Pereiti prie turinio

cordozo

Nariai
  • Pranešimai

    54
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

cordozo Pranešimai

  1. Sveiki, gal kas galėtų atsakyti ir į mano klausimą. Tarkim jeigu aš noriu paimti tarkim kokio vaisiaus pavadinimą kaip prekės ženklą ir to vaisiaus pavadinimas lotyniškai turi dvi raides einančias iš eilės, pavyzdžiui "cukkinija" (pavyzdys tik), o lietuviška versija to žodžio turi visų raidžių po vieną, tarkim "cukinija". Ir tas pirmas su dviem raidėm jau užregistruotas kaip prekės ženklas Lietuvoje, o antras laisvas. Kaip manot, ar galiu imti ta normalų lietuvišką žodį ir registruoti kaip prekės ženklą, ar tipo jau skirsimės tik viena raide ir blogai tai?

     

    Beje jie vykdo ta pačią veiklą tik kitam mieste.

     

    Registruoti visada galite, nes anktesnio prekių ženklo savininkas nebūtinai imsis prieš Jūsų ženklą kokių nors priemonių . Nors jei imsis - greičiausiai laimės, nes žymenys panašūs vizualiai, fonetiškai ir pagal prasmę (lotynų k. pagal teismų išaišikinimus (buvo toks ginčas dėl ženklo "REX") - suprantama Lietuvoje). Pagal ES Teisingumo teismo išaiškinimus - vartotojai didžiausią dėmesį kreipia į prekių ženklo pradžią ir pabaigą, o mažiausią - į vidurį. Jūsų pavyzdyje būtent tos papildomos raidės ir yra viduryje. Būtų dar šansų, jei pridėjus papildomų raidžių taip būtų sudarytas dirbtinis žodis (t.y., nereiškiantis žodžio "cukinija" vertimo į kitą kalbą), papildomos raidės būtų žodžio pradžioje ar pabaigoje. Padėtų papildomo žodžio naudojimas ar grafinis ženklo išpildymas (berods, buvo ginčas tarp ženklų ARSENALAS ir GRINDŲ ARSENALAS). VPB pripažino, kad nepanašūs šie ženklai (dėl aukščiau nurodytų priežasčių).

  2. Tik keista, kad patentų biuras leido registruoti bendrinį lietuvių kalbos žodį kaip prekinį ženklą - šiaip tai yra draudžiama... Kitas reikalas jei registruojate kelių lietuviškų žodžių derinį, pvz. ne "agurkas", o "agurkų rojus" tada jokių problemų.

     

    Nedraudžiama registruoti bendrinių lietuvių kalbos žodžių kaip prekių ženklų. Yra labai daug prekių ženklų, sudarytų vien tik iš vieno bendrinio žodžio. Jei reikės pavyzdžių - galėsiu nurodyt nesunkiai. Va kas neleidžiama - tai registruoti prekių ženklą, kuris yra sudaryta tik iš žodžio, nurodančio būtent tas prekes/ paslaugas, kurioms jis yra registruojamas. Tai yra skirtingi dalykai.

  3. Jei trumpai: sulaukit, kol ženklas bus registruotas ir publikuotas oficialiame VPB biuletenyje (kažkur tai per 12 mėn. nuo paraiškos padavimo datos) - nuo šios datos per 3 mėnesius galite ženklą užprotestuoti šiuo pagrindu:

     

    7 straipsnis. Kiti ženklo registracijos pripažinimo negaliojančia pagrindai

    <...>

    3. Ženklo registracija gali būti pripažinta negaliojančia, jeigu paaiškėja, kad pareiškėjas padavė paraišką įregistruoti ženklą turėdamas nesąžiningų ketinimų.

     

    Protestas kainuos 320 lt.

     

    Yra ir kitų galimybių, bet kol kas per mažai informacijos pateikta.

