Pereiti prie turinio

Automobiliu tarsos mokestis


Rekomenduojami pranešimai

Kas turi pinigu tam nlb pasijaus tas mokestis.Susimokesi ir toliau vaziuosi kaip vaziaves.

Tai va durniausia, kad skausmina prasčiau gyvenančius žmones, nes jiems tas mokestis tikrai nebus mažas, jeigu auto už 2-3tūkst ir beveik ~10proc. kainos sudarys dar "taršos" mokestis, kuris apskritai lempinis, nes taršai tai neturės jokios įtakos, o žmogui perkančiam automobilį už 15-20k sumokėti 1-2proc sumos nebus skausminga.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Perekupams pasijaus :D

Tai kad nelabai jiems pasijaus, jeigu moka tas, kas registruoja TP. Kas perpardavinėja automobilius, jų neregistruoja, o perparduoda nuo seno savininko, taigi moka tik pirkėjas (o automobilius pirko ir pirks). :)

Redagavo Dezininkas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai kad nelabai jiems pasijaus, jeigu moka tas, kas registruoja TP. Kas perpardavinėja automobilius, jų neregistruoja, o perparduoda nuo seno savininko, taigi moka tik pirkėjas (o automobilius pirko ir pirks). :)

 

Pagrindę perekupams ir pasijaus, nes jie įveža į šalį senus kledarus, tiesiog dabar nebe taip apsimokės vežti juos. Kad ir sumažino mokesčius, tai tik tam, kad žmonės adaptuotusi prie naujų mokesčių, po metų bus didinami jie prie pirminių planų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pagrindę perekupams ir pasijaus, nes jie įveža į šalį senus kledarus, tiesiog dabar nebe taip apsimokės vežti juos. Kad ir sumažino mokesčius, tai tik tam, kad žmonės adaptuotusi prie naujų mokesčių, po metų bus didinami jie prie pirminių planų.

Jeigu žmogui, kuris uždirba mažiau, studentui ar tam, kuris perka automobili autosportui ir pan (kai perkamas nebrangus auto) vistiek automobilis bus reikalingas. Ir nesvarbu, kas jį pardavinės ar perikūpas iš užsienio, ar lietuvoje parduodama auto bus, vistiek reikės mokėt tą mokestį keičiant valdytoją, o visais pateiktais atvejais vistiek automobilius pirks, net jeigu jie kainuos 1000eur, o mokestis 200eur. ir tas mokestis bus pirkėjo našta, ne pardavėjo. O kaip žinom didžioji dalis lietuvos gyvena taip, kad dažnai perkami automobiliai nesiekia 5k, todėl pigesni ir seni auto dar vis važiuos į Lietuvą, o šitas mokestis nieko nepakeis. (max optimistišku variantu autoparkas atsinaujins nebent didžiuosiuose miestuose, kuris ir taip dažnais atvejais darosi vis naujesnis natūraliai gerėjant ekonominei padečiai) :)

Redagavo Dezininkas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Eko eko eko, svarbu pridėti žodelį eko ir gali kalti kokį norį mokestį, o po to išdalinti tuos pinigus pašalpiniams :winner:

Atrodo juk visiems aišku jei gerės ekonomika - auto parkas atsinaujins, o čia maždaug uždėsim mokesčius tai visi trauks eurus iš kojinių, bėgs imti lizingus ir pirks naujas auto, kur jau ne :D Ir šiaip dauguma naujesnių auto tai įmonių auto.

Realiai kas važiavo su senom auto dar labiau stengsis jas damušti, nes neapsimokės parduoti, o kas turėjo finansinių galimybių ar gaudavo iš darbo auto tai jiem labai niekas nepasikeis.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 5 mėnesių...
  • po 4 savaičių...

Gyvenu Uk, nuo senu laiku moku tarsos mokesti - viskas cool.

Zinau, kad lietuviams to nesuprasti, nes Lietuva yra ziauriai lucky su pakankamai gera oro kokybe ir pakankamai svaria gamta. Gaila, kad daug kas to nevertina kol turi. Paskutinius 10+ metu gyvenu Londone, tai kai man koks is Kauno ar Klaipedos aiskina, kad pas juos kamsciai baisiniai - tai tiesiog visiskai aisku, kad zmogus normaliam didmiesti negyvenes verkia del to ko nesupranta, vietoje to, kad dziaugtusi :D Per vasaros karscius oras isvis tragedija cia.

 

Kiek draugu teke atsivezti LT aplankyti - visi sake, kad miestai kaip kurortai atrodo, medziai visur, gamtos daug ir bla bla bla (paklausk Kauniecio ar jauciasi, jog kurorte gyvena :D ). Saugokit tai ir gruskit lauk visokius grabus 20 metu senumo su 3L varikliais. Zmogui be pinigu uz 2000 iseina nebutinai atidroztas bmw ar audi - tikrai gali pasiziuret i saugesni gamtai auto be problemu. Jaunuoliui nebutinai pirkti 3L semiora ar troike - puikiai pavazines ir corsa ar focusu. O jei jau baisiai noris to galingo ir seno auto (whatever priezastys, man pvz sexy yra us muscle car) tai tegul ir susimoka atitinkamai. Tiesiog pasikeis vartojimo iprociai ir viskas, nematau problemu. Uz 10k nebutinai sena bmw ar audi reik imt, galima keliu metu senumo opeli ar ford pasiimt.

