Pereiti prie turinio

ZilZu

Nariai
  • Pranešimai

    3
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    ZilZu sureagavo į adomasb Facebook Reklama: nuo A iki Z   
    Sveiki!
     
    Šis įrašas gimė kaip atsakas į forumo temą, Facebook Legaliai Parduoda Fiktyvius Fanus: Faktais Paremtas Video. Nesivelsiu į dideles diskusijas kodėl, mano nuomone, pats formulavimas "legaliai parduoda fiktyvius fanus" yra klaidingas, tačiau pasistengsiu pateikti kitą Facebook reklamos pusę ir pasidalinsiu visomis savo žiniomis, kaip tai geriausia įgyvendinti.
     
    O tiems, kas nežino, apie kokį čia faktais paremtą video kalbama, pradedame čia:
     


    http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag

    Trumpai apie video: įdomiausias dalykas - pagrindiniai argumentai paremti BBC žurnalisto atliktu tyrimu 2012-ais metais. Pats Veritasium bandė tuos pačius senus metodus ir stebisi, kad rezultatai irgi tokie patys. Realybė yra ta, kad per paskutinius metus FB reklama pasikeitė nežmoniškai.
     
    Visada sakiau ir sakysiu: pats svarbiausias dalykas Facebooko marketinge - the most relevant target audience, arba kuo labiau susijusi ir suinteresuota auditorija. 1000is aukštos kokybės fanų yra šimtąkart geriau už milijoną fanų, kurie nesuinteresuoti ir kurių net nepasieksite.
     
    Girdžiu, girdžiu… klausiate, o kaip su visais tais fake account'ais? Taip, jų yra, tikriausiai niekada pilnai ir nedings, bet visai tai galima protingai apeiti. Nėra jokios magijos, nėra jokių apgavysčių, tereikia pasukti savo galvą ir išnaudoti visas FB funkcijas.
     
    ______
     
    Update 2015-11-14:
    Per pusantrų metų Facebook reklama labai atsinaujino - ne tik reklamos įrankių išvaizda, bet ir įvairios galimybės: remarketingo atnaujinimas, Lead Ads, Instagram Ads, ir t.t. Šiame straipsnyje informacija aktuali, nors funkcijų išvaizda ir skirsis.
    Keletas naujų straipsnių apie Facebook ir reklamą:

    7-ios priežastys, kodėl jūsų įmonei NEreikia Facebook puslapio Kaip sukurti pirmą Facebook reklamos kampaniją 5-ios dažniausiai pasitaikančios Facebook reklamos klaidos
    Sėkmės!
    ____

    Šiame įraše būtent ir aptarsiu, kaip tai geriausiai įgyvendinti, apžvelgdamas šias pagrindines temas:
     
    FB Puslapio Pagrindai
    Page Info Settings Visuals FB Puslapio Auginimas
    Žodynėlis Basics "Invite Email Contacts" Custom Audiences Lookalike Audiences Website Custom Audiences Get More Likes/Promoted Page Likes Targeting TrackingConversion Pixels UTM Links [*]Optimising[*]Bonus
    Graph Search Custom Tab Placement Call-to-Action Buttons (added: 04/03/2014)
    Komunikacija
    Post Targeting Best time to post OK, pradedam...
    PAGRINDAI
     
    1. Page Info
    Pirmiausia užsipildykite visą puslapio informaciją, Page Info. Tai yra viešai prieinama informacija ir labai dažnai Google indeksuoja Facebook puslapius pagal šioje skiltyje esančią informaciją, kuriuos po to išmeta paieškose. Vienas iš svarbesnių dalykų: Facebook Web Address - sukurkite unikalų savo Facebook puslapio link'ą, kad atrodytumėt profesionaliau (vietoj facebook.com/pages/xyz/124219028410982740981…..).
     


    http://i.imgur.com/XGNp1Y3.png


    2. Settings
    Peržiūrėkite visus nustatymus, ir įsitikinkite, kad viskas gerai. Atkreipkite dėmesį į Post Targeting and Privacy, Similar Page Suggestions ir Replies - jie turėtų būti įjungti, kad turėtumėt daugiau galimybių targetinti fanus ir lengviau pasiekti reikiamus žmones.
     
    Mano dažniausi nustatymai:
     


    http://i.imgur.com/WBJ6e6Y.png


     
    3. Visuals
    Būtinai susitvarkykite bent jau Cover Photo (851x315px išmatavimai) ir Profile Picture (kelkite 180x180px arba 320x320px dydžio nuotraukas. Pačiame FB puslapyje nuotrauka bus rodoma mažesnė, 160x160px.)
     
    Cover Photo atsinaujinkite kas kelias savaites, nes tai taip pat padės sudominti ir pritraukti naujų fanų. Labai dažnai Facebook'as išmes Sponsored Stories (your friend liked this page…), kurių dėka galite gauti nemokamų fanų, jeigu tik Cover Photo ir Profile Picture bus efektingi.
     


    http://i.imgur.com/JcGu13u.png


    FB PUSLAPIO AUGINIMAS.
    Reklama ir ne tik.
     
    1. Žodynėlis
    Pradėkime nuo keletos svarbiausių terminų:
    CPC - cost per click - reklamos tipas, kai mokate už kiekvieną paspaudimą ant jūsų reklamos.
    CPM - cost per 1000 impressions - mokate už 1000 reklamos parodymų (nebūtinai 1000-iui unikalių žmonių, dažniausiai reklama bus matoma keletą kartų to paties žmogaus).
    oCPM - optimised cost per impression - Facebook'as optimizuos jūsų reklamą pagal tam tikrus tikslus, website clicks, page likes, engagement, website conversions, app actions…
    CTR - click-through rate - kiek iš viso kartų reklama buvo parodyta padalinta iš visų paspaudimų.
     
