Pereiti prie turinio

Blogas apie lietuviško žaidimo kūrimą, vystymą..


Rekomenduojami pranešimai

Kokias technologijas naudojai?

 

Server side ant PHP, mysql, nodejs, o user-side ant javascript (jquery), websocket.

 

stengiuosi nenaudoti sunkių pluginų kaip flash, java. Tiesiog prisijungi ir grajini. :)

 

p.s. kas dar domina iš programavimo pusės? :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Server side ant PHP, mysql, nodejs, o user-side ant javascript (jquery), websocket.

 

stengiuosi nenaudoti sunkių pluginų kaip flash, java. Tiesiog prisijungi ir grajini. :)

 

p.s. kas dar domina iš programavimo pusės? :)

 

iš screenshot atrodo, kad JS skripto ten tikrai bus daug, negalvojai panaudoti Backbone.js ar kažko panašaus?

 

pats šiuo metu kuriu žaidimą, todėl labai įdomu būtų sužinoti kodėl pasirinkai būtent šias technologijas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

iš screenshot atrodo, kad JS skripto ten tikrai bus daug, negalvojai panaudoti Backbone.js ar kažko panašaus?

 

pats šiuo metu kuriu žaidimą, todėl labai įdomu būtų sužinoti kodėl pasirinkai būtent šias technologijas.

 

Javascripto nemažai, bet jis, sakyčiau, toks lengvas. Nėra labai sudėtingų funkcijų ant jo.

 

Jquery naudoju, nes su juo paprasta atlikti tuos veiksmus kurių man dažniausiai reikia - animacijas (!), ajax calls. Plius pilna pluginų, kurie padeda sutaupyti laiko, kai prireikia tokių dalykų kaip advanced tooltips ir panašiai..

 

Su backbone.js neteko susidurti, tad daug apie jį negaliu pasakyt. Tik iš nuogirdų apie "one page" application :)

 

p.s. o pats kokio tipo žaidimuką lipdai? :)

Redagavo fshock
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ar pats vienas dirbai prie projekto? Kiek laiko užtrukai, užtrukot apytiksliai skaičiuojant tik praleistą laiką? :)

 

Patarimų iš šalies buvo, bet realiai tai vienas sėdžiu prie developinimo vairo.

 

Kiek laiko? Wow.. čia vienas iš tų klausimų į kurį atsakymą labai sunku rasti. Jei apytiksliai tai būtų "daug" :)

 

Iš pradžių galvojau, kad užtruksiu pusmetį viską padaryti. Bet darai darai ir žiūri, kad čia dar galima patobulinti, šitą galima kitaip padaryti, o ir iš buvusių "feature" kas nors ima nebepatikti - tai perdarai. Vien kovos sistema turėjo tris versijas.

 

Manau galėčiau suskirstyti žaidimo kūrimą į mažiausiai du etapus.

 

Pirmas, kai žaidimo kūrimas buvo tik hobis - truko apie metus - kai buvo tiek programavimo, tiek aktyvus įdėjų ieškojimas ir visos žaidimo sistemos lipdymas į vieną gabalą :) O žinot kaip tie hobiai.. laiko neskaičiuoji. Kartais daugiau pasėdi, kartais užknisa ir atsibosta ir net nesinori į tą pusė žiūrėti :)

 

Antras etapas - dabar jau tesiasi beveik 5 mėnesius, kai galiu susikoncentruoti ties žaidimo tobulinimu ir tai tapo pagrindiniu užsiemimu. Tai galima užskaityti kaip full-time.

 

Tai nežinau kokią čia matematiką taikyti.. :)

 

Esmė, kad žaidimo matomoji dalis - tai ką suprogramuoji/dizainas - yra tik dalis viso darbo. Daug daugiau laiko tenka praleisti su sąsiuviniu rankosi kuriant planus kaip "tai" darysi arba stengiantis subalansuoti esamą sistemą. Pvz iš pradžių žaidime norėjau turėti dideli skilų ir burtų pasirinkimą. Tai padariau ~250 skilų ir ~100 burtų (namuose dvi savaites mėtėsi keisti lapukai su skilų/burtų pavadinimas ir apibūdinimais). Tuo metu buvo wow, bet dabar jau per daug. Stengiuosi optimizuoti iki tiek, kad nebūtų "overhelming", kartu ir padarant juos įdomesnius, o kartu ir skirtingesnius.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Patarimų iš šalies buvo, bet realiai tai vienas sėdžiu prie developinimo vairo.

 

Kiek laiko? Wow.. čia vienas iš tų klausimų į kurį atsakymą labai sunku rasti. Jei apytiksliai tai būtų "daug" :)

 

Iš pradžių galvojau, kad užtruksiu pusmetį viską padaryti. Bet darai darai ir žiūri, kad čia dar galima patobulinti, šitą galima kitaip padaryti, o ir iš buvusių "feature" kas nors ima nebepatikti - tai perdarai. Vien kovos sistema turėjo tris versijas.