 

Pats istatymas keistas, zvelgiant is salies kurioje jau nuo seniai tas yra, bet bent jau pirmas zingsnis zengtas. Ir keista, jog dyzeliniai auto skatinami. Uk isvis ketina dyzelius uzdraust pirmiausia.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Gyvenu Uk, nuo senu laiku moku tarsos mokesti - viskas cool.

Zinau, kad lietuviams to nesuprasti, nes Lietuva yra ziauriai lucky su pakankamai gera oro kokybe ir pakankamai svaria gamta. Gaila, kad daug kas to nevertina kol turi. Paskutinius 10+ metu gyvenu Londone, tai kai man koks is Kauno ar Klaipedos aiskina, kad pas juos kamsciai baisiniai - tai tiesiog visiskai aisku, kad zmogus normaliam didmiesti negyvenes verkia del to ko nesupranta, vietoje to, kad dziaugtusi :D Per vasaros karscius oras isvis tragedija cia.

 

Kiek draugu teke atsivezti LT aplankyti - visi sake, kad miestai kaip kurortai atrodo, medziai visur, gamtos daug ir bla bla bla (paklausk Kauniecio ar jauciasi, jog kurorte gyvena :D ). Saugokit tai ir gruskit lauk visokius grabus 20 metu senumo su 3L varikliais. Zmogui be pinigu uz 2000 iseina nebutinai atidroztas bmw ar audi - tikrai gali pasiziuret i saugesni gamtai auto be problemu. Jaunuoliui nebutinai pirkti 3L semiora ar troike - puikiai pavazines ir corsa ar focusu. O jei jau baisiai noris to galingo ir seno auto (whatever priezastys, man pvz sexy yra us muscle car) tai tegul ir susimoka atitinkamai. Tiesiog pasikeis vartojimo iprociai ir viskas, nematau problemu. Uz 10k nebutinai sena bmw ar audi reik imt, galima keliu metu senumo opeli ar ford pasiimt.

 

Pats istatymas keistas, zvelgiant is salies kurioje jau nuo seniai tas yra, bet bent jau pirmas zingsnis zengtas. Ir keista, jog dyzeliniai auto skatinami. Uk isvis ketina dyzelius uzdraust pirmiausia.

 

Pati idėja gera, ir gal to ir reikia. Bet kai yra visiškai neaišku kur nueis pinigai, keistokai skaičiuojamas mokestis(jau nepamenu kas ten negerai, bet buvo niuansų lyg ir), tai dėl to ir kyla pasipiktinimo banga. :)

 

Ai, ir kiek prisimenu - pagrinde pasipiktinimas kyla dėl to, kad visgi bus nuskriausti tie, kurie gyvena vargingiausiai, bet auto reikalingas. Kas pinigų turi ir gali pirkti naujus auto, tiems ir nereiks daug mokėti. Bet ne visi gali tokias pirkti, kitiems tenka pirkti ir 20 m. senumo laužus. :)

Redagavo Blofeld
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pati idėja gera, ir gal to ir reikia. Bet kai yra visiškai neaišku kur nueis pinigai, keistokai skaičiuojamas mokestis(jau nepamenu kas ten negerai, bet buvo niuansų lyg ir), tai dėl to ir kyla pasipiktinimo banga. :)

 

Ai, ir kiek prisimenu - pagrinde pasipiktinimas kyla dėl to, kad visgi bus nuskriausti tie, kurie gyvena vargingiausiai, bet auto reikalingas. Kas pinigų turi ir gali pirkti naujus auto, tiems ir nereiks daug mokėti. Bet ne visi gali tokias pirkti, kitiems tenka pirkti ir 20 m. senumo laužus. :)

 

As suprantu is tos puses. Tik kaip sakiau tokie mokesciai keicia vartojimo iprocius. Ir beto kaip ir sakiau uz 2000 nebutina pirkti 2.5 kledaro. Galima rinktis maziau tersianti auto. Nes pagal tokia logika, kad sunkiau gyvenantiems bus sunkiau tai kokia alternatyva? Primoketi jei pirksi lauza? Kiek zinau, net 1000 euru duoda jei sena lauza priduodi ir imi maziau tersianti, kad ir lauza - cia isvis kazkokia fantastika! Nesuprantu ko skustis.

 

Mano asmenine nuomone tai Lietuva del tarsos ir pan yra ypatingai geroje vietoje - neapsikta (na isskyrus upes ir pan kur sudus pila). Tai gan lengvai galetu buti pavyzdine salis ekologijoje, o ne kur 5 metus nuo kitu atsilieka. Siaip ziauriai gaila matyti, kad niekas neapsiima to. Turim ziauriai zalius miestus, bet vis dar anglimis kurenam ir pykstam, kad duminantis dyzeli 20 metu senumo apmokestino. Man cia visiskas paradoksas.

 

Pritariu del pinigu panaudojimo, noretusi labai tiksliai matyti. Uk fainas dalykas yra, prisijungus prie savo hmrc (vmi atitikmuo) matai kiekvienas kiekvienas tavo mokesciu pensas kam buvo skirtas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

As suprantu is tos puses. Tik kaip sakiau tokie mokesciai keicia vartojimo iprocius. Ir beto kaip ir sakiau uz 2000 nebutina pirkti 2.5 kledaro. Galima rinktis maziau tersianti auto. Nes pagal tokia logika, kad sunkiau gyvenantiems bus sunkiau tai kokia alternatyva? Primoketi jei pirksi lauza? Kiek zinau, net 1000 euru duoda jei sena lauza priduodi ir imi maziau tersianti, kad ir lauza - cia isvis kazkokia fantastika! Nesuprantu ko skustis.

