Pereiti prie turinio

srs

Nariai
  • Pranešimai

    41
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    srs sureagavo į adomasb Facebook Reklama: nuo A iki Z   
    Sveiki!
     
    Šis įrašas gimė kaip atsakas į forumo temą, Facebook Legaliai Parduoda Fiktyvius Fanus: Faktais Paremtas Video. Nesivelsiu į dideles diskusijas kodėl, mano nuomone, pats formulavimas "legaliai parduoda fiktyvius fanus" yra klaidingas, tačiau pasistengsiu pateikti kitą Facebook reklamos pusę ir pasidalinsiu visomis savo žiniomis, kaip tai geriausia įgyvendinti.
     
    O tiems, kas nežino, apie kokį čia faktais paremtą video kalbama, pradedame čia:
     


    http://www.youtube.com/watch?v=oVfHeWTKjag

    Trumpai apie video: įdomiausias dalykas - pagrindiniai argumentai paremti BBC žurnalisto atliktu tyrimu 2012-ais metais. Pats Veritasium bandė tuos pačius senus metodus ir stebisi, kad rezultatai irgi tokie patys. Realybė yra ta, kad per paskutinius metus FB reklama pasikeitė nežmoniškai.
     
    Visada sakiau ir sakysiu: pats svarbiausias dalykas Facebooko marketinge - the most relevant target audience, arba kuo labiau susijusi ir suinteresuota auditorija. 1000is aukštos kokybės fanų yra šimtąkart geriau už milijoną fanų, kurie nesuinteresuoti ir kurių net nepasieksite.
     
    Girdžiu, girdžiu… klausiate, o kaip su visais tais fake account'ais? Taip, jų yra, tikriausiai niekada pilnai ir nedings, bet visai tai galima protingai apeiti. Nėra jokios magijos, nėra jokių apgavysčių, tereikia pasukti savo galvą ir išnaudoti visas FB funkcijas.
     
    ______
     
    Update 2015-11-14:
    Per pusantrų metų Facebook reklama labai atsinaujino - ne tik reklamos įrankių išvaizda, bet ir įvairios galimybės: remarketingo atnaujinimas, Lead Ads, Instagram Ads, ir t.t. Šiame straipsnyje informacija aktuali, nors funkcijų išvaizda ir skirsis.
    Keletas naujų straipsnių apie Facebook ir reklamą:

    7-ios priežastys, kodėl jūsų įmonei NEreikia Facebook puslapio Kaip sukurti pirmą Facebook reklamos kampaniją 5-ios dažniausiai pasitaikančios Facebook reklamos klaidos
    Sėkmės!
    ____

    Šiame įraše būtent ir aptarsiu, kaip tai geriausiai įgyvendinti, apžvelgdamas šias pagrindines temas:
     
    FB Puslapio Pagrindai
    Page Info Settings Visuals FB Puslapio Auginimas
    Žodynėlis Basics "Invite Email Contacts" Custom Audiences Lookalike Audiences Website Custom Audiences Get More Likes/Promoted Page Likes Targeting TrackingConversion Pixels UTM Links [*]Optimising[*]Bonus
    Graph Search Custom Tab Placement Call-to-Action Buttons (added: 04/03/2014)
    Komunikacija
    Post Targeting Best time to post OK, pradedam...
    PAGRINDAI
     
    1. Page Info
    Pirmiausia užsipildykite visą puslapio informaciją, Page Info. Tai yra viešai prieinama informacija ir labai dažnai Google indeksuoja Facebook puslapius pagal šioje skiltyje esančią informaciją, kuriuos po to išmeta paieškose. Vienas iš svarbesnių dalykų: Facebook Web Address - sukurkite unikalų savo Facebook puslapio link'ą, kad atrodytumėt profesionaliau (vietoj facebook.com/pages/xyz/124219028410982740981…..).
     


    http://i.imgur.com/XGNp1Y3.png


    2. Settings
    Peržiūrėkite visus nustatymus, ir įsitikinkite, kad viskas gerai. Atkreipkite dėmesį į Post Targeting and Privacy, Similar Page Suggestions ir Replies - jie turėtų būti įjungti, kad turėtumėt daugiau galimybių targetinti fanus ir lengviau pasiekti reikiamus žmones.
     
    Mano dažniausi nustatymai:
     


    http://i.imgur.com/WBJ6e6Y.png


     
    3. Visuals
    Būtinai susitvarkykite bent jau Cover Photo (851x315px išmatavimai) ir Profile Picture (kelkite 180x180px arba 320x320px dydžio nuotraukas. Pačiame FB puslapyje nuotrauka bus rodoma mažesnė, 160x160px.)
     
    Cover Photo atsinaujinkite kas kelias savaites, nes tai taip pat padės sudominti ir pritraukti naujų fanų. Labai dažnai Facebook'as išmes Sponsored Stories (your friend liked this page…), kurių dėka galite gauti nemokamų fanų, jeigu tik Cover Photo ir Profile Picture bus efektingi.
     


    http://i.imgur.com/JcGu13u.png


    FB PUSLAPIO AUGINIMAS.
    Reklama ir ne tik.
     
    1. Žodynėlis
    Pradėkime nuo keletos svarbiausių terminų:
    CPC - cost per click - reklamos tipas, kai mokate už kiekvieną paspaudimą ant jūsų reklamos.
    CPM - cost per 1000 impressions - mokate už 1000 reklamos parodymų (nebūtinai 1000-iui unikalių žmonių, dažniausiai reklama bus matoma keletą kartų to paties žmogaus).
    oCPM - optimised cost per impression - Facebook'as optimizuos jūsų reklamą pagal tam tikrus tikslus, website clicks, page likes, engagement, website conversions, app actions…
    CTR - click-through rate - kiek iš viso kartų reklama buvo parodyta padalinta iš visų paspaudimų.
     
