Pereiti prie turinio

Diesel31

Patvirtinti nariai
  • Pranešimai

    37
  • Užsiregistravo

  • Lankėsi

  • Atsiliepimai

    100%

Reputacijos išklotinė

  1. Patinka
    Diesel31 sureagavo į Vidukas Kelionė į Kroatiją pagal mainų programą   
    http://www.part.lt/img/7ff6a59b2ed92d0c96206055b5b0c48b57.jpg

     
    Sveiki, jau ilgą laiką masčiau ar verta man savo kelionę kažkam atpasakoti. Iš pradžių galvojau, kad pasiliksiu sau įspūdžius geriau, bet dabar turiu laisvo laiko ir sugalvojau aprašyti, gal kam patiks. ;)
     
    Turbūt daugelis iš jūsų yra girdėjęs apie kažkokį Erasmus+, prisipažinsiu, kad pats buvau girdėjęs apie šį dalyką mažai, bet žinojau, kad būtent šios programos dėka mano pažįstami apkeliavo jau daugiau negu puse ES. Ši programa yra remiama ES pinigais, jos tikslus galite pasiskaityti oficialioje svetainėje, negaišiu laiko ir nevardinsiu jų. Esmė, jog būtent Erasmus+ pagalba galima keliauti NEMOKAMAI*, susipažinti su naujais žmonėmis, šalies kultūra. Būtent aš pasinaudojau šia programa ir išvykau su viena organizacija į mainus Kroatijoje, iš viso keliavome šešiese.
     
    Pajudėjome su eurolines autobusu iš Kauno maždaug apie 22:00. Kiekvienam autobuse sėdinčiam buvo duotas 500ml vandens buteliukas visai kelionei. Kas labai nepatiko man, tai, kad vietos nebuvo paskirstytos ir mūsų 6 žmonių grupei teko išsibarstyti po visą autobusą kas kur. Gerai, kad bent jau susėdom po 2. Kadangi mane autobusuose ir šiaip visur kur siubuoja pykina - pasiėmiau vaistų, prieš išvažiuodamas išgėriau tris kapsules. Nepaminėjau, jog iki Kauno teko kęsti 3-4 valandų kelionę, taigi buvau šiek tiek išsekęs ir apie 23:00 nusprendžiau eiti miegoti, panašu, kad visas autobusas prisijungė prie manęs. Niekaip negalėjau užmigti, nes vietos miegoti ant kedės buvo be galo mažai, negana to, priekyje sėdinti moteris atsilošė iki pat galo, ačiū jai. Dėka tokio patogaus miego autobuse nugulėjau petį, visą naktį varčiausi, miegojau daugiausiai iki dviejų valandų. Po 14 valandų kelionės norėjau tik vieno - nusiprausti, na dar ir greičiau atvykti į Vieną. Nepaminėjau, jog kelionės planai buvo iš Kauno pasiekti Vieną, ten praleisti visą naktį ir sulaukus autobuso važiuoti į Zagrebą.
     
    Apie 18:30 atvykome į Vieną, iš pradžių galvojome, kad praleisime naktį vaikščiodami ar laukdami autobusų stotyje Erdberge, bet planai greitai pasikeitė. Tik atvažiavus orai smarkiai pasikeitė, apsiniaukė, tarpais lijo, buvo didelis vėjas. Nusprendėme eiti ieškoti pigaus viešbučio apsistoti. Erdberge apėjome visus įmanomus variantus - vietų nebuvo. Ėjome toliau ieškoti variantų ir nužingsniavome 3km per įvairiausius rajonus pilnais lagaminais, tašėmis į miesto centrą. Miesto centre visi hosteliai, hoteliai, moteliai buvo užimti, vietų jau nebebuvo, o be išankstinės registracijos niekas net nenorėjo šnekėti. Viename motelyje rado vietų mums visiems, kaina visiems 270 eurų, kas būtų 45€ žmogui! Rimtai? 45€ už vos 8-9 valandas praleistas motelyje? Atsisakėme ir apėjome dar porą viešbučių, neradome nieko. Po 3-4 valandų nuo atvykimo ir pastovaus ieškojimo jau nebesinorėjo nieko, visi buvome praradę viltį, kad surasime kažką pigesnio apsistoti, bet vienas iš mūsų grupės nusprendė patikrinti vieną dviejų žvaigždučių hotelį už pora šimtų metrų. Kadangi visi jau buvo pesimistiškai nusiteikę - nesitikėjome nieko gero, bet atbėgęs pažįstamas pasakė, kad yra vietų IR GANA PIGIAI. Tik išgirdę šiuos žodžius visi susirinko savo mantą per pora sekundžių ir sparčių žingsnių nuvykome į hotelį. Gavome šešių vietų kambarį su dušu, tuoletu už 135€. ~23€ žmogui atrodė kaip juokas po praeito pasiūlymo. Apsistojome viešbutyje, visi nusiprausėme ir nusprendėme eiti ieškoti nuotykių, kažką veikti. Dviejų pažįstamų akys užkliuvo už šalia esančio viešnamio, iš to smalsumo jie abu nuvyko ten ir įėjo apsižiūrėti į vidų. Vienas iš jų sumokėjo 2€ už privatų pasirodymą, kuriuo nusivylė, nes šoko virš 30 metų sulaukusi mergina, kurios išvaizda buvo ne pati geriausia, kaip jis teigė. :D Bet viskas buvo tiesiog iš smalsumo ir juoko, nieko rimto daugiau ir neteko užsisakyti jiems.
     