 

Mano asmenine nuomone tai Lietuva del tarsos ir pan yra ypatingai geroje vietoje - neapsikta (na isskyrus upes ir pan kur sudus pila). Tai gan lengvai galetu buti pavyzdine salis ekologijoje, o ne kur 5 metus nuo kitu atsilieka. Siaip ziauriai gaila matyti, kad niekas neapsiima to. Turim ziauriai zalius miestus, bet vis dar anglimis kurenam ir pykstam, kad duminantis dyzeli 20 metu senumo apmokestino. Man cia visiskas paradoksas.

 

Pritariu del pinigu panaudojimo, noretusi labai tiksliai matyti. Uk fainas dalykas yra, prisijungus prie savo hmrc (vmi atitikmuo) matai kiekvienas kiekvienas tavo mokesciu pensas kam buvo skirtas.

 

:) Būtų tikrai puiku, jei priduodant seną laužą, ir imant mažiau teršiantį, duotų tą 1000. Bet kiek pamenu, tai duoda tik perkant naują ar beveik naują automobilį, o ne jokį seną laužą, tik mažiau teršiantį. :) Todėl čia visi irgi pasipiktino - vėl pagalba pasiturintiems, o vargstantys tik dar labiau skriaudžiami. :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

:) Būtų tikrai puiku, jei priduodant seną laužą, ir imant mažiau teršiantį, duotų tą 1000. Bet kiek pamenu, tai duoda tik perkant naują ar beveik naują automobilį, o ne jokį seną laužą, tik mažiau teršiantį. :) Todėl čia visi irgi pasipiktino - vėl pagalba pasiturintiems, o vargstantys tik dar labiau skriaudžiami. :)

 

Dabar idomumo delei permeciau, tai nuo 2013 metu turi buti ir 130g/km tarsos. Tai 7 metai. Gal ir nelauzas, bet jau gan senoka. Suprantama, uz 1000 jau nenupirksi. Tai cia turbut skirta auto parko amziaus vidurkiui didinti, kas gan irgi logiska.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dabar idomumo delei permeciau, tai nuo 2013 metu turi buti ir 130g/km tarsos. Tai 7 metai. Gal ir nelauzas, bet jau gan senoka. Suprantama, uz 1000 jau nenupirksi. Tai cia turbut skirta auto parko amziaus vidurkiui didinti, kas gan irgi logiska.

 

Taip, logiška. Bet kaip tam nepasiturinčiam žmogeliui ištraukti tuos kad ir 5000-6000 € už tą 7 metų senumo kibiriuką, kuris išeis už tokią kainą? :) Tas 1000 € yra lašas jūroje, tik šiaip pasiturintiems padės sutaupyti, o nepasiturintis jų negaus, nes jis tiesiog neįpirks tokios mašinos. Ne be reikalo LT tiek daug senų mašinų. Kai kuriems net ir 2007 m. mašiną nusipirkti yra iššūkis. :) Ir kaip čia kažkas svaigo, kad tokiam mašina net nereikalinga. Gyvenant Vilniuje taip, nereikalinga, o gyvenant kaime, kur nėra normalaus viešo susisiekimo, auto yra būtina, nes kitaip ir sėdėsi ten, nepasiekdamas miesto. Tai tokie ir perka kuo pigesnes mašinas, nes brangesnės tiesiog neįperka.

Redagavo Blofeld
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Taip, logiška. Bet kaip tam nepasiturinčiam žmogeliui ištraukti tuos kad ir 5000-6000 € už tą 7 metų senumo kibiriuką, kuris išeis už tokią kainą? :) Tas 1000 € yra lašas jūroje, tik šiaip pasiturintiems padės sutaupyti, o nepasiturintis jų negaus, nes jis tiesiog neįpirks tokios mašinos. Ne be reikalo LT tiek daug senų mašinų. Kai kuriems net ir 2007 m. mašiną nusipirkti yra iššūkis. :) Ir kaip čia kažkas svaigo, kad tokiam mašina net nereikalinga. Gyvenant Vilniuje taip, nereikalinga, o gyvenant kaime, kur nėra normalaus viešo susisiekimo, auto yra būtina, nes kitaip ir sėdėsi ten, nepasiekdamas miesto. Tai tokie ir perka kuo pigesnes mašinas, nes brangesnės tiesiog neįperka.

 

Tai tiems turbūt ir 2000 m mašiną nusipirkti yra iššūkis, nes pasiūloj gausybė pigių 2007 m kibirų. O kalbant apie tą 7 metų senumo kibiriuką, tai skelbimuose nemažai variantų jau nuo 3000 EUR - taip, net tokios sumos. Tačiau daugumai lietuvių gi ne lygis :) Jau seniai praėjo tie laikai, kad 'brangesnės neįperka'. Aišku, yra tokių žmonių, bet jų yra visada visame pasaulyje (ne į mažumą reikia žiūrėti). Bet kiek žmonių, kurie galėtų nusipirkti naujesnę mašiną, bet perka seną triperį, nes mąsto taip: ai, aš čia sutaupysiu, dar va kaimynas garaže galės paremontuoti...ir vietoj naujesnio hečbeko vis tiek geriau universalas, gal kada nors gyvenime reikės bulves vežt.

