Pereiti prie turinio

EvaBiz

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    161
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

EvaBiz Pranešimai

  1. [quote

     

    Manau, kad SkyWay kada nors kokį nors traukinuką padarys. Bet labai abejoju, ar jiems pavyks konkuruoti su kiniečiais, kurie turi geresnių variantų:

     

     

    Gražus, bet tai - monorailas, lyginat nesulyginamus dalykus, pasižiūrėkit į charakteristikas ir kainas.

    https://www.datenna.com/2016/12/09/chengdu-unveils-futuristic-suspension-railway/

    https://cloud.sw-tech.by/index.php/s/Bw9snQxNa8daycA (38 psl.) ir https://www.railway-technology.com/projects/skyway-dubai/ Dėmesį čia labiau reikėtų atkreipti į krovininį sektorių, kurio joks monorailas neturi ir neturės dėl konstrukcinių ypatumų. Jūrinių konteinerių pervežimo testus gyvai bus galima pamatyti kelių mėnesių bėgyje.

     

    P.s.: arba baigiam ad hominem diskusiją, arba diskutuokite tarp savęs.

  2. Kaip jau sakiau, šita milžiniška piramidė - unikali pasauliniu mastu.

    Todėl labai įdomu, kaip jai seksis toliau. Reikia turėti kantrybės ir porą metų palaukti.

    Investuoti į tokias piramides gali tik lošėjai.

     

    Faktai kolkas yra tokie pat kaip ir pernai ar užpernai:

    1. Visas šitas projektas realizuojamas kaip milžiniška apgavystė. Net jeigu taip nėra, tai būtent taip viskas daroma. Nesuprasi - kodėl, bet faktas. Logiškiau būtų, - net jeigu ir planuoji apgauti - kažkaip maskuoti savo ketinimus. Gi čia - atvirkščiai - projetas tiesiog rėkia "mes sukčiai, mes jus apvogsim". Labai keista ir nesuprantama.

    2. Nors praėjo jau nemažai laiko, taip ir nėra jokio realaus produkto. Tik visokia kompiuterinė grafika, vagonėliai parodose ir kitokia reklaminė medžiaga. Vagonėliai išties gražūs, ir tas ekotechnoparkas gražus. Taigi investuotojai gali pasidžiaugti, kad jų lėšos gražina Baltarusiją.

    3. Per savo egzistavimą prikurta bala žino kiek dukterinių kompanijų, nemažai likviduota, turbūt yra ir naujų. Būtent tas UAB'ų štampavimas offshor'e neturi jokio logiško paaiškinimo, kaip tik antireklamą -"mes sukčiai, tai slapstomės po visą pasaulį".

    4. paimsiu citatą iš šaltinių: company with no operational projects anywhere in the world

    Read more at:

    https://economictimes.indiatimes.com/news/politics-and-nation/doubts-raised-over-belarus-company-credential-for-rs-250-crore-skyway-transport-project-in-dharamshala/articleshow/59568813.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medium=text&utm_campaign=cppst

     

    Indija buvo jau seniai ir ji niekur nedingo - dabar visos pajėgos mestos Emyratuose. Žurnalistai suabejojo, nes nėra "operational projects", nors ministras buvo kitos nuomonės:

    Genialu - startapas, pradęjęs 2015-ais, 2017-ais dar neturi komercinių projektų :D Kaip taip, nu? :D

     

    Tuo tarpu indai gali pasiskaityt ir kitą tėvyninį laikraštį: https://timesofindia.indiatimes.com/travel/destinations/dubais-new-ambitious-project-is-a-15-km-long-skyway/as69240343.cms

     

    Nėra realaus produkto, tik kompiuterinė grafika, bet "vagonėliai parodose"? Skyway bene vienintelis yra parodęs ne tik produktus, bet ir jų testus realiomis sąlygomis:

     

    Šiauriniam klimatui:

    Tropiniam klimatui:

  3. Kam prikelti senas temas apie nelegalius projektus? Kokių čia klausimų dar kilti apie šį "ateities" projektą? :)

     

    https://www.lb.lt/lt/naujienos/lietuvos-bankas-ispeja-vengti-pasiulymu-investuoti-i-skyway-projektus

     

    Uoj :) Jie iki šiol nepateikia atsakymo, ar kas antrą dieną besikeičiant europiniam reguliavimui dėl viešųjų siūlymų, crowdinvestingo reglamento, platinant Convertable Loan tipo vertybinius poperius, reikia dokumento The Prospectus, ar pakanka Invest Memorandum (kuris yra).

