Pereiti prie turinio

Aragonas

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    9
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    50%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Aragonas sureagavo į bratkax Darbas nuo pradžios iki pabaigos - nesustok kelyje   
    Ne paslaptis, kad geros idėjos turėjimas ir sugebėjimas ją įgyvendinti, ar pakankamo biudžeto turėjimas dar negarantuoja, kad darbai bus užbaigti ir projektas išvys dienos šviesą. Ypač tai aktualu tada, kai daugumą darbo atlieki pats. Nuovargis, mažėjanti motyvacija, naujos idėjos, užgožiančios dabartinę - pagrindiniai dalykai, trukdantys susikaupti ties pagrindiniu tikslu. Šiame straipsnyje pabandysiu parašyti keletą patarimų iš savo patirties, tikiuosi jie padės tiek pradedantiesiems tiek jau ir kažko pasiekusiems. Kalbėsiu apie internetinio puslapio - projekto kūrimą, tačiau patarimai gali tikti ir kitoms sritims.
     
    Visų pirma, nepradėkite projekto įgyvendinti vos sugalvoję jo idėją. Išvystikite ją, apgalvokite, kokių būtent funkcijų reikės ir kokių ne jūsų puslapiui. Kai idėja tik šauna į galvą, ji atrodo labai gera ir dar nespėjame pradėti analizuoti trūkumų. Gali būti, kad jau pradėjus programuoti puslapį bus susidurta su kokia nors esmine klaida, griaunančia visą idėją, todėl ją reikia gerai apmąstyti. Be to, pradėjus iškart dirbti atsiranda vis naujų ir naujų mini-idėjų/patobulinimų, kurie gadina visą grafiką, kertasi su jau padarytais sprendimais ir t.t. Būtent dėl to visas funkcijas reikia atsakingai suplanuoti iš karto prieš pradedant. Juk mašinos irgi nekuria vietoje, surinkę važiuoklę negalvoja, kur čia dabar užkelti rėmą, o gal dar geriau papildomą baką pridėti, o, dar gi čia galima patobulinti formą rėmo ir t.t. Viskas jau yra brėžiniuose. Tiesa, tikrai nesmerkiu atnaujinimų ir patobulinimų, bet tam yra Versija nr. 2, padedanti išvengti pragaištingo įsisukimo į nebaigtų darbų karusėlę.
    Dažnai projektai mišta todėl jog juos norima PERNELYG stipriai išblizginti. Tas blizginimas ir "tobulybės" siekimas tampa savotiška manija. Ir kai pagaliau tas projektas būna išblizgintas paaiškėja jog kažkas jau aplenkė. Kita blogybė jog "blizginant" galima netgi nueiti ne ta linkme, kurios reikia vartotojams.
    rufas
     
    Toliau reikia apskaičiuoti savo galimybes. Dažnas pradeda savo pirmąjį projektą su nedideliu biudžetu, todėl daugybę darbo atlieka pats. Čia reikia gerai pamatuoti savo gebėjimus - ar tikrai užteks žinių suprogramuoti veikiančią sistemą, ar bus pritaikytas gražus vartotojams (būtent vartotojams, nes pačiam jis gali būti gražesnis dėl kompetencijos stokos toje srityje arba tiesiog todėl, kad ir pelėdai savo vaikai gražesni) dizainas, ar sugebėsi panaudoti teisingą strategiją reklamoje ir t.t.
     
    Mini testukas "Ar aš turiu kiaušus projektui sukurti?" (Ar moki galima pakeisti į ar turi žmogų kuris tai galėtų padaryti).

    Ar gaudaisi internete ir supranti, koks yra šių dienų vartotojas?
    Ar gaudaisi beužkariaujamoje srityje?
    Ar moki programuoti?
    Ar moki nupaišyti dizainą?
    Ar moki jį sukoduoti?
    Ar moki suprogramuoti reikiamą sistemą?
    Ar sugebėsi prižiūrėti projektą ir prireikus atnaujinti ir taisyti klaidas?
    Ar žinai, ką darysi, kai problemos bus per sudėtingos tau? (Netikėta DDOS, persikėlimas į kitą serverį, jo konfigūravimas).
    Jei sieki pelno, ar turi aiškią viziją, iš kur jis bus?
    Ar turi pakankamai resursų ir idėjų, skirtų projekto reklamai?
    Ar tavo biudžetas pakankamas? (Skaityti žemiau).

