Pereiti prie turinio

Dalinuosi patirtimi: užduokite klausimus apie svetainių kūrimą


Rekomenduojami pranešimai

Klausimas ne iš naujoko, šiaip įdomu: kokius įrankius ar strategijas naudoji bendravimui su klientais ir tarpinių rezultatų aptarimui? Kiek detaliai pasakoji apie naujas funkcijas, kaip su apmokymu naudotis sistema?

 

Ir susijęs klausimas: ar nėra taip, kad klientai iš tavęs tikisi ne tik svetainės kūrimo, bet ir apmokymo, serverių priežiūros, pagalbos su SEO ir t.t.? (už tuos pačius pinigus)

 

Kaip bendrai tvarkaisi su klientų "papildomais" reikalavimais? Gal sutartys padeda? Iš mano patirties tai sutartys padeda retai, vis tiek klientas sugalvoja interpretuoti tą sutartį savaip.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Seo dalis įdomu - kodėl savo svetainėse nenaudojate keywords/description (kaip pvz paimtas optimalisvetaine.lt - kaip suprantu tai jūsų svetainė )

 

Taip, http://optimalisvetaine.lt yra mūsų projektas. Pagrindinė priežastis yra ta, kad iš natūralios paieškos tiesiog nesitikiu klientų, nes SEO atžvilgiu yra stipresnė kita mūsų svetainė: http://overslas.lt (galite pabandyti ją surasti per "interneto svetainiu kurimas" ir panašias užklausas). Į http://optimalisvetaine.lt srautas ateina iš kitų šaltinių (katalogai, AdWords, nuorodos iš klientų ir parnerių svetainių). O kelti dar vieną projektą nišoje, kur didelė konkurencija, manau būtų netikslinga, nes geriau tas pačias pastangas nukreipti į http://overslas.lt

 

Keywords neturi įtakos paieškos rezultatams. O Description įtaka labai maža. Anksčiau dar rūpėjo, bet dabar ne, nes tai būtų per daug paprasta priemonė. Ji nenusako realios svetainės turinio vertės. Description yra svarbus tada, kai žmonės randa svetainę natūralioje paieškoje (kad padėtų jiems suprasti, kad ieškoma svetainė atitinka lūkesčius), o šiuo atveju jį turime. Jis generuojamas automatiškai:

8MHUzsfbX6jbyA0N5Jl8CJqdVjy0Le.png

 

Didžiausią įtaką reitingui nuo Google atsiradimo laiku turi atgalinės nuorodos. Kam įdomu, galite paskairyti mano straipsnį apie jas žurnale "Verslo savaitė": http://www.verslosavaite.lt/index.php/IT-konsultacijos/IT-konsultacija.-Kas-yra-backlink‘ai-Kokia-is-ju-nauda.html

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

O backlinkai senai jau po truputi praradineja itaka ir tikrai neturi didziausia itaka kaip sakai. Big G+ ir facebooko like/shares turi daugiau smarves nei backlinkai. + unikalus ir tvarkingas turinys. Off site seo papildyma kaip backlinkai cia jau pabaigai reikia palikti.

 

Kiek dirba tiek ir uždirba, gal norėjai paklausti kiek vidutiniškai uždirba?

 

Tai as ir klausiu kiek dirba ir kiek uzdirba. O ko norejau paklausti, tai turbut tu cia tik vienas nesupratai.

Redagavo 0xfff
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Klausimas ne iš naujoko, šiaip įdomu: kokius įrankius ar strategijas naudoji bendravimui su klientais ir tarpinių rezultatų aptarimui? Kiek detaliai pasakoji apie naujas funkcijas, kaip su apmokymu naudotis sistema?

 

Geri klausimai. Konkrečių instrukcijų čia neįmanoma parašyti, nes atvejų yra labai daug, tad bandysiu aprašyti bendrus principus.

