Pereiti prie turinio

3 rinkodaros E


Rekomenduojami pranešimai

Šiame įraše noriu jus supažindinti 3 principais, kuriais pagalba prekės ženklai gali kurti vertę vartotojui. Vadinu juos 3E metodu.

(E)ntertainment

 

Pirmas principas - tai vertės kūrimas per laisvalaikio praleidimo būdo organizavimą. Kiekvienas iš mūsų užsiimame viena ar kita laisvalaikio veikla, jos metu naudojamės vienu ar kitu produktu, paslauga. Kompanijos gebančios suprasti, kokie jų produktai, kada ir kaip yra naudojami vienoje ar kitoje situacijoje, gali visai nesunkiai galvoti apie tai, kaip tų veiklų potyrį galima būtų sustiprinti vartotojui perteikiant dar geresnes emocijas. Tokiu būdų ne vien tik būtų sukuriama įdomesnė laisvalaikio veikla, bet kartu ir pats pats prekės ženklas pataptų vartotojo gyvenimo dalimi.

 

Puikiausias tokios iniciatyvos pavyzdys - Red Bull. Energetinių gėrimų prekyba užsiimanti kompanija, vedama gerai žinomo "It gives you wings" šūkio, jau daugelį metų sėkmingai partneriauja su įvairaus ekstremalaus sporto atstovais, remdama, organizuodama renginius, dalindamasis įrašais su įspūdingais sportininkų pasiekimais. Visai neseniai šį kompanija padėjo organizuoti šuolį iš kosmoso bei ilgiausią laisvą kritimą žmonijos istorijoje. Akcija sutraukė per 50 milijonų žmonių auditoriją, o prekės ženklas puikiausiai perteikė savo identitetą bei dar labiau įsitvirtino kaip ekstremalaus, adrenalinu kupino laisvalaikio būdo dalis.

 

 

(E)ngagement

 

Kita vertės kūrimo strategija - tai bendruomenės būrimas. Žmogus yra sociali būtybė. Būvimas bendraminčių būryje, dalinimasis pomėgiais bei pasiekimais yra svarbi mūsų gyvenimo dalis. Tokie prekės ženklai kaip Apple, NIKE ar Harley-Davidson jau seniai yra žinomi dėl savo unikalios savybės suburti dideles grupes entuziastų, perkančių tik jų produktus, besidalinančių įspūdžiais bei rekomenduojančių juos įsigyti ir kitiems. Nors šie prekių ženklai turi ikoniškus, per daugelį metų išpopuliarintus produktus, aplink kuriuos natūraliai susikūrė bendruomenės, šiandien galimybę suburti žmonės turi ir pats prekės ženklas.

 

Puikus to pavyzdys - per NIKE ir Apple partnerystę gimęs NIKE+. Tai bėgimo batelių ir telefono programėlės kombinacija, kurios pagalba vartotojas gali ne vien tik sekti savo bėgimo rezultatus bet ir ir dalintis jais su kitais bėgimo entuziastais, kelti iššūkius bei bendrai siekti tikslo. Ši iniciatyva jau vienija bene 5 milijonus bėgiku, o kompanija žengia dar vieną žingsnį į priekį siūlydama apyrankę, sekančią sunaudojamos energijos lygį visą dieną. Sportas su NIKE pagalba tampa nebe tik veikla, bet ir gyvenimo būdu.

 

 

 

(E)ducation

 

Trečiasis, ne ką mažiau svarbus, vertės kūrimo principas - tai švietimas. Šis aspektas, skirtingai nuo pirmų dviejų, užima ne tiek laisvalaikio praleidimo ar socialinių ryšių aspektus, kiek orientuojasi į žmogaus žingeidumą tenkinimą. Kai kuriuos produktus ar paslaugas, kaip pvz.: žurnalai ar mokymai, naudojame besigilindami į mus dominančią sritį, tuo tarpu apie kitus, kaip pvz.: maistas ar gėrimai, mes renkame žinias, kad galėtume priimti mums geriausius pasirinkimo sprendimus. Didžiausia ir vis dar nepakankamai rinkodaroje išnaudotas yra būtent antrasis principas. Vertę vartotojams galima kurti ne vien tik jiems sudarant galimbę įsigyti produktus, bet ir padedant jiems labiau suprasti juos bei jų naudojimą.

 

Šį aspektą puikiai iliustruoja Google Think iniciatyva. Google Think - tai vidinis kompanijos, taip vadinamais, Think Tank'as, kurio pagrindinis tikslas yra sekti tendencijas, tirti vartotojų santyki su prekės ženklais, jų komunikacija bei visiems atvirame web portale dalintis jomis, su kiekvienu besidominčiu. Šios iniciatyvos pagrindu yra dalinamasi bendromis įžvalgomis, sektorinėmis apžvalgomis, tendencijas pagal skirtingas vartotojų grupes ir šalis skaitmeninės rinkodaros srityje; galime rasti tiek detalių studijų aprašymų, tiek ir įvairiausių priemonių, padedančių suprasti bei įsivertinti skaitmeninės rinkodaros galimybes.

 

Kodėl Google tuo užsiima, ypač, kai toks nemokamas turinys sunaudoja daug resursų, o tiesioginių pajamų negeneruoja? Giliau pamąsčius, atsakymas paprastas - geriau reklamos prikimo bei efektyvaus naudojimo subtilybes suprantantis vartotojas, išnaudos savo resursus efektyviau, o matydamas rezultatus natūraliai skirs didesnę biudžeto dalį parduodamiems rinkodaros produktams, kurių eksperto poziciją užima Google. Edukuodama vartotojus Google ne vien tik padeda vartotojams, taip kurdama vertę, bet kartu ir plečią savo pardavimus vis platesniam vartotojų spektrui bei užsiima, taip vadinamo, Thought Leader'io skaitmeninėje rinkodaroje rolę.

 

Autorius Mantas Aleksiejevas

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokamai.

  • Karštos temos

×
×
  • Sukurti naują...