Pereiti prie turinio

Mister Forest

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    49
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    2
  • Atsiliepimai

    100%

Mister Forest Pranešimai

  1. Kodėl ir kam rašau šį straipsnį (nežinau ar galima šią subjektyvią mano nuomonę vadinti straipsniu)?

     

    Kodėl?Įžvelgiu neteisingą logotipo vertės suvokimą tarp dizainerių ir tarp užsakovų, kūrimo proceso neišmanymą ir nuvertinimą.

    Kam? Straipsnis skirtas visiems kuriantiems ir pradedantiems kurti logotipus bei logotipų užsakovams.

    Tikslas. Norėtųsi iš šaknų pakeisti požiūrį į grafinį dizainą, ypatingai į logotipo kūrimą.

     

    Kas yra logotipas?

     

    Pirmiausiai apibrėžkime kas yra logotipas. LOGOTIPAS - tai įmonės, produkto ar paslaugos atpažinimo ženklas. Ne tik paprastas ženklas, o atspindintis įmonės komercinę veiklą naudojant formą, šriftą, spalvą ir / arba ikoną. Logotipas turi dirbti, skleisti įmonės patikimumo, stabilumo, pripažinimo žinutę. Mūsų, dizainerių darbas, sukurti logotipą, kuris šį darbą atliktų puikiai. Iš esmės yra daug svarbiau ką logotipas reiškia, nei kaip jis atrodo.

     

    Yra penkios pagrindinės taisyklės, nusakančios koks turi būti logotipas.

     

    PAPRASTAS. Lengvai atpažįstamas.

     

    ĮSIMINTINAS. - paprastas logotipas lengvai įsimenamas.

     

    AMŽINAS. Ar logotipas bus efektyvus po 5, 10, 20 metų?

     

    UNIVERSALUS. Pirmiausia logotipas turi būti vektorinis, pritaikomas įvairioms media sritims.

     

    TINKAMAS. Teisingos formos ir spalvos atspindinčios veiklą.

     

    Šioje svetainėje rasite logotipų, kurie atitinka šiuos penkis taisyklės punktus ir šį tą daugiau. Logotipai su paslėptais simboliais

     

    Keli pavyzdžiai

    http://img96.imageshack.us/img96/1700/fedexy.jpg

    FedEx - paslėpta rodyklė

     

    http://img20.imageshack.us/img20/599/sunyzs.jpg

    Sun microsystems - iš visų pusių perskaitomas žodis SUN.

     

    http://img406.imageshack.us/img406/7033/citydirect.jpg

    City Direct - tarp raidžių C ir D įžvelgiamas lėktuvas.

     

    http://img600.imageshack.us/img600/8468/eightt.jpg

    Eight - visos raidės sudarytos naudojant skaičių "8".

     

    Problema

     

    Pirma. Nusistovėjusi nuomonė, kad logotipas tai tiesiog graži ir gerai besižiūrinti ikona ar paveikslėlis. Žmonės, arba kitaip potencialūs klientai, nesupranta, kodėl už gražią ikoną reikia daug mokėti. Logika paprasta - nėra sudėtinga nupiešti gražų paveikslėlį.

     

    Antra. Internete pilna tinklalapių, kurie siūlo už minimalią sumą, tarkim £25 sukurti logotipą. Šios kompanijos tiesiog iškreipia ir žlugdo visą grafinio dizaino rinką. Radau įdomų grafinio dizaino kompanijos atliktą ekspermentą. Įmonės darbuotojai sukūrė įsivaizduojamą santechnikos darbų paslaugas teikiančią kompaniją, kuriai reikia logotipo. Parašė užklausas į keletą svetainių, kurios internete skelbėsi pigiai ir greitai kuriančios logotipus. Rezultatas buvo daugiau nei patenkinamas atsižvelgiant į investicijos dydį.

     

    Pateikiu šešis pirmuosius "logotipų" pasiūlymus.

    http://img152.imageshack.us/img152/5372/32608271.th.jpg

    http://img577.imageshack.us/img577/8110/42252684.th.jpg

     

     

    Galutinis "logotipo" variantas, atlikus visus pakeitimus pagal išgalvoto užsakovo norus.

    http://img207.imageshack.us/img207/3607/cheaplogoblog10.th.jpg

     

     

    Neperrašinėsiu viso straipsnio, nes originalus tekstas tikrai LABAI VERTAS DĖMESIO. Visa ekspermento eiga ir rezultatus rasite How LO can you GO? The following guest post was written by Tom and Phil of London-based Mat Dolphin.

