Pereiti prie turinio

Požiūris: Rinkodara


Rekomenduojami pranešimai

Šiuolaikiškas gyvenimo būdas, didėjantis prekių ir paslaugų asortimentas bei kintanti pasaulėžiūra priverčia keistis ne tik žmones, tačiau ir įmones. Didėjanti kaitos svarba sukūrė jauną, daug krypčių jungiantį mokslą – rinkodarą.

 

Rinkodaros mokslas bei rinkodaros specialistai (dažniau vadinami marketingistais) tampa neatsiejama įmonės dalimi.

Šiame straipsnyje panagrinėsime, kas yra vis dažniau girdimas žodis rinkodara ir kokia yra jos svarba?

Visų pirma susipažinkime su rinkodaros mokslo raida.

 

Rinkodara – tai ganėtinai jaunas mokslas, išsivystęs ir pradėtas plačiau aptarinėti XX-ajame amžiuje. Remiantis atskirais šaltiniais, galima sudėlioti štai tokią rinkodaros evoliucinę seką:

 

• 1900-ieji – pradėti pirmieji šio mokslo tyrinėjimai;

• 1910-ieji – pagrindinių terminų formulavimas ir klasifikavimas;

• 1920-ieji – pagrindinių principų integravimas;

• 1930-ieji – specializacijų ir krypčių teorinis vystymas;

• 1940-ieji – tolimesnis mokslinio požiūrio vystymas ir pagrindinių, bazinių vartotojų poreikių analizavimas;

• 1950-ieji - koncepcijos adaptavimas, atsižvelgiant į besikeičiančia visuomenę ir poreikius;

• 1960-ieji – tokių terminų, kaip aplinkosauga, vadyba įtraukimas;

• 1970-ieji – rinkodaros principų pritaikymas prie socializacijos principų.

 

 

Šio mokslo tolimesnis vystymas taip ir nesustojo iki mūsų dienų. Kiekvieną dieną, rinkodaros specialistai, turi iš naujo pažinti vartotoją ir sužinoti jų lūkesčius, kartu bandant surasti universalų sėkmės receptą.

Rinkodaros svarba buvo suprasta jau 1440-aisiais, kai saulės šviesą išvydo J. Guterbergo presas su keičiamomis metalinėmis plokštelėmis. Ši diena laikoma ne tik svarbiu spaudos lūžiu, tačiau kartu tai pakeitė reklamos srities koncepciją. Šis išradimas greitai buvo pritaikytas reklaminei spaudai, kaip: skrajučių, plakatų gamybai. Nuo šio laikmečio įmonės pradėjo naują reklamos erą, kuri, vėliau, įtakojo reklamos koncepcijos bei principų pokyčius.

Nuo XX amžiaus pradžios, atskiros šakos kaip: reklama, kai kurios ekonomikos koncepcijos, pirkėjų tyrimai tapo vienalyte mokslo kryptimi – rinkodaros mokslu.

 

 

XXI – amžiuje rinkodaros mokslas tampa vis svarbesnis ir svarbesnis, todėl apie jį dera kalbėti kuo garsiau ir plačiau. Šiandieninė rinkodara yra sudėtingas ir begalinis tobulėjimo mechanizmas, kurio valdymas ir kontrolė reikalauja patirties, jaunatviško požiūrio bei puikios intuicijos. Mes, vartotojai, neįsivaizduojame savo gyvenimo be nuolatinio reklamos srauto: gatvėse, autostradose, televizijoje, radijoje ar vis dar tobulėjančioje virtualioje erdvėje.

 

 

Dėl mūsų greitėjančio gyvenimo ritmo ir didėjančio užimtumo ne savo noru tampame priklausomi nuo rinkodaros specialistų, kitaip tariant - mus supančio reklamų srauto. Viena iš priklausomybės priežasčių – šiuolaikiniai vartotojai nenori skirti laisvo laiko prekės ar informacijos paieškoms, todėl visa tai privalu pateikti kuo paprasčiau ir aiškiau. Kita priežastis – kasdien auganti prekių ir paslaugų pasiūla, kuri tiesiogiai įtakoja vartotojų sudirgimą ir nenorą.

 

 

 

Rinkodaros reikšmė

 

 

Rinkodaros reikšmė yra suprantama individualiai, kaip gaunama nauda ir būtinumas. Visa tai tiesiogiai priklauso ne tik nuo rinkoje esančių vartotojų, tačiau ir nuo pačios organizacijos požiūrio. Kiekvieno tipo organizacija skirtingai vertiną rinkodaros įdiegimo būtinumą.

 

Nesigilinant į atskirų verslo šakų ypatumus bei poreikius, pasaulines organizacijas galima skirstyti į du tipus: pelnos siekiančios įmonės ir ne pelno siekiančios įmonės ar organizacijos.

