Pereiti prie turinio

Vairavimo užsienyje ypatumai


Rekomenduojami pranešimai

Pratesim, gal kada issiplesiu plačiau

 

Portugalija:

Keliai: mokamos autostrados ir pagrindiniai miesto greitkeliai geri, bet jei bandai išvengt autostradų ir važiuot ilgesniais keliais nemokamais, tai atsiranda keliai po vieną juostą, duobėti nuo medžių šaknų, be kelkraščių ir pan. Miestuose gatvės dažniausiai geros.

 

Maršrutai: mažai kelio remontų.

 

Policija: per pusmetį tik pora kart matėme "šaudančius". Miestų greitkeliuose visi viršyja greičius, pvz būna 80, tai kadangi visi beveik kolona važiuoja be didesnių tarpų tai ir lekia 100-120km/h.

 

Kuras: gerokai brangesnis už ispanijos, bet palaukus kas kelias dienas kai kuriose degalinėse tiesiog nukrenta iki 10ct.

 

Kiti ypatumai: nemėgsta rodyti posūkių, didžioji dalis nejungia artimųjų šviesų (ES ale privaloma?), neskuba/nepypsi jei kas sustoja ir užstabdo eismą, važinėja su senais auto palyginus, nes visos auto kainuoja maždaug 2x brangiau nei vokiečiuose (dėvėtos, naujos tik šiek tiek brangesnės).

 

Austrija:

Keliai: 10 dienų kelių mokestis 8,5 eur'o ir viskas (nusipirkt degalinėje arba muitinėje), patariam, nes nežinodami šito bajerio užsirovėm ant reido ir teko susimokėt 120 eur baudą. Tarpmiestiniai keliai geri, tik tunelių remontuose geriau neužstrigt, nes jei remontuoja į vieną pusę, tai pusiau kamštis iki kelių km gali būt. Greitkeliuose lyg 130 greitis, bet dažnai visi vienodai važiuoja ir 160 nėra riba, pristabdoma tik jei ženklas apie radarą.

 

Maršrutai: remontų kiekis vidutiniškai, bet kalnuose dažniau pasitaikė.

 

Policija: policijos dar neteko matyt, tik tame reide prie išvažiavimo iš šalies.

 

Kuras: kuras palyginus pigus kaip tokioje brangioje šalyje, tik autostradose gali būti TIK iki 30ct brangesnis, bet netgi ten pigiau piltis prieš išvažiuojant į Italiją nei italijoje :)

 

Kiti ypatumai: ale negalima naudot video registratorių (dėl privatumo pažeidimo) ir baudos tūkstantinės, greičio ribojimų irgi nelabai kas paiso. WC patampa pilnai mokami dažniausiai, net ir esant klientui.

 

 

Italija:

Keliai: Autostrados geros bet dažnai siauros juostos, keliai iškart mokami didesni (po austrijos vienkartinio mokesčio nespėji atseginėt piniginės), miestuose gatvės ne duobėtos bet "gruoblėtos", tokios kad važiuoji ir purtaisi į visus šonus net už vairo laikydamasis, o ką kalbėt apie keleivius.

 

Maršrutai: remontų nemažai autostradose, bet visi jie būna minimaliai užėmę dalį juostos ir nesimaišo, miestuose pačių gatvių (ne vamzdynų) taisant nesimatė.

 

Policija: policijos ir carabinierių daug važinėja, bet atrodo nieko nedaro ir neseka. Automobilių priparkuota ir po ženklais ir ant pėščiųjų zonų ir šiaip kur neleistina ir niekas nekreipia dėmesio, svarbu pasistatei sėkmingai.

 

Kuras: kuras praktiškai brangiausias europoje (nematau pagrindo ne tokiai rimtai ekonomikai), mieste gali skirtis iki keliolikos ct, tai reik paieškot, autostradoje nuo miesto skirias dar iki 15-25ct.