  4. Pačiam paraiškas ruošt - tai tas pats, kas pačiam apsikirpti. Manot, teismai veltui intelektinę nuosavybę vadina sudėtinga teisės sfera? O Vilniaus apygardos teismas (o ne šiaip bet kuris apylinkės teismas kaip paprastai) yra paskirtas nagrinėti ginčus dėl IP? Gi yra apie 50 dar dirbančių patentinių patikėtinių - negi sunku pasiskambint kuriam ir pasikonsultuot? Kai kurie net ir honoraro jokio neima už telefonines konsultacijas. Skelbimą pasikabint savivaldybė su bet kokia paraiška gal ir leis. Bet gali būti, kad tik tiek ta registracija ir bus verta (kai už tuos pačius pinigus galima ne šiaip registraciją gaut, o gerą investiciją ir išimtines teises įsigyt).

     

    Beje, paraišką padavus - dar nereiškia, kad VPB ją priėmė. Pirmo Jūsų posto laikas - 2013-07-09. Duomenų bazėj naujausias prekių ženklas su žodžiu BISTRO pareikštas registruoti dar praeitais metais - 2012-10-24, t.y. Jūsų ženklo duomenų bazėj kažkodėl nėra. Kai VPB priima paraišką - ženklas duomenų bazėj atsiranda per mėnesį. Nemažai laiko nuo liepos praėjo - aš pasiskambinčiau ir pasiklausčiau, kodėl ženklo dar nėra įvesta duomenų bazėn.

  5. Sveiki,

    kaip padaryti, kad tinklalapio turinys (meniu viršuje, šonuose ir t.t.) išliktų visada tas pats, nepriklausomai nuo naršymo PHP forume (pasileidžia per "Diskusijos") ? Pavyzdys www.antraspasaulinis.net - meniu ir kitas turinys nesikeičia, nepriklausomai nuo to, kur forume esi.

     

    Ačiū už protingus atsakymus

  6. Sveiki,

     

    gal kam bus aktualu - šiemet vėl darome akciją:

    Iki 2012-01-01 konsultacijos intelektinės nuosavybės registravimo klausimais bei registracija be mūsų honoraro.

     

    Pasiūlymas galioja:

    1) UAB bei IĮ, įsteigtoms prieš 12 mėn. ir mažiau;

    2) ne pelno siekiančioms įmonėms ir organizacijoms;

    3) studentams.

  7. Turiu šiokį tokį neaiškumą. Tarkim, yra koks nors lietuvių sukurtas nemokamų žaidimų projektas, pavyzdžiui, www.nemokami-zaidimai.lt, ir tokio pačio pobūdžio užsieniečių sukurtas projektas, pavyzdžiui, www.free-games.com. Abu domenai reiškia vieną ir tą patį, tačiau parašyti skirtingomis kalbomis. Tad klausimas būtų toks: ar gali šių projektų savininkai kaip nors dėl to "susipjauti"? Ar tiesiog lietuviai susidurtų su tam tikrais kėblumais, jeigu sugalvotų savo projektą padaryt tarptautinį ir norėtų visiem suprantamos ir aiškios angliškos pavadinimo versijos (nes koks anglas lietuviškai ne tik, kad nesupras, bet ir nemokės nei ištart, nei nežiūrėdamas parašyt), kadangi toks domenas paprasčiausiai jau būtų užimtas?

     

    Kas keistųsi, jeigu kalbėtume ne apie domenus, o apie prekės ženklus?

     

    Geras klausimas. Iš principo, "susipjauti" gali. Tačiau pagal paskutinę praktiką, jei vienas žymuo užrašytas lietuvių kalba, o kitas - pvz., anglų - tokie žymenys yra nepanašūs. Galite pasižiūrėti VPB Apeliacinio skyriaus sprendimus "AČIŪ" v. "Thanks.lt" (pripažinta, kad Thanks.lt yra nepanašus į MAXIMA ženklą AČIŪ) bei "HEALTHY CHOISE" v. "SVEIKAS PASIRINKIMAS" (pripažinta, kad UAB "Palink" ženklaas SVEIKAS PASIRINKIMAS yra nepanašus į HEALTHY CHOISE). Nors kita vertus A. Spelingas privertė su savo "LOVE BOAT" ženklu vienus lietuvius susiaurinti prekės ženklo "MEILĖS LAIVAS" paslaugų sąrašą.

