Pereiti prie turinio

Artas5

Nariai
  • Pranešimai

    23
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Artas5 sureagavo į Pipirmete Labas   
    Sveiki,
     
    Esu Justina, smagu prisijungti prie naujo rato.
     
    Gyvenime mokausi, turiu keletą pajamas nešančių darbų ir užsiimu įvairiais nesiekiančiais pelno projektais, daugiau ar mažiau žinomais Lietuvoje ir už jos sienų :)
     
    Domiuosi technologijomis, verslu ir jo psichologija, fotografija, sportiniu pokeriu.
  2. Patinka
    Artas5 sureagavo į radianas Rinkodara be rinkodaros   
    MIRK, BET IŠSISKIRK. RINKODARA BE RINKODAROS
    Kai kurie Vakarų rinkodaros teoretikai radikaliai tikina, kad tradiciniai metodai dabar veiksmingi tik tiems vartotojams, kurių jau nebėra – praėjusio amžiaus žmonėms, kuriuos buvo galima paveikti masine ir iš esmės apgaulinga rinkodara. Tokios dinozauriškos rinkodaros pavyzdžių iki šiol daugybė, tačiau, anot šių ekspertų, tai dar nieko neįrodo. Paprasčiausiai didelėms ir turtingoms korporacijoms daug lengviau viską daryti taip, kaip jos darė iki šiol, nei keistis. Akivaizdu, kad naujieji rinkodaros genijai pateikia daug įdomių minčių, tačiau jų patarimai tinka ne visiems, ne visur ir ne visada, tad turbūt nevertėtų tikėtis, jog jų idėjos staiga sukeltų visuotinę, visiems priimtinę revoliuciją.
     
    Rinkodaros guru Sethas Godinas paskutinį praėjusio amžiaus dešimtmetį išpopuliarino "rinkodaros su leidimu" (angl. - permission marketing) koncepciją, kurios esmė buvo revoliucingai paprasta: šiais visuotinio triukšmo ir masinių reklamos atakų laikais, kai yra daugybė pasirinkimo galimybių ir rinkodaros kanalų, vieninteliai, kas gali tikėtis sėkmingų rezultatų, yra tie, kurie "įsigyja leidimą bendrauti su klientu". Kaip gaunamas tas leidimas, nėra taip reikšminga, svarbiausia, kad pardavėjo ir kliento santykius lemtų abipusiškai naudingas ir stiprėjantis ryšys. Godinas tai apibūdino labai paprasta metafora: tarkime, jei į barą ieškodamas poros įeina arogantiškas kaubojus, sumosuoja krūva dolerių ir vien savo "macho" išvaizda bei elgsena pabando užkariauti potencialios sužadėtinės dėmesį, akivaizdu, kad jis šiais laikais nesulauks tokios sėkmės kaip elegantiškas vyriškis, kuris damą kalbina subtiliai, nuperka jai kokteilį, pakviečia į pasimatymą, į kiną ir tik tada ieško artimesnio ryšio.
     
     
    Sakoma, kad šiais laikais "macho" tipas, kuris ne puoselėja santykius su klientu, o tikisi jį užkariauti garsiai reklamuodamasis ar įkyriai piršdamas prekę, jau yra pasmerktas. Tradicinį požiūrį Godinas vadina trukdymo rinkodara. Jis argumentuoja tokiu pavyzdžiu: įdomiausioje TV laidos vietoje žiūrovai yra priversti iškęsti siužetą apie sauskelnes ar higieninius įklotus. Todėl visi, kas ir toliau planuoja grandiozinius klasikinės reklamos biudžetus, bet nesugalvoja, kaip subtiliai įsipiršti klientui, Godino nuomone, ilgainiui liks prie suskilusios geldos: "TV industrijos kompleksas, ta žavi mašina, kuri besireklamavusius apdovanodavo augančiais pelnais – tačiau tai lėmė ir didesnes išlaidas perkant dar daugiau reklamos paslaugų, - pagaliau griūna. Gudrieji rinkodaros vadybininkai pradėjo bėgti nuo brangių masinės komunikacijos priemonių, kai tik suprato, kad prekės ženklo vertės kūrimas taikant "trukdymo" metodą - tradicinę reklamą - yra pasmerktas".
     
    Daugiau nebesireklamuos
     
    Visai neseniai "Amazon.com" vadovas Jeffas Bezosas, mūsų dienų verslo legenda, paskelbė, kad "Amazon.com" daugiau nebesireklamuos. Iš viso. Jokių TV reklamų, jokių skelbimų spaudoje. Reklamai pirkti nebus išleista nė cento. Kur keliaus šiam reikalui skirti pinigai? Užuot brangiai pirkę plotus ar eterio laiką, "Amazon.com" vadovai reklamos pinigus nusprendė skirti kitkam – jie nemokamai savo siuntas pristatys užsakovams visoje JAV teritorijoje.
     
     
    Ekspertai sutartinai lingavo galvomis - tai dar vienas pavyzdys, rodantis, kad reklamos industrijai, TV bei kitoms masinės informacijos priemonėms atėjo laikas keistis iš esmės. Šventvagiškai pranašaujama, kad gali ateiti laikas, kai pirkėjai prekybos centre gali nebesirinkti tam tikros prekės būtent todėl, kad ji buvo intensyviai reklamuojama per TV. Tokią versiją iš dalies patvirtina ir kai kurių prekių ženklų ar kompanijų, kurios dažnai net neturi didelių reklamos biudžetų, sėkmės istorijos.
     
    Gandų purslai dėl "Red Bull"
     
    Praktiškai bet kurioje Lietuvos degalinėje galima pamatyti santūriai rymančių energinio gėrimo "Red Bull" skardinių piramidžių. Gėrimas išpopuliarėjo visame pasaulyje ir atėmė nemažą dalį rinkos iš milžinės "Coca-Cola". Ir tai įvyko praktiškai be regimos kovos žiniasklaidoje. Jei kada nors teko ragauti "Red Bull", turėtumėte pripažinti, kad jis nėra nei labai skanus, nei apskritai kuo nors ypatingas: gėrimų industrijos autoritetas "BevNet" "RedBull" skonį įvertino labai kuklia "D+" žyma. Bet tai netrukdo Dietrichui Mateschitzui, kuris ir įkūrė "Red Bull", pardavinėti šio gėrimo skardinę vos ne aštuonis kartus brangiau nei "Coca-Cola". Svarbu yra tai, kad "Red Bull" niekad nebuvo reklamuotas tokiais mastais kaip "Coca-Cola". Ar teko matyti "Red Bull" reklamą per TV? Turbūt ne, šio gėrimo rinkodara perrašė tradicines taisykles.
     
     
    Iš pat pradžių, kai "Red Bull" buvo registruojamas maisto ir higienos institucijose parduoti Vokietijoje - antroje šalyje po savo gimtinės Austrijos, naujienos apie jo pasirodymą rinkoje sukėlė tikrą žiniasklaidos sambrūzdį, begales gandų. Gaminys įgijo vos ne kontrabandinio ar draudžiamo gėrimo statusą. Tai, kad produkto registravimo procesas užtruko net penkerius metus, buvo "Red Bull" rinkodaros privalumas, o ne trūkumas: vartotojai spėliojo, ar tik išties nebus "Red Bull" vos ne narkotinių ar ekstazio savybių turintis gėrimas, jei taip sunku jį užregistruoti. Gandai sklido šviesos greičiu - buvo kalbama, kad tai vos ne skysto pavidalo "Viagra" ir kad viena iš gėrimo sudedamųjų medžiagų – taurinas – išgaunama iš buliaus sėklidžių, vadinasi, teoriškai šios medžiagos kažkiek turėjo patekti į kiekvieną "Red Bull" skardinę, todėl gaminys išsiskiria išties antgamtiškomis energinėmis savybėmis.
     
     
    Kompanija sąmoningai skleidė ir kurstė gandus apie neįtikėtinas gėrimo galias savo internetinėje svetainėje ir netrukus natūralus vartotojų susidomėjimas peraugo į tikrą isteriją: vos pasirodęs prekyboje "Red Bull" buvo šluote iššluotas iš Vokietijos parduotuvių, jo trūkumas parduotuvėse buvo jaučiamas net tris mėnesius.
     
    Vėliau, kai "Red Bull" žengė į Didžiosios Britanijos rinką, tai jau buvo gėrimas, turintis specifinę reputaciją, aurą, skandalų šleifą. Visa tai kėlė nepaprastą galimų vartotojų susidomėjimą. Toks pat scenarijus pasikartojo ir kelyje į JAV rinką ir visur kitur. "Red Bull" reklamos kampanijos visose rinkose buvo labai panašios.
     
    Vartotojui - aiški žinia
     
    Kita vertus, reikia turėti galvoje, kad tokią strategiją lėmė konkrečios aplinkybės: "Red Bull" gėrimo gamintojai nuo pat veiklos pradžios neturėjo jokių alternatyvų, nes tada dar nedidelė kompanija negalėjo sau leisti išlaidauti masinei reklamai. Nuo pat pradžių kiekviena "Red Bull" rinkodaros akcija turėjo labai aiškiai apibrėžtus taikinius - žmones, kuriems reikėjo tokio gėrimo ir jo reputacijos, klubuose iki paryčių besilinksminantį jaunimą, aviacijos skrydžių valdymo dispečerius, nes jiems ilgą pamainą reikėjo išlikti energingiems ir budriems, tolimųjų reisų sunkvežimių vairuotojus, biržos maklerius, sportuojančius paauglius. Net jei gėrimą reklamavo kino ar sporto žvaigždės, tai buvo pasiekiama sukėlus nuoširdų garsenybės entuziazmą ir susidomėjimą, o ne perkant jos paslaugas, kaip, pavyzdžiui, "Pepsico" samdė Michaelą Jacksoną.
     