 

Kiti ypatumai: nuo Austrijos įvažiavus labai daug furų tiek į priekį tiek atgal (lenkuose neatsimenu kada taip buvę jau) pora šimtų km ir visos praktiškai užėmę pirmas juostas, šviesų nejungia pusė vairuotojų, posūkių nerodo, peščiųjų nepraleidžia, piko metu iš poros juostų padaro net iki 4 juostų ir dar motoroleriai tarp visų nardo. Parkuojant mieste užtenka sumokėt bent kažkokį mokestį už parkavimą ir gali prabūt ilgiau, nes nemačiau dar nei vieno tikrintojo apskritai. Pirmoje juostoje dažnai pasitaiko stovinčių auto be avarinių ir nieko, kurie tiesiog netelpa pasiparkuot tai tiesiog užstato dar kelias mašinas ir visą juostą ir išeina. Vairuotojai dažniausiai nėra kantrūs ir dažnai pypsint gali jei užstabdai.

Pirmą dieną atvažiavus ir pataikius ant piko sakiau bus stebuklas jei su sveika auto grįšiu, bet per 3sav. jau ir aš panašiai nardau be posūkių, "padėkų" ar sąžinės graužaties :)

 

Prancūzija:

Keliai: kiek teko susidurt autostradose - geri, tik WC reik važiuot po keliasdešimt km tarp degalinių, nes labai retai būna.

 

Kuras: kuras palyginus pigus kaip iš brangesnių šalių.

 

Kiti ypatumai: pietų pakrantėje kartais dėl vaizdo neapsimoka važiuot pakrantės vingiuotais keliais, o imt autostradas, net net prie vairo pradeda pykint po valandos kitos, ką kalbėt apie pakeleivius :)

 

Vokietija:

Keliai: nepatinka autobanai, nes visi lekia nežinodami kaip lėkt - Pietų Europoje jei eina srautas visas tai panašiai praktiškai ir važiuoja per skirtingas juostas, o vokietijoje pasitaikė vos pora juostų (būtų daugiau gal kitaip) ir vis stebėt galinį veidrodėlį ar koks idiotas neatlekia ant 200-250 km/h, tokie gan dažni ir visi iš antros juostos šokinėja į pirmą ir po to atgal ir taip "stabdo, gazuoja" "stabdo, gazuoja". Kitaip tariant įtemptas važiavimas tik žiūrėt nepasimaišyt kokiam pralekiančiam.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Norvegija (vazineju pagrinde apie Osla, kas zinot vaziavimo ypatumus siauriau papildykit)

 

Keliai pakankamai geri, nes yra gana nemazai mokamu, tai turi jie is ko remontuoti

Vaziuojant yra zenklas kad kelias mokamas, ir kad uz tiek ir tiek metru bus kameros ar kaip jas pavadinti, nuskanuoja numerius, ir atsiuncia saskaita pagal registracijos vieta.(vietiniai gyventojai turi vadinamus BRICK"us prisiklijave prie priekinio stiklo)Kaina nuo 11kronu iki 27 gal, cia lengvajam automobiliui!!!Tokiu kameru kartais buna kas 10km pvz 4 vnt, priklauso nuo to kiek pinigu isleista keliui tiesti.Yra buve kad kelio tiesimas atsipirko per 10 metu,vietoj planuotu 15 ir kameros dar 3 menesius rinko pinigus kad surinktu pinigu ju nuardymui !! :lol:

 

Remontu mazai, nes kiek susiduriau viskas yra tvarkoma nakti

 

Sviesos privalomos diena nakti

 

Policija saudo nemazai, slepiasi jie kaip velniai, yra buve net pasistate maskuojanciu spalvu palapine ziede, is toli atrodo kad akmuo, o ten policajus saudo per skyle, dar esu mates kad vienas sedi ant mazos islankstomos kedutes, o kitas su svieciancia liemene pasislepes uz tvoros laukia kol kolega nusaus ir gales stabdyti :)Baudos nevaikiskos, sistema yra tokia, juo mazesneje greicio zonoje virsijote greiti ,juo didesne bauda +teisiu atemimas.Pvz greicio zona 30km/h jus vaziuojate 45 gaunate koki 8 k kronu baudos, o jei virsysite autostradoj kur leistinas greitis 100, tai bauda bus zenkliai mazesne.Siaip geriausia nevirsyti daugiau 10proc greicio ,autostradoj vaziuokite 110 ir niekas nestabdys(nors zinau atveju kai zmogui israse bauda uz 5 virsytus km, bet cia buvo miesto ribose) Virsijus 28km/h teises atimamos VISADA +bauda.Atimama 3-6 men.