     

    Kaip turėtų būti kuriamas logotipas

    Internete yra tikrai daug profesionalių straipsnių apie tai kaip turėtų būti kuriamas profesionalus logotipas. Tarptautiniu mastu pripažinti grafikos dizaineriai atskleidžia logotipų kūrimo procesą.

     

    Logotipo sukūrimas apima šiuos procesus:

     

    1. Logotipo dizaino brief'as (lietuviškai "trumpukas")

    Užpildomas klausimynas apie įmonę, jos vykdomą veiklą, teikiamas paslaugas. Įmonės atstovai išsako savo lūkesčius, norus, formų ir spalvų prioritetus.

     

    2. Tyrimas.

    Atliekamas konkrečios pramonės šakos tyrimas, susipažįstama su jos istorija. Peržvelgiami pagrindinių konkurentų logotipai.

    3.Logotipų tyrimas. Peržvelgiami sėkmingi logotipai, kurie atitinka dabartinius logotipų stilius ir tendencijas, susiję su dizaino brief'u.

     

    4.Sketching (nerandu tinkamo vertimo) ir koncepcijos paieškos.

    Remiantis logotipo dizaino brief'u ir tyrimais, pasitelkiant kūrybiškumą ieškoma forma ir galima logotipo koncepcija. Idėjų ieškoma popieriuje, vėliau logotipai vektorizuojami kompiuterinėmis programomis.

     

    5.Pertrauka apmastymams.

    Tai leidžia turimom idėjom subręsti ir išskirti tinkamiausias.

     

    6.Dizainerio pozicija.

    Yra du būdai dirbti: kurti logotipą remiantis tik kliento norais arba komunikuoti su klientu ieškant geriausio sprendimo atitinkančio kliento ir dizainerio lūkesčius.

     

    7.Prezentacija.

    Pasirenkama ar bus pristatoma keltas atrinktų logotipų ar visos variacijos.

     

     

    Daugelis užsakovų, o nenustebčiau ir dizainerių, net neįsivaizduoja, kad logotipo kūrimas gali apimti tiek daug procesų. Įdomu kaip atrodo logotipo dizaino procesas įmonių siūlančių logotipus greitai ir pigiai. Mano asmeninis spėjimas, kad idėjų ieškoma nemokamų paveikslėlių kataloguose, galbūt net clipartuose. Naudojami nemokami šriftai.

    Kokią išliekamąją vertę gali pasiūlyti toks logotipas? Ar tikrai jis atspindės įmonės vykdomą veiklą, bus paprastas, įsimenamas, ilgaamžis, universalus ir tinkamas?

     

    Logotipų konkursai.

    Anksčiau galvojau, kad tai puikus būdas dizaineriams užsidirbti papildomų pajamų, o užsakovams logotipą rinktis iš daug skirtingų dizainerių pateiktų variantų. Dabar taip nemanau. Visgi kuriant logotipą dizaino konkursui retai kada užsakovas pateikia profesionalų dizaino brief'a, palieka laiko apmastymams, tyrimui, sketching'ui ir t.t. Logotipus keičia gražiai atrodantys paveikslėliai su minimalia užuomina į įmonės veiklą.

     

     

    Pabaigai.

    Labai norėčiau tikėti, kad daugelis dizainerių prieš kurdami logotipą atlieka bent dalį šių procesų. Lygiai taip pat tikiuosi, kad nenusileidžiate kliento norams ir nedirbate kaip robotai vykdantys įsakymus, bet esate kūrybingi ir savo galva mastantys dizaineriai, kurie išmano gero, profesionalaus logotipo kūrimo principus.

    Aš asmeniškai esu dizainerė, kuri ieško būdų kaip kurti geriau. Ne visi mano kurti logotipai yra geri ir atitinka straipsnyje pateiktus kriterijus. Bet aš judu į priekį ir tikiuosi mano ateities projektai bus kokybiškesni.

     

    Sketching išvertus į lietuvių kalbą reiškia eskizavimą :)

  2. Kūrybinių specialybių atstovai – grafiniai, baldų ar mados dizaineriai, rašytojai, filmų kūrėjai, fotografai ir kiti – dažniausiai turi savo darbų kolekciją internete, vadinama portfolio.

     

    Portfolio gali būti kuriamas dėl kelių priežasčių. Laisvai samdomiems dizaineriams ir kitiems kūrėjams tai - puiki proga parodyti savo darbus ir leisti žmonėms juos lengvai pasiekti. Studentams arba beieškantiems darbo portfolio yra vienas iš pagrindinių kriterijų, atkreipiantis darbdavių dėmesį ir nulemiantis kandidato sėkmę. Jau įsitvirtinusiems menininkams nuolat atnaujinamas portfolio gali būti puiki platforma skleisti informaciją apie jų kasdieninį dizaino gyvenimą bei stiprinti savo žinomumą internete.

