Pereiti prie turinio

Lietuvių VBE samprotavimo rašinio teiginiai


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki,

 

taigi nesuvaldomai artėja lietuvių k. VBE. Manau, jog ne aš vienas esu toks, kuris iš privalomų kūrinių teperskaitė 3-4. Todėl siūlau per likusį laiką pasidalinti mintimis ir tezėmis, kurias būtų galima panaudoti rašant samprotavimo rašinį.

 

 

 

Egzamino struktūra

 

Mano žiniomis(jei klystu - taisykite), egzamino metu bus galima pasirinkti rašyti samprotavimo arba literatūrinį rašinį. Dėl skurdžios perskaitytų knygų kolekcijos, žinoma, rinksiuos samprotavimą. Samprotavimui bus pateiktos 2-3 temos(mokytoja tiksliai nežino), iš kurių bus galima išsirinkti vieną. Kiekvienai temai bus nurodyti, berods, septyni programiniai autoriai, iš kurių vienu remtis bus privaloma.

 

 

Kitaip tariant, tam, kad gerai išlaikytumėt egzaminą, tereikia išsirinkti nelabai suktą temą su vienu autorium, kurį neblogai išmanot. Remiantis juo, parašyti vieną dėstymo pastraipą, o kitas dvi(arba vieną) - remiantis bet kokiu kitu literatūriniu arba kultūriniu kontekstu. Atkreipiu dėmesį, jog istorinis kontekstas šiemet nebebus užskaitomas, todėl Sausio 13-a ar WWII pasiremti nepavyks.

 

 

 

Mano siūlymai

 

Manau, jog samprotavimo temos vis tiek bus daugiau mažiau nuspėjamos. Vargu, ar galima ten kažką visiškai naujo ištraukt. Todėl iš pradžių siūlau pasidalinti temomis, kuriomis rašėt bandomąjį egzaminą(jas kūrė mokytojai).

 

Tada siūlyčiau panagrinėti tas temas ir pabandyti suformuluoti teiginius joms bei argumentus tiems teiginiams pagrįsti(vienas argumentas - viena dėstymo pastraipa).

 

Dar būtų neblogai aptarti kūrinius, kuriuos netyčia perskaitėm, ir išrinkti iš jų pagrindines mintis, kuriomis galima remtis rašiny.

 

Taip pat autorių biografijos, kurias turbūt galima laikyti kultūriniu kontekstu. Kitų rimtų žmonių gyvenimai(man vis kažkur Obamą norisi įkišt), spektakliai, geri filmai ir t.t.

 

Na ir visi kiti egzamino niuansai, apie kuriuos išgirsite.

 

 

 

Tai va,

dalinamės informacija ir suvartom šitą loteriją.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dalinamės, kiti gal iš viso norit tik išlaikyti :D mums davė dvi samprotavimo temas:

 

1-oji pareiga dabartyje ir praeityje, o antra buvo: Gyvenimo sunkumas gali išgyventi tik dvasiškai stiprūs žmonės. Autoriai buvo Sruoga, daukantas lyg ir dar kažkoks net nepamenu :D

Redagavo feaxyly
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Atkreipiu dėmesį, jog istorinis kontekstas šiemet nebebus užskaitomas, todėl Sausio 13-a ar WWII pasiremti nepavyks.

Tikrai tikrai?

http://nec.lt/failai/3417_vbe_galutine_07.pdf

Antrame puslapyje prie „kultūriniais“ yra indeksas 9. Puslapio apačioje paaiškinta - „Kultūriniai pavyzdžiai – istorinis / biografinis / laikotarpio reiškinių / idėjų ar kiti“.

 

Beje, vargu ar bus didelė konkurencija, kai vertinimas kriterinis :huh:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Logiškai pagalvok, jei dauguma tave aplenks, tu krenti į apačią. O vėliau norint stotį į Universitetą, tu nebepretenduosi į valstybės finansuojamą vietą.

