Pereiti prie turinio

Paprastas Būdas Kaip Pagaliau Reformuoti Švietimo Sistemą: 3 Priežastys, 1 Esminė Klaida Ir “Mano Legendinis Projektas”


Rekomenduojami pranešimai

Nerealus straipsnis, kurį šiandien perskaičiau. Ką manote Jūs? Padarykime komentaruose diskusijų virtinę :)

 

"Bandau įsivaizduoti žmogų, kuris giliai įsitikinęs tvirtintų, kad dabartinė švietimo sistema yra kaip tik tai, ko mums reikia. Ir nepavyksta.

 

Nes švietimo sistema yra ne tik atgyvenusi. Ji yra toksiška.*

 

Tu ten buvai, aš ten buvau ir kažkodėl dauguma mūsų nejaučia mokyklai jokių išskirtinai šiltų jausmų.

 

Taip, buvo ir gerų momentų – berniukai, mergaitės, simpatijos, pokštai, intriga ir gal dar kokia užklasinė veikla – bet pamokos ir visuma?

 

Nieko gero.

 

Iš tikro, ji tokia akivaizdžiai nuodinga, kad niekam net nebekyla klausimas “ar reikia reformuoti švietimo sistemą?”.

 

Vienintelis klausimas – “kaip būtent?”.

 

Čia dauguma mūsų nuleidžia galvas, kažką nerišliai sumurma ir pasiteisinę, kad turi svarbesnių darbų, grįžta brausinti į feisbuką.

 

Dėl to aš buvau lygiai taip pat kaltas, kaip ir Tu:

Nors nešiojuosi vieną konkrečią idėją jau beveik metus laiko, bet kol neatidaviau jos viešam Genties teismui, tol nesiskiriu nuo tų, kurie periodiškai piktinasi, kad “sistema supuvusi”, bet taip ir nepasiūlo jokio konkretaus sprendimo.

 

Metas ištaisyti šią klaidą.

Todėl pradėkim nuo “žvilgtelėjimo po kapotu” – dėl kokių priežasčių švietimo sistema tokia beviltiška ir kas būtent slypi už visų “edukacinės apokalipsės” simptomų?"

 

Visas straipsnis ČIA

 

Made my day...

Redagavo TonY B
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Asmeniškai skeptiškai žiūriu į tokias utopijas. Taip nežiūrėčiau, jeigu pateiktu detalujį planą su švietimo sistemos keitimo stadijomis, kurioje įtraukti visi. Mokiniai, tėvai, mokytojai, universitetai ir visa kita nematomoji pusė.

 

Šiuo atveju svaidytis, kas turėtų būti ir kaip turėtu būti labai primena daugumos jaunų žmonių verslo planus ir įdėjas. Galbūt tie planai ir įdėjos nuostabios, tačiau jos TIKRAI nieko vertos be įgyvendinimo, o čia ir yra pagrindas.

 

Duoti vaikams tai, ko jie nori, o ne sprausti į rėmus? Na mūsų laikais nebuvo taip stipriai, juk daug ką gali pasirinkti, reikšti mintis, dalyvauti papomokinėje veikloje, tie patys namų darbai dažnai gali būti tokie, kokie nori pats(nekalbu apie tiksliuosius mokslus)ir dar daug kitų "laisvių".

 

Mano nuomone užtektų klasių mokinių skaičių sumažinti perpus, o mokytojams suteikti konkurencingus atlyginimus. Kiek pamenu iš mokyklos, tai didžioji dauguma "įdomumo" priklausydavo nuo mokytojo. Buvo net patys neįdomiausi dalykai, kompetetingo mokytojo dėka pakeičiami į pačius įdomiausius ir įtraukiančius, bei atvirkščiai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Asmeniškai skeptiškai žiūriu į tokias utopijas. Taip nežiūrėčiau, jeigu pateiktu detalujį planą su švietimo sistemos keitimo stadijomis, kurioje įtraukti visi. Mokiniai, tėvai, mokytojai, universitetai ir visa kita nematomoji pusė.

 

Šiuo atveju svaidytis, kas turėtų būti ir kaip turėtu būti labai primena daugumos jaunų žmonių verslo planus ir įdėjas. Galbūt tie planai ir įdėjos nuostabios, tačiau jos TIKRAI nieko vertos be įgyvendinimo, o čia ir yra pagrindas.

