Pereiti prie turinio

petkiuz

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    24
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    0%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    petkiuz sureagavo į Evaldas Lego nuoma   
    Free shipping both ways!
    Cleaned and sanitized.
    Lost a piece? No worries - we don’t charge.
     
    O ima tik 25 usd mėnesiui, gan pigu sakyčiau. Bet Lietuvoj nelabai išeitų, grįžtų 5 kaladėlės, kitas tipo pametė.
  2. Patinka
    petkiuz sureagavo į helloween SEO = Kanye + calculus :)   
    Puses paros senumo straipsnis, kuriame autorius susieja/sulygina SEO procesa su Kanye Westu :) Kad ir kaip juokingai atrodytu, bet logikos yra. Visa kita rimta...
     
    NUORODA I STRAIPSNI CIA
     
    Pridedu pora diagramu, kurios ten panaudotos. Jos jau nieko bendro su Kanye neturi...


  3. Patinka
    petkiuz sureagavo į bratkax Darbas nuo pradžios iki pabaigos - nesustok kelyje   
    Ne paslaptis, kad geros idėjos turėjimas ir sugebėjimas ją įgyvendinti, ar pakankamo biudžeto turėjimas dar negarantuoja, kad darbai bus užbaigti ir projektas išvys dienos šviesą. Ypač tai aktualu tada, kai daugumą darbo atlieki pats. Nuovargis, mažėjanti motyvacija, naujos idėjos, užgožiančios dabartinę - pagrindiniai dalykai, trukdantys susikaupti ties pagrindiniu tikslu. Šiame straipsnyje pabandysiu parašyti keletą patarimų iš savo patirties, tikiuosi jie padės tiek pradedantiesiems tiek jau ir kažko pasiekusiems. Kalbėsiu apie internetinio puslapio - projekto kūrimą, tačiau patarimai gali tikti ir kitoms sritims.
     
    Visų pirma, nepradėkite projekto įgyvendinti vos sugalvoję jo idėją. Išvystikite ją, apgalvokite, kokių būtent funkcijų reikės ir kokių ne jūsų puslapiui. Kai idėja tik šauna į galvą, ji atrodo labai gera ir dar nespėjame pradėti analizuoti trūkumų. Gali būti, kad jau pradėjus programuoti puslapį bus susidurta su kokia nors esmine klaida, griaunančia visą idėją, todėl ją reikia gerai apmąstyti. Be to, pradėjus iškart dirbti atsiranda vis naujų ir naujų mini-idėjų/patobulinimų, kurie gadina visą grafiką, kertasi su jau padarytais sprendimais ir t.t. Būtent dėl to visas funkcijas reikia atsakingai suplanuoti iš karto prieš pradedant. Juk mašinos irgi nekuria vietoje, surinkę važiuoklę negalvoja, kur čia dabar užkelti rėmą, o gal dar geriau papildomą baką pridėti, o, dar gi čia galima patobulinti formą rėmo ir t.t. Viskas jau yra brėžiniuose. Tiesa, tikrai nesmerkiu atnaujinimų ir patobulinimų, bet tam yra Versija nr. 2, padedanti išvengti pragaištingo įsisukimo į nebaigtų darbų karusėlę.
    Dažnai projektai mišta todėl jog juos norima PERNELYG stipriai išblizginti. Tas blizginimas ir "tobulybės" siekimas tampa savotiška manija. Ir kai pagaliau tas projektas būna išblizgintas paaiškėja jog kažkas jau aplenkė. Kita blogybė jog "blizginant" galima netgi nueiti ne ta linkme, kurios reikia vartotojams.
    rufas
     
    Toliau reikia apskaičiuoti savo galimybes. Dažnas pradeda savo pirmąjį projektą su nedideliu biudžetu, todėl daugybę darbo atlieka pats. Čia reikia gerai pamatuoti savo gebėjimus - ar tikrai užteks žinių suprogramuoti veikiančią sistemą, ar bus pritaikytas gražus vartotojams (būtent vartotojams, nes pačiam jis gali būti gražesnis dėl kompetencijos stokos toje srityje arba tiesiog todėl, kad ir pelėdai savo vaikai gražesni) dizainas, ar sugebėsi panaudoti teisingą strategiją reklamoje ir t.t.
     
    Mini testukas "Ar aš turiu kiaušus projektui sukurti?" (Ar moki galima pakeisti į ar turi žmogų kuris tai galėtų padaryti).

