininkų atstovus.

 

Šią vasarą sėkmingai baigėme visus darbus ir peržvelgėme rezultatus. Vienos idėjos buvo labai sėkmingai įgyvendintos ir atnešė nemažai pelno, kitos neatnešė pelno, tačiau padidėjo susidomėjusių klientų srautas. 8 iš 10 idėjų sėkmingai suveikė atnešdamos taip lauktus rezultatus.

 

Kodėl ne 10 iš 10? Viena iš priežasčių: per mažas biudžetas, trūko kai kurių svarbių rinkos tyrimų ir žinoma man bei įmonės savininkams nepažįstama rinka.

Tiesa užmiršau paminėti, jog pirmą kartą man teko dirbti su įmone, kuri pardavinėjo rankų darbo saldainius ant pagaliuko. Tikiuosi ateityje atrasti tokio tipo klientų, kadangi iš tiesų labai patiko šis saldus darbelis.

 

Pirmasis sunkumas su kuriuo susidūriau: tai buvo “exclusive” prekė. Kadangi tai palyginus brangus produktas, lyginant su žinomais ledinukų brandais, kartu tai ir unikalus produktas, kadangi net pats klientas gali užsisakyti norimą ledinukų skonį ar papildomus priedus: džiovintų braškių gabaliukai viduje, unikalus valgomas užrašas ir pan. – rinka buvo ne tokia didelė. Nors ir kalbame apie JAV, mes neturėjome galimybės staiga atidaryti masę atstovybių įvairiose valstijose.

Taip pat – savininkai buvo PRIEŠ el.komerciją. Tai buvo dar vienas trikdis, kuris sumaišė mano kortas.

 

Pagrindinis arkliukas – naudojamų ingridientų natūralumas. Žinoma, “eko” žodelis mums padėjo lengviau išjudinti šį produktą.

Rinka - kurioje įmonės savininkai stengėsi įsitvirtinti – Jungtinės Amerikos Valstijos.

 

Po metų vykdytos veiklos su šia kompanija, kurios sėkmės receptą atradome bandymų-klaidų keliu, galiu su jumis pasidalinti idėjomis, kurios galbūt padės ir jums sutaupyti kelis tūkstančius litų ir taip padidinti savo verslo potencialą.

 

Kaip ir visuomet – nepateiksiu konkrečių būdų ar pavyzdžių. (To negaliu padaryti dėl įsipareigojimų esančių sutartyje)

 

 

1. Būkite savo produkto žinovas

 

Žinoti apie savo produktą privalo visi. Viena iš priežasčių yra paprasta kaip 2 x 2. Jeigu Jūs esate susijęs tiesiogiai su pardavimais ir bendraujate su pirkėjais – privalote žinoti absoliučiai viską apie savo produktą. Apie jo trūkumus ir privalumus. Taip pat šią informaciją privalote perduoti ir savo potencialiems klientams.

Jūsų žinios – padės pastatyti “pasitikėjimo tiltą” tarp pirkėjo ir Jūsų įmonės. Jūsų profesionalumas – suteiks didesnį pasitikėjimą pačiu savimi.

 

 

2. Nesiblaškykite – būkite tikslingi

 

Antra klaida, kurią dažnai pastebiu – neprognozuojamas blaškymasis, nereikalingi pastovūs rinkos tyrimai ir t.t. Ne retai, verslininkai turėdami masinio vartojimo produktą mano, jog jis tinka absoliučiai visiems. Bet ar tai tiesa? Absoliutaus vartojimo produktas – tai yra mitas. Nėra pasaulyje produkto, kurį visi taip mėgtų ir besąlygiškai vartotų.

Jūs dar prieš produkto atvedimą į rinką privalote žinote, kas bus Jūsų pirkėjas. Tokiu būdų, Jūs labiau pažinsite žmones, kurie susidomės Jūsų produkcija. Tai yra neilgas, tačiau įdomus ir daug kūrybingumo reikalaujantis procesas.

Daug rinkodaristų teigia, jog privalu atlikti rinkos tyrimus. Tačiau retas iš jų kalba apie šiems tyrimams būtiną informacijos rinkimo gylį ir plotį.

