Pereiti prie turinio

Mariuxz

Nariai
  • Pranešimai

    0
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Mariuxz sureagavo į Kernius Kur slypi interneto tinklalapio vertė?   
    Kur slypi interneto tinklapio vertė?
     
    Šaltinis: http://creativeweb.lt/
     
    Dabar, kai internetas vis labiau skverbiasi į kasdienę žmonių ir verslo veiklą, manau, interneto tinklapis yra pagrindinė rinkodaros priemonė siekiant sudominti, pritraukti ir išlaikyti pirkėjus. Ypač tai aktualu smulkiam verslui, kuriam kitos rinkodaros priemonės yra tiesiog per brangios arba netikslingos. Bėda ta, kad dauguma smulkių verslininkų nesupranta tinklapio vertės ir mieliau renkasi pigų, bet retai atnaujinamą ir jokios pridėtinės vertės lankytojui nesuteikiantį sprendimą. Interneto tinklapis dažniausiai yra laikomas išlaida ir stengiamasi kuo labiau ją mažinti. Tokios “strategijos” rezultatas - trumpas prekių ir paslaugų pristatymas bei kontaktinė informacija. Suradęs ieškomą informaciją, lankytojas iš karto palieka tokį tinklapį ir dažniausiai niekada nebegrįžta, nebent prireikia kontaktinės informacijos.
     
    Ko siekia lankytojas, atsivertęs tinklapį? Pirmiausia, tai kuo daugiau sužinoti apie jūsų veiklą - parduodamas prekes ir teikiamas paslaugas. Iš savo patirties galiu pasakyti, kad manęs netenkina standartinis bendro pobūdžio veiklos pristatymas ir atliekamų paslaugų sąrašo pateikimas. Kad galėčiau tinkamai palyginti skirtingus pasiūlymus, man reikia daug platesnės ir išsamesnės informacijos. Neradęs tai, ko ieškau, esu priverstas kreiptis pateiktais kontaktais arba palikti tinklapį ir informacijos ieškoti kitur. Spėkite, kam aš teikiu didesnį prioritetą? Taip, ieškau toliau.
     
    Kiek įmanoma susipažinęs su tinklapio savininko veikla, lankytojas toliau ieško papildomos kontekstinės informacijos. Tai visa tiesiogiai su verslo šaka susijusi informacija - vartojimo vadovai, patarimai, vertinimai, nuomonės, atsiliepimai ir t.t. Potencialus pirkėjas ieško kuo daugiau naujos ir jam naudingos informacijos. Tinkami parengta, ji sužadina lankytojo smalsumą ir poreikį nuolatos sekti naujausius informacijos papildymus (jeigu jam tai įdomu). Iš savo patirties žinau kaip svarbu yra nuolatos stengtis didinti lankytojų susidomėjimą, nes jis tiesiogiai lemia prekės ženklo žinomumą.
     
    Taigi, kur slypi tinklapio vertė? Atsakau vienareikšmiškai - tinklapio turinyje. Siekiant didinti vertę, būtina tenkinti pagrindinę sąlygą - tinklapio turinys turi būti nuolatos papildomas nauja, potencialiam pirkėjui aktualia informacija. Pagrindinis dėmesys turi būti skirtas turiniui, o ne įmantriam ar įspūdingam dizainui. Lankytojai vertina patogų, tvarkingą, akį traukiantį tinklapio dizainą, bet jis negali užgožti turinio. Kaip manote, kodėl informaciniai portalai surenka žymiai daugiau lankytojų? Todėl, kad jų turinys dažnai papildomas ir lankytojas kiekvieną kartą užėjęs gauna naujos informacijos.
     
    Čia kyla retorinis klausimas - kodėl jūsų tinklapio nepavertus nišiniu informaciniu portalu? Portalu, kurio informacija tiesiogiai (bet nebūtinai) susijusi su jūsų veiklos sritimi. Kas trukdo tinklapį paversti elektroniniu žurnalu? Į šį klausimą dažnai girdžiu atsakymą, kad trūksta pinigų ir laiko. Daugelio manymu, tik didelės organizacijos gali išlaidauti tokiems projektams. Va čia mes vėl grįžtame prie to, kad daugelis privačiai dirbančių specialistų tinklapį laiko išlaida, kuri beveik neatsiperka. Taip, tas gali būti tiesa, bet pakeitus požiūrį, viską galima apversti aukštyn kojom.
     