     
    Ar gali "Red Bull" modelį pasitelkti kiti? Ir taip, ir ne. "Coca-Cola" bandė tai padaryti JAV rinkoje su savo pagamintu energiniu gėrimu KMX, bet ne taip sėkmingai. Esminis skirtumas - vartotojams nebuvo leista patiems išpopuliarinti gėrimo, juos paprasčiausiai bandyta nupirkti, remiant madingus jaunimo renginius. Tai ne tas pats. "Red Bull" nebuvo svarbu dovanai išdalyti vartotojams daug gėrimo skardinių. Daug svarbiau buvo įbrukti gėrimų reikalingiems vartotojams, kurie patys reklamavo produktą kitiems. Be to, "Red Bull" nuo pat pradžių buvo nuoseklūs: gėrimas išskirtinis, žinia vartotojui ypač aiški: "Mes suteiksime tau ypatingos energijos". Be to, ir pats pardavimas visada apgaubtas paslapties šydu: naujose rinkose "Red Bull" nėra lengva gauti iš karto, rinka turi subręsti ir sulaukti savo laiko.
     
     
    Kad įsitvirtintų JAV rinkoje, "Red Bull" turėjo nuosekliai, tyliai ir kantriai dirbti penkerius metus. Šių laikų standartais tai neįtikėtina prabanga. Bet "Red Bull" galėjo sau tai leisti, nes iki šiol nepatiria tokio akcininkų spaudimo kuo greičiau krauti pelną, kokį patiria didieji gėrimų gamintojai, - "Red Bull" iki šiol yra privati kompanija. Be to, "Red Bull" darbuotojai šventai tiki savo gaminio sėkme ir jiems tai ne tik darbas, bet ir misija, kuriai atstovauja išties charizmatiškas lyderis Dietrichas Mateschitzas. Jo manymu, šių dienų verslas pirmiausia turi rūpintis savo paslaugos ar gaminio kokybe ir auklėti savo darbuotojus.
    "Jei kas nors jums pamokslauja, kad svarbiausias įmonės tikslas yra maksimizuoti pelną, aš manau, kad tai paprasčiausiai neteisinga. Po galais, tai netgi nusikalstama", - sako verslininkas, kurio asmeninis turtas viršija 14 mlrd. litų.
     
    Sėkmės dalis - pagarba vartotojui
     
    Interneto galiūnai - "Hotmail.com", "Google" ar "Ebay" – milžinais tapo taip pat be tradicinės reklamos masinės informacijos priemonėse. Akivaizdu, kad jie turi tą patį bruožą, kaip ir "Red Bull": šie savo produktą titulavo kaip išskirtinį gaminį, interneto bendrovės akcentavo savo išskirtines paslaugas. Iš pirmo žvilgsnio tokie teiginiai nėra neginčijami - juk nei "Red Bull", nei "Google" nebuvo absoliučiai pirmieji tokio pobūdžio gaminiai ar paslaugos: prieš rinkoje pasirodant "Red Bull" buvo kitų energinių gėrimų, o "Yahoo" bei "Altavista" paieškos svetainės atsirado kur kas anksčiau nei "Google". Bet abu šie produktai buvo išgryninti iki maksimalių kategorijų: "Red Bull" turėjo ne tik kofeino ir taurino. Tai nebuvo vien tik gaivinantis gėrimas, o tikra "energijos bomba". "Google" buvo ne šiaip eilinė paieškos svetainė, bet "greičiausia paieškos svetainė pasaulyje". Turint tokius produktus, visa kita, subtiliai koordinuojant, buvo leista sukurti patiems vartotojams: gandus, atsiliepimus, susidomėjimą, klubus.
     
     
    Naujųjų interneto svetainių verslo modelis irgi buvo ypatingas - reklama ne šiaip užgriozdindavo svetainės turinį, o paprasčiausiai pasirodydavo kaip naudingos nuorodos ieškotojui, tačiau labai aiškiai atskirtos. Galima pasakyti, kad viena esminių "Google" sėkmės priežasčių buvo ir pagarba vartotojui: jokių paslėptų reklamų, jokių nereikalingų nuorodų ar bandymų uždirbti lankomumo sąskaita.
     
     
    Šią išties novatorišką rinkodaros strategiją, pagrįstą išskirtinėm paslaugom ir pagarba vartotojui, "Google" sėkmingai plėtoja toliau. Kad ir nauja "Google" elektroninio pašto paslauga "G-mail". Tai - naujoviškas pasiūlymas jau vien dėl to, kad vartotojams nemokamai buvo duodama neįtikėtinai didelė - 2 GB bylų saugykla, o štai tradiciniai tokių paslaugų tiekėjai suteikdavo daugiausia 20 Mb. Jei tokią paslaugą būtų pasiūliusi, tarkime, AOL ("America On Line"), vartotojai būtų užversti reklamos srautu ir, tradiciškai mąstant, būtų viliojami kuo greičiau užsakyti paslaugą, o šią vėliau būtų planuojama kaip nors apmokestinti ar sukurti "Premium" tipo mokamų segmentų. Tuo tarpu "Google", kaip ir "Red Bull", žinojo, kad vartotojai gerą žodį paskleis daug efektyviau nei spalvingi reklamos klipai geriausiu laiku per populiariausių televizijų programas. "Google" puikiai išnaudoja vieną iš klasikinių įtakos principų: stoką arbą dirbtinę stoką. "G-mail" pašto paslaugos negali užsisakyti bet kas. Vienintelis būdas sukurti savo "G-mail" pašto dėžutę yra gauti jau ją turinčio vartotojo rekomendaciją.
     
     
    Ar tai veiksminga? Taip. Tačiau galima klausti ir kitaip - ar efektyviai veikia tradiciniai rinkodaros būdai? Jei taip, ar jūs galite sau tai leisti?
     
    Kava ir bendravimas
     
    Netgi tokios individualumu besididžiuojančios užeigos kaip kavinės gali tapti standartizuotu ir vienu prekės ženklu suvienytu pasauliniu tinklu, pritaikius ne tradicines rinkodaros formas, o tiesiog išgrynintą verslo modelį. Tai įrodė visame pasaulyje sparčiai besiplečiantis kavinių tinklas "Starbucks". Nors kiekvienas turime pamėgtą vieną ar kelias kavines, tačiau ir tinklui priklausančiose kavinėse galima sukurti malonią atmosferą ir pasiekti, jog klientai jas laikytų tegu ne pirmaisiais, tačiau bent jau antraisiais namais.
     
     
    "Starbucks" neskyrė milžiniškų biudžetų reklamos ar tiesioginio pašto kampanijoms, tačiau pateikė vartotojams, kaip jie patys teigia, iki smulkmenų su meile ir pasiaukojimu išgrynintą verslo modelį. Kava? Tik gera, ne, tik geriausia. Laukiate eilėje? Jus pakalbins padavėja. Norite gerdamas kavą paskaityti laikraščių ar žurnalų? Jie po ranka. Norite paganyti akis į pasaulio publiką? Jie čia pat, tuoj užeis. Norite pažaisti stalo žaidimų? Štai krūva jų sukrauta kampe. Norite pabendrauti su "kietais" žmonėmis? Jie čia pat, kavinės viduje.
     
     
    Howardas Schultzas, vienas iš "Starbucks" tinklo įkūrėjų, teigė, jog netgi parduodant tokį žaliavinį produktą kaip kava ar arbata galima sukurti pridėtinę vertę, kurios neįmanoma išreklamuoti, bet vartotojai ją visada pajus - malonią bendrauti ar atsipalaiduoti skirtą atmosferą.
     
    Pabėgimai ir sugrįžimai
     
    Tiesioginės prekybos milžinės, tokios kaip "Avon" ar "Tupperware", ilgus dešimtmečius augo nesilaikydamos tradicinės rinkodaros principų: jokių parduotuvių, jokios reklamos masinėje žiniasklaidoje, klientai tampa pardavėjais, o pardavėjai - klientais. Jų rinkodara buvo kreipiama ne tiek į galutinį vartotoją, kiek į pardavėją. Tačiau laikai keičiasi ir šioje verslo srityje: "Avon" dabar kuria ir kitų pardavimo kanalų, nes šių laikų vartotoją jau ne taip lengva atvilioti į tradicine vadinamą pardavimo aplinką: vakarėlį ar dar kaip kitaip pakrikštytą gaminių pristatymą. Nuo šiol Vakaruose "Avon" gaminių galima išvysti ir didžiuosiuose prekybos centruose - ten veikia "Avon SPA" - grožio ir individualios grožio terapijos centrai.
     
     
    Kyla natūralus klausimas: kuris gamintojas nenorėtų, kad jo prekė būtų parduodama didžiuosiuose prekybos centruose? Tačiau tokio tipo kompanijoms tai yra būtent netradicinė priemonė. Dabartinė "Avon" vadovė Andrea Jung, pripažinta antra pagal įtakingumą verslo vadove pasaulyje, turėjo ilgai įtikinėti tiek savo konsultantes, tiek akcininkus, jog šis žingsnis yra neišvengiamas. Prieš kelerius metus jai teko įtikinėti akcininkus, kad būtina pristatyti naują brangią "Avon" kosmetikos liniją.
     
