Pereiti prie turinio

vanhelll

Nariai
  • Pranešimai

    5
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

vanhelll Pranešimai

  1. Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai

    Įvardytos 2 knygų teminės grupės. 2

    Įvardyta 1 teminė grupė 1

    1. Apie kokias temines knygų grupes 2

    pastraipoje kalba Albinas? Savais žodžiais

    įvardykite dvi.

    1. Istorinės tematikos knygos.

    2. Kelionių knygos.

    3. Knygos apie dabartinį gyvenimą.

    4. Nuotykių knygos.

    5. Mokslinės knygos. Neįvardyta arba atsakyta neteisingai. 0

    Įvardyti 3 bruožai. 3

    Įvardyti 2 bruožai 2

    Įvardytas 1 bruožas. 1

    2. Remdamiesi 3 ir 4 pastraipomis, įvardykite

    tris Juozo bruožus, nulemtus knygų

    skaitymo.

    1. Jautrus, lengvai susigraudinantis.

    2. Mėgstantis skaityti.

    3. Smalsus / domisi praeitimi, istorija.

    4. Romantiškas.

    5. Turintis lakią vaizduotę.

    Neatsakyta, atsakyta neteisingai. 0

    3.1. Remdamiesi 5 pastraipa, nurodykite, kokiu Nurodo 1 bruožą. 1

    bruožu perskaitytų knygų veikėjai labiausiai

    žavi Albiną ir Juozą.

    Žavisi drąsa, bebaimiškumu, šaunumu,

    didvyriškumu, aukojimusi, ištverme.

    Atsako neteisingai, neatsako. 0

    Įvardyta meninė priemonė ir paaiškinta

    jos prasmė. 2

    Įvardyta meninė priemonė/ paaiškinta

    jos prasmė. 1

    3.2. Įvardykite paryškintą meninę priemonę iš 5

    pastraipos ir savais žodžiais paaiškinkite jos

    prasmę: „Nelaukti drąsos ir didybės šuorai

    juos lankstė tarsi vėjas medžius.“

    Metafora. Drąsos ir didingumo pavyzdžiai juos

    jaudino, keitė ir brandino jų asmenybę, turtino

    vidinį pasaulį, lavino vaizduotę, mokė vertinti kitą

    žmogų, užjausti jį ir suprasti. Gali būti ir kitoks

    logiškas paaiškinimas. Neatsakyta arba atsakyta neteisingai. 0

    Teisingai aptartas vaikų santykis su

    knyga apie Tarzaną. 1

    4. Perskaitę 6 pastraipą, savais žodžiais

    apibūdinkite vaikų santykį su knyga apie

    Tarzaną.

    Knygos apie Tarzaną juos traukia, jos yra

    populiarios, saugomos, branginamos, skaitomos,

    jomis ir jų veikėju beatodairiškai žavimasi, vaikai

    Tarzaną pamėgdžioja.

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    5. Kodėl paauglius taip žavėjo knygos apie

    Tarzaną? Remdamiesi 7 ir 8 pastraipomis,

    nurodykite 2 priežastis ir jas

    argumentuokite cituodami.

    Jie gyveno sunkiais laikais, todėl knygos sužadinta

    vaizduotė padėjo pabėgti nuo realybės, skatino

    ieškoti nuotykių / jie gyveno varganai, knygos

    padėjo pabėgti nuo sunkios kasdienybės:

    „Tarzanas – koks apskuręs, išgeltęs šios mokyklos

    vaikas – sukaliodavosi kur prie „geros vietos“,

    dairydamasis į aukštus klevus – į kurio čia viršūnę

    liuoktelėti.“

    Knyga baikštiems skaitytojams suteikdavo drąsos,

    pasitikėjimo savimi: „Nieko jiems nėra negalima,

    nepasiekiama, nors sutemus kitas bijo laukan nosies

    iškišti.“ Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Tinkamai apibūdina ir paaiškina

    mokytojo reakciją. 2

    Tinkamai apibūdina/ tinkamai paaiškina. 1

    6. Remdamiesi 8 pastraipa, apibūdinkite

    mokytojo reakciją į vaikų dvasines

    permainas. Paaiškinkite, kodėl mokytojas

    būtent taip reaguoja.

    Mokytojas stebisi vaikų permaina, jos bijo,

    nesupranta, jai nepritaria, nes jis lavina mokinius, o

    šie tarsi netobulėja. Jie lyg nusisuka nuo

    civilizacijos (pamėgdžioja beždžiones).

    Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai

    Įvardija abu skaitytojų tipus. 2

    Įvardija 1 kurį skaitytojų tipą. 1

    7. Apie kokius du skaitytojų tipus

    kalba H. Hesė 1 pastraipoje?

    Apie grožinės literatūros skaitytojus. Apie mokslinės literatūros

    skaitytojus.

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Nusako du aspektus. 2

    Nusako vieną aspektą. 1

    8. Remdamiesi 2 pastraipos pirmu

    sakiniu, nusakykite du veiksnius,

    lemiančius žmogaus santykį su

    knyga.

    Skaitančiojo išmintis, laimė, sėkmingai susiklosčiusios

    gyvenimo aplinkybės.

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Atsakyta teisingai. Nurodyti 2

    aspektai. 2

    Atsakyta teisingai. Nurodytas 1

    aspektas. 1

    9. Savais žodžiais suformuluokite

    mintį, apibrėžiančią, kas autoriui

    yra gyvenimas.

    Gyvenimas – tai praktinė ir dvasinė veikla.

    Gyvenime svarbu puoselėti dvasią, bet nereikia užmiršti ir

    praktinių rūpesčių. Svarbu, kad viena neužgožtų kito. Ar kita

    logiška formuluotė, akcentuojanti gyvenimo dvasingumą ir

    praktiškumą.