    Aš siūlau interneto tinklapį laikyti investicija, o ne išlaida. Investicija, kuri atsiperka per ilgą laiką, kaip patalpos, kompiuteriai ir pan. Investicija, kuriai reikia skirti laiko ir pastangų. Taip, kaip kompiuteris, stovintis be darbo, taip ir tinklapis be žmonių pastangų, yra beverčiai. Kaip ir kiekviena investicija, tinklapis turi formuoti teigiamą pinigų srautą ir atsipirkti per nustatytą laiką. To pasiekti reikalingas efektyvus tinklapio valdymas (kaip ir visur). Pakeitus požiūrį, bus lengviau nustatyti siekiamus rezultatus, o tai savo ruožtu, leis nesunkiai išmatuoti tinklapio nešamą naudą.
     
    Dabar atvirai savęs paklauskite, ar esate pasiruošę investuoti savo laiką, pastangas ir truputį pinigų, ir pritraukti daugiau nuolatinių tinklapio skaitytojų ir potencialių užsakovų?
  2. Patinka
    Mariuxz sureagavo į Creatium Efektyvaus tinklalapio dizaino kūrimo patarimai   
    Sveiki. Štai ir atėjo laikas ir man parašyt pirmąjį straipsnį. Šiame straipsnyje pasistengsiu glaustai, tačiau informatyviai pateikti keletą patarimų, kaip sukurti tikrai efektyvų ir lankytojui patrauklų tinklalapio dizainą.
     
    Pirmuoju punktu manau laisvai galima išstatyti dizaino spalvų derinimą. Spalvas suderinti yra privaloma, jeigu norit sukurti tikrai patrauklų dizainą. Tinklalapio dizainas jokiu būdu negali „rėžti" lankytojo akių. Dažniausiai ryškios spalvos pasirenkamos norint pabrėžti jaunatvišką stilių ir dažniausiai yra naudojamos radijų, muzikos, žaidimų portalams. Tačiau, jeigu jau pasirenkama naudoti ryškias spalvas, yra būtina atsižvelgti į tai, ar patogu lankytojui bus skaityti informaciją puslapyje, ar jis galės jame išbūti ilgiau, ar buvimas jame nevargins. Taip pat labai svarbu yra ir dizaino vientisumas.
     
    Antroje vietoje mano manymu turėtų būti šrifto parinkimas. Šis punktas gan stipriai susijęs su pirmuoju. Parenkant tinklalapio dizaino šriftą labai svarbu parinkti šriftą, kuris būtų taip pat (arba bent jau mažu skirtumu) matomas visose didžiausiose OS platformose ir taip pat būtų atvaizduojamas visose populiariausiose naršyklėse. Prie šių šriftų galima priskirti: Arial, Tahoma, Verdana, Times New Roman, Georgia, MS Serif ir kt. ne tokius populiarius šriftus (daugiau jų galima pamatyti čia (anglų k.)). Viename puslapyje rekomenduojama naudoti ne daugiau, negu 2 skirtingus šriftus. Pasirinkus tinkamą šriftą , taip pat labai svarbu yra parinkti ir tinkamą jo dydį. Dydis turi būt ne per mažas (mažesnį negu 12px dydžio šriftai gali būt sunkiai įskaitomi žmonėms su regos problemomis). Renkant dydį žinoma reikia atsižvelgti ir į šrifto stilių (kai kurie šriftai yra kitaip atvaizduojami, negu kiti, nors ir nustatytas vienodas dydis). Ko gero pati dažniausia dizainerių daroma klaida yra parinkta netinkama šrifto spalva. Tai gali nemažai įtakoti lankytojo sprendimą lankytis jūsų sukurtame portale, nes paprasčiausiai jis negalės patogiai skaityti jame pateiktos informacijos. Dažniausiai (ypač pirmame punkte išvardintuose ryškių spalvų dizainuose) yra nustatomas 10-11px dydžio baltos spalvos šriftas. Toks sprendimas vaizdine prasme atrodo tikrai gerai, tačiau nereikia pamiršti ir skaitymo patogumo. Naudojant tokius mažus šriftus tamsiame fone reikėtų rimtai pamąstyt apie tarpus tarp eilučių, arba net žodžių. Tai gali nemaža dalimi pakelt skaitymo patogumo lygį. Ta pati situacija ir su juodos spalvos šriftu baltame fone. Žinoma, jeigu yra naudojamas didesnio dydžio šriftas, skaitymo problemų nekyla, todėl nėra būtina didinti tarpus tarp eilučių arba žodžių.
     