     
    Kaip pastebėjote, galimybių skaičiavimas neužsibaigia ties darbais. Kaip sakoma, devyni darbai vienu metu = nei vieno gerai atlikto. Todėl 9 atvejais iš 10 net ir labiai gabiam visų galų meistrui gali prireikti pagalbos iš šalies - dizainerio, koduotojo ir panašiai. O tai reiškia, kad teks tuštinti kojinę, kurioje guli projekto biudžetas. Būtent dėl šios priežasties reikia gerai susiplanuoti savo finansus. Be būtinų dalykų (domenas, hostingas, programavimas, dizainas, reklama) dar reikia pasilikti ir nenumatytiems atvejams. Be to, nereikia pamiršti, kad puslapis pats savęs neišreklamuos, todėl reikia atriekti gerą pyrago dalį ir reklamai.
     
    Kai planai baigti, prasideda sunkūs darbai. Čia pateiksiu keletą patarimų darbo arkliukams, kurie padės ariamą vagą išlaikyti tiesią ir sėkmingai pasiekti lauko galą. Paprasta kaip viens du trys!
     
    Viens - susidaryk detalų darbų planą. Planą susidaryk visų darbų iš karto, o ne kiekvieną dieną prieš pradėdamas dirbti - tik taip matysi bendrą pasistūmėjimą į priekį. Kai atlikęs tam tikrą viso darbo dalį turėsi kur padėti varnelę, ne tik nepasimesi darbų tvarkoje, bet ir įgysi pasitikėjimo ir motyvacijos, matydamas savo progresą. Kai darai darbus neorganizuotai, mėtaisi nuo vieno prie kito, pradeda atrodyti, kad niekur nejudi ir su kiekvieno darbo padarymu jų ne mažėja, bet daugėja.
     
    Du - sek savo progresą, stebėk, ar padarei tiek, kiek šiandien galėjai, o ne tiek, kiek norėjai. Laiku pagauk save benorintį tinginiauti ir užkirsk tam kelią. Gali naudoti taškų sistemą. Pavyzdys (sakykim, planuoji programavimo darbus):
    Komentarų sistema - 5 taškai, like/dislike sistema - 3 taškai, nuotraukų įkėlimo sistema - 7 taškai ir t.t.
    Kiekvieną dieną užsibrėži surinkti 15 taškų ir tai stengiesi įgyvendinti.
     
    Trys - nepervark. Norint kažko pasiekti dirbant sau, tenka atiduoti tikrai daug energijos, bet jei nuolat kirmysi prie kompiuterio nieko nebematydamas aplinkui, gali prarasti susidomėjimą savo idėja ilgam laikui. Todėl stenkis protingai kombinuoti darbą su laisvu laiku ir pramogomis, padedančiomis atitrūkti nuo savo srities. Ir prisimink, kad atsipalaiduoti sėdint Facebooke, paskui tikrinantis paštą, paskui pažiūrint video ir kartojant viską iš pradžių ne pati geriausia mintis. Be to, toks betikslis klaidžiojimas mažina norą dirbti, todėl geriau išjunk Skype ir pamiršk apie paštą, kol dirbi prie projekto. Taip pat stenkis užkirsti kelią persisotinimui - nors turint naują idėją apie ją neretai mąstai dieną naktį, stenkis atsikratyti tų minčių, nes jos nereikalingos, kai nedirbi, o vargina beveik tiek pat. Taip pat nuovargis mažina atsparumą nuolat atakuojančioms naujoms idėjoms, nebūtinai ir pačioms geriausioms. Actimelis čia nepadės, tad patariu tas idėjas tiesiog užsirašyti ir atsidėti į skrynutę "vėliau...".
     