  8. Ir dar naujienų šiauliečiams. Įvykusiame seminare dalyvavo "Šiaulių krašto" atstovė. Dienraštis tik ką užsakė seminaro pakartojimą Lietuvos marketingo asociacijos vardu (www.marketingas.org). Deriname lapkričio mėnesiui. Planuojama auditorija 20-30 žmonių iš verslo sektoriaus. Gera proga sužinoti naudingos informacijos + užmegsti naujų pažinčių su Šiaulių krašto verslininkais.

  9. Seminaras Šiauliuose įvyko. Dėkoju dalyvavusiems ir šio forumo nariams.

     

    Sekantis seminaras bus spalio 11, Klaipėdoje.

     

    Seminaro metu sužinosite kaip gauti papildomų pajamų iš prekių ženklo, kaip apsisaugoti nuo nesąžiningai konkuruojančių asmenų, kaip apsaugoti savo verslo reputaciją ir žinomumą nuo bankroto naudojant prekių ženklus, kaip užkirsti kelią vartotojų klaidinimui, bus aptarti kiti aktualūs konkurencijos ir intelektinės nuosavybės klausimai.

     

    Lapkričio mėn. (tiksli data dar nenustatyta) - bus kartojimas Kaune.

     

    Seminaras bus nemokamas, bet būtina išankstinė registracija.

  10. Lyg ir aiškiai viską parašiau, bet kažkaip nepraeina - nors tu ką :) Gal vakaras, gal vasara, gal dar kas nors :). Reziumuoju:

     

    1) byloje buvo mažiausiai du pagrindai: Reglamentas (reikia įrodyti nesąžiningumą - taigi aiškiai parašiau) ir LR PŽĮ 38.1.2 (čia jokio nesąžiningumo įrodyti nereikia); abu pagrindai yra VISIŠKAI atskiri ir niekaip nesusiję vienas su kitu;

    2) byla buvo tenkinta ABIEM pagrindais, t.y. net jei nesąžiningumas ir nebūtų įrodytas - vien dėl klaidinimo buvimo pagal LR PŽĮ 38.1.2 ieškinys būtų tenkintas.

    3) iš to seka teisinė taisyklė: jei turi prekės ženklą, ir kažkas pradeda naudoti panašų žymenį (prekės ženklas, domeno vardas, įmonės pavadinimas) dėl ko kyla vartotojų klaidinimo rizika (net nereikia įrodyti, kad klaidinimas realiai buvo)- bet kurį iš šių objektų galima naikinti, reikalauti žalos atlyginimo, imtis kitokių veiksmų - nes yra ankstesnio prekės ženklo monopolis. Iš to seka išvada: nesąžiningumo tam, kad laimėti nereikia (būtent tą heksagonas teigia. Ir aš atsakingai sakau - tai yra nesąmonė). Jei nesąžiningumas bus - ok, lengviau laimėti bus, Bet jei bus tik klaidinimas (kad ir sąžiningas) - vien to pakaks.

     

    Tikrai sprendime nėra nė žodžio apie nesąžiningumą? O kas čia:

     

     

    Lyg ir lietuviškai parašiau - kur STRAIPSNYJE, kurį teismas pritaikė, yra bent žodis dėl nesąžiningumo? Ir net pritaikyto straipsnio citatą įdėjau :) :) Nejau taip sunku suprasti? :) :)

     

    Tai aišku, kad teismas apie nesąžiningumą pasisakė - bet kalbėdamas jau visai apie kitą bylos pagrindą - Reglamentą :) Vienu žodžiu, tokie žmonės man kelia nuotaiką :) :)

  11. Ir dar pabaigai - prisiminkim pradinius "heksagonas" teiginius:

     

    Esminis dalykas - registravęs prekės ženklą monopolio neįgyji. Tai automatiškai nesuteikia teisės nei į domeną, nei į įmonės vardą. Ir, jei nori atimti, tai reikia įrodyti dabartinio turėtojo nesąžiningumą. Ir jei jis, iš tikrųjų, elgėsi sąžiningai ir turi teisėtą interesą į tą žodį, tai niekas neatims.

