vanhelll
-
Pranešimai
5 -
Užsiregistravo
-
Lankėsi
-
Atsiliepimai
0%
Reputacijos išklotinė
-
vanhelll sureagavo į rmss PUPP-2009(Pagrindinio Ugdymo Pasiekimų Patikrinimas)
Mokslo pasiekimai
1. Mokslo laimėjimai ir mūsų kasdienybė. Ką apie tai žinote ir manote?
2. Technologijų pasiekimų taikymas mokykloje. -"-
3. Mokslo laimėjimai ir moraliniai praradimai. -"-
4. Informacinių technologijų laimėjimai ir menas. -"-
5. Aukštesnė žmogaus pakoba - robotas. Ką apie tai manote
tikros
Aplinka
1.Virtualios aplinkos poveikis jaunam zmogui. ka apie tai zinote ir manote
2.Namu puosmena jos lankantys draugai ka apie tai manote
3.Jaunas zmogus teviyneje ir svetur
4.Mes perdaug stebime gamta ir per mazai gyvename su ja
5.Seimos atmosfera ir jaunas zmogus
Knyga ir mes
1.knyga ir mes knygos padeda pazinti pasauli ir save.
2. skaityt. 2008m. akcija "skaitymo metai" siulo keisti skaitymo nera ka manote?
3. knygu skaitytoju budu yra yvairiu .nuomone
4. koks turetu buti moderniosios bibl. vaidmuo
5. seimos vaidmuo formuojant vaiko sant. su knyga.
Kultura ir jaunimas
1. zmogus tuomet negali buti tikrai naudingas savo tevynei jiee yra isauge savo tautos kulturos pagristi arba paneigti (satrijos ragana) .
2 vykdomas projektas vilnius 2009 europos sostine kokia programa pasiulytumet jaunimui.
3. vietos kurioje gyvenate zymiausi kulturos obektai . kokia tautos istorijos patirti jie pasokoja jaunimui pagristi.
4. kokio kulturos tradicijos puoselejate seimoje .
5. jaunimo poziuris ivairias lietuviu kulturos fotmas ka manote ir zinote apie tai?
Negarantuoju, kad tikros, bet bent jau #egzaminai kanale taip raso.
-
vanhelll sureagavo į sobis PUPP-2009(Pagrindinio Ugdymo Pasiekimų Patikrinimas)
Lengvas 12 pasidarai 20x=25(x-12) x=60 zmoniu tada 20*60=1200 ir pasitikrinimui galima 1200/25=48 reiskia teisingai:D
-
-
vanhelll gavo reakciją nuo rmss PUPP-2009(Pagrindinio Ugdymo Pasiekimų Patikrinimas)
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
Įvardytos 2 knygų teminės grupės. 2
Įvardyta 1 teminė grupė 1
1. Apie kokias temines knygų grupes 2
pastraipoje kalba Albinas? Savais žodžiais
įvardykite dvi.
1. Istorinės tematikos knygos.
2. Kelionių knygos.
3. Knygos apie dabartinį gyvenimą.
4. Nuotykių knygos.
5. Mokslinės knygos. Neįvardyta arba atsakyta neteisingai. 0
Įvardyti 3 bruožai. 3
Įvardyti 2 bruožai 2
Įvardytas 1 bruožas. 1
2. Remdamiesi 3 ir 4 pastraipomis, įvardykite
tris Juozo bruožus, nulemtus knygų
skaitymo.
1. Jautrus, lengvai susigraudinantis.
2. Mėgstantis skaityti.
3. Smalsus / domisi praeitimi, istorija.
4. Romantiškas.
5. Turintis lakią vaizduotę.
Neatsakyta, atsakyta neteisingai. 0
3.1. Remdamiesi 5 pastraipa, nurodykite, kokiu Nurodo 1 bruožą. 1
bruožu perskaitytų knygų veikėjai labiausiai
žavi Albiną ir Juozą.
Žavisi drąsa, bebaimiškumu, šaunumu,
didvyriškumu, aukojimusi, ištverme.
Atsako neteisingai, neatsako. 0
Įvardyta meninė priemonė ir paaiškinta
jos prasmė. 2
Įvardyta meninė priemonė/ paaiškinta
jos prasmė. 1
3.2. Įvardykite paryškintą meninę priemonę iš 5
pastraipos ir savais žodžiais paaiškinkite jos
prasmę: „Nelaukti drąsos ir didybės šuorai
juos lankstė tarsi vėjas medžius.“
Metafora. Drąsos ir didingumo pavyzdžiai juos
jaudino, keitė ir brandino jų asmenybę, turtino
vidinį pasaulį, lavino vaizduotę, mokė vertinti kitą
žmogų, užjausti jį ir suprasti. Gali būti ir kitoks
logiškas paaiškinimas. Neatsakyta arba atsakyta neteisingai. 0
Teisingai aptartas vaikų santykis su
knyga apie Tarzaną. 1
4. Perskaitę 6 pastraipą, savais žodžiais
apibūdinkite vaikų santykį su knyga apie
Tarzaną.