    Ar gaudaisi internete ir supranti, koks yra šių dienų vartotojas?
    Ar gaudaisi beužkariaujamoje srityje?
    Ar moki programuoti?
    Ar moki nupaišyti dizainą?
    Ar moki jį sukoduoti?
    Ar moki suprogramuoti reikiamą sistemą?
    Ar sugebėsi prižiūrėti projektą ir prireikus atnaujinti ir taisyti klaidas?
    Ar žinai, ką darysi, kai problemos bus per sudėtingos tau? (Netikėta DDOS, persikėlimas į kitą serverį, jo konfigūravimas).
    Jei sieki pelno, ar turi aiškią viziją, iš kur jis bus?
    Ar turi pakankamai resursų ir idėjų, skirtų projekto reklamai?
    Ar tavo biudžetas pakankamas? (Skaityti žemiau).

     
    Kaip pastebėjote, galimybių skaičiavimas neužsibaigia ties darbais. Kaip sakoma, devyni darbai vienu metu = nei vieno gerai atlikto. Todėl 9 atvejais iš 10 net ir labiai gabiam visų galų meistrui gali prireikti pagalbos iš šalies - dizainerio, koduotojo ir panašiai. O tai reiškia, kad teks tuštinti kojinę, kurioje guli projekto biudžetas. Būtent dėl šios priežasties reikia gerai susiplanuoti savo finansus. Be būtinų dalykų (domenas, hostingas, programavimas, dizainas, reklama) dar reikia pasilikti ir nenumatytiems atvejams. Be to, nereikia pamiršti, kad puslapis pats savęs neišreklamuos, todėl reikia atriekti gerą pyrago dalį ir reklamai.
     
    Kai planai baigti, prasideda sunkūs darbai. Čia pateiksiu keletą patarimų darbo arkliukams, kurie padės ariamą vagą išlaikyti tiesią ir sėkmingai pasiekti lauko galą. Paprasta kaip viens du trys!
     
    Viens - susidaryk detalų darbų planą. Planą susidaryk visų darbų iš karto, o ne kiekvieną dieną prieš pradėdamas dirbti - tik taip matysi bendrą pasistūmėjimą į priekį. Kai atlikęs tam tikrą viso darbo dalį turėsi kur padėti varnelę, ne tik nepasimesi darbų tvarkoje, bet ir įgysi pasitikėjimo ir motyvacijos, matydamas savo progresą. Kai darai darbus neorganizuotai, mėtaisi nuo vieno prie kito, pradeda atrodyti, kad niekur nejudi ir su kiekvieno darbo padarymu jų ne mažėja, bet daugėja.
     
    Du - sek savo progresą, stebėk, ar padarei tiek, kiek šiandien galėjai, o ne tiek, kiek norėjai. Laiku pagauk save benorintį tinginiauti ir užkirsk tam kelią. Gali naudoti taškų sistemą. Pavyzdys (sakykim, planuoji programavimo darbus):
    Komentarų sistema - 5 taškai, like/dislike sistema - 3 taškai, nuotraukų įkėlimo sistema - 7 taškai ir t.t.
    Kiekvieną dieną užsibrėži surinkti 15 taškų ir tai stengiesi įgyvendinti.
     
    Trys - nepervark. Norint kažko pasiekti dirbant sau, tenka atiduoti tikrai daug energijos, bet jei nuolat kirmysi prie kompiuterio nieko nebematydamas aplinkui, gali prarasti susidomėjimą savo idėja ilgam laikui. Todėl stenkis protingai kombinuoti darbą su laisvu laiku ir pramogomis, padedančiomis atitrūkti nuo savo srities. Ir prisimink, kad atsipalaiduoti sėdint Facebooke, paskui tikrinantis paštą, paskui pažiūrint video ir kartojant viską iš pradžių ne pati geriausia mintis. Be to, toks betikslis klaidžiojimas mažina norą dirbti, todėl geriau išjunk Skype ir pamiršk apie paštą, kol dirbi prie projekto. Taip pat stenkis užkirsti kelią persisotinimui - nors turint naują idėją apie ją neretai mąstai dieną naktį, stenkis atsikratyti tų minčių, nes jos nereikalingos, kai nedirbi, o vargina beveik tiek pat. Taip pat nuovargis mažina atsparumą nuolat atakuojančioms naujoms idėjoms, nebūtinai ir pačioms geriausioms. Actimelis čia nepadės, tad patariu tas idėjas tiesiog užsirašyti ir atsidėti į skrynutę "vėliau...".
     
    Kada paleisti projektą į dienos šviesą - štai kur klausimas. Dažnas gali sakyti "dabar" arba "trečiadienį po pietų, kai simpsonus pažiūrėsiu". O teisingas atsakymas - "tada, kai jis pilnai atliks tai, ką ir turi atlikti". Vietoj to, kad pusę dienos kurtum gražų "under construction" puslapį su skaičiuokle iki atidarymo laiko, kurį paskui tikriausiai vis tiek reikės nukelti, nukreipk savo jėgas į pagrindinius darbus ir pasistūmėk dar keliais procentais link pergalės. Atidaryti savo projektą gali tik tada, kai jis bus pratestuotas ir pilnai veiks pagal tavo idėją. Negali būti jokių "čia dar nieko neįkelta, nes puslapis naujas, bet jūs būkit aktyvus ir komentuokit". O paskui pagalvė šlampa nuo ašarų galvojant, kodėl čia visi rėkia ant manęs sakydami, kad projektas nieko nevertas ir antrą kartą nebeateis. Taip tik prarasi motyvaciją dirbti toliau.
     