    Į ką labiausiai reikia orientuotis reklamuojant Facebook'e? - į gerą CTR. Kodėl?
     
    Facebook'as turi milijardą vartotojų ir milijardus apsilankymų per dieną. Tačiau reklamos vieta FB puslapyje ir stipriai suvaržyta: paraštės (sidebar) bei desktop/mobile news feed, todėl kiekvieną dieną jūsų reklama konkuruos su keliais šimtais kitų reklamuotojų.
     
    Situacija: jūsų reklama A prasta, iš 1000 impresijų gavote 1 paspaudimą. Konkurento reklama B žymiai geresnė: iš 1000 impresijų sulaukė 10 paspaudimų, nors reklamos plotas/užimama vieta Facebook'e buvo toks pats. Todėl kad Facebook'as iš abiejų reklamų uždirbtų tiek pat, jis chargins skirtingas sumas. Jeigu reklama B kainuos 0.1LT, reklama A kainuos dešimtkart daugiau. 1pasp.=1LT facebook'ui. 10pasp.*0.1LT=1LT. 5pasp.*0.2LT=1LT ir taip toliau.
     
    Facebook'as suinteresuotas gauti kuo daugiau paspaudimų, nes nuo to priklauso jų pajamos. Taigi kuo geresnis CTR, tuo mažiau teks mokėti už paspaudimą. Kad tai pasiektumėte, reikės testuotis skirtingas auditorijas, headlines, text, images.
     
    2. Basics:
    Nekviečiate savo draugų, kuriems yra dzin, ir neprašot, kad jie pasidalintų puslapiu, kuris visai nesusijęs su jų veikla/pomėgiais. Vienintelė išimtis - puslapis gali jiems tiesiogiai atnešti konkrečios naudos.
     
    Ir net nekalbu apie nelegalų fanų pirkimą... nusipirkt neuždrausiu, tik po to nesiskųskit, jeigu stebuklingai surinkti fanai 'neįsitraukia'. :)
     
    3. Invite Email Contacts:
    Jei turite visų savo klientų emailus, einate į savo Facebook puslapį, "Build Audience" -> "Invite Email Contacts" ir pakviečiate visus juos tapti fanais (reikės .csv failo, kuriame tik vienas stulpelis su visais email'ais).
     


    http://i.imgur.com/feHK8iR.png







    http://i.imgur.com/sjOrzi3.png

    4. Custom Audience:
    Jeigu turite bent 200-300 email'ų, sukuriate Custom Audience per Facebook.com/ads/manage -> Audiences -> Create Audience. Kas yra Custom Audience?
     
    Facebook'as kiekvieną iš jūsų email'ų stengiasi susieti su Facbook'o profiliu pagal registracijoje naudotą email'ą (žinoma, anonimiškai - jūs tų asmenų vardų nematysite) ir iš rastų profilių sukuria naują auditoriją. Ją galite targetinti su bet kuria reklama, kviesti tapti fanais arba vesti juos į svetainę ir taip skatinti pardavimus.
     
    Kuo daugiau email'ų, tuo geriau, tačiau tą patį sąrašą galima sukurti ir iš mobiliųjų telefonų ir Facebook ids, jeigu turite savo FB apps'ą. Ypač pravartu visoms e-parduotuvėms ir panašiems projektams.
     


    http://i.imgur.com/w1YIew5.png





    http://i.imgur.com/gFZvU8l.png

    5. Lookalike Audiences:
    Iš Custom Audience galit sukurti Lookalike Audiences, tiesa, tam reikės naudotis Facebook Power Editor Tool (geriausiai veikia su Google Chrome naršykle).
     


    http://i.imgur.com/EAAS3uo.png

    Pagal Custom Audience sąraše esančius žmones ir jų profilius, Facebook'as sukurs naują sąrašą iš labiausiai panašių FB vartotojų. O tam turite dvi galimybes: Similarity ir Reach.
     
    Similarity būdu sukurta auditorija bus top 1% iš visų labiausiai panašių profilių. Reach: top 5%. Štai jums ir nauja auditorija, kurią sudaro žmonės, labiausiai panašūs į jau esamus klientus - argi ne įspūdinga?
     


    http://i.imgur.com/6afZAjm.png

    6. Website Custom Audiences:
    Website Custom Audiences - vienas naujausių FB reklamos įrankių, paleistas tik prieš geras dvi-tris savaites (irgi rasite per Facebook.com/ads/manage -> Audiences). Instaliuojate į savo svetainę FB tracking code ir (anonimiškai) auginate sąrašą visų jūsų svetainėje apsilankiusių žmonių, kuriuos vėliau galite targetinti su savo reklama.
     
    Jiems galite rodyti Page Likes reklamą, kviesti tapti fanais ir tęsti komunikaciją už svetainės ribų. Jeigu jie lankėsi jūsų svetainėje, aišku, kad jie turėtų būti vieni iš labiausiai suinteresuotų jūsų paslaugomis/prekėmis. Anksčiau šis remarketing'as buvo galimas tik per third-party apps, dabar integruotas pačiame Facebook'e - aweeeesooome!
     


    http://i.imgur.com/5Ls0gvm.png

    7. Get More Likes/Promoted Page Likes/Promoted Posts:
    Nenaudokite Promoted Post/Boost Post/Get More Likes tik šiaip sau, kad gautumėte daugiau reach. Jau rašiau, kodėl get more likes yra pinigų išmetimas, ir, nors atsirado daugiau targetinimo galimybių pagal pomėgius, tai vis tiek nebus pats efektyviausias būdas.
     