 

Manau galėčiau suskirstyti žaidimo kūrimą į mažiausiai du etapus.

 

Pirmas, kai žaidimo kūrimas buvo tik hobis - truko apie metus - kai buvo tiek programavimo, tiek aktyvus įdėjų ieškojimas ir visos žaidimo sistemos lipdymas į vieną gabalą :) O žinot kaip tie hobiai.. laiko neskaičiuoji. Kartais daugiau pasėdi, kartais užknisa ir atsibosta ir net nesinori į tą pusė žiūrėti :)

 

Antras etapas - dabar jau tesiasi beveik 5 mėnesius, kai galiu susikoncentruoti ties žaidimo tobulinimu ir tai tapo pagrindiniu užsiemimu. Tai galima užskaityti kaip full-time.

 

Tai nežinau kokią čia matematiką taikyti.. :)

 

Esmė, kad žaidimo matomoji dalis - tai ką suprogramuoji/dizainas - yra tik dalis viso darbo. Daug daugiau laiko tenka praleisti su sąsiuviniu rankosi kuriant planus kaip "tai" darysi arba stengiantis subalansuoti esamą sistemą. Pvz iš pradžių žaidime norėjau turėti dideli skilų ir burtų pasirinkimą. Tai padariau ~250 skilų ir ~100 burtų (namuose dvi savaites mėtėsi keisti lapukai su skilų/burtų pavadinimas ir apibūdinimais). Tuo metu buvo wow, bet dabar jau per daug. Stengiuosi optimizuoti iki tiek, kad nebūtų "overhelming", kartu ir padarant juos įdomesnius, o kartu ir skirtingesnius.

 

Dėkoju už išsamų atsakymą.

Paklausiau tokio klausimo, tikėdamasis būtent tokio atsakymo, bet galima sakyti suradau atsakyme tai, ką ir norėjau rasti. :))

O tokie klausimai atsirado ne be pagrindo - paskutiniu metu susidomėjau panašiais dalykais kaip web browser games. Iki tol pagrindinė veikla, kuria užsiemiau buvo valdiklių programavimas-robotika, keletas appsu. Taigi visiškai pažįstamas jausmas: lapukai, braukymai, modeliavimas sąsiuvinyje ir t.t. Taigi kaip minėjau susidomėjau tuo, ką darai tu ir svarstau nuo ko pradėti, kad kažką panašaus būtų įmanoma realizuoti. Tam savo viso laiko skirti nežadu, tačiau norisi judėti, kad ir iš lėto į priekį. Pradėjau kolkas XHTML & CSS žiūrinėtis. Ką galėtum rekomenduoti po to?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Javascripto nemažai, bet jis, sakyčiau, toks lengvas. Nėra labai sudėtingų funkcijų ant jo.

 

Jquery naudoju, nes su juo paprasta atlikti tuos veiksmus kurių man dažniausiai reikia - animacijas (!), ajax calls. Plius pilna pluginų, kurie padeda sutaupyti laiko, kai prireikia tokių dalykų kaip advanced tooltips ir panašiai..

 

Su backbone.js neteko susidurti, tad daug apie jį negaliu pasakyt. Tik iš nuogirdų apie "one page" application :)

 

p.s. o pats kokio tipo žaidimuką lipdai? :)

na jQuery tai kaip ir industrinis standartas :) nustebintum jei jo nenaudotum :)

 

su JS animacijomis nelabai turiu patirties ir supratimo, kaip jos veikia, tad dėl JS lengvumo sunku spręsti.

Backbone.js šiaip žiauriai fainas reikalas, tik vat sunku rast gerų pavyzdžių ala best practises.

 

esminis klausimas naudojamų technologijų stackui, ar tavo žaidimas veiks ant mobiliakų?

 

aš kuriu grynai browser based žaidimą. omertamafia.com yra mano žaidimas, sukurtas prieš gerus 10 metų žaidžiamas iki šiol, tad tiesiog nutariau naują geimą sukurti ant naujų technologijų :) alpha testavimas jau vyksta, tačiau dar labai daug klaidų ir nesąmonių :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Pradėjau kolkas XHTML & CSS žiūrinėtis. Ką galėtum rekomenduoti po to?

 

Jei moki server-side kalbą (nes minėjai, kad keletą apps kūrėi, kokia ji?), tai tada turbūt javascript, nes pridėtų interaktyvumo viskam kas vyksta. Kai susipažinsi su sintakse, tai siūlau iškart eiti prie kokio frameworko, nes daug mažiau kodo reiks rašyti - jQuery, mootools, prototype.js

 

Jie nori multiplayer tipo daryti (neįtraukiant sunkių pluginų kaip flash), tai pasidomėk nodejs+socket.io - jie ant javascripto parašyti, tai nereiks papildomai nieko mokintis, kai jau mokėsi javascripts.

