Pereiti prie turinio

Mantovicius

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    4
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Mantovicius sureagavo į jkacinskas Seth Godin nemokama knyga iš Forum One   
    Sveiki,
     
    Kaip ir praeitais metais, taip ir šiemet savanoriauju Forum One, tad turiu progą pasiklausyti pranešimų. Pirmiausia noriu pasakyti, kad šiemet pranešimų kokybė tikrai geresnė ir jie atrodo tikrai naudingesni, nei praeitas metais. Matosi, kad šiemet buvo labiau orientuojamasi į tai, ką pranešėjas pasakys, kokią žinią siųs publikai, o ne kaip garsiai šauks "yes we can". Beje, mačiau, kad yra iš uždarbiečių dalyvaujančių šiemet, tai pasidalinkit įspūdžiais ;)
    O pakalbėti noriu apie Seth Godin - šiandienos nr. 1 speakerį. Nuoširdžiai kalbant, prieš Forum One apie jį nebuvau nieko girdėjęs. Bet šiandienos jo pranešimas tikrai sužavėjo. Pirmiausia, Godinas išsiskyrė savo energija ant scenos - gestikuliavimas, tvirta kalba, ryšys su publika. Kitas dalykas, kuris gal kažkiek nuskambės juokingai, bet jo skaidrės buvo geriausios, kokias tik esu matęs. Žodžių ten buvo itin nedaug, kas būdinga geroms prezentacijoms, tačiau paveikslėliai, video, animacijos tikrai suteikė gyvumo jo kalbai, o ir tos pačios skaidrės keitėsi labai greitai. Atrodo, kad jis kalba ir beveik kas antras sakinys ar net kai kurie žodžiai turi save iliustruojančią skaidrę, kurių dalis buvo tikrai linksmos.
    Pati info, apie ką jis kalbėjo, buvo tikrai išskirtinė, atrodo, kad visą laiką kalbėjo tai, kas yra įdomu, tad tuo pačiu buvo sunku viską pasiimti į save, viską suvirškinti, juolab, kad tempas buvo tikrai greitas. Bet kas labiausiai įsiminė, tai juoda skaidrė - pasak Godino, taip atrodo viešbučio kambarys 3 valandą nakties. Ir visų viešbučių kambariai taip atrodo 3 valandą nakties. Tad kam mokėti brangiau? Viešbutis negali siūlyti tik kainą. Kitas dalykas tai buvo pavyzdys apie keistuolius, apie feilinimus. 1. Gutenbergas išrado spaudą, kai maždaug 94 proc. žmonių buvo neraštingi. 2. Benzas išrado automobilį, kai kažkurioje šaly ar valstijoje (nepamenu) pagal įstatymus buvo iš vis draudžiama važinėti. Buvo ir trečias pavyzdys, bet jo nepamenu. Bet jau šie du gerai iliustruoja beprotiškas idėjas, kurios susilaukė sėkmės. Kita patikusi pranešimo dalis - konkurencija kainomis. Kai yra tarkim 100 pardavėjų, kurie tą pačią prekę visi parduoda po 99 dolerius, tai kažkas pamažins iki 98, kažkas iki 97 ir t.t. Ir tą kovą galima laimėti, bet ar tai tikrai bus laimėjimas? O gal reikėtų kaip tik kainą padaryti 102 dolerius, kai kažkas padaro 98? Pasak Godino, būtent taip ir reikėtų daryti.
    Apibendrinant galiu pasakyti, kad iš praeitų ir šių metų pranešimų šis man paliko didžiausią įspūdį (žinoma, tikiuosi ir rytoj išgirsti vertingų pranešimų). Ir Forum One internetinėje svetainėje radau nemokamą Seth Godin el. knygą. Prisipažinsiu, jos dar neskaičiau, tad nežinau, kiek ji yra naudinga, bet būtinai paskaitysiu. Dalinuosi nuoroda. Galbūt kažką sudomins.
    http://forumone.co/lt/eknyga/LT-Seth-Godin-eknyga.pdf
  2. Patinka
    Mantovicius sureagavo į dealeris Kodėl 90% žmonių dirbdami tokį patį darbą uždirba žymiai mažiau nei likę 10%?   
    Nusprendžiau parašyti straipsnį ir pasidalinti savo nuomone, kodėl didžioji dalis žmonių dirbdami tokį patį darbą kaip ir jų kolegos uždirba žymiai mažiau arba išvis sunkiai randa darbą.
     
    Kodėl 90% žmonių dirbdami tokį patį darbą uždirba žymiai mažiau nei likę 10%?