    http://www.part.lt/img/8160739a901bb2f816a90d072fd6c292188.jpg
    Viešbučio kambarys Vienos centre, už lango judri gatvė.
     
    Kitą dieną atsikėlėme 8 ryto ir po mažu pradėjome ruoštis, visi susiruošėme ir išskubėjom iki autobusų stoties Erdberge, šį kartą su nuėjimu sekėsi geriau, užtrukome apie valandą ir buvome ten ankščiau laiko. Kol laukėme autobuso nuėjau iki parduotuvės - nedirbo, todėl teko pirkti gerti sulčių 250ml už 2,3€. :angry: Įsėdome į autobusą ir pradėjome išvyką, pagal viską Zagrebe turėjome atsidurti apie 16:30. Panašiu laiku ir atvykome, bet Zagrebas nebuvo mūsų paskutinė stotelė, todėl skubėjome išsikeisti eurus į kunas ir nusipirkti bilietą į už ~20km esantį miestelį Samoborą. Išsikeitėme pinigus ir atėjome į stotelę iš kurios turėjo pasiimti autobusas į Samoborą. Lietuvoje autobusai jau būna ankščiau ir laukia keleivių, o čia atvyko pavėlavęs iki dešimt minučių ir įvarė šiek tiek panikos, kad ne toje stotelėje laukiame <_<
     
    http://www.part.lt/img/2e6d60f8e797b9f5a036476fadb68380449.jpg
     
    http://www.part.lt/img/0deb5bec78206e889d194cf26766cb11355.jpg
    Kelionės metu visą laiką dairaisi į tokius kalnus, kelia nuostabą ne tik tokio dydžio kalnai, bet ir miestai išsidėstę po jais.
     
    Samobore mus pasitiko projekto organizatoriai, šie jaunimo mainai buvo orientuoti į aktyvius žmones, kurie įgavę tam tikrą patirtį šiame projekte galėtų perteikti savo mieste. Labai daug nesiplėsiu apie viską mainų metų, nes viskas kas įvyksta mainuose ir lieka mainuose. :lol: Pirmąsias dienas mus supažindino su Erasmus+ ir kokie yra jo tikslai, buvo gana nuobodu per šias dienas, net buvo minčių, kad greičiau baigtųsi viskas ir kokio velnio išviso aš čia atvykau. Visko dabar neprisimenu, bet po teorinių dalių mes eidavome į miestą visi kartu(40 žmonių iš 6 šalių) ir ką nors veikdavome, visi žmonės dalyvaujantys projekte yra be galo draugiški. Pirmieji du vakarai buvo nacionaliniai vakarai, jų metu per vieną vakarą 3 šalys pristatydavo ne tik savo šalį, bet ir patiekalus/maistą.
     
    http://www.part.lt/img/67a03ab4b095cb3dcfd22696134d04d1706.jpg
    Lietuviškas stalas nacionalinio vakaro metu
     
    Kai baigėsi nacionaliniai vakarai prasidėjo aktyvus laisvalaikis dienos metu. Važiavome dviračiais ~30km, buvo labai gerai organizuotas važiavimas, kadangi projekto organizatoriai numatę, kad bus sunku 40 žmonių pravažiuoti miestu, todėl mus lydėjo du pareigūnų motociklai, jie pasirūpino mūsų saugumu. Kai baigėme važiuoti miestu mus be abejonės lydėti nustojo, keliavome žvirkeliais, apžiūrėjome kraštovaizdį iš toli, aplankėme pora vandens telkinių, sustojome viename parke ir turėjome laisvo laiko, šnekučiavomės, bendravome su kitų šalių dalyviais.
    Per kitas projekto dienas lipome į kalnus, važiavome į kalnus, kur susipažinome su šalies istorija, čia gyvenusiais žmonėmis, organizuotame jų pačių festivalyje atstovavome savo šalis, pasakojome apie Erasmus+, mainus ir kitus dalykus, stebėjome įvairius pasirodymus su BMX dviračiais ant rampų, vienas iš dalyvių buvo Redbull remiamas, todėl nenuostabu, kad jis laimėjo piniginį prizą. Trumpai apie viską - buvo labai daug veiklos, be jos nesėdėjome, o ir vakarai su kitataučiais buvo nuostabūs, pasakiški žmonės.
    Paskutinė projekto diena buvo labai sunki, nes teko atsisveikinti su savo naujais draugais, labai sunku buvo, nes galvojau, jog daugiau tikrai niekada nebe pamatysiu šių žmonių, nors gal taip ir bus, bet kadangi dar ir dabar bendrauju su jais, tai manau, kad aplankysiu savarankiškoje kelionėje, sakė mielai priims. :)
     