    Į ką labiausiai reikia orientuotis reklamuojant Facebook'e? - į gerą CTR. Kodėl?
     
    Facebook'as turi milijardą vartotojų ir milijardus apsilankymų per dieną. Tačiau reklamos vieta FB puslapyje ir stipriai suvaržyta: paraštės (sidebar) bei desktop/mobile news feed, todėl kiekvieną dieną jūsų reklama konkuruos su keliais šimtais kitų reklamuotojų.
     
    Situacija: jūsų reklama A prasta, iš 1000 impresijų gavote 1 paspaudimą. Konkurento reklama B žymiai geresnė: iš 1000 impresijų sulaukė 10 paspaudimų, nors reklamos plotas/užimama vieta Facebook'e buvo toks pats. Todėl kad Facebook'as iš abiejų reklamų uždirbtų tiek pat, jis chargins skirtingas sumas. Jeigu reklama B kainuos 0.1LT, reklama A kainuos dešimtkart daugiau. 1pasp.=1LT facebook'ui. 10pasp.*0.1LT=1LT. 5pasp.*0.2LT=1LT ir taip toliau.
     
    Facebook'as suinteresuotas gauti kuo daugiau paspaudimų, nes nuo to priklauso jų pajamos. Taigi kuo geresnis CTR, tuo mažiau teks mokėti už paspaudimą. Kad tai pasiektumėte, reikės testuotis skirtingas auditorijas, headlines, text, images.
     
    2. Basics:
    Nekviečiate savo draugų, kuriems yra dzin, ir neprašot, kad jie pasidalintų puslapiu, kuris visai nesusijęs su jų veikla/pomėgiais. Vienintelė išimtis - puslapis gali jiems tiesiogiai atnešti konkrečios naudos.
     
    Ir net nekalbu apie nelegalų fanų pirkimą... nusipirkt neuždrausiu, tik po to nesiskųskit, jeigu stebuklingai surinkti fanai 'neįsitraukia'. :)
     
    3. Invite Email Contacts:
    Jei turite visų savo klientų emailus, einate į savo Facebook puslapį, "Build Audience" -> "Invite Email Contacts" ir pakviečiate visus juos tapti fanais (reikės .csv failo, kuriame tik vienas stulpelis su visais email'ais).
     


    http://i.imgur.com/feHK8iR.png







    http://i.imgur.com/sjOrzi3.png

    4. Custom Audience:
    Jeigu turite bent 200-300 email'ų, sukuriate Custom Audience per Facebook.com/ads/manage -> Audiences -> Create Audience. Kas yra Custom Audience?
     
    Facebook'as kiekvieną iš jūsų email'ų stengiasi susieti su Facbook'o profiliu pagal registracijoje naudotą email'ą (žinoma, anonimiškai - jūs tų asmenų vardų nematysite) ir iš rastų profilių sukuria naują auditoriją. Ją galite targetinti su bet kuria reklama, kviesti tapti fanais arba vesti juos į svetainę ir taip skatinti pardavimus.
     
    Kuo daugiau email'ų, tuo geriau, tačiau tą patį sąrašą galima sukurti ir iš mobiliųjų telefonų ir Facebook ids, jeigu turite savo FB apps'ą. Ypač pravartu visoms e-parduotuvėms ir panašiems projektams.
     


    http://i.imgur.com/w1YIew5.png





    http://i.imgur.com/gFZvU8l.png

    5. Lookalike Audiences:
    Iš Custom Audience galit sukurti Lookalike Audiences, tiesa, tam reikės naudotis Facebook Power Editor Tool (geriausiai veikia su Google Chrome naršykle).
     


    http://i.imgur.com/EAAS3uo.png

    Pagal Custom Audience sąraše esančius žmones ir jų profilius, Facebook'as sukurs naują sąrašą iš labiausiai panašių FB vartotojų. O tam turite dvi galimybes: Similarity ir Reach.
     
    Similarity būdu sukurta auditorija bus top 1% iš visų labiausiai panašių profilių. Reach: top 5%. Štai jums ir nauja auditorija, kurią sudaro žmonės, labiausiai panašūs į jau esamus klientus - argi ne įspūdinga?
     


    http://i.imgur.com/6afZAjm.png

    6. Website Custom Audiences:
    Website Custom Audiences - vienas naujausių FB reklamos įrankių, paleistas tik prieš geras dvi-tris savaites (irgi rasite per Facebook.com/ads/manage -> Audiences). Instaliuojate į savo svetainę FB tracking code ir (anonimiškai) auginate sąrašą visų jūsų svetainėje apsilankiusių žmonių, kuriuos vėliau galite targetinti su savo reklama.
     
    Jiems galite rodyti Page Likes reklamą, kviesti tapti fanais ir tęsti komunikaciją už svetainės ribų. Jeigu jie lankėsi jūsų svetainėje, aišku, kad jie turėtų būti vieni iš labiausiai suinteresuotų jūsų paslaugomis/prekėmis. Anksčiau šis remarketing'as buvo galimas tik per third-party apps, dabar integruotas pačiame Facebook'e - aweeeesooome!
     


    http://i.imgur.com/5Ls0gvm.png

    7. Get More Likes/Promoted Page Likes/Promoted Posts:
    Nenaudokite Promoted Post/Boost Post/Get More Likes tik šiaip sau, kad gautumėte daugiau reach. Jau rašiau, kodėl get more likes yra pinigų išmetimas, ir, nors atsirado daugiau targetinimo galimybių pagal pomėgius, tai vis tiek nebus pats efektyviausias būdas.
     
