Pereiti prie turinio

Patarimai ir rekomendacijos: soc. tinklai/web turinys/straipsniai


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki :rolleyes:

Kiek peržiūrėjau įvairiausių blogų ir forumų, matau, kad tikrai trūksta praktinių, naudingų patarimų ir rekomendacijų marketingo tema, o ypatingai, kalbant apie socialinius tinklus (FB, IG, Linkedin ir kiti) ir su turinio kūrimo - kaip išnaudoti, apie ką rašyti, kur talpinti, apie reklamos klausimus, targetinimą ir t.t.

 

Kadangi šitie dalykai mane veža ir tas yra mano amatas - mielai pakonsultuosiu - visus klausimus drąsiai rašykit čia arba man PM, kuo galėsiu - tuo padėsiu, o ko nežinosiu - bandysim išsiaiškint atsakymus per patikimus šaltinius. Prireikus, soc tinklų/web turinio/blogų projektus galiu padėti ir įgyvendinti :thumbsup:

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Manau, verta pradėti nuo pradmenų :) Noriu pasidalinti copywriting tips tiems, kurie turi mažiau patirties arba mano, kad nieko nesupranta ir nesigilina į copywritingą. Kam dar šis tekstas naudingas? Ne tik rašantiems ir norintiems rašyti dar geriau, bet ir užsakovams, kurie pagal panašius kriterijus gali vertinti paslaugų tiekėjų darbą :)

 

Kaip turi atrodyti kokybiškas turinys? I DALIS

Kas yra geras turinys? Kokį blogo įrašą galime laikyti kokybišku? Kokį tekstą tikrai nėra gėda parodyti partneriui, kolegai, esamam ar potencialiam klientui?

 

Atsakymais į šiuos klausimus nutariau pasidalinti iš patirties. Įspėju - Jeigu norite sužinoti, kiek žodžių turi turėti geras tekstas - šie patarimai ir rekomendacijos ne Jums. Kodėl? Nes teksto ilgis priklauso nuo to, kam, kokia tema ir kokiu tikslu rašote. Žodžių kiekis jokiu būdu nėra kertinis gero teksto matas.

 

Visa tai, kuo noriu pasidalinti 3 straipsnių serijoje, verda mano galvoje kuriant bet kokį turinį. Tikiuosi, šios rekomendacijos pravers ir Jums. Pradėkime - PART I: kaip turi atrodyti kokybiškas turinys?

 

1. Jis turėtų būti struktūruotas

 

Yra daug tekstų, kuriuos, mes marketingistai, vadiname “paklodėmis”. Net neabejoju, kad tokių tekstų esate skaitę. Tekste nėra išryškintos esmės, atrodo, kad skaitote amžinybę, o koks tikslas - taip ir lieka neaišku. Tad kaip išvengti tokių “paklodžių”? Mano šventoji trejybė struktūruojant tekstą:

 

  • skirstymas pastraipomis. Pasakysiu aiškiai ir paprastai: pastraipomis padalintas tekstas vizualiai atrodo trumpesnis, aiškesnis ir patrauklesnis.

 

  • Pastraipų antraštės. Dažnas atsidaręs straipsnį šiandien jį tiesiog scrolina neskaitydamas, tol, kol randa jį dominančią informaciją. Rašydami tekstus taupykite savo skaitytojo laiką - jam tikrai nebūtina skaityti visko - jis gali greitai rasti dominančią informaciją, paskaitęs tik pastraipų antraštes.

  • Paryškinimai - vadinamieji “boldai”. Paryškinkite tik tuos žodžius, į kuriuos labiausiai norite atkreipti dėmesį. Nepersistenkite, nes per daug paryškinimų sukurs netvarkos jausmą, tekstą bus sunkiau skaityti. Mano rekomendacija: viena pastraipa - maximum 2 paryškinimai.