Kiekvienam produktui šie veiksniai yra kintantys, tačiau įmanoma nubrėžti ir bendrinius rėmus. Bet, ar Jums nenaudingiau atrasti tik išskirtinai sau būtinos informacijos apie savo pirkėjus ar jų norus bei lūkesčius?

 

Tad pasistenkite pažinti savo klientą, ar tikslinę pirkėjų grupę. Žinokite apie juos daugiau nei jie žino apie save.

 

 

3. Naudokite Aladino principą.

 

Šis principas visai neseniai pradėtas naudoti Europoje, todėl apie jį sunkoka rasti informacijos. O Lietuvoje abejočiau ar kas nors iš viso jį naudoja. Aladino principą galima pradėti naudoti tuomet, kai jau Jūs pradėjote bent kokią veiklą ir jau turite klientų ratą arba juos bent gerasi pažįstate. Taip pat Jūs jau vykdote kokius nors pirkimus.

Bet nereikia bijoti šį būda panaudoti prieš verslo pradžią. Tačiau šiame atliktame Jūsų darbe neatsispindės reali situacija. Nors, tokia analizė prieš ir vykdant veiklą parodytų įvairių klientų ar tikslinių grupių potencialo kitimą.

 

Aladinas - diagrama ir kartu sufleris Jums – kurie pirkėjų segmentai ar klientai Jums turi būti įdomiausi.

 

Papasakosiu plačiau, kaip atliekamas šis procesas.

1. Pasiimkitę baltą popieriaus lapą ir suskirstykite jį į keturis lygius segmentus. Taip, kaip darytumėte SSGG (SWOT) analizės lentelė. Taip pat kairiame krašte ir lapo apačioje nubrėžkite X ir Y ašis.

2. X ašį – kuris pas jus yra lapo apačioje pavadinkite – Potencialas

3. Y ašį – pirkimo dydis.

Potencialas – tai yra ašis, kurioje Jūs savo nuožiūrą suskirstysite pirkėjus pagal tai, koks būsimo ar esamo pirkėjo potencialas (pirkti produktus). Tarkime įmonė M, nors ir nevykdo šiai dienai jokių produktų pirkimo, bet pagal jų užklausas ir pan. – įmonė M turi didelį potencialą tapti Jūsų klientais.

4. Surašykite klientus atsižvelgdami į Jų potencialą ir pirkimo dažnumą ar dydį. X ir Y ašis susiskirstykite taip, kaip norite patys.

5. Keturis laukus susižymėkite tokia tvarka: nuo apatinio kairio lauko, einant pagal laikrodžio rodyklę. A. Blizgučiai. B. Deimantai C. Safyrai D. Rubinai

Jums įdomiausi klientai ir turintys dižiausią potencialą bus tie, kuri pateks į Safyrų ir Rubinų laukus. Šiems klientams Jūs turite skirti didžiausią savo dėmesį. Kadangi Deimantų laukas yra tik jau esami lojalūs klientai, kuriems nebūtina vykdyti specialių kampanijų. Šie klientai jau perka produktus iš Jūsų ir šie pirkėjai neturi potencialo didinti savo pirkimus.

 

Apie šį principą, kadangi jis daugumai manau bus negirdėtas, galėsiu plačiau papasakoti asmeninėse žinutėse.

 

 

 

4. Pažinkite savo priešą

 

Versle Jūsų pagrindinis priešas – konkurentai. Žinoma, tų priešų tikrai yra daugiau, kaip Kubilius su savo vyriausybe priešakį ir t.t. (kam su sarkazmu prastai – nekomentuokite šios dalies).

 

Pažinti savo konkurentą yra labai didelis pranašumas, kurį Jūs galėsi puikiai panaudoti savo versle. Kalbant apie Lietuvos rinką, daug įmonių metai nuo metų vis kartojasi su savo reklamos kampanijos, kaip pvz “Optikos pasaulis”. Metai nuo metų leidžiamos tokios akcijos, kaip “Kiek Jums metų – tokia nuolaida” ir t.t. Jeigu Jūs žinosite ar nujausite, koks galimas Jūsų kliento sekantis žingsnis – laimėsite daug laiko ir žinoma turėsite daugiau šansų pritraukti klientų dėmesį.