    Didžiausia puslapių problema - jeigu fanai buvo surinkti belekaip, tai ir promoted posts rodys įrašus tiems belekaip surinktiems žmonėms ir jų draugams, kurie dažniausiai nėra iš jūsų target auditorijos - pinigai metami į balą.
     
    8. Targeting:
    Grįžtant konkrečiai prie Page Likes ir fanų pritraukimo, tiesiog naudokit normalų targetinim'ą... Stenkitės visada rinktis 'precise interests', vietoj 'topic' (topics būna platesnės su hashtag'o simboliu). Galite netgi targetinti kitus FB puslapius, savo konkurentus, panašius brand'us ir t.t. - galimybių rinktis tikrai pilna.
     
    Precise Interests: dažniausiai bus konkretūs Facebook puslapiai. Pvz, Harry Potter, BMW-Motorrad, Red Bull...
    Topics: temos, kartais dubliuojasi su precise interests. Pvz., #basketball, #cooking, #Harry Potter, #Red Bull… Skirtumas - targetinant precise interests, pasieksite žmones, kurie yra tų puslapių fanai. Targetinat topics, pasieksti žmones, kurie tiesiog apie tai dažnai kalba savo news feed'e arba yra kitaip susiję su ta tema.
    Broad Categories: platesnės kategorijos, kaip Family Status, Travel, Retail/Shopping, Politics…
     
    PATARIMAS: dažniausiai rinkitės Precise Interests, tai yra, targetinkite pagal tuos puslapius, kuriuos žmonės jau seka. Kaip apsidraudimą, galite nurodyti ir Broad Categories, kurios dažnai padės išvengti netikrų fanų. Plius, targetinkite pagal kalbą, galbūt netgi šeimos statusą, išsilavinimą ir t.t. - kuo konkretesnis targetinimas, tuo aukštesnės kokybės auditoriją pritrauksite (ir mažiau fake account'ų).
     
    9. Tracking:
    A) Conversion Pixels: einate į Ads Manager, kur kairėje pusėje rasite Conversion Tracking. Svarbiausiuose puslapiuose, kuriuose įvyksta konversijos (dažniausiai koks nors thank you page arba checkout page) įkeliate specialų Facebook kodą. Jo pagalba galėsite konkrečiai matyti, kuriuos reklamos vedė į tam tikras konversijas.
     
    Kuo įrankis ypatingas: per Facebook Ad reports matysite ne tik iškart įvykusias konversijas, bet ir tas, kurios Facebook reklamos dėka įvyko per 28-ias dienas nuo paspaudimo.
     
    Be to, kurdami reklamą galite rinktis "Website Conversions" tipą, o Facebook automatiškai optimizuos reklamą ir ją parodys tiems, kurie yra labiausiai linkę konvertuotis (pagal anksčiau įvertintus traffic ir konversijų duomenis).
     
    B) Google UTM kodai: jeigu naudojatės Google Analytics, tai šis URL Builder įrankis yra auksas. Pasinaudokite juo kiekvieną kartą, kai Facebook'e dalinatės kokia nuors nuoroda, ir galėsite konkrečiai matyti, kurie įrašai ir reklamos kampanijos atneša daugiausiai naudos. Kaip pavyzdys:
     
    Campaign source: Facebook
    Campaign medium: news_feed/sidebar/mobile/desktop/post….cpc/cpm/ocpm...
    Campaign name: uzdarbis/adomas/pinigai… (ivardinkite kampanijos varda, kad lengvai atpazintumete Google analytics)
     
    Gali atrodyti taip:

    http://www.adomasbaltagalvis.com/?utm_source=uzdarbis&utm_medium=forum&utm_campaign=FBtips

    http://www.adomasbaltagalvis.com/?utm_source=facebook&utm_medium=post&utm_content=FBtips&utm_campaign=uzdarbis
     
    Labai išsamų tutorial'ą galite rasti čia: How To: Track Facebook Ad Goals with Google Analytics.
     
    10. Optimising:
    Svarbu žinoti, jeigu kuriate vieną reklamos kampaniją su daug skirtingų variacijų, Facebook'as automatiškai įvertins visų reklamų efektyvumą ir pradės daugiau pinigų skirti geriausiai einančiai reklamai. Pvz.: penkios reklamos, bet viena iš jų performina geriausiai - Facebook'as po kažkiek laiko pradės skirti didžiausią dalį biudžeto tik tai vienai reklamai.
     
    Jeigu norite pasidaryti rimtą split-test, tuomet reikia kurti visiškai atskiras kampanijas, kurios skiriasi tik mažomis variacijomis: tarkim, skirtinga antraštė ar tekstas, skirtingas targetinimas pagal pomėgius, arba CPC vs oCPM.
     
    Svarbiausia, išnaudokite Facebook Ad Reports (juos taip pat rasite per Ads Manager).
     
    Nebereikia split-testint pagal lytį, amžių, lokaciją ar net reklamos vietą Facebook'e, nes FB reports kuo puikiausiai viską pateikia. Turėdami šią informaciją galite puikiai optimizuoti savo reklamas ir susikoncentruoti ties ta auditorija, kuri geriausiai konvertuojasi. Tiesiog spauskite and Edit Columns, ir išsirinkite, kokios informacijos norite.
     


    http://i.imgur.com/hhuP65k.png


    11. BONUS:
     
    A) Facebook Graph Search
    Ar esate girdėję apie šį įrankį, genialią Facebook paieškos sistemą? Ar jau išbandėte ją? O galbūt net neturite prie jos priėjimo? Ne bėda! :)
     
    Pirmiausia nueikite į savo Facebook account'o nustatymus ir tiesiog pakeiskite Language į US English - voilà!
     