     
    Visiems turbūt teko pastebėti, kai tų pačių sričių specialistai vieni sėdi be darbo, kiti turi eiles keliems mėnesiams į priekį, pavyzdžiui: tikrai talentingas web dizaineris gauna vieną arba du užsakymus per mėnesį, kai tuo tarpu jo kolega, neturėdamas ypatingo talento ir perdarydamas šablonus yra užverstas darbais. "Talentingasis" web dizaineris greičiausiai galvoja, kad kolegai tiesiog sekasi, nors jis ir nevykęs specialistas ir linki paspringti tais darbais. O "netalentingasis" web dizaineris galvoja, svarbiausia patenkinti klientai, jeigu kartais nespėsiu pats arba reikės kažko išskirtinio kreipsiuosi į kolegą "talentingąjį".
     
    Taigi kuo skiriasi "talentingasis" ir "netalentingasis" web dizaineris


     
    "Talentingasis" web dizaineris jaučiasi svarbiausias visatoje ir laiko klientus idiotais "Netalentingasis" web dizaineris jaučiasi svarbus ir mėgsta padėti žmonėms, kiekvieną klientą gerbia ir taip pat supranta, kad žmonės būna skirtingi
    "Talentingasis" web dizaineris niekada nebūna kaltas, jeigu dėl kokių nors priežasčių vėluoja, nesilaiko žodžio visada pasiaiškina pateikdamas labai svarbias asmenines priežastis "Netalentingasis" web dizaineris stengiasi laikytis žodžio, tačiau nepavykus, atsiprašo ir stengiasi kuo greičiau išspręsti kilusias problemas
    "Talentingasis" web dizaineris iškarto supranta ko klientui reikia ir jis nieko papildomai nesiaiškina "Netalentingasis" web dizaineris stengiasi atsistoti į kliento vietą ir kuo nuodugniau išsiaiškinti ko klientui reikia
    "Talentingasis" web dizaineris gavęs išankstinį apmokėjimą tris dienas sau leidžia būti visiškai nepasiekiamas "Netalentingasis" web dizaineris gavęs išankstinį apmokėjimą iškarto pradeda darbą ir jo pasiekiamumas nesikeičia
    "Talentingasis" web dizaineris kilus klausimui dėl apmokėjimo primygtinai reikalauja 50% avanso "Netalentingasis" web dizaineris įvertina kliento patikimumą ir jeigu nekyla klausimų dėl reputacijos su mielu noru sutinka gauti apmokėjimą po atlikto darbo
    "Talentingasis" web dizaineris paprašius padaryti pakeitimus, griežtai praneša, kad tai papildomai kainuos ir per ateinančias 7 savaites bus įvykdyta "Netalentingasis" web dizaineris paprašius padaryti pakeitimus, įvertina ar tai stipriai skiriasi nuo to ko klientas norėjo, jeigu pakeitimai nesudėtingi, valandos bėgyje padaro pakeitimus
    "Talentingasis" web dizaineris pastoviai primena klientui, kad 15min. vėluoja apmokėti darbus ir pateikia stiprius asmeninius argumentus kodėl jam būtinai reikia dabar "Netalentingasis" web dizaineris paprašęs apmokėjimo, primena ankščiausiai po 3 dienų ir niekada neišsiduoda,kad jam tų pinigų labai reikia

     
    Po šių palyginimų, jau turėtumėte suprasti į kurią pusę lenkiu ir apie ką eina kalba. Šie palyginimai taip pat puikiai tiktų ir dirbant pas darbdavį, kad ir valytoju, tiesiog pasirinkau IT srities specialybę.

    Taigi galime pereiti, prie konkrečių patarimų, ką daryti, kad būtum reikalingas, įsidarbintum, sėkmingai teiktum paslaugas.



     
    Visada įdėmiai KLAUSYK ko tavęs prašoma ir gerai įsigilink į kito žmogaus situaciją, kad suprastum kaip būti maksimaliai naudingam
     
    (Patyręs darbdavys/klientas niekada tavęs nepasirinks, jeigu mato jog tau visiškai neįdomu ko jis nori ir tu žiūri kaip tik nuplėšt nuo jo pinigų. Taip pat nepamiršk, į savo pareigas žiūrėti darbdavio\kliento akimis. Pačiam dažnai gali pasirodyt, kad vienos ar kitos smulkmenos yra nesvarbios, tačiau ar tą patį galvoja ir tavo klientas\darbdavys?)
     
     
    NESIBLAŠKYK, neklausinėk nereikalingų klausimų vien todėl, kad palaikyti pokalbį, nepasakok asmeninių dalykų
     
    (Klientui/darbdaviui nėra visiškai jokio intereso sužinoti, kaip tau sekėsi arba nesisekė arba atsakinėti į kvailus klausimus, taip tik susidarys prastą nuomonę apie tave. Prieš kažko klausdamas gerai pagalvok ar tikrai nesugebėtum per kelias minutes atsakyti šito klausimo pats. Asmeniškesnis bendravimas gali prasidėti tik praėjus kažkiek laiko, kai darbdavys/klientas pradeda tave vertinti kaip naudingą ir įdomų žmogų.)
     