Dauguma vartotojų jau atsikandę kasdieninių reklamų ir ne retas nori kažko naujo. Tad gal tai laikas veikti Jums?

 

Konkurento analizė nesibaigia tik matomų dalykų fiksavimu. Kaip įmanoma detaliau ištirkite konkurencingų kompanijų vidinę darbų tvarką, sužinokite jų kainoraščius ir t.t.

 

5. Efektas: iš lūpų į lūpas

 

Nepagalvokite, kad aš čia pasakosiu apie ką nors nešvankaus. Tai yra mums labai gerai žinomas efektas, kai asmuo ateina pirkti į Jūsų parduotuvę vien dėl to, jog Jus rekomendavo jo draugas, kaimynas ir t.t.

Tokią reklamos kampaniją vykdo apsaugos kompanija “Jungtis”. Reklamos šūkiai esantys ant šios kompanijos autmobilių nejučiomis stimuliuoja Jūsų smegenis, jog ši apsaugos įmonė iš tiesų yra laaaabai patikima.

Tačiau nenukrypstant nuo temos: Jūs, kaip įmonės savininkas, privalote sekti visus atsiliepimus apie jus, teigiamus ar neigiamus – visai nesvarbu. Į neigiamus atsiliepimus – privalu reaguoti, tai yra susirasti klientą, kuris Jumis yra nepatenkintas ir pabandyti ištaisyti padėtį.

Pripažinsiu – dažnai klientai iš tiesų yra neteisūs ir bando ieškoti “sliekų ant asfalto”, tačiau Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja aukšto lygio konkurencija, kartais privalu nusižeminti ir sutikti su kliento neigiama, neobjektyvia nuomone.

 

6. Reklama – vizitinė kortelė

 

Pati geriausia reklama – yra vizitinė kortelė, kurioje galite pateikti įmonės šūkį, misiją, viziją ir t.t. Priklausomai nuo Jūsų vaizduotes, šias korteles galite dalinti – restoranuose, kavinėse, baruose, ofisų pastatuose, kartu su populiairiausias dienraščiais ir t.t.

Nepamirškite išnaudoti viso turimo vizitinės kortelės ploto. Pavyzdys: vienoje pusėje – Jūsų įmonės rekvitai, o kitoje – siūloma nuolaida ar pan. Taip pat galite pasiūlyti nemokamų “sample” – demo produkto pavyzdžių. Viskas priklauso tik nuo Jūsų lakios vaizduotės.

 

7. Gera komunikacija

 

Geri komunikacijos kanalai privalomi ne tik įmonės viduje, tačiau ir su Jūsų klientais. Iš tiesų privalu turėti vadinamąjį "Hot line", kuriame vartotojai galėtų reikšti savo problemas ar gauti atsakymus. "Hot-line", priklausomai nuo Jūsų pajėgumų, galite įdiegti pasitelkiant Skype programą, specialų įskiepį Jūsų svetainėje, el. pašto sistemą ir pan.

 

8. Vietinis aktyvumas

 

Priklausomai nuo Jūsų produktų ir įmonės speficikos – patartina dalyvauti vietinėse mugėse, parodose ir kituose renginiuose. Galbūt net juos ir paremti. Tokiu būdu Jūs “susiliesite” su vietiniais potencialiais pirkėjais, patrauksite jų dėmesį.

 

9. Skaidrumas

 

Šią dalį nors ir parašiau paskutinę, bet ji manau yra pati svarbiausia. Tai yra Jūsų įmonės įvaizdžio aiškumas. Privalote sukurti įsimenamą, aiškų šūkį, taip pat labai svarbu sukurti tinkamą logotipą, kuris nekistų bent 3-5metus. Logotipas turėtų atspindėti svarbiausius kompanijos aspektus, produktą ir pan.

 

 

Jeigu yra gramatikos klaidų – iškart atsiprašau. Tekstą rinkau su planšetiniu kompiuteriu.

 

 

Tai yra tik keli patarimai, kurie galbūt Jums padės sutaupyti vieną ar kita tūkstantį litų, kuriuos planavote išleisti savo įvaidžio gerinimui.

 

 

Sėkmės.