 

Va su tokiu mąstymu žmonių vis dar daugybė. Jie yra bėda.

Redagavo LukasKuc
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Taip, logiška. Bet kaip tam nepasiturinčiam žmogeliui ištraukti tuos kad ir 5000-6000 € už tą 7 metų senumo kibiriuką, kuris išeis už tokią kainą? :) Tas 1000 € yra lašas jūroje, tik šiaip pasiturintiems padės sutaupyti, o nepasiturintis jų negaus, nes jis tiesiog neįpirks tokios mašinos. Ne be reikalo LT tiek daug senų mašinų. Kai kuriems net ir 2007 m. mašiną nusipirkti yra iššūkis. :) Ir kaip čia kažkas svaigo, kad tokiam mašina net nereikalinga. Gyvenant Vilniuje taip, nereikalinga, o gyvenant kaime, kur nėra normalaus viešo susisiekimo, auto yra būtina, nes kitaip ir sėdėsi ten, nepasiekdamas miesto. Tai tokie ir perka kuo pigesnes mašinas, nes brangesnės tiesiog neįperka.

 

Matai su ekomine nelygybe nepakovosi leisdamas kibirus pigiai pirkt ir sikt visur.

Su dideliais ekonominiais skirtumais (kurie Lt labai drasko akis, bet cia ne tarsos mokescio problema) kovojama sukuriant/stengiantis sukurti lygias galimybes startuoti:

Vaikas is socialios seimos tures geresnes ir lengvesnes galimybes kazko pasiekti

Zmogus is tvarkingesnio rajono (mazesnis nusikalstamumas, geresnis issilavinimas ir pan) tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

Zmogus is vietos kur mokyklos kur bent puse mokytoju myli savo darba istikro - tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

Zmogus is seimos kur tevai neissiskyre ir nereikejo gatvem auklet tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

 

Savaime aisku pasiekimai tada jau individualus reikalas. Bet as uz tai, kad startas butu kuo imanoma panasesnis ir aukstesnio lygio visiem. Nes yra skirtumas kur paauglys turejo nuo 16 metu dirbt, kad padet islaikyt gerencius tevus ir kur 16 zaide kompu, nes viskas buvo cool. Jie abu tures visiskai skirtinga starta ir skirtingas galimybes siekti kazko gyvenime. Cia jau ne tarsos mokescio problema. Mokescio panaikinimas kibirams (kibiru pirkimo skatinimas) negerintu esancios ekonomines neligybes. Mokesciu ivedimas significantly nelygybes nepadidina, taciau atnesa salutiniu teigiamu aspektu.

 

Ir t.t ir pan. 200 euru tarsos mokestis su tokiais reiskiniais nekovoja. Del to neturetu buti priimamas kaip argumentas. Nusipirks kibiriuka 200 euru pigesni, tam kad sumoket tarsos mokesti. Ir viskas. Problem solved. Nereikia dekoti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Tai tiems turbūt ir 2000 m mašiną nusipirkti yra iššūkis, nes pasiūloj gausybė pigių 2007 m kibirų. O kalbant apie tą 7 metų senumo kibiriuką, tai skelbimuose nemažai variantų jau nuo 3000 EUR - taip, net tokios sumos. Tačiau daugumai lietuvių gi ne lygis :) Jau seniai praėjo tie laikai, kad 'brangesnės neįperka'. Aišku, yra tokių žmonių, bet jų yra visada visame pasaulyje (ne į mažumą reikia žiūrėti). Bet kiek žmonių, kurie galėtų nusipirkti naujesnę mašiną, bet perka seną triperį, nes mąsto taip: ai, aš čia sutaupysiu, dar va kaimynas garaže galės paremontuoti...ir vietoj naujesnio hečbeko vis tiek geriau universalas, gal kada nors gyvenime reikės bulves vežt.

 

Va su tokiu mąstymu žmonių vis dar daugybė. Jie yra bėda.

 

 

Siai dar prideciau (stebint is sono) mes dar daug kas turim ta sovietini kompleksa. Kazkodel reikia pasirodyti pries kaimyna, pavaidint, kad gyveni geriau ar pan, kazka irodyt kaimynui/draugui/nepazistamam. Del to jei biudzetas 5k - nepirks keliu metu senumo corsos, pirks ziauriai sena, bet audi ar bmw ar pan. Savaime aisku - ne visi, bet tikrai yra, ir ne visi del tos priezasties perka (kitiem gal patinka senos masinos, jiems nesvarbu bus tarsos mokestis), bet - yra ir nemazai.

As Uk esu mates tikrai ne viena lietuvi - perka mersa uz 20k pusnauji koki, bet gyvena kambariukyje 8kv. Ir ypac Londone, kas gyvena turbut supranta, kad auto Londone isvis yra labiau peilis po kaklu nei nauda. Tai vel cia gali sakyti, kad emigrantai lopai, bet esme tame, kad jie uzaugo, susiformavo ir tapo lopais Lietuvoje ir ta lopiskuma tiesiog atsiveze. Cia gime/nuo mazens auge lietuviai tai netgi labai kitokie.

