Pereiti prie turinio

Rekomenduojami pranešimai

Nieko neklausiu, nereikia patarimų, tiesiog istorija apie regitros biurokratizmą ir abejingumą (pofigizmą) ant paprastų žmonių, gal kam bus įdomu. 


Nusipirkau mašiną, hibridą. Prieš registruodamas sugalvojau pasiskaičiuot taršos registracijos mokestį. Dokumentuose CO2 gramai neįrašyti, net nėra V7 grafos. Mašina registruota Lietuvoje nauja 2008m., o registracijos liudijimas išduotas 2014m. Įvedus į skaičiuoklę svorius, kW ir visą kitą ir pažymėjus kuro rūšį "benzinas/elektra" - registracijos mokestis 60€. Bet dokumentuose įrašyta tik benzinas, skaičiuoklėje pažymėjus "benzinas" registracijos mokestis jau tampa 225€. Skambinu į regitrą, klausiu kaip man bus skaičiuojamas mokestis - kaip pagal faktą hibridui ar kaip dokumentuose benzinui. Iš karto matosi, kad operatorė nekompetetinga, nes pradėjo klausinėti ar hibridas įkraunamas. Teko gal 10min aiškinti, kad nesvarbu įkraunamas ar ne - visiems hibridams turi būti įrašyta benzinas/elektra. Nieko neatsakė, žadėjo pasitarti su specialistais. Po kiek laiko perskambina, sako "mokestis bus" ? Sakau tai žinau, kad bus, klausimas kaip skaičiuosis. Ji man vėl "hibridas įkraunamas ar ne?". Aš jai vėl viską aiškinu. Galiausiai atsako "nieko nežinau, važiuok į skyrių". Žodžiu nulis kompetencijos. 
Atvažiuoju į skyrių, ten darbuotojai permetinėja nuo vieno pas kitą (gerai bent nereikėjo visą dieną stovėti eilėje), galiausiai atsakė taip - tais metais dar nebuvo rašoma benzinas/elektra, bet kadangi mašina buvo registruota nauja, tai kai atvažiuosi registruot - ištrauksim iš archyvo atitikties sertifikatą ir ištaisysim klaidą, taršos mokestį mokėsi koks priklauso hibridui. 
Po kurio laiko atvažiuoju registruot, bet jau sako, kad nieko padaryti negali, archyvuose nieko neturi, kuro rūšis kokia yra tokia lieka, arba mokėk 225€ arba važiuok į ekspertizę. Nesvarbu, kad tai yra jų padaryta klaida, nesvarbu, kad šių modelių net nėra buvę nehibridų - tai tavo problemos. Gal kitas žmogus numotų ranka ir sumokėtų tuos kelis šimtus, bet man visų pirma iš principo gaila atiduoti regitrai tai kas jai nepriklauso, visų antra kada nors tą mašiną pardavinėsiu ir pirkėjas vėl mokės pinigus už orą, visų trečia jeigu įves kasmetinį mokestį, tai vėl teks mokėti 4 kartus daugiau. 
Skambinu į atstovybę dėl COC (atitikties sertifikato), ten atsako, kad jo kaina 120€ ir nesvarbu, kad ta mašina buvo pas juos pirkta nauja, jeigu pirkau ne aš, reiškia aš ne jų klientas. 
Važiuoju į ekspertizę. Išeina darbuotojas, padaro kelias foto, išneša pažymą. Viskas. 76€ už popieriuką. Darbuotojui jokių pretenzijų, pats stebėjosi tokiom nesąmonėm. 
Grįžtu į regitrą, kadangi reikia keisti kuro rūšį, tai neužtenka ateiti prie langelio, reikia varyti mašiną po angaru, kad vėl viską sufotkintų, nors iš gamyklos niekas nesikeitė. 
Galiausiai taršos mokestį sumoku ne 60, o 90€, nes pasirodo jie pirmiausia mokestį skaičiuoja pagal CO2 skaičių, jei jo nėra tada skaičiuoja pagal seniau priregistruotus tokius pačius modelius, jeigu tokių nebuvo, tada jau remiasi skaičiuokle. Iš to kyla logiškas klausimas - kodėl iš karto negalėjo remtis kitų modelių statistika ir siuntė į ekspertizę? 

Norėčiau, kad atsirastų daugiau registravimo įmonių ir išnyktų monopolija, gal tada baigtųsi bardakas regitroje, nes tai toli gražu ne pirma tokia situacija kai dėl regitros klaidų turi atsakyti paprasti žmonės. Aš jau nekalbu apie kosmines eiles ir pan. 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Regitra yra visiškas vėžys, o jų "konsultantai" tai išvis tragedija. Ne itin dažnai susiduriu su transporto registravimu, bet kiekvieną kartą kai tenka, suprantu, kad kitos įstaigos po truputį stumiasi į priekį technologijų, aptarnavimo kokybės ir bendrai procesų prasme, bet Regitra kaip užstrigusi turgaus lygyje, taip užstrigusi.

Irgi viena istorija, sakykim, kad išgalvota: ?

Atsiradus SDK kodui ir prasidėjus visuotiniam pamišimui, su milžiniškomis eilėmis padaliniuose, teko pardavinėti motociklą. Pirkėjas iš Latvijos važiavo kelis šimtus kilometrų su priekaba. Abu pripratę prie senos tvarkos (jis dažnai perka Lietuvoje, paskutinį kartą irgi prieš SDK), tiesiog pasirašėm sutartį (joje nurodžiau ir SDK) ir išsiskirstėm. Jau buvo vakaras. Galvoju - kaip visada prisijungsiu prie Regitros, išregistruosiu, o tada jis galės laisvai užregistruoti. Juolab, kad motociklas buvo su defektu, tai jis nebūtų puolęs iškart registruoti - pirma reikėjo susitvarkyti defektą.