 

Brainstorm

 

 

Dėkoju Justinui už parodytas klaidas, kurių tikiuosi išvengti ateityje :)

Redagavo BrainStorm
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Low-cost rinkodaros idėjos.

Arba: kaip sutaupyti kelis tūkstančius litų.

[...]

Per šį prcesą, atlikome begalę brainstorm sesijų, ne kartą vykdėme vaizo konferencijas, kuriose įtraukdavome ne tik pagrindinius vadus, tačiau ir paprastų darbininkų atstovus.

[...]

Tiesa užmiršau paminėti, jog pirmą kartą man teko dirbti su įmone, kuri pardavinėjo rankų darbo saldainius ant pagaliuko. Tikiuosi ateityje atrasti tokio tipo klientų, kadangi iš tiesų labia patiko šis saldus darbelis.

[...]

Pirmasis sunkumas su kuriuo susidūriau: tai buvo “exclusive” prekė. Kadangi tai palyginus brangus produktas, lyginant su žinomais ledinukų brandais, kartu tai ir unikalus produktas, kadangi net pats klientas gali užsisakyti norimą ledinukų skonį ar papildomus priedus: džiovintų braškių gabaliukai viduje, unikalus valgomas užrašas ir pan. – rinka buvo ne tokia didelė. Nors ir kalbame apie JAV, mes neturėjome galimybės staiga atidaryti masę atstovybių įvairiose valstijose.

Taip pat – savininkai buvo PRIEŠ el.komerciją. Tai buvo dar vienas trikdis, kuris sumaišė mano kortos.

[...]

Tačiau pagrindinis arkliukas – visi ingridientai yra natūralūs. Žinoma, “eko” žodelis mums padėjo lengviau išjudinti šį produktą.

Rinka - kurioje įmonės savininkai stengėsi įsitvirtinti – Jungtinės Amerikos Valstijos.

 

Po metų vykdytos veiklos su šia kompanija, kurios sėkmės receptą atradome bandymų-klaidų keliu, galiu su jumis pasidalinti idėjomis, kurios galbūt padės ir jums sutaupyti kelis tūkstančius litų ir taip padidinti savo verslo potencialą.

 

Kaip ir visuomet – nepateiksiu konkrečių būdų ar pavyzdžių. Dėl to, kaip ir visuomet, tie straipsniai atrodo kaip nukopijuoti iš prasto vadovėlio

 

1. Būkite savo produkto žinovas

 

Žinoti apie savo produktą privalo visi. Viena iš priežasčių yra paprasta kaip 2 x 2. Jeigu Jūs esate susijęs tiesiogiai su pardavimais ir bendraujate su pirkėjais – privalote žinoti absoliučiai viską apie savo produktą. Apie jo trūkumus ir privalumus. Taip pat šią informaciją privalote perduoti ir savo potencialiems klientams.

Jūsų žinios – padės pastatyti “pasitikėjimo tiltą” tarp pirkėjo ir Jūsų įmonės. Jūsų profesionalumas – suteiks didesnį pasitikėjimą pačiu savimi.

 

 

2. Nesiblaškykite – būkite tikslingi

 

Antra klaida, kurią dažnai pastebiu – neprognozuojamas blaškymąsis, nereikalingi pastovūs rinkos tyrimai ir t.t. Ne retai, verslininkai turėdami masinio vartojimo produktą – galvoja, (Kam tas brūkšnelis čia?) jog jis tinka absoliučiai visiems. Bet ar tai tik tiesa?(Gal biškį nelogiškas klausimas?) Absoliutaus vartojimo produktas – tai yra mitas. Nėra pasaulyje produkto, kurį visi taip mėgtų ir besąlygiškai vartotų.

Jūs dar prieš produkto atvedimą į rinką privalote žinote, kas bus Jūsų pirkėjas. Tokiu būdų, Jūs labiau pažinsite žmones, kurie susidomės Jūsų produkcija. Tai yra neilgas, tačiau įdomus ir daug kūrybingumo reikalaujantis procesas.

Daug rinkodaristų teigia, jog privalu atlikti rinkos tyrimus. Tačiau retas iš jų kalba apie šiems tyrimams būtina informacijos rinkimo gylį ir plotį.

