Pereiti prie turinio

Šnipinėjimo pagrindai: konkurentų tinklapių tyrimas - analizė


Rekomenduojami pranešimai

  • po 1 metų...
  • po 1 mėnesio...
  • po 1 mėnesio...

Jeigu yra tikslas issiaiskinti, tai bet kurio mokamo gali buti negana - reikia issiaiskinti, kuris is mokamu yra tiksliausias (antraip duomenys bus ne tokie tikslus, kokie galetu buti)

 

Kad nemokamas gali duoti tiek, kiek geriausias is mokamu, sansu ~ 0.

 

+, (is webmasterio puses) imanoma tokius servisus ir blokuoti, kad (pvz. ahrefs, majestic ir t.t.) spideris neuzeitu & neraportuotu visiems (nors ir susimokejusiems), ka rades. Tai nesuziures visu 100% net ir geriausias is mokamu :)

 

Semrush specializuojasi butent temoje paminetu dalyku (raktazodziu rinkimu is organic ir ppc), kai tuo tarpu afrefs, majestic ar moz daugiausia demesio skiria nuorodu rinkimui ir savo sugalvotu parametru (DA/PA & TF/CF) skaiciavimui.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 metų...
  • po 1 metų...

Norint iškilti į pirmutines pozicijas Google paieškos sistemoje, būtina išanalizuoti konkurentų tinklapius. Nėra skirtumo, ar startuoji su visiškai nauju tinklapiu, ar jau turi esamą svetainę, labai svarbu žinoti konkurentų tinklapių situaciją paieškos sistemų rezultatuose ir jų veiksmus SEO optimizacijoje. Šįkart straipsnyje – SEO šnipinėjimo pagrindai. Papasakosiu, kaip atlikti konkurentų tinklapių analizę ir ištirti rinką.

 

Konkurentu-analize-tyrimas

 

Galbūt tau nesiseka iškilti į pirmas paieškos rezultatų pozicijas ir manai, kad kažką darai neteisingai? Nebūtinai. Atlikus konkurentų analizę gali paaiškėti, jog jų puslapiai yra tiesiog gerai suoptimizuoti ir tau pasiekti norimą rezultatą užtruks dar šiek tiek laiko. Arba jei konkurentai nėra stiprūs SEO optimizacijos srityje, tau atlikus keletą pakeitimų ir patobulinimų svetainėje ir už jos ribų, bus labai lengva iškilti į pirmąsias Google paieškos pozicijas. O tai pritrauks papildomų naujų klientų. Taigi atlikus konkurentų analizę ir tyrimą paaiškėja, kiek stiprūs yra konkurentų tinklapiai, kaip lengva ar sunku bus kilti pagal norimus raktinius žodžius paieškos sistemos rezultatuose.

 

Prieš analizuojant konkurentų tinklapius yra būtina atlikti pagrindinių raktinių žodžių tyrimą, pagal kuriuos pritrauksi tikslinius vartotojus. Šis žingsnis yra labai svarbus ir daug ką lemiantis. Jei raktinių žodžių tyrimas bus atliktas prastai, konkurentų tinklapių analizė neturės prasmės.

 

1. Mąstyk kaip eilinis vartotojas

 

Kaip jau minėjau, labai svarbu yra teisingai atlikti raktažodžių tyrimą. Turi atrinkti tuos raktinius žodžius, kuriuos naudoja tavo potencialūs klientai. Kartais ši užduotis būna lengva, o kartais – gana sudėtinga. Didelę pagalbą suteikia „Google keywords tool" įrankis. Šio įrankio pagalba galima išsiaiškinti, kuriuos raktinius žodžius dažniausiai naudoja vartotojai pateikdami užklausas. Taip pat rekomenduoju atsižvelgti į „Google keywords tool" siūlomus raktinius žodžius. Dažnai pateikiami ilgesni raktiniai žodžiai, kurie turi neblogus užklausų skaičius per menesį.

 

Analizuodamas ir besirinkdamas raktažodžius, stenkis galvoti kaip vartotojas, o ne tam tikros srities profesionalas, žinantis specifinius terminus.

 

2. Identifikuok konkurentus

 

Žinant tikslius raktinius žodžius galima prieiti prie sekančio žingsnio – išsiaiškinti tavo pagrindinius konkurentus. Pagal atsirinktus 3-5 pagrindinius raktažodžius išsirink dominuojančias svetaines paieškos rezultatų pirmąjame puslapyje. Tai yra pagrindiniai tavo tinklapio konkurentai. Tolimesniuose žingsniuose bus analizuojami būtent konkurentų puslapiai.

 

3. Konkurento tinklapio vidaus analizė

 

Kuomet žinai konkurentus ir jų tinklapius, tuomet galima pradėti analizuoti, ką jie daro, ar optimizuoja tinklapį ir kaip gali tu pats pakoreguoti savo SEO strategiją, kad sėkmingai konkuruotum paieškos sistemų rezultatuose.