     
    "Tupperware" vadovai žengė analogišką žingsnį - pasirašė strateginės partnerystės sutartį su JAV prekybos tinklu "Target". Parduotuvėse buvo pradėta laisvai prekiauti "Tupperware" gaminiais. Pradžia buvo svaiginanti - pardavimai viršijo visus lūkesčius, bet tada susigriebė, kad kerta šaką, ant kurios patys sėdi: pardavimai tradiciniuose moterų vakarėliuose JAV rinkose dramatiškai smuko, o demonstruotojų skaičius sumažėjo 40%, nors kitose šalyse tuo metu augo. 2003 metais "Tupperware" gaminiai tyliai buvo išimti iš visų "Target" parduotuvių.
     
     
    Tačiau "Tupperware" į JAV parduotuves grįžta kitu būdu - Trojos arklys šiuo atveju buvo gražūs bendrovės gaminių demonstraciniai stendai, pastatyti didžiuosiuose pasaulio prekybos centruose, geriausiose vietose, savaitei ar dviem. Tokia taktika įgalino išsaugoti ypatingą pardavimo vakarėliuose metodą, bet kartu atvėrė galimybių rasti visai naujų klientų. "Tupperware" pakeitė ir savo vakarėlių stilių: jie tapo trumpesni ir juose aktyviai dirba ne tik pati demonstruotoja, bet ir jos svečiai - visi kartu gamina, taip išbandydami ir kompanijos produktus.
     
     
    "Avon" ir "Tupperware" išbandė ir kitus pardavimo, bet ne rinkodaros kanalus: jų gaminiais prekiaujama ir interneto svetainėse, ir "Amazon.com", ir kiekviena demonstruotoja ar konsultantė gali surengti savo e. vakarėlį kompanijos įrengtoje svetainėje. "Tupperware" gaminių galima nusipirkti ir TV parduotuvėse - šis pardavimo būdas irgi leidžia pademonstruoti tas gaminių savybes, kurių neparodysi parduotuvės lentynoje.
     
     
    Kosmetikos gamintojai bene labiausiai yra priversti ieškoti naujų rinkodaros ir pardavimo būdų, nes jau beveik dešimt metų šis sektorius yra įžengęs į pagreitinto pardavimo etapą - naujų produktų sukūrimo ir gamybos tempai pasidarė tokie spartūs, kad didžiosios kompanijos nebespėja tuštinti savo sandėlių, nepaliaujamai papildomų vis naujesniu asortimentu. Šis procesas taip pat yra ir augančių logistikos išlaidų priežastis. Tai savo ruožtu lemia iš pirmo žvilgsnio dosniąsias "Pirk ir gauk nemokamai" akcijas, nors daugeliu atveju tai yra ne kas kita, kaip lentynų valymo procesas.
     
    Realūs kraštutinumai
     
    Ne viena bendrovė, ieškodama naujų rinkodaros būdų ir eksperimentuodama, vaizdžiai sakant, šovė sau į koją. Patirtis rodo, kad tu negali būti viskuo savo klientui. Būtina suvokti, kuo esi ypatingas, ir leisti vartotojui pačiam populiarinti tavo tikrąsias vertybes. Šiuo atveju pardavimo būdas - irgi viena iš išskirtinumo apraiškų, kurios neverta aukoti. Tai galima pavadinti išgrynintu kraštutinumu. Štai daugiausia populiaraus Vakaruose stalo žaidimo "Cranium" parduodama ne žaislų parduotuvėse, o "Starbucks" kavinėse, o vaikiškų žaislų - "McDonald's" ir kituose greitojo maisto restoranuose.
     
     
    Akivaizdu, kad vartotojai užkimba ant išgrynintų kraštutinumų jauko. Minėtas rinkodaros autoritetas Godinas naujausioje savo knygoje "Free Prize Inside - The Next BIG Marketing Idea" akcentuoja idėją esą tradicinė reklama jau mirė: "Jei gali sukurti tokį gaminį, paslaugą, mokyklą, bažnyčią ar karjerą, apie kurią verta pasakoti kitiems, vartotojai išpopuliarins tavo pasiūlymą taip, kaip jo neišpopuliarintų jokia reklama". Tačiau kaip tokį gaminį sukurti?
     
     
    Rinkodaros teorija sako, kad būtina diferencijuotis, gal ir nepastebimai, bet nuosekliai. Tradiciškai tampama "brangiausiais, bet geriausias", "greičiausiais", "patikimiausiais", "storiausiais", "ploniausiais", "sveikiausiais". Paradoksalu, tačiau galima ir sąmoningai bei atkakliai kenkti savo sveikatai - net ir po visų Vakaruose nuskambėjusių šlamštmaisčio skandalų ir teismo procesų JAV lig šiol gana sėkmingai veikia gausybė greitojo maisto restoranų, beje, jie giriasi ir tuo, kad jų vidutinis mėsainis viršija dienos kalorijų normą suaugusiajam. Šiais laikais nebeužtenka būti tik truputį geresniam ar siūlyti tik truputį geresnių nei jau yra rinkoje paslaugų. Kad vartotojų būtum pastebėtas, būtina mestis prie realių kraštutinumų.
     
     
    Galima būti labai mandagiam arba per daug nesijaudinti dėl kliento. JAV esama restoranų tinklų, kuriuose vietų užsakyti negalima ("Johnny's"), bet yra ir tokių, kuriuose pietauti galima tik rezervavus staliuką. Esama viešbučių, kuriuose kiekvienas svečias turi asmeninį patarėją, tačiau yra ir tokių, kuriuose kartais gali nebūti nė vieno aptarnaujančio žmogaus, pvz., "Formula 1" viešbučių tinklas Europoje.
     
    "Savojo stiliaus" paslaugos. "Easy Group" korporacija revoliucingai pertvarkė viską, ko tik ėmėsi: "Easy" interneto kavinės yra didžiausios, "Easy" automobilių nuoma - viena iš pigiausių ir lengviausiai pasiekiamų, "EasyJet" skraidina pigiai ir paprastai, o "Easy" kelionės laivais yra tokios pigios, kad savo kaina panašėja į autobusų keliones. Ir viskas įvilkta į standartinę korporacinę oranžinę "easy" spalvą, tad vartotojas visada žino, ko laukti: išgrynintos, geros paslaugos už ypač gerą kainą.
     
    Darykite viską greitai - darykite viską ypač lėtai. Greitai - "McDonald's", o štai į kuriuos japonų restoranus neturint trijų laisvų valandų nėra ko eiti.
     
    Galima siūlyti nepaprastą pasirinkimą - kiekvienos "Amoeba" muzikos parduotuvės asortimentą sudaro daugiau kaip 300.000 kompaktinių plokštelių. Arba labai smarkiai apriboti pasirinkimą - "In-N-Out" mėsainių restoranai siūlo tik septynis patiekalus, iš šių net trys - pieno kokteiliai, tačiau per metus kompanija uždirba daugiau pelno nei visa "McDonald's" imperija.
     
    Skirkite nepaprastai daug dėmesio vieniems klientams, dėl kitų nekvaršinkite sau galvos: "American Express Centurion" kortelė - tik išrinktiesiems, o jei nepatenkate į vertingų klientų kategoriją, paskambinus į kai kuriuos bankus teks pakovoti dėl dėmesio.
     
    Galima dirbti 24 valandas per parą arba vos kartą per metus: skirtingai nei visą parą veikiančios kai kurios JAV degalinės, tik kartą į metus atsidarančios "Helloween" parduotuvės per savaitę pasiekia tokią pat apyvartą.
     
    Išskirtinumo vertė
     
    Praėjusio dešimtmečio rinkodaros moto "Innovate, or die" (Inovuok arba mirk) dabar virto "Differentiate, or die" (Išsiskirk arba mirk). Gaminys ar paslauga nebūtinai turi būti patys moderniausi, patys naujoviškiausi ar net avangardiniai. Jie turi būti iš esmės kitokie. Tik pažiūrėkite į "Harley-Davidson". Nors naujieji jų motociklai ir yra techniškai modernūs, bet vartotojus labiausiai traukia būtent savitas ir nepakartojamas variklio garsas – tai lyg statuso ir priklausymo tam tikrai kastai simbolis. "Harley-Davidson" nesivargina pirkti reklamos žiniasklaidoje, skirtingai nei jų konkurentai, nors išvis neaišku, ar jie turi tikrų konkurentų? "Harley-Davidson" pardavinėja savo vardo naudojimo licencijas įvairių suvenyrų, kvepalų ir dezodorantų gamintojams, nes šis prekių ženklas jau seniai vartotojo sąmonėje nebeatskiriamas nuo tikro vyriškumo.
     
     
    Tačiau tai nereiškia, kad pakanka bent kuo nors išsiskirti iš minios ir sėkmė garantuota. Pabrėžiama, kad produkto ar paslaugos išskirtinumas turi būti vertingas vartotojui. "Continental Airlines" oro linijos iki užkimimo gyrėsi, kad jos laivyną sudaro naujausių modelių orlaiviai, tačiau tai neišgelbėjo nuo vos bankrotu nepasibaigusio finansinio nuosmukio: vartotojai nesuvokė, koks skirtumas tarp naujutėlaičio ir kelerių metų senumo lėktuvo.
     