Kiekvienam produktui šie veiksniai yra kintantys, tačiau įmanoma nubrėžti ir bendrinius rėmus. Bet, ar Jums nenaudingiau atrasti tik išskirtinai sau būtinos informacijos apie savo pirkėjus ar jų norus bei lūkesčius. (Klausimai turėtų būt užbaigiami klaustuku?)

 

3. Naudokite Aladino principą.

 

Šis principas visai neseniai pradėtas naudoti Europoje, todėl apie jį sunkoka rasti informacijos. O Lietuvoje abejočiau ar kas nors iš viso jį naudoja. Aladino principą galima pradėti naudoti tuomet, kai jau Jūs pradėjote bent kokią veiklą ir jau turite klientų ratą arba juos bent gerasi pažįstate. Taip pat Jūs jau vykdote kokius nors pirkimus.

Bet nereikia bijoti šį būda panaudoti prieš verslo pradžią. Tačiau šiame atliktame Jūsų darbe(Kam vėl tas brūkšnelis čia?)neatsispindės reali situacija. Nors, tokia analizė prieš ir vykdant veiklą parodytų įvairių klientų ar tikslinių grupių potencialo kitimą.

 

1. Pasiimkitę baltą popieriaus lapą ir suskirstykite jį į keturis lygius segmentus. Taip, kaip darytumėte SSGG(Reikėtų pastovumo truputį - ilgai trunka suprast kuriuos sutrumpinimus verti iš anglų kalbos, kuriuos ne. Čia kaip suprantu kalbi apie SWOT) analizės lentelė. Taip pat kairiame krašte ir lapo apačioje nubrėžkite X ir Y ašis.

[...]

Potencialas – tai yra ašis, kurioje Jūs savo nuožiūrą suskirstysite pirkėjus pagal tai, kokį potencialą kiekvienas iš Jų turi įsigyti parduodamą produktą. Tarkime įmonė M, nors ir nevykdo šiai dienai jokių produktų pirkimo, bet pagal jų užklausas ir pan. – yra turi didelį potencialą pradėti pirkimu(Čia gal su google translate vertei?).

[...]

5. Keturis laukus,(Paprasta taisyklė: jei nežinai ar dėt kablelį ar ne - nedėk) susižymėkite tokia tvarka: nuo apatinio kairio lauko, einant pagal laikrodžio rodyklę. A. Blizgučiai. B. Deimantai C. Safyrai D. Rubinai

Jums įdomiausi klientai ir turintys dižiausią potencialą bus tie, kuri pateks į Safyrų ir Rubinų laukus. Šiems klientams Jūs turite skirti didžiausią savo dėmesį. Kadangi Deimantų laukas (Kam vėl tas brūkšnelis čia?) atspindi, jog jau turite lojalius klientus, kuriems nebūtina vykdyti specialas kampanijas. Šie klientai jau perka produktus iš Jūsų ir šie pirkėjai neturi potencialo didinti savo pirkimus.

 

Apie šį principą, kadangi jis daugumai manau bus negirdėtas,(O čia jau kablelio reikėjo, jei dėjai tą sakinio pradžioj) galėsiu plačiau papasakoti asmeninėse žinutėse.

 

4. Pažinkite savo priešą

 

Versle Jūsų pagrindinis priešas – konkurentai. Žinoma, tų priešų tikrai yra daugiau, kaip Kubilius su savo vyriausybe priešakį ir t.t. (kam su sarkazmu prastai – nekomentuokite šios dalies).

 

Pažinti savo konkurentą ((...) yra lavai didelis pranašumas, kurį Jūs galėsi puikiai panaudoti savo versle. Kalbant apie Lietuvos rinką, daug įmonių metai nuo metų vis kartojasi su savo reklamos kampanijos, kaip pvz “Optikos pasaulis”. Metai nuo metų leidžiamos tokios akcijos, kaip “Kiek Jums metų – tokia nuolaida” ir t.t. Jeigu Jūs žinosite ar nujausite, koks galimas Jūsų kliento sekantis žingsnis – laimėsite daug laiko ir žinoma turėsite daugiau šansų pritraukti klientų dėmesį.

Dauguma vartotojų jau atsikandę kasdieninių reklamų ir ne retas nori kažko naujo. Tad gal tai laikas veikti Jums?