    http://www.part.lt/img/c13a125ad7d8b075f6028bda44b38e40565.jpg
     
    http://www.part.lt/img/eb21d4cec14704f0ee2dbe95c86968b6949.jpg
     
    http://www.part.lt/img/e364319083d8117a967e520dbf545799463.jpg
     
    http://www.part.lt/img/828de83be2efd9c45ce49116d3036107273.jpg
     
    Autobusu apie ~17:00 išvykome atgal į Zagrebą, ten turėjome šiek tiek laisvo laiko ir kas kur išleido likusias kunas. Įsėdome į flixbus autobusą 18:30 ir išvykome į Vieną. Šį kartą tvirtai nusprendėme niekur neapsistoti, nes išvykimas į Kauną iš Vienos buvo suplanuotas 08:30. Atvykome į Vieną vėlai naktį, vietoje susitarėme, kad eisime į McDonaldą prekybos centre, nuėjome į visiškai tuščia prekybos centrą, kuris atrodė tuoj užsidarys, įėjome į vidų ir ten niekas nebedirbo. Mes nebūtumėme mes, jeigu nepasinaudotumėme proga pailsėti šiltoje vietoje. Todėl susiradome artimiausias sofas prekybos centre ir spėjome pagulėti 30 minučių su Wi-Fi iki kol atėjo kažkoks apsauginis, kuris nekalbėjo angliškai ir išvarė mus iš ten šypsodamasis, nors kalbėjo gan piktokai. Prie prekybos centro buvo suoliukai, aš ir dar du su manimi gaudėme Wi-Fi lauke, leidome laiką, o kiti miegojo ant suoliuku, dar buvo gana šilta lauke su šilta apranga. :P
     
    http://www.part.lt/img/a78ace0db253662c41e61cd04b83bb1b914.jpg
     
    http://www.part.lt/img/6087a0e5d4ff47ac008e871dd3f44403638.jpg
     
    Apie 4 valandą buvo labai šalta, visi susirinkome daiktus ir nuėjome į autobusų stotį, ten atsisėdome ant suoliukų, vėjas pūtė nežmoniškai, taip šalta dar niekada nebuvo, bandžiau užmigti, bet niekaip neišėjo, tik vėl tie patys trys miegojo sau ir nejautė nieko, taip kentėdami šaltį sulaukėme apie 7 valandos, kada atsidarė metro ir kitos paslaugos, nuėjome į kepyklą, ten buvo šilta ir skanu, nusipirkau tik vieną brangią bandelę ir sėdėjome kaip valgydami kepsnį visą valandą. :D Galima sakyti štai taip ir baigėsi mūsų nuotykiai, sulaukėme lietuviško eurolines autobuso, kurio vairuotojai yra draugiški ir jaunatviški, atgal keliavome apie 21 valandą su sustojimais ir taip toliau, išsilaipinome Kaune.
     
     
     
    Jeigu dar kažką prisiminsiu, tai būtinai papildysiu. :rolleyes:
  2. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo s1lenc3 Pradedantysis web developeris - i ka atkreipti demesi?   
    http://codecademy.com/ pabandyk čia pasimokinti, neblogų pamokų galima rasti ir paaiškinimai geri.
  3. Patinka
    Diesel31 sureagavo į IdejosVerslui Marketingas – tai ne reklama   
    Kiekvienam verslui reikalingas marketingas. Ir dauguma verslo savininkų supranta auksinę taisyklę: „jeigu nėra marketingo – nėra ir verslo“. Tačiau ne kiekvienas vadovas supranta, ką iš tikrųjų reiškia žodis „marketingas„, kaip formuojama marketingo strategija, kuri vėliau padeda verslui įsibėgėti ir augti.
     