     
    Todėl svarbu, kad išgrynintas skirtumas būtų lemiamas veiksnys. Būti pačiam geriausiam nereiškia būti matomam. Reikia ko nors daugiau. Juk akivaizdu, kad vartotojus šiais laikais daug sunkiau suvilioti paprasčiausiai trimituojant apie savo gaminio privalumus. Mes jau turime visko ir daug. Štai BMW, kažkada buvęs išskirtinio statuso simboliu, šiais laikais Vakaruose tapo lengvai prieinamas milijonams.
     
     
    Vartotojai nori daugiau ir dažnai neaišku ko. Vienas įžymiausių šių laikų rašytojų Umberto Eco apie "Apple" kompiuterius rašė, kad "(...) "Mac" yra kaip Katalikų bažnyčia. Jie draugiški, linksmi ir paslaugūs. Įtikėjusiems į juos "Mac'ai" parodo, kaip žingsnis po žingsnio ir gali pasiekti - tegul ne Dangaus Karalystę, tai bent sulaukti to momento, kai Jūsų kūrinys bus išspausdintas".
     
     
    Garsus kompozitorius Barry Adamsonas apie "Apple" yra pasakęs: "Apple" yra kaip keisti narkotikai, kuriais jūs negalite pasisotinti. Jie neturi būti vadinami "Mac'ais". Juos reikėtų vadinti "Crack'ais" (aliuzija į itin stiprų narkotiką).
     
     
    Buvęs "Apple" korporacijos vadovas Gilas Amelio kalbėjo dar kategoriškiau: "Apple" yra kultas".
     
    Kultas ir emocinis įvaizdis
     
    Tačiau ar gaminys bei paslaugos realiai gali tapti kultu? Teigiama, kad teorijos apie tai, kad prekės ženklas turi turėti ryškų emocinį atspalvį, išprovokuoti tam tikrą vartotojo emocinę būseną, jau praeitis. Žmonės nebenori tikėti nerealiomis vizijomis. Asociacijos, kurias kuria kvepalų pardavėjai ar sportinės avalynės gamintojai, rodydami romantiškus vaizdus ar manekenes, tapnojančias Barbadoso paplūdimiais, nėra priimamos taip, kaip jos buvo priimamos praėjusį dešimtmetį. Johnas Grantas, kuris kadaise buvo emocinės rinkodaros pranašas ir parašė "The New Marketing Manifesto", savo naujoje knygoje "After Image" yra daug kategoriškesnis. Jis sako, kad įvaizdžiai, kuriuos formavo garsūs prekių ženklai, pasirodė tik iliuzijos, ir pateikia tokius pavyzdžius:
     
     
    "Chanel" daro tave geidžiamą - pasipurškusi "Chanel" tu kvepi kaip tavo mama; "Carlsberg" alus paverčia tave šauniu vyruku - "Carlsberg" alus daro tave triukšmingą ir prakaituotą; "Nike" sportbačiai paverčia tave didvyriu - "Nike" nuskurdina tave 100 USD.
     
     
    Vartotojai šiais laikais daug mieliau tiki realybės šou personažais - neįtikėtino populiarumo sulaukė MTV laidos "Jackass" ar "The Osbournes" bei dabartinės lietuviškos žiniasklaidos žvaigždės, išėjusios iš akvariumų ar barų, nei vos ne antgamtišku grožiu apdovanotomis manekenėmis.
    Kai kurie prekių ženklai liko tik savotiškos ikonos. Kiti žengia daug toliau nei funkcinė ar emocinė rinkodara - jie turi visuomeninę prasmę. Jie tampa vartotojų pasaulėžiūros išraiška. Tai - geriausia, ko gali tikėtis prekės ženklas. O tai jau pirmieji kulto požymiai.
     
    Sveiki atvykę į naują pasaulį
     
    Daug kas sako, kad klasikiniai rinkodaros principai yra veiksmingi, ir jie visiškai teisūs. Tačiau kam tie principai taikytini? Kai kurie rinkodaros teoretikai radikaliai tikina, kad jie veiksmingi tik tiems vartotojams, kurių jau seniai nebėra - praėjusio amžiaus žmonėms, kuriuos buvo galima paveikti masine ir iš esmės apgaulinga rinkodara. Tokios dinozauriškos rinkodaros pavyzdžių iki šiol daugybė, tačiau, anot šių teoretikų, tai dar nieko neįrodo. Paprasčiausiai didelėms ir turtingoms korporacijoms daug lengviau viską daryti taip, kaip jos darė iki šiol, nei ieškoti naujų būdų. Kaip pakeisti daugybės reklamos vadybininkų mąstymą ir kaip kūrybiškiau panaudoti milžiniškus reklamos biudžetus?
     
     
    Anot naujųjų rinkodaros principų šalininkų, šių laikų vartotojai jau yra kitokie. Daugelis turi išsiugdę imunitetą tradicinei, masinei rinkodarai, o televizijos reklaminius intarpus išnaudoja savaip – tuo metu eina į virtuvę ar tualetą. Tokiems vartotojams nebaisi akiplėšiškai aukšta kaina už išskirtinį gaminį, bet jie nesirengia mokėti nė cento daugiau už kasdienes prekes. JAV sėkmingai kuriasi vartotojų klubai, kuriuose susivieniję pirkėjai patys tampa mažmenininkais. Pavyzdžiui, naujakuriai, norėdami gražiai įsirengti namus, stoja į klubą ir įsipareigoja per metus išleisti ne mažiau nei 10.000 USD. Jie viską perka tiesiai iš didmenininkų tokiomis kainomis, apie kokias paprasti vartotojai net nedrįstų svajoti. Akivaizdu, kad tokių klubų nariai, pamatę 60% antkainius, kuriuos taiko įprastos parduotuvės baldams, apmušalams, audiniams, daugiau niekados nenorės pirkti šių prekių įprastu būdu. Maža to, jie pasistengs ir visus savo giminaičius bei pažįstamus aprūpinti tokiomis nuolaidomis.
     
     
    Lygiai toks pats veiksmas vyksta interneto erdvėje. Per kelias minutes galima pasitikrinti, kur ta ar kita prekė kainuoja pigiau ir kur geresnės pardavimo sąlygos. Šių laikų vartotojai žino gerokai daugiau, gali kur kas daugiau ir nori daug daugiau. Vartotojai nebetiki išpuoselėtais įvaizdžiais, o tiki tuo, ką daro jų stabai. Mineralinis vanduo "Evian" Amerikoje, kur kokybiškas geriamasis vanduo teka iš daugybės čiaupų, išpopuliarėjo ne tik todėl, kad yra ypatingos kokybės, bet ir todėl, kad daug žvaigždžių paparacų buvo nufotografuotos būtent su "Evian" buteliuku rankoje. Šių laikų vartotojai labiau pasitiki bičiulio rekomendacija nei gatvėje įteiktu lankstinuku. Vartotojai renkasi tai, apie ką kalba kiti, bet nebūtinai "du už vieno kainą".
     
     
    Neseniai rinkos tyrimų kompanijos "JD Power" atliktas tyrimas patvirtino, kad, JAV vartotojų nuomone, tokio dalyko kaip blogas automobilis nebėra. Visi šiais laikais parduodami nauji automobiliai yra geri ir atlieka savo funkciją - nuveža iš taško A į tašką B. Tačiau dar niekad žmonijos istorijoje vartotojai nebuvo tokie galingi, išlepinti ir išrankūs, kokie jie yra dabar. Jie gali pareikalauti, kad gamintojai keistų savo darbo tvarką ("Nike" gaminių boikotas dėl pažeistų darbininkų teisių) ar net produktą ("McDonald's" restoranų valgiaraščių pasikeitimas). Ir niekada vartotojai neturėjo tokio pasirinkimo, koks yra dabar. Pavyzdžiui, vidutinėje JAV parduotuvėje galima rasti 47 baliklio rūšis. Kokį rinksis vartotojas - geriausią, pigiausią ar tą, kuris buvo labiausiai reklamuotas? Gali būti, kad vartotojas tą dieną nesirinks jokio, nes jis pritaria prieš reklamą kovojančios organizacijos "Adbusters" paskelbtos Dienos be pirkinių (angl. - Buy Nothing Day) idėjai. Arba rinksis nemokamą.
     
    "Wrigely's" muilo nebegamina
     
    Rinkos tyrinėtojai Wendy Gordonas ir Virginia Valentine rašo: "Prekių ženklų realybė yra tokia, kad žmonės sukuria jų prasmę. Prekių ženklų savininkai to negali padaryti. Žinoma, jie atsakingi už tai, kad tam tikri signalai apie ženklą būtų skleidžiami, tačiau tie signalai yra interpretuojami dažnai visai ne taip, kaip norėjo patys kūrėjai. Prekių ženklai įsišaknija žmonių širdyse ir galvose".
     
     
    Sėkmė laukia tų verslininkų, kurie sugebės vartotojams pasakyti tai, ką jie ir nori išgirsti, bet dar nežino, kol neišgirdo. Reikia turėti daug drąsos, kantrybės ir įžvalgos, kad pasitikėtume vartotojais tiek, jog leistume jiems patiems sukurti mūsų ir jų prekės ženklą. Išskirtinį, asmenišką, kultinį. Alexas Wipperfurthas savo knygoje "Brand Hijack - Marketing without marketing" teigia: "Tai žiauriai sunkus darbas, bet jis atsipirks su kaupu - jūsų klientai ilgai liks ištikimi jūsų prekės ženklui".
     