    Kai projektas jau bus išblizgintas ir paleistas, teks gerai padirbėti jį populiarinant. Pagrindinė klaida, kad daugelis čia ir sustoja - padaro projektą, nuperka šiek tiek reklamos ir laukia, iš kurios pusės čia ta laimė ateis. Žvaigžde per dieną netapsi (na, jei neminėsime YouTube), todėl teks sunkiai dirbti, kol projektas įsivažiuos. Neapleisk jo pagrindiniu momentu! Būtent pradžioje reikia aktyviai reklamuotis, palaikyti gyvybę pačioje svetainėje, spręsti iškilusias problemas. populiarindamas vieną iš savo projektų praleidau daugybę laiko, tačiau galų gale jis su kaupu atsipirko. Tiesa, pakenčiamo atsipirkimo teko laukti apie tris mėnesius. Bet dabar to tikrai nesigailiu ir suprantu, kad tada galėjau lengvai sustoti ir prarasti didžiulę galimybę.
     
    Ir pabaigai, kai projektas jau bus veikiantis nemažai laiko, gali atsitikti taip, kad jis atsibos. Visiems taip būna - tiesiog tingisi jį prižiūrėti ir dažnai jis pradeda merdėti. Tokiu atveju reikia prisiversti kartas nuo karto atsinaujinti arba pagalvoti, ar nevertėtų priimti papildomų pajėgų - moderatorių, administratorių. Net jei jie ir reikalaus papildomo atlygio, galbūt tai padės gauti didesnes pajamas nei iš stovinčios vietoje svetainės.
     
    Sėkmės darbuose! Nesustokite pusiaukelėje, nes galbūt kelias veda į ten, kur net patys nesitikėjote!
    Mėlynos vietos - atnaujinimai straipsnyje. Jei turite kokių patarimų iš savo pusės - būtinai pridėsiu ir juos.
  4. Patinka
    petkiuz sureagavo į rufas Startupai: kas tai?   
    Sveiki,
    Jau keletą metų aktyviai domiuosi ir dalyvauju įvairiose renginiuose skirtuose besidominčiais startup`ais.
     
    Pabandysiu apžvelgti svarbiausius žingsnius, kuriuos reiktų daryti žmogui, turinčiam idėjų ir norinčiam sukurti savo verslą, ar tiesiog norinčiam prisidėti prie kitų kuriamų startup`ų.
     
    Kas yra startup?
    Tiksliau galima paskaityti wikipedijoje, pavyzdžiui čia:
    http://en.wikipedia....Startup_company
    Aš tai suprantu kaip kuriamą naują ir pakankamai originalų verslą. T.y. "kebabinės atidarymo" startup`u ko gero nevadinčiau. Pavyzdys: tai galėtų būtu internetinis puslapis, teikiantis naują paslaugą.
     
     
    1. Dalyvaukite!. Užsienyje jau senai vyksta daugybę renginių skirtų besidomintiems startup`ais. Lietuvoje jie atsirado prieš maždaug porą metų, tačiau pastaruoju metu jų smarkiai padaugėjo.
     
    Lietuvoje, ko gero, pradžią tokiems renginiams padarė Ilja Laurs iš GetJar. GetJar suorganizavo keletą pirmų MobileMonday renginių Lietuvoje. Dabar šis renginys tapo tradiciniu ir organizuojamu keletą kartų per metus. (Kitas renginys greičiausiai bus Kaune). Šis renginys gana oficialus. Pranešėjai žinomi iš anksto. Dažniausiai tai būna įvairių telefonų gamintojų bei tinklų atstovai (Nokia, omnitel...)
    Renginys startavęs mažose salėse, su keliomis dešimtimis klausytojų, šiuo metu sutraukia po šimtą ir daugiau dalyvių.
    http://mobilemonday.lt
     
    Oppencaffeclub
    Mažiau oficialus renginys, kuris daugiau skirtas prisistatyti startup`ų kūrėjams ir ieškoti investuotojų ar partnerių.
    Nesu tikras ar vis dar organizuojami susitikimai, tačiau versta sekti naujienas.
    http://opencoffeeclub.lt/
     