Knygos apie Tarzaną juos traukia, jos yra
populiarios, saugomos, branginamos, skaitomos,
jomis ir jų veikėju beatodairiškai žavimasi, vaikai
Tarzaną pamėgdžioja.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
5. Kodėl paauglius taip žavėjo knygos apie
Tarzaną? Remdamiesi 7 ir 8 pastraipomis,
nurodykite 2 priežastis ir jas
argumentuokite cituodami.
Jie gyveno sunkiais laikais, todėl knygos sužadinta
vaizduotė padėjo pabėgti nuo realybės, skatino
ieškoti nuotykių / jie gyveno varganai, knygos
padėjo pabėgti nuo sunkios kasdienybės:
„Tarzanas – koks apskuręs, išgeltęs šios mokyklos
vaikas – sukaliodavosi kur prie „geros vietos“,
dairydamasis į aukštus klevus – į kurio čia viršūnę
liuoktelėti.“
Knyga baikštiems skaitytojams suteikdavo drąsos,
pasitikėjimo savimi: „Nieko jiems nėra negalima,
nepasiekiama, nors sutemus kitas bijo laukan nosies
iškišti.“ Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Tinkamai apibūdina ir paaiškina
mokytojo reakciją. 2
Tinkamai apibūdina/ tinkamai paaiškina. 1
6. Remdamiesi 8 pastraipa, apibūdinkite
mokytojo reakciją į vaikų dvasines
permainas. Paaiškinkite, kodėl mokytojas
būtent taip reaguoja.
Mokytojas stebisi vaikų permaina, jos bijo,
nesupranta, jai nepritaria, nes jis lavina mokinius, o
šie tarsi netobulėja. Jie lyg nusisuka nuo
civilizacijos (pamėgdžioja beždžiones).
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
Įvardija abu skaitytojų tipus. 2
Įvardija 1 kurį skaitytojų tipą. 1
7. Apie kokius du skaitytojų tipus
kalba H. Hesė 1 pastraipoje?
Apie grožinės literatūros skaitytojus. Apie mokslinės literatūros
skaitytojus.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Nusako du aspektus. 2
Nusako vieną aspektą. 1
8. Remdamiesi 2 pastraipos pirmu
sakiniu, nusakykite du veiksnius,
lemiančius žmogaus santykį su
knyga.
Skaitančiojo išmintis, laimė, sėkmingai susiklosčiusios
gyvenimo aplinkybės.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Atsakyta teisingai. Nurodyti 2
aspektai. 2
Atsakyta teisingai. Nurodytas 1
aspektas. 1
9. Savais žodžiais suformuluokite
mintį, apibrėžiančią, kas autoriui
yra gyvenimas.
Gyvenimas – tai praktinė ir dvasinė veikla.
Gyvenime svarbu puoselėti dvasią, bet nereikia užmiršti ir
praktinių rūpesčių. Svarbu, kad viena neužgožtų kito. Ar kita
logiška formuluotė, akcentuojanti gyvenimo dvasingumą ir
praktiškumą.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Įvardija 2 vertybes. 2
Įvardija 1 vertybę. 1
10. Remdamiesi 2 pastraipos
paskutiniu sakiniu, įvardykite dvi
vertybes, kurios svarbios šios esė
autoriui H. Hesei.
Gyvenimas su knygomis / laikas, praleistas su knygomis, –
vertybė.
Knygų pasaulio platybė (įvairovė) / knygų suteiktos galimybės
žmogui pažinti – vertybė. Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Bendrieji klausimai (tekstų lyginimas)
(4 taškai)*
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
11. H. Hesė teigia, kad knygų pasaulis
vis dėlto gali būti pavojingas.
Pagrįskite šį jo nuogąstavimą,
remdamiesi B. Radzevičiaus teksto
6–8 pastraipomis.
Kai kurie vaikai, perskaitę knygą apie Tarzaną, norėjo būti į jį
panašūs, pamėgdžiojo jį, netobulėjo dvasiškai, atitrūko nuo
realybės.
Atsakyta teisingai.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta.
1
0
Atsakyta teisingai. Atsakymas sieja
abu tekstus.