    Renkant šriftą žinoma reikia atsižvelgti ir į bendrą vaizdą, kurio dydžiąją dalį sudaro būtent tekstai. Taigi, trumpai tariant, jūsų kuriamo dizaino tekstai turi būt lengvai skaitomi (ne tik puikiai matantiems žmonėms, tačiau turintiems ir regos problemų), atrodyti puikiai bendrame dizaino vaizde.
     
    Šioje vietoje drąsiai gali puikuotis tinklalapio dizaino išdėstymas. Išdėstymas turi būti parinktas taip, kad lankytojas lengvai ir patogiai surastų jam rūpimiausią informaciją. Taip pat dizainas neturi būti perkrautas, lankytojo dėmesys neturi būti blaškomas. Į išdėstymą be abejo yra įtraukiama ir reklamos vietų parinkimas. Reklama yra reklama ir jos tikslas yra pritraukti kuo daugiau potencialių klientų, vartotojų. Tačiau tinklalapio, kuriame yra reklama, lankytojas yra taip pat svarbus ir jo išlaikymas turėtų būti ne mažiau vertinamas, negu reklamos pritraukiami klientai. Reklamos plotai turi būti parinkti taip, kad tinklalapio lankytojas galėtų reklamos netrukdomas surasti jam reikiamos informacijos. Taip pat, norint išlaikyti atitinkamą tinklalapio dizainą, rekomenduojama prieš talpinant reklamą pasitarti su dizaineriu, kad jis galėtų patarti kokiose vietose toji reklama galėtų būti talpinama (jeigu toji vieta nėra iš anksto numatyta).
     
    Ketvirtoje vietoje paminėsiu jau sukurto tinklalapio dizaino dydį. Sakydamas dydį turiu omenyje ne plotį, arba aukštį, o svorį. Tai yra ypač aktualu lankytojams, kurie negali pasigirti ypač greitu internetu. Tinklalapio krovos laikui sumažinti yra nemažai būdų. Daugelis jų yra iš techninės tinklalapio pusės, tačiau aš trumpai paminėsiu būdus, kurie gali būt įgyvendinti kuriant dizainą, arba vėliau jį koduojant:
     
    be abejo visų pirma reikėtų gerai apmąstyti kur ir kokie elementai yra tikrai reikalingi. Dažniausiai nepatyrę dizaineriai „prigrunda" įvairiausių gražių elementų ir paveiksliukų, kurie nei padeda lankytojui, nei sukuria kažkokią malonią aplinką ir galų gale net nedera prie viso dizaino, bei jį apkrauna.
     
    dizaine naudojamų elementų išsaugojimas tinkamu tipu. Ko gero niekam ne paslaptis, kad dažniausiai tinklalapių dizainams kurti naudojame Adobe Photoshop programą. Ko gero visos naujesnės šios programos versijos turi galimybę išsaugoti paveikslėlius tinklalapiui, pavadintą „Save for web & devices...". Ši funkcija leidžia tuos pačius paveikslėlius išsaugot taip, kad jie užimtų kuo mažiau vietos (mažiau svertu). Ko gero dažniausiai visus paveikslėlius saugome .jpg, arba .png formatu. Tačiau tai yra tik iš dalies gerai. Saugant naują paveikslėlį reikėtų atsižvelgti į jo spalvų kiekį bei dydį. Mažesnius paveikslėlius yra rekomenduojama saugot .png, arba netgi .gif formatu. Taip galima gaut mažai sveriančius dizaino elementus neprarandant jų kokybės. Didesniems paveikslėliams, jeigu jie turi daugiau spalvų, rekomenduojama saugoti .jpg formatu (taip maksimaliai išsaugoma spalvų kokybė). Galbūt kai kurie iš jūsų naudojat ir kitas programas, skirtas kurti dizainams ir jose nėra tokios funkcijos. Tokiu atveju galite pasinaudoti puikiu interneto įrankiu, skirtu būtent paveikslėlių dydžių mažinimui.
     
    kur tik įmanoma, naudoti ne paveikslėlius, o CSS ir HTML pagalba sukurtus elementus. Tokie elementai neužima nė kiek vietos, todėl galima taip pat nemažai išlošti greičio. Įvairių elementų kūrimą ypač palengvina naujieji CSS 3.0 ir HTML5 standartai. Tačiau jie dar nėra oficialiai išleisti ir ne visos naršyklės juos palaiko. Todėl, deja, teks dar truputi to palaukti.
     