    O dabar, pats smagumas… Nežinote, pagal kokius pomėgius targetinti naujus fanus? Nežinote, kokius kitus puslapius jūsų arba konkurento fanai seka? Tiesiog įveskite šį sakinį į paieškos laukelį:
     
    Pages people who like XYZ like
    Pages liked by people who like XYZ and ABC
     
    Pvz., Pages people who like uždarbis.lt like arba Pages liked by people who like uždarbis.lt and ekonomika.lt
     


    http://i.imgur.com/GlFste7.png







    http://i.imgur.com/5Z05dBr.png

    Dar daugiau - galite ir sukonkretizuoti paiešką: Pages people from Vilnius, Lithuania who like Uždarbis.lt like ir panašiai...
     
    Dar nenunešė stogo?
     
    B) Custom Tab:
    Kurdami reklamą galite nustatyti "Landing View", ar tai būtų Timeline, Photos ar koks nors kitas tab'as, į kurį bus vedami visi potencialūs fanai.
     


    http://i.imgur.com/2pu6gc6.png


    Savo rezultatus žymiai pagerinsite su nauju Custom Tab, kuriame įkeliate stiprų call-to-action, paaiškinantį kodėl tie žmonės turėtų tapti jūsų fanais. Kadangi tab'e jie turės tik vieną pasirinkimą, arba tapti fanais, arba grįžti į Timeline, žymiai didesnė tikimybė, kad jie konvertuosis į fanus.
     
    Geras tutorialas, kaip susikurti Custom Tab: How To: Creating a Custom Facebook Tab (nors įrašas šiek tiek ir pasenęs, visas procesas išliko panašus) arba pasinaudokite tokiais įrankiais, kaip www.shortstack.com.
     
    Pavyzdys:
    Paprastas Labas! skirtukas Neptūno puslapyje:
     


    http://i.imgur.com/eDJaNal.png


    C) Placement:
    Kurdami reklamą taip pat galite pasirinkti jos placement (desktop, sidebar, mobile news feed, su Power Editor įrankiu yra netgi daugiau galimybių), arba kurioje Facebook'o vietoje jis bus rodoma. Eksperimentuokite su skirtingais placement, kad rastumėt efektyviausią reklamos vietą.
     
    Tačiau matykite ir bendrą vaizdą: ar jūsų svetainė optimizuota mobiliems/išmaniesiems telefonams? Jei ne, tai kokio velnio naudojate mobile news feed placementą? Jei jie tapo fanais per FB aplikaciją mobiliajame telefone, milžiniška tikimybė, kad dažniausiai FB per ten ir tikrins, taip pat ir visus link'us, kuriais dalinatės - galų gale pralošite, net jei reklama ir buvo pigesnė :)
     
    D) Call-to-Action Buttons:
    Visai neseniai Facebook'as pradėjo leisti call-to-action mygtukus (tokius kaip Learn More, Shop Now, Download, Sign Up, Book Now), kuriais galima papildyti desktop news feed reklamines nuorodas. Tai galite padaryti su Create Ads įrankiu:


    http://i.imgur.com/S15WCUI.png

     
    Tačiau nedaugelis žino, jog call-to-action mygtukus galima pridėti ne tik prie reklamuojąmų nuorodų, tačiau ir į nuorodas pačiame FB puslapyje. Tiesa, tam reikia pasinaudoti Power Editor įrankiu.
     
    Einate į Power Editor (geriausia su Google Chrome), spaudžiate 'Download to Power Editor', tada spaudžiate ant šalia jo esančio mygtuko ir išsirenkate 'Manage Pages'.


    http://i.imgur.com/1GGf6rD.png





    Tada belieka suvesti visą informaciją apie nuorodą, spausti Create Post, tada spaudžiate Publish Post ir Upload Changes. Šiek tiek užtruks priprasti prie įrankio, bet tikrai verta.






    http://i.imgur.com/fYIj6NL.png

     
    KOMUNIKACIJA
    Ilgai čia nesiplėsiu, tiesiog du trumpi patarimai.
     
    1. Post Targeting
    Protingas įrašų targetinim'as: kiekvieną įrašą, kuriuo dalinatės, galite targetinti pagal: "Gender, relationship status, educational status, interested in, age, location, language". Tai jeigu dalinatės įrašu apie aukštakulnius batelius panelėms, būkit mieli, jas ir targetinkit :)
     
    Jeigu funkcija neįjungta, einat: Edit Page -> Edit Settings -> Post Targeting and Privacy: ON
     


    http://i.imgur.com/4SXBeAm.png


    2. Best Time to Post
    Užeskite akį į Facebook Page Insights ir sužinokite, kuriuo dienos metu daugiausiai jūsų fanų būna online. Žinodami tai, galėsite pakoreguoti savo komunikaciją, kad įrašai pasiektų kuo daugiau fanų.
     
    Jeigu jau turite naujo tipo Page Insights, tai rasite: Insights -> Posts -> When Your Fans Are Online.
    ----
     
    Ūchhh…. Taigi, sąrašas tikrai nemenkas...
     
    Ar sekant šiuos žingsnius viskas ims ir magiškai išsispręs? Tikriausiai ne.
     
    Ar vis dar pasitaikys fake sekėjų? Tikriausiai taip.
     
