Kodėl tavo naujienlaiškiai keliauja į spam katalogą
email marketingas
Šiandien pasidalinsiu keliomis savo mintimis apie tai kas vyksta, konkrečiau apie Google paslaugą (gmail), nes kiti (pvz yahoo) paslaugų tiekėjai naudojasi filtrais iš tokių kaip spamassasin, spamhouse duomenų bazių, kurie reguliuoja šitą reikalą. Gmail turi savo algoritmą.
Tai kas vyksta jums parašius naujienlaiškį ir paspaudus siųsti mygtuką?
- Googlas patikrina serverį iš kurio siunčiama, (mailchimp, aweber ir t.t. Taip pat SPF, DKIM)
- Patikrinamas domenas, kuris yra (from sender)
- Skenuojamas tekstas
- Patikrinama kontaktų bendravimo istorija
- Pristatomas el. Laiškas į kurį nors: pagrindinę dėžutę, reklamos arba brukalas (spam).
Viskas daroma tik todėl, kad duoti vartotojui geriausią naudą (aka user experience), bei sumažinti spam tiek kiek įmanoma.
Kokie rodikliai stebimi:
- Laiško atidarymai (aka open rates)
- Paspaudimai (clicks)
- Naujienlaiškio atsisakymai (unsubscribes)
- Skundai (spam complaints)
- Konversijos
- Paspaudimai per atidarymą aka (CTR)- kiek žmonių atidarė laišką ir kiek ant jo paspaudė.
Atmetimai ir jų tipai (aka bounces)
Lengvas atmetimas:
- Pašto dėžutė pilna.
- Ne ofise (away from office)- palikta automatinė žinutė visiems siunčiantiems email.
Sunkus atmetimas (hard bounce):
- Neteisingas el. pašto adresas.
- Blokavimas gaunant email iš konkretaus serverio ar domeno.
Jei siunčiamas naujienlaiškis kokiems 2000 žmonių ir pirmi du šimtai turi blogus rodiklius, tai automatiškai visiems kitiems prenumeratoriams toks emailas gali keliauti į promotions arba spam katalogą.
Gmail supranta, kada emailas buvo gautas ir kaip mat ištrintas, tai reiškia, kad laiškai gaunami iš šio kontakto nėra svarbūs, bet jeigu laiškas lieka pagrindinėje dėžutėje ar archyve, tada jie svarbesni.
Svarbūs kriterijai email marketinge
- Turinys ir žodžiai svarbu, taip pat ar nuoroda turi SSL sertifikatą.
- Prenumeratoriaus veiksmai,- kaip greitai žmogus atidaro laišką nuo prisijungimo prie paskyros, kiek laiko jis skaito laišką ar vartotojas paspaudžia nuorodą. Visi veiksmai svarbūs.
- Ar turinys elektroniniame laiške yra unikalus: dubliuoto turinio nemėgsta, kurį naudoja marketingistai.
- Bet kokiu atveju ne visi emailai būtinai papuls į reklamų skiltį, nes Googlas sugeba suasmeninti laiškus kiekvienam vartotojui pagal jo įpročius.
- (Dirbantiems su užsienio auditorija) Googlas taip pat atpažįsta žodžius ir kai kurie jų yra juodajam sąraše (aka blacklisted). Jei laiško antraštėje/tekste yra tokie žodžiai kaip free, weight loss, click here, payday loan, serious cash, cash off ir t.t. (paieškojus galima susirast sąrašą internete) signalizuoja, kad emailas yra reklamos/spam tipo.
- Simboliai, paryškinimai, pabraukimai, veidukai (aka emojis),- nenaudokite jų kiekviename laiške šitaip norėdami atkreipti dėmesį.
- Gmail taip pat gali pratestuoti jūsų naujienlaiškį, vien tam, kad sužinotų ar prenumeratorius ištrauks jūsų laišką iš spam katalogo ir perkels į pagrindinį.
Ką daryti?
Tai kaip prasitestuoti ar jūsų siunčiami laiškai pasiekia vartotojus bei patenka į pagrindinę el laiško dėžutę?
Susikurkite 3-4 gmail el. paštus. Tada prieš paspaudžiant siųsti prenumeratoriams, siunčiate būtent i savo testavimo adresus.
Atsidarę savo paskyrą niekada neatidarykite nė vieno laiško, tik stebėkite kur jie nukeliauja (primary inbox, promotions ar spam).
Tokiu būdu, kai jūs neatidarote nė vieno laiško, bei nerodote jokių veiksmų (kas jums patinka ar nepatinka) gmail negali pritaikyti jokių taisyklių/filtrų kaip identifikuoti tokį laišką, bei rūšiuoti perkeliant į atitinkamą vietą.
Dar keli patarimai kaip išvengti emailo į spam katalogą
Palaikyti tvarką savo kontaktų sąraše,- jei prenumeratorius neatidarė nė vieno jūsų laiško siųsto per paskutines 60 dienų, jie niekada jo ir neatidarys! Tokie adresatai jums nereikalingi, trinkite juos. Kartais jie per dideli tinginiai susirasti ta magišką atsisakyti naujienlaiškio nuorodą ir paspausti.
Jeigu turite labai neaktyvų email kontaktų sąrašą galite pabandyti pasileisti reklamą, būtent sukuriant auditoriją iš šių kontaktų.
Kontaktų segmentavimas taip pat svarbus: sakykim jūsų prenumeratorius domisi fotografija ir ką tik nusipirko Canon veidrodinį fotoaparatą iš jūsų el parduotuvės. Nesiųskite jam naujienlaiškio apie naujausio Nikon apžvalgą arba, kad jūsų parduotuvėje akcija televizoriams. Geriau siųskite specifišką informaciją arba produktą, kuris susijas ir vartotojas norėtų įsigyti (galbūt). Sakykim po fotoaparato siunčiate trikojo apžvalgą su nuoroda jį pirkti. Sakykim trikojis buvo per brangus,tada gal apie tai, kaip geriau naudotis fotoaparatu, sakykim knyga apie ekspoziciją, kurios kaina ženkliai mažesnė
Jei turite super didelį kontaktų sąrašą (sakykim 10000+) siųskite padalinę į kelias dalis su skirtinga antrašte (bent jau), bei tekstu (rekomenduojama).
Labai daug kas mėgsta super gražiai sukoduotus html naujienlaiškius,- blogai! Butent juos Google iškart mato kaip reklamą/spam,- dabar pagalvokite, kiek html tipo laiškų parašėte savo draugams arba šeimos nariams?- turbūt nė vieno Kieno laiškas svarbesnis: elektroninės parduotuvės, tinklaraščio ar laiškas nuo šeimos nario/draugo?- manau aiškinti nereikia.
Prašom nekopijuot autorinės teisės mantas666
Specialiai tik http://www.uzdarbis.lt lankytojams!!!