    Pradėkime nuo to, kad marketingas – tai nėra reklama. Taip, gerai paruošta reklaminė strategija dažnai yra sėkmingos marketingo kampanijos dalis, tačiau reklama ir marketingas nėra vienas ir tas pats. Marketingas – tai procesas, kurio metu sukuriamas susidomėjimas produktu (preke, paslauga, įvykiu, tikslu ar žmogumi). Pagrindinė marketingo užduotis yra supažindinti potencialių klientų grupę (kalbu apie tikslinę grupę) su produktu ir paskatinti (o kartais – netgi įtikinti) juos įsigyti tai, ką Jūsų marketingo kampanija bando jiems parduoti.
    Kalbant plačiąja prasme – marketingas yra pasakojimas. Įtikinamai pasakodami savo (ar savo kliento, jeigu esate marketingo strategijos kompanija) ar produkto istoriją, Jūs turite įtraukti tos istorijos klausytojus į patį pasakojimą ir paskatinti juos norėti tapti pasakojimo dalimi. Tinkamai parinkdami ir pateikdami pasakojimo dalis, Jūs galite „suartėti“ su vis daugiau žmonių, kurie ras tame pasakojime kažką artimo sau, savo gyvenimui ir savo problemoms.
     
    Nors reklama gali būti svarbia pasakojimo dalimi – dažniausiai, verslininkai pasitiki reklama per daug ir tai, deja, veda jų verslą į pragaištį. Norint, kad marketingas būtų sėkmingas – Jums reikia sukurti savo produktui tokį „pozityvą“, su kuriuo nori asocijuotis tikslinės grupės ir tapti potencialiais pirkėjais. Tam, kad pasiekti tokį rezultatą, yra tikrai nemažai būdų, tačiau tikrai neegzistuoja vieno recepto visiems, tad juo, deja, negaliu pasidalinti. Galiu, žinoma, išvardinti kelis marketingo metodus, kuriuos galima (ir reikia) naudoti, jeigu tik Jūsų verslo tipui tai yra tinkama:
     


     
    veikianti ir funkcionali svetainė, kurioje esanti informacija parodys Jūsų lankytojams, jog esate savo srities specialistai;
    sėkmingas ir aktyvus dalyvavimas socialiniuose tinkluose, kurių pagalba galite pasiekti ne tik esamus, tačiau ir būsimus klientus;
    dalyvavimas Jūsų verslo srities parodose ne tik svečio, tačiau ir dalyvio teisėmis, kad pateikti lankytojams (ir, žinoma, kitiems verslams) Jūsų produktą;
    tinkami pranešimai spaudai ir kitos viešųjų ryšių kampanijos.

    Marketingo būdų yra tikrai daug. Ir nors visi iš aukščiau išvardintų būdų yra efektyvūs (ir, kaip jau minėjau, rekomenduojami įgyvendinimui) – tai tikrai nereiškia, kad pateikti „visi“ marketingo būdai, tinkami Jūsų verslui. Visai gali būti, kad nepaminėjau, galbūt, vienintelio marketingo būdo, kuris tinka būtent Jūsų verslo specifikai ir yra efektyvesnis už viską, kas yra išvardinta aukščiau. Tačiau net tokiu atveju – aš galiu tik pasveikinti Jus, nes tai reiškia, jog Jūs jau žinote, kas yra efektyvu Jūsų verslui ir šis straipsnis Jums nėra naudingas. O gal…?
     
    Čia reikėtų nepamiršti, kad versle nėra B2B (business to business – verslas verslui). Yra tik H2H (human to human – žmogus žmogui), nes bet kokį verslą (bent jau kol kas) vis tiek valdo žmonės. Ir žmonės yra linkę pasitikėti tik kitais žmonėmis. Jeigu Jūs esate matomas, žinomas savo asmenybės, charizmos, gerų darbų (ir taip toliau) dėka – žmonės bus labiau linkę turėti su Jumis reikalų. Ypatingai tie, kurie save asocijuos su Jumis – „mes labai panašūs, nes mums patinka ta pati krepšinio komanda“, „man jis/ji patinka, nes aukoja vaikams“ ir panašiai. Žmonės yra linkę dirbti ir pasitikėti žmonėmis, kuriuos jie gerbia ir laiko autoritetais.
     
    Dar vienas efektyvus marketingo būdas – pažinčių tinklo plėtra. Lietuvoje, kažkaip, pastebiu, jog tai nėra labai populiarus būdas plėsti savo įtaką, tapti žinomesniu ir turėti kuo platesnį pažinčių ratą. Asmeniškai aš – LinkedIn tinkle turiu daugiau kaip 600 kontaktų (ir bet kuris iš jų savo intelektu lenkia 1,000 Šalčiūtės fanų Facebook’e), į kuriuos galiu kreiptis pagalbos ar patarimo toje srityje. O kodėl negaliu? Kas mane stabdo? Kas nutiks, jeigu man atsisakys padėti? Asmeniškai man – visiškai nieko blogo. Apie tai, manau, kaip tik labiau turėtų susimąstyti tas, kas atsisako padėti.
     