 

Paskutiniu metu viską bandome standartizuoti ir koncentruotis į pardavimus ir dizainą, bet ne į technologinius projektus. Įmonės reprezentacinė svetainė 99% atveju reikalinga su tomis pačiomis funkcijomis, todėl padarėme etaloną, kuris tinka beveik visiems. Ir sumažinome iki minimumo kontaktų skaičių ir funkcijų skaičių, nes visa tai atima daug laiko, ir kuo daugiau klausimų ar abejonių, tuo mažesnė tikimybė, kad klientas liks. Su IT paslaugomis problema yra ta, kad jos sunkiai apibrėžiamos. Kai perki iš Ikėjos baldus, iš karto matai ir gali paliesti, ką perki. Tai mes ir stengiamės, kad mūsų svetainė būtų standartizuotas paruoštas baldas, kurį plius dar galime pritaikyti pagal poreikius. Tad funkcijas klientas žino, aš įsitikinu, kad jam jų užteks. O dizaino negaliu iš karto parodyti, bet yra anksčiau sukurti darbai, kurie leidžia suprasti, ko tikėtis: jeigu jie klientui patinka, reiškia galime pradėti.

 

Pačioje darbo pradžioje visi tikriausiai galvoja, kad klientas yra kažkoks labai svarbus ir didelis verslininkas, kuris viską žino. Bet po 11 metų darbo aš matau, kad dažniausiai apie verslą pats išmanau ir praktikoje išbandžiau 10 kartų daugiau už juos. Plius, stebių savo klientų verslus ir galiu iš jų mokytis. Tad geriausia strategija: imtis iniciatyvos ir pačiam siūlyti geriausią sprendimą. Plius kurti standartizuotus sprendimus, tokius kaip: http://optimalisvetaine.lt, t.y. sugalvoti, kaip tu dirbi, o toliau klientai renkasi, ar jiems tai tinka, ar ne.

 

Apmokymas žinma irgi įeina į kainą. Vėl, kuo mažiau funkcijų, tuo mažiau klausimų :-)

 

Ir susijęs klausimas: ar nėra taip, kad klientai iš tavęs tikisi ne tik svetainės kūrimo, bet ir apmokymo, serverių priežiūros, pagalbos su SEO ir t.t.? (už tuos pačius pinigus)

 

Kaip bendrai tvarkaisi su klientų "papildomais" reikalavimais? Gal sutartys padeda? Iš mano patirties tai sutartys padeda retai, vis tiek klientas sugalvoja interpretuoti tą sutartį savaip.

 

Yra du labai skirtingi dalykai: susitarimas ir sutartis. Svarbiausia susitarimas. O sutartis — tai tik formalus žingsnis, kuris gali būti arba nebūti po susitarimo. Sutartis yra papildoma garantija, kad klientas nedings. Aš paskutiniu metu (kai yra pigesni projektai iki 3000 Lt) sutarčių beveik nepasirašau ir taip susitaupo daug laiko. Klientai dažnai moka 400-1000 Lt avansą net grynais, užtenka raštelio, arba išsiųsto laiško apie gautus pinigus. Buvo tik vienas atvejis, kai kažkur dingo klientas, kuris sumokėjo 1000 avansą, mes padarėme projektą už maždaug 3000 Lt, bet negalėjau susisiekti. Bet ir to galėjau išvengti be sutarties, tiesiog dažniau imdamas pinigus.

 

Sutartis jeigu ir yra, ji nelabai kuo padės, nes pvz. jeigu nori kautis dėl 1000 Lt, tai tau atims labai daug laiko ir energijos. Be to, sudaryti tokią sutartį ir užduotį, kurioje būtų viskas vienareikšmiškai interpretuojama, yra beveik neįmanoma. Arba įmanoma, bet turėsi skirti vieną savaitę techniniai užduočiai. Todėl geriausia yra pačiam pamatyti, ko klientui reikia arba gali reikėti ir tą pasiūlyti. Paaiškinti savo sprendimą, ką jis gaus.

 

Kai pradžioje klientas supranta, ką gauna, tada lengva ir vėliau imti pinigus už papildomus darbus. Jam aišku, kad tai papildomi darbai.

 

Ar atsakiau į klausimus?

 

Kiek uzdirbi i menesi?