     

    Per šešis metus taip ir nesugebėta pasivyti aktualijų. ES, lyginant su USA, laiku nesusitvarko su reglamentais, tai negi manot, kad greitai keičiantis dalykams, Briuselis spės laiku, o Lietuvos institucijos žaibiškai reaguos? Nu baikit :) Jie iki šiol nesugebėjo sugromuluoti, kas šiuo atveju priklauso, o kas - ne. Ketvirti metai šitas kabo, ir? Karavanas eina. Jau nešnekant apie tai, kad dezinformuoja. Tas nestebina, žinant kaip dirba institucinės bobelės, kad ir kokią Veterinarijos tarnybą paėmus, ar Nacionalinį Visuomenės Sveikatos Centrą. Ar yra čia nustebusių?

    Per tiek laiko, jeigu būtų rimtų pažeidimų, jau būtų seniaiusiai "sutvarkyta".

     

    Gal čia yra teisininkų?

    Convertable loan tipo sandoriai reikalauja Banko patvirtinto The Prospectus, ar pakanka The Memorandum?

     

    Ilja Laurs Jums smulkiau papasakos, dėl kokių priežasčių tenka investicijoms rekomenduoti Estiją, o ne Lietuvą. https://www.delfi.lt/news/daily/lithuania/laursas-perspeja-lietuva-vis-dazniau-rekomenduojama-rinktis-kita-sali.d?id=86485479

  4. Čia jūsų pasvarstymai, prieštaraujantys realybei, nes neturit informacijos.

    Investavimas sėkmingai vyksta toliau, dar vienas etapas - paskutinis - priešaky. 14 etapų jau praeity. Kiekviename etape visos sumos yra žinomos, kasmetiniai auditai padaryti, kasmetinės ataskaitos yra, kaip ir visi įmanomi patentai nuo Know-how iki dizaino.

    MLM čia iš viso ne prie ko, tuo labiau piramidė. Centrinis bankas seniai paneigęs abejones dėl ponziškumo, o jūs vis tiek savo tvirtinat. Negražu :)

    Čia bene glausčiausiai paliesti visi aspektai https://swg.io/, tiems, kurie turi klausimus, o ne atsakymus.

  5. Na taip. Tik tiek, kad lynas sprendžia vieną problemą - pakilimo į kalnus gana stačiu kampu komfortabiliu greiču, kai gali tuo pačiu pasigrožėti kalnais, ir tai yra puiku - joks turistas nenorėtų prašaut vaizdų kosminiu greičiu, nes ne tam bilietą pirko :). Kabeliukai dar gyvens ir gyvens. Jėga, jei kažkas turėjo progą į juos ivestuoti, savu metu :)

     

    Skyway gi sprendžia tas problemas, iš kurių civilizacija jau nebežino, kaip beišsivartyt- t.y. kamščius, žemės panaudą, gamtosaugą (lyginant su geležinkeliu, kurio sankasa vienoj pusėj palieka sausrą, kitoj - pelkę), gyvūnų migraciją, pradedant varlėmis, baigiant briedžiais, kurie lakstydami per kelius nužudo N žmonių kasmet, patys žūdami, kaip mūsų Panevėžio trasoj..., avarijų tarp trafiko dalyvių eliminavimą, susisiekimo greitį, proceso automatizavimą, automobilių stovėjimą parkinguose užimant žemę 98% laiko, kol nenaudojami, "žalią" energetiką" (kokia ten bebūtų dabar) ir t.t. O kur dar krovinių logistika už 1 centą 1 tonai/kilometre 120-130 km/h greičiu vietoj dabartinių 30 km/h., kai siuntinio iš Ali lauki tris ar keturis mėnesius.

