Uždarbis.lt: Kuo skiriasi logotipo ir "Brand" kūrimas - Uždarbis.lt

Peršokti prie turinio



Puslapis 1 iš 1
  • Jūs negalite kurti naujos temos
  • Jūs negalite atsakyti į šią temą

Narys yra atsijungęs nadza 

  • Naujas veidas forume
  • Akis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +1 -0
  • Pranešimai: 26
  • Kartu nuo: 2009-01-29
  • Vardas:Lina
  • Miestas:Kaunas

2019-10-18 13:25 (#1)

*
Mėgstamas

Kuo skiriasi logotipo ir "Brand" kūrimas


Kodėl tiesiog logotipo neužtenka sėkmingam, ilgalaikiam verslui
Tekstas skirtas ir naudos atnešti turėtų startuojančių verslų savininkams, ir grafikos dizaineriams, kurie norėtų suteikti daugiau vertės savo klientams bei aiškiau matyti savo darbo indėlį į verslo sektorių.


Kas yra Brand (lietuviškai prekės ženklas)?

Užuomina - tai nėra logotipas. Ir jei sąmyšio galvoje dar per mažai, tai nėra ir vizualinis identitetas (ne vizitinė, ne blankas, ne iškaba ant pastato, ir tikrai ne kelios skrajutės...). Tad, kaip reiktų suprasti kas yra "Brand"?

Trumpas patirtinis ekspermentas: Uždengus dešinę pusę, ką jaučiate matote žiūrėdami į Nike "swoosh" ženkliuką? Ką jis komunikuoja? Ar įžvelgiate vertybes? Kodėl jis jums turėtų būti įdomus? Kodėl turėtumėte pirkti jų "brand" pažymėtus gaminius?

O dabar atidenkite dešinę pusę. Čia tik kruopelytė jų komunikacijos, tačiau atsakykite sau į tuos pačius klausimus: Ką komunikuoja, kokios vertybės? ir kokius jausmus jums sukelia?

Ar dešinėje pusėje esanti komunikacija kviečia peržengti savo galimybių ribas? Šūkis "just do it" įtraukia ir ragina tiesiog veikti, nebegalvoti. Kuria įvaizdį, kad su "Nike" gali būti nenugalimas, tarsi prideda papildomos vertės, pasitikėjimo žmogui su Nike bateliais.

Paveiksliukas


Taigi "Brand" yra tai, ką žmonės pajaučia, kiekviename sąveikos taške su "brandu". Ar tai būtų vizuali komunikacija, kalbėjimo tonas ir žinutės formavimas ar svetainės funkcionalumo ir estetikos lygis.

Suformuotas jausmas lieka žmogaus atmintyje ir žiūrint į pateiktą vizualios komunikacijos pavyzdį būtų nesunku įsivaizduoti kaip atrodytų Nike viešbutis, koks būtų jo interjeras, kokios detalės suptų foje, kokia muzika grotų ar netgi kokį kvapą skleistų kambariai. Tinkamai sukurtą "Brand" charakterį yra lengva pritaikyti įvairioms nišoms.

Gaištant prie pavyzdžio pats logotipo "Swoosh" ženkliukas buvo sukurtas studento už 35 dolerius. Tačiau, "brandu" paverstas sumerkus milijardines sumas i komunikaciją, kuri perteikia žmogų virš savo galimybių ribų. Taip kuriamas emocinis ryšys tarp žmogaus ir prekės ženklo, su kuriuo žmogus gali susitapatinti. Suprastintinus komunikaciją galima interpretuoti taip: nori būti nenugalimas - įsigyk Nike batelius.
Trumpa pastaba: pateikdama "Nike" "brandą" kaip pavyzdį, tikrai NEnoriu pasakyti, kad be milijoninių investicijų nieko nebus. Jį pasirinkau, nes jis visiems žinomas. Tai yra tiesiog geras pavyzdys, ko reiktų siekti, tačiau pradėti kažkur reikia. "Nike" irgi nuo kažko pradėjo. Logotipas dar ne viskas.