 

As cia rimtai. Nu idomu kiek 11 metu patirties turintis tinklapiu kurikas uzdirba.

 

Ačiū už klausimą, bet aš čia pasisiūliau kalbėti ne apie asmeninį gyvenimą, bet apie svetainių kūrimą.

 

Atgalinės nuorodos vis dar yra svarbios ir manau visada bus svarbios. Pasidalinimas soc. tinkluose tai yra tos pačios atgalinės nuorodos. Feisbukas yra ta pati interneto svetainė su nuorodomis.

 

Tik tiek, kad dabar šiek tiek pasikeitė vertinimas: vertinamos labai tos nuorodos, kurias sunkiau sukurti dirbtinai. Ir visada buvo ši tendencija: vertinti reitingus pagal tai, ką neįmanoma arba sunkiau padaryti dirbtinai.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Geri klausimai. Konkrečių instrukcijų čia neįmanoma parašyti, nes atvejų yra labai daug, tad bandysiu aprašyti bendrus principus.

 

Jums gerai kad dirbate su reprezentacinėmis svetainėmis, kurios yra panašios ir šabloniškos, aš dirbu daugiau su unikaliais custom-sprendimais, tai ten standartizuoti viską daug sunkiau, dėl to kyla problemų pakeliui kad klientas turi skirtingą tų pačių funkcijų supratimą. Kita vertus, standartines svetaines man asmeniškai būtų neįdomu kurti, bet čia mano asmeninė nuomonė.

 

Ačiū už atsakymus, dėl bendro darbo principo sutinku, reikia kuo labiau sumažinti klausimų skaičių, kurie gali kilti klientui.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Jums gerai kad dirbate su reprezentacinėmis svetainėmis, kurios yra panašios ir šabloniškos, aš dirbu daugiau su unikaliais custom-sprendimais, tai ten standartizuoti viską daug sunkiau, dėl to kyla problemų pakeliui kad klientas turi skirtingą tų pačių funkcijų supratimą. Kita vertus, standartines svetaines man asmeniškai būtų neįdomu kurti, bet čia mano asmeninė nuomonė.

 

Manau galima taikyti ir ne tik reprezentacinėmis svetainėms. Net jeigu atrodo, kad reikia custom sprendimo, vėliau pasirodo, kad puikiai tinka standartas. Pvz. klientas atėjo su dideliais planais, nori daug funkcijų, bet per konsultaciją supranta, kad tai daug kainuoja, ir kad jau yra sukurti sprendimai, kurie sprendžia jo problemą (ne visai taip, kai jis galvojo, gal net geriau, bet vistiek sprendžia). Arba jis gaus būtent tai, ko nori už 30.000 Lt, arba 95% to už 5000 Lt.

 

Pvz. mes dabar norime sukurti standartizuotą interneto parduotuvės sprendimą. Vienas klientas buvo užsakęs projektą už 40.000 Lt, bet pasirodo jam daugybės funkcijų nereikia ir dabar jis jau labiau pats nori standartizuoto paprasto sprendimo. Nežinau, kokie būtent jūsų custom projektai, mes irgi anksčiau darėme visokius, bet po kelių skausmingų patirčių pagalvojau, kad geriau turėti savo sprendimus. Plius, juos galima keisti pagal poreikius.

 

Aišku, svarbiausia, kas miela širdžiai. Tik nereikia suprasti, kad standartizuotas sprendimas — tai kažkas nuobodaus ir nekokybiško. Labai įdomu tobulinti jo detales, taikyti.

 

Ir su custom visada sunku prognozuoti darbo valandas. O uždėjus atsargą (arba realų įvertinimą :-) sunkiau gauti užsakymą.