    Didžiausia puslapių problema - jeigu fanai buvo surinkti belekaip, tai ir promoted posts rodys įrašus tiems belekaip surinktiems žmonėms ir jų draugams, kurie dažniausiai nėra iš jūsų target auditorijos - pinigai metami į balą.
     
    8. Targeting:
    Grįžtant konkrečiai prie Page Likes ir fanų pritraukimo, tiesiog naudokit normalų targetinim'ą... Stenkitės visada rinktis 'precise interests', vietoj 'topic' (topics būna platesnės su hashtag'o simboliu). Galite netgi targetinti kitus FB puslapius, savo konkurentus, panašius brand'us ir t.t. - galimybių rinktis tikrai pilna.
     
    Precise Interests: dažniausiai bus konkretūs Facebook puslapiai. Pvz, Harry Potter, BMW-Motorrad, Red Bull...
    Topics: temos, kartais dubliuojasi su precise interests. Pvz., #basketball, #cooking, #Harry Potter, #Red Bull… Skirtumas - targetinant precise interests, pasieksite žmones, kurie yra tų puslapių fanai. Targetinat topics, pasieksti žmones, kurie tiesiog apie tai dažnai kalba savo news feed'e arba yra kitaip susiję su ta tema.
    Broad Categories: platesnės kategorijos, kaip Family Status, Travel, Retail/Shopping, Politics…
     
    PATARIMAS: dažniausiai rinkitės Precise Interests, tai yra, targetinkite pagal tuos puslapius, kuriuos žmonės jau seka. Kaip apsidraudimą, galite nurodyti ir Broad Categories, kurios dažnai padės išvengti netikrų fanų. Plius, targetinkite pagal kalbą, galbūt netgi šeimos statusą, išsilavinimą ir t.t. - kuo konkretesnis targetinimas, tuo aukštesnės kokybės auditoriją pritrauksite (ir mažiau fake account'ų).
     
    9. Tracking:
    A) Conversion Pixels: einate į Ads Manager, kur kairėje pusėje rasite Conversion Tracking. Svarbiausiuose puslapiuose, kuriuose įvyksta konversijos (dažniausiai koks nors thank you page arba checkout page) įkeliate specialų Facebook kodą. Jo pagalba galėsite konkrečiai matyti, kuriuos reklamos vedė į tam tikras konversijas.
     
    Kuo įrankis ypatingas: per Facebook Ad reports matysite ne tik iškart įvykusias konversijas, bet ir tas, kurios Facebook reklamos dėka įvyko per 28-ias dienas nuo paspaudimo.
     
    Be to, kurdami reklamą galite rinktis "Website Conversions" tipą, o Facebook automatiškai optimizuos reklamą ir ją parodys tiems, kurie yra labiausiai linkę konvertuotis (pagal anksčiau įvertintus traffic ir konversijų duomenis).
     
    B) Google UTM kodai: jeigu naudojatės Google Analytics, tai šis URL Builder įrankis yra auksas. Pasinaudokite juo kiekvieną kartą, kai Facebook'e dalinatės kokia nuors nuoroda, ir galėsite konkrečiai matyti, kurie įrašai ir reklamos kampanijos atneša daugiausiai naudos. Kaip pavyzdys:
     
    Campaign source: Facebook
    Campaign medium: news_feed/sidebar/mobile/desktop/post….cpc/cpm/ocpm...
    Campaign name: uzdarbis/adomas/pinigai… (ivardinkite kampanijos varda, kad lengvai atpazintumete Google analytics)
     
    Gali atrodyti taip:

    http://www.adomasbaltagalvis.com/?utm_source=uzdarbis&utm_medium=forum&utm_campaign=FBtips

    http://www.adomasbaltagalvis.com/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_content=FBtips&utm_campaign=uzdarbis
     
    Labai išsamų tutorial'ą galite rasti čia: How To: Track Facebook Ad Goals with Google Analytics.
     
    10. Optimising:
    Svarbu žinoti, jeigu kuriate vieną reklamos kampaniją su daug skirtingų variacijų, Facebook'as automatiškai įvertins visų reklamų efektyvumą ir pradės daugiau pinigų skirti geriausiai einančiai reklamai. Pvz.: penkios reklamos, bet viena iš jų performina geriausiai - Facebook'as po kažkiek laiko pradės skirti didžiausią dalį biudžeto tik tai vienai reklamai.
     
    Jeigu norite pasidaryti rimtą split-test, tuomet reikia kurti visiškai atskiras kampanijas, kurios skiriasi tik mažomis variacijomis: tarkim, skirtinga antraštė ar tekstas, skirtingas targetinimas pagal pomėgius, arba CPC vs oCPM.
     
    Svarbiausia, išnaudokite Facebook Ad Reports (juos taip pat rasite per Ads Manager).
     
    Nebereikia split-testint pagal lytį, amžių, lokaciją ar net reklamos vietą Facebook'e, nes FB reports kuo puikiausiai viską pateikia. Turėdami šią informaciją galite puikiai optimizuoti savo reklamas ir susikoncentruoti ties ta auditorija, kuri geriausiai konvertuojasi. Tiesiog spauskite and Edit Columns, ir išsirinkite, kokios informacijos norite.
     


    http://i.imgur.com/hhuP65k.png


    11. BONUS:
     
    A) Facebook Graph Search
    Ar esate girdėję apie šį įrankį, genialią Facebook paieškos sistemą? Ar jau išbandėte ją? O galbūt net neturite prie jos priėjimo? Ne bėda! :)
     
    Pirmiausia nueikite į savo Facebook account'o nustatymus ir tiesiog pakeiskite Language į US English - voilà!
     