     

    Dažnas mato "traukinukus". Tas matymas siauras. Tai yra atskira transporto šaka, o ne atskiros transporto priemonės, užmautos ant seniau veikiančios struktūros. Tai dar vienas naujas lapas istorijoje, kaip savu metu atėjo aviacija, kaip laivynas, ar geležinkelis, ar automagistralės. Tai nėra tas variantas, kai senais reikiamo pločio bėgiais paleidžiamas paturbintas Sinkansenas. Čia viskas, pradedant nuo idėjos, baigiant inžinieriniais sprendimais, daroma nuo nulio, ir pažangiau mąstančioms valstybėms tas labai imponuoja. Jos galvoja, ar kasti naują metro už brangiai, ar vystyti troleibusų ar tramvajų tinklus, kas pigiau, ar leist elektrobusus, o gal "darnų judumą" propaguoti ir visus sodint ant dviračių, papirdukų ar dar kur drones taxi. Lūžio taškas prieitas.

     

    Todėl įdomu vieniems stebėti, kitiems dalyvauti visiškai autonominės, dirbtinio intelekto valdomos transporto sistemos, monetizuojamos tokenais, kūrime. Nes kai 45 minutes lauki autobuso kaip durnius ant šlapdribos 21 amžiaus vidury, tai kaip čia pasakyt... :)

  6. Nelieciant patikimumo temos, kodel sakot niekam nereikalinga ideja?

    La paz Bolivijoj kabeliniai traukinukai ouikiai veikia, bankoke sky train irgi veikia.

    Sistemos kitokios, bet is principo panasus dalykai.

     

    Dažniau ne su Cable car`u lygina, o su monorailu. Nes nuo cable car`o skiriasi aboliučiai viskuo, išskyrus tuo, kad kabo virš žemės. Cable car`ą tempia lynas, tai ten atskira istorija. Beje, puikiai iki šiol gyvenanti ir toliau gyvensianti, kur pakilimo kampas didelis.

     

    (mmm, Wupertalio šimtametis šedevras, saldainis turistams ir džiaugsmas vietiniams :) )

     

    Beje - nei monoRAIL yra Rail kategorijos, nei geležinkelis - geležinis :)(pavadinimai klaidina).

  7. Nu jau čia nežinau, kaip "niekam neįdomus", jeigu Emyratai ėmėsi projektą remti valstybiniu lygiu :) (ir ne tik jie, tiesiog kol dar nėra gamybinių pajėgumų, juk negali štampuoti N kiekio infrastruktūros su visais priklausiniais visų norinčių poreikiams patenkinti - o tokių yra visuose žemynuose), tiesiog šiuo momentu visas fokusas skiriamas Emyratams - kaip technologijų lopšiui ir geografiškai palankiai lokacija). Emyratai geri savo "žalumu" ir alkiu inovacijoms. Hyperloop, kuris daug maž kartu pradėjo (2013-2014) šiuo metu irgi yra panašioje baigiamojoje testų stadijoje, vystosi panašiu greičiu, ir taip pat startuoja būtent ten, o ne Estijoje, projektu Talinas-Helsinki, nors finansavimo pobūdis skiriasi - vieni finansuojami asų ir pinigingų entuziastų, kiti - mikroinvestuotojų.

     

    Dėl paklausos - galima būtų pasižiūrėti informaciją apie transporto sektoriaus problematiką ir tendencijas apskritai, tada būtų aiškiau, turi Skyway šansą ar ne. Specifikacijas ir palyginimus su kitais variantais galima pažėt čia, kam įdomu: https://vk.com/doc-62448611_590504033 Gausios besidominčiųjų delegacijos rodo, kad šansą turi.

     

    Dėl investavimo tai taip - jei idėja patinka, tai, kaip link jos einama - tada kodėl gi ne? Pasiseks (o kol kas viskas einasi puikiai) - gerai. Tada pagal savo indelį tu gali rinktis, parsiduoti viską, parsiduoti dalį, ar laukti dividendų nuo pelno po kokių 5-7 metų, iš akies (pirmieji, beje, kas norėjo, tie jau parsidavė su pelno procentu, tiesa, kol kas nedideliu), arba investuoti į komercinių projektų tokenus, kurie neužilgo startuos (kol kas, priešpaskutiniame etape, vis dar investuojama į technologiją, o ne į atskirus projektus, tą reikia suprasti).

    Nepasiseks - bus labai gaila, bet geriau nesėkmingai investuoti, negu žiūrėti, kaip brangsta Bitcoinas, kai galėjai už šem centų paimt :) ...

     

    Nėra naujiena, kad į starapus nereikia bobutės paskolų investuoti - turi sumą, kuri nepadarys perversmo šeimos biudžete - investuoji, ir, manau, jeigu nutiktų kataklizmas, tai tikrai ne pinigų būtų gaila, o paties projekto. Picų dėžių daugiau išmetam, principe.