     

     

    Dar po kiek laiko...

     

    Prirašei daug, bet praktiškai nieko į temą - vien kabinėjimasis prie žodžių. Galėčiau atsakyti į kiekvieną punktą, parodyti kur VPB nusprendė ... O klausimas tai buvo apie tariamą prekės ženklo viršenybę ir monopolį prieš domenus ir įmonių vardus. Va kur esmė, ir mano pagrindinė mintis buvo, kad jokio monopolio neįgyji. O kokius pavyzdžius tu pateikei?

     

     

    O tada, kai pateikiu konkrečius pavyzdžius -

     

    Bet visi tokie pavyzdžiai visai nė prie ko, jei turim situaciją, kai ginče net nefigūruoja prekės ženklas, pavyzdžiui laimėk prieš įmonę, kuri vadinasi Švyturys ir užsiima švyturių priežiūra, arba prieš domeną, kuriame švyturių nuotraukos ir aprašymai. Va apie ką aš kalbu, o tu vis papili krūvą teksto, kur nė žodžio į temą.

     

     

    :) Oho - kalbėjom apie prekių ženklus ir jų monopolį, ir staiga paaiškėjo, kad kalbėjom visai ne apie prekių ženklus ir ne apie monopolį :) Žodžiu, pasiūlymas toks - jei jau manote, kad esate žinovas ir dalinatės čia savo išmintimi - visų pirma reikėtų apsispręsti, kokios gi pats nuomonės laikotės.

  12.  

    Tu vėl tą patį. Pirmas žingsnis tada, kai visas ginčas būna dėl prekės ženklo. T.y. įmonė registravo prekės ženklą, taip pat ir domeną, kur tomis prekėmis prekiauja, ir pačią įmonė taip pat pavadino. Bet visi tokie pavyzdžiai visai nė prie ko, jei turim situaciją, kai ginče net nefigūruoja prekės ženklas, pavyzdžiui laimėk prieš įmonę, kuri vadinasi Švyturys ir užsiima švyturių priežiūra, arba prieš domeną, kuriame švyturių nuotraukos ir aprašymai. Va apie ką aš kalbu, o tu vis papili krūvą teksto, kur nė žodžio į temą.

     

    Beje dėl pagrindų, tai va čia jau tu klaidini arba pats nelabai supranti. Klaidinančio panašumo užtenka, kad panaikinti prekės ženklą. O domenui reikia abiejų salygų - ir klaidinančio panašumo ir nesąžiningumo. Žiūrėk EB reglamento 874/2004 21 str., kuriuo visos tos bylos ir remiasi. Ir teismai nustato tuos abu dalykus - pirmiausia, kad klaidinančiai panašus, ir antra, kad neturėjo teisėto intereso arba veikė nesąžiningai, tik tada naikinamas. Aišku, tam tikrais atvejais, kai domenas labai specifinis, tai tam nesąžiningumui nustatyti užtenka vieno sakinio - kad domenas niekam kitam negali būti naudojamas, kaip tik prekės ženklui, todėl vien jau jo registravimas laikomas nesąžiningumu, bet vistiek visada būna abu pagrindai, vien panašumo neužtenka.

     

    Matau, kol pirštu neparodysiu - kai kam taip ir nedaeis. Skaitom žemiau:

     

    "Civilinė byla Nr. 2A-380/2010

    Procesinio sprendimo kategorija 88. (S)

    LIETUVOS APELIACINIS TEISMAS

    N U T A R T I S

    LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU

    2010 m. balandžio 30 d.

