Pereiti prie turinio

Eskarpas

Nariai
  • Pranešimai

    139
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Laimėta dienų

    1
  • Atsiliepimai

    0%

Eskarpas Pranešimai

  1. Neseniai pradėjau naują gyvenimo etapą - dirbu sau ir mano darbai nepriklausomi nuo vietos (per internetą), todėl galiu dirbti ir būdamas užsienio šalyse. Šitam ilgai ruošiausi ir "stačiau pamatus" (5 metus, tik laisvalaikiu, nes turėjau nuolatinį darbą) ir labai džiugu, kad tai pavyko.

     

    Šiuo metu dar turiu ir užsiėmimų Lietuvoje, bet galiu sau leisti išvažiuoti iš Lietuvos ilgesniam laikui nei kada nors anksčiau.

     

    Čia - mano staipsnis apie pirmus tokio gyvenimo būdo, vadinamo "digital nomad" ("skaitmeninis klajoklis") bandymus, kai 37 d. gyvenau ir dirbau iš Balkanų. Pamėginau sudėti į straipsnį visus tokio gyvenimo būdo pliusus ir minusus, kainas ir t.t. Gal kam iš jūsų irgi padės apsispręsti, ar eiti ta kryptimi!

     

    Straipsnis čia: Skaitmeninis klajoklis - mano naujas gyvenimas

  2. Bendra taisyklė tokia - į vietas, kur yra užsakomieji reisai ir skrenda daug lietuvių, jeigu tu nori iš esmės to paties ko dauguma (gulėti prie jūros su kažkiek pramogų) - yra pigiausia ir patogiausia skristi su kelionių organizatoriais. Čia kalbu apie Turkiją, Egiptą ir pan. Ten kelionių organizatoriai gauna gerokai mažesnes kainas didmena, nei mažmena, ir todėl sunku "perspjauti" pačiam kažką organizuojantis net ir įskaičiuojant jų pelną. Ypač su lėktuvų bilietais, kur "tik bilietai" į tuos pačius užsakomuosius reisus neretai kainuoja panašiai, kaip kelionė su viešbučiu, o alternatyvų pigių nėra.

     

    Tačiau į kitas vietas - tai yra, ypač į tolimesnes ar "egzotines" vietas - daug labiau apsimoka organizuotis pačiam, o sutaupyti, gaunant iš esmės tą patį (aplankomų vietų, viešbučių kokybės ir kt. prasme) galima net 66% organizatoriaus kainos ir daugiau. Nes ten organizatorių antkainiai dideli, o, kadangi keliautojų mažai, jie skraidinami tais pačiais reisiniais lėktuvais, o ne pilnais užsakomaisiais skrydžiais, todėl būdų sumažinti kaštus yra mažai, tad visą antkainį sumoka pats turistas.

     

    Analogiškai pačiam gali labiau apsimokėti organizuotis į tokias vietas, kur yra pigūs skrydžiai (Ryanair, Wizzair) - o tarp tavo išvardytųjų daug tokių. Tiesiog palygink kainas ir pasiūlymus konkrečia kryptimi.

     

    Jei įdomu, čia bandžiau palyginti savo nepriklausomų kelionių išlaidas su analogiškais kelionių organizatorių pasiūlymais: http://augustinas.net/kaip-as-keliauju-nebrangiai-daug-ir-kokybiskai-6638 . Tačiau čia yra pažintinės kelionės.

  3. http://www.tikslasamerika.lt/ - interaktyvus žemėlapis, kuriame sužymėtos JAV lietuviškos vietos (kol kas - 11 valstijų). Įspūdingos ir labai lietuviškos lietuvių bažnyčios, lietuvių muziejai, šimtamečiai lietuvių klubų rūmai, Žymių lietuvių kapai (pvz. A. Škėmos), svarbios istoriškai vietos (pvz. kur išleistas pirmas pasaulyje lietuviškas romanas ar enciklopedija, iš kur pakilo Darius ir Girėnas), meniški paminklai lietuviams (pvz. Lietuvos partizanams ar Jogailai, ar "Mindaugo pilis") ir t.t.