    O dabar, pats smagumas… Nežinote, pagal kokius pomėgius targetinti naujus fanus? Nežinote, kokius kitus puslapius jūsų arba konkurento fanai seka? Tiesiog įveskite šį sakinį į paieškos laukelį:
     
    Pages people who like XYZ like
    Pages liked by people who like XYZ and ABC
     
    Pvz., Pages people who like uždarbis.lt like arba Pages liked by people who like uždarbis.lt and ekonomika.lt
     


    http://i.imgur.com/GlFste7.png







    http://i.imgur.com/5Z05dBr.png

    Dar daugiau - galite ir sukonkretizuoti paiešką: Pages people from Vilnius, Lithuania who like Uždarbis.lt like ir panašiai...
     
    Dar nenunešė stogo?
     
    B) Custom Tab:
    Kurdami reklamą galite nustatyti "Landing View", ar tai būtų Timeline, Photos ar koks nors kitas tab'as, į kurį bus vedami visi potencialūs fanai.
     


    http://i.imgur.com/2pu6gc6.png


    Savo rezultatus žymiai pagerinsite su nauju Custom Tab, kuriame įkeliate stiprų call-to-action, paaiškinantį kodėl tie žmonės turėtų tapti jūsų fanais. Kadangi tab'e jie turės tik vieną pasirinkimą, arba tapti fanais, arba grįžti į Timeline, žymiai didesnė tikimybė, kad jie konvertuosis į fanus.
     
    Geras tutorialas, kaip susikurti Custom Tab: How To: Creating a Custom Facebook Tab (nors įrašas šiek tiek ir pasenęs, visas procesas išliko panašus) arba pasinaudokite tokiais įrankiais, kaip www.shortstack.com.
     
    Pavyzdys:
    Paprastas Labas! skirtukas Neptūno puslapyje:
     


    http://i.imgur.com/eDJaNal.png


    C) Placement:
    Kurdami reklamą taip pat galite pasirinkti jos placement (desktop, sidebar, mobile news feed, su Power Editor įrankiu yra netgi daugiau galimybių), arba kurioje Facebook'o vietoje jis bus rodoma. Eksperimentuokite su skirtingais placement, kad rastumėt efektyviausią reklamos vietą.
     
    Tačiau matykite ir bendrą vaizdą: ar jūsų svetainė optimizuota mobiliems/išmaniesiems telefonams? Jei ne, tai kokio velnio naudojate mobile news feed placementą? Jei jie tapo fanais per FB aplikaciją mobiliajame telefone, milžiniška tikimybė, kad dažniausiai FB per ten ir tikrins, taip pat ir visus link'us, kuriais dalinatės - galų gale pralošite, net jei reklama ir buvo pigesnė :)
     
    D) Call-to-Action Buttons:
    Visai neseniai Facebook'as pradėjo leisti call-to-action mygtukus (tokius kaip Learn More, Shop Now, Download, Sign Up, Book Now), kuriais galima papildyti desktop news feed reklamines nuorodas. Tai galite padaryti su Create Ads įrankiu:


    http://i.imgur.com/S15WCUI.png

     
    Tačiau nedaugelis žino, jog call-to-action mygtukus galima pridėti ne tik prie reklamuojąmų nuorodų, tačiau ir į nuorodas pačiame FB puslapyje. Tiesa, tam reikia pasinaudoti Power Editor įrankiu.
     
    Einate į Power Editor (geriausia su Google Chrome), spaudžiate 'Download to Power Editor', tada spaudžiate ant šalia jo esančio mygtuko ir išsirenkate 'Manage Pages'.


    http://i.imgur.com/1GGf6rD.png





    Tada belieka suvesti visą informaciją apie nuorodą, spausti Create Post, tada spaudžiate Publish Post ir Upload Changes. Šiek tiek užtruks priprasti prie įrankio, bet tikrai verta.






    http://i.imgur.com/fYIj6NL.png

     
    KOMUNIKACIJA
    Ilgai čia nesiplėsiu, tiesiog du trumpi patarimai.
     
    1. Post Targeting
    Protingas įrašų targetinim'as: kiekvieną įrašą, kuriuo dalinatės, galite targetinti pagal: "Gender, relationship status, educational status, interested in, age, location, language". Tai jeigu dalinatės įrašu apie aukštakulnius batelius panelėms, būkit mieli, jas ir targetinkit :)
     
    Jeigu funkcija neįjungta, einat: Edit Page -> Edit Settings -> Post Targeting and Privacy: ON
     


    http://i.imgur.com/4SXBeAm.png


    2. Best Time to Post
    Užeskite akį į Facebook Page Insights ir sužinokite, kuriuo dienos metu daugiausiai jūsų fanų būna online. Žinodami tai, galėsite pakoreguoti savo komunikaciją, kad įrašai pasiektų kuo daugiau fanų.
     
    Jeigu jau turite naujo tipo Page Insights, tai rasite: Insights -> Posts -> When Your Fans Are Online.
    ----
     
    Ūchhh…. Taigi, sąrašas tikrai nemenkas...
     
    Ar sekant šiuos žingsnius viskas ims ir magiškai išsispręs? Tikriausiai ne.
     
    Ar vis dar pasitaikys fake sekėjų? Tikriausiai taip.
     
    Bet vietoj to, kad kaltintumėte Facebook'ą dėl kažkokių įsivaizduojamų nusikaltimų, galbūt pats laikas užsičiaupti ir susipažinti su visomis jo funkcijomis, a? ;)
     
    Įrodykite, kad išbandėte visus iki vieno būdus, kuriuos čia išvardinau, pritraukti tinkamą ir aukštos kokybės auditoriją. O jeigu po viso šito vis tiek negaunate naudos iš Facebook…. na, galbūt jums net neverta ten būti? Galbūt pats jūsų verslas turėtų orientuotis į kitus reklamos šaltinius, o ne tikėtis stebuklų iš Facebook, ypač jei neišnaudojate visų jo teikiamų galimybių?
     