     
    [*]Ko gero paskutinis mano šiame straipsnyje (tačiau ne visame dizaino kūrime) punktas būtų dizaino suderinamumas su visomis populiariausiomis naršyklėmis. Šis punktas ko gero labiau tiktų koduotojams, tačiau ne paslaptis, kad dabar didžioji dalis dizainerių tuo pačiu koduoja savo, ar kitų dizainerių, atliktus darbus. Suderinamumo problema buvo jau ko gero nuo senų senovės (na, ne nuo Romos imperijos laikų, tačiau nuo internetinių puslapių ir naršyklių atsiradimo tai tikrai). Didžiausias šių laikų koduotojų (ir iš dalies pačių dizainerių) galvos skausmas yra dizaino atvaizdavimas Internet Explorer naršyklėje. Šios naršyklės pastoviai naudojamų versijų ko gero yra daugiau, negu kitų (tikrai nemaža dalis žmonių naudoja Internet Explorer 5-8 ir jau po truputi 9 versijas). Praktiškai visos šios naršyklės versijos dizainą ir visus jo elementus atvaizduoja skirtingai. Todėl koduojant (ir jį kuriant) reikia nemažai pasukti galvą, kad maksimaliai suderinti atvaizdavimą tarp visų naršyklių. Derinant atvaizdavimą reikia užtikrinti ne tik tai, kad lankytojas matys tą patį ką ir kiti, tačiau ir tai, kad lankytojas galės naudotis visomis pagrindinėmis tinklalapio funkcijomis. Tai ypač aktualu tinklalapiams, kurie naudoja naujausių technologijų skriptus, kurie suteikia tinklalapiui WEB 2.0 „išvaizdos". Ypač populiarėja tokių skriptų naudojimas navigacijos priemonėse. Būtent tam reikėtų skirti didžiausią dėmesį, nes ne visos naršyklės palaiko tokius standartus ir tai gali lankytojui sudaryti nemažai nepatogumų skaitant jūsų puslapį. Tai yra aktualu ir dizaineriui - kuriant dizainą būtina atsižvelgti į tai, kad lankytojas galės naudotis bent pagrindinėmis dizaino elementų funkcijomis.
     
    Štai ir išvardinau ko gero pagrindinius punktus į kuriuos manau tikrai būtų pravartu atsižvelgti kiekvienam pradedančiąjam, na ir pažengusiam, web dizaineriui.
     
    Taip pat šiame forume yra dar keletas labai gerų straipsnių:

    Kas yra geras svetainės dizainas? Spalvų marketingas (Prezentacija) Web dizaino kūrimas programuotojams
    Straipsnį parašė © Creatium - Edmundas Jankauskas 2010.
     
    Jeigu norite šį straipsnį patalpinti savo tinklalapyje, prieš tai suderinkite viską su manimi (mano kontaktus galite rasti mano profilyje). Naudojant (gavus mano sutikimą) šį straipsnį kitame puslapyje būtina nurodyti straipsnio autorių (mane).
  3. Patinka
    Mariuxz sureagavo į rufas Jūsų realizuotos idėjos   
    Na pabandykim. Gal ką paskatins darbuotis.
    Visą laiką mėgau internetinius krepšinio menedžerius. Viename netgi buvau moderatorius.. Deja visuose man kažko trūko arba kažkas nepatiko tad nutariau sukurti geresnį.
     
    Pati pradžia buvo net prieš 6 metus! Šis projektas tai netik pirmas mano kurtas žaidimas bet ir apskritai pirmas kurtas internetinis puslapis. Tiesa programavimo iki tol jau buvau matęs - JPM (Jaunųjų programuotojų mokykla), informatikos olimpiados ir panašiai.
    Apie internetinių puslapių kūrimą nežinojau nieko tad darbai judėjo labai iš lėto.
    Be to tai buvo pirmieji metai universitete.. Naujas miestas, nauji draugai, bendrabutis, mokslai... Visa tai tik dar labiau apsunkino darbus, kurie kartais sustodavo net ištisoms savaitėms.
     