     

    Skirta, be kita ko, keliaujantiems po Ameriką - tiek iš Lietuvos, tiek Amerikos lietuviams - nes daugelyje miestų galima atrasti iki šiol menkai žinomų, bet svarbių ir įdomių lietuviškų vietų, kurios smagiai ir įdomiai papildys kelionė.

     

    Paspaudus ant vietų iššoka nuotraukos, aprašai, galimybė paskaityti daugiau.

  4. o gal nebereikalo?

     

    URL Scanner

    Result Fortinet Malware site

     

    Su Fortinet buvo tokia situacija: 2016 m. spalį nuhakino mano svetaines (visas) ir padarė redirektą į savo svetaines (galimai virusines). Svetaines paskui atkūriau tokias, kokios buvo iki išpuolio.

     

    Tačiau Fortinet per tą laiką pridėjo į "juodąjį sąrašą" šią svetainę (kažkodėl tik vieną iš visų nuhakintų). Likvidavęs puolimo pasekmes rašiau jiems, jie į el. laiškus atsakė po daugiau nei dviejų mėnesių(!), kur patarė pildyti formą. Užpildžiau tą formą - bet kaip suprantu "juodajame sąraše" svetainė likusi.

     

    Atsižvalgiant į tai, gali tada būti, kad Bitė tiesiog nuo vakar pradėjo remtis Fortinet informacija. Jei taip, gal kas turi patirties kaip iš ten "išsibraukti"?

  5. Sveiki,

     

    Bitė, panašu, įdiegė naują sistemą, pagal kurią į kai kurias svetaines "neprileidžia" savo vartotojų kaip neva į nesaugias. Tarp užblokuotojų papuolė ir viena mano svetainė http://www.truelithuania.com , nors jokio pagrindo tam nėra

     

    Užblokuotas domenas ir visi subdomenai, bet ne kitos tame pat serveryje laikomos svetainės. Vietoje užblokuotosios svetainės pabėginus prisijungti iš "Bitė" telefonų įkraunamas perspėjimas, kad ji nesaugi; teoriškai jį galima apeiti, bet praktiškai abejoju, ar eilinis vartotojas taip darytų, be to, apėjus perspėjimas vėl karts nuo karto iššoka.

     

    Gal ką nors dar ištiko tokia pati problema? Gal kas ją jau išsprendėte? Gal ką nors žinote daugiau apie šią Bitės sistemą, kas jai "kliūva", kaip sudaromas tas "nesaugių svetainių" sąrašas?

  6. Mano nuomone, geriausia keliauti kai vėsiau. Pamatyti svarbiausia yra centrinius didmiesčius, nes tai tikrasis Marokas: Fesas, Marakešas, iš dalies - Meknesas. Taip pat dykumos į pietus nuo Urzazatės. Tuo tarpu pakrantės miestai (Rabatas, Kasablanka, Tanžeras) kiek mažiau autentiški, "europietiškesni", bet esant laiko, verta aplankyti ir juos, be to, gal norėsite pabūti prie jūros. Agadiras, pagrindinis kurortas, tuo tarpu, jau visai be Maroko dvasios, toks pat galėtų stovėti bet kur kitur.

     

    Esam apvažiavę visą Maroką, o mano lankytinų vietų aprašymas bei žemėlapis su mano įvertinimais, kurios lankytinos vietos įdomiausios, yra čia:

    http://augustinas.net/marokas-lengvai-pasiekiama-pietu-egzotika-4104

  7. Pavydžiu tokio gyvenimo būdo, tikiuosi ir aš greitai susikurti pasyvių pajamų šaltinius, kad galėčiau sau leisti nuolatos keliauti.