     
    Parodyk PASITIKĖJIMĄ savimi, ŽINIAS ir PATIRTĮ
     
    (Niekas nenori turėti reikalų su žmonėmis, kurie patys dėl savęs nėra garantuoti, parodyti pasitikėjimą savimi ir srities išmanymą yra vienas iš svarbiausių dalykų. Dažniausiai žmogus ieškodamas darbo, siūlydamas paslaugas, nenurodo nei reikalingos patirties, nei pasiekimų, todėl klientui/darbdaviui pačiam aiškintis kiekvieno kandidato savybes tiesiog per sudėtinga ir tu garantuotai esi praleidžiamas.)
     
     
    Rodyk iniciatyvą - DIRBK KAIP SAU
     
    (Didžiulį pliusą visada pridės protingas iniciatyvos rodymas, kaip pvz: pasiūlyk padaryti papildomus, bet nesudėtingus darbus nemokamai, pristatyk ataskaitas kurių neprašė(norės pažiūrės, norės ne), pasiūlyk kaip patobulinti/optimizuoti vieną ar kitą darbą, paklausk, ką dar naudingo galėtum nuveikti, vietoje laiko gaišimo facebooke. BET prieš rodant iniciatyvą reikia gerai suprasti ar tai bus naudinga darbdaviui/klientui, nes bandymai pamokyti visiškai nesvarbiuose dalykuose gali pasirodyti kaip įkyrumas ir padlaižiavimas.)
     
     
    Niekada, niekada NESITEISINK
     
    (Jeigu kažką nepavyko padaryti, vėluoji ar iškilo problema trukdanti viskam, niekada nesiteisink. Jeigu įmanoma išspręsti problemą, tiesiog atsiprašyk už nepatogumus, siūlyk kompromisą ir imkis veiksmų. Jeigu įvyko kažkas tikrai svarbaus, kad negali atlikti savo pareigų, kaip pvz:važiuojant į darbą sudaužei mašiną, o darbe laukia labai svarbūs ir skubūs darbai. Nedelsdamas pranešk klientui/darbdaviui, perspėk, kad negalėsi atlikti savo pareigų ir jeigu įmanoma pasiūlyk sprendimą. Pranešdamas jokiais būdais neparodyk, kad gailiesi ar atsiprašai dėl kažko, nes tai turi būti ne pasiaiškinimas, o pranešimas.)
     
     
    Parodyk PASTOVUMĄ, PAREIGINGUMĄ ir visada būk PASIEKIAMAS
     
    (Kad parodyti pastovumą, reikės laiko, bet tai paspartinti gali padėti, jeigu parodysi praeityje atliktus darbus. Įtikink darbdavį/klientą, kad dirbsi su juo ne tol kol nusibos, bet tiek kiek reikės. Dažniausiai žmonės dirbdami vienoje vietoje laikui bėgant praranda susidomėjimą/motyvaciją ir pareigingumas pradeda dingti kartu, suprask, kad nesikeičiantis pareigingumas yra tavo raktas į geresnę ateitį. Tie 90% žmonių apie, kuriuos čia kalbama laikui bėgant aptingsta ir poto skundžiasi, kad 10 metų dirba tą patį darbą ir jų niekas nepaaukština, o atėję nauji žmonės keliauja laipteliais aukštyn. Labai svarbus dalykas yra pasiekiamumas, kiekvienas darbdavys/klientas nori turėti reikalų su tokiais žmonėmis, kurie jiems bus pasiekiami kai jų labiausiai reikės. Geras pavyzdys yra duoti savo asmeninį telefoną svarbiam ir geram klientui ir pasakyti jam:štai mano asmeninis telefonas, jeigu kartais atsirastų extra atvejis, skambink, bus išspręsta iškart. Klientas greičiausiai 10 metų neskambins, bet tai sukuria didžiulį pasitikėjimą.)
     
    Pastoviai TOBULINKIS savo srityje
     
    (Kuo bebūtum ar konsultantu ar fabriko direktorium, turi pastoviai tobulinti savo žinias ir įgūdžius. Direktoriui galbūt reikia domėtis lyderyste, darbo našumo organizavimu, pardavėjui aktualiau derybų menas ir bendravimo su klientais įgūdžiai. Tik eilės darbo biržoje stovi vietoje, visa kita keičiasi, todėl turi pastoviai domėtis ir tobulintis savo srityje.)
     