 

Dar... gal galėčiau patarti viską aiškiai komentuoti, nes daug lengviau sugrįžti prie seno savo kodo. Bei naudoti funkcijas-shortcutus - kai pasikartojančias mažas operacijas pasidarai patogesnes (pvz duombazės atnaujinimas). Bei tureti global kintamuosius, kad kažką pakeitus nereikėtų eiti per 5 failus ir ranka keitinėti tą patį skaičiuką (pačiam taip buvo.. ) :)

 

... ir dar pradžiai. Daug lengviau pradėti nuo paprastų dalykų, o su laiku juos tobulinti. Nes iš pradžių retai padarysi geriausią variantą tam tikros dalies, bent jau man taip, kad po mėnesio ar dviejų, šauna idėja kaip kažką patobulinti :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
ar tavo žaidimas veiks ant mobiliakų?

 

Ką vadini mobiliaku? :) Ant plančetinio veikia. Ant kokio galaxy su didesniu ekranu irgi turėtų patogiai eiti. Atskirai nedariau stiliaus ne PC, bet kai testavau ant plančetinio 10' tai jautėsi, kad kai kurios knopkės per mažos.. :)

 

Realiai, tai bet kuris telefonas, kuris palaikys javascriptus ir nebus lėtas, turėtu pavilkti žaidimą. Vienintelė bėda kuri gali būti, tai tiesiog nepatogus battle field dėl per mažo mobilaus ekrano, bus panašiai kaip su lupa skaityti laikraštį.. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ką vadini mobiliaku? :) Ant plančetinio veikia. Ant kokio galaxy su didesniu ekranu irgi turėtų patogiai eiti. Atskirai nedariau stiliaus ne PC, bet kai testavau ant plančetinio 10' tai jautėsi, kad kai kurios knopkės per mažos.. :)

 

Realiai, tai bet kuris telefonas, kuris palaikys javascriptus ir nebus lėtas, turėtu pavilkti žaidimą. Vienintelė bėda kuri gali būti, tai tiesiog nepatogus battle field dėl per mažo mobilaus ekrano, bus panašiai kaip su lupa skaityti laikraštį.. :)

 

mobiliakas, tai betkoks ne akmens amžiaus prietaisas :) ale išmanusis.

 

patariu iš anksto pratestuoti viską ant kuo daugiau aparatų arba bent ant skirtingų OS su skirtingomis naršyklėmis. ateitis žaidimų priklausys mobiliesiems telefonams ;)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Malai, kaip manai, kodėl tavasis žaidimas tiek ilgai išsilaikė sėkmingas? Kokios priežastys tai lėmė? :)

Didžiąją dalį manau sudaro žaidimo psichologinė konstrukcija. Žmonės atranda priešus ir draugus, bendrauja tarpusavyje. Net jei pats žaidimas atsibosta, tau vistiek įdomu pabendrauti su jais, pažiūrėti kaip sekasi. Tik ateini to padaryti, žiūrėk ir vėl įtraukiamas į karus :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Klausimas RPG žaidėjams: kokiais 'buildais' žaidžiat ir kodėl? Gal teko išbandyti kokį nestandartinį žaidimo stilių?

 

Telekinetic trapper? Tank wizard with Fire Aura and big burning Halberd? Untouchable teleporting big-foot Monk? Stalking caster?

 

Pastraipa iš naujo blogo posto Dakijos bloge

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Daug darbo prieš naują testavimą, bet radau šiek tiek laiko parašyti bloge straipsnį.

 

Šį kartą apie naują, ilgai lauktą naują klasę Dakijoje - Thief.

 

http://blog.dakija.com/img/new_thief.jpg

 

Daugiau info, kaip visada Dakijos bloge: http://blog.dakija.com :)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Taip pat, gal būtų norinčių pratestuoti žaidimą kelios dienos prieš kitą testavimą?

 

Susirinktume 6dienio ar 7dienio vakare ir išbandytume kaip veikia komandinės kovos. Labai norėčiau išbandyti 5 vs 5.. :)

 

Rezervacija PM su epaštu, kuriuo užsiregistravę žaidimo puslapyje.

Redagavo fshock
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 3 mėnesių...

Nors blogas buvo šiek tiek apleistas, kol buvo daromi nemaži pakeitimai žaidimo šerdyje, bet blogas grįžta! Bandysiu pateikti tiek žaidimo informaciją, tiek pasidalinti mintis apie žaidimo kūrimą (kokių klaidų nekartoti ir panašiai).

 

Gerų naujų metų!

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...