Pereiti prie turinio

Leistino max greicio didinimas Lietuvoje


Rekomenduojami pranešimai

Karts nuo karto pamąstydavau ir kilo klausimas - ko mum truksta iki Vokietijos autobano. Galvojau, problema yra tame, kad per siauras tas musu kelias, lygumo truksta, sankryzos trukdo, del to saugumo ner.

 

Bet vieno zmogaus argumentas buvo - del to kad kiti turi per prastas masinas. O ne del to kad per prastas ar per siauras kelias. Sako nieko toj vokietijoj ner ten ypatingesni tie keliai. Na del to kad nera ypatingesni tai as abejoju, kiek teko girdet - jie lygesni bent jau. Tai tada mano mintis - padaryt jei esi su gera masina, tai leistina greiti didesni, jei su prasta mazesni. Nu ir tada jo argumentas kad cia nesamone, neatsimenu kaip ten sake bet tipo esme kad pasipiktins prastu masinu turetojai.

 

 

As turiu irgi argumentus:

 

Su ta pacia prasta masina kuri lietuvoj vaziuoja - ji nuvaziuot gali ir i vokietijos autobana ir net lekt tuo neribotu greiciu ko gero.

 

Visiem neitiksi. Kodel visi turi kentet del dalies.

 

Jei jau pagal tokia logika vadovautis kad su prastesne masina butu kazkokia diskriminacija jei jam neleidi vaziuot tokiu pat greiciu kaip gera masina, tai tada kodel nerekia tie kurie turi masina kuri nepraeina technines apziuros bet yra vaziuojanti? Juk cia diskriminacija, gal zmogus neturi pinigu susiremontuot ir praiet technines apziuros ir dabar jis turi ta masina parduot nors galetu su ja vazinet.

Kodel furu, autobusu vairuotojai nerekia kad jiems yra greitis maksimalus leistinas mazesnis nei lengvuju masinu?

 

 

Butu mano supratimu iskeliami kazkokie grieztesni reikalavimai masinai jei ji nori vaziuot didesniu greiciu , jei atitinka, tegu ir vaziuoja. Jei neatitinka bet vaziuoja, tegu deda tokias baudas kad maza nepasirodytu, jei pagaus, kad nebutu piknaudziavimu. Dar tarpine tarp vairo ir sedynes gal turetu tureti gera reputacija, pvz jei daznai pazeidineja leistina greiti ar kitaip kelia pavoju, tai jam tada neleist tuo didesniu greiciu vaziuot.

 

 

Sivakar sugalvojau pagooglint ta tema ir ka radau:

 

https://www.lrt.lt/naujienos/lietuvoje/2/93046/kodel-magistraleje-vaziuojame-iki-130-km-h-jei-galetume-150-km-h

 

 

irgi toks argumentas:

 

" Neparašysi, kad iki 2000-ųjų pagaminti automobiliai gali važiuoti 110 km/h, o nuo 2013-ųjų – 140 km/h ar neribotai."

 

Nu vien pagal metus tai sutinku kad nereik orientuotis, bet pagal techninius parametrus manau galima - pvz kaip stabdziu efektyvumas.

 

Sakykim iki neribojamo greicio toli. Bet apie padidinima gal galima galvot, kaip siame straipsnyje iki 150.

 

Gal kas zinot kada ivede leistina 130 km/h ? nebuvo tai sovietu laikais kai dar masinos tikrai prastesnes buvo ir joms tas 130 daug labiau jautes nei dabartinems? Plius dinaminiai greicio ribojimo zenklai, jei tuo metu pavojinga, del oro salygu tarkim, nu tai pamazini ta greiti.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Fantazuoji, su vokietijos keliais neimanoma net lyginti Lietuvos kelių, bet to ir pačioje Vokietijoje daug kur max greitis 120 km/h autobanuose, ten kur greitis neribojamas kelias dažniausiai yra idealus ir turi bent 4 juostas į vieną pusę, keliai atverti tvoromis arba sienos įrengtos, kt. inžineriniai įrenginiai. Lietuvos greitkeliai kaip kaimo keliukai, nelygūs, provėžos baisios.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Aš sutikčiau su greičio didinimu visiems. Su sąlyga, kad viršijus 1-10 km/h, bauda 100 eurų, viršijus 11-20 km/h, bauda 400 eurų, viršijus 21-30 km/h, bauda 1000 eurų. Toliau iškarto teisių atėmimas. Nes dabar daugumos požiūris, kad viršyti greitį yra normalu. Tikrai yra vietų, kur jis turi būti didesnis, pvz tame pačiame Vilniuje, geležinio vilko gatvė greitis 50 arba 60 yra juokingas, kai važiuoji 80 ir dar trukdai kitiems. Bet visi ir įpratę, kad viršyti 10-20-30 km/h yra nieko baisaus. Pirmą kartą viršijus 30 km/h, bauda yra...15 eurų. Tai čia pasityčiojimas. Tuo labiau pas mus nedifirencijuojama, ar tu tuos 30 km/h viršiji automagistralėje, kur galima 130 dabar važiuoti, ar praskrendi prie mokyklos, kur leistinas greitis tik 30...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

15kos metų automašina ir vakar pirktas Ferrari tech. apžiūroje turi atitikti tas pačias normas. Tai pagal kokius kriterijus būtų galima vieniems leisti važiuoti didesniu kitiems mažesniu greičiu.