     

    Taigi kaip turėtų atrodyti geras portfolio?

     

    Logotipas. Pirmiausia reikėtų susikurti logotipą, kuris reprezentuos jus, internetinio portfolio savininką. Rekomenduojama naudoti savo vardą ir pavardę (arba jų inicialus). Skaitome iš kairės į dešinę, tad naudingiausia logotipą talpinti svetainės viršuje, kairiame kampe.

    Šūkis arba pagrindinė eilutė. Tai turėtų būti trumpas jūsų veiklos aprašymas – pavyzdžiui kokia jūsų profesija, ką kuriate, kur gyvenate (“Kuriu kokybiškus logotipus visoje Lietuvoje”).

    Portfolio. Priklausomai nuo profesijos, visuomet reikėtų talpinti dideles, geros kokybės nuotraukas, parodančias jūsų darbus. Geriausiai kontekstą paaiškina trumpi darbų aprašymai – idėja, darbo procesas ir kokie įgūdžiai buvo naudojami. Keli teigiami atsiliepimai iš klientų padeda išssiskirti iš minios.

    Paslaugos. Būkite konkretūs – aiškiai išdėstykite, kokias paslaugas (pavyzdžiui, spaudos: maketai, logotipai, skrajutės…) teikiate. Taip sutaupysite laiko ir sau, ir klientui.

    Apie jus. Skiltyje “Apie mane” rekomenduojama atskleisti daugiau informacijos apie darbo patirtį, išsilavinimą, pomėgius ar apdovanojimus. Taip pat patartina įtalpinti savo nuotrauką – tai skatina kliento pasitikėjimą.

    Kontaktinė informacija. Tai viena iš svarbiausių portfolio dalių, kuri turėtų būti aiškiai matoma – jūsų telefono numeris, e-mail adresas ir galbūt Skype vardas.

    Blog’as. Portfolio puslapyje nuoroda, patalpinta į nuolat atnaujinamą tinklaraštį, parodo srities išmanymą, padeda išlaikyti dinamišką portfolio įvaizdį ir sukelia diskusijas profesionalų tarpe.

    Socialiniai tinklai. Portfolio efektyvumas ir pasiekiamumas padidėja susiejus puslapį su Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram ir kitomis socialinių tinklų platformomis.

    Nauji darbai. Nuolatos atnaujinkite savo puslapį – aprašymą, darbus, blog’ą, o jeigu reikia – ir stilių. Taip skatinsite reguliarų klientų apsilankymą.

    Paprastumas. Puslapio dizainas neturėtų varginti potencialaus kliento ar darbdavio, nes jūsų darbai – svarbiausia portfolio dalis.

     

    Straipsnis iš cvzona.lt

  3. Pareigų sureikšminimas priminė:

    - Ką dirbi?

    - Dirbu Silicio Slėnyje, ketvirtojo sektoriaus A3 labaratorijos trečiojo skirsnio keturioliktoje brigadoje.

    - Kokias pareigas užimi?

    - Bandymams muses gaudau.

     

    Ir dar, patarimas iš mano pusės: niekuomet į CV neįterpkite nereikalingos informacijos, norėdami sustiprinti gerą įspūdį apie save. Tai darbdavių niekuomet nežavi, o tik priverčia kapstytis informacijoje ir gaišti laiką ieškant reikalingos informacijos. Kandidatuojant į programuotojo pareigas nepadės tai, jog kažkada buvote kulkosvaidininku.

     

    Apibendrinant, puikus straipsnis! :)

  4. Visiškai nematau bėdos, kad sunkiai identifikuojasi B raidė. Kaip tik gerai kad yra sudėtingiau, besidomąs persona perskaito pavadinimą po logu, ar pažiūri į brando www jei toks yra ir t.t. ir tada žiūrovui įvyksta atradimas, labai gere terpė emocijai sukurti. Neprivalo viskas būti pateikta kaip ant lėkštutės ir suprantama visiems iš pirmo žvilgsnio. Siūlau pasidomėti apie logotrendus, ten puikiai iliustruojamas "discovery process".

