Pereiti prie turinio

AJAZZ

Nariai
  • Pranešimai

    7
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

AJAZZ Pranešimai

  1. Įmonės ruošiasi parodoms dėl įvairių priežasčių, nori: padidinti apyvartą, kurti naujus santykius su klientais, atlikti rinkos tyrimus, palaikyti ryšius su žiniasklaida ir visuomene, numatyti perspektyvas ir t.t.

     

    Patarimas – pradėti parodai rengtis iš anksto.

     

    Tarptautinėje praktikoje t. y. užsienio parodų pasirengimui reikia nuo 6 iki 12 mėnesių. Lietuviai vietinei parodai dažniausiai pradeda rengtis prieš mėnesį arba du, o likus per mažai laiko – nuomojasi bet ką.

    Norint išvengti streso ir galvos skausmo reikia tinkamai suplanuoti sėkmingą parodą.

    Mažesnių renginių arba parodų stendui įsigyti ir suprojektuoti geriausia būtų pradėti prieš 3 mėnesius, o didesnei parodai ar visam parodų sezonui prieš 6 mėnesius. Didelis projektas, turintis daug segmentų, papildomų įrenginių ir funkcijų gali užimti daug laiko. Žinant visas detales ir lūkesčius, galima užtikrinti, kad dalyvavimas prekybos ar reklamos parodoje pasieks norimą rezultatą.

     

    Ką reikia žinoti renkantis savo stendo vietą?

     

    Stendo vieta vaidina labai svarbų vaidmenį, ją reikia pasirinkti taip, kad kaip įmanoma geriau perteiktume savo įmonės reklamą ir kuo platesnei auditorijai. Parodos biudžetas diktuoja stendo dydį, parodų įrangos rūšį, parodos vietą ir plotą. Svarbu nustatyti: parodos pagrindinio įėjimo vietą, savo konkurento (-ų) vietą, maitinimo taškų vietas, parodos paviljonų kiekį, galimus aukštus, aukščio apribojimus. Apsispręskite kokį stendą planuojate? Ar ekspozicija bus didelė sala, gal tik reklaminė sienelė, o gal kampinis stendas, arba erdvė po laiptais? Kiekvienas turi pagalvoti apie savo dalyvavimo tikslus ir strategiją. Tikslas turi būti paremtas įmonės parodos koncepcija;

    viena – jeigu norite pritraukti kuo daugiau naujų klientų,

    kita – jeigu jau esate įtvirtinę savo ženklą ir norite pabrėžti jog esate gerai žinomi, parodoje dalyvaujate įvaizdžio stendu.

     

    Norint sulaukti daugiau būsimų klientų ir tikslinių lankytojų verta pasirinkti tokią vietą, kur bus pastoviai vaikštoma ir kur susiburia didžiausias dalyvių skaičius. Įvaizdžio stendas įrengiamas pagrindinio tako zonoje, nes čia visi Jus pastebės. Klaidinga būtų pradedančiai įmonei įsikurti šioje zonoje prie „didelių ženklų“, nes minia gali praeiti su srautu, net nesustodama. Nedėkinga erdvė po laiptais gali tapti lankomiausia, jeigu ji yra prie maitinimo taško, pagrindinio įėjimo arba kokio patrauklaus objekto, veiksmo vietos (vykdoma loterija, dalinami prizai).

     

    Kaip išsirinkti stendą?

     

    Kada Jūsų tikslas yra nustebinti, reikia apversti savo stendą „aukštyn kojom“ nes Jūs beveik neturite kito pasirinkimo, turite sugalvoti kažką netikėto. Jums reikia sukurti parodos stendą, kuris skatina lankytojų vaizduotę ir nuteikia visus kūrybiškam ir konkurencingam prisistatymui. Įgyvendinti šią filosofiją galima pateikiant netikėtą erdvę, kurioje kuriami interaktyvūs sprendimai su galimybe asmeniškai pajusti, išbandyti, būti aktyviais, mokytis. Galima projektuoti savo parodą kaip svajonių erdvę. Tokio stendo projektas gali užtrukti, reikės sukurti nestandartinį, iš originaliai pagamintų dizaino elementų, interjero dekoro detalių, interaktyvių įrengimų ar kitokių žaismingų dalykų.

     

    http://www.dabaexpo.lt/wp-content/uploads/2011/04/5-cont-geras.jpg

     

    Visai kitoks stendas reikalingas konstruktyviam darbui su klientais, kuriame numatote ilgalaikius pokalbius, produkto eksponavimo zoną, video filmų su naujausiais gaminiais peržiūras. Tokio stendo erdvė turi būti sudalinta į zonas: darbo ir reklamos. Patogiai įrengta darbo zona su maksimaliu sėdimų vietų kiekiu ir reklaminė erdvė ar siena su produkto pristatymo ar eksponavimo įranga.