    Praėjus maždaug pusmečiui turėjau mažytę žaidimo versiją ir žaidėm keletas draugų. Aš šiek tiek įgavau patirties apie internetinių puslapių kūrimą tad nusprendžiau susirasti darbą.
    Pirmas bandymas nusiųsti CV buvo sėkmingas. Iš karto patekau į vieną geriausių įmonių dirbančią su įvairiais stambiais projektais.
    Kadangi buvau dar tik antrame kurse grįžus iš darbo tekdavo studijuoti tai žaidimo kūrimas dar labiau sulėtėjo. Suspėti viską buvo labai sunku, tačiau žaidimo visiškai neapleidau - po truputį judėjo į priekį ir toliau.
     
    Vieną svarbiausių postūmių padarė dalyvavimas Bitės laboratorija konkurse. Ruošiantis šiam konkursui prie žaidimo kūrimo prisijungė dar vienas žmogus. Žaidimo kūrimas gerokai pagreitėjo. Atidarėme pirmąją atvirą versiją. Dalyvavimas konkurse buvo sėkmingas ir pelnėme perspektyviausio projekto nominaciją. Tapę vienais iš prizininkų daug bendravome su Ilja Laurs. Kartu su juo vykome į Londoną kur turėjome pietus Lietuvos ambasadoje bei susitikome su investuotojais (tais pačiais kurie investavo į GetJar, Facebook ir daug kitų stambių įmonių)
    Investuotojų nesudominam, bet patirtis buvo tikrai įdomi. O Ilja Laurs galėčiau įvardinti kaip vieną didžiausią įspūdį palikusių žmonių.
     
    Po konkurso žaidimo kūrimas šiek tiek pagreitėjo, tačiau tai vis tiek buvo užsiėmimas "po mokslų ir darbo". O pats darbas davė daug patirties ir mano kurtame žaidime pamačiau daugybę klaidų. Tad didesnę žaidimo dalį po truputį teko perdaryti iš naujo. Šiek tiek pareklamavus ir įdiegę mokamas paslaugas žaidimas pradėjo nebeiti į minusą. Tad praėjus lygiai metams darbą mečiau ir likau dirbti tik su žaidimu + studijos.
     
    Šis žaidimas taip pat tapo ir bakalauro darbu, o vėliau ir magistro. Apskritai tai gana daug modulių universitete vienaip ar kitaip susiedavau su žaidimu ir juos "prasmukdavau" su mažiau pastangų negu kiti kurso draugai, kurie darė viską nuo nulio.
     
    Šiuo metu projektas jau pilnai išlaiko vieną žmogų. Alga nėra labai didelė - sėdėdamas office samdomu programuotoju ko gero uždirbčiau daugiau, bet galimybė būti nepriklausomam turi savų privalumų.
    Prie žaidimo tobulinimo šiuo metu dirbam galima sakyti 1.5 žmogaus. T.y. aš dirbu visą darbo dieną, o kolega dirba laisvu laiku. Mūsų tikslas per ateinančius metus pasiekti jog žaidimas pilnai išlaikytų bent du žmones. Tikiu kad tai pavyks ;)
     
    Žaidimą galima rasti adresu www.bballzone.net
    Vienas iš prioritetinių darbų bus dizaino atnaujinimas, kurio eskizus jau turime labai ilgą laiką (konkursas vyko uzdarbis.lt) Tačiau niekaip nepavyksta rasti žmogaus kuris užtikrintai apsiimtų šį darbą ir užbaigti piešti kitus žaidimo langus..
     
    Nežinau ar tai verta "sėkmės istorijos", visgi milijonų nėra :) Tačiau iš esmės aš esu viskuo patenkintas ir tikiu kad ateityje žaidimas duos daug naudos. O jeigu ir neduos turiu daug kitų idėjų, o dabar dar ir žinių kaip jas reikia įgyvendinti.
  4. Patinka
    Mariuxz sureagavo į LeLeSiuSn Kaip jums šauna įdėjos?   
    Nors nerasytum tu durnu pranesimu tokiu, kad vien tiktai kad gautum "+" ir padidetu tavo reputacija. Neturi ka gero pasakyti, geriau patyleti. Ir nebandyti rinkti tuos "+" ;)
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...