    Nereikia eiti į „verslo pusryčius“ tam, kad ten padalinti ir pasirankioti vizitinių kortelių. Reikia kaip tik megzti kontaktus, aiškintis žmonių problemas ir ieškoti tų problemų sprendimų. Dažniausiai – žmonės pavargsta ieškoti problemų sprendimų kitiems, o patys nesupranta, kad tai ir yra varomasis verslo variklis – kai Jūsų verslas sprendžia kažkieno problemas. Labai efektyvus marketingo įrankis. Kuo daugiau užmegzite kontaktų ir padėsite žmonėms – tuo labiau būsite žinomas, kaip savo srities ekspertas ir „tas, kuris veikia, o ne kalba“. Automatiškai – žinomu tapsite ne tik Jūs, tačiau ir Jūsų verslas, prekės, paslaugos ir taip toliau. Pakils paklausa, o Jūs galėsite padidinti pasiūlą. Juk tai ir yra efektyvus marketingas!
     
    Joks (ir jokios) reklamos kiekis negali nugalėti, atstoti ar pasiekti tai, ką gali tvirtas ir tinkamas marketingas. Todėl, kai atsisėsite (patys, su savo marketingo komanda ar samdytais specialistais) marketingo strategijos sudarymui – nepamirškite, jog labai svarbus ne tik pats planas ir pasakojimas, tačiau ir tai, kas tą pasakojimą pasakoja.
     
    Gero Jums verslo!
     
    Straipsnis patalpintas iš Verslo.Guru portalo.
  4. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo edvinas112 Html/CSS Problema   
    Siūlyčiau naudoti boostraps jeigu dar nenaudoji.
  5. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo edvinas112 Html/CSS Problema   
    Siūlyčiau naudoti boostraps jeigu dar nenaudoji.
  6. Patinka
    Diesel31 sureagavo į ModestasV Kiek turi kainuoti internetinis puslapis, kad Jūs liktumėte patenkinti gautu rezultatu   
    Sveiki,
    Paskutiniu metu pastebiu nesutarimus tarp jaunų ir vyresnių programuotojų dėl savo paslaugų teikimo kokybės ir kainos, todėl norėčiau padiskutuoti kiek turėtų kainuoti puslapis, kad klientas liktų patenkintas ir būtų rastas geras programuotojas.
     
    Iškart įspėju, tai mano mintys ir apsvarstymai po daugybės ginčų su "tikru programuotoju" :)
     
    Visgi, pirmiausia pradėkime nuo elementarių klausimų:
    1. Kiek į projektą žadate investuoti patys? - Savo asmeninio laiko ir gebėjimų.
    2. Koks Jūsų numatytas biudžetas? - Čia SVARBUS kriterijus atsirenkant programuotojus.
    3. Galutinis rezultatas - įmonės reprezentacinė svetainė ar svetainė, kuri atneš pinigus arba pritrauks daugybę žmonių? - Čia taip pat gana svarbus dalykas.
     
    O dabar apie kiekvieną klausimą ir galima atsakymą: ( rašau tik klausimo numerį, o ne visą klausimą )
     
    1. 1 - Skirsiu laiko tik įvertinti galutinį produktą:
    Šaunu, kad tiek laiko skirsite, tačiau gero rezultato nesitikėkite. Taip yra todėl, kad žmogus dirbs beveik aklai arba greičiausiai su žodžiais: "padaryk yyyyyyyy.oo svetainės kopiją". Viskas yra gerai, tačiau ar ta kopija bus gera? - NE! Tai greičiausiai net nebus arti to, ką Jūs norėtumėt matyti. (išimtis, kai svetainė priklauso kam nors arba yra visiškai nesudėtinga/paprasta ir neturi jokių paslapčių vartotojui nematomame kode (algoritmai ir t.t.)). Žinoma, Jūs liksite nepatenkinti ir norėsite, kad grąžintų pinigus arba atsisakysite mokėti juos, nes rezultatas Jums neįtiko, tačiau nepamatote, kad žmogus padarė tai, ką jis matė, o ne tai, ko norėjote Jūs - programuotojas ne aiškiaregys.
     