Kai kur tuneliuose kameros sudetos tokios, kad ivaziavus nusiskanuoja jusu numerius o isvazioujant nuskanuoja dar karta ,jei pervaziovot tuneli greiciau, gausit bauda .

 

Norvegijoj labai daug kur galioja desines rankos taisykle. Nepasimaukit, pvz isvaziuojant is gyvenamuju rajonu manai kad leki su vejeliu pagrindiniu keliu, o is sunkelio islekia koks norgas, jei jis jum is desines, ziurekit

 

Degalai palyginus pigus, sekmadieniais atpigina 1 krona

Duju degalinese nedaug, esu mates ,bet nera populiaru .Kaina apie 8kronos, kai benzinas apie 13-14

Degalinese tulikai nemokami, nusipirkus daugkartini kavos puodeli uz 200kronu, ir toliau kava geri visus metus nemokamai

 

Norvegai vaziuoja gana letai, jei leistinas greitis 70, tai jis vaziuos 65 ,nemazai tenka vazinet uzmiescio keliukais ,ne autostradomis, tai uzknisa tokie vezliai (aisku yra isimciu, pasitaiko ir lakunu ju tarpe)

 

Na tiek is mano puses, nepykit del klaidu ,nesu lituanistas

Redagavo minde1979
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Norvegija: (papildau)

Keliai: Pravažiavau beveik visą išilgai nuo Švedijos apačios iki pat viršaus - Nordkapp. Šaudančios policijos neteko matyti. Kelių mokesčių buvau suskaičiavęs, kad gausiu apie 200lt, bet va po 4 mėnesių atėjo laiškas į Lietuvą - 48Lt. Greičio viršijimas netoleruojamas, prieš greičio ribojimą stovi papildomi įspėjamieji ženklai. Baudos didelės - už 1-5km/h viršijimą apie 300Lt. Bet Norvegai turtingi, užmiesty viršija iki 10km/h. Keliai smagūs, jeigu planuojat kelionę ir renkatės automobilį - imkit kuo sportiškesnį. Su dideliu mikštu laivu pavargsit. Keliuose eismo mažai, gal dėl to jie ir beveik neturi autostradų.

Kuras: Nesutinku su minde, Norvegijoj kuras vos ne brangiausias pasaulyje, Europoje tai tikrai, nebent atpigo per kelis mėnesius. Dujom važiuot įmanoma, jeigu pilsitės net jei dar liko pusė bako ir iš anksto žinosit kur randasi dujų degalinės. Antgaliai būna dviejų tipų - kaip pas mus ir olandiškas. Adapteriais pasirūpinkit iš anksto.

 

Suomija: (trumpai)

Keliai: Geri, nemokami, šiaurėje keliai laisvi, bet labai daug tiesiog kelyje vaikštančių ar stovinčių elnių. Pietuose eismas intensyvesnis, suomiai važiuoja įdomiai - kai kelias laisvas lekia kaip bepročiai, bet jeigu važiuoja fūra - keliasdešimt mašinų vilksis paskui nors ir 100km, bet nei vienas neaplenks.

Kuras: Pigesnis nei Norgej. Dujų nėra apskritai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Turkija

Įspūdžiai iš kelionės Alanija - Antalija - Pamukalė, o taip pat malimosi aplink Alaniją.

 

Keliai: pagrindiniai keliai geri, daug atnaujintų. Miestų gatvės puikios. Kita situacija su vietinės reikšmės keliukais kalnuose ir atokesniuose kaimeliuose. Kuo aukščiau, tuo prastesni.

 

Tiesa, naujai tiesti tarpmiestiniai keliai (greitkeliai ar autostrados) net ir kalnuose yra platūs ir geros būklės. Ypač ten, kur eina turistų maršrutai (pvz. važiuojant nuo Antalijos link Pamukalės).

 

Šalia miestų dažnai eina tokie kaip greitkeliai, o jiems iš šonų būna dar po kelią, iš kurių jau galima patekti į šalia esančias vietas. Tuose šalutiniuose keliuose reikia nepražiopsoti greičio ribojimo kalnelių, nes kartais jų kaip prišikta, o įspėjamieji ženklai statomi ne prieš kliūtis, o ties jomis.