     
    Kai kada tokiems darbams nereikia kosminių biudžetų ar brangiai apmokamų konsultantų. Štai kramtant "Wrigley's" kramtomąją gumą, verta prisiminti, kad "Wrigley's" kompanija pradėjo nuo to, kad gamino skalbimo miltelius, kurių pirkėjams parduotuvėse nemokamai siūlė ir muilo gabalėlį. Muilas tapo populiaresnis už miltelius ir tada "Wrigley's" šios prekės pirkėjams kaip priedą pasiūlė kramtomosios gumos, aišku, taip pat nemokamai. "Wrigely's" jau muilo nebegamina.
     
    Autorius Vidas Jankauskas
  3. Patinka
    Artas5 sureagavo į Kotaz Pristatau projekta http://www.esmtg.com   
    Sveiki visi,
     
    Noriu pristatyti savo projekta "www.esmtg.com". Butu malonu sulaukti kritikos ir komentaru. Taigi einu tiesiai prie reikalo apie ka gi sitas projektas.
     
    Truputis istorijos
     
    Esu dares ne viena projekta ir vis numesdavau i sali niekada nieko nebaigdavau iki galo, todel nebudavo jokiu teigiamu rezultatu. Taigi ieskojau atsakymo i klausima kas gi negerai su mano projektais. Ir tada supratau viena kad viska darydavau tik tam kad gauciau pinigu. Todel uzdaviau sau klausima, kas man paciam idomu ir kokia verte galeciau sukurti lankytojams. Ir taip kilo paprasta ideja sukurti bloga ta tema kuria domiuosi pats.
     
    Blogas
     
    Taigi sukuriau bloga www.esmtg.com. Blogo pavadinimas atsirado is pirmuju zodzio raidziu:
     
    Entrepreneurship-E
    Sales- S
    Marketing- M
    Technology-T
    Growth-G
     
    Cia butent tos sritys kuriomis domiuosi as pats. Bloga pradejau nesenai todel dar nera daug informacijos. Bet kiekviena posta stengiuosi daryti kokybiska ir naudinga skaitytojui. Kadangi daug zmoniu nemegsta skaityti ilgus straipsnius, tai tikslas postinti ne tik tekstus bet ir daug naudingos ir interaktyvios video medziagos.
     
     
    Laukiu komentaru. Galit buti atviri ir sarkastiski svarbu bukit nuosirdus ir isakykit savo nuomone.
    Jeigu turit klausymu ar pasiulymu butu malonu isgirsti.
     
    http://www.esmtg.com
     
    Dekui!!!
  4. Patinka
    Artas5 gavo reakciją nuo Ernisx Psichiatras D. Diržys: „Pasauliui teks pakeisti požiūrį į kanapes“   
    Seksas - geriausias narkotikas :)))
  5. Patinka
    Artas5 sureagavo į 2021 Juodas darbas - juodadarbiams!   
    Gyvenimo pro langą apžvalgininkas Jurgaičių Raimucka šįsyk apmąsto, ką reiškia dirbti juodą darbą ir ar tau reikėtų tai daryti.Iš kur čia atsirado ta mada, kad vasaromis iki suaugusiųjų ūgio išstypę mokiniai ir net studentai būtinai eina padirbti kokių nors bukų, fizinių, nekvalifikuotų darbų. Nedarykite šito! Ir tuoj paaiškinsiu kodėl.
     
     
    Jei nesiruoši visą gyvenimą praleisti dirbdamas visokius juodus ir jokio išsilavinimo nereikalaujančius darbus, tai ir nereikia to pradėti.
     
    Nes imdamasis bet kokios veiklos, tu iš karto ir stoji į tą kelią, kuriuo veda šita veikla. O kur tave gali nuvesti kelias, prasidėjęs nuo juodo darbo žemiausioje socialinėje pakopoje? Teisingai, į juodadarbių aplinką ir jų gyvenimą. Tu apie tokį gyvenimą svajoji?
     
    Tai nepateisinama morališkai. Nesąmonė, kad visi darbai yra vienodai garbingi. Tai tas pats, kas pasakyti, kad visos važiuojančios mašinos yra vienodai geros ir visi žmonės – vienodai dori. Fiziniai nekvalifikuoti darbai už minimumą yra juodadarbiams, kurie per visą gyvenimą taip ir neįgijo jokios profresijos ir todėl yra verti ne daugiau kaip minimumo. Tu nori būti vienu iš jų? Tai ir nelįsk ten.
     
    Tu nė vienos dienos neturi dirbti darbo, kuris įvertinamas minimumu. Tu esi vertas daugiau, ir nebandyk leistis žemyn. Tėvai tau gali sakyti, kad padirbęs tokį darbą suprasi, kaip sunkiai uždirba pinigus tokie žmonės, ir labiau norėsi mokytis bei siekti geresnio gyvenimo.
     
    Pagal tokią logiką, tu dar turi atsisėsti į kalėjimą, kad labiau įvertintum laisvę ir pasidaryti narkomanu, kad labiau pajustum blaivaus gyvenimo vertę. Kad toks darbas yra vertybė, sugalvojo socializmo santvarka, kuri ir laikėsi ant tokius darbus dirbančiųjų nuolankumo, juos viešai paaukštindama, o iš tiesų vis tiek mokėdama minimumą. Jokios garbės uždirbti pirmus savo pinigus dirbant tokį darbą, kuriuo net teismas baudžia nusižengėlius, paskirdami jiems viešuosius darbus.
     
    Tai nepateisinama socialiai. Netikėk, jei sakys, kad tokie darbai auklėja ir suteikia patirties. Jeigu jau nusprendei gyvenime verstis iš aukštuoju mokslu įgyjamos veiklos, tai iš viso turi vengti patekti į aplinką, kurioje gyvena ir dirba nekvalifikuotą darbą dirbantys žmonės.
     
    Vengti dėl to, kad negirdėtum jų aimanuojančių ir visą pasaulį kaltinančių kalbų. Vengti dėl to, kad nematytum jų atstumiančio požiūrio į tą darbą ir jį suteikiančius darbdavius. Aplinka formuoja asmenybę. Ką naudingo gali tau suformuoti neišsilavinusių juodadarbių aplinka, jų požiūris ir jų šnekos?
     
    Kam tau reikalingos tradicijos apie prageriamą su kolektyvu pirmąją algą, pavadinus tai prisirašymu? Kam tau reikalingos tradicijos apie jauniausio kolegos vaikymą atlikti visokias kvailas užduotis ir patarnavimus? Kam tau, jei, sakykim, galvoji būti kokiu chirurgu, yra plytų nešiotojo patirtis? Tik susižalosi rankas, kuriomis tu turėsi atlikti žymiai sudėtingesnes operacijas negu bukas fizinis darbas. Ir todėl saugok jas subtilesnei veiklai.
     
    Sako, kad tokie fiziniai darbai grūdina charakterį. Geriau jau nusipirk šunį ir grūdink komandinį balsą, kurio tau prireiks, kai dirbsi vadovaujantį darbą. Jokių juodų darbų praktikos tam nereikia.
     
    Tai nepateisinama finansiškai. Populiari priežastis, kad tokie darbai padeda užsidirbti mokslams. Niekas pasaulyje dar iš minimalaus atlyginimo neapsimokėjo mokslų. Ir niekas iš viso iš tokių darbų dar neprasigyveno. Geriau jau lošk pokerį iš pinigų, išugdysi naudingesnių savo gyvenimui savybių.
     
    Pirmiausia, gerai besimokantiems mokslai pas mus yra nemokami. Todėl vietoj tų bukų darbų, eik skaityti knygas, jei dar laikas. Antra, vaikų mokslus, jei nesugebėjo jų priversti ruošti pamokų, turi apmokėti tėvai. Netikėk, jei jie sakys, kad jau nuo senų senovės lietuvių vaikai buvo spaudžiami prie darbo ir iš to išaugdavo geri žmonės.
     
    Nuo senų senovės visa šeima su visais –niolika vaikų ardavo nuo aušros iki sutemų žemę, kad galėtų vieną patį protingiausią iš savo tarpo išleisti į mokslus ir jo jau prie jokio darbo nespausdavo, nes žinojo, kad tas vienas išsimokslinęs vaikas paskui savo kvalifikuotu švariu darbu toli nuo visų dirvų ir ūkių ištrauks iš skurdo visą jų šeimą. Jei trūks mokslui pinigų, geriau jau pasiimk tą studento paskolą ir jos turėjimo našta tau bus didesnė motyvacija geriau mokytis, negu koks nors griovių kasimas, siekiant užsidirbti pragyvenimui ir mokslams.
     
    Tai nepateisinama perspektyviai. Galima išgirsti pasiteisinimą, kad dabar padirbsiu, kas papuolė, o jau paskui kada nors eisiu mokytis. Su tokiu mąstymu tu iš karto išsiskirsi iš visų juodadarbių ir savo darbdaviui tapsi darbuotoju, kurio jis nenorės išleisti į jokius mokslus, nes po jų tikrai ten nebegrįši. Ten tau nuolatos lašins į smegenis, kad iš to mokslo nieko gero ir niekur jis nepabėgs, pabūk dar šiek tiek ir dar mažumėlę.
     
    Ir taip laikinas darbas sklandžiai pereis į nuolatinį, ir įsikinkysi visam laikui. O kiekviena diena kasant griovius trina iš tavo atminties turimas žinias ir vis sunkina mokslo siekimą. Sakysi, kad ir vakarietiškuose filmuose rodo, kaip studentai uždarbiauja McDonaldo kavinėse. Gerų aukštųjų mokyklų studentai neuždarbiauja.
     