     

    Pramušti naują transporto šaką nėra taip lengva ir greita, todėl įdomu sudalyvauti procese. Kas nori, paremia, kas nenori - neparemia, o šiaip stebi, kaip reiškinį. Tokių žmonių, besidominčių transporto problematika yra daug, - pradedant miestų merais, baigiant valstybėmis. Kas bent kiek prie temos, supranta, kad kroviniai mūsų amžiuje nebegali važiuot 30 km/h, o keleivinis sektorius suka link autonomikos, carsharing ir vat tokių mums netipinių sprendimų, kaip SW ar koks Skytran. Tik aklas nemato, kad transporto sektoriui atėjo pokyčių metas. Gatvių platinimai baigiasi. Pasaulis ieško alternatyvių sprendimų.

     

    Taip kad dar kartą - investavusieji tikrai kol kas nieko neprakišo. Tie, kurie investuoja dabar - taipogi neprakiša, nors kainos ir pakilo dešimteriopai.

     

    P.s.: MLM pradirbau N metų, ir kas yra ponzi - atskiriu vienu akies užmetimu, turejau blogą ta tema, tai šįkart pro šoną ;).

    Dėl SW pasigooglinkit LB išvadą, kad SW nėra ponzi. Ir jei norite normalios diskusijos, perėjimas į ad hominem nieko neduos. Kam įdomu projekto subtilybės - klauskit, atsakysiu kuom žinau.

     

    Ir dar trigrašis dėl "jachtų": tam nereikia diegti naujų technologijų, statyti fabrikų ir samdyti tūkstančio inžinierių. Tam, kad nusipirkti jachtą ir penkis Bentlius pakanka skripto už dvi šimtines ir dizainerio, kuris webą gražiai papieš - internetas pilnas greitų lengvų pinigų ištroškusių durnių.

  8. Gen. konstruktorius - lenkų kilmės baltarusis. Tik tiek, kad visas įdirbis Rusijoje iš sovietų laikų, nes visa mokslinė bazė tais laikais buvo centralizuota iš Maskvos, įskaitant Kosmoso agentūrą, iš kur jis ir atėjo, - okupuotos respublikos tokios bazės neturėjo, - nei Lietuva, nei Baltarusija, nei kitos.

     

    Keisto taip pat nieko - įprastas crowdfundingas (equity crowdfunding šiuo atveju - kai investuotojai gauna ne produktą ar nuolaidą jam, kaip įprastame crowdfunding`e, o būsimas kompanijos akcijas - šėrus (lietuviško termino nėra) - https://www.investopedia.com/articles/entrepreneurship-small-business/050216/guide-crowdfunded-investments-nonaccredited-investors.asp ))

     

    Kodėl vystomas "nenormaliai": nes "normaliai" vystyti neišėjo dėl pagalių į ratus kaišiojimo iš tradicinio transporto lobistų ir biurokratijos. Juk nemanot, kad kokie nors vietiniai sąlyginiai Geležinkeliai ramiai žiūrėtų į užgimstantį konkurentą (nors jis realiai ne konkuruoja, o papildo transporto sektorių).

     

    Projektui virš 45 metų, 38 iš kurių paskirti vaikščiojimui su ištiesta ranka po valdininkų kabinetus daugelyje valstybių. Todėl pagaliau, kai tik atsirado techninės finansavimo internetu galimybės, buvo priimtas sprendimas kreiptis į tiesioginius klientus - tuos, kurie norėtų tokiu transportu naudotis, t.y. paprastus piliečius. Todėl 2014 metais reikalai pagaliau pajudėjo ir sėkmingai juda iki šiol. Simple.

     

    Dar straipsnis ta tema lietuviškai: https://www.delfi.lt/verslas/verslas/v-senavicius-minios-investavimas-kas-tai.d?id=65310598

     

    Projektas yra Baltarusijos (sėkmės jai!) ir Jungtinių Arabų Emyratų, šiam momentui. Su technoparkais abejose šalyse. Emyratuose Skyway yra tiek valstybės bendrai, tiek ir atskirų emyratų valdžios palaikomas projektas, kartu su Hyperloop, BeamCar, SkyTran ir kt.