    Vilnius

     

    <...>

     

    Vilniaus apygardos teismas 2009 m. spalio 14 d. sprendimu bylą, dalyje dėl reikalavimų įpareigoti VšĮ „Pifas.lt“ pakeisti pavadinimą bei uždrausti atsakovams VšĮ „Pifas.lt“ ir VšĮ „Lesė“ bet kokia forma savo veikloje naudoti žodį „Pifas“ nutraukė (bylos nagrinėjimo metu VšĮ „Pifas.lt“ pavadinimas pakeistas į VšĮ „SOS gyvūnai“, todėl ieškovas nuo šios reikalavimų dalies atsisakė). Likusioje dalyje ieškinį teismas patenkino – uždraudė atsakovams VšĮ „Pifas.lt“, I. M. ir A. M. naudoti interneto adresų srities simbolinį pavadinimą www.pifas.lt, įpareigojo panaikinti internetinio adreso www.pifas.ltregistraciją. Uždraudė atsakovui VšĮ „Lesė“ naudoti internetinį adresą www.pifo.lt bei įpareigojo panaikinti šio adreso registraciją. Paskirstė bylinėjimosi išlaidas.

     

    <...>

     

    Atsakovai I. M., A. M. ir VšĮ „SOS gyvūnai“ (ankstesnis pavadinimas – VšĮ „Pifas.lt) padavė apeliacinį skundą. Prašo Vilniaus apygardos teismo 2009 m. spalio 14 d. sprendimą panaikinti ir priimti naują sprendimą - ieškinį atmesti.

     

    <...>

     

    Apeliacinio teismo argumentai:

     

    Prekių ženklų įstatymo 38 straipsnio 1 dalies 2 punktas reglamentuoja įregistruoto prekių ženklo savininko išimtinę teisę uždrausti kitiems asmenims be jo sutikimo komercinėje veikloje naudoti bet kokį žymenį, kuris yra tapatus įregistruotam ženklui tapačioms ar panašioms prekėms ir (ar) paslaugoms ar klaidinamai į jį panašus ir dėl to yra galimybė suklaidinti visuomenę, įskaitant ir klaidinamą asocijavimą su įregistruotu prekės ženklu. Ginčo domeną www.pifas.ltsudarantis žodis „ pifas“ atitinka ieškovo įregistruoto prekių ženklo „Pifas GYVŪNŲ GLOBOS TARNYBA“ pirmąjį, simbolinį ir svarbiausią elementą. Todėl šiuo atveju ieškovas turi teisę reikalauti uždrausti naudoti žymenį (domeną), kuris yra klaidinamai panašus į jo įregistruotą prekės ženklą (PŽĮ 38 str. 1 d.)

    <...>

     

    n u t a r i a:

    Vilniaus apygardos teismo 2009 m. spalio 14 d. sprendimą palikti nepakeistą.

    Ieškovui VšĮ „ Gyvūnų globos tarnyba Pifas“ iš atsakovų I. M., A. M. ir VšĮ „SOS gyvūnai“ solidariai priteisti 1 000 Lt ( vieną tūkstantį litų) bylinėjimosi apeliacinės instancijos teisme išlaidų.

     

    Teisėjai

    Danutė Gasiūnienė

    Danutė Milašienė

    Egidijus Žironas

     

     

    Kaip ir sakiau - Reglamentas 874/2004 - tai atskiras pagrindas. Jis buvo naudojamas ir aukščiau nurodytoje byloje. Bet jis naudojamas daugiausia apsidraudimui - jei kartais kiti argumentai nepraeitų. Tiesa, kad Reglamento taikymui reikia nesąžiningumo. Bet aukščiau pateikiu konkrečią bylą - ją tenkino vien pagal Prekių ženklų įstatymo 38 str. 1 d. 2 punktą. Šis punktas iš viso nesusijęs su jokiu nesąžiningumu. Ir vien šio punkto užtenka, kad domeno vardą teismas atimtų

     

    Beje - atkreipkite dėmesį į pirmą pastraipą - kaip manot, kodėl atsakovai staiga pasikeitė įmonės pavadinimą, aa? :). Apie tai ir kalbu - prekės ženklas gali suiteikti monopolį ir prieš domenų vardus, ir pprieš įmonių pavadinimus. Nesąžiningumas - ne prie ko. jei jis yra - labai gerai, bus papildomas pagrindas bylai. bet jei jo nėra - užteks ir klaidinimo.