 

Duoti vaikams tai, ko jie nori, o ne sprausti į rėmus? Na mūsų laikais nebuvo taip stipriai, juk daug ką gali pasirinkti, reikšti mintis, dalyvauti papomokinėje veikloje, tie patys namų darbai dažnai gali būti tokie, kokie nori pats(nekalbu apie tiksliuosius mokslus)ir dar daug kitų "laisvių".

 

Mano nuomone užtektų klasių mokinių skaičių sumažinti perpus, o mokytojams suteikti konkurencingus atlyginimus. Kiek pamenu iš mokyklos, tai didžioji dauguma "įdomumo" priklausydavo nuo mokytojo. Buvo net patys neįdomiausi dalykai, kompetetingo mokytojo dėka pakeičiami į pačius įdomiausius ir įtraukiančius, bei atvirkščiai.

Būtent. Pvz Suomijoje pedagogai yra laikomi vieni iš svarbiausių valstybės tarnautojų, jie labai gerbiami, algos didelės, krūviai mažesni,mokytojai turi padėjėjus ir pan. Žinoma, konkurencija ir atrankos taip pat griežtesnės, reikalavimai dideli, bet užtat Suomijos švietimo sistema laikoma viena geriausių pasaulyje. Manau, reikia dėmesį skirti pedagogų darbo sąlygoms gerinti ir situacija žymiai pagerės.

Šiaip dažnai tokie straipsniai, man atrodo, eilinė beletristika, daug visko "reikia" daryti, bet retas pradeda nuo savęs.

Redagavo Isyankar
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Mokslo kokybė pagerės, kai mokytojai/ dėstytojai bus geresni.

Kada mokytojai bus geresni? Kai protingi ir perspektyvūs žmonės stos į pedagoginį.

O kada pedagogo specialybė atrodys patraukli? Kai mokytojai bus visuomenės gerbiami kaip tarkime gydytojai, o atlyginimas bus aukštas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Daug cia galima sneket, bet zvelgiant realijom, juokesi praeita karta vienas draugas,

kai klausiau ka baige tas ir tas, sko "pas mane firmoj tik valytoja su aukstuoju" :D

 

Manau i mokykla reiketu eit del bendro isprusimo, bendravimo ir t.t. issilavinimo, bet siet kazkokias viltis ir paveldet mokytoju - ubagu filosofija tikrai nereiketu. Tiem moksliukam (jau kelinta karta esu sakes) kad mokytojas

toks jau kaip darbdavys, ir baige ta mokykla iesko to kas jiems nurodinetu pastoviai taip kaip mokytojas viska

nurodinedavo, jie bijo mastyt daugiau uz ubago suvokimo ribu.

 

Istikruju sieki buti turtingu man patinka ne del pinigu, bet del pastovaus vidinio komforto jausmo, gyvenimo konrtoles ir nerimo del pinigu stygiaus nebuvo.

Situ visu dalyku niekad netures pastoviai juodai dirbantys zmones.

Redagavo topguy
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Manau i mokykla reiketu eit del bendro isprusimo, bendravimo ir t.t. issilavinimo, bet siet kazkokias viltis ir paveldet mokytoju - ubagu filosofija tikrai nereiketu. Tiem moksliukam (jau kelinta karta esu sakes) kad mokytojas

toks jau kaip darbdavys, ir baige ta mokykla iesko to kas jiems nurodinetu pastoviai taip kaip mokytojas viska

nurodinedavo, jie bijo mastyt daugiau uz ubago suvokimo ribu.

 

Tikrai superinė mintis, visiškai pritariu :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Daug cia galima sneket, bet zvelgiant realijom, juokesi praeita karta vienas draugas,

kai klausiau ka baige tas ir tas, sko "pas mane firmoj tik valytoja su aukstuoju" :D

 

Manau i mokykla reiketu eit del bendro isprusimo, bendravimo ir t.t. issilavinimo, bet siet kazkokias viltis ir paveldet mokytoju - ubagu filosofija tikrai nereiketu. Tiem moksliukam (jau kelinta karta esu sakes) kad mokytojas

toks jau kaip darbdavys, ir baige ta mokykla iesko to kas jiems nurodinetu pastoviai taip kaip mokytojas viska

nurodinedavo, jie bijo mastyt daugiau uz ubago suvokimo ribu.

 

Istikruju sieki buti turtingu man patinka ne del pinigu, bet del pastovaus vidinio komforto jausmo, gyvenimo konrtoles ir nerimo del pinigu stygiaus nebuvo.

Situ visu dalyku niekad netures pastoviai juodai dirbantys zmones.