 

Konkurento analizė nesibaigia tik matomų dalykų fiksavimu. Kaip įmanoma detaliau ištirkite konkurencingų kompanijų vidinę darbų tvarką, sužinokite jų kainoraščius ir t.t.

 

5. Efektas: iš burnos į burną ((KĄ?! GAL IŠ LŪPŲ Į LŪPAS????)

 

Nepagalvokite, kad aš čia pasakosiu apie ką nors nešvankaus. Tai yra mums labai gerai žinomas efektas, kai asmuo ateina pirkti į Jūsų parduotuvę vien dėl to, jog Jus rekomendavo jo draugas, kaimynas ir t.t. (Būtent. Tai vadinasi reklama iš lūpų į lūpas, iš burnos į burną atliekamas nebent dirbtinis kvėpavimas)

Tokią reklamos kampaniją vykdo apsaugos kompanija “Jungtis”. Reklamos šūkiai esantys ant šios kompanijos autmobilių nejučiomis stimuliuoja Jūsų smegenis, jog ši apsaugos įmonė iš tiesų yra laaaabai patikima.(Čia tie kur rašo "Mus rekomenduoja jūsų kaimynas"? Jei apie tuos pačius, tai, mano asmenine nuomone, čia prasčiausias reklaminis šūkis kokį galima sugalvot)

Tačiau nenukrypstant nuo temos: Jūs, kaip įmonės savininkas (Vėl reikėtų kablelio, ne brūkšnelio) privalote sekti visus atsiliepimus apie jus, teigiamus ar neigiamus – visai nesvarbu. Į neigiamus atsiliepimus – privalu reaguoti, tai yra susirasti klientą, kuris Jumis yra nepatenkintas ir pabandyti ištaisyti padėtį.

Pripažinsiu – dažnai klientai iš tiesų yra neteisūs ir bando ieškoti “sliekų ant asfalto”, tačiau Lietuvos rinkoje, kurioje vyrauja aukšto lygio konkurencija (ir vėl reikėtų kablelio, ne brūkšnelio) kartais privalu nusižeminti ir sutikti su kliento neigiama, neobjektyvia nuomone.

 

6. Reklama – vizitinė kortelė

 

Pati geriausia reklama – yra vizitinė kortelė, kurioje galite pateikti įmonės šūkį, misiją, viziją ir t.t.(Aha, dar surašyt visus įmonės direktorius, vadybininkus ir jų trumpas biografijas. Ir reikėtų kokio nors pagrindo tokiam stipriam teiginiui kaip "Pati geriausia reklama") Priklausomai nuo Jūsų vaizduotes, šias korteles galite dalinti restoranuose, kavinėse, baruose, ofisų pastatuose, kartu su populiairiausias dienraščiais ir t.t.

Nepamirškite išnaudoti viso turimo vizitinės kortelės ploto. Pavyzdys: vienoje pusėje – Jūsų įmonės rekvitai, o kitoje – siūloma nuolaida ar pan. Taip pat galite pasiūlyti nemokamų “sample” – demo produkto pavyzdžių. Viskas priklauso tik nuo Jūsų lakios vaizduotės.

 

7. Gera komunikacija

 

Geri komunikacijos kanalai privalomi ne tik įmonės viduje, tačiau ir su Jūsų klientais. Iš tiesų privalu turėti vadinamąjį Hot line, kuriame vartotojai galėtų reikšti savo problemas ar gauti atsakymus. Hot-line, priklausomai nuo Jūsų pajėgumu ,(O čia jau kablelio reikėjo, jei dėjai tą sakinio pradžioj)galite įdiegti kaip: Skype chat, Online chat via browser, Phone call – free number, email letter enquire ir t.t.(Of course, this is English forum so why don't we just copy and paste everything rather than translating into Lithuanian)

[...]

 

Šią dalį nors ir parašiau paskutinę, bet ji manau yra pati svarbiausia. Tai yra Jūsų įmonės įvaizdžio aiškumas. Privalote sukurti įsimenamą, aiškų šūkį, taip pat labai svarbu sukurti tinkamą logotipą, kuris nekistų bent 3-5metus(Kodėl 3-5 metus?). Logotipas turėtų atspindėti svarbiausius kompanijos aspektus, produktą ir pan.