 

Reikia pradėti nuo vidinės konkurentų tinklapio analizės.

 

Raktinių žodžių panaudojimas:

 

Kokius raktinius žodžius konkurentas dažniausiai naudoja puslapių title taguose (title tag)?

Ar konkurentas naudoja raktinius žodžius puslapių meta keywords taguose? Keywords tagai paieškos sistemoms nebedaro įtakos, tačiau jei jie yra naudojami, reiškia, konkurentai juos laiko svarbiais raktiniais žodžiais.

Kokius raktinius žodžius dažniausiai naudoja konkurentas tinklapio turinyje ir straipsnių pavadinimuose (taip pat h1, h2 taguose)? Tam nustatyti padės „Keyword Density Analyzer" įrankis.

Turinio analizė:

 

Kokį pagrindinį raktažodį optimizuoti renkasi konkurentas straipsniuose – prekinį vardą ar paslaugą/prekę?

Kokius raktinius žodžius tinklapio turinyje renkasi konkurentas naudojant vidinių nuorodų inkarinius tekstus?

Kaip dažnai konkurentas kuria ir atnaujina svetainės turinį (straipsnius, naujienas, kitus įrašus)?

Kokio tipo turinį dažniausiai kuria konkurentas – vaizdo įrašai, straipsnis, audio įrašai?

Ar turinyje naudojami h1, h2, h3 tagai?

Ar lengva pasiekti vidinius puslapius iš pagrindinio puslapio?

Ar prie skelbiamo turinio yra socialinių tinklų pasidalinimo funkcija? Jei taip – kiek stipriai turinys yra dalinamas socialiniuose tinkluose?

Techninė analizė:

 

Kaip sėkmingai konkurentų tinklapis yra reitinguojamas Google paieškoje pagal pagrindinius kelis raktinius žodžius?

Ar konkurentų tinklapio paveikslėliai yra suoptimizuoti su ALT tagais?

Ar konkurentų puslapio html kodas yra tvarkingas? Daug informacijos suteikia šaltinio kodas (source code).

Ar naudojami meta description ir title tagai?

Atlikus vidinę analizę galima greitai pasakyti, ar konkurentai skiria dėmesį SEO optimizacijai. Jei SEO optimizacija yra žemo lygio, arba jos iš viso nėra – aplenkti konkurentus paieškos sistemų paieškos rezultatų reitinge bus visai nesunku.

 

4. Išorinė analizė

 

Taigi toliau reikia išanalizuoti konkurentų tinklapių išorinę optimizaciją, o tiksliau ateinančias nuorodas iš išorinių tinklapių.

 

Ateinančios nuorodos ir jų kokybė daro itin didelę reikšmę SEO optimizacijos procese ir paieškos sistemų rezultatų puslapio reitinge.

 

Naudingas įrankis konkurentų backlinkų analizei yra ahrefs. Juo galima išanalizuoti visas ateinančias nuorodas, iš kokių domenų jos ateina, kokie yra nuorodų inkariniai tekstai. Visa tai žinant, galima suprasti, ar konkurentai stipriai optimizuoja svetainę, kokius raktinius žodžius (pagal inkarinius nuorodų tekstus) siekiama iškelti paieškos rezultatuose, kaip intensyvėja naujų nuorodų atsiradimas. Ateinančios nuorodos ir jų tinklapių Page Rank'as taip pat suteikia svarbių duomenų.

 

ahrefs

https://ahrefs.com

Kiek backlinkų (ateinančių nuorodų iš kitų tinklapių) turi konkurentas?

Iš kiek skirtingų domenų ateina nuorodos į konkurento tinklapį?

Kurie puslapiai sulaukia daugiausiai backlinkų nuorodų?

Kokie inkariniai nuorodų tekstai yra dažniausiai naudojami?

Kokiuose diskusijų forumuose yra nuorodos į konkurentų tinklapį?

Ar konkurentai perka SEO nuorodas? Jei taip, tai kokiuose tinklapiuose? Kokio pageranko?

Dar vienas svarbus faktorius išorinėje analizėje – socialiniai tinklai ir konkurentų veikla jose.

 

Lietuvoje svarbiausias socialinis tinklas, be abejonės, yra Facebookas. Išsiaiškink, ar konkurentai turi savo puslapį veidaknygėje. Atkreipk dėmesį į prisijungusių prie puslapio žmonių skaičų, kaip dažnai yra talpinamas turinys socialinio tinklo atstovybėje, ar vyksta bendravimas su fanais. Google paieškos reitingui daro įtaką tinklapio figuravimas socialiniuose tinkluose: kaip dažnai yra besidalinamos įvairios tinklapio nuorodos (kiek like'ų, share'ų, twitterinimų ir pan.).