Paveiksliukas

Brand pamatinę struktūrą sudaro matomi ir nematomi elementai.



Matoma BRAND pamatinė struktūra

Įprasta įmonėms praleisti nematomą "Brand" pamatinės struktūros dalį. Ir tikrai, sutinku, kyla pagunda pereiti prie vizualinės komunikacijos kūrimo, nes tai ir bus ką matys jūsų klientai ir darbuotojai, tačiau vizualią dalį statyti kaip pagrindą "Brand" kūrimui yra mažų mažiausiai nesąmonė.

Tai trumpalaikio matymo taktika.

Logotipas tėra identifikavimo ženkliukas. Vizualinis identitetas papildo logotipą, sukuria kontrastingas erdves logotipui būti gerai matomu ir kuria vientisa lengvai atpažįstamą stilių. O "Brand" yra viso to, ir visų procesų, kuriuose dalyvauja vartotojas visuma. Nesakau, kad vizuali dalis nesvarbi - atvirkščiai - ji labai svarbi, tačiau "Brand" pamatas turėtų prasidėti nuo "nematomos" dalies sukūrimo, kad vėliau nereikėtų vizualios dalies perdaryti, nes nepataikyta su tiksline auditorija ar bendra vizuaulia nuotaika.


Nematoma BRAND pamatinė struktūra

Tad iškėlus klausimą, ką norite kad jūsų vartotojas galvotų apie jūsų įmonę, kokiomis bendromis vertybėmis norite turėti ryšį su klientu? Apskritai, kas yra jūsų klientas? Ir jau net neklausiu demografinių klausimų: kur jis gyvena, kiek jam metų? kuo domisi? Dabar aktualiau psichografinės žinios: kuo jis gyvena, ką jaučia, kur yra jo neigiamos patirtys, ko jis trokšta. Ir tuomet pereiti prie sekančio etapo - strategijos kūrimo.

Verta permąstyti, kokias patirtis norite sukurti klientams kiekviename sąveikos taške su "Brandu". Kokį geresnį, patogesnį, efektyvesnį rytojų jiems norite pažadėti? Ir kaip tai išpildysite. Kaip savo klientams padėsite siekti tikslų?

Strategijos struktūra: Tikslai / "Brand" architektūra / "Brand" atributai / 'Brand" architepas / Misijos teiginys / Pozicionavimo teiginys / Komunikacijos žinučių pavyzdžiai / Nuotaikos ir charakterio apžvalga / Konkurentų apžvalga ir įžvalgos / Klientų profiliai (personos) / Kliento patirčių dizainas / Vizualinės krypties nustatymas / Terminai / Prioritetai.


Kuos skiriasi logotipo kūrimo procesas nuo "Brand" su strategija

Visų pirma, yra situacijų, kai užtenka tik logotipo. Dažniausiai tai trumpalaikiai projektai - kaip NT miestelio komunikacija, kai po 3 mėnesių kai nebeliks butų niekam ir komunikacijos nebereikės.

Kitais atvejais kai kuriamas ilgalaikis verslas tikrai verta investuoti laiką į "Brand" kūrimą. Ir iš teksto tikiuosi buvo galima suprasti, kad "Brand" tai nėra investicija į grafinį ženkliuką su gražiomis spalvomis ir derančiais super gerai skaitomais šriftais - o investicija į "Brand" strategija + viualinį identitetą. Vientisas dokumentas, kuris apima visas "Brand" veiklos sritis, kuriame galima atidžiai suplanuoti visas "Brand" ir vartotojo sąveikos patirtis, kuris veikia kaip pagrindas, kaip centrinis informacijos šaltinis tiek jums, įmonės savininkui, tiek samdomam darbuotojui, atsakantis į klausimus ir padedantis strategiją versti veiksmais siekiant užsibrėžto aiškaus tikslo, vientisos komunikacijos ir aiškios žinutės ištransliavimo.