     

    Čia rašau plačiau apie tai, kaip galiu daug keliauti: http://augustinas.net/kaip-as-keliauju-nebrangiai-daug-ir-kokybiskai-6638

     

    Pasyvias pajamas būtų smagu turėti, bet aš jų neturiu. Manau, tai savotiška utopija, išpopuliarinta Kijosakio ir pan., ypač šiais „pinigų pertekliaus“ laikais, kai būdų investuoti su normalesne grąža iš esmės nėra (arba jie tokie rizikingi, kad prilygsta lošimui).

     

    Be to, dauguma įvardijamų pasyvių pajamų šaltinių nėra tokie jau ir pasyvūs. Tarkim, buto nuoma – kiek turiu tuo užsiimančių pažįstamų, tai žinau, kad su nuomininkais problemų apstu (nebent labai pasiseka, bet kitą kartą gali ir labai nepasisekti). Ir tikrai negali taip paprastai nuomodamas butą leisti dienas svetur, neturėdamas, kas tą butą prižiūri. O jei viskam kažką samdysi, tai realios pajamos iš nuomos gerokai sumažės. Kad iš to pragyventum, ypač jei su šeima, reikėtų ne vieno ir ne dviejų butų. O juk jau ir tam, kad vieną butą nusipirktum, reikia didžiulių pinigų, ką jau kalbėti apie kelis butus. Na o be to keli butai – kelis kartus daugiau problemų, darbelių.

     

    Žodžiu, daugelis tų, kurie turi pasyvias pajamas, dar prieš jas įsigydami buvo labai turtingais ir tai nėra toks turtas, kurį galima būtų „paprastai uždirbti kiekvienam“, kaip kartais atrodo iš įvairių savipagalbos knygų.

     

    Šiaip manau, kad kur kas realiau (ir prieinamiau) nei pasyvios pajamos yra nuo vietos ir laiko nepriklausomos pajamos. Ta prasme, uždarbis iš paslaugų teikimo per internetą ir pan. Ta kryptim aš ir dirbu (ir pajamų dalis iš to didėja). Aišku, tai ne tos idealizuotos pasyvios pajamos „nieko neveikiant“, o nuolatinis darbas – tačiau be nustatytos vietos ir laiko.

     

    Visgi, kol kas didžioji dalis mano pajamų – labai įprastas darbas Vilniuje. Su įprastine atostogų trukme ir maždaug vidutine Vilniaus alga. O pagrindiniai „raktai“ į tokį gyvenimo būdą yra trys, ir jie prieinami daugumai norinčiųjų:

    a)Pigių bilietų radimas ir kiti taupymo būdai kelionėje (palyginus su per agentūras keliaujančiais, man kelionės atsieina 33%-50% kainos, nors per tiek pat dienų aplankau tik daugiau lankytinų objektų, patiriu daugiau vietinių patirčių).

    b)Laiko taupymas ir planavimas (nė vienos atostogų dienos nepraleidžiu Lietuvoje, kiekvieną dieną užsienyje išnaudoju su kaupu – miegu mažai, paplūdimyje niekuomet neguliu, kartais net valgau tik sutemus, kad daugiau pamatyčiau ir neeikvočiau laiko veltui).

    c)Kitų nebūtinų išlaidų gyvenime atsisakymas (tai apima ir mados visomis prasmėmis nesivaikymą, nemanymą, kad Humana, turgus, daiktai be prekių ženklų, greitas maistas ir kebabų kioskai, suplyšusio drabužio sulopymas ir pan. – ne tau).