 

Aisku tokiu mazeja, ir jaunuoliu jau daug lietuviu yra kur atrodo jau teisingai masto ir nebesureiksmina tokiu nesamoniu. Kas yra ziauriai jega ir pozytuvu ir labai netgi dziugu. Kas veda prie to, kad tas tarsos mokestis yra sioks toks mini skatinimas pradet mastyt siek tiek kitaip irgi. Paverks zmones, kad oi nesamone, po 5 metu taps norma ir savaime suprantamas dalykas ir nesuprasim, kad galima kitaip.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Matai su ekomine nelygybe nepakovosi leisdamas kibirus pigiai pirkt ir sikt visur.

Su dideliais ekonominiais skirtumais (kurie Lt labai drasko akis, bet cia ne tarsos mokescio problema) kovojama sukuriant/stengiantis sukurti lygias galimybes startuoti:

Vaikas is socialios seimos tures geresnes ir lengvesnes galimybes kazko pasiekti

Zmogus is tvarkingesnio rajono (mazesnis nusikalstamumas, geresnis issilavinimas ir pan) tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

Zmogus is vietos kur mokyklos kur bent puse mokytoju myli savo darba istikro - tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

Zmogus is seimos kur tevai neissiskyre ir nereikejo gatvem auklet tures geresnes galimybes kazko pasiekti.

 

Savaime aisku pasiekimai tada jau individualus reikalas. Bet as uz tai, kad startas butu kuo imanoma panasesnis ir aukstesnio lygio visiem. Nes yra skirtumas kur paauglys turejo nuo 16 metu dirbt, kad padet islaikyt gerencius tevus ir kur 16 zaide kompu, nes viskas buvo cool. Jie abu tures visiskai skirtinga starta ir skirtingas galimybes siekti kazko gyvenime. Cia jau ne tarsos mokescio problema. Mokescio panaikinimas kibirams (kibiru pirkimo skatinimas) negerintu esancios ekonomines neligybes. Mokesciu ivedimas significantly nelygybes nepadidina, taciau atnesa salutiniu teigiamu aspektu.

 

Ir t.t ir pan. 200 euru tarsos mokestis su tokiais reiskiniais nekovoja. Del to neturetu buti priimamas kaip argumentas. Nusipirks kibiriuka 200 euru pigesni, tam kad sumoket tarsos mokesti. Ir viskas. Problem solved. Nereikia dekoti.

 

O tai ką darys žmogus, gyvenantis kaime, kuriam auto būtina, o perka ir taip kibiriuką už 500 €, svarbu, kad važiuojantis? Pirks už 300? Bent įsivaizduoji ,ką gausi už tokią sumą? :D Taršos mokestis teoriškai yra geras, praktiškai - š*do krūva. Vien dėl to, kad skurstantieji bus dar labiau skriaudžiami, o ir kur nueis pinigai - neaišku. Taip pat visi skatinimai skirti labiau pasiturintiems, nes ne kiekvienas gali sau leisti 3k €, kad nusipirktų tą apynaujį auto. Normali 2007 m. mašina irgi kainuoja nemažai. :) O apie teigiamus aspektus. Ne, jų nėra. Ar čia mąstymas kaip su alkoholio kainų didinimu? Visi perka užsienyje ir tiek. Dabar dėl taršos mokesčio visi laikys teršiančius kibirus kuo ilgiau, kad tik nekeisti auto, dėl ko gausim gal net daugiau taršos.

 

Tai tiems turbūt ir 2000 m mašiną nusipirkti yra iššūkis, nes pasiūloj gausybė pigių 2007 m kibirų. O kalbant apie tą 7 metų senumo kibiriuką, tai skelbimuose nemažai variantų jau nuo 3000 EUR - taip, net tokios sumos. Tačiau daugumai lietuvių gi ne lygis :) Jau seniai praėjo tie laikai, kad 'brangesnės neįperka'. Aišku, yra tokių žmonių, bet jų yra visada visame pasaulyje (ne į mažumą reikia žiūrėti). Bet kiek žmonių, kurie galėtų nusipirkti naujesnę mašiną, bet perka seną triperį, nes mąsto taip: ai, aš čia sutaupysiu, dar va kaimynas garaže galės paremontuoti...ir vietoj naujesnio hečbeko vis tiek geriau universalas, gal kada nors gyvenime reikės bulves vežt.

 

Va su tokiu mąstymu žmonių vis dar daugybė. Jie yra bėda.

 

Nu va ir vėl grynai miesto mąstymas. O ką darys žmogus kaime, kuriam pvz tikrai reiks persivežti daiktus? :) Jam lieka tik universalas. Kai priiminėji įstatymus ar galvoji kažkokius pakeitimus, turi galvoti ne tik apie Vilnių.

 

 

Beje, šiuo metu važinėju su tikru kibiru - 1.4 litro dyzelis, 55 kW. Dyzelio rija lygiai tiek pat, kiek dvigubai galingesnis passatas. Tarša kaip ir turėtų būti panaši, nes deglaų suvalgo tiek pat? Dokumentuose nenurodyta. Tai vėlgi, kibirai ne visada teršia mažiau.

Redagavo Blofeld
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Nereikia per daug idealizuoti. Taip, didmiesčiuose (bent jau Vilniuj tai tikrai) vos ne kiekvienas nebestudentas gali užsidirbt ant naujesnio, mažiau taršaus auto. Bet provincijoje viskas kitaip, ten visai kitokia finansinė situacija. Vilniuj žmonės gyvena butuose 100k€ vertės, tai nusipirkt mašiną už 10k€ atrodo normalu, bet kaime žmonės gyvena trobose 10k€ vertės, tai tokiam žmogui nusipirkt mašiną net už 3k€ jau yra prabanga. Žmogus važinėja 500€ vertės gelda ne todėl, kad ji jam patinka, o todėl, kad neturi kitos išeities. Ir pasinaudoti 1000€ kompensacija jis neturi jokių galimybių, nes neįpirks mažiau taršaus auto, kurio reikia pagal įstatymą.