     

    Trys pagrindinės stendų kategorijos:

     

    Kilnojamieji stendai: lengvos sienelės, išskleidžiami Pop Up stendai, kurių pakuotė ir svoris labai maži. Kuo mažesnė erdvė, tuo labiau tikėtina, dalyvis rinksis tokį stendą.

     

    Moduliniai stendai: ekspozicijų stendai suprojektuoti ir pagaminti pagal išankstinį užsakymą iš integruotų sudedamųjų dalių, kurį galima pritaikyti kitiems dizaino sprendimams. Tai sudėtingesnės erdvės ir stipresnės struktūros nei kilnojami stendai. Tokie stendai yra lengvi ir turi transportavimo dėžes. Moduliniai gali būti tipiniai (standartiniai rinkiniai) arba individualiai suprojektuoti stendai. Juos lengvai gali surinkti įmonės parodą atstovaujantis personalas.

     

    Individualizuotos ekspozicijos: suprojektuotos pagal konkrečius reikalavimus. Gali būti iš metalo, medienos, organinio stiklo, arba kokių nors kitų medžiagų. Tokį stendą įrengia eksponuojančios įmonės profesionali komanda.

     

    Grafinis dizainas, kas tai?

     

    Grafinis dizainas gali atrodyti gana nauja sąvoka, tačiau Lietuvos parodose pradėtas naudoti jau XX amžiaus pirmoje pusėje.

     

    http://www.dabaexpo.lt/wp-content/uploads/2012/09/Kavos-pupeliu-reklama-ir-ekspozicija.1.jpg

     

    LCVA. 1928m. Kaunas. Lietuvos žemės ūkio ir pramonės paroda.

     

    Šiandiena visoje šalyje yra daugybė dizaino įmonių teikiančių šios rūšies paslaugas. Tačiau parodų grafika specifinė. Klaidinga manyti, kad dizaineris yra „visų galų meistras“, tas, kuris gali projektuoti viską; ir ženklą, ir bukletą, ir interjerą. Sukurti A4 formato reklaminį brošiūros lapelį nėra tas pats kaip suprojektuoti grafikos plakatą trijų metrų aukščio parodos stendui. Dėl šios priežasties yra naudingi specialistų įgūdžiai.

    Pati svarbiausia informacija turi būti pateikta taip, kad būtų galima greitai perskaityti reikalingą tekstą, suvokti ženklą, taip kaip kelyje, kur laikas yra ribotas. Tekstą mažinkite iki minimumo. Nuotraukos ir grafiniai vaizdai geriausiai veikia su glaustais ir aktyviais tekstais. Nuotraukos efektingos, kada išdidinamos iki natūralaus dydžio arba didesnės.

    Parodų salės aplinkoje reklama turi būti lengvai suprantama, be papildomų paaiškinimų.

     

    Ką ketinate parodoje reklamuoti?

     

    Svarbu nustatyti dalyvavimo parodoje tikslus. Apsispręsti produktus ar paslaugas norite demonstruoti. Gal būt planuojate pristatyti naują produktą, tuomet projektuojant stendo dizainą reikia sutelkti dėmesį į naują gaminį. Pavojinga parodoje rodyti įvairius produktus, gaminius arba siūlyti gausybę paslaugų, sudėtinga sukurti reklamą visiems dalykams iš karto. Akcentu galėtų būti pagrindinė idėja, išreikšta stendo grafine koncepcija. Stendas akimirksniu turi pritraukti lankytojų dėmesį. Stendo grafiniu dizainu turite akcentuoti pirmiausia kas esate ir ką gaminate arba siūlote parduoti ( produktą, paslaugą). Prabangūs stendo įrengimai gali likti nenaudingais be tikslingos ir įtaigios grafikos. Ir priešingai – geras grafinis sprendimas gali likti nepastebėtas už apkrauto detalėmis stendo, ar eksponuojamas neįvertinant erdvės ar aukščio.