1
12. Suformuluokite mintį, kuri sietų ir
apibendrintų abu tekstus.
Knygos padeda pažinti pasaulį ir žmogų, lavina vaizduotę ir
intelektą, brandina asmenybę, atskleidžia pasaulio ir kultūros
įvairovę, padeda suvokti ir įvertinti skaitymo svarbą, padeda
apsispręsti.
Ar kokia kita logiška mintis. Atsakyta neteisingai. 0
13. Kokiais kalbėjimo būdais
požiūris į knygą ir skaitymą
atskleidžiamas B. Radzevičiaus ir
H. Hesė kalba 1 asmeniu (pasakoja pats), B. Radzevičius –
trečiuoju. (Vienas skirtumas)
H. Hesės tekstas pagrįstas samprotavimu, B. Radzevičiaus –
Atsakyta teisingai, įvardyti bent 2
skirtumai. 2
Teisingai įvardytas bent 1
skirtumas. 1
H. Hesės tekstuose? Palyginkite
tekstus, nurodydami du skirtumus.
pasakojimu. (Vienas skirtumas)
H. Hesė samprotavimą grindžia kultūros faktais, B. Radzevičius –
veikėjų istorijomis, jų išgyvenimais, potyriais. (Vienas skirtumas)
B. Radzevičiaus tekstas sukurtas meniniu stiliumi, o H. Hesės –
publicistiniu. (Vienas skirtumas)
B. Radzevičius rašo konkrečiai, o H. Hesė – abstrakčiai. (Vienas
skirtumas)
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Tolimos šalys!
Iš tolimųjų karalysčių vėjas vis tiek garsiau (-iai) beldžia į langą, retsykiais užstaugdamas išgąsdinto vaiko balsu. Gęsta, vėl žiebiasi svetimi žiburiai...
Gabija ryžtingai ima eiti gruodo keliu.
Krištolo medžiai džiūgauja, tiesia skaisčiajam mėnuliui šakas. Ji mato, kaip tiesiai į ją lekia iš kažin kur devyniaragių elnių banda. Gabija atsipeikėja
ties savo langu, padengtu ledo raštu. Bando įžiūrėti šalį, kurioje svečiavosi.
Tirpsta lange ledo šalis, žioruoja švieselės kaimynų languose.
Pagal G. Adomaitytę
VERTINIMAS
Klaidos 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ar daugiau
Taškai 7 6,5 6 5,5 5 4,5 4 3,5 3 2,5 2 1,5 1 0,5 0
Žodis
Kalbos dalis
(veiksmažodžio
forma)
Giminė Skaičius Linksnis Laikas Asmuo
jie įvard. vyr.g. dgs. vard. – –
krosnį daiktav. mot. g. vns. gal. – –
kartais priev. – – – – –
tarp priel. – – – – –
raustančių dalyv. mot.g. dgs. kilm. es.l. –
Su Vykintu mes drauge lankome krepšinio treniruotes, mus jungia (vieningi, vienodi) interesai, kartu dalyvavome (dvejose, dviejose) varžybose.
Vykintas nėra (pasikėlęs, pasipūtęs). Jis man padeda (baigti, baiginėti) namų darbus, o kartą paskolino (pakrovėją, įkroviklį). (Neužilgo, netrukus)
mūsų mokykloje vyks (daugiatautis, daugiatautinis) festivalis. Vykintas bus vertėjas, nes jis puikiai (žino, moka) anglų kalbą. Mano draugas greit (švęs,
atžymės) savo šešioliktąjį gimtadienį. Jau dabar imu (nervuotis, nervintis), ką jam padovanoti.
-
vanhelll gavo reakciją nuo rmss PUPP-2009(Pagrindinio Ugdymo Pasiekimų Patikrinimas)
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
Įvardytos 2 knygų teminės grupės. 2
Įvardyta 1 teminė grupė 1
1. Apie kokias temines knygų grupes 2
pastraipoje kalba Albinas? Savais žodžiais
įvardykite dvi.
1. Istorinės tematikos knygos.
2. Kelionių knygos.
3. Knygos apie dabartinį gyvenimą.
4. Nuotykių knygos.
5. Mokslinės knygos. Neįvardyta arba atsakyta neteisingai. 0
Įvardyti 3 bruožai. 3
Įvardyti 2 bruožai 2
Įvardytas 1 bruožas. 1
2. Remdamiesi 3 ir 4 pastraipomis, įvardykite
tris Juozo bruožus, nulemtus knygų
skaitymo.