 

Greitkeliuose šalia miestų, nors dažnai leistinas greitis ir 90, nuolat atsiremsite į šviesoforus ar žiedus prie išvažiavimų. Vieną minutę galit lėkti su vėjeliu, o kitą jau laukiate prie šviesoforo.

 

Turkai ne visada rodo posūkius ir nesilaiko kelio linijų. Jei nupieštos trys ir yra tik viena mašina, ji vistiek gali važiuoti apsižergusi dvi. Na, o jei srautas didelis, iš tų 3 jie gali pasidaryti kad ir 15.

 

Prisiparkavus mieste bilietėliu dažnai rūpintis nereikia. Yra žmogus, kuris stebi tą gatvę. Jis pats prieis, pasižymės kada atvykote, o išvykstant prieis ir parodys kiek mokėti.

 

Kalnuose prisiminkite taisyklę, kad pirmenybė kylančiam viršun.

 

Kiek teko važiuoti, GPS tiek didelius tiek ir mažus kelius rodo teisingai, taip pat ir didžiuosius miestus.

 

Žiedai: turkai gan mėgsta žiedus, bet jie yra kitokie, nei Lietuvoje, tad reikia įprasti. Žiedo viduje būna šviesoforai, vos įvažiavę dažnai turite sustoti ir laukti.

 

Šviesoforai: Prie šviesoforo jie mėgsta "peržengti" stop liniją, tad dažnai nemato, kokia spalva dega. Todėl kiti vairuotojai pypteli kai užsidega žalia. Kartais ignoruoja raudoną šviesą ar ženklus ir vistiek važiuoja, tad apsidairykite, net jei dega žalia.

 

Signalai: visi pypsi visada ir visur. Kartais tai tiesiog pranešimui, kad esi šalia. Kartais - paraginimui važiuoti. Kartais - įspėti. Dar jie mėgsta mirkčioti ilgosiomis šviesomis, dažniausiai irgi dėmesio atkreipimui. Dieną dauguma važinėja su išjungtomis šviesomis, net ir motociklai.

 

Kuras: nepigus. Degalinėse galima atsiskaityti doleriais, lyromis, eurais. Atokesnėse degalinėse kartais priima tik lyras. Užpila patys.

 

Policija: ilgose kelionėse tikrai sutiksite bent kelis "postus" kur stovi kelios policijos mašinos ir karts nuo karto ką nors sustabdo. Dėl greičio matavimo nežinau, bet tikrina dažniausiai tik įtartinas arba krovinines mašinas. Dar gan keista, kad visada iš taško A į tašką B važinėja įjungtais švyturėliais, tad juos pamatysite iš tolo.

 

Pėstieji: pėstieji atsako patys už save. Vairuotojai nesitiki, kad išeisite ant perėjos, tad eiti reikia tik kai niekas nevažiuoja arba matote, kad saugu.

 

Kiti dalykai: WC lyg ir visur nemokami. Greičio kameros lyg ir yra: apie jas nuolat perspėja GPS ir būna kelio ženklai, bet pastebėti jas sunku, kartais jų ten nebūna. Greitį daug kas mėgsta viršyti. Dažniausiai eismas vyksta ne pagal taisykles, o pagal vietinę logiką i tarpusavio supratimą. Taisyklės suprantamos daugiau tik kaip pagalba, nei kaip griežti reikalavimai. Gana intensyvus moto eismas, jie važiuoja be šalmų, kartais visa 5 asmenų šeimyna ant vieno motociklo, tikisi, kad automobiliai juos mato.

Redagavo bratkax
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 4 savaičių...

Čekija:

Keliai: Dauguma geri, autostrados mokamos, reikia pirkti vinjetę degalinėje.

Policija: Su žiūronais ar fenais neteko matyti, bet šalikelėse būna stovinčių.

KET: Alkoholio riba 0,0%.

Kuras: Kaina panaši kaip ir pas mus. Dujos yra maždaug kas penktoje degalinėje. Antgalis kaip pas mus.

Kiti ypatumai: Vairuotojai mandagūs, eismo ritmas ramus, lakūnų neteko matyti. Tačiau siauruose keliuose nelabai nori praleisti prasilenkiant.

 

Austrija:

Keliai: Geri, autostrados mokamos, reikia pirkti vinjetę. Nemokamuose keliuose einančiuose lygiagrečiai su autostrada draudžiamas eismas sunkvežimiams, todėl tai gera alternatyva kad nemokėt už kelius.