    Kada paleisti projektą į dienos šviesą - štai kur klausimas. Dažnas gali sakyti "dabar" arba "trečiadienį po pietų, kai simpsonus pažiūrėsiu". O teisingas atsakymas - "tada, kai jis pilnai atliks tai, ką ir turi atlikti". Vietoj to, kad pusę dienos kurtum gražų "under construction" puslapį su skaičiuokle iki atidarymo laiko, kurį paskui tikriausiai vis tiek reikės nukelti, nukreipk savo jėgas į pagrindinius darbus ir pasistūmėk dar keliais procentais link pergalės. Atidaryti savo projektą gali tik tada, kai jis bus pratestuotas ir pilnai veiks pagal tavo idėją. Negali būti jokių "čia dar nieko neįkelta, nes puslapis naujas, bet jūs būkit aktyvus ir komentuokit". O paskui pagalvė šlampa nuo ašarų galvojant, kodėl čia visi rėkia ant manęs sakydami, kad projektas nieko nevertas ir antrą kartą nebeateis. Taip tik prarasi motyvaciją dirbti toliau.
     
    Kai projektas jau bus išblizgintas ir paleistas, teks gerai padirbėti jį populiarinant. Pagrindinė klaida, kad daugelis čia ir sustoja - padaro projektą, nuperka šiek tiek reklamos ir laukia, iš kurios pusės čia ta laimė ateis. Žvaigžde per dieną netapsi (na, jei neminėsime YouTube), todėl teks sunkiai dirbti, kol projektas įsivažiuos. Neapleisk jo pagrindiniu momentu! Būtent pradžioje reikia aktyviai reklamuotis, palaikyti gyvybę pačioje svetainėje, spręsti iškilusias problemas. populiarindamas vieną iš savo projektų praleidau daugybę laiko, tačiau galų gale jis su kaupu atsipirko. Tiesa, pakenčiamo atsipirkimo teko laukti apie tris mėnesius. Bet dabar to tikrai nesigailiu ir suprantu, kad tada galėjau lengvai sustoti ir prarasti didžiulę galimybę.
     
    Ir pabaigai, kai projektas jau bus veikiantis nemažai laiko, gali atsitikti taip, kad jis atsibos. Visiems taip būna - tiesiog tingisi jį prižiūrėti ir dažnai jis pradeda merdėti. Tokiu atveju reikia prisiversti kartas nuo karto atsinaujinti arba pagalvoti, ar nevertėtų priimti papildomų pajėgų - moderatorių, administratorių. Net jei jie ir reikalaus papildomo atlygio, galbūt tai padės gauti didesnes pajamas nei iš stovinčios vietoje svetainės.
     
    Sėkmės darbuose! Nesustokite pusiaukelėje, nes galbūt kelias veda į ten, kur net patys nesitikėjote!
    Mėlynos vietos - atnaujinimai straipsnyje. Jei turite kokių patarimų iš savo pusės - būtinai pridėsiu ir juos.
  2. Patinka
    Aragonas sureagavo į falco Kaip sukurti sėkmingą internetinį projektą Lietuvoje?   
    Kaip sukurti sėkmingą internetinį projektą Lietuvoje?
     
    Tai nėra kažkokiais tiksliais ir neginčijamais faktais paremtas straipsnis, o tiesiog mano asmeninė nuomonė.
     
    Visų pirma, reikia idėjos. Galima rinktis iš dviejų variantų - orginali mintis arba darbas toje nišoje, kur jau yra tiesioginių konkurentų. Jei pasirinkote antrąjį variantą iškarto iškelkite sau klausimą - kuo mano projektas bus geresnis ir labiau pritraukiantis lankytojus nei konkurentų projektai? Iškarto įspėju vengti šių sričių:
     
    Hostingai
    Pramogų portalai
    Failų dalinimosi sistemos (hubai, torrentai ir t.t.)
     
    Pirmųjų dviejų nerekomenduoju dėl masiškai perpildytos rinkos, todėl tik nedaugeliui pravyksta prasimušti šiose srityse, na, o trečiojo varianto nesiūlau dėl to, kad jau nuo pat projekto pradžios reikės didelių serverio resursų + gali atsirasti daug ''netikėtumų'' kurie nutrauks jūsų veiklą ir negausite pelno (hakeriai, valstybės institucijos ir panašūs veiksniai).
     