     

    Tiesa, kiek pastebėjau, realybėje tokio gyvenimo būdo norėtų nedaug žmonių. Dažnai sulaukiu prašymų padėti pigiai ir efektyviai suorganizuoti kelionę ar net keliauti kartu. Tačiau kai pateikiu pasiūlymus, jie didžiajai daliai susidomėjusių netinka. Pavyzdžiui, daug žmonių neįsivaizduoja kelionių be lagaminų, kaip keliauju aš (o kai kuriose aviakompanijose bagažas – brangu, be to, gaištasi laikas), daug kas bijo, kad vietiniai viešbučiai arabų šalyse bus nešvarūs, nesaugūs (ir pageidauja kokio brangaus ir nuobodaus tarptautinio tinklo), daug kas nori Indijoje važiuoti traukiniu vien aukštesne klase, o ne kartu su eiliniais indais (kainos skiriasi ir dešimtim kartų), yra kam atrodo, kad pigiausias nuomojamas automobilis bus nepatogus (o gi jų kainos priklausomai nuo dydžio šauna į viršų labai greitai) ir t.t. Paėmus kiekvieną papildomą išlaidą atskirai, gali pasirodyti nedaug, bet sudėjus viską kartu, kelionė gali kainuoti ir dvigubai brangiau.

     

    Dar kiti žmonės su tokiom galimybėm, kaip mano, iš viso renkasi toli nekeliauti. Pvz. vienas žmogus, uždirbantis kiek aš (ir neturintis daugiau įsipareigojimų), visai rimtai sakė, esą išvis negali sau leisti keliauti į kitus žemynus. O aš su tiek keliauju kelis kartus per metus... Tačiau kiekvienam savo – jam, manau, tokios kelionės, kaip mano, nebūtų priimtinos, jis jaustųsi nepailsėjęs, be to, jam atrodo būtinos kitos išlaidos „namie“ (turėti daugiau ir brangesnių drabužių, Lietuvoje vaikščioti į koncertus, naktinius klubus ar pan.).

     

    Daug kas pakilus pajamoms verčiau rinktųsi ne daugiau keliauti, o, tarkime, toje pat kelionėje apsistoti geresniame viešbutyje, nueiti į brangesnį restoraną. Ir tai – prioritetų klausimas. Štai dar vienas pažįstamas visai rimtai kalbėjo, kad į tolimas keliones esą leisis tuomet, kai galės „sau leisti skraidyti verslo klase“. Manau, tai parodo, kad jam keliauti tiesiog nesvarbu ir neįdomu, o kelionės būtų nebent kaip tam tikras „prabangaus gyvenimo būdo“, kuris ir yra tikroji jo svajonė, pademonstravimas, šalia kitų.

     

    Tačiau pati galimybė daug keliauti jau seniai prieinama gana nesunkiai, jai nereikia nei brangumo, nei prabangos. Tiesą pasakius, mano nuomone, yra priešingai: beveik viskas, kas kelionėse kainuoja daug, tuo pačiu sumažina galimybę patirti tos šalies autentiką, pastato ribas tarp tavęs ir vietinių.

     

    Kita vertus, man gaila, jei, tarkime, kažkoks žmogus tikrai norėtų keliauti taip, kaip aš, tačiau to nedaro, nes vien dėl „aplinkinių spaudimo“ jaučiasi įpareigotas neturėti žymiai pigesnių rūbų, telefono ar automobilio nei bendradarbiai ir pan. Štai čia (gyventi ne dėl to, ką kiti apie tave pagalvos) manau ir yra tai, ką perpratus gali daugiausiai „atrasti“ pinigų ir laiko tikriems pomėgiams, ir tai išties prieinama kiekvienam, priešingai nei pasyvios pajamos.

  8. Sveiki keliautojai ir besidomintys kelionėmis :)

    Galbūt patys rašote kelionių blogą?

     

    Rašau "AŽ kelionės ir mintys", http://www.augustinas.net .

     

    Stengiuosi, kad straipsniai būtų savotiškas tarpas tarp kelionių blogo ir kelionių vadovo (kurių lietuviškai trūksta): pateikiama ir daug objektyvios informacijos apie šalį, lankytinas vietas, taip pat daug kur padarau jų žemėlapius. Nuotraukos irgi būna lankytinų vietų ir kitų įdomybių (pats stoviu anapus objektyvo, ne šiapus :) ).

