Pereiti prie turinio

PerfectIdea

Nariai
  • Pranešimai

    0
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    PerfectIdea sureagavo į MartynasJ Kaip jums šauna įdėjos?   
    O tu nepagalvojai, kad man taip galėjo tikrai būti? Jokių "+" nerašau, tiesiog tokia situacija buvo, ir aš ją papasakojau... Peace.
    (Šitam postui prašau nedėti "+". Ačiū)
  2. Patinka
    PerfectIdea sureagavo į Kernius Didžiausios verslininkų klaidos ir svarbiausios savybės   
    Trumpa Stanfordo paskaitos įžanga, kurioje paaiškinamos šių verslininkų klaidų priežastys ir pasekmės:
     

    Neturėjimas aiškiai nustatytų tikslų ir misijos Bandymas kitiems įrodyti, kad esi protingas Gobšumas - visko darymas tik dėl pinigų Samdymas žmonių todėl, jog jie tau patinka, o ne todėl, kad tau jų reikia Nesuvokimas, kada reikia pasitraukti
    http://ecorner.stanford.edu/authorMaterialInfo.html?mid=364
     
    Antroje dalyje aptariamos svarbiausios savybės, kurias turi turėti verslininkas:
     

    Tikėjimas, kad gali kažką pakeisti (padaryti kažką kitaip nei visi) Aistra įgyvendinti savo idėjas - ne tik apie jas kalbėti, bet tiesiog - paversti realybe Būvimas nepataisomu optimistu - tikėjimas, jog tau gali pavykti net tada, kai dauguma mano priešingai Gebėjimas toleruoti neužtikrintumą - tai nuolatos lydi verslininką Natūralus (ne dirbtinis) rūpestis kitais žmonėmis - savo darbuotojais, klientais
    http://ecorner.stanford.edu/authorMaterialInfo.html?mid=365
     
    Visą paskaitą, kurią verta išgirsti kiekvienam, suskirstytą į trumpas dalis pagal aptariamą temą, galite pamatyti čia.
  3. Patinka
    PerfectIdea sureagavo į suvalgysiu Dreams vs Reality arba Idėja vs Veikla   
    Sveiki forumiečiai, pasidalinsiu su Jumis dar keliomis mintimis apie verslo idėjas ir kelią link jų realizavimo. Tai bus savotiška mano pirmojo straipsnio „Tobula idėja arba Beždžionės teorema“ antroji dalis.
     
    Paskutiniu metu forume (ir ne tik) šnekama tik apie vieną – verslo idėjas.. kaip rasti tą stebuklingą nišą, kuri sukraus turtus? Kaip įkurti naująjį „facebook‘ą“, kaip tapti antruoju Steve Jobs'u arba Ilja Laurs‘u? Tačiau dažniausiai viskas baigiasi tuo pačiu scenarijumi:
     
    1. pateikiama verslo idėja
    2. autoriui pateikiamos (elementariausios) kliūtys, kurios atsiras ją įgyvendinant: įstatymai, konkurentai, kapitalas – dažniausios iš jų.
    3. verslo idėja palaidoma.
     
    Neseniai mačiau interviu ištrauką su visiems gerai žinomu verslininku I. Laurs‘u. Jis užsiminė, jog vidutiniškai lietuviai, palyginus su amerikiečiais, turi labai daug verslo idėjų, tačiau neturi nė žalio supratimo, kaip jas įgyvendinti. Gali susidaryti toks įspūdis, kad užtenka vien sugalvoti kažką įspūdingo, o visi kiti darbai atliks save patys. Deje, išlindę iš savo sąsiuvinio ir susidūrę su tikruoju pasauliu, pamatome, kad viskas nėra taip paprasta. Tad nuo ko pradėti?
     
    Dažniausios kliūtys ir yra jau anksčiau minėti - įstatymai, konkurentai bei kapitalas. Vėliau paliesiu dar kelias, mano manymu galbūt net ir svarbesnes kliūtis, tačiau apie jas šiek tiek vėliau.
     

    http://images.moneysavingexpert.com/images/MonopolyHouses.jpg

     
    Pradėkime nuo konkurentų. Geriausia, kuomet jų nėra, taip? Žinoma, tačiau to tikėtis yra praktiškai neįmanoma. Jeigu konkurentų nėra, tai galbūt todėl, kad niekam ši niša neįdomi? Nebijokite konkurentų – mokykitės iš jų, aplenkite juos. Pagalvokite, kuo Jūsų projektas bus kitoks, kuo jis bus geresnis už kitus. Sakysite: bet kaip aš galiu kažką aplenkti, jie tai juk turi milžiniškus kapitalus, žinomumą..? Čia ir susiduriame su tomis kitomis, paslėptomis kliūtimis, apie kurias naujokai dažniausiai nepagalvoja.
     