     

    Kalbant apie "discovery process", galiu pasakyti, jog jis yra ypač svarbus ir be jo sunku tinkamai išsiversti, tačiau bet kokiu atveju: dribblingas futbole yra neatmetama to dalis, tačiau jeigu užsižaisi - nieko gero nebus. Jokiu būdu nelyginu šių dviejų dalykų, tačiau čia taip pat: jeigu tas discovery process bus per ilgas arba per sudėtingas, tai bus blogai, nes galutinė šio proceso atomazga turėtų būti esmės atradimas. Deja, nors ir žinodamas brendą, šiame logo raidės B neįžvelgsi niekaip, net ir žinodamas, jog tai turėtų būti ji. Taigi, I still think I'm right. No off ;)

  5. Bendrinis vaizdas tikrai nėra ypač prastas, tačiau pamačius šį logo mark'ą nekyla nė menkiausių asociacijų su "B" raide, tad darbas, galima sakyti, praranda prasmę. Taip pat noriu duoti patarimą, jog prieš darydamas logo visuomet apgalvotum ir atsižvelgtum į tai darbo eigoje (yra ir daugiau kriterijų, tačiau šis vienas svarbiausių): kaip atrodys logotipas, jeigu bus maždaug tokio dydžio, kaip pašto štampas? Sėkmės tobulėjant! ;)

  6. Va šitas jau tikrai eis toli. Šaunu, kai žmogus pirmoje gyvenimo pusėje atranda savo pašaukimą.

    Neapsakomai smagu girdėti, jog net toks užkietėjęs forumo dalyvis, kaip tu, įžvelgia manyje bei mano darbuose potencialą ir teigia, jog mato mane žengiant toli toli. Galbūt kartais ir esu per drąsus, tačiau tvirtai tikiu, jog būtent taip ir atsitiks, kad mano žingsniai bus dideli, o kelias nesibaigiantis. Tokie žodžiai tiesiog verčia tobulėti bei tuo pačiu leidžia šiek tiek pasimėgauti jau pasiektais rezultatais, tad ačiū tau ;)

  7. Kad daugelis uzsakovu bijo naujoviu, atsiuncia pvz vizitines template ir va daryk taip, kaip cia, pagal standartus. Zodziu neleidzia dizaineriui pasireikst. Zinoma kartais ir dizaineris per mazai iniciatyvos imasi, vietoj to, kad pareikstu savo nuomone, kad reiktu daryt vienaip, o ne galbut kaip uzsakovas nori, bet daugelis renkasi lengvesni kelia.

    Šiems tavo pamąstymams pritariu visu šimtu procentų. Kartais, visame šitame reikale, problema būna ne dizainerio nekokybiškumas, o pačio užsakovo ypač tikslūs, konkretūs ir originalumo stokojantys norai. Šaunios mintys! ;)

  8. Šiais laikais grafinio dizaino bei jo siejimo su mus supančia visuomene savoka yra smarkiai pakrypusi. Dauguma įmonių, individualių asmenų skiria per mažai lėšų savo norams, dizaino atžvilgiu, patenkinti. Būtent dėl šios priežasties atsiranda vis daugiau netikusių šios srities "specialistų", kurie už 50 litų esą kuriantys šedevrus ir todėl kartais pamirštame kas yra originalumas ir pilnavertis dizainas, vis dar turintis įdomius sprendimus bei idėjas, sąsają su išoriniu pasauliu, o ne bandymą užsidirbti pinigų ant sudžiuvusių riestainių. Visam tam pagrįsti, kaip puikų pavyzdį, parinkau labai plačią paklausą turintį dalyką - vizitines korteles. Tokių kortelių pavyzdžiai leis suprasti, kad tikro dizainerio prisilietimas, net ir nusibodusį, nuvalkiotą dalyką gali paversti tikru meno kūriniu. O dabar - žiūrim! :)

    Vizitinių kortelių dizaino sprendimai.

     

    Tad vis gi, ką manote apie vis prastėjančią dizaino darbų atlikimo kokybę? Aptarkite šios problemos sprendimo būdus, išreiškite savo nuomonę! ;)

  9. Saunus darbai, sveikas atvykes :)

    Patarciau susikurti svetaine su savo darbais ir t.t. ;)

    Šaunu, kad taip maloniai pasitinki! Svetainę tikrai susikurčiau ir ten dėčiau savo darbus, rodyčiau tai ką darau, tačiau dabar turiu ypač daug užsakymų ir tiesiog neatrandu laiko savo tinklalapio/portfolio kūrimui :rolleyes: Bet ačiū už pasiūlymą, ateityje juo tikrai pasinaudosiu! ;)

  10. Sveikas,

    malonu ir man ;) labai gražūs darbai, galbūt ateity prireiks tavo paslaugų. Žinoma, labai malonu būtų sužinoti bent jau vardą, su kuo čia turėsime reikalų. Nes slapyvardžiu juk nesikreipsime ;)

    Esu labai dėkingas už tokius liaupsinimus, prižadu neužmigti ir toliau daryti tai kas kokybiška, unikalu ir atitinka kliento poreikius. Jeigu būsiu reikalingas - būtinai susisiek. Stengsiuosi susiplanuoti laiką taip, kad galėčiau priimti tavo užsakymą :) Beje, šaunu, kad esi mandagus ir nori kreiptis vardu, esu Matas :rolleyes:

     

    Sveikas prisijungęs. Vienas gražiausių prisistatymų, kuriuos skaičiau. Malonu.