    RINKIS protingai
     
    (Viršuje aprašytos savybės ir principai yra auksinio ir itin naudingo žmogaus bruožai,jeigu pritaikomi visi kartu, bet vien būti auksiniu žmogumi neužteks. Turi rinktis protingai ir teisingai apsispręsti su kuriais žmonėmis tau yra pakeliui, o su kuriais ne. Taip kaip yra 90% žmonių, kurie nėra itin naudingi, panašiai yra ir 90% klientų/darbdavių, kurie taip pat nėra naudingi, todėl laikui bėgant turi išmokti atsirinkti, nes gali 10 metų pravergauti parazitui darbdaviui arba 5 metus dirbti su nemokiais, problematiškais klientais. Tačiau laikydamasis visų principų, ankščiau ar vėliau būsi pastebėtas ir pastoviai lipsi laipteliais aukštyn.)

     
    Šie principai yra universalūs ir surinkti iš mano kuklios patirties, tikiuosi, kad kažkam gyvenime padės ir kviečiu diskutuoti bei pareikšti savo nuomonę.
    p.s.Jeigu bus susidomėjimas gal parašysiu šį bei tą naudingo kitomis temomis.
  3. Patinka
    Mantovicius gavo reakciją nuo Dainylo Vietos kuriose dirbau   
    Kolkas turėjau tik vieną oficialų darbą. Dirbau UAB 'Metaloidas' (padangų perdirbimo cechas), Šiauliuose, tik per vasaros atostogas. Visų pirmą šita firma turi gan nemažai neigiamų atsiliepimų internete, bet pabandžiau surizikuot, nes neturėjau kito pasirinkimo vasara. :) Gal atsiras kokių Šiauliečių moksleivių/studentų kurie beieškodami darbo kitai vasarai užsuks į šitą temą ir perskaitys, todėl nusprendžiau parašyt kas ten per darbas. (Turėkit omeny, kad ten yra daug darbo liniju, o aš dirbau prie kilimų gamybos, tad rašau iš šitos puses)
     
     
    Pliusai:
    Gan patogus grafikas (4 dirbamos, 4 laisvos)
    Uždirbdavau ~88litus per dieną. (prie kitų linijų bedirbantys žmonės dar daugiau uždirba)
    Nesunkus fizinis darbas. (linijoj, kur aš dirbau)
    Gavau visus atlyginimus laiku.
    Labai malonus, supratingas darbdavys.
     
    Minusai:
    Dirbamos dvi dienos/dvi naktys, tad reikia laiko priprast.
    Darbo diena 12 valandų.
    Triukšmas, daug dulkių.
    Daug geriančių žmonių darbo metu, tad dirbant linijoj kur bendrai turi dirbti kartu su kitais žmonėmis krenta darbo kokybė ir jeigu nepadarot normatyvo kuris yra vienai darbo dienai - apsikarpo jūsų atlyginimas.
     
     
    Iš mano pusės, pliusai nusvėrė minusus ir per vasara užsidirbau tiek, kiek planavau. Dirbom tryse, gan linksmi dėdai man pakliuvo, su kuriais susikalbėjau, tad problemų dėl darbo neturėjom. :)
  4. Patinka
    Mantovicius gavo reakciją nuo Dainylo Vietos kuriose dirbau   
    Kolkas turėjau tik vieną oficialų darbą. Dirbau UAB 'Metaloidas' (padangų perdirbimo cechas), Šiauliuose, tik per vasaros atostogas. Visų pirmą šita firma turi gan nemažai neigiamų atsiliepimų internete, bet pabandžiau surizikuot, nes neturėjau kito pasirinkimo vasara. :) Gal atsiras kokių Šiauliečių moksleivių/studentų kurie beieškodami darbo kitai vasarai užsuks į šitą temą ir perskaitys, todėl nusprendžiau parašyt kas ten per darbas. (Turėkit omeny, kad ten yra daug darbo liniju, o aš dirbau prie kilimų gamybos, tad rašau iš šitos puses)
     
     
    Pliusai:
    Gan patogus grafikas (4 dirbamos, 4 laisvos)
    Uždirbdavau ~88litus per dieną. (prie kitų linijų bedirbantys žmonės dar daugiau uždirba)
    Nesunkus fizinis darbas. (linijoj, kur aš dirbau)
    Gavau visus atlyginimus laiku.
    Labai malonus, supratingas darbdavys.
     
    Minusai:
    Dirbamos dvi dienos/dvi naktys, tad reikia laiko priprast.
    Darbo diena 12 valandų.
    Triukšmas, daug dulkių.
    Daug geriančių žmonių darbo metu, tad dirbant linijoj kur bendrai turi dirbti kartu su kitais žmonėmis krenta darbo kokybė ir jeigu nepadarot normatyvo kuris yra vienai darbo dienai - apsikarpo jūsų atlyginimas.
     