    Bet vietoj to, kad kaltintumėte Facebook'ą dėl kažkokių įsivaizduojamų nusikaltimų, galbūt pats laikas užsičiaupti ir susipažinti su visomis jo funkcijomis, a? ;)
     
    Įrodykite, kad išbandėte visus iki vieno būdus, kuriuos čia išvardinau, pritraukti tinkamą ir aukštos kokybės auditoriją. O jeigu po viso šito vis tiek negaunate naudos iš Facebook…. na, galbūt jums net neverta ten būti? Galbūt pats jūsų verslas turėtų orientuotis į kitus reklamos šaltinius, o ne tikėtis stebuklų iš Facebook, ypač jei neišnaudojate visų jo teikiamų galimybių?
     
    Arba… pats laikas kreptis profesionalios pagalbos. :)
     
    Sėkmės!
     
    P.S. jeigu kažką labai svarbaus pamiršau, pasidalinkite komentaruose, o aš įtrauksiu tai į pagrindinį įrašą.
  2. Patinka
    srs sureagavo į M_Thing Ar yra mokesčiu E-versle   
    mokesčius reikia mokėti nesvarbu kur veikia verslas internete ar kur kitur. Ir visur jis vienodas.
    Moneybookers ir paypal tikrai blokuos sąskaitą, nebent sugebesi juos itikint, kad tau duotų su tokia veikla bussiness acc, kas manau yra sunkiai įmanoma.
  3. Patinka
    srs sureagavo į Sstv Svetainės kainoraštis   
    Idėja supratau, freelancinimo ir templateforest ar themeforest tipo websito tikrai nereikia kurt lietuvoje.
     
    Kainuotų 600-800lt, blizgantis puslapis, su integruotu paprastu e-shopu.
  4. Patinka
    srs sureagavo į vnes Svetainės kainoraštis   
    kaip suprast:
    "tada pardavėjas siunčia prekę per puslapį" - ką jis siųnčia per puslapį? per puslapį galima tik duoti elektroninę prekę.
    "o pirkėjas pinigus." , nori online bankininkystę kad būtų?
    Jeigu e-prekės, tai ne sunku paimti e-shopa, e-commerce etc. ir prisukti prie jo mokejimai.lt .
  5. Patinka
    srs gavo reakciją nuo nbanba Del telefono numerio atpazinimo   
    Sveiki , norejau paklausti ar imanoma suzinot ar numeris yra abonentas is jo skaiciu? va tarkim kad ir sitas :
     
    689....261 ,cia kiek suprantu tele2
  6. Pagarba
    srs gavo reakciją nuo night1 Parduodu sidabrine grandinele   
    Parduodu vyrišką sidabrinę grandinėlę ,Kaune , (925 prabo) 30g už 60lt ,arba keičiu i akvariumo dalis ,filtra ,šildytuva , gruntą... 100l akvariumui. Rašykit pm.
     
    Grandinėlės foto:
    http://img14.imageshack.us/i/sta40117.jpg/
  7. Pagarba
    srs gavo reakciją nuo night1 Parduodu sidabrine grandinele   
    Parduodu vyrišką sidabrinę grandinėlę ,Kaune , (925 prabo) 30g už 60lt ,arba keičiu i akvariumo dalis ,filtra ,šildytuva , gruntą... 100l akvariumui. Rašykit pm.
     
    Grandinėlės foto:
    http://img14.imageshack.us/i/sta40117.jpg/
  8. Pagarba
    srs gavo reakciją nuo night1 Parduodu sidabrine grandinele   
    Parduodu vyrišką sidabrinę grandinėlę ,Kaune , (925 prabo) 30g už 60lt ,arba keičiu i akvariumo dalis ,filtra ,šildytuva , gruntą... 100l akvariumui. Rašykit pm.
     
    Grandinėlės foto:
    http://img14.imageshack.us/i/sta40117.jpg/
  9. Patinka
    srs sureagavo į Seleris Klausimas del domenu trumpinimo   
    pritariu...
     
    google.com, yahoo.com, youtube.com, facebook.com... projektai kuriuos visi zino, bet ne todel kad ju domenu pavadinimai geri. O jei atvirai siu projektu domenai siaip jau s., na gal tik fonetinis skambesis yra, bet siaip tai s.
  10. Patinka
    srs sureagavo į seer Klausimas del domenu trumpinimo   
    jei saitas ne apie ungurius ir projektui ungurio ivaizdis netinka, tai geriau nereikia tokiu "keywordu"
    O aplamai - geram projektui ne domenas pirmoj vietoj.
  11. Pagarba
    srs sureagavo į gezatr0n .lt domenai 5 lt   
    Pasakytum ka nors naujo, senai zinojau apei ta domena, tik niekam nesakiau
  12. Pagarba
    srs sureagavo į Vilmantas Perku domena iki 2k lt   
  13. Patinka
    srs sureagavo į owenas25 15 TRIOBET Kodu   
    pragerciau,nes jau ziauriai paxmielas zudo :D :D
  14. Patinka
    srs sureagavo į FLSHS Domainingas   
    Sveiki.. Nutariau parašyti straipsniuką apie domainingą ( domenų perpardavinėjimą) ir apie pelną iš jų. Manau, kad mano patirtis čia jau gana didelė, tad pabandysiu kažką paaiškinti daugiau...
     
    Domainingas - tai sritis, kad žmonės perka ar iš kitur gauna domenus su tikslu parduoti brangiau. Paprasta.. Užregistuoji, palauki, parduodi. Kaip investicija.. Bet kad investicija būtų pelninga, reikia žinoti kaip parduoti, iš kur pirkti.. Kokius domenus registruoti ir t.t.. Bet kokio niekas nenorės. Taip pat svarbu domenu galūnės ir dar daug daug faktų... Domainingas reikalauja nemažų investicijų, gero rinkos pojūčio ir be galo daug žinių,
     
    Oficialiai ar neoficialiai.. Bet vertingiausios domenų galūnės susidėlioja tokia tvarka..
     