O gal jis nori tik išlaikyt ? ;/ nejau taip sunku pagelbėt ?;/

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Logiškai pagalvok, jei dauguma tave aplenks, tu krenti į apačią. O vėliau norint stotį į Universitetą, tu nebepretenduosi į valstybės finansuojamą vietą.

 

Aplenks ant kiek, 0.1 balo? Pas visus bus skirtingas kiekis gramatinių, stiliaus klaidų, kiekvienas remsis begale skirtingų kultūrinių pavyzdžių. Ir stojant ne tik lietuvių k. sudaro balą, bet ir kiti egzai. Jei nesugebi užsiimti sau vietos nekišant kojos kitiems, tai ir nesireišk čia.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaip matau, konstruktyviai dalinamės žiniomis :)

 

 

Dėl to „aplenkimo“, tai spėju, jog visi bijantys įsivaizduoja, kad labai gerai tą egzaminą išlaikys. Aš pats iš bandomojo gavau virš 40 taškų, bet negaliu garantuoti, jog bent tiek gausiu ir iš egzamino, o norėtųsi dar daugiau. Kaip kažkas sakė, yra dar begalė faktorių, o čia kalbame tik apie turinį. Realiai tam, kad jaustumeis visiškai užtikrintas rašydamas rašinį, reikia 11-12 klasėj labai atsakingai zubrinti, perskaityti daugumą programinių kūrinių, domėtis daug kuo papildomai, per mėnesį po bent vieną spektaklį pamatyt ir pan. Jau nekalbant, kad galima elementariai susišikti paties egzamino metu. Nežinau, kiek sėdinčių uždarbio forume jaučiasi visiškai užtikrinti, tačiau bent jau man iki to dar toli.

 

O pati didžiausia problema yra ta, kad praktiškai nėra kaip mokytis. Nėra jokių pavyzdinių rašinių(apart keletos, kuriuos rodė mokytoja), tik neaiškios mokytojos nubrėžtos gairės.

 

Todėl ir siūlau dalintis žinomais ir patikrintais kontekstais, kuriuos būtų galima panaudot. Nes kai atsisėsit prie popieriaus lapo per egzaminą, gali būt ne laikas mąstyti.

 

Žinoma, jei neatsiras norinčių, tuomet nieko nebus, visgi manau, kad geresnio būdo pasiruošti egzaminui nelabai ir yra.

 

Apie istorinį kontekstą dar pasidomėsiu, bet mokytoja man keletą kartų aiškino, kad šiemet jo nebeužskaitys.

 

 

Bandau užvesti ant kelio: „Ar pasiaukojimas ir šiandien prasmingas?“ (V. Mykolaitis - Putinas, Just. Marcinkevičius, M. Ivaškevičius)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

 

Bandau užvesti ant kelio: „Ar pasiaukojimas ir šiandien prasmingas?“ (V. Mykolaitis - Putinas, Just. Marcinkevičius, M. Ivaškevičius)

 

Tu čia tuos autorius pats sugalvojai ar buvo per bandomąjį čia jie?

 

Putinas ir Ivaškevičius man asmeniškai prie šitos temos nelabai tinka. Manau, jog Putinas per daug pritemtas čia, nes "Altorių šešėly" tas Vasaris nelabai jau ten ir aukojosi dėl kažko, o Ivaškevičius tai man čia aplamai ne į temą.

 

Manau šiai temai daug geriau tinka: Mažvydas, J.Biliūnas, V.Kudirka(gyvenimas), V.Krėvė, A.Mickevičius.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Na, „Altorių šešėly“ aprašoma kaip jauni žmonės norėdami darbuotis tėvynei, neretai pasirinkdavo dvasininko kelią, kuris asmeninį gyvenimą smarkokai suvaržo(jei esi sąžiningas - negalėsi kurti šeimos). Žinoma, ten rašoma apie vieną fiktyvų jaunuolį, tačiau nesunku suvokt, jog taip ir buvo realybėje. Apie Ivaškevičių nieko negaliu pasakyt, nes neskaičiau :D. Bet tema tai tragiška - suponuoja, kad praeityje labai jau ten visi dėl visko aukodavos, o dabar to nebėra. Aišku, daug kam nieko maloniau nėra, nei paverkti kokie dabar blogi laikai.