     
    Iš mano pusės, pliusai nusvėrė minusus ir per vasara užsidirbau tiek, kiek planavau. Dirbom tryse, gan linksmi dėdai man pakliuvo, su kuriais susikalbėjau, tad problemų dėl darbo neturėjom. :)
  5. Patinka
    Mantovicius sureagavo į Justinas Kaip nusistatyti tikslus ir jų siekti   
    Tema "Pažadai sau 2011", tapo gana populiari. Aš asmeniškai sau pažadų neduodu, todėl prie šios temos neprisidėjau, tačiau kitų žmonių norus buvo labai įdomu paskaityti. Radau panašių tikslų, kuriuos keliu ir sau, bet 'nepažadu' jų įvykdyti.
     
    Aš sau tikslus keliu nuolat - išmokti groti vienu ar kitu instrumentu, pradėti sportuoti, sveikiau maitintis, įkurti pelningą projektą. Tačiau susiduriu su daug sunkumų.
     
    Pirmiausia - tų norų žiauriai daug. Nežinau nuo ko pradėt...todėl dažniausiai nė nepradedu.
    Kitas sunkumas - jei ką ir pradedu, tai tuoj jėgos pasibaigia ir nė nepajaučiu, kaip vėl praleidžiu pusę dienos facebook'e, youtube, skype ar kokiam forume...
     
    Pastaruoju metu ypač aktyviai pradėjau ieškoti būdų ir papildomų teorinių žinių, kaip savo tikslus visgi pasiekti. Suprasdamas, kad ši problema kamuoja ne tik mane, nusprendžiau pasidalinti tuo, ką sužinojau čia- su jumis. Labai tikiuosi, kažkam padėsiu. O jei turit kokių nors minčių nuo savęs - mestelkit post'ą - papildysiu čia.
     
    Sėkmė man, tai nuolatinė kova dėl man svarbaus tikslo.
     
    Sėkmė nėra tik tikslo pasiekimas, nes tokiu atveju niekada negalėtume būt tiesiog sėkmingi. Savo gyvenime kiekvienas žinom žmogų, kuris atrodo sėkmingas. Tiesiog sėkmingas. Tačiau jis irgi klysta ir labai stipriai…bet vistiek atrodo sėkmingas.
     
     
    Ankščiau sau keldavau tikslus labai paprastai – pagalvoji, ko norėtum ir pasakai sau – va, čia bus mano tikslas, reik siekt. Kas atsitikdavo? Kokių 90% tokių tikslų nė nepradėdavau, nekalbant apie jų įvykdymą.
     
    Kaip stengiuosi išsikelti savo tikslus dabar:
     
    1) Išsikeliu sau labai konkrečius, detaliai apgalvotus tikslus. Jei mąstai apie sveikesnę mitybą, susirask internete konkrečius patiekalus, kuriuos valgysi, kaip juos ruoši, kada juos valgysi ir pan. Pagalvok apie kiekvieną smulkmeną, susijusią su šiuo tikslu.
     
    2)Išsikeliu sau apskaičiuojamus tikslus. T.y turi būti įmanoma pamatuoti patobulėjai ar ne, kadangi "sveikiau maitintis" nėra savaime tikslas, kadangi negali pasakyti ar jau "sveikiau" maitiniesi ar ne. Apskaičiuojamas tikslas gali būti - mėnesį laiko nevalgysiu picos, vietoje jos rinkdamasis vaisius.
     
    3)Išsikeliu sau pasiekiamus tikslus. Pasaulis nuolat skamba nuo visokių “self-developerių” šūkių, kaip kiekvienas gali pasiekt bet ko. Tik jau nereikia, aklas žmogus niekada nebus lakūnu. Kaip ten bebūtų, kiekvienas žmogus gali pasiekti kur kas daugiau, nei įsivaizduoja. Jei kažko labai labai labai nori, ko gero, gali tai ir pasiekti. Yra geras žinomos firmos šūkis: “Just do it”.
     
    4)Jei tikslas bus konkretus, apskaičiuojamas ir pasiekiamas - laiko klausimas, kada jį pasieksi.
     
    Tikslai gali būti trumpo, vidutinio arba ilgo laikotarpio.
     
    * Trumpalaikiai tikslai – tai tikslai, kuriuos pasiekt užtrukt turėtum ne ilgiau kaip 12 savaičių.
     