    Gerų aukštųjų mokyklų studentai visą savo laiką skirią savo būsimai karjerai, kuri visai nėra susijusi su McDonaldo kasų aptarnavimu, todėl jie lavinasi, bendrauja su savo būsimos karjeros aplinkos žmonėmis ir didina savo vertę. Ji tikrai nekyla šildant dešreles. O atostogas jie skiria poilsiui, kurio smegenims reikia labiau negu raumenims, nes jie sunaudoja daugiau kūno resursų ir energijos. Galų gale, jei tu ruošiesi būti ledi ar džentelmenas, tai jie jokių fizinių darbų nedirba. Jokiomis aplinkybėmis. Ir tai leidžia jiems visada jausti savo savivertę ir išlikti viršūnėje.
     
    Tai nepateisinama net fiziologiškai. Smegenų tūris nesikeičia. Keičiasi tik smegenų žievės plotas, kuris tampa atsakingas už tam tikrą veiklą. Todėl bet kokia veikla, kuri visai nesusijusi su tavo pasirinkta profesija užims tam tikrą smegenų dalį ir sumažins tą, kuri galėtų būti išnaudota tau reikalingiems įgūdžiams ugdyti.
     
    Jei gerai išmoksi nešioti plytas ir mikliai kasti griovius, tai tų sugebėjimų įgijimas užims tą vietą smegenyse, kuri galėjo tau padėti mikliau operuoti, išradingiau sukurti ir atsiminti daugiau mokslo informacijos. Viskas, kas naudojama - treniruojasi, o kas nenaudojama – atrofuojasi. Kam tau treniruoti juodadarbiškus įgūdžius ir tuo pat metu atrofuoti specialybinius?
     
    Yra tik vienas pateisinimas – padirbėti toje srityje, kuri susijusi su tavo būsima specialybe. Norėdamas būti chirurgu, gali padirbti ligoninės sanitaru. Norėdamas būti režisieriumi, gali padirbti scenos darbininku ir dekoracijų statytoju. Norėdamas būti biochemijos akademiku, gali padirbti laboratorijoje mėgintuvėlių plovėju. Bet tai yra aplinka, kurią tu valdysi. Tai yra žvalgyba tos teritorijos, kurioje tu kursi savo gyvenimo gerovę. Tai visai kas kita.
     
    Žodžiu, kaip sakė poetas, vergams palikim vergo dalią klaikią, šaukiu aš jūsų protėvių dvasia.
     
    Šaltinis: Kurstoti.lt
     
  6. Patinka
    Artas5 sureagavo į paper Motyvacijos Dienorastis, bandysiu pasiekti 100$ i diena   
    Taigi nesu naujokas IM, turejau savu pakilimu ir kritimu. Pasitikejimo savimi turiu, zinau kad galiu tiek uzdirbti, anksciau budavo kad ir daugiau uzdirbdavau. Bet dabar esu visiskoi aklavieteje, sokineju nuo idejos ant idejos.. Negaliu susikaupti ties vienu dalyku. Galva nuolat pilna ideju.. Tikiuosi sis dienorastis pades man susikaupti ir siekti savo tikslo :) Su YOUTUBE neteko daug dirbti bet esu daug skaites temu BHW.. Na dabar bandysiu tas zinias panaudoti. Patarimai, sveika kritika laukiami Mano temoje.
     
    Dienorasti rasysiu kol pasieksiu 100$ i diena. Arba kol issvaistysiu savo Paypal pinigus :D
     



    1 Diena2013-05-05
    PPD
    Sendien ieskojau ir tyriau Raktazodzius,

    Suradau gan tokiu neblogu, visi Keywordai turi Google pirmose vietose Youtube Video kuriuos as manau as galeciau nugaleti Ir uzimti ju vieta.
     
    Perziurejau google trends, visi keywordai laikosi pastovus, arba kylantis i virsu.

    Patarimas kitiem.. Butinai visada savo keywords perziurekite Google trends..

    Sitas keywordas turejo LABAI gerus skaicius adwords keyword tool, bet paziureja i google trends matome kad jo paieskos labai stipriai nukrito. Metam ji lauk negaiskime su juo laiko :)
     
    Zadu isbandyt pora keywordu kurie adwords KW tool nieko nerodo, Taip yra todel kad kw Tool dalina paieskas ant 12 menesiu, O jei keywordas atsirado tik ka tik, Tai skaiciai bus labai mazi

    Bet trends rodo kad keywordo paieskos kyla, ir as zinau kad dar puse metu tikrai kils, o paskui pamazu kris:

     
    Click Bank
    Radau du keywords, abu tos pacios temos.


    Trends rodo kad raktazodis pastovus, google paieskoje yra yotube vaizdelis pirmose vietose, kuriuos manau galiu nukonkuruoti.
     
    Na send sunkius darbus baigiau visgi sekmadienis reikia pailseti :D
  7. Patinka
    Artas5 sureagavo į kropcik Programuotojų poreikis   
    Na aš ir pasidalinsiu asmenine patirtimi.
    Esu PHP programuotojas.
    PHP programuoju ~4 metus. Neblogai žinau CI frameworką, neskaitant visų MySQL'ų, HTML, CSS ir t.t.
    Nedirbu prie e-shopų.
     
    Neesu tas 'profas', 'specas', kuris moka viską. Bet noriu pasakyti, jog darbų tenka ir atsisakyti dėl laiko stokos, arba dažnai užsakovams netinka pasakymas, jog darbus pradėčiau už mėnesio.
     
    Paaiškinisiu kodėl taip yra (bent jau aš taip manau). Visų pirma labai svarbu yra bendravimas su klientu, jeigu būsi malonus, mokėsi išklausyti ir netgi patarti, užsakovas pasirinks tavo paslaugas nepaisant, kad kažkur kitur bus 100LT pigiau. Antras etapas yra darbo atlikimas, jeigu darbą atliksi neatmestinai, jis bus vertas dėmesio, o tai reiškia, kad užsakovui patiks ir galbūt netik pasirinks tave ir kitam darbui, bet galimas variantas jog parekomenduos ir kitiems.
    Imkim, kaip pavydzį: padariau vienam studentui kursinį darbą, dabar jau tenka, kai kurių studentų pasiūlytų darbų atsisakyti.
     
    Kaip kažkas minėjo, turi būti noras dirbti, žmogiškumas (turiu omenyje ir žmogiškas kainas), bei nuolatinis sugebėjimų tobulinimas. Jei šias savybes turės programuotojas, manau ir darbo jam netruks.
  8. Patinka
    Artas5 sureagavo į cnqq Kodėl keliavimas yra asmeninis tobulėjimas   
    Keliavimas yra svarbus ir reikšmingas, nes iš esmės, tai mus pakeičia. Ši patirtis, kai pats pamatai savo pasikeitimą, nes keliauji, tiesiog drebina kojas. Kaip garsusis M.Gandhi pasakė: "Būk pokyčiu, kurį nori matyti pasaulyje", tai yra aktualu čia ir dabar, bet kaip mes galim būt tais pokyčiais, jeigu mes nejudame į priekį, negilinam savo žinių, nematome kitų kulturų?
     
    Tobulėti reikia, kiekvienas žmogus tai supranta, bet kodėl, tik maža dalis mūsų renkasi keliavimą, kaip vieną iš tobulėjimo būdų? Kodėl žmonės pagaili tų pinigų, kad tobulintų save? Šie klausimai man ilgai nedavė ramybės.
     
    Pasistengsiu atskleisti pavyzdžių, kodėl keliauti yra būtina, jei nori save ištobulinti.
     
    1. Bėgimas nuo rutinos. Aplinkos pakeitimas dažnai yra kaip tik tai, ko reikia mūsų kūnui ir protui. Pabėgti nuo viso to kas mus supa kiekvieną dieną yra, dažnam mum, didelis įšukis, bet tai būtina. Tos pačios sienos, darbas, tie patys žmonės gana greit nusibosta. Daugumai gali pasirodyti, kad jie suserga depresija, bet tai tiesiog nuovargis nuo rutinos. Dingsta džiaugsmas gyvenu, tai būtina keisti. Kelionė, nauji įspudžiai, naujai sutikti žmonės, išvalytas protas, tiesiog perkrauna asmenybę iš naujo.
     
    2. Įspūdžiai. Keliauji, matai, klausai, domiesi, veiki. Šie žodžiai visiem girdėti. Jūs įsivaizduojat, kokią begalę įspudžiu jūs patirsite iškeliavę kur nors? Papasakosiu savo asmeninę kelionę į Švediją. Tai buvo mano pirmoji kelionė. Nesitikėjau nieko įspudingo, bet AŠ SUKLYDAU. Gyvenau galima sakyti miške tris savaites, tokiame mažam namelyje, kuris turbūt yra mažesnis nei jūsų kambarys. Sutikau daugybę žmonių iš Tailando,Švedijos,Suomijos,Estijos,Baltarusijos,Rusijos,Lenkijos. Susipažinimas su jais, man sukurė daug didesnį "ratą" virš mano galvos. Net nenumaniau, kokie žmonės yra skirtingi iš kitų šalių. Kada važinėjausi po miškus, miško keliais, asfaltu, pamačiau, kaip gyvena laukiniai gyvūnai. Buvau apakęs. Šiauriniai elniai, su dideliais ragais, tiesiog guli pakelėse, stovi ant asfalto ir niekas jų nevėja. Visi žmonės, su mašinom, stovi ir laukia, kol tas elnias pasitrauks iš kelio, lyg tai būtų šviesaforas, ar kelių policininkas. Elnią gali paglostyti, tiesiog iškišęs ranką per mašinos langa. Taip tikrą, gyvą, laukinį elnią. Gamtovaizdis nerealus. Palaipiojus po kalnus, pamačiau tokių vaizdų, kokių negalėtų atkurti, net patys geriausi photoshop'eriai pasauly.
     