     

    Kadangi kolega vis dar linkęs ginčytis, įdedu ir minėtą straipsnį:

    "38 straipsnis. Ženklo savininko teisės

     

    1. Įregistruoto ženklo savininkas turi išimtinę teisę uždrausti kitiems asmenims be jo sutikimo komercinėje veikloje naudoti bet kokį žymenį, kuris yra:

     

    <...>

    2) tapatus įregistruotam ženklui tapačioms ar panašioms prekėms ir (ar) paslaugoms ar klaidinamai į jį panašus ir dėl to yra galimybė suklaidinti visuomenę, įskaitant ir klaidinamą asocijavimą su įregistruotu ženklu;"

     

    Norit dar savo tiesas įrodinėti - prašom atsakyti - KUR NURODYTAME STRAIPSNYJE, KURIUO REMIANTIS BYLA BUVO LAIMĖTA, YRA BENT ŽODIS APIE NESĄŽININGUMĄ?

  13. Prirašei daug, bet praktiškai nieko į temą - vien kabinėjimasis prie žodžių. Galėčiau atsakyti į kiekvieną punktą, parodyti kur VPB nusprendė, kad vartotojai nesupranta anglų kalbos ir t.t. Bet ne čia esmė - čia jau prasidėtų būtent prekių ženklų ginčų subtilybės.

     

    O klausimas tai buvo apie tariamą prekės ženklo viršenybę ir monopolį prieš domenus ir įmonių vardus. Va kur esmė, ir mano pagrindinė mintis buvo, kad jokio monopolio neįgyji. O kokius pavyzdžius tu pateikei? - ginčų tarp prekių ženklų. Vienintelis tinkantis pavyzdys - svyturys.lt kaip tik parodo, ką aš sakiau. Panaikino, bet dėl ko - argumentai kokie? Dėl nesąžiningumo, nes pats pasiūlė pirkti. Ir neatidavė prekės ženklo turėjimui, o būtent panaikino. Va kas nors kitas galėjo užregistruoti, pakurti puslapį apie švyturius - ir sau turėtų.

     

    Taip kad žinios apie prekių ženklus ir ginčus tarp prekių ženklų yra vienas dalykas - o ginčai domenas vs. prekės ženklas yra kitas dalykas ir ten esmė būtent bendrinis žodis ir sąžiningumas.

     

    Kolega, prekių ženklų sprendimai ne veltui buvo pateikti, nes tai yra pirminis žingsnis. Jei aš turiu prekės ženklą, domeno vardą ir įmonės pavadinimą, o mano prekės ženklas panaikinamas - manot, sugebėsit išsaugoti domeno vardą ir įmonės pavadinimą?

     

    Taupant pinigus ir laiką paprastai būna taip - pirma panaikinamas prekės ženklas (kad ir dėl klaidinimo), palaukiama, kol sprendimas įsiteisės ir jo nebus galima ginčyti, ir jei domeno vardas ir įmonės pavadinimas naudojamas toliau - paduodamas atskiras ieškinys. Prekės ženklo savininkas supranta, kad prieš jį jau yra priimtas įsiteisėjęs sprendimas, kurio net ginčyti negali - todėl ir bylą dėl domeno vardo ir įmonės pavadinimo jis praloš (nes klaidinimas jau konstatuotas). Todėl sutinka išregistruoti/ perduoti domeno vardą ir pasikeisti įmonės pavadinimą į kitą - kad tik byla būtų nutraukta. Tokių atvejų vien mano praktikoje - dešimtys.

     

    Beje, vietoj to, kad čia klaidinate žmones, paanalizuokite geriau kad ir tą pačią "Švyturio" bylą. Byla buvo paduota remiantis keliais pagrindais. Vienas iš jų - nesąžiningumas. Kitas - klaidinančio žymens naudojimas panašiai ar tapačiai veiklai (35 klasės). Ieškinys tenkintas abiem pagrindais - todėl net jei nesąžiningumas ir nebūtų įrodytas - vien dėl klaidinamo žymens naudojimo tapačiai veiklai byla būtų laimėta. Tas pats ir beveik visose kitose domenų vardų bylose.