Lyginat gyvenimą UK ir kitoje vakarų Europoje, tik pamirštat, kad ten yra viešasis transportas - miestuose metro, tramvajai, tarp miestų puikiai išvystytas traukinių tinklas, taip pat dažnai važiuoja nauji komfortiški autobusai. Važinėt viešuoju dažnai net greičiau ir patogiau nei su mašina. Kelių infrastruktūra pritaikyta dviračiams ir mopedams. Pas mus Vilniuj tik autobusai, anksčiau bent mikriukai ir privatūs autobusai buvo, dabar ir tų nebėra. Tarp miestų išvis tragedija, per visą šalį vos trys traukiniai ir porą kartų per dieną važiuojantys seni susmirdę autobusai. Net nereikia važiuoti per Lietuvą, užtenka gyventi priemiestyje, kad suprastum, jog be mašinos neišgyvensi. Pvz., man su mašina pasiekt miestą trunka 20min, su autobusais įskaitant ėjimą iki stotelės ir persėdimą 1,5-2val. Žmona su mielu noru važinėtų į darbą dviračiu, bet net ir tokios galimybės nėra, nes iki miesto veda tik du siauri vingiuoti keliai, be kelkraščių ar šaligatvių, 10km spinduliu nėra nei vieno dviračio tako, tai tik laiko klausimas kada nutrenktų mašina.

Taip kad dažnu atveju automobilis Lietuvoje yra ne pasipuikavimas, o būtinybė išgyvenimui.

 

Valdžia kaip visada ne iš to galo galvoja, pradžioj draudžia, baudžia ir apmokestina, o tik po to suteikia alternatyvų.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O tai ką darys žmogus, gyvenantis kaime, kuriam auto būtina, o perka ir taip kibiriuką už 500 €, svarbu, kad važiuojantis? Pirks už 300? Bent įsivaizduoji ,ką gausi už tokią sumą? :D Taršos mokestis teoriškai yra geras, praktiškai - š*do krūva. Vien dėl to, kad skurstantieji bus dar labiau skriaudžiami, o ir kur nueis pinigai - neaišku. Taip pat visi skatinimai skirti labiau pasiturintiems, nes ne kiekvienas gali sau leisti 3k €, kad nusipirktų tą apynaujį auto. Normali 2007 m. mašina irgi kainuoja nemažai. :) O apie teigiamus aspektus. Ne, jų nėra. Ar čia mąstymas kaip su alkoholio kainų didinimu? Visi perka užsienyje ir tiek. Dabar dėl taršos mokesčio visi laikys teršiančius kibirus kuo ilgiau, kad tik nekeisti auto, dėl ko gausim gal net daugiau taršos.

 

 

 

Nu va ir vėl grynai miesto mąstymas. O ką darys žmogus kaime, kuriam pvz tikrai reiks persivežti daiktus? :) Jam lieka tik universalas. Kai priiminėji įstatymus ar galvoji kažkokius pakeitimus, turi galvoti ne tik apie Vilnių.

 

 

Beje, šiuo metu važinėju su tikru kibiru - 1.4 litro dyzelis, 55 kW. Dyzelio rija lygiai tiek pat, kiek dvigubai galingesnis passatas. Tarša kaip ir turėtų būti panaši, nes deglaų suvalgo tiek pat? Dokumentuose nenurodyta. Tai vėlgi, kibirai ne visada teršia mažiau.

 

Pigiu kibiriuku po 500 kainos smarkiai kris del tarsos mokesciu. Paklausa pasiula padarys savo. Kaip, kad padare su tavo minimu alkoholio didinimu. Zmoniu perkanciu masinas po 500 yra visiskas minimumas. Kai priimami istatymai - visiem geras nebusi ir ziuri, kad butu gerai daugumai, o ne minimumui, bet daugeliui negerai. Kaip ir sakiau sis mokestis nera turtingiems ar dar kokiems ir ekonominiu skirtumu nekeicia. Jo neivedus - ekonomine padetis nepasikeis. Ji ivedus - ekonomine asmenine padetis significantly irgi nepasikeis. Cia prastas argumentas.

 

Suprask, kad tai yra ateitis, elektromobiliai ar kitos 0 tarsos priemones yra ateitis. PVz: Uk issipareigojo 2035 uzdrausti dyzeliniu ir benzininiu auto pardavimus, Vokietija berods 2040 ar 2050. Seniuk, cia uz 15 metu jau prasideda. Londone yra 12.5 svaru DIDESNIS mokestis vien uz ivaziavima i centra (isplestini) (+ congestion charge) jei vairuoji sena meslina dyzeli. Senas meslinas dyzelis yra zemesnis nei euro 6 (tai cia mazdaug visi iki 2012/13 metu) pagal Uk. Ir niekas nesvaigsta apie vargsus ir pan, o ploja katuciu, kad nereikes dusti ir sveikina ulez mokesti. Siaip tarsos mokestis Road tax mokam nuo neatmenamu laiku ir jau ilgokai jis nustatomas pagal auto tarsa.