    *Vidutinio ilgumo tikslai – tikslai, kuriuos turėtum pasiekt per pusę metų (6 mėn)
     
    *Ilgo laikotarpio tikslai – tai tokie tikslai, kuriems pasiekt prireiks ne mažiau, kaip metų (12 mėn)
     
    Jei į klausimą “ Ką aš nuveikiau šiandien, kad būčiau vienu žingsniu arčiau savo tikslo?” – turėsi kažkokį atsakymą, kad "taip, šiandien dėl savo padariau [x]" - nėra įmanoma, kad savo tikslo nepasieksi.
     
    Klausimas “Ką aš nuveikiau šią savaitę?” skirtas vidutinio ilgumo tikslui.
    “Ką aš nuveikiau šį mėnesį?" - ilgalaikiam tikslui.
     
    ***
    Dealeris:
    Turi aiškiai matyti savo kelią link tikslo, galvoje negali būti minčių maišalynė, į tai įeina:


     
    Aiškūs darbai ir užduotys, kuriuos reikia įgyvendinti, įvertinti pagal svarbumą, suskirstyti prioritetais, kad nereikėtų tikslo siekimo priemonių kiekvieną kartą prisiminti ir bandyt iškrapštyti iš galvos.
    Aiškūs finansai, jeigu tikslui pasiekti reikalingi pinigai, turi nusistatyti biudžetą, išlaidas įvairioms sritims, įplaukas, kad visi balansai ir finansiniai skaičiai nekabėtų tavo galvoje.
    Aiškus laiko paskirstymas, kad visą laiką žinotum kur tavo darbo ir poilsio ribos, pats dienos darbų grafiko nesusidarinėju, bet visą laiką žinau, kad bent 3 dienas per savaitę skirsiu darbui.
     

     
    Apibendrinant tikslų siekime yra svarbiausia: aiškumas ir švarus mastymas, nes viską laikant galvoje atsiranda stresas, motyvacijos trūkumas, nesijaučia judėjimo į priekį, laikas neoptimaliai išnaudojamas.
  6. Patinka
    Mantovicius gavo reakciją nuo Dainylo Vietos kuriose dirbau   
    Kolkas turėjau tik vieną oficialų darbą. Dirbau UAB 'Metaloidas' (padangų perdirbimo cechas), Šiauliuose, tik per vasaros atostogas. Visų pirmą šita firma turi gan nemažai neigiamų atsiliepimų internete, bet pabandžiau surizikuot, nes neturėjau kito pasirinkimo vasara. :) Gal atsiras kokių Šiauliečių moksleivių/studentų kurie beieškodami darbo kitai vasarai užsuks į šitą temą ir perskaitys, todėl nusprendžiau parašyt kas ten per darbas. (Turėkit omeny, kad ten yra daug darbo liniju, o aš dirbau prie kilimų gamybos, tad rašau iš šitos puses)
     
     
    Pliusai:
    Gan patogus grafikas (4 dirbamos, 4 laisvos)
    Uždirbdavau ~88litus per dieną. (prie kitų linijų bedirbantys žmonės dar daugiau uždirba)
    Nesunkus fizinis darbas. (linijoj, kur aš dirbau)
    Gavau visus atlyginimus laiku.
    Labai malonus, supratingas darbdavys.
     
    Minusai:
    Dirbamos dvi dienos/dvi naktys, tad reikia laiko priprast.
    Darbo diena 12 valandų.
    Triukšmas, daug dulkių.
    Daug geriančių žmonių darbo metu, tad dirbant linijoj kur bendrai turi dirbti kartu su kitais žmonėmis krenta darbo kokybė ir jeigu nepadarot normatyvo kuris yra vienai darbo dienai - apsikarpo jūsų atlyginimas.
     
     
    Iš mano pusės, pliusai nusvėrė minusus ir per vasara užsidirbau tiek, kiek planavau. Dirbom tryse, gan linksmi dėdai man pakliuvo, su kuriais susikalbėjau, tad problemų dėl darbo neturėjom. :)
  7. Patinka
    Mantovicius gavo reakciją nuo Dainylo Vietos kuriose dirbau   
    Kolkas turėjau tik vieną oficialų darbą. Dirbau UAB 'Metaloidas' (padangų perdirbimo cechas), Šiauliuose, tik per vasaros atostogas. Visų pirmą šita firma turi gan nemažai neigiamų atsiliepimų internete, bet pabandžiau surizikuot, nes neturėjau kito pasirinkimo vasara. :) Gal atsiras kokių Šiauliečių moksleivių/studentų kurie beieškodami darbo kitai vasarai užsuks į šitą temą ir perskaitys, todėl nusprendžiau parašyt kas ten per darbas. (Turėkit omeny, kad ten yra daug darbo liniju, o aš dirbau prie kilimų gamybos, tad rašau iš šitos puses)
     
     
    Pliusai:
    Gan patogus grafikas (4 dirbamos, 4 laisvos)
    Uždirbdavau ~88litus per dieną. (prie kitų linijų bedirbantys žmonės dar daugiau uždirba)
    Nesunkus fizinis darbas. (linijoj, kur aš dirbau)
    Gavau visus atlyginimus laiku.
    Labai malonus, supratingas darbdavys.
     