    Pagalvokime, kodėl klęsti prekybos tinklas IKI, jeigu aiškus rinkos lyderis yra Maxima? Kodėl žmonės pardavinėja daiktus per iOffer.com, jeigu tam yra eBay? Kodėl egzistuoja kitos internetinės piniginės, jeigu populiariausia yra PayPal? Kodėl kiti skambina į pagalbos telefonus, jeigu galima pasinaudoti Google?
     
    Mano atsakymas į tai būtų paprastas – reikia žinoti savo tikslinę auditoriją. Į ką bus taikomas Jūsų projektas – kas bus Jūsų klientas? Visi? Taip nebūna. Žmonės turi skirtingus poreikius, gyvena skirtingose vietose, yra skirtingo amžiaus, turi skirtingus interesus..
     
    Įdomumo dėlei, pažvelkime į tam tikrus skirtumus tarp IKI ir Maximos: Maxima turi rinkos giganto įvaizdį, kur apstu įvairiausių prekių mažiausiomis kainomis. Milžiniška erdvė patalpose, logotipo spalvos bei tarptautinis pavadinimas, kuria masyvų, patikimą, tačiau šiek tiek šaltoką įvazdį. Tad ką daro IKI? Jų parduotuvės mažesnės, nėra jokių Hyper-IKI ar IKI-bazių, patalpos – mažesnės, pavadinimas – dažnai lietuvių kalboje naudojamas žodis, logotipo spalvos žalia geltona primena gamtos spalvas, vietoje kepami produktai bei kulinarinės laidos sukuria šviežesnį, šiltesnį įvaizdį.
     
    Turbūt visiems aišku, kad parduodami produktai tiek IKI, tiek Maximoje, yra vienodi. Pienas perkamas iš tų pačių ūkininkų, obuoliai vežami iš tos pačios Lenkijos, viskas laikoma tokiuose pačiuose sandėliuose. Tačiau įvaizdis kitoks, o tuo pačiu kiti ir ten besilankantys žmonės.
     
    Taigi, štai tokios smulkios detalės gali lemti Jūsų projekto pasisekimą arba nuopuolį. Šiais laikais eiliniam vartotojui viskas turėtų būti pateikta ant lėkštutės,- netgi registracijos procesai tapo varginančia veikla. Viskas turėtų būti kuo patogiau, paprasčiau. Tai galioja tiek funkcijoms, tiek dizainui, tiek ir kitoms detalėms.
     

    http://4.bp.blogspot.com/_4mZoHhehxr0/SqerTnTciMI/AAAAAAAAAG4/qobrrxfmwcM/s200/Monopoly+man+broke.jpg

     
    Antra didžioji kliūtis – kapitalas. Dažniausiai mes jo tiesiog neturime, tad viską nusprendžiame daryti patys. Bet čia reikia sustoti ir paklausti savęs, ar aš mokėsiu tai padaryti gerai? Jeigu ne, ar verta to mokytis? Versle galioja posakis: laikas – pinigai. Deje, daugelis tai pamiršta, manydami, kad neturi kito pasirinkimo, nes samdyti profesionalams neturi lėšų. O iš tiesų juk visą tą laiką, kurį praleidote mokindamiesi nupiešti baisų logotipą, ar sukoduoti klaidomis besispjaudantį puslapį, galėjote susirasti paprasčiausią darbelį, ir išleisti uždirbtus pinigus samdant profesionalą, kuris darbą atliks iki galo. Taip pat vertėtų atsiminti, jog jeigu paslaugą pirksite pigiai – rezultatas pigiai ir atrodys..
     