    BarCamp
    Išsiskiria tuo, jog tai mažiausiai oficialus renginys.
    Pranešėjai iš anksto nežinomi. Tiesa Lietuvoje organizuojamuose renginiuose yra keletas "pagrindinių pranešėjų", kurie žinomi iš anksto. Kai šie pranešėjai baigia kalbas, toliau pasisakyti gali kiekvienas norintis.
    Yra pageidautina, kad į šį renginį susirinkę žmonės būtų pasirengę kažką papasakoti bei pasidalinti idėjomis, mintimis ar kita įdomia informacija
    http://barcamp.lt/
     
    StartupWeekend
    Startup weekend trunka visą savaitgalį. Šio renginio tikslas suburti žmones į komandas, kurios per savaitgalį dirba kurdami naują startup`ą.
    Šio renginio metu dalyviams padeda konsultantai, būna paskirta, vieta kurioje jie gali dirbti....
    http://startupweekend.lt/
     
    Visi šie renginiai yra nemokami. Tačiau einant į juos reiktų nusiteikti netik pasyviai stebėti, bet ir bendrauti.
     
    Turintiems galimybę ir noro keliauti gali aplankyti dar daugiau renginių kaimyninėse valstybėse.
     
    Lietuvoje taip pat yra ir kitų įvairių klubų ir judėjimų. Pavyzdžiui "Verslauk", kur dalyviai konsultuojami, o geriausia idėja laimi ir nemažą piniginį prizą.
    Tad dalyvauti tikrai yra kur.
     
    2. Gera komanda. Labai daug kas priklauso nuo komandos. Norint pasiekti gerų rezultatų vienam to padaryti dažnai yra neįmanoma. O surinkti gerą komandą yra labai sunku.
    Lietuvoje jau buvo keletas atvejų kur dėl vidinių nesutarimų projektai "pasidalina" vos tik atsidarius. Šitoje vietoje galbūt padėtų pasirašomos sutartys. Tačiau vėlgi, juk pradžioje svarbiausia dirbti, o ne vaikščioti pas teisininkus. Tad manau reiktų rinktis tuos komandos narius, kuriais tikrai galima pasitikėti 100%.
     
     
    3. Siekiantiems ypač aukštų rezultų rekomenduoju peržiūrėti Ilja Laurs kalbą KTU universitete:
    (pastaba: naudokite internet explorer, tiksliai nežinau ar nuoroda dar veikia. Nelabai turiu galimybių patikrinti šiuo metu :) )
    http://distance.ktu....php?svc=page[]=CourseDescription&id=627&langg=&join=1&paramsback=join.php%3Fsr%3D627
     
    4. Konkurentai. Reiktų rimtai apgalvoti prieš pradedant dirbti. Galbūt idėja, kurią ketinate įgyvendinti jau yra veikianti ir gerai žinoma. O pakeisti vartotojų įpročius yra labai sunku.
    Pagalvokite ar lengva bus idėją nukopijuoti?
    Pavyzdžiui Lietuvoje prieš kokius metus atsiradus vienai "mini aukcionų" svetainei, iš karto jų atsirado bent dešimt. Žinoma kad gan greitai daugelis užsidarė.
    Šiuo metu tas pats vyksta su "grupinio apsipirkimo" svetainėmis. (kartu.lt, grupinis.lt. beta.lt....)
     
    5. "Go Global". Galima sakyti kad tai buvo vieno iš BarCamp renginių tema. Net keletas pranešėjų pasakojo jog pradėti veiklą Lietuvoje su mintimi vėliau eiti į pasaulį dažniausiai yra klaidingas sprendimas.
    Investuotojams idėjos, kurios įgyvendinamos tik Lietuvoje dažniausiai yra neįdomios. O ir pavykus Lietuvoje, nėra jokių garantijų kad taip pat sėkmingai pavyks tai pakartoti užsienyje.
    Be to vėliau idėją pritaikant globaliai rinkai tenka nemažai visko perdaryti, tad ir sugaištama daug papildomo laiko.
    6.Investavimas. Apie tai labai daug kalbama mano paminėtuose renginiuose. Mano patarimas būtų: jeigu įmanoma verskis be investuotojų kiek galima ilgiau.
    Investuotojas yra tarsi dar vienas komandos narys, tad viską reikės derinti su juo, o tam vėlgi reikės paskirti daug laiko. Tad turint investuotojus automatiškai pageidautina ir didinti komandą, nes vienas komandos narys beveik nuolat rašys įvairias ataskaitas investuotojams.
     
    Dar nuorodų:
    http://startups.lt/
    (papildysiu)
     
    Nesu geras "rašytojas" tad pirmam kartui užteks tiek. Tikiuosi kad komentaruose ištaisysite mano klaidas ir netikslumus bei pasidalinsite savo patirtimi ir mintimis.
  5. Patinka
    petkiuz sureagavo į ParticularM Startupai: kas tai?   
    KLausiau Ilja Laurs'o kalbos! Puikiai sušnekėjo! Rekomenduoju daugeliui iš jūsų.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...