Pereiti prie turinio

waltrux

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    0
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    waltrux sureagavo į cordozo PRIEŠ PRADEDANT VERSLĄ...   
    Ką gi - nemokama advokato konsultacija būsimiems verslininkams :))
     
    Jau yra sukurta ne viena tema apie tai, kokios idėjos yra geros ir kaip pradėti verslą, tik neradau informacijos, kad kas nors būtų paminėjęs vieną esminį momentą. Pabandysiu paaiškint trumpai, kas ir kaip.
     
    Temoje apie įmonės steigimą antru punktu yra nurodyta, kad 40 lt, kainuoja patikrinimas, ar nėra tokio pavadinimo duomenų bazėje. Šis patikrinimas - pinigų išmetimas į balą, nes tą patikrinimą nemokamai padaro pats Registrų centras - tiesiog Jums neleis registruoti įmonės pavadinimo, jei toks jau yra.
     
    OK, tarkim, Jūs pasirenkate pavadinimą, kurio dar nėra duomenų bazėje, jį Jums užregistruoja, kelis metus vystote savo verslą, ir apyvartos jau normalios, ir nemažai suinvestavote į reklamą... o tada gaunate pretenziją, kad Jūsų įmonės pavadinimas yra klaidinančiai panašus į ankstesnį prekių ženklą, kuris registruotas net ne Lietuvoje, o kur nors Ispanijoje ar JAV (esant tam tikrom aplinkybėm tie prekių ženklai pilnai galioja ir Lietuvoje). Pretenzijoje rašoma, kad arba Jūs susmokate po 10 % nuo paskutinių kelių metų apyvartos, arba Jus tiesiog paduos į teismą, kadangi kelis metus naudojotės pavadinimu, kuris panašus į tą nelemtą prekės ženklą, klaidinote vartotojus, bla bla bla.
     
    Aukščiau nurodytas scenarijus yra labai realus, nes (ypač Rusijoje) yra netgi tam konkrečiai steigiamos įmonės, kurios registruoja prekių ženklus, laukia, kol atsiras naujos įmonės panašiais pavadinimais, leidžia joms atsistoti ant kojų... o tada ir prasideda. Iš principo - domenų prekybos verslas jau yra atgyvenęs verslas. Būtent prekių ženklų registracija (paprastai - su tikslu vėliau arba tuos prekių ženklus parduoti arba užtampyti teismuose naivius verslininkus) dabar yra "ant bangos". Juolab, kad prekės ženklas kainuoja nuo 480 lt., galioja 10 metų. Vos ne domeno kaina, o gaunamos teisės - įgyjate vos ne absoliutų monopolį. Netgi prieš tuos pačius domenus :)
     
    Kaip to išvengti? Yra du būdai:
    1) kreipiatės pas advokatus (ir ne bet kokius, o tuos, kurie būten dirba (o ne tik savo svetainėje nurodę, kad "dirba") su prekių ženklais. Tai svarbu, nes su prekių ženklais yra daug niuansų, o Lietuvoje TIKRAI nusimanačių yra gal 20 žmonių). Advokatas Jums padarys tyrimą, ar pasirinktas įmonės pavadinimas nekonfliktuos su ankstesnėmis teisėmis, kurių pagrindu gali tekti ne tik pavadinimą pasikeisti, bet ir mokėti kompensacijas už padarytą žalą. Normalus tyrimas pas normalų advokatą kainuoja apie 800 Lt.;
    2) patys registruojate prekės ženklą, kuris yra toks pats kaip įmonės pavadinimas. Jei paaiškės, kad vistik užsirovėte ant prekės ženklo savininko, kuris sugalvojo pasipelnyti Jūsų sąskaita - turint prekių ženklą jam nereikės mokėti žalos atlyginimo, nes pagal teisės aktus žalai atsirasti yra būtinas elementas - NETEISĖTUMAS. O kol Jūs turite registruotą ir galiojantį prekės ženklą - įmonės pavadinimas yra naudojamas TEISĖTAI. Kitas momentas - jei paaiškėja, kad užsirovėt tikrai rimtai, ir pretenzija yra tikrai pagrįsta - Jūsų prekės ženklo registracijos panaikinimas užtruks kelis metus. Per tą laiką laisvai spėsti išsiparduoti pažymėtas prekės ženklu prekes, pasikeisti pavadinimą, pereiti ant kito prekės ženklo. Aišku, gal ir gaila bus pasikeisti pavadinimą, bet bent jau finansinių nuostolių neturėsit.
     