 

2. Jo sakiniai turėtų būti aiškūs ir ne per ilgi

 

Kada tekstui reikia sudėtingų sakinių? Mano nuomone, niekada. Venkite sakinių, kur skaitant vidurį, spėjate pamiršti pradžią.

 


  •  
  • Jeigu vienoje pastraipoje žūtbūt norite surašyti daug svarbios informacijos ta pačia tema - drąsiai skaidykite informaciją į keletą sakinių. Tai papildomas darbas Jums, bet tuo pačiu ir papildoma pagalba skaitytojui.


  •  
  • Jeigu turite sudėtingą temą, arba temą, kurią norite paaiškinti išsamiau, norite pateikti daugiau pavyzdžių - planuokite keleto blogo įrašų seriją. Pvz. konkrečiai temai nusimatykite, kad paruošite 5 straipsnius (žinoma, publikuokite juos skirtingomis dienomis). Būtinai apie tai informuokite ir skaitytojus - taip jie turės ko laukti! :)


  •  
  • Venkite per daug sudėtingų profesinių terminų. Atminkite, kad tai, kas aišku Jums, dažnai gali būti neaišku Jūsų skaitytojui. Jei norite panaudoti keletą sudėtingesnių žodžių ar terminų - nebijokite jų paaiškinti arba perrašyti “buitiškesne” kalba. Pateiksiu pavyzdį, retorinį klausimą: kaip manote, kuris sakinys būtų aiškesnis Jūsų mamai, broliui ar antrajai pusei? Ar “Mano posto engagement yra labai mažas, nors reachas labai didelis, manau, kad problema bus targetinime.” Ar toks: “Pasidalinau feisbuke straipsnius - statistika rodo, kad jį pamatė daug žmonių, bet jokio susidomėjimo nesulaukiau. Manau problema gali būti, kad reklamuoju neteisingai auditorijai.”? Turbūt supratote, ką turėjau galvoje. :)

 

3. Jame reikėtų vengti stilių “sviestas sviestuotas” arba “darau dėl darymo”

 

“Ruduo yra labai gražus sezonas. Rudenį medžių lapai spalvoti. Labai gražiai lapai krenta nuo medžių.” Patiko? Aš irgi manau, kad čia kažkokia tai nesamonė! :)

 


  •  
  • Jeigu esmę galite pasakyti trimis-keturiais žodžiais - jais ir pasakykite. Daugiau ne visada reiškia geriau ar kokybiškiau. Pvz.: mano pateiktame pavyzdyje su rudeniu - visą esmę būtų galima sudėti į vieną sakinį: Ruduo - gražiausias metų laikas. Po to - jau galiu gilintis kuo jis ypatingas, bet jokiu būdu nepasakoti tris kartus, kad ruduo yra gražus.


  •  
  • Jeigu manote, kad neturite ką pasakyti - nesakykite nieko. Neturėjimas ką pasakyti kuria neįdomų ir dirbtiną turinį, kurį vartotojai labai jaučia. Verčiau rašykite rečiau, bet kokybiškiau ir keldami didesnį pasitikėjimą.


  •  
  • Jeigu manote, kad informacija ar nuomonė, kuria norite pasidalinti, gali atrodyti neaktuali - ieškokite kuo pastiprinti. Jūsų tekstą tikrai pastiprins reprezentatyvus neseniai atliktas tyrimas, konstruktyvus palyginimas, šių dienų aktualijų apžvelgimas, statistika, pasidalijimas šviežia patirtimi/išgyvenimais.

 

Nors kai kurie dalykai gali atrodyti iš serijos “captain obvious”, galiu garantuoti, kad dauguma rašančių juos pamiršta, vos tik reikia parašyti sakinį. Norint paruošti kokybišką ir originalų turinį - užtrunka laiko. Tačiau mano nuomone, ilgesnėje perspektyvoje - atsiperka sugrįžtančių ir naujų klientų pasitikėjimu.

Redagavo Benita Copyw
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...