    Negaliu pakęsti darbų, dalykų, kurie yra daromi atmestinai, tad ir prisistatymą stengiausi parašyti atsakingai, aiškiai ir nenuobodžiai. Labai ačiū, kad įvertinai mano pastangas rašant pasisveikinimą. Susitiksime forume! ;)

     

    Labas, 2 nuotrauka, cia kazkokio grotuvo dizaina dariai?

    Taip, tai nuotrauka, kurioje matyti grotuvo app'so pradinė versija. Ši versija vis dar yra programuojama ir neprieinama publikai. Kolkas viskas dar yra tobulinama, šlifuojama, daug kas bus keičiama ir galbūt kažkada šis app'sas išvys dienos šviesą plačiu mąstu :rolleyes: Tiesa esu dirbęs ir prie jau dabar veikiančių, visiems prieinamų aplikacijų, tačiau dauguma iš jų buvo užsieniečių užsakymai ;)

  11. Sveiki, štai keletas mano variantų. Paukštis galėtų būti ir kitoks, spalvos taip pat. Siūlykite ką pakeisti, išsakykite pastabas :rolleyes:

     

    http://www.part.lt/img/744a0f796afb26bf0aa46054eafa5a6586.png

    http://www.part.lt/img/26471348696eb41a5c02f210c7bf5d20633.jpg

    http://www.part.lt/img/ae5474d7e775a67d1563b026ffe243d4248.jpg

    http://www.part.lt/img/aba9eca162769576d49b9084027bf412210.jpg

    http://www.part.lt/img/b36b88d85b9fb8e3f94dcad2eaad13ed835.jpg

    http://www.part.lt/img/3626aa763eea5012c31a4a489505196b214.jpg

    http://www.part.lt/img/b584124aaa46390d144cd3de23e36aa1659.jpg

    http://www.part.lt/img/f8926706bf833398e618b236be0e00a3360.jpg

  12. Grafikos dizaineris su daugiau nei 6 m. sferos patirtimi bei išplėstiniu bakalauru - BA (Hons) University of Hertfordshire aukštojoje mokykloje.

     

    Teikiu šias grafinio dizaino paslaugas bei turiu gausią patirtį kiekvienoje iš jų:

     


    •  
    • Branding & Identity
    • UI/UX Design (Web Design)
    • Poster Design
    • Editorial Design
    • Banner Ad Design
    • Visos kitos grafinio dizaino atšakos.
       

    Darbų portfolio (Behance)

     

    Darbų portfolio (Dribbble)

     

    Linkedin profilis

     

    artboard_2.png

     

    2.png

     

    http://www.part.lt/img/61bb221ef05412989429419ba152dbd6125.png

     

    Svarbi informacija:

     


    •  
    • Darbo proceso metu yra atliekamas tiriamasis darbas, kūrybinės paieškos, dizainas kompiuteriu, taip pat teikiamos konsultacijos dizaino ir marketingo strategijos klausimais, jei to pageidauja užsakovas.
    • Prieš atliekant daugelį darbų užsakovui yra nusiunčiama "creative brief" anketa, kurią jis užpildęs leidžia man pilnai suprasti jo poreikius, norus, tikslus, tikslinę auditoriją bei visą informaciją norint gauti aukščiausios kokybės rezultatą.
    • Darbo pabaigoje klientui yra pateikiamos pagrindinės darbo versijos reikalinguose formatuose.

    Dėl darbo kainos ir atlikimo termino su kiekvienu klientu tariuosi individualiai, todėl nesivaržydami rašykite man asmeninę žinutę arba susisiekite el.paštu:

     

    [email protected]

  13. Sveiki,

     

    Ieškau, kas galėtų sukurti bannerius Facebook ir YouTube kanalams. Taip pat papildomo darbo būtų ir pagražinti esančius bannerius portale XboxOneDigital.com.

     

    Kreiptis PM'u arba Skype plexter20

    Sveikas, galiu pasiūlyti profesionalias paslaugas. Brūkštelk PM :)

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...