    2. 1 - Skirsiu laiko pasitarti bei ištestuoti daromą produktą:
    Čia situacija kiek geresnė, kadangi Jūs galėsite stebėti produkto kūrimo eigą ir pamačius, kad judama ne tuo keliu - pataisyti kelią. Šitaip Jūs pasieksite geresnį rezultatą, tačiau tai vėl nebus visiškai tobulas, o ypač jeigu programuotojas kopijuos sudėtingesnę svetainę. Viena iš priežasčių yra ta, kad jis gali kažko neįsivertinti ir paprasčiausiai nepastebėti, tačiau Jums tai buvo kritinis dalykas ir pati pagrindinė mintis, kurios nematote ir vėl likote nevisiškai patenkintas produktu. Vėlgi - dalyvauti kūrimo procese yra galima, bet.. Visko iki galo neišspręsite tokiu būdu ir bent minimali dalis liks nepadaryta arba padaryta ne taip, kaip norėjote.
     
    3. 1 - Skrisiu laiko padaryti išsamų aprašymą, dalyvausiu projekto kūrimo procese ir testuosiu daromą produktą kartu:
    Nerealu! - Būsite geidžiamas klientas ir programuotojas su Jumis norės dirbti be didesnio vargo. Taip yra todėl, kad programuotojas matys juodu ant balto parašyta ką reikia padaryti ir ką šis dalykas turės atlikti. Žinoma, čia taip pat gali būti šiek tiek neaiškumų, tačiau kuo detaliau perteiksite tai, ko Jums reikia - tuo geriau gausite darbą. Pavyzdžiui neužtenka parašyti tik "Vartotojų sistema su apmokėjimais", nes apmokėjimo rūšių gali būti begalės skirtingų ir programuotojas turės klausti Jūsų kokios norite, o tai tiesiog atima laiko iš pačio kūrimo proceso. Geriausiai parašyti būtų bent jau: "Vartotojų sistema su bankiniais, trumpųjų žinučių ir paypal apmokėjimais už narystę puslapyje ( 1 mėn, 3 mėn, 6 mėn ir 12 mėn laikotarpiams)." - po šitokio aprašymo programuotojas gana tiksliai žinos ką jam reikia padaryti ir ko tikėsitės iš savo vartotojų, tačiau net ir čia gali būti klausimų kokie vartotojo duomenys turi būti saugomi svetainėje ( juk ne visada užtenka tik slapyvardžio ir el. pašto ).
     
    Šiek tiek apibendrinant pirmą klausimą ir galimus atsakymus:
    Kuo daugiau Jūs - kaip klientas, įdėsite pastangų dalyvaudami kūrimo procese arba pasiruošdami projektui kuriam detalų jo aprašymą ( idealiausias variantas ) - tuo greičiau ir geriau bus atliktas Jūsų užsakytas puslapis, bei Jūs labiau būsite patenkintas pasiektu rezultatu. Programuotojai taip pat yra žmonės ir supranta, kad paruošti detalų aprašymą gali užtrukti ne vieną dieną, tačiau jie labai teigiamai vertina tokius aprašymus, nes jie padeda išvengti dažnai pasitaikančių problemų kuriant be aprašymo ( pavyzdžiui: puslapio dalies perrašymą nuo 0, nes kuri nors funkcija veikia ne taip, kaip klientas sugalvojo.).
    Taigi, jei norite likti patenkinti - įdėkite savo pastangų sukurdami aprašymą, o jei norite gauti blogai atliktą darbą arba per 2x ilgesnį terminą - palikite tai spręsti eigoje, tačiau nei Jūs, nei programuotojai neliks patenkinti šiuo darbu.
    ps. Nesakau, kad visada tas aprašymas būtinas, bet jis niekada nepakenkė kuriant puslapį.
     
     
    Artėjame prie visų labai nekenčiamo klausimo - biudžetas. Iškart pasakau, kad tai yra mano nuomonė, todėl Jūs neturite su ja sutikti, tačiau kartu ir gerbkite ją.
    Kaip pavyzdinį puslapį paimkime žinomą puslapį, kad realiai suvoktumėme ką gausime už norimą kainą ( jei pažeisiu taisykles ar įžeisiu ką nors - panaikinsiu nuorodas ).
    Pavyzdinis puslapis bus: http://pigu.lt/ ( Elektroninė parduotuvė )
     
    1. 2 - Skirsiu tik iki 500 litų puslapiui, dizainui ir serveriui, bet noriu, kad puslapis būtų panašus į anksčiau paminėtą.
    Pirmiausia norėčiau bent jau šiek tiek išskaidyti šią sumą, kad suvoktumėte kas liks programuotojui:
    ~30 LT - Domenas
    ~10 LT/mėn - Serveris, todėl bent jau metams jis kainuos ~120 LT ( galimos nuolaidos ir t.t. priklauso nuo tiekėjo )
    Taigi, pačiai svetainei ir dizainui lieka 350 LT.
    Realiausias variantas yra tas, kad Jūs surasite pradedantįjį programuotoją, kuris nori mokytis ir tuo pačiu metu užsidirbti. Šiame kainos segmente profesionalų arba patyrusių žmonių pasitaiko labai retai arba jie atitiks tik pagrindinius darbus ( dažniausiai ir pradedantys tą patį padaro ), bei pasakys, kad visiška kopija nėra įmanoma.
     