    3. Pažintys. Kiekviena pažintis yra svarbi. Kiekvienas, tai žino ir supranta, bet kodėl dažnai yra nuvertinamos pažintys su kitų šalių žmonėmis? Juk kiekviena pažintis su užsieniečiu, atveria didesnį langą naujiems nuotykiams. Vietiniai gyventojai, kitose šalyse, gali pasidalinti savo patirtimi, patarimais, išgyvenimais. Bendraudamas su kitomis kultūromis, supranti, kad ne viskas gyvenime yra taip, kaip atrode gyvenant toje pačioje aplinkoje. Nauji žmonės gali suteikti daugiau galimybių pažinti save, pakeisti vertybes ir tavo gyvenimą.
     
    4. Gavimas laiko "išgyti". Keliavimas žymiai sumažina stresa. Niekada nebuni taip atsipalaidavęs, kaip keliaudamas į naujas vietas. Negalvoji apie problemas darbe, namuose, kad vaikai nedaro namų darbų, ar neišneša šiūkšlių laiku. Tu tiesiog atsiriboji nuo viso to, ką palieki už savęs. Tai padeda mum susigražinti visą entuziazmą gyvenimui.
     
    5. Įkvėpimas. Tai gali būt, kad atrodys keista, bet yra žmonių, kurie keliauja, kad įgautų įkvepimo parašyti naują knyga, sukurti filmą, ar sukurtų projektą. Įsivaizduokite dabar save, kaip architektą, kuris niekada nesilanke Japonijoje ir staiga jūs ten nuvykstate. Pagalvokite, kokios įtakos, tai turės jūsų tolimesniem darbam, kai pamatysite, kad Japonija pasižymi visai kitokia namu struktūra, statyba. Arba įsivaizduokite save kulinaru, matęs tik Lietuvos profesinę mokyklą, kavines, barus, restoranus. Staiga jūs atsiduriate nuostabioj Italijoj, ekskursija po geriausius restoranus, su pačiais garsiausiais italų šefais. Įkvėpimo iš keliavimo pasisemti tikrai įmanoma ir nemažai.
     
    6. Kultūra. "Kultūra yra ne tik žmogaus sukurti materialūs objektai, o ir socialinės normos, papročiai, idėjos, vaizdiniai, simbolių prasmių pasaulis, pasireiškiantis įvairiose dvasinėse vertybėse, žmonių santykiuose, požiūriuose į gamtą, į kitus žmones ir kitas kultūras.", pasak vieno referato. Pabėkime nuo realybės ir pagalvokite, kaip būtų, jei pažinotume viso pasaulio kultūras. Jeigu pažinosi visas kultūras, galėsi drąsiai teigti, kad tikrai sieki savo auksčiausio tobulumo taško. Nesusipažinęs, arba susipažinęs tik su keliomis kultūromis, negali teigti, kad tu vaikštai tobulumo viršūnėje, tikrai Ne.
     
    7. Puikiai praleistas laikas. Aš jum pažadu, kad išvykus į bet kokia kelionę, ar tai būtų Egiptas, ar Turkija, ar Airija, jūs praleisite nuostabų laiką! Garantuoju, kad ir kokia būtų nenusisekus kelionė, jūs vistiek norėsit grįžti ir patirti tuos nuotykius iš naujo. Su kiekviena kelione jūs didžiuositės savimi, kad pasirinkote kelionę, kaip laiko praleidimą, o ne važiavimą į sodybą "tūsavot".
     
    8. Verslo idėjos. Keliaudamas žmogus gali pasisemti didelį verslo idėju pasirinkimą. Juk, jeigu niekas nebūtų nukeliavęs į Turkiją, turbūt ir dabar neturėtumėm turkiškų kebabų kioskelių. Keliauji, matai, pasisemi ir realizuoji.
     
    9. Savęs pažinimas. Garantuoju, kad pakeliavęs žmogus po ne vieną šalį pažįsta save daug geriau, nei prieš tai. Asmeniškai aš, po pirmųjų savo kelionių buvau save pamatęs visai kitokiu žmogum, nei aš mačiau save prieš keliones.
     
    10. Šeimos problemų sprendimas. Kiekviena šeima išvykusi į kelionę kartu, pradeda pažinti vienas kitą labiau. Darbas ir namai tikrai nepadeda pažinti savo šeimos, taip kaip kiekvienas norėtų. O daugiausiai problemų šeimose ir atsiranda, nes jie vienas kito gerai nepažįsta.
     
     
    Tikiuosi neprailgo skaityti, gal bent vienam žmogui, tai padės pasirinkti savo gyvenimo kelią pabandžius keliauti. Atsiprašau už klaidas, vėlyva jau, miegas ima, bet norėjau pabaigti šiandien.
     
    Taigi keliaukite ir BŪKITE LAIMINGI!
     
     
     

    Uždarbis.lt ---cnqq---


  9. Patinka
  10. Patinka
    Artas5 sureagavo į Triple6 Programuotojų poreikis   
    Daugiausia uzdirba tas programeris, kuriam programavimas ne specialybe, o hobis. Jeigu nori but programeriu tik del to jog girdejai jog jie ten po 10k i menesi uzkala, tai is taves nieko nebus. Atvichiaju
  11. Patinka
    Artas5 sureagavo į ParanoiC Programuotojų poreikis   
    Sveiki, perskaičius dar viena straipsnį apie tai kaip Lietuvoje truksta programuotojų pasidarė įdomu ar taip yra ištiesų. Peržvelgus programavimo paslaugų skyrelį iš pirmo žvilgnio atrodo, kad programuotjų anketų kasdien sukuriama nepalyginamai daugiau nei skelbimų, ieškančių jų paslaugų. Užsienio laisvai samdomų darbuotojų tinklapiuose situacija rodosi dar prastesnė, dėl kiekvieno darbelio pešasi ganėtinai nemažai programuotojų, dažniausiai iš trečiųjų šalių. Taippat esu sutikęs kelis lietuvoje su programavimu susijuses studijas baigusių žmonių, kurie dirba nekvalifikuotus darbus. Taip, sutinku, jie turbūt nebuvo geriausi programuotojai, tačiau jeigu egzistuotų toks didelis jų trūkumas, manau net tokie žmonės dirbtų IT srityje. Suprantu, kad geras specialistas visada ras darbo, tačiau norėčiau išgirsti asmeninių nuomonių iš jau programuotojų duoną ragaujančių žmonių. Ar sunkiai sekasi rasti užsakymus, o gal kaiptip tenka atmetinėti visus pasiūlymus dėl laiko stokos?
  12. Patinka
    Artas5 sureagavo į ReikiaPuslapio Po "Login 2013": asmeninė nuomonė apie lietuviškus startuolius   
    Stebėdamas per "Login 2013" vykusią "Startup Fair" mugę, nusprendžiau rašyti tinklaraštį apie lietuviškus startuolius ir jų kelią link sėkmės.
     
    Pirmas blynas: “Login startup fair 2013″: asmeniniai įspūdžiai
     
    Čia bus tiek bendri įspūdžiai, tiek ir konkretus įvertinimas "užkabinusių" startup'ų. Galbūt iš jų istorijų pasimokys tie, kas stovi savo startup'o kūrimo pradžioje.
  13. Patinka
    Artas5 sureagavo į JulijaMac Su Jumis sveikinasi Julija   
    Tai taip, vaikus tai maitinti reikia ... :D
  14. Patinka
    Artas5 sureagavo į Marius Turiu unikalų affilliate produktą   
    Kokia niša?
  15. Patinka
    Artas5 sureagavo į SATooRNAS. 2006 gruodis.   
    Žadėjau uždėt pliusą už prisistatymą, tačiau pamačiau tą žirafą, ji pasirodė geresnė :D
  16. Patinka
    Artas5 sureagavo į RTS CV su/be logikos   
    Bet patarimas nuosirdies. Cia lietuva, cia pavasari sninga... Taip gal cia ir nepacios silciausios salygos gyventi. Gal pas mus atlyginimai juokingi, seime #####, ir per televizija atliekos... Bet cia gimtine, cia tevai, cia tos vietos kur augai, cia pirmoji meile... Buvau ir as isvykes, supratau tiek, kad jeigu emigruoti tai visa seima tempiantis kartu... Nes dirbant ten sudina darba viskas ko norisi tai, kad parejus po darbo pavalgyt normalaus maisto... kuri pagamino mylimo zmogaus rankos o ne mcdonaldas... :) o ilgiau pabuvus vienam prasideda ilgesys miesto troleibusu ir piktu rusiskai besikeikianciu KAUTROS vairuotoju. :)
  17. Patinka
    Artas5 sureagavo į SATooRNAS. Psichiatras D. Diržys: „Pasauliui teks pakeisti požiūrį į kanapes“   
    Aš irgi narkomanas. Uždarbis.lt sukelia priklausomybę :ph34r:
  18. Patinka
    Artas5 sureagavo į WalkingDead Psichiatras D. Diržys: „Pasauliui teks pakeisti požiūrį į kanapes“   
    :rolleyes: Vat aš žmonių nesuprantu kaip galima buti priklausomam ? man tai pavyzdžiui alkoholis ir visi kiti žalingi įpročiai neduoda laimes atcipaleidavimo ar ka nors tokio vat dauguma mano rato draugu jų fraze visada skamba taip: kaip tai nerūkysi ir negersi tai koks tolkas eit i plota ar ten i kluba .Vat i plota aš einu pabendraut pasijuokt pažaist i klūba pašokt susipažint su žmonem pasikuonkuruot kas geriau šoka, vat tokie dalykai duoda gyvenimo džiaugsmo, nevartoju jokiu žalingu ipročiu ir nevartosiu juk ir taip gyvenimas trumpas tai kam ji dar labiau trumpint su žalingais įpročiais !!
  19. Patinka
    Artas5 sureagavo į Gansa Psichiatras D. Diržys: „Pasauliui teks pakeisti požiūrį į kanapes“   
    Narkotikai nevykėliams
  20. Patinka
    Artas5 sureagavo į apieviska Sveikinu su web-master’io diena!   
    http://apieviska.info/wp-content/uploads/2013/04/web-master-day-big-slider.png
     
    Šiandien 4.04 diena.
     