    Minusai:
    Dirbamos dvi dienos/dvi naktys, tad reikia laiko priprast.
    Darbo diena 12 valandų.
    Triukšmas, daug dulkių.
    Daug geriančių žmonių darbo metu, tad dirbant linijoj kur bendrai turi dirbti kartu su kitais žmonėmis krenta darbo kokybė ir jeigu nepadarot normatyvo kuris yra vienai darbo dienai - apsikarpo jūsų atlyginimas.
     
     
    Iš mano pusės, pliusai nusvėrė minusus ir per vasara užsidirbau tiek, kiek planavau. Dirbom tryse, gan linksmi dėdai man pakliuvo, su kuriais susikalbėjau, tad problemų dėl darbo neturėjom. :)
  8. Patinka
    Mantovicius sureagavo į nadza Kodėl logotipas neturėtų kainuoti 150 Lt?   
    Kodėl ir kam rašau šį straipsnį (nežinau ar galima šią subjektyvią mano nuomonę vadinti straipsniu)?
     
    Kodėl?Įžvelgiu neteisingą logotipo vertės suvokimą tarp dizainerių ir tarp užsakovų, kūrimo proceso neišmanymą ir nuvertinimą.
    Kam? Straipsnis skirtas visiems kuriantiems ir pradedantiems kurti logotipus bei logotipų užsakovams.
    Tikslas. Norėtųsi iš šaknų pakeisti požiūrį į grafinį dizainą, ypatingai į logotipo kūrimą.
     
    Kas yra logotipas?
     
    Pirmiausiai apibrėžkime kas yra logotipas. LOGOTIPAS - tai įmonės, produkto ar paslaugos atpažinimo ženklas. Ne tik paprastas ženklas, o atspindintis įmonės komercinę veiklą naudojant formą, šriftą, spalvą ir / arba ikoną. Logotipas turi dirbti, skleisti įmonės patikimumo, stabilumo, pripažinimo žinutę. Mūsų, dizainerių darbas, sukurti logotipą, kuris šį darbą atliktų puikiai. Iš esmės yra daug svarbiau ką logotipas reiškia, nei kaip jis atrodo.
     
    Yra penkios pagrindinės taisyklės, nusakančios koks turi būti logotipas.
     
    PAPRASTAS. Lengvai atpažįstamas.
     
    ĮSIMINTINAS. - paprastas logotipas lengvai įsimenamas.
     
    AMŽINAS. Ar logotipas bus efektyvus po 5, 10, 20 metų?
     
    UNIVERSALUS. Pirmiausia logotipas turi būti vektorinis, pritaikomas įvairioms media sritims.
     
    TINKAMAS. Teisingos formos ir spalvos atspindinčios veiklą.
     
    Šioje svetainėje rasite logotipų, kurie atitinka šiuos penkis taisyklės punktus ir šį tą daugiau. Logotipai su paslėptais simboliais
     
    Keli pavyzdžiai
    http://img96.imageshack.us/img96/1700/fedexy.jpg
    FedEx - paslėpta rodyklė
     
    http://img20.imageshack.us/img20/599/sunyzs.jpg
    Sun microsystems - iš visų pusių perskaitomas žodis SUN.
     
    http://img406.imageshack.us/img406/7033/citydirect.jpg
    City Direct - tarp raidžių C ir D įžvelgiamas lėktuvas.
     
    http://img600.imageshack.us/img600/8468/eightt.jpg
    Eight - visos raidės sudarytos naudojant skaičių "8".
     
    Problema
     
    Pirma. Nusistovėjusi nuomonė, kad logotipas tai tiesiog graži ir gerai besižiūrinti ikona ar paveikslėlis. Žmonės, arba kitaip potencialūs klientai, nesupranta, kodėl už gražią ikoną reikia daug mokėti. Logika paprasta - nėra sudėtinga nupiešti gražų paveikslėlį.
     
    Antra. Internete pilna tinklalapių, kurie siūlo už minimalią sumą, tarkim £25 sukurti logotipą. Šios kompanijos tiesiog iškreipia ir žlugdo visą grafinio dizaino rinką. Radau įdomų grafinio dizaino kompanijos atliktą ekspermentą. Įmonės darbuotojai sukūrė įsivaizduojamą santechnikos darbų paslaugas teikiančią kompaniją, kuriai reikia logotipo. Parašė užklausas į keletą svetainių, kurios internete skelbėsi pigiai ir greitai kuriančios logotipus. Rezultatas buvo daugiau nei patenkinamas atsižvelgiant į investicijos dydį.
     
