Pereiti prie turinio

enzoloft

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    25
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

enzoloft Pranešimai

  1. Gal kam pravers, 4 meno poteme kalbet:

     

    Menas ir Internetas yra panašūs savo prigimtimi, kadangi abu jie yra komunikacijos priemonė, kuriai tik sąlyginai egzistuoja kalbiniai, kultūriniai, erdviniai ar kiti barjerai. Menas – tai ypatingai individuali saviraiškos bei komunikacijos su aplinka forma ir priemonė: asmuo, materializuodamas savo idėjas medžiagoje, dalinasi su kitais jį supančio pasaulio, o kartu ir pačio savęs suvokimu. Internetas šiam bendravimui leidžia įgyti atsakomąjį ryšį bei padaryti jį vaisingu tiek dvasine, tiek materialia prasme.

    Po fotoaparato išradimo kompiuteris tapo antruoju įrankiu žmogaus rankose, įgalinusiu realybę atvaizduoti ir išsaugoti kokybiškai naujame lygmenyje. Tačiau kompiuterinės technologijos vystosi ne išsiskyrimo ir fiksavimo linkme, o greičiau priešingai – kaupimo ir sintezės. Kitaip sakant, specifikos reikia ieškoti ne tradicinėje, o kitoje kultūros nišoje, susijusioje su pokyčiais visuomenėje.

    Po II-jo pasaulinio karo vaizduojamajame mene išryškėja naujos tendencijos – vidiniam menininko pasauliui suteikiama pirmenybė ir atmetamos tradicinio meno pretenzijos būti nuoseklesniam, organizuotesniam ir vientisesniam nei “nemenas” arba “realybė” – šie principai tampa ateities kelrodžiais. Informacijos gausa teikia milžinišką pasirinkimą, įvairovę, informuotumą ir lengvesnę progreso galimybę.

    Naujoji – elektroninė kultūra ir menas – akivaizdžiai įtakota paties naujojo kibernetinio pasaulio, užgimsta, yra kuriama ir generuojama ne kažkokiam “kultūriniam epicentre” ar “megapolyje”, kaip buvo anksčiau (New York – London – Paris, - net ant kvepalų įpakavimo ar cigarečių pakelių aptinkami tokie “kelrodiniai” kodai), o difuzijos būdu pasklinda po visą pasaulį – į kiekvieną žemės kampelį.

    Naujų erdvės suvokimo būdų techninės prielaidos plėtojasi vis sparčiau. Informacinės technologijos smarkiai keičia ne tik gyvenamuosius pasaulius, bet ir suvokimo būdus. Dabar visoje Žemėje vienu metu suvokiamos įvairios erdvės. Visame pasaulyje videotechnika ir palydovais atkuriami ir kuriami erdvės vaizdai. Kinematografija eksploatuoja trimatį erdvės artefaktą ir daro jį ekvivalentišku mūsų realios erdvės suvokimui. Taip vadinamoji High-Definition televizija, holografijomis, kvapais ir erdviniais garsiniais pasauliais praturtinta virtualioji realybė leidžia žmogui nugrimzti imitacijoje, kuri jį įgalina tapti imitacijos objektu.

    Menas, nebegalintis būti statišku ir tarpstantis nuolat besikeičiančioje aplinkoje, įgyja vis naujas “judrumo” formas. Didelę reikšmę šiame procese įgyja ne tik kūrybos procesas, tačiau ir aplinkos ir publikos dalyvavimas jame. Informacinės technologijos meno paradigmose pasėja naują sąvoką – interaktyvumas. Jis leidžia dalyvauti procese, o ne tik stebėti ar sekti jį, taigi stebėtojo pasyvumą keičia jo aktyvumas (interaktyvumas), arba komunikacija.

    Pažvelgus į postmodernųjį meno būvį ir technologijų skverbimąsi ne tik į mus supantį fizinį pasaulį, tačiau ir į žmogaus mąstymo ir pasaulio percepcijos paradigmas, kyla fundamentalus klausimas – ar žmoniją ir meną užgoš technologijos?

    Technologijos siekia susidoroti su mūsų nerimu kalbant apie mirtį, bandydamos prisijaukinti laiką ir įgalindamos numatyti ateitį. Tuo pačiu instrumentiškasis technologijų tikslas yra pasiekti tam tikrą pabaigą. Gyvenimui greitėjant ir tuo pačiu trumpėjant, vis akivaizdžiau suprantama, kad žmogus per trumpą gyvenimą suspėja nedaug. Tad jis priverstas dar labiau skubėti gyventi ir tirti jį supančią aplinką. Menas kaip niekada jautriai reaguoja į staigius gyvenimo realijų pokyčius.