    Svetainė funkcionuos ir turės pagrindinius dalykus, tačiau papildomų bus labai mažai.
     
    Beje, dažniausiai negausite nei SSL sertifikato, nei normalios pagalbos iš programuotojo.
    2. 2 - Skirsiu tik iki 1500 litų puslapiui, dizainui ir serveriui, bet noriu, kad puslapis būtų panašus į anksčiau paminėtą.
    Šiek tiek geriau, todėl galime truputį imti galingesnius serverius ir nupirkti SSL sertifikatą.
    ~30 LT domenas
    ~30 LT /mėn - Serveris, todėl bent jau metams jis kainuos ~360 LT
    ~150 LT - SSL sertifikatas
    Taigi svetainei ir dizainui lieka 960 LT. Už šią sumą Jūs dažniausiai gausite šabloną ir puslapio pritaikymą pagal Jūsų norus ( Žinoma, ne visus ). Vėl, jeigu norų bus labai daug - gausite tik pradedančiojo paslaugas, tačiau jei darbų bus vidutiniškai - gausite ir gero programuotojo paslaugas ( yra didesnė tikimybė )
     
    Svetainė funkcionuos ir turės pagrindinius dalykus su galimais patobulinimais ar papildomais moduliais. Per daugiausiai jų nebus ir dažniausiai pasitaikys tik nemokami moduliai rasti internete.
     
    3. 2 - Skirsiu 3000 ir daugiau ( priklauso nuo pageidavimų ) litų puslapiui, dizainui ir serveriui, bet noriu, kad puslapis būtų panašus į anksčiau paminėtą.
    Šioje kainų kategorijoje Jūs galite drąsiai gauti viską, ko tik užsigeisite. Įmanomas net ir klonas ankščiau paminėtos parduotuvės, tačiau kuo daugiau funkcijų bus - tuo daugiau ir kainuos.
    Jei jau turite tokį biudžetą - geriau kreiptis į el. parduotuves kuriančią įmonę, nes tik tada būsite patenkintas gautu produktu ir galėsite įgyvendinti visus savo norus ( žinoma, tai kainuos ). Šiame kainos segmente bus gana mažai pradedančiųjų ( jų visgi pasitaiko.... ), todėl prieš pradedant darbus būtų gerai susitikti arba pamatyti ne vieną darbų pavyzdį.
     
    Svetainė turės unikalų dizainą, kurį Jums nupieš dizaineris. Taip pat bus visos reikalingos funkcijos sėkmingai prekybai ir prekių importui iš tiekėjų ar kitų turimų šaltinių. Galimi net ir unikalūs moduliai, kurie bus sukurti tik Jūsų sistemai.
     
    ps. Nesitikėkite gauti viską, ką išvardinau iškart už 3000 litų, tačiau tai yra riba, kurią perlipus darbai domina ir įmones.
     
    Taigi, pažiūrėjome kiek laiko skirsime patys ir kiek pinigų galime išleisti, tačiau kaip iš tikro pasirinkti programuotoją? Juk ir naujokas gali padaryti puslapį, todėl kam man mokėti tuos 3000 LT, kai naujokas tą patį padarys už 1500 LT? Na jei jau taip pagalvojot - paskaitykit trečio užduoto klausimo apibendrinimą.
     
    1. 3 - Puslapis bus skirtas įmonei ar kokiam nors projektui ir jis nereikalauja didelio tikslumo ar unikalaus dizaino.
    Jei Jūs norite būtent tokio puslapio - galite drąsiai samdytis pradedantįjį ( ne visiškai žalią ), kuris mokėtų užmauti dizainą ant sistemos ir sukelti Jums reikalingą informaciją pirmą kartą. Kainos čia nėra labai didelės, todėl dažniausiai pats puslapio pagaminimas galimas ir už 50-200 LT ( neįtraukiant šablono ir serverio kainų ).
     