    Ir paskutinis svarbus dalykas - nebūkit naivūs, manydami, kad pavadinimas "gal praslys". Aš pats (tiek ir kiti teisininkai) kasdien žiūrim, kokios yra įsteigiamos naujos įmonės, kokie pavadinimai įtraukiami į laikinąjį registrą. Ir mes patys pranešam prekių ženklų savininkmas - "žiū, va tokia ir tokia nauja įmonė įsisteigė, galima ją paduot į teismą, kad pavadinimą pasikeistų". Tada pats prekės ženklo savininklas sprendžia - truktelti dabar, ar palaukti kelis metus, kai įmonė pinigų turės :).
     
    Na, nežinau, ar supratot iš mano rašinėlio esmę. Sudėtinga sutraukti į kelias pastraipas tai, apie ką seminaruose klientams kelias valandas skaitai :).
     
    Jei turit kokių nors klausimų - rašykit man į PM. Tiesa, esu parašęs kelis straipsnelius šia tema. Kam įdomu - irgi per PM.
     
    ****
     
    Ir dar šis tas prieš miegą. Dalai Lama yra pasakęs - "išmok taisykles, kad žinotum, kaip jas laužyti". Kas gi geriau išmano taisykles, jei ne teisininkai? Praeitą ketvirtadienį Lietuvoje buvo užregistruotas naujas prekės ženklas "DRĄSIUS" alui ir kitiems svaigiesiems gėrimams žymėti. Prekės ženklo savininkas - UAB "ETB LEGAL". Viskas iš pirmo žvilgsnio lyg ir normalu, bet pasižūrėkim, kuo gi užsiima UAB "ETB LEGAL" - ogi teisinių paslaugų įmonė. Negi teisinių paslaugų įmonė dabar staiga pradės gaminti alų?
     
    Manau, ne. Duodu galvą nukirsti, kad čia yra būtent tas atvejis, kai prekės ženklas buvo užregistruotas arba su tikslu jį parduoti tiems, kas už jį bragiai mokės arba palaukti, kol iš tiesų bus pradėtas gaminti alus "DRĄSIUS" arba atsidarys baras, restoranas, kavinė, viešbutis pavadinimu "DRĄSIUS" (šio prekės ženklo registracija pagal teismų praktiką leis uždrausti veikti tiems barams, kavinėms, restoranams, viešbučiams, moteliams ir pan.).
     
    Manyčiau, šis prekės ženklas su laiku atsipirks su kaupu :)
     
    Labos nakties.
  2. Patinka
    waltrux sureagavo į falco Kaip sukurti sėkmingą internetinį projektą Lietuvoje?   
    Kaip sukurti sėkmingą internetinį projektą Lietuvoje?
     
    Tai nėra kažkokiais tiksliais ir neginčijamais faktais paremtas straipsnis, o tiesiog mano asmeninė nuomonė.
     
    Visų pirma, reikia idėjos. Galima rinktis iš dviejų variantų - orginali mintis arba darbas toje nišoje, kur jau yra tiesioginių konkurentų. Jei pasirinkote antrąjį variantą iškarto iškelkite sau klausimą - kuo mano projektas bus geresnis ir labiau pritraukiantis lankytojus nei konkurentų projektai? Iškarto įspėju vengti šių sričių:
     
    Hostingai
    Pramogų portalai
    Failų dalinimosi sistemos (hubai, torrentai ir t.t.)
     
    Pirmųjų dviejų nerekomenduoju dėl masiškai perpildytos rinkos, todėl tik nedaugeliui pravyksta prasimušti šiose srityse, na, o trečiojo varianto nesiūlau dėl to, kad jau nuo pat projekto pradžios reikės didelių serverio resursų + gali atsirasti daug ''netikėtumų'' kurie nutrauks jūsų veiklą ir negausite pelno (hakeriai, valstybės institucijos ir panašūs veiksniai).
     
