Pereiti prie turinio

papania

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    9
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    papania sureagavo į NerijusB Patarimai partnerių, investuotojų ieškotojams   
    Sveiki,
    Dažnokai apsilankau šioje skiltyje ir vis parašau asmenims, kurie ieško finansines injekcijos savo projektams. Kiek nustebino, kad visur išlenda panaši bėda. Parama ieškoma be verslo plano investuotojui. Dažniausiai pasigendu bent rinkos analizių, atsiperkamumo ir panašių dalykų. Kiti atsiunčia tikslų tarkim svetainės išdėstymą su vos ne mygtukų spalvomis, bet net ir dideliame aprašyme, nėra esminių punktų investuotojui.
    Taip galbūt, aš nesuprantu visų IT techninių kalbų, bet šiuo atveju ne tai yra svarbiausia. O svarbiausia parduoti produktą nepažįstamam žmogui, kuris į parduodamą produktą žiūri skeptiškai.
     
    Tad mano keli patarimai:
    1. Aprašyk pagrindinę idėjos esmę 3 sakiniais. Parašyk taip, kad tie 3 sakiniai patrauktų dėmesį. Tik nieko nemeluok juose.
    2. Pasidaryk Porterio 5 forces analizę (arba kokią kitą industry analizę). Kas joje analizuojama? Pirma, konkurencija - ar daug konkurentų yra, kokie jie, kokie jų pliusai/minusai; antra, galimi tavo prekės pakeitimai - turi surasti savo pažeidžiamas vietas ir sugalvoti kaip apsisaugoti nuo to (tarkim konkuruoji kavos rinkoje, tai klientas gali iškeisti kavą į arbatą, kuri šiuo atveju ir yra pakeitimas); trečia, pirkėjai – koks tipinis tavo paslaugos pirkėjas, kaip jam svarbu kaina/kokybė/etc., ar lengvai gali iškeisti į konkurento prekes; ketvirta, tiekėjai – kiek daug yra tiekėjų, kas jiems svarbu, ar gausi geras kainas jų, ar sunku pakeisti tiekėją; penkta, naujų rinkos žaidėjų atėjimo grėsmė – ar sunku atidaryti naują e-shopą, kokios kliūtys yra ateiti į rinką, kaip tu sukursi tas kliūtis, kad kiti sunkiau ateitų.
    3. Pasidaryk vidinę projekto analizę. Tam puikiausiai tinka SWOT'as. Jame yra 4 punktai: Stiprybės, silpnybės, galimybės ir grėsmės. Kokios tavo projekto stiprybės? Šį rinka dar neužimta; ne tik parduosi, bet ir patarsi; dirbsi savo gerai išmanomoje srityje. Silpnybės? Trūksta programerio, kuris pigiai viską sukurtų; esi mažas ir negauni nuolaidos iš tiekėjo; nelegali veikla. Galimybės? Cloud computing – ateitis, tai galimybė mano kompanijai; didėjantis savižudybių skaičius teigiamas postūmis karstų gaminimo rinkai. Grėsmės? Atėjus krizei, man irgi bus krizė; o kas jei vartotojui nepatiks naujasis produktas.
    4. Atsiperkamumas. Taip, čia kiek būrimas iš tirščių. Bet investuotojai to nori. Gali pasidaryti 3 scenarijus – optimistini, realistinį ir pesimistinį. Ir juos pateikti investuotojui. Jis matys, kad pagal pesimistinį scenarijų investuoti pinigai išgaruos, pagal realistinį – po 2 metų duos pliusą, o pagal optimistinį – jau kitą mėn investuoti pinigai pavers jį milijonieriumi.
    5. Nepamirškit skaičiukų. Čia tinka ir 4 punktui. Aš pvz lb mėgstu skaičių kalbą. Man patinka, kai parašoma kiek reikia klientų, kad išeit ant nulio, kokios kainos bus, kiek tikėtis klientų ir pan. Tiesiog vietoj žodžių „pradžioj mažai klientų", parašykite „pradžioje 20 klientų". Sakot sunku atspėt? Pasidarykit 3 scenarijus.
    6. Pridėkite marketingo planus, bendradarbiavimo galimybę, finansų planą. Nereikia eiti į visiškas smulkmenas, bet nors keletą eilučių apie tai reiktų paminėti.
    7. Rašykite lietuviškomis raidėmis. Kurie net nemoka be gramatinių klaidų parašyti plano – nemanau, kad sukels pasitikėjimą ir parduos savo idėją.
     
     
     
    p.s. nepriimkit asmeniškai, tai nėra skirta kažkuriam konkrečiam vartotojui :)
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...