Tik prisijungęs matau, kad dėl SDK reformos nebegaliu inicijuoti išregistravimo. Pirma turi inicijuoti pirkėjas. Bet čia ir prasideda anekdotai. Užsienio pilietis pirkdamas privalo TĄ PAČIĄ pirkimo fakto dieną apsilankyti FIZINIAME Regitros padalinyje LIETUVOJE ir pirmas inicijuoti perleidimą. LOL. Nesvarbu, kad Regitros padalinys jau nebedirba... O jei ir dirbtų - suderinti laiką užsienio piliečiui, kai buvo tokios eilės - kažin ar daug šansų (turint omenyje, kad nebūtinai kiekvieną apžiūrėtą TP jis perka). Nebent nakvotų porą dienų viešbutyje dėl to, kad galimai nusipirktų motociklą su defektu ?

Bandau vienu metu žongliruoti dviem dalykais - skambinu Regitrai (bet jau nebeatsiliepia, pusvalandį prieš darbo pabaigą jiem jau nebeįdomu) ir tuo pačiu metu paaiškinti link Ventspilio judančiam latviui, kas čia per scam'as ką tik įvyko. Dar galvojau, kad gal kažkaip pavyks išspręsti problemą rytoj jam pirmam inicijavus registravimą, pvz. nusiunčiant sutartį emailu.

Kitą dieną pavyksta prisiskambinti Regitrai, atsiliepia kažkokia moterėlė, iš balso atrodo, kad dar neatleido migdomieji iš po vakar. Jos vienintelis sprendimo būdas - latvis turi atvykti į Lietuvos Regitrą. Kitas jos sprendimas - tai tegu prisijungia prie Regitros e-savitarnos. Sakau, kad jis gi Latvijos pilietis. Ji - "tai gal jis turi lietuviškus prisijungimus"? LOL.

Žodžiu, pusvalandį aiškinau pirkėjui naują sistemą, tada "pasirašėm" naują sutartį, - lygiai tokią pačią, tik sudarymo vietą nurodėm ne Lietuvoje, o Latvijoje. Nesvarbu kur, tinka bet kokia vieta, nors ir vienas metras už sienos. Ir juokingiausia, kad tada jau man galima inicijuoti išregistravimą pirmam - t.y. viskas kaip pagal seną tvarką. Tereikia, kad sutartyje būtų ne Lietuva, o visa kita gali būti taip pat.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man lygiai tas pats su automobiliu dėl taršos mokesčio, pagal gamintoją (ant dokų nenurodyta) nereikėtų net mokėti taršos mokesčio, papildomai net kažkokie efficient dynamics yra, kur dar labiau mažina co2, bet pagal kilogramą ir kilovatus reikėjo sumokėti 170e

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Išvis čia yra žiauri biurokratija toj Regitroj. Atidaviau seną automobilį sunaikinimui (gerai, kad buvo daužtas, tai dar nebuvo taip gaila) ir turėjau gauti 1000EUR paramą perkant naudota automobilį. Nusipirkau naujai atvarytą priusą iš JAV, kurio tarša aišku, kad yra gerokai mažesnė, negu reikia gauti kompensacijai, bet kadangi automobilis atvarytas iš JAV, jie registracijos dokumentuose nerašo išmetamo Co2 kiekio, todėl negalima pretenduoti kompensacijai.

Taip išeina, kad kai jau reikia paskaičiuoti taršos mokestį, kažkaip iš JAV įvežtų automobilių paskaičiuoja, o kai jau reikia duoti kompensaciją tai jau "mes negalime paskaičiuoti išmetamo co2 kiekio, nes automobilis atveštas iš JAV". Gi koks skirtumas ar iš JAV ar iš Japonijos jis, vistiek Priuso tarša yra minimali. Čia yra BIUROKRATIJA ir ne kitaip.

Taip išeina, jeigu nori kompensacijos, pirk automobilį iš salono arba atvežtą iš Europos (o Priusai atvešti iš Europos būna taksai su +300 tūkst. rida). Tai galutiniam variante dar į remontą daugiau sukiši, nei imant su maža rida iš JAV.

Čia viskas buvo prieš daugiau nei metus, nežinau gal dabar jau viskas pasikeitę, bet pagal autoriaus atsiliepimą labai abejoju, kad bus pajudėję pas juos žakas į gerąją pusę.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 3 mėnesių...
2021-10-27 20:10, Stanley parašė:


Galiausiai taršos mokestį sumoku ne 60, o 90€, nes pasirodo jie pirmiausia mokestį skaičiuoja pagal CO2 skaičių, jei jo nėra tada skaičiuoja pagal seniau priregistruotus tokius pačius modelius, jeigu tokių nebuvo, tada jau remiasi skaičiuokle. Iš to kyla logiškas klausimas - kodėl iš karto negalėjo remtis kitų modelių statistika ir siuntė į ekspertizę? 
 

Įdomu praktikoj kiek paskaičiuoja pagal seniau registruotus modelius ? netaip senai teko registruoti audi a4 1.9tdi ? nebuvo įrašyta svorio tai pagal skaičiuoklę negalėjo paskaičiuot ir iškart siuntė ekspertizę darytis, į kalbas apie užregistravimą pagal seniau registruotas tokias auto net nesileido(manau apstu LT registruotu a4 1.9tdi ?  ne koks vienetinis modelis). 

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...