Dar toks dalykais kaip dviejų juostų magistralė. Siaubingas dalykas, net važiuojant 130km/h. Kai fūra lenkia fūra 90 +/-2km/h ir susidarinėja mikro kamščiai, manau greitai prasidėtų baksnojimai lakstančiųjų į kitų užpakalius.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Autobanais pravažiavęs ne vieną šimtą tūkstančių km. Taip, iš pažiūros jie niekuo nesiskiria nuo Lietuvos autostradų, bet kai pavažinėji skirtumas visgi yra:

1. Kelio danga pas mus nepalyginamai blogesnė. Duobės, provėžos, kalneliai.

2. Netikėtumai kelyje. Vokietijoje praktiškai neįmanoma sutikti kažką gulintį ant kelio. Jei tik nukristų koks daiktas - kelių priežiūros tarnyba pamatytų per kameras arba telefonu praneštų vairuotojai ir iš karto išsiųstų darbininkus ar policiją tą daiktą patraukti. Tas pats ir su šalikelėje stovinčiais auto.

3. Autobane niekad nesu sutikęs gyvūno, nes visi autobanai aptverti, manau tarnybos kažkaip ir pačius gyvūnus stebi. Pas mus briedžiai ir stirnos vaikšto autostradom laisvai.

4. Kelių ženklinimo irgi nėra ką lyginti, Vokietijoje apie kelių remontus ir kitas kliūtis pranešama dar prieš kelis km. Pas mus kelininkai gali ramiai stovėti antroje juostoje su ženklu ant nugaros, akivaizdu, kad jie net nesuvokia kaip turi būti organizuojamas eismas remonto metu.

5. Autobane tavęs niekada nesustabdys policija, parodys, kad tave stabdo ir palydės iki artimiausios aikštelės. Pas mus milicija gali sustabdyti mašiną nors ir skersai kelio, jiems viskas dzin, išrašyti protokolą svarbiau nei bet koks eismo saugumas.

6. Autoparkas irgi labai skiriasi. Žiūrint iš akies Vokietijoje apie 90% srauto yra iki 10m. senumo auto, bet ir likę 10% yra geros techninės būklės. Jeigu autobane policija sutiks įtartinos būklės auto, tai sustabdys ir patikrins būklę, jei reikės - nuvažiuos į artimiausią TA stotį. Pas mus manau nereikia pasakot, kad naujesnių auto gal 10%, bet žymiai daugiau senų kledarų su subyrėjusiom važiuoklėm, ne visais stabdančiais ratais, neveikiančiom stabilumo sistemom ir plikom skirtingom padangom.

7. Didžiausias skirtumas vairuotojų mentalitete. Aišku ir autobanuose pasitaiko išsišokelių ar flegmų, bet ne tiek kiek pas mus. Vokietijoje kai žmogus kažką aplenkia iš karto grįžta į dešinę juostą, kad iš paskos važiuojantys galėtų skrieti toliau. Niekas nelenkia per dešinę. Vos parodysi posūkį tave iš karto įleis, o ne tyčia mažins tarpą, kad neįlystum. Autobane visi važiuoja ramiai ir pagarbiai, nesvarbu ar važiuoja 100 ar 200. Pas mus arba koks nors senelis velkasi 70km/h antra juosta, nes jo laikais didesnių greičių nebuvo, arba koks nors morozas su 777 numeriais visus lenkia per kelkraštį, nes jo betmenas sugebėjo įsibėgėt net iki 150km/h kosminio greičio, pasiekus tokį greitį stabdyt jau negalima, nes gali iššokt check-engine ir antrą kartą jau iki tiek neįsibėgėsi :D

 

Beje, tik mažiau nei pusėje autobanų atkarpų yra neribotas greitis. Daug kur stovi ženklai 80-130, o jeigu remontas, tai gali būti ir 30. Be to, neribotas greitis nereiškia, kad jis visiškai neribotas, negali važiuot greičiau nei tavo padangų greičio indeksas ar tavo mašinos dokumentuose nurodytas max greitis. Taip pat galioja rekomenduojamas greitis 130, jeigu važiuosi 200 ir įvyks avarija - tave gali pripažinti kaltu, nes nesilaikei rekomenduojamo greičio.

 

Aišku nesakau, kad pas mus greičiai teisingi, 110 žiemą yra visiška nesąmonė. Galėtų padaryt bent jau kaip Lenkijoj 140.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Sukurti naują...

Svarbi informacija

Informuojame, kad šiame puslapyje naudojami slapukai (angl. cookies). Sutikdami, paspauskite mygtuką „Sutinku“ arba naršykite toliau. Savo duotą sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami savo interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.