    Arba… pats laikas kreptis profesionalios pagalbos. :)
     
    Sėkmės!
     
    P.S. jeigu kažką labai svarbaus pamiršau, pasidalinkite komentaruose, o aš įtrauksiu tai į pagrindinį įrašą.
  2. Patinka
    ZilZu sureagavo į redevil Prekyba per eBay ir mokesciai Lietuvai   
    Teko paciam ieskotis informacijos siais klausimais ir vadovautis logika, taigi pats paklausiau, pats galiu ir atsakyti, nes zinau, kad daug kam sie klausimai yra aktualus.
     
    1. Valiutu skirtumai. Prekiauju ebay.com, todel pinigus i paypal gaunu doleriais. Sakykim pinigus is paypalo i banka siunciu karta i menesi. Todel i banko saskaita gaunu EUR. Kaip tokiu atveju as turesiu apskaityti pinigus, nes juk valiutu kursas kinta pastoviai. Taigi mano galva yra iseitis tokia: siusti is paypal i banka USD ir tik tada konvertuoti pinigus i EUR banke (bet ar taip galima? Ar tokiu atveju butina atsidaryti banke butent USD saskaita?)
    Taigi apskaitoje naudoju tokias grafas, kaip pajamos doleriais, islaidos doleriais, konvertuoti doleriai, pajamos eurais ir islaidos eurais. Taigi tarkim 10 zmoniu nuperka 10 prekiu, kuriu verte po 5$, reskias isvis surinkau 50$, nuo kuriu paypal pasiime sakykim 5%, taigi mano pajamos doleriais 47,5. Po savaites as sia surinkta suma doleriais pervedu i savo banko eur saskaita, tarkim, kad paypalo kursas nuemimo diena buvo 0,9, taigi as savo paypal israse matau, kad paypal man issiunte 42,75eur. Sia suma pasizymiu grafoje pajamos eurais. Taigi visa laika stebiu, kad per menesi buciau isgrynines tiek doleriu, kiek ju gavau.
    VMI siuo atveju pakomentavo taip, kad valiutu kursas yra skaiciuojamas pagal tos dienos arba imamas kursas paskutines metu dienos. Bet as su jais visiskai nesutinku, nes paypal skaiciuoja savo kursa o valstybe laikysis international kurso, taigi siuo atveju as gal ir nesilaikau istatymo, bet uzkliuvus vmi galeciau ramiai viska taip pat paaiskinti ir nesutikti su jais. Kitas dalykas, kad oficialiai vmi uzklausus del siu klausimu, gavau oficialu rasta su atsakymais i visus klausimus, bet gale dokumento buvo nurodyta, kad tai yra kazkas panasaus i rekomendacinio pobudzio dokumenta ir vmi neprsiima atsakomybes del savo atsakymu (kur logika? tai reskias jie patys nezino kokie tikslus istatymai...)
     
    2. Ebay ir paypal mokesciai. Ar siuos mokescius privaloma traukti i islaidas, ar galima apskaityti tik suma, kuria jau gaunu i banka is paypal? Kadangi kartas nuo karto parduodu kazkoki asmenini daikta, ar padedu parduoti kitam zmogui, ebay ir paypal sutraukia i viena bendra saskaita, o tokiu atveju, asmenine prekyba susikerta su individualia veikla. Parduodu tarkim preke uz 100$, ebay ir paypal pasiima bendrai ~15%, taigi i banko saskaita gaunu 85$, o pardavimo invoice matysis 100$. Kaip VMI reiketu paaiskinti, kur dingo 15%?
    Ar tokiu atveju geriau isvis pamirsti asmenini prekiavima ant to pacio ebay accounto?
    Taip, siuos mokescius traukti i islaidas privaloma, tik kaip ir minejau pries tai, pajamos doleriais - islaidos doleriais, likusi suma pervedama i banka, kuri konvertuojasi i EUR, todel islaidos nurasomos jau iki momento, kai pinigus gauni eurais i banka. Jei ir panaudoju paypal savo reikmems, tarkim gaunu pinigus is draugo, siuos punktus pasizymiu ir tikrinimo atveju paaiskinu, kad tai yra mano pajamos nesusijusios su IDV. Bet kokiu atveju pradejau vengti pardavineti savo asmeninius daiktus ar gauti su IDV nesusijusias pajams i paypal, tam kad paciam nesusiveltu apskaita.
     
    3. Prekiu uzpajamavimas. Ebay parduodu tokias prekes, kuriu oficialiai nelabai nupirksi, bet as nuperku jas is privaciu zmoniu labai didelius kiekius. Taigi ar vmi tiks tai, kad as su kitu privaciu zmogumi (ne verslo subjektas) pasirasau pirkimo - pardavimo sutarti? Ir jei tarkim tas zmogus si pardavima padaro tik vienkartini, ar jam reikia susimoketi GPM nuo sio pardavimo?
    Perkant prekes is privataus zmogaus pasirasau pirkimo-pardavimo sutarti. Si sutartis pagrindzia prekiu isigijima. VMI konsultante paaiskino, kad privatus zmogus nesiverciantis prekybine veikla per metus gali parduoti iki 2500eur, kitu atveju jam reikia susimoketi GPM nuo pardavimo sumos.
     
    4. PSD mokestis. Pries keleta metu, kai turejau IDV, dirbau pagal darbo sutarti, bet PSD mokejau nepriklausomai nuo to, kad darboviete jau sumokedavo ir taip. Ar dabartiniais metais pasikeite si mokestine sistema?
    Taip, dirbdamas darba pagal sutarti ir turedamas IDV, moki PSD du kartus. Pradzioje sis punktas man atrode nelogiskas, bet panarsius internete radau informacija, kad jei zmogus dirba samdoma darba + verciasi veikla, tikimybe, kad jis tures sveikatos problemu yra dviguba (is dalies logiska, bet mano galva, kad tokiu atveju antras PSD turetu buti bent per pus mazesnis, bet aisku istatymas yra istatymas).
     