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Įvardija 2 vertybes. 2

    Įvardija 1 vertybę. 1

    10. Remdamiesi 2 pastraipos

    paskutiniu sakiniu, įvardykite dvi

    vertybes, kurios svarbios šios esė

    autoriui H. Hesei.

    Gyvenimas su knygomis / laikas, praleistas su knygomis, –

    vertybė.

    Knygų pasaulio platybė (įvairovė) / knygų suteiktos galimybės

    žmogui pažinti – vertybė. Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Bendrieji klausimai (tekstų lyginimas)

    (4 taškai)*

    Nr. Klausimai Galimi atsakymai Vertinimo normos Taškai

    11. H. Hesė teigia, kad knygų pasaulis

    vis dėlto gali būti pavojingas.

    Pagrįskite šį jo nuogąstavimą,

    remdamiesi B. Radzevičiaus teksto

    6–8 pastraipomis.

    Kai kurie vaikai, perskaitę knygą apie Tarzaną, norėjo būti į jį

    panašūs, pamėgdžiojo jį, netobulėjo dvasiškai, atitrūko nuo

    realybės.

    Atsakyta teisingai.

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta.

    1

    0

    Atsakyta teisingai. Atsakymas sieja

    abu tekstus.

    1

    12. Suformuluokite mintį, kuri sietų ir

    apibendrintų abu tekstus.

    Knygos padeda pažinti pasaulį ir žmogų, lavina vaizduotę ir

    intelektą, brandina asmenybę, atskleidžia pasaulio ir kultūros

    įvairovę, padeda suvokti ir įvertinti skaitymo svarbą, padeda

    apsispręsti.

    Ar kokia kita logiška mintis. Atsakyta neteisingai. 0

    13. Kokiais kalbėjimo būdais

    požiūris į knygą ir skaitymą

    atskleidžiamas B. Radzevičiaus ir

    H. Hesė kalba 1 asmeniu (pasakoja pats), B. Radzevičius –

    trečiuoju. (Vienas skirtumas)

    H. Hesės tekstas pagrįstas samprotavimu, B. Radzevičiaus –

    Atsakyta teisingai, įvardyti bent 2

    skirtumai. 2

    Teisingai įvardytas bent 1

    skirtumas. 1

    H. Hesės tekstuose? Palyginkite

    tekstus, nurodydami du skirtumus.

    pasakojimu. (Vienas skirtumas)

    H. Hesė samprotavimą grindžia kultūros faktais, B. Radzevičius –

    veikėjų istorijomis, jų išgyvenimais, potyriais. (Vienas skirtumas)

    B. Radzevičiaus tekstas sukurtas meniniu stiliumi, o H. Hesės –

    publicistiniu. (Vienas skirtumas)

    B. Radzevičius rašo konkrečiai, o H. Hesė – abstrakčiai. (Vienas

    skirtumas)

    Atsakyta neteisingai. Neatsakyta. 0

    Tolimos šalys!

    Iš tolimųjų karalysčių vėjas vis tiek garsiau (-iai) beldžia į langą, retsykiais užstaugdamas išgąsdinto vaiko balsu. Gęsta, vėl žiebiasi svetimi žiburiai...

    Gabija ryžtingai ima eiti gruodo keliu.

    Krištolo medžiai džiūgauja, tiesia skaisčiajam mėnuliui šakas. Ji mato, kaip tiesiai į ją lekia iš kažin kur devyniaragių elnių banda. Gabija atsipeikėja

    ties savo langu, padengtu ledo raštu. Bando įžiūrėti šalį, kurioje svečiavosi.

    Tirpsta lange ledo šalis, žioruoja švieselės kaimynų languose.

    Pagal G. Adomaitytę

    VERTINIMAS

    Klaidos 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ar daugiau

    Taškai 7 6,5 6 5,5 5 4,5 4 3,5 3 2,5 2 1,5 1 0,5 0

    Žodis

    Kalbos dalis

    (veiksmažodžio

    forma)

    Giminė Skaičius Linksnis Laikas Asmuo

    jie įvard. vyr.g. dgs. vard. – –

    krosnį daiktav. mot. g. vns. gal. – –

    kartais priev. – – – – –

    tarp priel. – – – – –

    raustančių dalyv. mot.g. dgs. kilm. es.l. –

     

    Su Vykintu mes drauge lankome krepšinio treniruotes, mus jungia (vieningi, vienodi) interesai, kartu dalyvavome (dvejose, dviejose) varžybose.

    Vykintas nėra (pasikėlęs, pasipūtęs). Jis man padeda (baigti, baiginėti) namų darbus, o kartą paskolino (pakrovėją, įkroviklį). (Neužilgo, netrukus)

    mūsų mokykloje vyks (daugiatautis, daugiatautinis) festivalis. Vykintas bus vertėjas, nes jis puikiai (žino, moka) anglų kalbą. Mano draugas greit (švęs,

    atžymės) savo šešioliktąjį gimtadienį. Jau dabar imu (nervuotis, nervintis), ką jam padovanoti.

  2. Sveiki, na va siandien buvau pas Lietuviu mokytoja, tai pasake kiek gavau uz teksto suvokima ir uzduotis :).... siek tiek nustebau, surinkau 44 balus is 54. seip teksto suvokimo uzduotis buvo sunkios, bet isiskaicius galima normaliai atsakyt, o uzduotys buvo lengvos (na ne per lengviausios, bet nesunkiai iveikiamos). laukiam matematikos rytoj :)

    uz suvokima gavau 23/27 o uz uzduotis 21/ 27.. Rasiau rasini Zodis - nematoma galia :)

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...