Pritariu. Mokykloje gerai ugdyti bendravimo įgūdžius, derybų meną ir pnš. Kai tau aiškina, kad tai ką tu mokaisi pagrinde reikės tik egzaminui, o egzamino tam, kad įsottum į "gerą" universiteta, kad gautum "gerą darbą", apima neviltis. Daug jaunimo belekaip stengiasi mokytis tiek mokykloje, tiek univere, viską kalą, o baigę univerą susiduria su realybę: "######, pasirodo tas mano diplomas nenulems man gero gyvenimo". (Šitas galbūt netinka fundamentaliųjų mokslų atsovams)

 

Manau viskas priklauso nuo žmogaus įgūdžio bendrauti, megzti ryšius + vertingų žinių, kurios tavo srityje yra labai naudingos ir būtinos + tikslo turėjimo gyvenime.

 

Dabar labai daug kanalų internete, kur gali įgauti geriausias žinias (išsilavinimą) betkokioje srityje... :)

 

Viskas pasaulyje keičiasi neapsakomai dideliu greičiu, tik gaila jog Lietuvos švietimo sistema stovi vietoje jau daug metų...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Lietuvos švietimo (pagrindinio, vidurinio lavinimo) sistema moraliai pasenusi jau daugiau kaip 20 metų (nuo 1991 m.). Neišmanantys LR ŠMM valdininkai ją bando vis reformuoti, bet net nežino į kurią pusę... užtat "po reformos" eilinį kartą švietimo įstaigose padidėja popierizmo lygis. Tad, daugelio pedagogų nuomone, Lietuvoje 50 proc. "kuriančių" veikėjų reikėtų ištremti iš šalies, be teisės sugrįžti ir be teisės dirbti pedagoginį darbą !!!

Būkime realistai: vidurinėje mokykloje moksleivis turi mokytis 11-a m., o ne 12-a, pagrindinėje 9-is m., o ne 10-imt m. Gimnazijos turi būti profiliuotos, susietos su tam tikromis profesinio pasirinkimo pakraipomis, nebūtinai orientuotos į būsimųjų studentų "gamybą". Visuomenės nariai turi būti šviečiami, o ne jiems propaguojama Gimnazijų, kaip "vienintelio" išsigelbėjimo idėja. Visų tipų mokyklose klasėse turi mokyti po 15-a, na p 17-a moksleivių, o ne po 32-36-is, kaip dabartinėse gimnazijose. Mokyklos su didžiausiomis klasėmis - šiuo metu tiesiog visuomenės bukinimo "fabrikai", ko tikslinga siekia "švietimo politikos" kūrėjai. Beje, tokių "kūrėjų" arba "švietimiečių" galima "pririnkti" bet kurioje politinėje jėgoje (partijoje) kiek tik nori.

Turi veikti valstybinių užsakymų sistema aukštosios mokykloms, kuri pirmiausia turėtų būti skirta pedagogų ar medikų ruošimui. Reikalingų specialistų ruošimui taip pat turėtų būti tikslinės valstybės dotacijos ar stipendijos, "komerciškai patrauklias" studijas paliekant privačiam sektoriui. Studijų aukštosiose mokyklose trukmė turėtų sutrumpėti iki 3-jų m. (bakalauro), ir 5-ių m. (magistro), kaip visoje Europoje.

Jūs tikriausiai paklausite - o kaip su pinigais (kitaip - lėšomis) Lietuvos švietimo sistemos finansavimui? Pirminiais skaičiavimais, pertvarkant švietimą pagal aukščiau išvardintus principus, valstybė sutaupytų po milijardą litų kasmet... Tiesa, pirmaisiais 2-ais pertvarkos metais tektų "susiveržti diržus" atleidžiant neišmanėlius švietimo sistemos "kūrėjus" ir "dalyvius". Tačiau radikaliai atsinaujinančios švietimo sistemos paruošti darbininkai ir specialistai būtų konkurencingi ne vien tik Lietuvoje, bet ir visoje Europoje.

 

Jūs tikriausiai paklausite - o kam to reikia, juk ir taip gerai ta švietimo sistema "sukasi"? Ugi tam, kad būtų ugdomas mąstantis, dirbantis ir kuriantis žmogus, kad įvyktų realus visuomenės pasikeitimas "į gerą". Tiesa, visiems Lietuvos "iškiliesiems politikams" to nereikia... nes visuomenei atsinaujinus "makaronų ant ausų" rinkėjams "nebeužkabinsi"...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ech... sudėtinga tema, iš ties.