1. Jautrus, lengvai susigraudinantis.
2. Mėgstantis skaityti.
3. Smalsus / domisi praeitimi, istorija.
4. Romantiškas.
5. Turintis lakią vaizduotę.
Neatsakyta, atsakyta neteisingai. 0
3.1. Remdamiesi 5 pastraipa, nurodykite, kokiu Nurodo 1 bruožą. 1
bruožu perskaitytų knygų veikėjai labiausiai
žavi Albiną ir Juozą.
Žavisi drąsa, bebaimiškumu, šaunumu,
didvyriškumu, aukojimusi, ištverme.
Atsako neteisingai, neatsako. 0
Įvardyta meninė priemonė ir paaiškinta
jos prasmė. 2
Įvardyta meninė priemonė/ paaiškinta
jos prasmė. 1
3.2. Įvardykite paryškintą meninę priemonę iš 5
pastraipos ir savais žodžiais paaiškinkite jos
prasmę: „Nelaukti drąsos ir didybės šuorai
juos lankstė tarsi vėjas medžius.“
Metafora. Drąsos ir didingumo pavyzdžiai juos
jaudino, keitė ir brandino jų asmenybę, turtino
vidinį pasaulį, lavino vaizduotę, mokė vertinti kitą
žmogų, užjausti jį ir suprasti. Gali būti ir kitoks
logiškas paaiškinimas. Neatsakyta arba atsakyta neteisingai. 0
Teisingai aptartas vaikų santykis su
knyga apie Tarzaną. 1
4. Perskaitę 6 pastraipą, savais žodžiais
apibūdinkite vaikų santykį su knyga apie
Tarzaną.
Knygos apie Tarzaną juos traukia, jos yra
populiarios, saugomos, branginamos, skaitomos,
jomis ir jų veikėju beatodairiškai žavimasi, vaikai
Tarzaną pamėgdžioja.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
5. Kodėl paauglius taip žavėjo knygos apie
Tarzaną? Remdamiesi 7 ir 8 pastraipomis,
nurodykite 2 priežastis ir jas
argumentuokite cituodami.
Jie gyveno sunkiais laikais, todėl knygos sužadinta
vaizduotė padėjo pabėgti nuo realybės, skatino
ieškoti nuotykių / jie gyveno varganai, knygos
padėjo pabėgti nuo sunkios kasdienybės:
„Tarzanas – koks apskuręs, išgeltęs šios mokyklos
vaikas – sukaliodavosi kur prie „geros vietos“,
dairydamasis į aukštus klevus – į kurio čia viršūnę
liuoktelėti.“
Knyga baikštiems skaitytojams suteikdavo drąsos,
pasitikėjimo savimi: „Nieko jiems nėra negalima,
nepasiekiama, nors sutemus kitas bijo laukan nosies
iškišti.“ Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Tinkamai apibūdina ir paaiškina
mokytojo reakciją. 2
Tinkamai apibūdina/ tinkamai paaiškina. 1
6. Remdamiesi 8 pastraipa, apibūdinkite
mokytojo reakciją į vaikų dvasines
permainas. Paaiškinkite, kodėl mokytojas
būtent taip reaguoja.
Mokytojas stebisi vaikų permaina, jos bijo,
nesupranta, jai nepritaria, nes jis lavina mokinius, o
šie tarsi netobulėja. Jie lyg nusisuka nuo
civilizacijos (pamėgdžioja beždžiones).
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
Įvardija abu skaitytojų tipus. 2
Įvardija 1 kurį skaitytojų tipą. 1
7. Apie kokius du skaitytojų tipus
kalba H. Hesė 1 pastraipoje?
Apie grožinės literatūros skaitytojus. Apie mokslinės literatūros
skaitytojus.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Nusako du aspektus. 2
Nusako vieną aspektą. 1
8. Remdamiesi 2 pastraipos pirmu
sakiniu, nusakykite du veiksnius,
lemiančius žmogaus santykį su
knyga.
Skaitančiojo išmintis, laimė, sėkmingai susiklosčiusios
gyvenimo aplinkybės.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Atsakyta teisingai. Nurodyti 2
aspektai. 2
Atsakyta teisingai. Nurodytas 1
aspektas. 1
9. Savais žodžiais suformuluokite
mintį, apibrėžiančią, kas autoriui
yra gyvenimas.
Gyvenimas – tai praktinė ir dvasinė veikla.
Gyvenime svarbu puoselėti dvasią, bet nereikia užmiršti ir
praktinių rūpesčių. Svarbu, kad viena neužgožtų kito. Ar kita
logiška formuluotė, akcentuojanti gyvenimo dvasingumą ir
praktiškumą.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Įvardija 2 vertybes. 2
Įvardija 1 vertybę. 1
10. Remdamiesi 2 pastraipos
paskutiniu sakiniu, įvardykite dvi
vertybes, kurios svarbios šios esė
autoriui H. Hesei.