Beje, tavo mokytoja bus tarp vertintojų? Nes baisoka, jei vertins tokios, kur prakeiktos keturių puslapių instrukcijos nesugeba perskaityt.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Rašinio temą paėmiau iš vieno tų pavyzdinių rašinių, kuriuos gavau iš mokytojos. Ten remtasi Marcinkevičiaus „Dienoraščiu be datų“ ir Putino „Sukilėliais“. Dėl istorinio konteksto pasidomėsiu, gal tiesiog sena informacija čia. Jei bus galima tuo remtis, vienas rūpestis nuo galvos dingsta.

 

Jei tokia tema per egzaminą pasitaikytų, rašyčiau apie Marcinkevičiaus „Mažvydą“, kaip jis pasitraukia į Užnemunę dėl savo įsitikinimų, o po to kaip nors sukčiaus su kitais pavyzdžiais.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O tai gal geriau apie Mažvydą kaip realų žmogų rašyti, o ne kaip kūrinio personažą? Nes jei vertintoja pasitaikys su galva, gali atimti balus už fikcijos ir realybės sumaišymą. Niekas gi nesakys, kad nematomumas yra įmanomas, remdamasis H. G. Wells'o kūriniu, arba, jog burtai egzistuoja, mat Hario Poterio knygose apie juos rašoma :D Vėlgi, jei vertintojos literatūros meilė didesnė už sveiką protą, tai rėmimasis Marcinkevičiaus kūriniu bus labai tinkamas. Kad tema egzamininė supratau, dėl to ir nervina.

Redagavo s2pid
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Logiškai pagalvok, jei dauguma tave aplenks, tu krenti į apačią. O vėliau norint stotį į Universitetą, tu nebepretenduosi į valstybės finansuojamą vietą.

 

Tikras Lietuvis...

 

mesteliu pora savo darytų knygų santraukų gal kam pravers besiruošiant

:)

 

 

http://uzdarbis.lt/t246682/antanas-dhkema-balta-drobule/page__p__2159684?do=findComment&comment=2159684

 

http://uzdarbis.lt/t200792/vincas-mykolaitis-putinas-altoriu-sesely-santrauka/page__p__1833046?do=findComment&comment=1833046

 

http://uzdarbis.lt/t201255/jvgete-faustas-santrauka/page__p__1836445?do=findComment&comment=1836445

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vedu ir aš tokius konspektus trumpus, turiu šiek tiek autorių, nėra tobula, bet gal kam pravers. :)

Mano nuoroda

 

Būtent to ir ieškojau. Patarčiau visiems, kurie jaučiasi silpniau prieš egzaminą perskaityti šio nario darbo. Didelis dėkui, sutaupei daug laiko :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Vedu ir aš tokius konspektus trumpus, turiu šiek tiek autorių, nėra tobula, bet gal kam pravers. :)

Mano nuoroda

Čia geras, ačiū tau! :)

Temos kuriomis man teko rašyti bandomuosius:

1. Reikia daug išgyventi, kad taptum žmogumi.

2. Niekada žmogus nebuvo mažas, jei tik buvo savimi.

Temų daugiau nepamenu, o autorių tiksliai nepamenu, bet dominuoja J.Biliūnas, Just.Marcinkevičius, V.Mykolaitis-Putinas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O tai gal geriau apie Mažvydą kaip realų žmogų rašyti, o ne kaip kūrinio personažą? Nes jei vertintoja pasitaikys su galva, gali atimti balus už fikcijos ir realybės sumaišymą. Niekas gi nesakys, kad nematomumas yra įmanomas, remdamasis H. G. Wells'o kūriniu, arba, jog burtai egzistuoja, mat Hario Poterio knygose apie juos rašoma :D Vėlgi, jei vertintojos literatūros meilė didesnė už sveiką protą, tai rėmimasis Marcinkevičiaus kūriniu bus labai tinkamas. Kad tema egzamininė supratau, dėl to ir nervina.