 

Tai tu man dabar vakaruose gyvenanciam zmogui paaiskink logiskai, issilavinusios salys nuo seniai eina keliu ismest lauk tersiancius gamta auto, bet Lietuvoje to neturetu buti ir pirmieji zingsniai neturetu buti zengiami, nes kaime ciuvakas negales auto uz 500 euru nusipirkt? Kodel visiem sunerimus del ekologijos mes kaip valstybe vel turim buti atsilikeliai. Nes ciuvakui reikia auto kaime uz 500? Tai gal issirinkim sriti kurioje galima pirmaut? Ne vien greiciausias internetas, nes buvom atsilikeliai ji isivesdami ir tiesiog pasiseke del to geresne infrastruktura turet. Jei turim afigienai svaria sali, tai gal pabukim dar svaresni ir bukim pvz?

 

Kaip ir sakiau, tobulinti yra kur, ir man baisiai gaila, kad neziurima i kitu saliu pvz ir nesimokoma is ju klaidu (nes nu, o gal mum paeis) - bet faktas tas, kad to jau seniai reikia ir seniai reikia uzsiimti svaros islaikymu Lietuvoje ir gerinimu. As suprantu, kad daugumai gyvenanciu Lietuvoje net i galva tas neateina, ir svarbiau pakovoti uz ciuvaka, kad galetu uz 500 graba pirkt ir vaziuot kaime, nes va reik kovot uz vargsus (aisku reikia, bet ne taip), bet senelyzai, pagyvenk normaliam didmiesty ir suprasi kaip ziauriai svaru lietuvoje ir kad butina ta laikyti ir tureti ilgalaike strategija tam.

 

Nereikia per daug idealizuoti. Taip, didmiesčiuose (bent jau Vilniuj tai tikrai) vos ne kiekvienas nebestudentas gali užsidirbt ant naujesnio, mažiau taršaus auto. Bet provincijoje viskas kitaip, ten visai kitokia finansinė situacija. Vilniuj žmonės gyvena butuose 100k€ vertės, tai nusipirkt mašiną už 10k€ atrodo normalu, bet kaime žmonės gyvena trobose 10k€ vertės, tai tokiam žmogui nusipirkt mašiną net už 3k€ jau yra prabanga. Žmogus važinėja 500€ vertės gelda ne todėl, kad ji jam patinka, o todėl, kad neturi kitos išeities. Ir pasinaudoti 1000€ kompensacija jis neturi jokių galimybių, nes neįpirks mažiau taršaus auto, kurio reikia pagal įstatymą.

Lyginat gyvenimą UK ir kitoje vakarų Europoje, tik pamirštat, kad ten yra viešasis transportas - miestuose metro, tramvajai, tarp miestų puikiai išvystytas traukinių tinklas, taip pat dažnai važiuoja nauji komfortiški autobusai. Važinėt viešuoju dažnai net greičiau ir patogiau nei su mašina. Kelių infrastruktūra pritaikyta dviračiams ir mopedams. Pas mus Vilniuj tik autobusai, anksčiau bent mikriukai ir privatūs autobusai buvo, dabar ir tų nebėra. Tarp miestų išvis tragedija, per visą šalį vos trys traukiniai ir porą kartų per dieną važiuojantys seni susmirdę autobusai. Net nereikia važiuoti per Lietuvą, užtenka gyventi priemiestyje, kad suprastum, jog be mašinos neišgyvensi. Pvz., man su mašina pasiekt miestą trunka 20min, su autobusais įskaitant ėjimą iki stotelės ir persėdimą 1,5-2val. Žmona su mielu noru važinėtų į darbą dviračiu, bet net ir tokios galimybės nėra, nes iki miesto veda tik du siauri vingiuoti keliai, be kelkraščių ar šaligatvių, 10km spinduliu nėra nei vieno dviračio tako, tai tik laiko klausimas kada nutrenktų mašina.

Taip kad dažnu atveju automobilis Lietuvoje yra ne pasipuikavimas, o būtinybė išgyvenimui.

 

Valdžia kaip visada ne iš to galo galvoja, pradžioj draudžia, baudžia ir apmokestina, o tik po to suteikia alternatyvų.

 

Siaip ypatingai geri argumentai del infrastrukturos nebuvimo ir faktas, jog teisingi. Ypac del tarpmiestiniu. Traukiniai yra super daiktas tarp miestu ir gaila, kad ziauriai nepopuliarus Lietuvoje ir nelabai skatinami. Galetu traukiniu bilietus dalinti uz ta suma kokia sumokejai tarsos mokescio/tokio pacio dydzio nuolaida dviraciui/el mopedui ir t.t. Butu labai modernu ir zmones nepyktu :)

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Kaune rajonai plečiasi, bet toks jausmas, kad ta plėtra nėra kažkaip visapusiškiau planuojama, nes irgi nuima autobusus, mikriukus ir kas blogiausia kelių infrastruktūra likusi, kai tuose rajonuose buvo laukai, ar kolektyviniai sodai. Nauji kvartalai nesusisieja, gaunasi kažkoks balaganas, lygiagrečias gatves skiria keli šimtai metru, bet iš vienos į kitą pateksi nuėjęs kvadratais kokius du kilometrus, paimkit prie rusų statytus to laiko priemiesčius, ten visur yra logika, žinai į kurią pusę stotelė, eisi ir nueisi, tuo pačiu ir mašinų srautai persiskirsto per gatveles. Kauno rajone bent pliusas yra dviračių takai, bet pačiam net netekę naudoti dėl važiavimo į darbą.