 

Manau keletas pagrindinių faktorių, lemiančių vis mažėjantį susidomėjimą mokykla, yra šie (gal kai kurie pasikartos su straipsnio autoriaus mintimis):

 

1. mokoma informacijos, kuri neduoda jokios naudos realybėje. Taip, žinoti pagrindinius istorijos faktus, žinoti kas yra Visata ar kas yra kubas - tikrai reikia. Būtent tai yra pagrindinės žinios. Patikėkit manimi, tikrai niekam gyvenime nereikės žinoti kokias žemes kurių metų mėnesiais užėmė Makedonietis. Kodėl? Nes ta informacija prieinama bet kuriuo metu. Kam mokytis ta, ką galima greitai susirasti internete?

 

2. pats mokymas yra pasenęs. Pasaulis ir technologijos ištobulėjo ženkliai, tuo tarpu mokyklose vis dar turime nešiotis knygas. Ką aš turiu omenyje - kompiuteriai sudaro tokias galimybes pateikti informaciją, apie kurias niekas net nesvajojo prieš 10 metų. Galimybė žaisti mokomuosius žaidimus, čia pat sukurti veikiantį robotą ar veikiančią programą - tai yra tie dalykai, kurie įtraukia mokytis. Be jokios abejonės tai yra didelis lėšų klausimas. O čia jau kita sritis. Tačiau galint skirt lėšų, turi būti einama link to, kad mokymas taptų interaktyvus.

 

3. mokyklos sistema yra pasenusi. Mokytojas nebeturi būti tik mokytojas. Jis turi būti konsultantas, kuris tave nukreiptų tinkama linkme. Prie to paties galima pridėti ir tokių dalykų nebuvimą, kaip kad elementarios diskusijos klasėse. Ar jūs prisimenat bent vieną pamoką, kuomet būtumėt diskutavę su mokytoju, klasiokais apie kažkokius istorinius įvykius, literatūrą? Aš ne. Bent jau to, kas buvo nevadinčiau diskusija. Labiau tai buvo mokinių spėliojimas, o mokytojo teisingo atsakymo pateikimas.

 

 

Tiek trumpai. Be jokios abejonės pritariu ir straipsnio autoriui. Ypač idėja apie projektus. Dar galiu papildyti tuo, jog tokie projektai neturėtų apsiriboti moksleivio finansinėmis ar kokiomis kitokiomis galimybėmis. T.y. mokyklos turėtų suteikti visą pagalbą, kokią tik gali: atverti laboratorijas, duoti kompiuterį, padėti susikontaktuoti su įvairių sričių specialistais. Mokykla turi būti ne kažkokia įstaiga, kuri tave kontroliuoja, o įstaiga, kuri tau padeda pasiekti visą pasaulį.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ech... sudėtinga tema, iš ties.

 

Manau keletas pagrindinių faktorių, lemiančių vis mažėjantį susidomėjimą mokykla, yra šie (gal kai kurie pasikartos su straipsnio autoriaus mintimis):

 

1. mokoma informacijos, kuri neduoda jokios naudos realybėje. Taip, žinoti pagrindinius istorijos faktus, žinoti kas yra Visata ar kas yra kubas - tikrai reikia. Būtent tai yra pagrindinės žinios. Patikėkit manimi, tikrai niekam gyvenime nereikės žinoti kokias žemes kurių metų mėnesiais užėmė Makedonietis. Kodėl? Nes ta informacija prieinama bet kuriuo metu. Kam mokytis ta, ką galima greitai susirasti internete?

 

2. pats mokymas yra pasenęs. Pasaulis ir technologijos ištobulėjo ženkliai, tuo tarpu mokyklose vis dar turime nešiotis knygas. Ką aš turiu omenyje - kompiuteriai sudaro tokias galimybes pateikti informaciją, apie kurias niekas net nesvajojo prieš 10 metų. Galimybė žaisti mokomuosius žaidimus, čia pat sukurti veikiantį robotą ar veikiančią programą - tai yra tie dalykai, kurie įtraukia mokytis. Be jokios abejonės tai yra didelis lėšų klausimas. O čia jau kita sritis. Tačiau galint skirt lėšų, turi būti einama link to, kad mokymas taptų interaktyvus.