    Ir taip prieiname prie antrosios paslėptosios kliūties – investicijų baimės. Reikėtų suprasti, kad greičiausiai nepavyks sulaukti sėkmės pernakt. Norint užauginti vaisių – reikės pasodinti daigus. Kurį laiką tikrai būsite nuostolyje. Sukūrę temą, jog ieškote verslo partnerių, greičiausiai nesulauksit jokio atsakymo, tik kelis pašiepiančius komentarus – nes dauguma toje skiltyje tik tam ir lankosi. Paleidę savo projektą, tik po kiek laiko pastebėsite paliktas spragas, reikės grįžti jų taisyti, būsite kritikuojami.
     

    http://drstudios.co.uk/wp-content/uploads/2009/07/MonoPlans.jpg

     
    Įstatymai – visi suprantame, kad jeigu savo veiklos nelegalizuosime, karučiais vežamų į banką pinigų nuslėpti nuo valstybės nepavyks. Jeigu nesate pasiruošę susidurti su įstatymų, legalizavimų pinklėmis – galbūt dar ir nesate pasiruošę kurti didelį projektą? Tai bus trečioji paslėptoji kliūtis – nerealūs planai. Sukurkite savo projekto plėtros planą, viską užrašykite ant lapo. Pagalvokite, kaip projektas atrodys prieš paleidimą, porą mėnesių po paleidimo, vėliau. Kaip kis nuostolis/pelnas, klientų kiekis, ir t.t. Kada planuojate pagaliau išlipti iš nuostolio? Kaip pritrauksite pirmuosius klientus? Pasistenkite apgalvoti kuo įvairesnes detales ir suprasti, kodėl viskas turėtų vykti būtent taip, o ne kitaip. Žinoma, greičiausiai nuo pradinio plano bus greitai nukrypta – tuomet atlikite tyrimus iš naujo ir kurkite naują planą. Svarbiausia yra ne pats planas, o nuoseklus savo veiksmų apgalvojimas, spragų aptikimas, susieti ir patobulinti esamas detales, taip pat ir praplėsti savo žinias.
     

    http://realtybiznews.com/wp-content/uploads/2011/03/dream-vs-reality.jpg

     
    Apibendrinant pasikartosiu, apie ką reikėtų pirmiausia pagalvoti, kuriant savo projektą. Tai yra:
     
    Kapitalas
    Investicijos
    Konkurentai
    Tikslinė auditorija
    Įstatymai
    Plėtros planas
     
    Apgalvoję šiuos dalykus jau turėsite tam tikrus pamatus savo projektui vystyti ir galėsite pagaliau išlysti iš svajonių (idėjų) pasaulio ir užsiimti realia veikla.
     
    Sėkmės. :)
  4. Patinka
    PerfectIdea sureagavo į suvalgysiu Tobula idėja arba Beždžionės teorema   
    Sveiki, rašau šį tekstą, nes pasiilgau minčių dalinimosi forume, savęs reiškimo. Ne tik iš kitų, bet ir iš savęs – būna, kad atsidarau temą ir noriu atrašyti autoriui kažką, padėti, bet po kelių minučių ištrinu tekstą, išjungiu langą – nusprendžiu „negaišti laiko“ šnekant apie tai, kas man neatneš asmeninės naudos. Tačiau tikiuosi tai pakeisti. Manau, jeigu kiekvienas nuo savęs pradėsime daugiau dalintis mintimis, tai grįš mums atgal su kaupu.
     
    Grįžkime prie temos pavadinimo, taip, šnekėsiu apie (verslo) idėjas, tikiuosi šiek tiek kitokiu kampu, negu tikėjotės – nes tik taip galima įžvelgti kažką nauja už dėžutės ribos. Na taip, tai nebus kažkoks sėkmės receptas – tokių nebūna. Iš tiesų prisipažinsiu, iš pradžių parašęs šį tekstą labai išsiplėčiau ir visiškai nukrypau nuo minties, tad teko rašyti iš naujo. Tebūnie tai bus pirmoji, įžanginė dalis, o vėliau paskelbsime ir antrąją.
     
     
    Turbūt ne paslaptis, kad šiame forume renkasi daug jaunų žmonių, kurie svajoja uždirbti galbūt netgi pirmuosius savo pinigus. Paskaitę kitų sėkmės istorijas užsidegame ir patys.. kaip rasti tą stebuklingą nišą, kuri sukraus turtus? Informacinės Technologijos mums suteikia galimybę pasiekti visą pasaulį ir sulaukti milžiniško pasisekimo pernakt. Kaip įkurti naująjį „facebook‘ą“, kaip gyventi kaip S. Jobs‘ui, kaip tapti antruoju Ilja Laurs‘u? Kaip sukurti tai, apie ką niekas dar nepagalvojo?
     