     

    "vien kabinėjimasis prie žodžių" - paprastai, jei žmogus nesugeba tiksliai suformuluoti minties ir net naudoja terminologiją, kuri nėra teisiškai įforminta ("brendas" ir t.t.) - jis blefuoja, remdamasis nuogirdomis. Vėlgi - iš asmeninės praktikos.

  14. cordozo> taigi iseina, kad galima drasiai registruot bendrini zodi kaip prekes zenkla? Na tarkim gaminant desras koki nors "Lietuvos mesa" (jei toks nebutu uzregistruotas) arba gaminant baldus koki "Baltic furniture" (jei toks neuzregistruotas)?

     

    Ne, ne drąsiai. Esmė - ar jis nebus klaidinamai panašus į ankstesnį prekių ženklą. Aš tokio ženklo neregistruočiau, nes net jei VPB ir užregistruotų - tai bus silpnas prekės ženklas, iš prinipo nesuteikiantis monopolio tam žymeniui ir tokioms paslaugoms. Vienintelė išeitis, kad toks prekės ženklas atsipirktų - didelės investicijos į jo reklamą, kad ženklas įgytų skiriamąjį požymį. Kaip kad su prekių ženklu "Danija". Arba "MINI" (priklauso BMW koncernui). Be to, prekės ženklo su žodžiu "Lietuva" taip lengvai neužregistruosi. Reikia leidimo iš Teisingumo ministerijos. Taip pat viskas priklauso nuo pačių žodžių. Elementarus pavyzdys - "Pieno žaigždės". Bendriniai žodžiai, bet sukuriama frazė - unikali.

  15. Kalbi abstrakčiai ir nieko naujo nepasakai. Pagrindinė klaida čia tame, kad argumentai iš esmės teisingi, bet jie galioja tik specifiniam atvejui, o tu juos pateiki kaip bendrą taisyklę.

     

    Va aš tau irgi galiu parodyti sprendimų, kur nusprendė, kad tas naujai užregistruotas ženklas nėra klaidinačiai panašus ir paliko galioti.

     

    Abstrakčiai rašau, nes, nepykit, nėra laiko rašyti detalią argumentaciją su praktikos pavyzdžiais ir nuorodomis į generalinio advokato komentarus Teisingumo teisme ar OHIM'o Prezidento komunikatus. Kas turėjo ar turi konkretų klausimą - susisiekia su manimi telefonu ar per PM.

     

    Pasikartosiu - kažkas kažkur kažkada girdėta, bet tik tiek. Plius - viskas suplakta. Kad ir elementarus maišymas, kad "brendas - ir bendrinis žodis, nurodantis veiklą - negali būti vienas ir tas pats". Štai pavyzdys "SPAUDOS SPRENDIMAI" - spaudos darbams. Bednriniai žodžiai, nurodo veiklą, bet vistiek užregistruotas kaip prekės ženklas.

     

    Toliau - manote, kad "O ir tas žodis naudojamas tik kaip pavadinimas, jokios prekės nežymimos". Vėl - pamirštate (o gal nežinote), kad prekės ženklu žymimos ir paslaugos, t.y. pati elementariausia veikla (kad ir prekyba - jau paslauga, o ją vykdant - net ir kvituose pavadinimas/ prekės ženklas nurodomas).

     

    Arba - "T.y. ką mes buitinėje kalboje vadiname prekės ženklu, tai nebūtinai yra teisiškai registruotas kaip prekės ženklas." - o apie tokius plačiai žinomus prekės ženklus girdėti teko? ;)

     

    Ir dar - "Bet prekės ženklas tai dar ne viskas, yra ir kitų gynimo būdų. Pirmiausia pats firmos pavadinimas" - štai Jums elementari situacija: Jūs turite įmonės pavadinimą "UZDARBIS", o aš užregistruotuoju visiškai tokį patį bendrijos prekės ženklą "UZDARBIS" tokiai pačiai veiklai ir paleidžiu reklamą per visas televizijas. Pabandykit mane sustabdyti su savo įmonės pavadinimu ;)

     