     

    Parodos rinkodaros biudžetas

     

    Ploto nuoma, parodos stendo dizainas, stendo įranga, stendo aptarnavimo paslaugos (montavimas ir išardymas, stendo valymas), kelionės išlaidos (kelionės, nakvynės, maitinimo ir pramogų), transportavimo išlaidos, reklamos išlaidos (skatinimo priemonės, dovanos) stendo atnaujinimas, papildomos įrangos nuoma (baldai, ekranai), sandėliavimas, mokesčiai ir kitos išlaidos. Statistiškai tarptautinėse apžvalgose dominuoja išlaidos už parodos plotą ir apgyvendinimą. Didžiausi pokyčiai vyksta skatinimo biudžete, kuris pastaruoju metu stipriai auga. Vienas efektyviausių pasiūlymų taupyti biudžetą – tapti kaip įmanoma savarankiškais, vietoje nuomojamos įrangos įsigyti savo. Net kiliminė danga pritaikyta Jūsų stendui gali keliauti iš vienos parodos į kitą. Bet apie taupymą rašysime kitoje temoje…

    Jūsų biudžetą diktuos stendo dydis, kitaip tariant nuomojamos erdvės ir ekspozicijos įrenginių dydis ir kiekis. Pasirinkta nuomojama parodos erdvė – tik paraiška parodai, bet svarbiausia yra kaip Jums pateikti visą ekspozicijos turinį, t.y. pasirinkti gerą idėją ir ją įgyvendinti.

    Taigi, pirmiausia apsispręskime kiek reikia vietos?

    Parodų erdvė pagal tarptautinius standartus skaičiuojama 4,5 kvadratiniai metrai vienam asmeniui. Plotas priklauso ir nuo parodos įrangos, papildomų vietų lankytojams, netradicinio stendo projektui įrengti gali reikti didesnės erdvės. Čia svarbiausi du veiksniai: eksponavimo tikslai ir biudžetas.

    Tai nuomoti ar pirkti stendą? Vienkartinė akcija, arba viena, dvi parodos per visą sezoną apsprendžia Jūsų pasirinkimą – nuomoti stendą. Bet jeigu planuojate keturias ar daugiau parodų per vieną sezoną, ar parodų ciklą keliems sezonams, verta pasvarstyti apie kilnojamo, taip vadinamo mobilaus/surenkamo stendo įsigijimą.

     

    Stendų projektavimas

     

    Prieš nuspręsdami įsigyti ar išsinuomoti stendą ir iš kurios įmonės, galima apsvarstyti šiuos klausimus: ar siūlo tipinį (standartinį) stendą, ar teikia dizaino paslaugas, kokios įrangos garantijos? Ar stendą lengva transportuoti ir surinkti? Ar bus papildomų išlaidų, ir ar bus ekonomiška plėsti, perkonfigūruoti arba atnaujinti ateities parodų stendus? Ar yra nuomos variantų? Ar Jūsų biudžetas diktuos stendo rūšį, dydį ir apipavidalinimą? Stendo forma, spalva ir dizainas padės sukurti tinkamą įvaizdį. Pasirinkite tokį stendą, kuris geriausiai išnaudos erdvę ir išskirs Jus iš konkurentų.

    Jūsų įmonės įvaizdis ir tapatybė turėtų būti aiškiai matomi. Venkite nereikalingų kliūčių; lankytojams turi būti lengva prieiti prie stendo ir jaustis patogiai. Prisiminkite, kad produktų demonstravimas ir pristatymas sukuria judėjimą, kuris traukia lankytojus į stendą. Pasidomėkite apie fiziologinio poveikio spalvas, kad parinktume neagresyvų ir gerai nuteikiantį reklamos koloritą. Neperkraukime stendo įrenginiais, eksponatais ir ir baldais, kurie gali blokuoti praėjimus, uždengti grafinę reklamą. Išnaudokite salių aukštį – dauguma parodų salių leis statyti iki 4m aukščio stendus. Kai kurios tarptautinės salės leis užimti net iki 6m aukščio plotus. Jeigu brangu įsigyti naują ar papildomą įrangą paaukštinimui, įsigykite pridėtinių skydų ar erdvinių struktūrų prekės ženklui eksponuoti. Apgalvokite apie kitus papildomus parodų priedus, pavyzdžiui: baldus, saugojimo/sandėliavimo vietas, transportavimo įrangą, apšvietimą stende.

     

    Projekto akcentas – sukurti patrauklų ir su aiškia reklamine mintimi parodų stendą, pabaigoje pažvelgę į projektuojamą ekspoziciją paklauskite savęs: ar aš norėčiau aplankyti tokį stendą?

     

    Kokia jūsų tikslinė auditorija?

     

    Esminis dalykas parodų rinkodaroje yra žinoti, kurios iš lankytojų grupių labiausiai Jus domina. Juk Jums svarbūs visi kurie domisi Jūsų produktais arba paslaugomis.

    Gal būt tai verslo žmonės, su kuriais norite toliau puoselėti santykius. O gal techninis personalas, kuris domisi techniniais gaminių ar paslaugų aspektais. Dar viena grupė – tai gamintojai jie gali naudoti gamyboje tai ką Jūs siūlote. Specialistai, kurie gali nurodyti kitiems kaip naudoti tam tikrus Jūsų produktus. Vadybininkai, kurie gali padėti išplatinti Jūsų siūlomus dalykus ir galiausiai – paprasti vartotojai perkantys Jūsų prekes ar paslaugas, jų parodoje sukauptos žinios sukuria nemokamų rekomendacijų ir platinimo galimybių. Pasiruoškite kryptingai, nes visiems neįtiksite, o kiekviena lankytojų grupė reikalauja savito aptarnavimo.