    Jeigu jau pasirinkote savo verslo kryptį, iškarto nuspręskite ar jums užteks lėšų idėjai įgyvendinti (nieko nėra blogiau, nei nepabaigtas projektas - jį bus netgi sunku parduoti ir beveik 100%, kad neatgausite pradinių investicijų), taip pat kaip ir kiekvienoje investicijoje apgalvokite - ar galite leisti prarasti šią pinigų suma, jei projektas būtų nesėkmingas? Viską apgalvojus galima aptarti pirmuosius svarbius dalykus:
     
    Domenas - tik .lt plėtinys, be jokių - , ar ilgų žodžių.
    Hostingas - serveryje stovinčiame Lietuvoje, pvz. Serveriai.lt ar domenas.net , tik nepirkite plano galvodami apie gilią ateitį, pradžioje rinkitės mimimaliausią planą, nes dar neaišku ar projektas bus sėkmingas.
    Bendra projekto komanda - nekvieskite į savo komandą visų iš eilės - programuotojo, dizainerio ir t.t. Jums svarbiausias - pelnas, o kiekvienas papildomas narys jį mažina ir atsiranda tarpusavio konfliktų galimybė, todėl patariu viską įgyvendinti vienam ir tiesiog pirkti atskiras paslaugas iš kitų asmenų, pvz. Dizainą puslapiui. Vis dėlto jei jūsų biudžetas apribotas, pirmenybę teikite programuotojui, nes tai vienos iš brangiausių paslaugų.
    Dizainas - atkreipkite dėmesį į praktiškumą, nes kartais įmantriausi dizainai būna labai problematiški vartotojui.
     
    Ko reikėtų vengti projektuose, kurie skirti LT rinkai:
    Internetinių bankų - egold, moneybookers ir t.t. , geriau rinktis paprastą apmokėjimą banko pavedimu, o šiuos būdus įvardyti netiesiogiai, kaip galima alternatyvą. (Čia aktualiausia internetinėms parduotuvėms).
    Forumų ir svečių knygų (čia turiu galvoje, kaip papildomą puslapio dalį) - geriau rinktis ''live help'' scriptus ar paprastą ''supportą'' el. Paštu.
    Apklausų - pvz. Ką galvojate apie šį mūsų puslapio pasikeitimą. (Iššimtis pramoginiai portalai).
    Reklamos mainų su kitais puslapiais - geriau projekto veiklos pradžioje neteršti savo puslapio reklama, nes tai tik įvaizdžio gadinimas.
     
    Ką patarčiau naudoti savo projekte:
     
    Naujienų skiltis - paprastai naudinga funkcija, ypač jei puslapis yra dažnai atnaujinamas, taip pat galima imituoti aktyvią puslapio veiklą smulkiais pakeitimais ar kitomis naujienomis.
    Atsiliepimus - jeigu teikiate kažkokias paslaugas ar pardavinėjate prekes. Patartina prie atsiliepimo paminėti datą.
    Išsamius kontaktinius duomenis - žinoma, tai netinka pramoginiams portalams, tačiau el. Parduotuvėje vien el. Pašto adresas nesuteiks solidumo.
     
    Naudingos reklamos sistemos:
    Skelbiu.lt - bene pigiausia reklama, kokią įmanoma rasti su tokiu aktyvumu.
    Google Adsense - efektyvi reklama, tačiau salyginai brangi.
     
    Dėl ko projektas dažniausiai būna nesėkmingas:
     
    Perdėtų vilčių į savo idėją - psichologinis faktorius, kurį sunku kaip nors apriboti, tiesiog dažniausiai, jei tau pačiam patinka tavo idėja, pradedi nematyti jo minusų.
    Prastos rinkos analizės - dažniausiai tai būna nepastebėti konkurentai arba neįsigilinimas į klausimą: kuo mano tinklapis sudomins lankytoją?
    Nesutarimų su savo projekto komanda - tipinis variantas yra idėjų išsiskyrimas ir tada tinkapį galima ''laidoti'', nes nebeišeina jo plėtoti.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...