     

    Tie, kas investavo, KOL KAS neturi ko nerimauti. Nesakau, kad nėra rizikų - jos vis dar YRA, tik jau ne tokios didelės, kaip pradžioje. Baltarusijoje gali būti bėdų su Lukašesku, tačiau emyratiškoji pusė blogiausiu atveju būtų tam atsvara. Projektas KOL KAS vystosi pagirtinai, plečiasi, kelių mėnesių bėgyje prezentuos jūrinių konteinerių pervežimo trasą, pradeda komercinių projektų įgyvendinimo procedūras.

  9. Tiesiog Evą prikėlei toliau šito "projekto" gynybai eilinį kartą :D

     

    Matai, nėra, kad nieko nedaro, per 5.5 metų 2km trasos nutiesė. :D :D O ji pati sakė "laukit rudens, PAMATYSIT". čia man atrodo buvo kokie 2016

     

    Nesivarginkit, jei informacijos nuo gynybos neskiriat.

  10. Sveiki :)

     

    Kuriu reprezentacines, informacines, portfolio adaptyvaus dizaino svetaines verslui ar amatui su itin patogia TVS.

     

    ✔ Svetainės projekto sudarymas;

    ✔ Kokybiškų nuotraukų, stiliaus, šrifto parinkimas;

    ✔ Unikalaus dizaino sukūrimas;

    ✔ Socialinių platformų įskiepių įdiegimas;

    ✔ Formų, nuotraukų/video galerijų integravimas;

    ✔ Vidinė SEO optimizacija.

     

     

     

    blockzero.gif?resize=768%2C462&ssl=1

     

     

     

    ✔ Multifunkcinė intuityvi platforma;

    ✔ Nėra šablonų - sistema modulinė;

    ✔ Maksimalus korekcijų lankstumas;

    ✔ Platformoje kurtos svetainės pritaikomos visoms naršyklėms ir mobiliesiems įrenginiams;

    ✔ SEO parametrai nenusileidžia, o dažniau ir lenkia konkurentus;

    ✔ Nėra bug`ų, nereikalingas testavimas;

    ✔ Pilna išvaizdos paieškos sistemose ir socialiniuose tinkluose kontrolė;

    ✔ Google metrika;

    ✔ Greitas krovimasis;

    ✔ Greita indeksacija.

     

     

    Plačiau čia

     

    PM :hey:

  11. Čia jūs rimtai autoriaus draugą gelbėjat? :) O draugas nežino, kas yra rizikos kapitalo investicijos? Pawikipedint neišeina?

    Taip, - gali viską prarasti. Tokios ankstyvųjų investicijų į startapus realijos.

     

    "Kiek metų renka" ir nieko? :) Mažiau reikia filadelfijus skaityt, ir tautinį googlą googlint. Viskas tvarkoj ten (kol kas) (ne be kliūčių, bet tvarkoj).

     

    "Slepia finansinę ataskaitą" : http://sw-tech.by/about/audit

     

    Jei jau Muską minėti, tai reikia lygint su Hyperloop progresu, o ne su Spacex. Hyperloop vis dar bando "griaučius", o pas SkyWay jau 9 pramoniniai pavyzdžiai. Dar kartą - pramoniniai.

     

    Padedu šiek tiek paskutinės info čia, patys išsiaiškinsit.

    https://www.technology.org/2018/10/25/newcomer-at-the-arab-market-an-eastern-european-company-is-about-to-launch-a-major-transport-project-in-the-uae/

    http://www.zoom24.it/2018/10/28/il-progetto-metroaspromonte-rilancia-i-trasporti-del-sud-italia/

    https://www.railway-technology.com/contractors/suburban/skyway-technologies/

    https://www.khaleejtimes.com/news/transport/unibus-a-lighter-affordable-travel-option-in-uae

     

    Ir taip. Neišsiaiškinus investuoti negalima. O tuo labiau negalima klausyti fanatikų, pezančių pezmenis apie kažkokius jiem vieniems prisisapnavusius procentus ir IPO poryt, a paskeu iškart in oligarchus. Kaip ir skaityt 2014 metų filadelfijus google. :)

  12. Investuotojai ateiti gali (Lietuvoj), crowdfunding/crowdinvesting pas mus legalu, peripetijos su prospektu - čia kompetencija tarp kompanijos ir reguliavimo įstaigos tuo labiau kad mums pirmiausia su britais aiškintis, o ne su Lietuva.