    .com
    .net
    .org
    .info / .tv / .us / .mobi
    .Biz / .WS / .cc / .cn / .de / .co.uk / .eu
     
    Jeigu dėl pirmų trijų nelabai kas ginčijasi, tai dėl visų kitų verda aršios diskusijos. Vienam geriau tas, kitam tas..
    Pati vertingiausia galūnė yra .com . Su .com galūne domenai parduodami kosminėmis kainomis...
     
    Pvz sex.com buvo parduotas už 12 milijonų dolerių.
     
    Pvz: 2007 TOP 10 parduoti domenai ir jų kainos:
     
    Vieta | Domenas | Kaina | Pardavėjas | Data |
     
    1. P*rno.com $9,500,000 Moniker 5/29/07
    2. Seniors.com $1,800,000 Moniker/T.R.A.F.F.I.C. 7/3/07
    3. Tandberg.com $1,500,000 Pvt Sale 2/13/07
    4. Scores.com $1,180,000 Moniker/CAC 6/5/07
    5. Chinese.com €810,001 = $1,120,008 Sedo 7/24/07
    6. Topix.com $1,000,000 Pvt Sale 3/13/07
    7. Poker.de €695,000 = $957,937 NICIT/ DOMAINfest 7/17/07
    8. Dollars.com $650,000 DigiPawn.com 7/10/07
    9. Cardiology.com $550,000 Moniker/T.R.A.F.F.I.C. 8/7/07
    10. SheMale.com $520,000 Moniker Auction at Internext
     
    Top domenų keywordai visada buvo iš suaugusiųjų ( adult ) klasės. Po to verslas, žaidimai.. Domenų kainos keywordai priklauso nuo interneto rinkos. Niekam ne paslaptis, kad internete daugiausiai uždirba porno industrija , kazino ir t.t.. tai ir lėmė aukštas domenų kainas.
     
    http://www.dnjournal.com/ - Virtualus domenų pardavimo žurnalas. Visų domenų pardavimų kainos. Koks domenas, už kiek parduotas, per kur parduotas ir kokia data parduotas.. Bet visi aprašymai su komentarais. Išties nuostabus puslapis.
     
    Kaip pastebejote, vertingiausi vardai yra tie, kurie sudaryti iš žodžio, turinčio konkrečią reikšmę. Lengvai įsimenami, jau ir taip lankomi domenai. Vertingi ne tik su .com galūne, bet ir su apskritai visomis galūnėmis jau turi vertę. Ar tai .net , ar tai .info .. ar .tv ir t.t.. Bet jeigu domenas turi žodyno reikšmę, tai nebūtinai už jį jau gausite milijonus. Vertingiausi beveik visi daiktavardžiai ir dalis veiksmažodžių ir būdvardžių.
     
    Po to eina trumpi domenai. Kaip vienos raides ar skaičiaus .com , arba dviejų, kaip pvz: aa.com bs.com . Taip pat ir su kitomis galūnėmis, tik .com verte jau vienareikšmiškai didžiausia.
     
    Po to eina .com su 3 raidžių kombinacija.. tarkime ABC.com . Nors jeigu tos raides resikia koki zodi - tai jau super brangus domenas, bet mes pakalbėkime apie raides, kurios nereiškia nieko. Tokiu domen7 kainos pasratuoju metu prasidėdavo nuo 5000$ . Bet tokių domenų vertę mažina skaičiai. Jeigu A7C.com , tai domeno vertė prasideda nuo 1000$ , O jeigu pirmas skaičius, o po to raidės.. arba 2 skaičiai ir raidės - tai domeno kainos prasideda nuo kelių šimtų dolerių. Bet tai labai paklausųs domenai. Įtaką daro ir skaičius 0 ( nulis ). Domeno vertė ženkliai sumažėja.
    Taip pat ir su kitomis galūnėmis, bet jose galima rasti ir neregistruotų. su nepopuleriomis raidėmis.
     
     
    Kaip jau užsiminiau, raidės yra skirstomos į populerias ir nepopulerias..
     
    Labiausiai vertinamos raidės: A, B, C, D, E, F, G, H, I, L, M, N, O, P, R, S, T
    Mažiau vertinamos raidės: J, K, U, V, W
    Nepopulerios raidės: Q X Z
     
    Pagal tas raides nustatomos tiek 3 tiek 4 Raidžių ir skaičių domenų kainos
     
    Jeigu domenas 3 raidžių ir visos skaitomos kaip labiausiai vertinamos, tai bus atitinkamai ir kaina. Dar vertinamas raidžių pasikartojimas, kaip tarkime domenas aab.com - premium raidė + pasikartojimas.
     
    Dabar labai sparčiai išpopulerėjo 4 raidžių .com domenai. Su premium raidėm nebelabai yra laisvai registruojamų, ir kainos jų pakilo.. Su premium raidėm laisvai pardavinėjama taip nuo 100$ kiek paskutiniu metu teko pasteb4ti.. ir kainos žinoma kyla, nes yra poreikis.
     
    Taip pat labai vertinami domenai yra sudurtiniai žodžiai. Kaip tarkime pvz: Creditcard.com , DomainNames.com . Jų vertė dažniausiai nenusileidžia vieno žodžio .com domenams. Aišku reikšmių yra be galo daug, bet ne visos vertingos. Reikia gerai mokėti kalbą, suprasti rinkos poreikius ir norus.
     