 

Standartizavimas — tai dar savotiškas skeilinimas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Taip, http://optimalisvetaine.lt yra mūsų projektas. Pagrindinė priežastis yra ta, kad iš natūralios paieškos tiesiog nesitikiu klientų, nes SEO atžvilgiu yra stipresnė kita mūsų svetainė: http://overslas.lt (galite pabandyti ją surasti per "interneto svetainiu kurimas" ir panašias užklausas). Į http://optimalisvetaine.lt srautas ateina iš kitų šaltinių (katalogai, AdWords, nuorodos iš klientų ir parnerių svetainių). O kelti dar vieną projektą nišoje, kur didelė konkurencija, manau būtų netikslinga, nes geriau tas pačias pastangas nukreipti į http://overslas.lt

 

Keywords neturi įtakos paieškos rezultatams. O Description įtaka labai maža. Anksčiau dar rūpėjo, bet dabar ne, nes tai būtų per daug paprasta priemonė. Ji nenusako realios svetainės turinio vertės. Description yra svarbus tada, kai žmonės randa svetainę natūralioje paieškoje (kad padėtų jiems suprasti, kad ieškoma svetainė atitinka lūkesčius), o šiuo atveju jį turime. Jis generuojamas automatiškai:

8MHUzsfbX6jbyA0N5Jl8CJqdVjy0Le.png

 

Didžiausią įtaką reitingui nuo Google atsiradimo laiku turi atgalinės nuorodos. Kam įdomu, galite paskairyti mano straipsnį apie jas žurnale "Verslo savaitė": http://www.verslosavaite.lt/index.php/IT-konsultacijos/IT-konsultacija.-Kas-yra-backlink‘ai-Kokia-is-ju-nauda.html

 

Taip, google generuoja, tačiau sugeneruota informacija silpna (kas ieškos teksto pagal klientų atsiliepimai:100%?. Minimalus SEO manau vis tiek būtinas.

Iš kitos puses overslas vs optimalisvetaine - pirmas linkas nieko nepasako/antras turi reikšmę.

 

 

Beje ir kalbą kartais reik patikrint:

Įmonė jau 10 metų stato blokelių, rąstinius ir karsinius ir namus.

Sporto įrangos katalogas

mega-systems.ru

 

Įmonė užsiima sporto įrangos projektavimu, rekontu ir rekonstrukcija.

Redagavo petrask
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Dar toks įdomus dalykas dėl sutarčių: jeigu ji pasirašoma, reikia padaryti kuo trumpesnę, nes tai kartu ir trumpina derinimo ir pasirašymo laiką, nes klientas užduoda mažiau klausimų ir mažiau laiko reikia juos derinti. O jeigu sutartis labai ilga, tai įsivaizduokite save kliento vietoje: jūs atidėsite patį jos skaitymą :-)

 

Taip, google generuoja, tačiau sugeneruota informacija silpna (kas ieškos teksto pagal klientų atsiliepimai:100%?. Minimalus SEO manau vis tiek būtinas.

Iš kitos puses overslas vs optimalisvetaine - pirmas linkas nieko nepasako/antras turi reikšmę.

 

Greičiausiai nelabai aiškiai parašiau. Nesakau, kad šis description geras ieškant paslaugos. Turiu omeny, kad description dalis svarbi potencialiam klientui priimant sprendimą — spausti ant nuorodos, ar ne. Šiuo atveju yra tai yra konkretūs skaičiai, kurie kelia pasitikėjimą ir parodo įmonės patikimumą, o tai didina paspaudimų procentą.

Redagavo overslas
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

  • Prisijunk prie bendruomenės dabar!

    Uždarbis.lt nariai domisi verslo, IT ir asmeninio tobulėjimo temomis, kartu sprendžia problemas, dalinasi žiniomis ir idėjomis, sutinka būsimus verslo partnerius ir dalyvauja gyvuose susitikimuose.

    Užsiregistruok dabar ir galėsi:

    ✔️ Dalyvauti diskusijose;

    ✔️ Kurti naujas temas;

    ✔️ Rašyti atsakymus;

    ✔️ Vertinti kitų žmonių pranešimus;

    ✔️ Susisiekti su bet kuriuo nariu asmeniškai;

    ✔️ Naudotis tamsia dizaino versija;

    ir dar daugiau.

    Registracija trunka ~30 sek. ir yra visiškai nemokama.

  • Naujausios temos

  • Karštos temos

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...