     

    Visur kitur, kur tai nespėta įteisinti, pvz,. paradoksaliai, tarkim, Indonezija. Ten SkyWay įtrauktas į valstybinę programą "Golden City", Jorong jūrų uosto plėtrą, be to dar developina 10 projektų, kurių bendra vertė - 42,5 milijardo USD (salos, susiekimas tragiškas). Šitam visam fone ten sutelktinis finansavimas yra nereglamentuotas, todėl kaip ir įmanomas, bet kaip ir nevisai legalu. Ir jei būdamas indoneziečiu bandysi užsiregistruoti, sistema tau pasakys - žinok, kol kas soriukas...

     

    Tas pats su Indija, kur jau irgi žemes kasa. Ir ten, ir ten teisininkų yra paduotos paraiškos vyriausybėms dėl greitesnio reglamento.

     

    Tai buvo kompanijai paskata pradėti leisti savo crypto tokenus (pavasarį bus), nes a) jie nepatenka po valstybine reglamentacija b) leidžia kapitalizuotis papildomu būdu ir c) leidžia investuoti iš tų šalių, kur negalimas sutelktinis finansavimas/investavimas d) nuima bankų limitus didelėms sumoms.

  13. Nu velnias, kas per forumas, kai negali akių padoriai padraskyt :D

    Sutinku. Mjo, škia, "profėsjonąlus" turim kaip tik dabar, ačiŲ...

     

    Aš kartais nesuprantu, ar čia toks nesidomėjimas aplinkiniu pasauliu, jo trendais? Vis varvinam seilę į brolius estus, pvz. jie padarė "biznio pilietybę", sutvarkomą lengvai paprastai onlainu, ir tokiu elementariu būdu pritraukia užsienio verslus. Jau leidžia nacionalinę kriptovaliutą EstCoin (tegu dar eksperimentinę, bet vis tiek).

     

    Tie patys baltarusiai ant dienų mostelėjo - įteisino BlockChainą, crypto ir nuėmė toms sferoms mokesčius 5 metams (pats Backa įpareigojo! - va tau stereotipai...) Visi juokiasi, kada BulboCoin? :D

     

    Mes gi vaikomės vyno gurmanus, diegiam receptus angliukams ir kalba toliau žagrės neina. Dar gerai, kad yra toks Guoga su Switch, ar Ilja Laurs, kaip inovacijų buldozeris, bei pavienės iniciatyvos, kaip pvz. "Idėja Lietuvai". Toks jausmas, kad iš apačios galima labiau prasistumt, negu iš viršaus, nes iš ten šakės kyšo.

     

    Labai gerai Skyway generalinis yra atsakęs į klausimą - kuo jums padėt?

    NETRUKDYKIT.

  14. Visiškai sutinku.

     

    Čia greičiausiai tas variantas, kai abi pusės sušlubavo. Kaip visada, biurokratinės intitucijos nespėja su laiku, verslas žengia pirmas, o paskui, iškilus barjerams, tenka gaišti laiką aiškinimuisi. Jie planuoja "atsigrot", nes svarbiausia yra reputacija, o dėmes labai sunku atsimazgot, nesvarbu, tikros jos, ar ne. Neseniai laimėjo vieną bylą dėl kito šmeižto atvejo, bet ne LT.

     

    Geras pvz. buvo su crowdfundingo įteisinimu - kai verslas visam pasauly ėmė plačiai taikyti, tik tada išsiaiškino ir tvarkingai sureglamentavo (Lietuvoj). Kitur dar tebesiaiškina, o kai kas pirmiau uždraudžia, paskui žiūri, kas per žvėris :) Tas pats su Blockchain, tas pats su kitais naujais dalykais. Tokie bajeriai atbaido startuolius, nes verslui nėra kada cackintis, jie ima ir daro, o jei klimatas nepalankus, išeina, kur palankesnis.

     

     

    Tas pats atsitiko ir su SkyWay, juk jų pirmas planas buvo Lietuva, būtume dabar turėję krūvą darbo vietų ir investicijas. Jie norėjo stot po EU reglamentu, Lietuvą pasirinko kaip ES šalį, kuri patogiai geografiškai ribojasi su gen. konstruktoriaus tėvyne. Po burbulinio "skandalo" lygioj vietoj teko sugaišti papildomus metus laiko ir iškelt biznį prie Minsko, o dabar tai yra antra pagal investicijų pritraukimą kompanija Baltarusijoj, po kažkokio kinų IT parko.