    Ne tik menas, bet ir pats jo kūrėjas – žmogus – po truputį tampa skaitmeniniu: genų inžinerija, organų persodinimas, biomechaniniai implantantai, dirbtinis intelektas – visa tai dar giliau vaizduoja dabar vykstančius esminius lūžius skirtingose žmogaus egzistencijos paradigmose.

    Globalizacija, informacijos gausa ir jos teikiamos naujos galimybės griauna kultūrines sienas, o virtualios realybės ir interneto sąveika suteikia dar geresnes sąlygas formuotis globalioms meno išraiškoms, kur svarbiausiu tampa kūrybos procesas ir komunikacija, individo specifinis požiūris į jį supančius fenomenus ir galimybė derinti ir naudoti tuos realybės momentus, kurie anksčiau su menu neturėjo nieko bendra. Menas persipina su mokslu ir ima naudoti jo sukurtos žinijos potencialą. Taip kuriamas naujas vystymosi potencialas, naujos galimybės, o informacinės technologijos naudojamos ne tik kurti ir perduoti menui, tačiau ir tobulinti patį meno kūrimo aparatą. Menas tampa absoliučia komunikacija bei visapusišku dalyvavimu ir gimdo naujas su tuo susijusias problemas, iš kurių viena pagrindinių tampa interfeiso tobulinimas. Jis yra ypač svarbus, nes sąsaja (interfeisas) tampa ne tik kūrybos priemone ir komunikacijos įrankiu, tačiau pats jo naudojimas tampa meno judesiu. Taip dar kartą atskleidžiama dabartinė meno ir kitų žmogaus veiklų difuzija.

  2. Žiniasklaida:

    1. Ar nacionalinis transliuotojas (LRT) siūlo visuomenei kokybiškas, švieciamasias ir kultūriškas laidas? Argumentuoti.

    2. Ar TV ir radijo viktorinos prusina visuomene? Argumentuoti.

    3. Lietuvos visuomenei stinga kokybiškos žiniasklaidos. Pagristi arba paneigti šį teigini.

    4. "Ne tik visuomenės informavimas, bet ir vertybių skleidimas (o prireikus ir kova už jas) yra tikrosios žurnalistikos misijos dalis" (L.Donskis). Ar mūsų žiniasklaida atlieka šią misiją? Argumentuoti.

    5. Lietuvos internetinė erdvė palengva virsta šiukšlynu. Kokiais būdais šią problemą galima spręsti?

     

    Mokslas:

    1. Šiuolaikiniai mokslininkai kuria įvairius žmonijos ateities scenarijus.

    2. Lietuvą konkurencinga gali padaryti tik mokslo pažangos skatinimas. Pagrįsti arba paneigti.

    3. Dirbtinis intelektas. Ką apie tai žinau arba manau.

    4. Mokslas - ir kurianti ir griaunanti jega. Ką apie tai žinai, ką manai.

    5. Mokslo pazanga lemia zmoniu susvetimejima. Ką apie tai žinai, manai.

     

    Asmuo ir valstybė:

    1. Ar mokinių parlamento veikla tik vaikų žaidimas? Argumentuokite

    2. Ar lengva kitataučiams žmonėms integruotis Lietuvoje. Armgumentuokite

    3. Ar svarbu jauniems žmonėms dalyvauti pilietinese akcijose? Argumentuokite

    4. Filosofas L.Donskis teigė: "Laisvas ir nepriklausoms žmogus tikrai nėra mūsų laikų herojus". Ką apie tai manote?

    5. Lietuvos Konstitucijoje teigiama: "Žmogus turi turėti laisvę reikštis". Kaip tavo nuomone tai įgyvendinama?

     

    Menas:

    1. Ar pasauliui idomūs Lietuvos menininkai?

    2. Ar gali jaunuoliai meninį skonį išugdyti vidurinėje mokykloje?

    3. Dagelio dabartinių garsių menininkų kūrybos jų amžininkai nepripažino.

    4. Meninė kūryba - vienas geriausių saviraiškos būdų.

    5. Menas kuria miesto veidą.

     

    Literatūra:

    1. Kokius tris literatūros rašytojų kūrinius įtrauktumete i skaitytinos literatūros sąrašą. Argumentuokite.

    2. Daznai sakoma, kad skaitydamas ieškai savęs. Argumentuokite remdamiesi literatūrine patirtimi.

    3. Skaitymo malonumas ir privaloma literatūra ar tai suderinama. Argumentuokite

    4. Šiuolaikineje literatūroje neigiama moralė ir prasmės siekis. Pagrįskite ar paneikite.

    5. Ar spektaklis gali prilygti literatūriniam kūriniui ar jį pranokti.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...