 

Pastarosios yra labiausiai suinteresuotos vykdyti rezultatyvias rinkodaros kampanijas. Šio tipo oprganizacijų pagrindinis tikslas – kuo didesnis interesantų pritraukimas. Ne pelno siekiančios organizacijos yra tiesiogiai priklausomos nuo gaunamų dotacijų - paramos, todėl norint pasiekti užsibrėžtų tikslų, joms ypač svarbu sukurti tinkamą rinkodaros kryptį ar planą.

 

Pelno siekiančios arba mums labiau pažįstamos įmonės, atsižvelgdamos į vidinius poreikius, įmonės tikslus ir kita, nusprendžia: ar joms derėtų kurti rinkodaros planą ir ar vertėtų jį vystyti. Į šiuos, tipinius klausimus, vienareikšmio atsakymo nėra, tačiau dėl anksčiau minėtų priežasčių: prekių ir paslaugų gausos bei vartotų atsainumo, rinkodaros svarba auga tarsi ant mielių. Kadangi daugelis, net smulkių įmonė pradeda kurti savo rinkodaros koncepciją, svarbiausiu aspektu tampa – rinkodaros plano mąstas bei kūrybiškumas, kuris tiesiogiai įtakoja reikiamų investicijų dydį bei galimą atsiperkamumą.

 

Šiuolaikiniai rinkodaros specialistai, norėdami patenkinti bazinius vartotojų poreikius, kurdami rinkodaros planą, privalo atkreipti dėmesį į:

 

• Vartotojų ir pirkėjų keliamus standartus konkrečiai paslaugai ar prekei;

• Žinutės perdavimo greitį bei poveikį;

• Tinkamiausią komunikacijos kanalą, siekiant sumažinti įmonės investicijas;

• Reklamos socialinį poveikį bei naują;

• Produkto naudos aiškumą bei galimų pasekmių apibrėžtumą.

 

 

 

Rinkodaros specialisto veikla

 

Iš pažiūros rinkodaros specialistas yra panašus į įmonės direktorių, kuris priima esminius sprendimus, tiesiogiai įtakojančius įmonės produktyvumą. Iš dalies tai yra tiesa, tačiau tikroji tiesa yra tai, jog rinkodaros specialistas yra būtent tas asmuo, kuris veikia kaip spendimų siūlytojas, nuolatinio pažinimo (vartotojų, kainodaros, konkurentų, prekių ar paslaugų) specialistas ir puikus komunikacijos kanalas (iš viršaus į apačią ir iš apačios į viršų).

 

Tai asmuo, kuris išklausęs, įmonės vadovus, bei apatinės ir vidurinės grandies atstovus, pateikiama tinkamiausius sprendimus, paremtus įmonės ir produkto ar paslaugos užsibrėžtais tikslais ir pirkėjų – vartotojų bei visuomenės poreikiais.

 

Kiekvienas rinkodaros specialistas, savo lagamine, turi universalų spendimų rinkinį. Jis susideda iš:

 

• Pirkėjų ar vartotojų rinkos / segmento apibrėžimas bei analizė;

• Produktų ar paslaugų ir jų poreikių analizė;

• Komunikacijos poreikio bei mąsto analizė;

• Vidinių organizacijos resursų bei krypties analizė bei koregavimas (jeigu iš to yra naudos);

• Paskirstymo kanalų kūrimas (jeigu jie nėra tinkami arba jų tiesiog nėra);

• Kainodaros kūrimas arba adaptavimas;

• Kitos paslaugos.

 

 

Aukščiau išvardintos pagrindinės kryptys arba sritys yra pagrindiniai, kiekvieno rinkodaros specialisto, darbo aspektai. Tačiau tai yra bazinės užduotys, kurios gali kisti, priklausomai nuo organizacijos ar įmonės poreikių bei patirties ir esamos padėties.

 

Keičiantis laikams, keičiasi ne tik vartotojų poreikiai, tačiau ir susidomėjimo laipsnis. Šiuolaikinis, modernios visuomenės pirkėjas yra apibūdinamas kaip atsainus, sprendimams abejingas ir pinigų neinvestuojantis asmuo, reaguojantis į paprasto turinio žinutes.

 

Būtent dėl šio, šiuolaikinio pirkėjo – vartotojo, apibrėžimo rinkodaros specialistams tampa vis svarbiau atrasti naujus komunikacijos bei prekių – paslaugų paskirstymo kanalus, kuriais galima sudominti eilinį, statistinį vartotoją.

 

Atsiradus socialiniams tinklams bei kartu didėjant el. parduotuvių plėtrai ir svarbai, daugelis organizacijų savo veiklą perkelią į minimą virtualią erdvę. Investicijos, skirtos žinomumo didinimui, nukreipiamos į socialinius tinklus bei paieškos sistemas, nepamirštant reprezentacinės svetainės ar el. parduotuvės svarbos.

Socialinė erdvė tai yra nauja terpė, kurioje stengiamasi kaip greičiau ir kokybiškiau pritraukti esamus vartotojus. Ir nors ši erdvė atrodo beribė bei lengvai prieinama – ji yra kupina naujų iššūkių bei sunkumų.

Redagavo BrainStorm
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...