    Jeigu jau pasirinkote savo verslo kryptį, iškarto nuspręskite ar jums užteks lėšų idėjai įgyvendinti (nieko nėra blogiau, nei nepabaigtas projektas - jį bus netgi sunku parduoti ir beveik 100%, kad neatgausite pradinių investicijų), taip pat kaip ir kiekvienoje investicijoje apgalvokite - ar galite leisti prarasti šią pinigų suma, jei projektas būtų nesėkmingas? Viską apgalvojus galima aptarti pirmuosius svarbius dalykus:
     
    Domenas - tik .lt plėtinys, be jokių - , ar ilgų žodžių.
    Hostingas - serveryje stovinčiame Lietuvoje, pvz. Serveriai.lt ar domenas.net , tik nepirkite plano galvodami apie gilią ateitį, pradžioje rinkitės mimimaliausią planą, nes dar neaišku ar projektas bus sėkmingas.
    Bendra projekto komanda - nekvieskite į savo komandą visų iš eilės - programuotojo, dizainerio ir t.t. Jums svarbiausias - pelnas, o kiekvienas papildomas narys jį mažina ir atsiranda tarpusavio konfliktų galimybė, todėl patariu viską įgyvendinti vienam ir tiesiog pirkti atskiras paslaugas iš kitų asmenų, pvz. Dizainą puslapiui. Vis dėlto jei jūsų biudžetas apribotas, pirmenybę teikite programuotojui, nes tai vienos iš brangiausių paslaugų.
    Dizainas - atkreipkite dėmesį į praktiškumą, nes kartais įmantriausi dizainai būna labai problematiški vartotojui.
     
    Ko reikėtų vengti projektuose, kurie skirti LT rinkai:
    Internetinių bankų - egold, moneybookers ir t.t. , geriau rinktis paprastą apmokėjimą banko pavedimu, o šiuos būdus įvardyti netiesiogiai, kaip galima alternatyvą. (Čia aktualiausia internetinėms parduotuvėms).
    Forumų ir svečių knygų (čia turiu galvoje, kaip papildomą puslapio dalį) - geriau rinktis ''live help'' scriptus ar paprastą ''supportą'' el. Paštu.
    Apklausų - pvz. Ką galvojate apie šį mūsų puslapio pasikeitimą. (Iššimtis pramoginiai portalai).
    Reklamos mainų su kitais puslapiais - geriau projekto veiklos pradžioje neteršti savo puslapio reklama, nes tai tik įvaizdžio gadinimas.
     
    Ką patarčiau naudoti savo projekte:
     
    Naujienų skiltis - paprastai naudinga funkcija, ypač jei puslapis yra dažnai atnaujinamas, taip pat galima imituoti aktyvią puslapio veiklą smulkiais pakeitimais ar kitomis naujienomis.
    Atsiliepimus - jeigu teikiate kažkokias paslaugas ar pardavinėjate prekes. Patartina prie atsiliepimo paminėti datą.
    Išsamius kontaktinius duomenis - žinoma, tai netinka pramoginiams portalams, tačiau el. Parduotuvėje vien el. Pašto adresas nesuteiks solidumo.
     
    Naudingos reklamos sistemos:
    Skelbiu.lt - bene pigiausia reklama, kokią įmanoma rasti su tokiu aktyvumu.
    Google Adsense - efektyvi reklama, tačiau salyginai brangi.
     
    Dėl ko projektas dažniausiai būna nesėkmingas:
     
    Perdėtų vilčių į savo idėją - psichologinis faktorius, kurį sunku kaip nors apriboti, tiesiog dažniausiai, jei tau pačiam patinka tavo idėja, pradedi nematyti jo minusų.
    Prastos rinkos analizės - dažniausiai tai būna nepastebėti konkurentai arba neįsigilinimas į klausimą: kuo mano tinklapis sudomins lankytoją?
    Nesutarimų su savo projekto komanda - tipinis variantas yra idėjų išsiskyrimas ir tada tinkapį galima ''laidoti'', nes nebeišeina jo plėtoti.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...