 

3. mokyklos sistema yra pasenusi. Mokytojas nebeturi būti tik mokytojas. Jis turi būti konsultantas, kuris tave nukreiptų tinkama linkme. Prie to paties galima pridėti ir tokių dalykų nebuvimą, kaip kad elementarios diskusijos klasėse. Ar jūs prisimenat bent vieną pamoką, kuomet būtumėt diskutavę su mokytoju, klasiokais apie kažkokius istorinius įvykius, literatūrą? Aš ne. Bent jau to, kas buvo nevadinčiau diskusija. Labiau tai buvo mokinių spėliojimas, o mokytojo teisingo atsakymo pateikimas.

 

 

Tiek trumpai. Be jokios abejonės pritariu ir straipsnio autoriui. Ypač idėja apie projektus. Dar galiu papildyti tuo, jog tokie projektai neturėtų apsiriboti moksleivio finansinėmis ar kokiomis kitokiomis galimybėmis. T.y. mokyklos turėtų suteikti visą pagalbą, kokią tik gali: atverti laboratorijas, duoti kompiuterį, padėti susikontaktuoti su įvairių sričių specialistais. Mokykla turi būti ne kažkokia įstaiga, kuri tave kontroliuoja, o įstaiga, kuri tau padeda pasiekti visą pasaulį.

Beveik su viskuo sutinku, tačiau tikrai nemanau, kad kompiuteriai turėtų išstumti knygas. Jau ir taip dabar mažai mokiniai skaito, dėl ko sunkiai reiškia mintis, nemoka formuluoti rišlių sakinių, o pc naudoja tik žaidimams (dažniausiai toli gražu ne lavinantiems) ir feisbukui. Aš pati turiu 4metį sūnų, todėl pratinu jį prie knygų, kompiuterio išvis dar jam nereikia, mano manymu, o yra tėvų, kurie pasodina vaiką prie laptopo, įjungia kokį durną žaidimą ir ramu :huh:

Kas dėl mokytojų, tai aš savuosius prisimenu su didžiausia nostalgija, mes ir padiskutuodavome, ir apie gyvenimą pasikalbėdavome, ir dažnai papasakodavo daug įdomių dalykų iš savo patirties. Man mokykla kaip tik buvo ta vieta, kurioje jaučiausi labiausiai skatinama reikštis, kurti, atrasti save, vat universitete buvo daug didesnė stangacija, bet vėlgi skirtingos mokyklos, skirtingi mokytojai - skirtingos ir situacijos :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Beveik su viskuo sutinku, tačiau tikrai nemanau, kad kompiuteriai turėtų išstumti knygas. Jau ir taip dabar mažai mokiniai skaito, dėl ko sunkiai reiškia mintis, nemoka formuluoti rišlių sakinių, o pc naudoja tik žaidimams (dažniausiai toli gražu ne lavinantiems) ir feisbukui. Aš pati turiu 4metį sūnų, todėl pratinu jį prie knygų, kompiuterio išvis dar jam nereikia, mano manymu, o yra tėvų, kurie pasodina vaiką prie laptopo, įjungia kokį durną žaidimą ir ramu :huh:

Kas dėl mokytojų, tai aš savuosius prisimenu su didžiausia nostalgija, mes ir padiskutuodavome, ir apie gyvenimą pasikalbėdavome, ir dažnai papasakodavo daug įdomių dalykų iš savo patirties. Man mokykla kaip tik buvo ta vieta, kurioje jaučiausi labiausiai skatinama reikštis, kurti, atrasti save, vat universitete buvo daug didesnė stangacija, bet vėlgi skirtingos mokyklos, skirtingi mokytojai - skirtingos ir situacijos :)

 

Na, ne taip supratai mane. Kompiuteriai neturi pakeisti knygų (kaip žaidimai pakeisti skaitymo). Turėjau omenyje tai, jog kompiuteriai (nebūtinai tie senos stalinės dėžės, planšetės irgi patenka į šią kategoriją, taip pat interaktyvios sistemos) leistų žymiai įdomiau perteikti tą pačią informaciją, kuri dabar pateikiama tiesiog liepiant paskaityti knygą (kokių nors formulių rinkinį arba Visatos aprašymą).

 

Skaitymas be jokios abejonės yra naudingas dalykas ir jo neturi būti atsisakyta. Tačiau turi būti žvelgiama liberaliau - 80% knygų turi pasirinkti pats mokinys, likusios gali likti privalomos

 

O mokykla ir man kelia šiltus prisiminimus... ko gero labiausiai dėl to, jog turėjom auklėtoja, kuris mūsų klasę visur kišdavo (t.y. dalyvaudavome įvairiuose projektuose, nuolatos vaikščiojom į spektaklius, organizuodavom renginius mokykloje ir t.t.)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Sukurti naują...