 

Jei konkurento tinklapis turi daug turinio, reikia išsiaiškinti, ar tas turinys yra vertingas ir autoritetingas. Labai naudingas įrankis, kuriuo naudojuosi yra Open Site Explorer. Šio įrankio pagalba galima palyginti keletą tinklapių.

 

Išvados

 

Taigi pateikiau SEO konkurentų šnipinėjimo pagrindus – konkurentų analizę ir tyrimą. Šios analizės užtenka pirminiam vaizdo susidarymui apie konkurentus. Žinant konkurentų tinklapio situaciją galima atlikti suplanuotus strateginius veiksmus, kurie leistu iškilti Google paieškos sistemoje aukščiau ir taip pritraukti daugiau klientų.

Šaltinis

 

Sunkiausiai man mąstyti kaip eilinis vartotojas. Aplamai suprasti taip vadinamą audience. Kaip tai išmokt?

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Sunkiausiai man mąstyti kaip eilinis vartotojas. Aplamai suprasti taip vadinamą audience. Kaip tai išmokt?

Dažnai tenka nustatinėti tokius dalykus paleidžiant reklamas. Tai pavyzdys


  •  
  • Sakykim tavo užduotis yra parduoti vaikišką vežimėlį
  • Tai kas bus tavo tikslinė auditorija:
  • Moterys
  • Koks jų amžius?- 18-35m, (galima pasileisti kelias reklamas grupuojant pagal amžių)
  • kokioje vietovėje parduodate produktą,- šalis, o gal turite fizinę parduotuvę ir parduodate tik tam tikrame mieste?
  • Kokie jų pomėgiai
  • Kokiuose puslapiuose lankosi (facebook pages/web pages)
  • Kokie komapnijų pavadininmai jų galvoje
  • Kokios frazės vedamos norint surasti produktą (aka raktažodžiai), todėl susirandi juos.
  • Jei paleista svetainė arba eshop seniai panagrinėk Google Analytics duomenis
  • Jei nežinai kokių nors atsakymų gali net paklausinėti žmonių iš savo rato,- t.y. pažįstamų.
  • Jeigu yra konkurentai parduodantys produktą panašų kaip tavo turi analizuoti kaip jie parduoda: stebek jų reklamas, stebėk iš kur ateina lankytojai
  • Pasileidus reklamą su keliomis variacijomis, vienos geriau konvertuojasi negu kitos, todėl atsirenki kas geriausia, o nepatinkančias stabdai. Tik testuodama suprasi- kas ta tavo tikslinė auditorija, kuri perka dabar.

Redagavo mantas666
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dažnai tenka nustatinėti tokius dalykus paleidžiant reklamas. Tai pavyzdys

  • Sakykim tavo užduotis yra parduoti vaikišką vežimėlį
  • Tai kas bus tavo tikslinė auditorija:
  • Moterys
  • Koks jų amžius?- 18-35m, (galima pasileisti kelias reklamas grupuojant pagal amžių)
  • kokioje vietovėje parduodate produktą,- šalis, o gal turite fizinę parduotuvę ir parduodate tik tam tikrame mieste?
  • Kokie jų pomėgiai
  • Kokiuose puslapiuose lankosi (facebook pages/web pages)
  • Kokie komapnijų pavadininmai jų galvoje
  • Kokios frazės vedamos norint surasti produktą (aka raktažodžiai), todėl susirandi juos.
  • Jei paleista svetainė arba eshop seniai panagrinėk Google Analytics duomenis
  • Jei nežinai kokių nors atsakymų gali net paklausinėti žmonių iš savo rato,- t.y. pažįstamų.
  • Jeigu yra konkurentai parduodantys produktą panašų kaip tavo turi analizuoti kaip jie parduoda: stebek jų reklamas, stebėk iš kur ateina lankytojai
  • Pasileidus reklamą su keliomis variacijomis, vienos geriau konvertuojasi negu kitos, todėl atsirenki kas geriausia, o nepatinkančias stabdai. Tik testuodama suprasi- kas ta tavo tikslinė auditorija, kuri perka dabar.

Ačiū už paaiškinimą, daugiau mažiau pagaunu idėją, tačiau mano tinklalapiai sukasi apie sveikatos produktus, kurie ne visiems įkandami, ypatingai Lietuvoje. Reiks aprimti su tuo ir koncentruotis ties kitais dalykais. Sėkmės.

 

 

 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Ačiū už paaiškinimą, daugiau mažiau pagaunu idėją, tačiau mano tinklalapiai sukasi apie sveikatos produktus, kurie ne visiems įkandami, ypatingai Lietuvoje. Reiks aprimti su tuo ir koncentruotis ties kitais dalykais. Sėkmės.

 

Tai jei ne tik Lietuvoje pardavinėji, tie patys principai, kuriuos paminėjo aukščiau veikia ir kitų šalių rinkose, gal tik skirsis rezultatai, kuriuos išsiaiškinsi jais naudodamasis.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...