     

    Kaip sukurti svetingą atmosferą?

     

    Pirmiausia galvokite apie lankytoją, neužstatykite stendo brošiūrų stovais ar kitais įrenginiais kurie atribotų Jūsų erdvę, taptų užtvarais. Atsiverkite. Kėdės turi būti skirtos klientams, ne stendo darbuotojams. Mūsų parodose dažnai matome patogiai prisėdusius konsultantus, prie kurių neužsuka interesantai, juk pavargę lankytojai vargu ar sustos išsamiam produkto pristatymui. Augalai ir dekoracijos pagyvina stendus, funkcionaliai pridengia įrengimus, bet jie turi derėti su grafine idėja.

     

    Linkime sėkmingų parodų!

     

    Jeigu dar nepavargote skaitydami, pamatyti iliustracijų su stendų galimybėmis užsukite į svetainę: www.dabaexpo.lt

  2. Jeigu nuolatiniai lankytojai patenkinti pateikiama informacija, jie bėgant laikui ir taip pritrauks šia sritimi besidominčių tinklaraščio naujokų dalindamiesi nuorodomis. O šiaip labai aktuali Seo optimizacija, kad puslapis pagal dominančius raktažodžius būtų kuo aukštesnėje Google paieškos pozicijoje ir jį pamatytų šia konkrečia sritimi besidomintys asmenys.

    Ačiū, kaip tik pradėjau skaitinėti SEO rekomendacijas. Jau darau pataisymus.

  3. Visi savotiškai teisūs.

    Užsakovas vedamas intuicijos gali turėti įdomią viziją, drąsią idėją, kiekvienas kūrėjas turi stilių, braižą, seka tendencijas ir gali sukurti eilę sėkmingų logotipų. Žinau didelę dalį vidurinės kartos dizainerių; stipriausieji turi daugiau sėkmingų darbų, bet būna netikėtumų. Visi girdėjome apie tendencija vertės svertų svyravimai - greitai reikės ekspertų, kurie vertins specialistus, o kas vertins ekspertus nežinia. Agentūrose dirba dizaino kūrėjų fabrikai, o kiek prigaminama nesamonių, konkursai rodo išmoningus rezultatus - kultūros sostinės amebą ar šalies identiteto rebusus. Visi mes žmonės. Už didelius pinigus pučiame didelius debesis.

    Bet viskas sudėtingėja, skalbimo mašinos patys nebetaisysime, ženklų nekursime irgi. Didelė problema, kad kūrėjo statusą nurungė programuotojai savamoksliai visose srityse. JAV vyksta diskusija tarp specialistų, kad laikas psiaudo dizainerius nusiųsti į mokyklą pasimokyti piešti, rinka persisotino besikartojančių, vienas kitą antrinančių projektų. Vadinasi, ne tik Lietuvoje daug "žalio" darbo. Sutikime, ženklą ir logotipą specialistai dažnai patys prieštaringai vertina. Simbolių kalba viena sudėtingiausių ir seniausių. Paveldo tyrėjai, filosofai ir istorikai teigia, kad stiprūs ženklai leido laimėti mūšius, sukurti imperijas. Ar kas gali pralenkti Gediminaičių stulpų ženklą? Ir ką reiškia frazė - pasenę ženklai? Kurie? Logotipai mažiau atsparūs, nes šriftas "pavargsta". Vilnius logotipas (įvažiavimo į miestą riboženklis) savo tarybiniu TIESOS stiliumi seniai erzina vilniečius, bet pasenusiu nuo gimimo jį vadina tik vyresni nei 30-mečiai tautiečiai.

  4. Ką patartumėte tiems, kurie rašo labai siaurai auditorijai? Mano blog'o tema labai specifinė ir lankosi tik nedidelė dalis besidominčių žmonių. Intriguoti - lyg ir nepadoru, nes atsitiktiniai apsilankymai nebūtini. Pradedantiesiems rašau konkrečius patarimus, o pažengusiems dedu nuorodas, naudoju daug iliustracijų, atsakinėju į klausimus. Apsilankiusieji dėkingi, tuo džiaugiuosi. Esu neprofesionali srities žinovė, bet labai gerai suprantu kaip sunku pradėti šią veiklą. Kaip pasiekti besidominčius? Žymos, pavadinimai, nuorodos - kur raktas?

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...