    Sveikinu visus web-kūrejus, dizainerius, karpytojus ir kitus vienaip ar kitaip susijusius su web kūrimu. Linkiu jums sėkmingų projektų, gerų klientų, daugiau įdomių problemų.
  21. Patinka
    Artas5 sureagavo į AndriusDesign Vardo generatorius   
    Nežinau ar jau buvo tema su šiuo tinklapiu ar ne, bet man pravertė ir dalinuosi http://www.company-name-generator.com/ :)
  22. Patinka
    Artas5 sureagavo į mariusRODODENDRAS Pasiruošimas istorijos egzaminui (failas)   
    as tai is istorijos 92% gavau pernai.. cia tik seip sakau , kad pasigirt
  23. Patinka
    Artas5 sureagavo į dzodzo [Priimta] Lengvesnis tapatybės tikrinimas. Pasiūlymas Uždarbis.lt.   
    Dar reiktu vieno mygtuko "Google" ant jo paspaudus numeta į google.lt ir ten gali patikrinti, įvesdamas vardą ir pavardę, narį ar nėra apsivogės.
  24. Patinka
    Artas5 sureagavo į getalife Gyvenimas Vokietijoje   
    Taigi, jau metus laiko esu Vokietijoje, todel idomu gal kas nors is forumieciu irgi cia gyvena, ar gyveno, kaip sekesi, ka dirbote, ar tenkino atlyginimas.
     
    Pradesiu nuo saves. Gyvenu 50 km nuo Frankfurto. Pats atvaziavau cia be kalbos, taciau su laiku pramokau. Perejau per kelis darbus, kol likau vienam restorane. Dirbu uz 7e/h po mokesciu, kadangi is manes, kaip nesusituokusio ir neturincio vaiku, vokietijoje atskaiciuoja apie 30% todel su sefu esu susitares, kad oficialiai buciau priimtas tik 60 valandu per menesy, taip ir man ir jam geriau. Su drauge nuomuojames dvieju kambariu, naujai suremontuota, 70 kv buta, kaina po visu mokesciu 630e~. Degalai menesiui kainuoja apie 100 euru. Maistui praleidziam apie 80~90~ euru savaitei dviese, nesivaikydami akciju. Vidutiniskai per menesy uzdirbdamas 1100 euru, nesutaupiau dar visiskai nieko, per metus nusipirkau automobily, ir aisku kainavo baldai i buta. Erzinantis dalykas Vokietijoje buvo automobilio draudimas, menesiui kainuodavo 150 euru, todel po puses metu nutariau automobili resgistruoti Lietuvoje. Bandant ieskotis kito darbo, labai trukdo tai kad esu baiges tik 12 klasiu ir patirties neturejimas. Be to dirbant dideleje imoneje, kaip jau sakiau trecdalis algos bus mokesciams, todel vis dar lieku prie darbo restorane. Kiek pastebiu cia vis sunkiau ir sunkiau, rasti geriau apmokama darba, nes emigrantu taip pat daug, todel darbo uzmokestis krenta.
     
    Butu malonu isgirsti kaip sekasi cia gyvenantiems uzdarbieciams
  25. Patinka
    Artas5 sureagavo į INEC GoDaddy.com nuolaidų kuponai ~100 vienetų.   
    Sveiki, Pamačiau, pasidalinau. Gal kam pravers. :)
     
     
     
    hostdeal5 - $1 a month hosting for first 12 months (expires 3-31-12)
    scott295 - .COMs just $2.95 per year! Additional .COMs just $7.99* per year! (offer expires March 31, 2013).
    go35off5 - 35% off entire order (expires 3-31-13).
    599scott - $5.99 domains, per year up to 3 domains. Additional .COMs just $7.99* per year! (offer expires July 1, 2013).
    go20off8 - Save 20% off your entire order with the this code. (offer expires Dec. 1, 2013).
    SCOTTDEAL - 10% off any order
    SCOTT30 - $5 off $30 or more
    SCOTTCOM - $7.99 .com
    SCOTT75 - 15% off $75 or more
    SCOTT40 - $10 off $40 or more
    SCOTTHOST - 20% off 1, 2, or 3 year hosting plans
    SCOTT799 - $7.99 on .NET, .BIZ or .ORG domains
    SCOTT1299 - $12.99 SSL (first year only)
     
    GoDaddy Promo Codes for % of savings
    cjc25NEW - 25% off (new customers)
    cjccoupon - 10% off Coupon
    cjcsave10 - 10% off Any Order
    cjcchp10 - 10% off Any Order
    cjcsah10 - 10% Off Any Purchase
    cjcdoe10 - 10% off Any Purchase
    FED1 - 10% off Any Purchase
    NEW1 - 10% off whatever
    promo10 - 10% off
    gdbb776 - 10% off code
    command10 - 10% off any order
    QUEEN1 - 10% off Any Order
    MIN1 - 10% off Any Order
    SPN1 - 10% off Any Order
    gdbb363 - 10% off Any Order
    gdbba1550 - 15% off $50+ order
    cjcdeal - 15% off $75 Purchase
    cjcchp75 - 15% off $75 Purchase
    cjcsah75 - 15% Off $75 Purchase
    gdbb1729 - 15% off $50
    downforce - 15% off Any Order
    gdbba1550 - 15% off $50 Purchase
    gdbb687 - 20% Off $65+ Purchase
    BB462075 - 20% off $75+ Purchase
    gdbba72965 - 20% Off $65 Purchase
    fbgdhome20 - 20% Off $75 Purchase
    gdbb80520 - 20% off $75
    fbfhome20 - 20% off $75
    gdbb45 - 20% off $40 Purchase
    gdbbt1463 - 20% off $60 Purchase
    bb5020d30 - 20% off $40 Purchase
    gdbba1005 - 20% off Any Purchase
    gdbbc805 - 20% off Any Order
    gdbb686 - 20% off $65 Purchase
    gdbbc1419 - 20% off $60 Purchase
    gd4920d60 - 20% off Any Purchase
    fbhome25 - 25% off $75 Purchase
    gdbba46 - 25% off $75
    gdbb1901 - 25% off $75 Purchase
    fbfhome25 - 25% off $75 Purchase
    gdz713c - 30% off .com Renewals
    gdz739 - 30% off Any Order
    gdz637cd - 30% off Any Order
    gdz737a - 31% off Any Order
    FUN3 - 35% off .com Domains
    wallet412 - 35% off Domain Renewals and Purchases
    cjchost711 - 37% off Deluxe Web Hosting (12 months or more)
    fb30tld - 30% off Regular Priced Domains
    gdbbc15 - 20% off $60+
    gdx125z - 27% off entire order
    BBCNAB - 20% off $65+
    gdbbe994 - 30% off
    gdx326bq - 32% off
    FED15 - 15% off $75
    AUCTION12 - 50% off annual membership
    gdx325bq - 32% off any order
    gdx426bp - 30% off any order
    GDBB1995 - 25% off $100
    gdc130cc - 20% off $40
    gdc130bc - 25% off $75
    gdc130ac - 30% off $100
     
    Coupons for $ off
    cjctenoff - $10 off $50
    cjcdollar - $1 off Coupon
    cjconeoff - $1 off Any Order
    cjcdeal74 - $1 off Any Order
    cjcsave - $5 off $30 Purchase
    cjcchp30 - $5 off $30 Purchase
    FED2 - $5 off $30 Purchase
    hitch2 - $5 off $30 Purchase
    spn2 - $5 off $30 Purchase
    cjcsah30 - $5 off $30 Purchase
    cjcdoe30 - $5 off $30 Purchase
    NEW2- $5 off a $30 purchase
    cjcchp50 - $10 off $50 Purchase
    cjcsah50 - $10 off $50 Purchase
    cjcdoe50 - $10 off $50 Purchase
    cjcdeal100 - $20 off $100 Purchase
    FEDOFF - $10 off $40 Purchase
    FUNSSL - $12.99 SSL Certificates
    ///////////////////////////////////////////
    cjc795dom - $7.95 .com Domains & Renewals
    cjcWST25 - 25% Off WebSite Tonight
    GDBBREN8 -.COM & .NET Renewals $7.99, Private Registration $3.99
    gd50bbpd5 -.COM & .NET Renewals $7.99, Private Registration $3.99
    GROUCHSSL - $12.99 Standard SSL Certificates
    gdbb776 -$7.99 .com and $7.50 .org Renewals
    gdz819a - $8.39 .com Renewal
    INDY500 - 99¢ domains
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...