    Esu tik uz skaidru versla, todel tikiuos kad kazkam mano atsakymai pades eiti teisingu keliu, nes atminkit: skaidrus verslas turi ateiti, neskaidrus - pasmerktas zlugti anksciau ar veliau.
  3. Patinka
    ZilZu sureagavo į wyrutis Lietuva grąžina šauktinių kariuomenę   
    Cia vos ne kas antras rekia, kam eiti uz Lietuva, man ji juk nieko nedave. Nelabai suprantu. Ta prasme jus cia norejot kad jum po koki 100 000 eur duotu?
    Man asmeniskai juokinga, visi tik varo kokia Lietuva bloga, valdzia bloga, turbut ir oras blogas, bet tipo pofik, kad kokie 3/4 visu rekianciu mokescius slepiat :))
  4. Patinka
    ZilZu sureagavo į s3cr3t Lietuva grąžina šauktinių kariuomenę   
    Pritarčiau šauktiniams tik tuo atveju, jei važiuotų nežymėtas busas ir surinktų visus pufaikinius marozus iš po laiptinių ir parkų, besitrinančius su sidro bambaliu.
     
    Studijuojančius, turinčius darbą/verslą, ir/ar turinčius mažametį vaiką - atleisčiau išvis be kalbų
     
    + Rinkčiau ir BOBAS, aišku, tik tas pas kurias imunitetas geras ir sąnariai nuo sėdėjimo SUPERMAMŲ forume nesuėję
  5. Patinka
    ZilZu sureagavo į Blackbeard Lietuva grąžina šauktinių kariuomenę   
    O ką tu jai davei?
  6. Patinka
    ZilZu sureagavo į Blackbeard Lietuva grąžina šauktinių kariuomenę   
    Vienintelis Tavo doras argumentas yra pirmas. Visi kiti tiesiai iš vatniko plokštelės. :)
  7. Patinka
    ZilZu sureagavo į Creatium A. Paleckis: "Savi šaudė į savus"   
    Man tai baisu skaityt tokias jūsų kalbas, kad neva lietuviai šaudė į lietuvius, tuo tarpu rusai nei vienos kulkos neiššovė... Gal dar lietuviai ir tankus patys valdė, per saviškius važinėjo? Matyt taip ir buvo, gi rusai nekalti žmonės, kaip jie galėtų bandydami okupuoti šalį žudyti jos žmones!
     
    Tokie bajeriai, kaip Paleckio išteisinimas, tik parodo (tiksliau turbūt patvirtina), kad rusai vis dar bando padaryt savo įtaką mūsų valstybėje. Nubaus tą Paleckį aukštesnės instancijos teismas, ne bėda čia. Esmė tame, kad jau dabar rusų laikraščiai skelbia jo pasisakymus kaip neginčijamus faktus, kuriuos patvirtina ir Lietuvos teismai.
     
    O kas sakėt, kad jis išsakė savo nuomonę, tai sorry sorry... Vieša vieta prieš žurnalistus ir visą Lietuvos visuomenę, žinant kiek joje yra nukentėjusiųjų nuo visų įvykių, taip sakyt, tai jau tik visiškas ###### taip gali pasielgti. Įsivaizduokit save šioje vietoje, jūsų mylimą žmogų, kuris gynė Lietuvą, būtų nužudę rusai, o čia staiga kažkas rėkautų neva jis žuvo nuo saviškių, kuriuos gynė. Kaip jaustumėtes?
     
    Rusai akivaizdžiai priešiškai nori ir bando paneigti visus Sausio 13d. įvykius. Lietuva pati sutiko, Lietuva pati įsileido, Lietuva pati leido žudyt ir tankais važinėt per žmones. Kur gi ne. Beje, daugelis turbūt bandysit vėl sakyt, kad Rusija neprisiima atsakomybės, nes iš tikrųjų nieko nedarė.. Tai tokiu atveju reikia bendromis jėgomis išsiaiškinti kas ką darė ir ko ne, o ne savivališkai teigti jog buvo visiškai atvirkščiai nepateikiant jokių įrodymų. Imkim Vokietiją už pavyzdį. Sugebėjo pripažinti savo kaltę, sumokėt kompensacijas ir to neneigti.
  8. Patinka
    ZilZu sureagavo į radianas Asasinai - Žiauriausia visų laikų sekta   
    Asasinai, kartais minimi, kaip nizaritai - XI-XIII amžiais gyvavusi islamo sekta, terorizavusi beveik visas arabų šalis ir Persiją. Sekta kilo iš izmailitų (pranašo Izmailo pasekėjų). Įkurta 1090 metais Hasan'o I-Sabbah'o (tai daugybėje legendų ir pasakų iki šiol minimas Kalnų Senis), jo užgrobtoje Persijos Alamuto tvirtovėje. Iki šiol nesutariama dėl asasinų pavadinimo kilmės - vieni tyrinėtojai teigia, kad tai buvę "hašišo rūkytojai" (skamba panašiai, kaip haša šin). Kiti teigia, kad pavadinimas kilo iš sektos įkūrėjo vardo - "Hasano pasekėjai" (Hasan sin).
     