    Arba - "O su tokiu bendriniu prekės ženklu paprasčiausiai tokius ginčus praloši. Arba pats gausi ieškinį ir tavo ženklas bus pripažintas negaliojančiu." - štai Jums pavyzdžiai: Švyturio.lt byla: bendrinis žodis prieš bendrinį domeną. Panaikino. Kitas - REX v. DEX. Rex - bendrinis anglų kalbos žodis, kuris reiškia "karalius". VPB ir teismai jau ne kartą pripažino, kad LR vartotojai puikiai supranta anglą kalbą. Reziume - bendrinis panaikino dirbtinį "Dex". Sekantis - EVOLUTION v. R.EVOLUTION MOTORBIKE (VPB Apeliacinio skyrius 2009-07-28 sprendimas Nr. 2Ap-1172). Abu bendriniai, nesąžiningumas - ne prie ko. Panaikino.

     

    "Arba pats gausi ieškinį ir tavo ženklas bus pripažintas negaliojančiu" - bent vieną tokio panaikinimo pavyzdį galima? :)

     

    Žodžiu, galiu tęsti visą vakarą. Bet kam užteks kantrybės skaityti visa tai? :)

     

    Pasiūlymas toks: pamirškite bendrinius, nebendrinius, sąžiningumo buvimą ar ne - visa tai iš kitos operos. Pagrindinis dalykas - yra klaidinimas ar ne. Ir dar - jei jau manote, kad kažką žinote apie prekių ženklus - tas žinias pats laikas atnaujinti ;).

     

    Gero vakaro.

  16. Pakomentuosiu: kažką kažkur girdėjot, bet tas buvo seniai ir netiesa :). "Esminis dalykas - registravęs prekės ženklą monopolio neįgyji ( - monopolis įgijamas jei viską darai tinkamai ir laiku. Kad padarytum viską tinkamai - reikia žinoti ne tik teisės aktus, bet ir naujausią praktiką). "Ir, jei nori atimti, tai reikia įrodyti dabartinio turėtojo nesąžiningumą (- nesąžiningumas yra tik vienas iš 7 ar 8 pagrindų, kuriais vadovaujantis galima efektyviai apgintisavo teises tiek prieš domeno vardą, tiek prieš įmonės pavadinimą, tiek prieš logotipo naudijimą ir t.t. Tik apie 10 proc. visų ginčų yra susiję su nesąžiningumu). Ir jei jis, iš tikrųjų, elgėsi sąžiningai ir turi teisėtą interesą į tą žodį, tai niekas neatims (- kaip minėjau - nesąžiningumas - tik vienas iš pagrindų)". "... tai čia tik teisininkai iš to uždirbs (- teisininkas be abejo, už pagalbą teismuose uždirba, bet paprastai ši suma nesiekia net 20 proc. to, ką sutaupo ar uždirba verslininkas)."

     

    Beje, truputį nukrypsiu nuo temos, nes ankstesnis sakinys puikiai iliutruoja, kodėl Lietuvoje toks menkas pasitikėjimas teismais. Verslininkai kirptis eina pas kirpėjas, dantis taisytis eina pas stomatologus, bet kai kyla teisinis ginčas (arba tas pats prekės ženklo registravimo klausimas) - jie galvoja, kad viską žino patys geriausiai ir pagaili pinigų teisinei konsultacijai. Juokinga būna skaityti tokių verslininkų argumentus atsiliepimuose, klausyti postrigavimus posėdžiuose. Juokinga, aišku, ir teisėjams. O po to, kai priimamas neigiamas sprendimas - tada ir pradeda visiems pasakoti: "teisėjas buvo nupirktas".

     

    Šiaip, galiu pateikti pasiskaitymui kelis sprendimų pavyzdžius - jie puikiai pailiustruos, kad ketinimai gali būti kaip motinos Teresės, bet domeną prarasi, teks keistis įmonės pavadinimą ir net mokėti žalos atlyginimą.

     

    Ir dar - deja, bet nėra laiko rašyti detalius atsakymus. Kam įdomu, šia tema bus nemokami mano seminarai:

    - Šiauliuose rugsėjo 15 d.

    - Klaipėdoje (derinama data spalio mėn.)

    - Kaune (derinama data lapkričio mėn.)

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...