     

    Įdomi ten istorija nutiko. Ir apskritai, tiek senieji, tiek naujieji įvykiai labai paradoksaliai klostosi, tiek politiniu požiūriu, tiek stereotipų požiūriu. Detektyvas su šnipų gaudymais, padėdant struktūroms ir stebint Rail Baltica`i :) Įdomiu laiku tai atsitiko - iš vienos pusės 2014 šviežia Rusijos agresija Ukrainoj (o čia - "rusiška pavardė!"), iš kitos - Lietuvos Geležinkelių reikalai, o dar žemę Šiaulių savivaldybė išskyrė prie Zoknių aerouosto, iki pat viešo laiško Prezidentei ... Čia tokia gerokai sutraukta istorija, kaip viskas buvo, jei kam įdomu.

     

    Todėl toli gražu ne viskas, kas buvo rašoma, atitinka faktus, niuansų kur kas daugiau. Dabar lietuviška media kaip susitarus tyli, kitaip tektų pripažinti pralaimėjimą, nes kompanijai sekasi tiesiog puikiai, ir dirba jie itin preciziškai, tiek pažiūrėjus į darbus, tiek į dokumentaciją, tiek beveik jau asmeniškai pažįstant generalinio, kaip asmens, savybes.

  15. Ne nu tai niekas nesiginčija, tegu įspėja. Man nepatiko kontekstas. Aš su jais kalbėjau, aiškinausi detales. Kalbėjom iki tos vietos, kol paklausiau, ar Pre-IPO equity shares, turinčios opciono statusą ir lygiavertį prospektui dokumentą (invest. memorandumą), juridiškai yra vertybiniai popieriai, ar nėra. Atsakymo nulis.

     

    Žiūrim į patvirtintų prospektų sąrašą: https://www.lb.lt/lt/finansu-rinku-dalyviai?ff=1&market=3&subject%5B%5D=3&type%5B%5D=9 , 38 dalyviai. Trisdešimt aštuoni. Kas čia ne taip?

     

    Juos iškratė pagal visus punktus https://www.infolex.lt/ta/50460#, tyrimas tris metus vyko. Aiškinosi tos srities teisininkai su kompanijos teisininkais. Byla nutraukta, nesurinkus įrodymų apie kokią nors neteisėtą veiklą. Bet po to bankas vėl rašinėja, painiodamasis tarp dviejų atskirų kompanijų, kas įrodo, jog nei gilintasi, nei bendraujama su pačia kompanija Skyway nebuvo, priešingu atveju jie būtų matę dokumentus, kurie visiškai laisvai visiems prieinami.

     

    Aš ne prieš reguliavimą ar pareigą įspėti. Aš už tai, kad prieš tai darant būtų bent pasigilinama, su kuriuo juridiniu asmeniu vis tik turim reikalą, o ne piešti angliakasių karučius ir painiotis tarp dviejų skirtingų juridinių asmenų vienam straipsny. Tai kvepia visiška nekompetencija ir , kaip minimnum, nesusišnekėjimu tarp institucijų.

     

    Beje, Britų teisė, kurios juridiniam laukui priklauso kompanija - opcionų laikytoja, švelnina reikalavimus, atsižvelgdama į rinkos pokyčius https://united-kingdom.taylorwessing.com/en/news/new-prospectus-regulation , ir jie priklauso būtent tai jurisdikcijai.

     

     

    Teismai, kurie buvo du, vyko ne su banko minima kompanija, o su vietiniu lietuvišku UABu. Skola buvo dėl to, kad bankas areštavo visas lėšas. Finalinis nuosprendis, po trijų metų, kurio popierius aukščiau, tą areštą panaikino, ir grąžino į kompanijos sąskaitą pusantro milijono Eu., tačiau rekvizituose tos bylos nėra, nes iki teismo neprieita, nutraukiant ikiteisminį tyrimą neradus pažeidimų. Ir ne, niekas nutarimo neapskundė, ir joks tyrimas nebevyksta.