    Pranašo Izmailo pasekėjas, filosofas, politikas ir avantiūristas Hasan I-Sabbah'as buvo priverstas bėgti nuo valdžios, kurią užėmė pagrindinė musulmonų šiitų atšaka, paskelbusi Izmailo mokymus eretiškais. Su būreliu pasekėjų Hasan I-Sabbah'as atkeliavo į vieną iš nuošalių, bet gana netoli prekybinių kelių esančią kalnų tvirtovę - Alamutą, laikytą visiškai neužgrobiamu bei ištikimu Persijos valdžiai. Tvirtovės įgula atsisakė jį priimti, tačiau po kelių dienų stebuklingai pasidavė ir visa įgula perėjo į Hasan'o I-Sabbah'o pusę. Legenda teigia, kad jis savo iškalba įtikino visą įgulą pereiti į jo pusę, nors istorikai mano, kad tai galėjęs būti kažkoks nežinomas sąmokslas.
     
    Pirmus kelerius metus oficiali Persijos valdžia bandė sektą išvyti iš Alamuto tvirtovės, buvo ją apgulusi, tačiau nesėkmingai: itin gerai aprūpinta ir visiškai neprieinama, pastatyta taip, kad jai apginti pakaktų poros lankininkų, pilis puolimus atlaikė be problemų, tuo tarpu persų kariuomenė patyrė didelius nuostolius. Tai ir atnešė sektos vadui pirmąją šlovę: tvirtovės puolime dalyvavę kariai įtikėjo, kad Hasan I-Sabbah'as turi antgamtinių galių. Tuo patikėjo ir tvirtovę gynę sektos nariai. Sektos pasekėjų dar padaugėjo, tuo tarpu valdžia nutarė tvirtovės daugiau nepulti.
     
    Situacija aprimo ir Hasan I-Sabbah'as atsidavė religiniams eksperimentams. Jau po kelerių metų planas ėmė veikti: sekta įgijo sudėtingą, 9 lygmenų iniciacijos struktūrą bei tobulas smegenų plovimo metodikas: sektos nariai buvo nuolat įtikinėjami Hasan I-Sabbah'o dieviškumu, savo išskirtinumu bei sektos dieviška paskirtimi, visi privalėjo melstis po kelioliką valandų per dieną. Tam, kad žmonėms šitai suteiktų malonumą, ir kad psichologinis efektas būtų kuo stipresnis, sektos nariai gaudavo neribotus kiekius žolės (marichuanos) bei šiek tiek opiumo. Kasdienė sektos veikla buvo paprasta: užpuldinėti aplinkines gyvenvietes ir priversti jas mokėti duoklę. Gan netoli esantys prekybos keliai pasirodė besą ypatingai naudingais: pirkliai greitai suprato, kad geriau jau patiems atvežti duoklę, nei būti išžudytiems.
     
    Pradėjus plaukti pinigams ir didėti sektos įtakai, Hasan I-Sabbah'as ėmėsi antrojo sektos veiklos etapo: ėmė į sektą verbuoti vaikinukus, turinčius tapti specialios paskirties kovotojais - žudikais. Vaikinai būdavo išrenkami iš išsilavinusių, pasiturinčių šeimų, tokie, kurie jau nuo mažumės mokyti kovoti su ginklu rankose. Vaikinai kai kada būdavo pagrobiami, bet dažniau - tiesiog suvedžiojami gražiais pažadais. Jiems būdavo suteikiamas išskirtinis dėmesys: kalnų tvirtovėje sukuriamas tikras rojus, teikiami patys geriausi patiekalai, sugulovės, įdomūs pašnekovai. O opiumo - daugel kartų daugiau, tiek, kad jie būtų apimti nuolatinės euforijos. Per kelis mėnesius būsimas kovotojas tiesiog užmiršdavo įprastą gyvenimą ir įtikėdavo, kad gyvena rojuje, kad Hasan I-Sabbah'o rūmai - danguje.
     
    Kai tik atsirado pakankamai savo dieviškumu įtikėjusių vaikinukų, Hasan I-Sabbah'as ėmė plėsti savo įtaką: jis tiesiog pasiūlė aplinkinių šalių valdovams mokėti duoklę, grąsindamas jiems mirtimi. Pradžioje niekas juo nepatikėjo, tačiau greitai pirmasis iš valdovų buvo nužudytas savo asmens sargybinių apsuptyje. Kažkoks valkata prasiveržė pro asmens sargybinių būrį ir, jau būdamas pasmeigtu ant kardo, visgi sugebėjo perrėžti karaliukui gerklę. Panašios istorijos ėmė kartotis ir kitose šalyse. Valdovai pabandė save apsupti ištisomis sargybinių miniomis, tačiau tai nepadėjo - vienus paskersdavo hareme, kitus - tualete. Panašių grąsinimų susilaukę sargybos vadai bei ministrai, gelbėdami savo gyvybes, ėmė patys organizuoti užsispyrusių valdovų žmogžudystes. Taigi, jau po kelerių metų aplinkinių žemių valdovai tapo sektos įkūrėjo vasalais, o asasinų žudikus liaudis ėmė laikyti tikrais nesulaikomais demonais.
     
    Žudikų paslaptis buvo paprasta: užliūliuoti Hasan'o sukurtame rojuje, pilnai įtikėję savo dieviška paskirtimi bei Hasan'o dieviškumu, jie buvo pasiryžę bet kam. Vieną vakarą gavę didesnę opiumo dozę, jaunuoliai išklausydavo įsakymo - "Nužudyk tą ir aną valdovą. Siunčiu tave į žemę, tą ašarų pakalnę ir jei įvykdysi įsakymą, grįši į čia amžiams, galėsi vėl džiaugtis rojuje gurijomis. Nebijok mirti - visi didvyriai į čia sugrįžta". Kitą dieną jaunuolis atsibusdavo nežinomoje vietoje, kamuojamas tragiškai sunkaus opiatų sukelto abstinencijos sindromo, prisimindamas tik viena - jam reikia sugrįžti į rojų, iš kurio buvo išmestas. Tam, kad sugrįžti, reikia nužudyti. Nužudyti bet kokia kaina - miręs, bet nužudęs - grįši į rojų.
     