    REZIUME: Pagrindiniai domenų vertės kritimai priklauso nuo: Domenų vardų reikšmių, domeno ilgio, jeigu domenas trumpas - tai nuo sudarančių raidžių ir skaičių.
    Taip pat labai didelę reikšmę turi "-" , dar vadinamas "dash". Kaip pvz CreditCard.com turi labai didelę vertę. O jeigu domenas būtų Credit-Card.com ? Jo vertė krenta labai ženkliai. Mano pasiūlymas būtų išvis vengti brūkšnelų, nes tai bene didžiausias peilis domenams.
     
    ----------------------------------------------
     
    Iš ko uždirba domaineriai?
     
    1. Domenų registravimas ir pardavimas.
    2. Parkavimas.
    3. Domenų perpardavimas.
    4. Domenų backorderinimas ir pardavimas
     
    1. Domeną užregistruoti ir po to pelningai parduoti šiuo laiku yra pakankamai sudėtinga. Labai daug užregistruotų vardų ir išrasti dviratį iš naujo nebelabai įmanoma ;) .. Bet bet.. praktika rodo, kas šis būdas vis dar veiksmingas. Pvz: Atsidaro nauja firma, sukuria naują prekinį ženklą. O tu kažkokiais būdais nuperki domeną greičiau negu jie. ir tada jau jiems reikia taikytis prie jūsų. Kaip lietuviškas pavizdys galėtu būti Skype.lt domenas, kuris priklausė Mariui Peresčiui. Plačiau: http://www.delfi.lt/news/economy/ITbussine...php?id=11492828 . Mano patikimomis žiniomis iš pirmų lūpų domenas buvo parduotas už 1lt :)
     
    2. Parkavimas. Dviračio nebeišradinėsiu, jau ir taip čia daug prišnekėta.
    Nuorodos:
    http://www.uzdarbis.lt/Uzdarbis-is-domenu-t10768.html
    http://www.uzdarbis.lt/Domenu-parkavimas-k...mai-t26562.html
     
    Tik yra vienas bet, kuris susieja ir punktus. Tai domenai, dar vadinami TYPO . ka tai reiškia? Ogi tai, kad domenas registruojamas labai panašus į kokį žodį ar į populerią svetainę.. Ir paprastai jis yra parkuojamas. Principas tas, kad ne visada parašome svetainės adresą teisingai. Kaip tarkime yra lietuviškas delfi.lt . Jo TYPO domenas galėtu būti tarkime dlefi.lt . Skelbiu.lt TYPO domenas galėtu būti sklebiu.lt . Nepatyrę aišku nusišypsosite - visi rašo tvarkingai :) Anaiptol. TYPO domenai turi naturalų trafiką, ir kažkiek pelno duoda. Ir į juos žmonių kiekvieną diena ateina tikrai pakankamai.
     
    3. Perpardavinėjimas. Spekuliacija buvo tikrai neblogas biznis visais laikais :) Pigiau perki - brangiau parduodi. Dabar tokie jau tie rinkos dėsniai. Tik čia reikia neapsirinkti. Sakykime yra man koks patinkantis domenas. Gal būt žmogelis pamiršo, kad jį turi. Būna ir taip. Susisieki, pasiūlai kaina. jeigu sutinka, jį kur nors parduodi brangiau.
    Kitas atvejis, kad domenas nuperkamas kokiame aukcione už patrauklią kainą, ir po to pardavinėjamas kitur.
    Čia labai daug niuansų ir visi patys supranta, kaip viskas vyksta.
     
    4. Domenų backorderinimas. Mano mėgstamiausias užsiėmimas. Kai domenų galiojimas baigiasi, jie po kažkiek laiko atsilaisvina ir vėl gali būti naudojami. Tik jau tų, kurie jį užregistruoja. Ir kaip žinoma po to galima sėkmingai parduoti.
    Sakykime savininkas pamiršo atnaujinti, savininkas numirė.. visko būna.. O gerų vardų atsilaisvina kiekvieną dieną.
     
    Backorder - tai toks dalykas, kai domenas užregistruojamas iš karto kai tik domenas ištrinamas iš duomenų bazės iš po galiojimo pasibaigimo.. Kai domenas nustoja galioti, jis atsilaisvina tik po kelių mėnesių. kai jo statusas pasidaro PENDING DELETE. Prieštai dar būna REDEMTION PERIOD , kuris trunka mėnesį ir t.t. Besibaigiančių domenų sąrašai su statusu PENDING DELETE yra publikuojami viešai.
    Esamos backorderinimo sistemos: GoDaddy , Pool , SnapNames... ir .... t.t.
    Lyderiai yra Pool ir SnapNames. Jie praktiškai surenka visus geriausius vardus. GoDaddy smarkiai nusileidžia. jau pasigirdo kalbų iš užsienio, kad GoDaddy apskritai neapsimoka pirkti backorderiu, nes su juo backorderiai praktiskai galima Backorderinti tik ju pačių besibaigiančius domenus.
     
    Backorderinimi irgi ne bet kokie domenai.
    Pirma aišku yra patys vardai. Po to labai žiūrima į samų atgalinių nuorodų ( backlinks) skaičių. Tai gali būti esamo trafiko požymis, kas padidina domeno vertę ženkliai.. Iš to taip pat galima gauti daug naudos parkuojant domenus.
    Taip pat žiūrima i alexa ranką, Google page ranką.. ir t.t...
     
    --------------------
     
    Kur perkame - parduodame domenus?
     