 

 

Kokį dar fikcijos ir realybės sumaišymą :) Just.Marcinkevičiaus kūrinys "Mažvydas" ir Martynas Mažvydas yra du skirtingi dalykai, kuriais abiem gali labai sėkmingai remtis. Be to remtis Marcinkevičiaus kūrinius net gi šiek tiek logiškiau, nes susieji programinį autorių ir kūrinį su tema, o M.Mažvydo atveju tik pasiremi programinio autoriaus gyvenimu.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kokį dar fikcijos ir realybės sumaišymą :) Just.Marcinkevičiaus kūrinys "Mažvydas" ir Martynas Mažvydas yra du skirtingi dalykai, kuriais abiem gali labai sėkmingai remtis. Be to remtis Marcinkevičiaus kūrinius net gi šiek tiek logiškiau, nes susieji programinį autorių ir kūrinį su tema, o M.Mažvydo atveju tik pasiremi programinio autoriaus gyvenimu.

Marcinkevičiaus kūrinys yra drama, o ne kažkokia vadovėlinė istorija. Taip, jame yra ir tikslių detalių - Mažvydas iš tikrųjų gyveno Ragainėje, vedė buvusio pastoriaus našlę. Bet kūrinyje yra pilna autoriaus išmonės pvz. rašoma, kad religinėje knygoje(kaip ten bebūtų „Katekizmas“, nors ir susideda iš kelių dalių, yra pirmiausia būtent tokios rūšies) triumfuoja žodis „Lietuva“, o ne „Dievas“. Be to, labai keista matyti pastorių, kuriam tas pats Dievas kažkoks antraeilis dalykas(kaip galima suprasti iš dramos), kai, tarkim, „Katekizmo“ prakalboje pilna visokių primityvių krikščioniškų gąsdinimų. O apie kažkokius ten meilės trikampius ir Mažvydo vaiką nesu girdėjęs, bet labai abejoju ar tai nėra pramanai. Jei remsiesi „Mažvydu“ vis tiek reikės ir apie Marcinkevičių kalbėti, tad nelabai matau to logiškumo.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Stai rasome rasini sia savaite tema: Samprotavimo rasinis ,,Ar literatura moko gyventi?" Mano sugalvoti teiginiai: 1.Literatura padeda suvokti tautines vertybes(remsiuos arba Maironiu,Arba Just.Marc Mazvydu arba Kudirka) 2.Literatura moko aukotis del kitu(remsiuos Jono Biliuno Liudna pasaka, kad Petras ,,ejo i miska" kovoti del laisves, del kitu zmoniu. 3.NESUGALVOJAU...

Gal kas turi minciu treciajai pastraipai?:) Beto apibendrinime zadu parasyti jog geriausias mokytojas yra pats gyvenimas

Redagavo meike
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Antros pastraipos nelabai supratau, bet trečioje gali to pačio Biliūno novelėmis remtis - jos moko jautrumo ir t.t. Beje, nepatarčiau apibendrinimo tokio rašyti, mat išvadose kažko naujo negali būti, o ir tema neklausia „kas geriausiai moko“, viso labo - ar literatūra moko.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dekui uz pastabas. Na, del antrosios pastraipos, tai rasyciau, kad toje apysakoje ,,Liudna pasaka" veiksmas vyksta 1863metais, baudziavos metais, ir Petras Banys yra partizanas, kuris eina kovoti dėl išsilaisvinimo nuo baudžiavos. Tai ir esmė šito fragmento tokia, jog Petras kovoja dėl laisvės, dėl gražesnės ateities savo šeimai, ir eidamas kovoti jis parodė savo pasiaukojimą dėl kitų, dėl savo šeimos.

 

Dėl to ar moko ar nemoko: tai kaip tuomet ir KUR rasyti kad taip, moko mus literatūra? Nes tema mūsų to klausia, tai reikia atsakyti TAIP MOKO :D

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...