     

    Keliauju nepriklausomai labai aktyviai, stengiuosi aplankyti daug vietų, susipažinti su kultūra, prieš keliaudamas labai daug laiko skiriu pasirengimui - todėl smagu pasidalinti tais atradimais su kitais kas planuoja keliones į tas pačias vietas, pateikti juos koncentruotai.

  9. Dėkui, skaičiau jau :) Kombinuosim 2in1, porą dienų padrybsosim pasyviai pliaže, o po to (arba prieš tai) darysim tripą ir stengsimės aplankyti kuo daugiau gražių ar įdomių vietų. Įdomu pamatyti tuos apšaudytus pastatys Kosove.

     

    Apšaudytų pastatų, tiesa, daugiausia Bosnijoje, ne Kosove. Šiemet kai buvau Sarajeve, Mostare ir kai kuriuose kituose miestuose kas trečias/ketvirtas ar pan. pastatai sušaudyti, kai kurie visai sugriauti. Tuo tarpu Kosove lankiausi 2011 m., o ir karas ten vėliau baigėsi nei Bosnijoje - bet visas Kosovas atrodė lyg masinės statybos, karo žaizdų mažai. Belgrade NATO subombarduota gynybos ministerija irgi tapusi savotiška "įžymybe", bet kitos panašios vietos Serbijoje sutvarkytos, nes NATO palyginus su karo Bosnijoje mastais nedaug bombardavo.

  10. Gal kas neseniai keliavot į tą pusę? Kaip kainos? Kokių patarimų turit? :)

    Galvoju nuvažiuoti automobiliu, nes netoli (1700-2000km) ir pagal kainą kuras + vinjetės gausis pigiau nei lėktuvas + mašinos nuoma + kuras. Ir nebūsim suvaržyti laiku ir vietovėm :)

     

    Beje, gal kas norit kartu? :)

     

    Esu buvęs visose buvusios Jugoslavijos šalyse.

     

    Kainos - Kroatijoje ir Slovėnijoje aukštesnės, Juodkalnijoje - arčiau Lietuvos (restoranuose brangiau nei Lietuvoje, parduotuvėse - pigiau), o Bosnijoje/Makedonijoje/Kosove - tikrai pigu. Kas pigiau - lėktuvu ar automobiliu - priklauso nuo to, kiek žmonių keliauja, kuriam laikui, ar "pagauni" gerą momentą pirkti skrydžių bilietus.

     

    Ką aplankyti priklauso nuo pomėgių (gamta, istorija, miestai ir t.t.). Išsamūs mano aprašymai bendrai apie regioną ir kiekvieną šalį yra čia: Buvusi Jugoslavija: tautų ir tikėjimų mozaika

  11. Kadangi čia sulaukiau ne vieno klausimo dėl kelionių trukmės ir išlaidų - būtent, iš kur turiu tiek atostogų ar pinigų - galiu pasakyti, kad ir to, ir ano tokiam keliavimui, kaip mano, nereikia turėti stebuklingų kiekių. Bent jau jei moki ieškoti pigesnių bilietų ir neturi kitų brangių ar atostogoms imlių poreikių / hobių.

     

    Kadangi visas kelionių išlaidas tiksliai skaičiuoju, o taip pat, aišku, skaičiuoju ir atostogų dienas, čia surašau pastarųjų dviejų metų savo kelionių išlaidas bei trukmes.

     

    2016 METAI:

     

    Indija:

    Lėktuvo bilietai - 443 eurai

    Išlaidos vietoje - 268 eurai

    Viza - 92 eurai

    Tačiau lėktuvas pavėlavo virš 3 val. ir gavau iš Finnair 600 eurų kompensaciją, dėl ko kelionė beveik nieko nekainavo (viena paslaugų, kurias teikiu, beje - pretenzijų aviakompanijoms surašymas tokiais atvejais, jei domina - galite kreiptis; plačiau apie tai, kada aviakompanijos privalo kompensuoti: http://www.zemaiciuteise.lt/ka-daryti-kai-atsauke-skrydi-keleiviu-teises-es-ir-lietuvoje/11 )

    Kelionės trukmė - 11 dienų, iš kurių 7 darbo (tiesa, dėl vėlavimo vienos dienos Indijoje netekau)

     

    Uzbekija:

    Lėktuvo bilietai - 407 eurai

    Išlaidos vietoje - 407 eurai

    Viza - 89 eurai

    Kelionės trukmė - 10 dienų, iš kurių 5 darbo (2 savaitgaliai + kovo 11 d.)