    1. Aukcionai
    2. Realaus laiko aukcionai
    3. Forumai
    4. Susisiekiama su pardavėju
    5. Ieškoma pirkėjų
     
    Aukcionai. TDNAM , SEDO , Afternic, eBay ir t.t. Kaip ir visuose aukcionuose principas tas pats. Pirkti - parduoti. galima nupirkti ir parduoti pigiai.. tuo pačiu ir brangiai. išloši arba praloši. Žinoma galima uždėti rezervinę kainą, ir jeigu ją pasieks, tik tuo atveju bus įvykęs aukcionas. Taip pat aukcionu principus atitinkantys pardavimai vyksta ir forumuose. Kaip visada, visko pilna ir eBay aukcionuose. O iš ten kartais pirkti tikrai apsimoka :( O parduoti niekam nerekomenduočiau. paprastai ten sunku brangiai parduoti, ir kainuoja įdėti į aukcionus. patarčiau vengti pardavinėjimo ten :D
     
    Realaus laiko aukcionai + konferencijos. Tai tokie aukcijonai, kurie vyksta realiuoju laiku. Visi žmnės susirenka į tamtikrą vietą.. ir vyksta pardavinėjimas. tai sukelia daug emocijų :D Paprstai ten pardavinėjami jau Premium domenai, kurių kainos viršija dešimtis štukių dolerių. Konferencijose dalyvauja visi domainingo grandai, domenų registarai, parkingo kompanijų savininkai ir visi kiti, jau žinomi pasaulyje :D
     
    http://www.targetedtraffic.com/index.html - Moniker registaro Konferencijos ir Live domenų aukcionai :P
     
    TOP10 Adresų, kurie bus parduoti šiame aukcione:
     
    1. WallStreet.com
    2. Taxes.com
    3. StockQuotes.com
    4. Computer.com
    5. Photographers.com
    6. Ethanol.com
    7. Estate.com
    8. Elections.com
    9. Kuwait.com
    10. Copiers.com
     
    Kaip domeineris, galiu prognozuoti eilini nebloga $ derlių. Kodėl eilinis? Moniker aukcionai susilaukia labai daug dėmesio ir yra labai stipriai vertinami. Paprastai čia padaromi bene didžiausi rinkos pardavimai :D
     
    Forumai. Išskirsiu 2. Tai NamePros ir DnFrorum. Juose galima nusipirkti ir parduoti domenus už fiksuotą kainą, aukcionuose, arba gauti pasiūlymus. Taip pat pardavinėjami domenai su trafiku. Domenai, į kuriuos ateina lankytojai. pateikiama statistika. taip pat galima rašyti, kad reikia tokio ar tokio vardo, ir teiks pasiūlymus.
    Beje, NamePros jau senokai vyksta LIVE aukcionai. Sekantis Spalio 4 2007 at 6PM ET. Lygis pakankamai neblogas, bet vardai daugiau eiliniai :D Kainos tiesa ne po 10 ir ne po 50$ , o dažnai kyla iki kelių šimtukų $.
     
    Pirkėjas susiranda tave - pats geriausias variantas. Tada domeną galima aprduoti brangiausiai. nes tu jau esi padėties šeimininkas, pats siūlai kaina.
     
    Pirkėjo paieškos - kai kreipiesi į įmones ar asmenis, kuriems domenas gali būti naudingas. Pvz turėtum domeną vista.net .. ir kreiptumeisi i microsoft, dėlto, kad jie jau turi vista.com ir norėtum iš jų palupikauti :P
     
    ----------------
    Svarbus dalykas domenų gyvenime yra jų vertinimo paslaugos ( Appraisals ).
     
    Šių paslaugų galima nusipirkti praktiškai bet kur. Tiesa, kainuoja. Profesionalus domenų vertintojas apžiūri domeną, jį įvertina pagal įvairius kriterijus ir išduoda sertifikatą elektronine forma. taip patikimiau yra pirkti domenus, kai ta vertė yra užtikrinta raštiškai.
     
    Nemokamų vertinimo paslaugų galima gauti forumuose. Tiesa, nevertėtu pasitikėti jais. kaip sakoma milijonai "NŪBŲ" dažnai iškraipo visą vertę..
     
    Taip pat pastaruoju metu sparčiai paplito tinklapis estibot.com . jame automatiškai pateikiama preminari domeno vertė. bet į ją galbūt reikėtų žiūrėti kaip į oriantyrą, o ne kaip į vertinimą. kartais parodo išties tiksliai, o karais tiek supjauna grybą :D ir užsienyje vertinimai dvejopi, daugelis sako kad grybą pjauna pernelyg dažnai :P
     
    ------------------
    Kur registruoti domenus?
     
    Visi labiausiai pamėgo GoDaddy.com , bet sako, kad šis registaras nėra patikimas. Tai dingsta domenai, tai buvo atvejis, kad nusisavino..
    Domaineriu tarpe visi labai vertina Moniker.com - už saugumą domenų atžvilgiu. pats saugiausias registaras. Pats turiu accountą - neblogai :D
     
    Kiekviena firma turi savo privalumų ir savų minusų.
     
    Domenų pigiau? Tam yra bonus kodai. Bet apie tai irgi daug kalbėta. Pateikiu nuorodą:
    http://www.uzdarbis.lt/Domenai-pigiau-bonu...odai-t9101.html
     
    Jeigu reikia kodų Godaddy sistemoje - kreipkitės asmeniškai. Nuolat turiu visiems gyvenimo atvejams.. tiek pirkimui, tiek domenų atnaujinimui :D
     
    --------------------------------------------------------------------------
    KLAUSIMAI? Tik su protu. Komercinių paslapčių neišduodu :D
     
    Pats užsiimu domainingu jau keletas metų. Vertinu domenus, jų kainas. Ieškau užsakovų savo ir šiaip domenams, kuriuos reikia parduoti.
    Mano mėgstamiausia galūnė žinoma yra .com . Po to labai mėgstu .info .
     
    Jeigu ką pamiršau - parašykite :P papildysiu :P
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...