 

Pats draudimas/paskata, tai man ir toks dalykas, kai ateina interesantai ir prašo kažką prastumti jų labui. Keičiausia, kad akcizais Lietuvoje skatinama rinktis dyzelį,o registracijos mokesčiu - benziną? Pagrindiniai apmokestinimo principai sako, kad mokesčiai negali vienas kitam prieštarauti, bet čia Lietuva.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Pigiu kibiriuku po 500 kainos smarkiai kris del tarsos mokesciu. Paklausa pasiula padarys savo. Kaip, kad padare su tavo minimu alkoholio didinimu. Zmoniu perkanciu masinas po 500 yra visiskas minimumas. Kai priimami istatymai - visiem geras nebusi ir ziuri, kad butu gerai daugumai, o ne minimumui, bet daugeliui negerai. Kaip ir sakiau sis mokestis nera turtingiems ar dar kokiems ir ekonominiu skirtumu nekeicia. Jo neivedus - ekonomine padetis nepasikeis. Ji ivedus - ekonomine asmenine padetis significantly irgi nepasikeis. Cia prastas argumentas.

 

Suprask, kad tai yra ateitis, elektromobiliai ar kitos 0 tarsos priemones yra ateitis. PVz: Uk issipareigojo 2035 uzdrausti dyzeliniu ir benzininiu auto pardavimus, Vokietija berods 2040 ar 2050. Seniuk, cia uz 15 metu jau prasideda. Londone yra 12.5 svaru DIDESNIS mokestis vien uz ivaziavima i centra (isplestini) (+ congestion charge) jei vairuoji sena meslina dyzeli. Senas meslinas dyzelis yra zemesnis nei euro 6 (tai cia mazdaug visi iki 2012/13 metu) pagal Uk. Ir niekas nesvaigsta apie vargsus ir pan, o ploja katuciu, kad nereikes dusti ir sveikina ulez mokesti. Siaip tarsos mokestis Road tax mokam nuo neatmenamu laiku ir jau ilgokai jis nustatomas pagal auto tarsa.

 

Tai tu man dabar vakaruose gyvenanciam zmogui paaiskink logiskai, issilavinusios salys nuo seniai eina keliu ismest lauk tersiancius gamta auto, bet Lietuvoje to neturetu buti ir pirmieji zingsniai neturetu buti zengiami, nes kaime ciuvakas negales auto uz 500 euru nusipirkt? Kodel visiem sunerimus del ekologijos mes kaip valstybe vel turim buti atsilikeliai. Nes ciuvakui reikia auto kaime uz 500? Tai gal issirinkim sriti kurioje galima pirmaut? Ne vien greiciausias internetas, nes buvom atsilikeliai ji isivesdami ir tiesiog pasiseke del to geresne infrastruktura turet. Jei turim afigienai svaria sali, tai gal pabukim dar svaresni ir bukim pvz?

 

Kaip ir sakiau, tobulinti yra kur, ir man baisiai gaila, kad neziurima i kitu saliu pvz ir nesimokoma is ju klaidu (nes nu, o gal mum paeis) - bet faktas tas, kad to jau seniai reikia ir seniai reikia uzsiimti svaros islaikymu Lietuvoje ir gerinimu. As suprantu, kad daugumai gyvenanciu Lietuvoje net i galva tas neateina, ir svarbiau pakovoti uz ciuvaka, kad galetu uz 500 graba pirkt ir vaziuot kaime, nes va reik kovot uz vargsus (aisku reikia, bet ne taip), bet senelyzai, pagyvenk normaliam didmiesty ir suprasi kaip ziauriai svaru lietuvoje ir kad butina ta laikyti ir tureti ilgalaike strategija tam.

 

 

 

Siaip ypatingai geri argumentai del infrastrukturos nebuvimo ir faktas, jog teisingi. Ypac del tarpmiestiniu. Traukiniai yra super daiktas tarp miestu ir gaila, kad ziauriai nepopuliarus Lietuvoje ir nelabai skatinami. Galetu traukiniu bilietus dalinti uz ta suma kokia sumokejai tarsos mokescio/tokio pacio dydzio nuolaida dviraciui/el mopedui ir t.t. Butu labai modernu ir zmones nepyktu :)

 

Stanley jau atsakė, kodėl Lietuvoje tokie mokesčiai nėra logiški. Užsienyje jie yra, bet jie ir turi tam pagrindą ir ten auto yra prabangos reikalas. Lietuvoje jis yra būtinybė, nes tik mieste gali gauti pusėtiną viešąjį susisiekimą, ir tai prikaitusiame autobuse, nes kondicionierių nėra/neveikia arba tiesiog neįjungti dėl taupymo. Ką jau bekalbėti žmogui, gyvenančiam ne mieste. Niekas baisiai nepyktų dėl visų mokesčių, jei LT turėtų bent padorų viešąjį transportą. Deja, to nėra, ir panašu, kad surenkami pinigai nebus skiriami tam taisyti. Vat kai tas čiuvakas iš kaimo galės normaliai autobusu pasiekti miestą, tada galėsim ir kalbėti kodėl nemetam lauk senų kledarų. Kolkas tai jam yra VIENINTELĖ susisiekimo priemonė, o geresnės jis tiesiog neįperka. Lietuvoje įstatymai priimami žiūrint tik į Vilnių.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...