     

    Juodkalnija ir Bosnija:

    Lėktuvo bilietai - 193 eurai

    Išlaidos vietoje - dar nesusivedžiau išlaidų iš lapelių į Excelį, kai susivesiu įrašysiu čia.

    Kelionės trukmė - 7 d., iš kurių 4 darbo (Joninės + savaitgalis)

     

    Kol kas šių metų kelionės kainavo iš viso 1299 eurus (+ išlaidos Juodkalnijoje ir Bosnijoje), ir užtruko 28 dienas, iš kurių 16 darbo dienų. Aplankiau 4 šalis 2 žemynuose.

     

    Dar yra likę atostogų ir šiais metais planuoju dar vieną kelionę.

     

     

    2015 METAI:

     

    Australija (čia ilgiausia ir galbūt brangiausia (ne nuo keliavimo pradžios taip tiksliai skaičiuoju) kelionė mano gyvenime):

    Lėktuvo bilietai - 1105 eurai

    Išlaidos vietoje - 1908 eurai

    Kelionės trukmė - 24 d., iš kurių 14 darbo (apėmė Jonines ir liepos 6 d. + 4 savaitgaliai)

     

    Honkongas, Makao ir Gvangdžou-Šendženas:

    Lėktuvo bilietai - 451 euras

    Išlaidos vietoje - 541 euras

    Viza - 89 eurai

    Kelionės trukmė - 9 d., iš kurių 4 darbo (2 savaitgaliai + kovo 11 d.)

     

    Makedonija:

    Lėktuvo bilietai - 54 eurai

    Išlaidos vietoje - 195 eurai

    Kelionės trukmė - 4 d., iš kurių 2 darbo

     

    Ukraina (Lvovas):

    Lėktuvo bilietai - 78 eurai

    Išlaidos vietoje - 147 euro

    Kelionės trukmė - 3 d., iš kurių 1 darbo

     

    Taigi, iš viso keliavimas 2015 m. kainavo 4568 eurus, užtruko 40 dienų (iš kurių 21 darbo diena) ir aplankiau 6 šalis 3 žemynuose. Tai didesnės išlaidos nei bus šiemet (dėl brangios kelionės į Australiją).

     

    Į sumas įeina visos išlaidos užsienyje, tai yra ir, tarkime, Indijos bei Ukrainos turguose nusipirkti drabužiai (ten pigiau, nei Lietuvoje, todėl kartais apsimoka nusipirkti reikiamų daiktų ateičiai).

     

    Jei dar kyla klausimų, kur kurioje kelionėje sutaupiau, jeigu sumos atrodo nedidelės, kaip už keliones į tokias šalis - su malonumu atsakysiu, gal jums pravers planuojantis savo keliones (išlaidas esu susirašęs labai tiksliai, išskirstęs į viešbučius, maistą, transportą ir t.t.).

  12. Ehh, gerai kai tetukas verslo magnatas :) Patiktu ir man taip.

     

    Kad iš savų pinigų keliauju :) . Šiaip, kiek skaičiavau, 60% ir daugiau pajamų sueina kelionėms, kas liko - daugiausiai maistas ir mokesčiai už butą. Kitų brangių hobių neturiu, o kompiuteris ir internetas, laimė, piniginės neplonina.

     

    Čia pora rinkinių apie ypatingiausias lankytas vietas:

     

    Ekstremaliausios vietos kur gyvena žmonės

     

    Ypatingiausi ir keisčiausi miestai

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...