    Pateikiu šešis pirmuosius "logotipų" pasiūlymus.
    http://img152.imageshack.us/img152/5372/32608271.th.jpg
    http://img577.imageshack.us/img577/8110/42252684.th.jpg
     
     
    Galutinis "logotipo" variantas, atlikus visus pakeitimus pagal išgalvoto užsakovo norus.
    http://img207.imageshack.us/img207/3607/cheaplogoblog10.th.jpg
     
     
    Neperrašinėsiu viso straipsnio, nes originalus tekstas tikrai LABAI VERTAS DĖMESIO. Visa ekspermento eiga ir rezultatus rasite How LO can you GO? The following guest post was written by Tom and Phil of London-based Mat Dolphin.
     
    Kaip turėtų būti kuriamas logotipas
    Internete yra tikrai daug profesionalių straipsnių apie tai kaip turėtų būti kuriamas profesionalus logotipas. Tarptautiniu mastu pripažinti grafikos dizaineriai atskleidžia logotipų kūrimo procesą.
     
    Logotipo sukūrimas apima šiuos procesus:
     
    1. Logotipo dizaino brief'as (lietuviškai "trumpukas")
    Užpildomas klausimynas apie įmonę, jos vykdomą veiklą, teikiamas paslaugas. Įmonės atstovai išsako savo lūkesčius, norus, formų ir spalvų prioritetus.
     
    2. Tyrimas.
    Atliekamas konkrečios pramonės šakos tyrimas, susipažįstama su jos istorija. Peržvelgiami pagrindinių konkurentų logotipai.
    3.Logotipų tyrimas. Peržvelgiami sėkmingi logotipai, kurie atitinka dabartinius logotipų stilius ir tendencijas, susiję su dizaino brief'u.
     
    4.Sketching (nerandu tinkamo vertimo) ir koncepcijos paieškos.
    Remiantis logotipo dizaino brief'u ir tyrimais, pasitelkiant kūrybiškumą ieškoma forma ir galima logotipo koncepcija. Idėjų ieškoma popieriuje, vėliau logotipai vektorizuojami kompiuterinėmis programomis.
     
    5.Pertrauka apmastymams.
    Tai leidžia turimom idėjom subręsti ir išskirti tinkamiausias.
     
    6.Dizainerio pozicija.
    Yra du būdai dirbti: kurti logotipą remiantis tik kliento norais arba komunikuoti su klientu ieškant geriausio sprendimo atitinkančio kliento ir dizainerio lūkesčius.
     
    7.Prezentacija.
    Pasirenkama ar bus pristatoma keltas atrinktų logotipų ar visos variacijos.
     
     
    Daugelis užsakovų, o nenustebčiau ir dizainerių, net neįsivaizduoja, kad logotipo kūrimas gali apimti tiek daug procesų. Įdomu kaip atrodo logotipo dizaino procesas įmonių siūlančių logotipus greitai ir pigiai. Mano asmeninis spėjimas, kad idėjų ieškoma nemokamų paveikslėlių kataloguose, galbūt net clipartuose. Naudojami nemokami šriftai.
    Kokią išliekamąją vertę gali pasiūlyti toks logotipas? Ar tikrai jis atspindės įmonės vykdomą veiklą, bus paprastas, įsimenamas, ilgaamžis, universalus ir tinkamas?
     
    Logotipų konkursai.
    Anksčiau galvojau, kad tai puikus būdas dizaineriams užsidirbti papildomų pajamų, o užsakovams logotipą rinktis iš daug skirtingų dizainerių pateiktų variantų. Dabar taip nemanau. Visgi kuriant logotipą dizaino konkursui retai kada užsakovas pateikia profesionalų dizaino brief'a, palieka laiko apmastymams, tyrimui, sketching'ui ir t.t. Logotipus keičia gražiai atrodantys paveikslėliai su minimalia užuomina į įmonės veiklą.
     
     
    Pabaigai.
    Labai norėčiau tikėti, kad daugelis dizainerių prieš kurdami logotipą atlieka bent dalį šių procesų. Lygiai taip pat tikiuosi, kad nenusileidžiate kliento norams ir nedirbate kaip robotai vykdantys įsakymus, bet esate kūrybingi ir savo galva mastantys dizaineriai, kurie išmano gero, profesionalaus logotipo kūrimo principus.
    Aš asmeniškai esu dizainerė, kuri ieško būdų kaip kurti geriau. Ne visi mano kurti logotipai yra geri ir atitinka straipsnyje pateiktus kriterijus. Bet aš judu į priekį ir tikiuosi mano ateities projektai bus kokybiškesni.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...