Aktualu grafikos dizaineriams: Dar reiktų paminėti, kad pats procesas ir patirtis labai skiriasi kai logotipas kuriamas pagal strategiją, o ne pagal kliento turimą logotipą viziją. Didžiausias džiaugsmas kad komentarai "gražu / negražu" :blink: šiame procese nebeturi vietos. Jei galutiniame etape, kada pateikiamas logotipas, būna neatitikimų (o taip buvo niekada!), visada galima grįžti į pirmą strategijos etapą ir žiūrėti kurioje vietoje yra spragos.

*Angliško žodžio "Brand" lietuviškas vertimas prekės ženklas neperteikia visos Brand reikšmės ir esmės, tad tekste sąmoningai renkuosi naudoti anglišką žodį "Brand".


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


Kaip vertinat straipsnį? :bi: Ar buvo naudingų įžvalgų? Kuri vieta kelia daugiausiai klausimų? Komentaruose bandyčiau papildyti neaiškias vietas.


_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Šį pranešimą redagavo nadza: 2019-10-21 15:09

Profesionali Full stack grafikos dizainerė: Logotipai / Prekės ženklai / Brando strategija / Iliustracijos / UX/UI dizainas / Animuoti video klipai /
Domiuosi: vartotojų elgsena, psichologija, marketingu, "design thinking" metodologija...
INFJ - charakterio tipo atstovė Portfolio hello@linamass.com
13


Narys yra atsijungęs GalvokNicka 

  • Pradedantis dalyvis
  • AkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +3 -0
  • Pranešimai: 195
  • Kartu nuo: 2017-08-18

2019-10-18 14:56 (#2)

Brand nėra prekės ženklas.

https://efektyvusdiz...ara-brandingas/

0


Narys yra atsijungęs Tadiko 

  • Dažnas dalyvis
  • AkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +4 -0
  • Pranešimai: 541
  • Kartu nuo: 2008-07-10
  • Vardas:Tadas

2019-10-19 01:08 (#3)

Nežinau man asmeniškai informacija padrikai sudėliota, pats straipsnio tonas irgi toks nei profesionalus, nei malonus per daugiausiai. Kliento patirčių dizainas? Čia kiek suprantu UX?

Tikrai atsiprašau, bet visai kažkaip nesiskaitė. Juolabiau čia kalbama taip abstrakčiai apie dalykus, kurie jau nėra naujiena.

Siūlyčiau, galbūt savo patirtimi pasidalinti ar pateikti tam tikrus socialinius tyrimus / rezultatus, kurie parodytų tą tikrą naudą investuoti į strategiją. Visada įdomu matyti tikrus rezultatus iš asmeninės patirties nei didžiausių pasaulio įmonių su tūkstantinėmis komandomis apie kurias resursų ir taip per akis.

Iš straipsnio supratau tiek:
- logo neužtenka
- strategija, strategija, strategija. O kokia?
- klientai grybai ir jų nuomonė/vizij neidomi jeigu yra STRATEGIJA.

Bet kokiu atveju linkiu sėkmės! :)

1


Narys yra atsijungęs Raktazodziai 

  • Dažnas dalyvis
  • AkisAkisAkis
  • Grupė: Patvirtinti nariai
  • Atsiliepimai: +6 -0
  • Pranešimai: 492
  • Kartu nuo: 2007-12-17
  • Buvęs:Seksey

2019-10-22 12:23 (#4)

Ženklodara.

Brandbook.
Komunikacijos kanalai, prisitaikant prie Brand.
Prekės ženklo vertės įvertinimas (skaičiais).
0


Pasidalinti šia tema:


Puslapis 1 iš 1
  • Jūs negalite kurti naujos temos
  • Jūs negalite atsakyti į šią temą

1 nariai(-ų) skaito šią temą
0 nariai(-ių), 1 svečiai(-ių) ir 0 slapti(-ų) nariai(-ių)


Užklausų vykdymo statistika

  • Dabar yra: 2019-11-15 05:08

Tas nuostabus prisijungimo momentas


Prisijungimo nustatymai