Policija: Važinėja daug ekipažų prie Čekijos ir Slovakijos.

KET: Miestuose sunku, nes prieš sankryžas beveik niekada nestovi ženklai nurodantys iš kurios juostos kur sukti. Tik nupaišytos rodyklės ant asfalto, bet jų nepamatysi jei lyja lietus ar stovi mašinos prieš šviesoforą. Užmiesčio keliuose greitis 100.

Kuras: Šiek tiek brangesnis už mūsų, dujos brangios.

Kiti ypatumai: Vairuotojai mandagūs, praleidžia, važinėja ramiai.

 

Vengrija:

Keliai: Autostrados mokamos, reikia pirkti vinjetę. Užmiesčio keliai vidutinės kokybės.

Policija: Teko sutikti nemažai važinėjančių ir stovinčių.

KET: Budapešte daug sudėtingų sankryžų, bet nesunku jas pravažiuoti jei stebi kelio ženklus, viskas aiškiai išdėstyta. Skirtingai nuo Austrijos, kur grybauji prie kiekvieno elementaraus šviesoforo. Alkoholio riba 0,0%.

Kuras: Brangokas. Dujas radom tik vienoje degalinėje prie Slovakijos, kitur jos tikrai anksčiau buvo, bet dabar kažkodėl nėra. Todėl prieš įvažiuojant į Vengriją geriau užsipilti pilną baką kaimyninėje šalyje.

Kiti ypatumai: Vairuotojai mandagūs, praleidžia, važinėja ramiai.

 

Slovakija:

Keliai: Autostrados mokamos, reikia pirkti vinjetę. Užmiesčio keliai laisvi, bet kaikurie prasti kaip ir Lietuvoje.

Maršrutai: Jeigu norite ramaus vairavimo, tai kalnus geriau aplenkite, kalnų kelių nemažai. Tačiau jeigu turite stabilią auto ir kelyje nesate "daržovė", tai tikrai smagu pralėkt pro serpantinus, vaizdai pasakiški.

Policija: Kartais teko matyti kelyje.

KET: Alkoholio riba 0,0%.

Kuras: Šiek tiek brangesnis nei Lietuvoje. Dujų antgalis toks pats, dujos maždaug kas trečioje degalinėje.

Kiti ypatumai: Vairuotojai mandagūs, važinėja ramiai.

 

Visose šiose šalyse pigiausių vinječių kainos 8-12€ 7-10 dienų.

Redagavo Stanley
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Uz Atlanto:

Kanada

Padriki faktai:

 

Priklausomai nuo valstiju skiriasi automobiliu zenklinimas. Nors tai itakos vairavimui nedaro, bet pamacius masina be numeriu priekyje, nustebti nereiktu, iprastai centrineje Kanadoje jie nebutini.

 

Vakarineje Kanadoje - British Columbia, nuo siu metu naikinimas Air Care, tai musu tech. apziuros primityvi versija, kurios metu tikrinamas ismetamamas CO2 kiekis. Taigi, nuo siu metu, jokia technine apziura nera butina, pagrindinis motyvas tas, kad gatveje vazinejanciu techniskai netvarkingu automobiliu kiekis yra nykstamai mazas lyginant su tvarkingais.

 

KET

Galima kirsti dviguba istisine linija vaziuojant is salutinio kelio.

 

Mirksincios zalios sviesos, vietoj mums iprastu geltonu (BC).

 

Keliai

Vakarineje Kanados ir Amerikos dalyje, keliu bukle tikrai gera, duobe surasti sunku, o ir tai atsiradus, ji tuoj pat taisoma. Daug demesio skiriama saugumui, daugybe ispejamuju kelio zenklu.

 

Parkavimas

Parkavimo kainos miesto prieigose siekia nuo 12-30USD/valandai, 400-500USD menesiui.

Baudos uz ne vietoje pastatyta automobili prasideda nuo 50USD - 200USD.

 

Eismas

Eismas piko valandomis maksimalus, vairuoti autmobili nerekomenduojama. Viesasis transportas isvystytas puikiai, subway/Skytrain juda greitai ir uztikrina minimalius sustojimo laikus.

Redagavo ViliusZ
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...