 

 

Jeigu yra gramatikos klaidų – iškart atsiprašau. Tekstą rinkau su planšetiniu kompiuteriu.(Atleista)

 

 

Tai yra tik keli patarimai, kurie galbūt Jums padės sutaupyti vieną ar kita tūkstantį litų, kuriuos planavote išleisti savo įvaidžio gerinimui.

 

 

Sėkmės.

 

Brainstorm

 

Na, čia pirmasis tavo įrašas į kurį nusprendžiau pažvelgti atidžiau.

 

Pagrindinį dalyką kurį pastebėjau, tai paminėjai ir tu pats:

Kaip ir visuomet – nepateiksiu konkrečių būdų ar pavyzdžių. Dėl to, kaip ir visuomet, tie straipsniai atrodo kaip nukopijuoti iš prasto vadovėlio

 

Tai, kad rašei su planšetiniu kompiuteriu visai nepateisina šitiek gramatikos klaidų ir vietom visai nelogiškų sakinių. Nežinau ko sieki šitais savo straipsniais, bet kiek jų esu matęs, tai susidaro įspūdis, kad bandai rodyt kiek daug žinai, bet esi visiškai neatidus ir rašai be jokio kruopštumo - tipo va parašiau, vistiek gal bus gerai.

 

Todėl aš asmeniškai tavęs tikrai nesamdyčiau jokiai savo projekto marketingo kampanijai - iš kur man žinot, kad tu rinkos analizę dorai atliksi, jei straipsnio peržiūrėt antrą kartą negali ir įrašyt praleistas raides.

 

Kitas dalykas - visada labai užkliūva tavo abstraktumas kalbant apie nuveiktus darbus ir atliktus projektus. Nešmeižiu nei tavo kompetencijos nei patirties, bet tie sausi vadovėliniai tekstai pastoviai spausdinami be jokio atidumo man stipriai asocijuojasi su kažkokiu smegenų pudrinimu. O kai atsakai į kokį nors prašymą pateikt pavyzdį tai man tas tavo papasakotas pavyzdys sukelia tik dar daugiau klausimų nei suteikia atsakymų. Nežinau ar čia aš vienas taip jaučiuosi.

 

Pavyzdžiui tavo pavyzdys apie "Kaip tu įvedinėjai kažkokį akinių produktą į rinką":

 

Visada labai keistas slaptumas:

 

Tai buvo gerai žinomo gamintojo produktas, dėl tam tikrų priežasčių negaliu viešai skelti šio pavadinimo.

 

O dar prieš tai buvo straipsnis su pavyzdžiu:

 

Kaip pavyzdį, iš savo asmeninės patirties galiu pasakoti reklamos kampaniją, kurią vykdėme su Belgijos bandelių kepyklėle.

 

Apie kurį paklausinėjus irgi absoliučiai jokios tikslesnės informacijos neišėjo gaut.

 

Prisistatei kaip "Freelance Manager", iš straipsnių - bandai apsimest rinkodaros specialistu...ech, daug aš čia dar visko prikapsčiau, kas daug abejonių sukelia.

 

 

Justinas

Redagavo Justinas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Justinai, ačiū už kritiką :)

 

Kritika aš visuomet priimu ir ją vertinu. Kaip pasakė vienas dėstytojas: "Tik buki žmonės nepriima kritikos, nors ir kokia ji skaudi. Kritika - tai tobulėjimas, o tobulėjimas - tai visa ko esmė".

 

Nežadu gintis ir aiškintis :)

 

P.s. Dėkui už pastangas. Remdamasis tavo pastebėjimais pasistengsiu pataisyti esamą tekstą :)

P.s.s. Jeigu rasi kur nors tekstuose, kur aš teigiu - kad esu super geras rinkodaros specialistas - pranešk :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

undrius, drąsus teiginys. Nežadu gintis, tačiau padarom viską įdomiau: Tam, kas pirmas randa šio teksto originalą bet kur: knygose, interneto portaluose, blog'uose - įteikiu 100Lt.

 

Visiems sėkmės paieškoje:)

Redagavo BrainStorm
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...