Gyvenimas su knygomis / laikas, praleistas su knygomis, –
vertybė.
Knygų pasaulio platybė (įvairovė) / knygų suteiktos galimybės
žmogui pažinti – vertybė. Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Bendrieji klausimai (tekstų lyginimas)
(4 taškai)*
Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai
11. H. Hesė teigia, kad knygų pasaulis
vis dėlto gali būti pavojingas.
Pagrįskite šį jo nuogąstavimą,
remdamiesi B. Radzevičiaus teksto
6–8 pastraipomis.
Kai kurie vaikai, perskaitę knygą apie Tarzaną, norėjo būti į jį
panašūs, pamėgdžiojo jį, netobulėjo dvasiškai, atitrūko nuo
realybės.
Atsakyta teisingai.
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta.
1
0
Atsakyta teisingai. Atsakymas sieja
abu tekstus.
1
12. Suformuluokite mintį, kuri sietų ir
apibendrintų abu tekstus.
Knygos padeda pažinti pasaulį ir žmogų, lavina vaizduotę ir
intelektą, brandina asmenybę, atskleidžia pasaulio ir kultūros
įvairovę, padeda suvokti ir įvertinti skaitymo svarbą, padeda
apsispręsti.
Ar kokia kita logiška mintis. Atsakyta neteisingai. 0
13. Kokiais kalbėjimo būdais
požiūris į knygą ir skaitymą
atskleidžiamas B. Radzevičiaus ir
H. Hesė kalba 1 asmeniu (pasakoja pats), B. Radzevičius –
trečiuoju. (Vienas skirtumas)
H. Hesės tekstas pagrįstas samprotavimu, B. Radzevičiaus –
Atsakyta teisingai, įvardyti bent 2
skirtumai. 2
Teisingai įvardytas bent 1
skirtumas. 1
H. Hesės tekstuose? Palyginkite
tekstus, nurodydami du skirtumus.
pasakojimu. (Vienas skirtumas)
H. Hesė samprotavimą grindžia kultūros faktais, B. Radzevičius –
veikėjų istorijomis, jų išgyvenimais, potyriais. (Vienas skirtumas)
B. Radzevičiaus tekstas sukurtas meniniu stiliumi, o H. Hesės –
publicistiniu. (Vienas skirtumas)
B. Radzevičius rašo konkrečiai, o H. Hesė – abstrakčiai. (Vienas
skirtumas)
Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0
Tolimos šalys!
Iš tolimųjų karalysčių vėjas vis tiek garsiau (-iai) beldžia į langą, retsykiais užstaugdamas išgąsdinto vaiko balsu. Gęsta, vėl žiebiasi svetimi žiburiai...
Gabija ryžtingai ima eiti gruodo keliu.
Krištolo medžiai džiūgauja, tiesia skaisčiajam mėnuliui šakas. Ji mato, kaip tiesiai į ją lekia iš kažin kur devyniaragių elnių banda. Gabija atsipeikėja
ties savo langu, padengtu ledo raštu. Bando įžiūrėti šalį, kurioje svečiavosi.
Tirpsta lange ledo šalis, žioruoja švieselės kaimynų languose.
Pagal G. Adomaitytę
VERTINIMAS
Klaidos 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ar daugiau
Taškai 7 6,5 6 5,5 5 4,5 4 3,5 3 2,5 2 1,5 1 0,5 0
Žodis
Kalbos dalis
(veiksmažodžio
forma)
Giminė Skaičius Linksnis Laikas Asmuo
jie įvard. vyr.g. dgs. vard. – –
krosnį daiktav. mot. g. vns. gal. – –
kartais priev. – – – – –
tarp priel. – – – – –
raustančių dalyv. mot.g. dgs. kilm. es.l. –
Su Vykintu mes drauge lankome krepšinio treniruotes, mus jungia (vieningi, vienodi) interesai, kartu dalyvavome (dvejose, dviejose) varžybose.
Vykintas nėra (pasikėlęs, pasipūtęs). Jis man padeda (baigti, baiginėti) namų darbus, o kartą paskolino (pakrovėją, įkroviklį). (Neužilgo, netrukus)
mūsų mokykloje vyks (daugiatautis, daugiatautinis) festivalis. Vykintas bus vertėjas, nes jis puikiai (žino, moka) anglų kalbą. Mano draugas greit (švęs,
atžymės) savo šešioliktąjį gimtadienį. Jau dabar imu (nervuotis, nervintis), ką jam padovanoti.