    Itin keistai šiame kontekste atrodė pats Hasan I-Sabbah'as - einant metams, jis neseno, o tarpais lyg ir atjaunėdavo, sugebėjo išlaikyti savo pilį vos ne porą šimtmečių. Ši paslaptis irgi buvo paprasta: jis, matyt turėjo ir sūnų, ir anūkų, ir išrinktieji paveldėdavo visą sektą su visu smegenų plovimo mechanizmais. Nuolat nuo narkotikų apsvaigę sektos nariai neįstengdavo atskirti viens į kitą panašių, barzdotų senių. Taip pradžioje sekta, o paskui - ir kitų šalių valdovai ėmė tikėti, kad Kalnų Senis yra nemirtingas.
     
    Hasan I-Sabbah'as, nors ir buvęs islamo šalininku, numatė visas žudikams bei sau reikalingas religines išimtis - jis modifikavo Šariatą, taręs, kad šeštojo ar aukštesnio lygmens tikintiesiems (kariams bei žudikams) leidžiama vartoti alkoholį, ištvirkauti, nesimelsti, jei tik tai leidžia apgauti priešą. Aplinkinių šalių valdovai, puikiiai žinodami Hasan'o fanatiškumą ir bendrus jo religinės doktrinos bruožus, tikėjo, kad asasinai praktikuoja kraštutinį asketizmą ir laikosi visų Šariato reikalavimų tiek giliai, kiek tai įmanoma. Patikėti, kad koks nors girtuoklėlis ar ištvirkėlis gali būti sektos nariu, jie tiesiog negalėjo. Taigi, žudikai puikiai užsimaskuodavo, kai kada apsimesdami netgi ne musulmonais. Numatyta buvo ir pora kitų išimčių iš Šariato: galima vartoti svaigalus, jei tai padeda įtikėti ir skatina religingumą, o sektos aukščiausi vadai gali nesilaikyti Šariato, nes yra aukščiau žemiškų įstatymų.
     
    Sekta nesistengė savo religinės įtakos plėsti pernelyg smarkiai, naujų narių reikėjo tik įtakai įtvirtinti bei paskatinti aplinkinių gyventojų paklusnumui, todėl ši keista islamo pakraipa netapo dominuojančia. Kita vertus, asasinai padarė milžinišką įtaką izmailitų ideologijai, dar labiau paskatindami jų karingumą, o vėliau - ir imamus garbinantiems musulmonams šiitams, įtvirtindama islame asmenybės kultą. Ir svarbiausia - būtent asasinai į islamą atnešė idėjas apie religijos vardan kovojančių žudikų atpildą rojuje bei leidimą nesilaikyti Šariato, kovojant dėl religijos. Pirmoji teroristų organizacija, sugebėjusi kontroliuoti ištisas valstybes, padarė didžiulę įtaką vėlesnių laikų teroristams, įskaitant ir šiuolaikinę Al Qaedą.
     
    Ką gali žinoti, gal asasinai gyvuotų iki šiol, tačiau apie XII a. į Persiją įsiveržė mongolai mameliukai, netikėję nei Alachu, nei jo pranašu Mahometu. Jiems greitai pasirodė keista, kad užimtų kraštų valdovai kažkokio Kalnų Senio bijo labiau nei milžiniškos jų armijos, taigi, greitai nutarė jį nudėti. Paaiškėjo, kad tai - ne toks jau paprastas reikalas, fanatiški sektos nariai buvo pasiryžę mirti šimtais ir tūkstančiais, nei vienas aplinkinių šalių bei miestų valdovas nepasitikėjo mameliukų sargybiniais, todėl linęs buvo geriau jau pagelbėti sektai. Dar baisiau - greitai sekta pabandė terorizuoti ir pačių mongolų karo vadus.
     
    Laukinių mongolų klajoklių sprendimas buvo vienareikšmiškas: žudyti. Žudyti visus, kas tik kelia pagrįstą ar nepagrįstą įtarimą. Žudyti už menkiausią nepaklusimą. Vietiniai valdovai greitai įsisavino: Kalnų Senis nužudyti gali po mėnesio ar metų. Mameliukai, įtarę nepaklusnumu, nužudys dabar. Reikalai pajudėjo. Naikindami ištisus kaimus ir miestus, mameliukai visgi atrado Kalnų Senio irštvą ir ją, patirdami daugiatūkstantinius nuostolius, užgrobė. Pasigailėjimo nesulaukė nei vienas sektos narys - mameliukai surengė tikrą genocidą, tarę, kad geriau jau mirs 100 nekaltų, nei liks vienas gyvas asasinas. Visgi, kova užtruko ilgai ir asasinų įtaka dar buvo jaučiama net ir po kelių dešimtmečių.
     
    Istorija neužmiršo šios sektos - Vakarų pasauliui ji davė supratimą apie teroristus, paliko daugybę legendų, anglų, prancūzų bei kai kurioms kitoms kalboms davė žodį "assasin", žymintį žudiką, tuo tarpu Islamui - karingumą bei pateisinimus žudynėms. Hasan I-Sabbah'o asmenybė Vakarų šalyse smerkiama, jis lyginamas su Osama ben Ladenu, o rytų pasaulyje laikomas vienu didžiausių ir žymiausių Islamo filosofų.
  9. Patinka
    ZilZu sureagavo į SauliusK kaikurie mūsų politikai   
    Būtent, kad diplomu. Ar politikė, baigusi buhalteriją ir gyvenime nedirbusi energetikos sektoriuje, gali vadovauti energetikos ministerijai (fyi, Loreta Graužinienė)?
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...