  16. Visiškai teisingai, jų pareiga įspėti, bet čia svarbus kontekstas. Įspėjimas turėtų būti skelbiamas dėl to, kad tai rizikos investicijos (venture capital), kad žmonės neprisigalvotų to ko nėra, ir neinvestuotų "bobutės paskolų", kad tai yra startuolis, rizika sąlyginai aukšta, todėl turėtų būti pirma išanalizuota, ką vis tik kompanija siūlo - ar tai yra vertybiniai popieriai, kaip jie teigia, ar nėra, ir ar jiems reikia prospekto, ar, kaip turinti juridiškai lygiavertės prospektui reikšmės dokumentą - investicinį memorandumą, prospekto turėti neprivalo.

     

    Tai yra labai neskanu, nes krenta į akis, kad nebuvo išanalizuotos aplinkybės, ką pasako vien faktas, kad, cituoju:

    "Dar 2014 m. Lietuvos bankas nustatė, kad Didžiojoje Britanijoje registruota bendrovė „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd“ be reikiamų leidimų Lietuvoje viešai siūlo savo vertybinius popierius. Saugodamas investuotojų interesus Lietuvos bankas paskelbė viešą įspėjimą, o informaciją apie bendrovės vykdomus neteisėtus veiksmus perdavė Generalinei prokuratūrai."

     

    OK, Perdavė prokuratūrai. Jie nežino FNTT ir prokuraūros verdikto? Jei žino, kodėl nemini?

     

    http://rsw-systems.com/assets/images/shares/news/07%202017/no_court_LT_EN.jpg

     

     

    Toliau, citata:

    "Nepaisant to, „SkyWay“ grupės bendrovės ar jų atstovai ir toliau įvairiais būdais kviečia finansuoti neaiškius projektus, žadėdamos „patrauklią ir greitą naudą“. "

    Raktinis žodis - "neaiškius", čia komentarų turbūt nereikia. Ir dar svarbus momentas - kur kas žada "patrauklią ir greitą naudą"? Sunku disclaimerį atsiverst, kur teigiama priešingai?

     

    Dar: suplakta į viena „Euroasian Rail Skyway Systems Ltd“ ir „First SkyWay Invest Group Limited“- apie kurį kalbama, ar tik bile kalbėt ir varnelę pasidėt?

     

    Antraštė iš viso "delfio" verta. Čia bankas ar bulvarinis skaitalas?

     

    Todėl dėkui, mes kaip nors jau savo nuosavu protu. :)

     

    Aj, ir beje, iliustracija pas juos gera :D http://www.lb.lt/uploads/news/images/595x396_ratio/f_3ee5b219ff095232972333012c069007_17493_370e5d4a1d0e3a9b1f906279ea66a70d.jpg Čia, škias, oficialios, respektabilios institucijos portalas. Su vat tokiu piešinėliu. Uau.

  17. Bankai ispeja ir apie losimus, ir apie bitcoin, ir apie viska, kur pinigai is ju saskaitu nukeliauja... Aciu, bet nereikia mumis rupintis, zmones is saves yra protingi ir gali atlikti loginius sprendimus. Dabar ispejimas ten, atsargiai va ten, siaip jau ######o visi su tais atsargumais, nes mes nesame daunai - aciu kad 'rupinates'!

     

    Būtent!

     

    Centrinio banko pareiga informuoti apie rizikas, tik keista, kad į jų pareigas neįeina pasidomėti pačiu reikalo objektu. Jei teiktųsi pasiaškinti, tai atrastų ne vertybinius popierius, o opcionus, ir ne akcijas, o Pre-IPO equity shares (įtariu, dar Lt. terminas nesugalvotas). Tiesa, po 2014- ųjų masinės paranoidinės šizofrenijos akcijomis jau nebevadina :)

     

    Dar atrastų, kad opcionams, esant dokumentui, vadinamam investiciniu memorandumu, prospektas neprivalomas (kaip teigia EU teisiniai aktai. Greičiausiai mūsiškiai niekaip nesiteikia normaliai reglamentuoti - nieko keista - biurokratai, kaip taisyklė, visada velkasi paskutiniai), vargais negalais sutelktinį finansavimą sureglamentavo, bet ir tai tik po to, kai Briuselis įspyrė, 2016 pabaigoj TIK.

     

    SkyWay kompanijoje ir fonduose dirba pakankamai šiuose niuansuose pasikausčiusi teisininkų komanda, būtų keista, jei būtų kitaip. Ypač žinant progresą ir aktualijas.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...