    Skaitant tokias temas galima susidaryti įspūdį, jog šis forumas populiarus ne tik tarp verslininkų, bet ir tarp išradėjų. Tačiau kaip visi žinome, vien gera idėja nieko nereiškia, ją reikia realizuoti. Tuomet ir prasideda visi galvos skausmai.
     
     
    Mano manymu, jauniems ir dar tik pradedantiems kurti asmenims reikėtų atsižvelgti į šiuos du punktus:
     
    1. Asmeninis suinteresuotumas. Ar ši idėja man išties patinka ir esu pasiryžęs už ją kovoti? Ar aš to imuosi tik dėl to, jog manau, kad tai prives prie lengvų pinigų? Ar susidūręs su pirmosiomis kliūtimis neužmesiu šios idėjos ir neimsiu ieškoti naujos?
     
    Tobula idėja – tai ir yra asmeninis suinteresuotumas. Nesitikėkite atrasti kažką visiškai nauja. Pagalvokite apie tai, kuo jau dabar nuoširdžiai domitės ir kaip tai būtų galima patobulinti – nors ir šiek tiek. Dirbdami prie projekto, kuris Jus iš tiesų domina, taip pat įdėsite ir daugiau pastangų kovodami dėl jo sėkmės, ir neužmesite visko suklupę ties pirmuoju barjeru. Negaiškite laiko šokinėdami nuo vienos srities prie kitos, kitaip dažnai galite rasti save atsiduriantį naujoko vietoje ir teks viską pradėti iš naujo. Žvelgiant tolimesnėmis perspektyvomis, pamažu kaupiamas žinias galėsite panaudoti ir vėliau - sekantį projektą galėsite susieti su pirmu, o kas žino, galbūt su laiku pasiseks ir pastarąjį taip išplėtoti, kad nebereikės ieškoti nieko nauja.
     
    2. Paprastumas. Ar aš sugebėsiu tai įgyvendinti? Ar tai nebus per daug žinių bei kapitalo reikalaujantis projektas, kurio aš nesugebėsiu apčiuopti? Ar susidūręs su pirmosiomis kliūtimis neužmesiu šios idėjos ir neimsiu ieškoti naujos?
     
    Paprastumas – tai beždžionės teorema. Nešokite sau virš bambos, pradėkite nuo kažko paprasto, smulkaus, galbūt net nelabai originalaus – pakopijuokite kitus, pamatysite, kad viskas nėra taip lengva, susidursite su techniniais savo projekto aspektais. Vienu metu susitelkite ties vienu uždaviniu, žingsnis po žingsnio artėkite prie savo tikslo. Apsipraskite su tuo, kaip viskas vyksta, įgaukite šiek tiek patirties ir po truputį plėskitės pirmyn.
     

    http://fellowshipofminds.files.wordpress.com/2011/03/monkey-see-monkey-do.jpg

     
    Tiek pirmo, tiek antro punkto ignoravimas gali privesti prie idėjos palaidojimo, tad į nieką nevertėtų žvelgti pro pirštus. Tobulos idėjos ieškome visi, tačiau iki masyvių projektų reikia užaugti, o kol kas pabandykime atsakymo ieškoti vadovaudamiesi beždžionių teorema.
     
    Sėkmės.
  5. Patinka
    PerfectIdea sureagavo į Gooseman Tobula idėja arba Beždžionės teorema   
    Čia dar iš temos galiu pasakyti vieną dalyką, kad jei turi idėją, nereikia bijoti ja dalintis ir diskutuoti su kitais. Nes kiti žmonės gali ižvelgti kas joje blogai, kas gerai, ir gali duoti patarimų ir pan. Tačiau dauguma bijo šnekėti apie savo idėjas, nes galvoja, kad jas pavogs. O čia ir yra esminis momentas, jei tu tiki savo idėja, gyveni ja, tai žmogus, kuris bandis ją pavogti, įgyvendinti, niekada nesusilauks sėkmės, nes jis greičiausiai atsisakis tos idėjos, pirmuosiuose nesklandumuose, neužteks motyvacijos ir tikėjimo ta idėja, nes jis ją pavogė
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...