    2. 3 - Puslapis bus skirtas įmonei ir jis REIKALAUJA tikslumo bei unikalaus dizaino.
    Jei Jums svarbus įvaizdis - geriau imkite jau patyrusį programuotoją, kuris galėtų įgyvendinti visas dizainerio užgaidas ( dizainerį reikės samdyti atskirai, kad turėtumėte unikalų dizainą ). Žinoma, galima imti ir šabloną, tačiau reikėtų įvertinti tai, kad programuotojas nėra dizaineris, todėl jo prašyti koreguoti dizainą nėra visada gera mintis ( ne visi programuotojai turi menininko gyslą ). Tokių puslapių kainos yra labai įvairios, tačiau kaina 90% atvejų atitinką kokybę ( pasitaiko visko... ).
     
    Taigi apibendrinant viską į vieną krūvą:
    Jeigu Jums reikalingas puslapis, kad jis būtų internete ir tiek - galite rinktis pradedančiojo paslaugas, tačiau jei jis bus matomas kasdien ir turi atitikti Jūsų įmonės ar veiklos veidą - geriau dažnai pasirinkti gerą ir patikimą programuotoją, nes tada Jūs nebūsite nusivylęs darbu ir turėsite produktą, kuris Jums patiks. Žinoma, čia kaip ir visur gyvenime būna išimčių, nes kartais profesionalai daro viską šabloniškai ir net nesistengia nieko, o pradedantysis kaip tik stengiasi save išbandyti visur, bet jei jau rinksitės pradedantįjį - įvertinkite, kad jo atliktos paslaugos gali būti šiek tiek nekokybiškos arba atliekamos ilgiau nei profesionalo, nes šis žmogus dirbdamas Jums tikisi pats išmokti ką nors naujo ir taip plėsti savo žinias.
     
     
     
    Šiame straipsnyje pateikiau savo nuomonę ir tikiuosi, kad padėsiu nors vienam žmogui labiau orientuotis į ką jis turi kreiptis norėdamas gauti gerai atliktą darbą pasirenkant sau tinkamą variantą - jauną programuotoją ar profesionalą.
     
     
    ps. Aš pats paskutinius 3 metus dirbau už itin žemą kainą, nes siekiau tobulėjimo ir kiekvienas pas mane atėjęs klientas žinojo, kad aš siekiu tobulėti, tačiau vistiek atsirasdavo tokių, kurie su tuo sutikdavo, tačiau pačiame gale likdavo nepatenkinti atliktu darbu. Žinoma, nesakau, kad ten nebuvo mano kaltės, nes vis dėl to mokiausi, bet kartais užsakovas iš pradedančiojo tikisi tiek pat kiek iš profesionalo, tačiau už žemą kainą ir dirbant be jokio aprašymo :)
     
    ps2. Jei turite pastebėjimų - komentuokite ir būtinai pataisysiu visas nelogiškas vietas ar nusišnekėjimus ( jų tikrai gali pasitaikyti, todėl iškart atsiprašau )
     
     
    Papildė narys: ReikiaPuslapio
     
     
  7. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo -LeXas- Kuria pele pasirinkti ?   
    Razer Deathadder man asmeniškai.
  8. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo -LeXas- Kuria pele pasirinkti ?   
    Razer Deathadder man asmeniškai.
  9. Patinka
    Diesel31 gavo reakciją nuo Auksinis Greito maisto restoranas.   
    Aš asmeniškai nesu turėjas tokio verslo bet manau kad vertas dėmesio. Duodu kaip pavyzdį, paimkite kitus kaimelius, neperseniausiai vienam kaimelyje buvom ir valgyt užsinorėjom,nusprendėm kebabų kaimelio paragauti, viena parduotuvėlė kebabų buvo per visą kaimelį,kainos palyginus didelės, porcijos buvo mažos,bet užtat kiek klientų buvo. :)
    Ir labai reikia atsižvelgi kaip gamina kebabus,skaniai ar ne skaniai. Jeigu skaniai gamins, tada klientų bus pakankamai.
     
    Mano bent jau nuomonė tokia, žinoma gal ji nieko verta nes apie tai pats tikriausiai pagalvojai, bet vis tiek norėjau išsireikšti.
  10. Patinka
    Diesel31 sureagavo į nadza Kodėl logotipas neturėtų kainuoti 150 Lt?   
    Kodėl ir kam rašau šį straipsnį (nežinau ar galima šią subjektyvią mano nuomonę vadinti straipsniu)?
     
    Kodėl?Įžvelgiu neteisingą logotipo vertės suvokimą tarp dizainerių ir tarp užsakovų, kūrimo proceso neišmanymą ir nuvertinimą.
    Kam? Straipsnis skirtas visiems kuriantiems ir pradedantiems kurti logotipus bei logotipų užsakovams.
    Tikslas. Norėtųsi iš šaknų pakeisti požiūrį į grafinį dizainą, ypatingai į logotipo kūrimą.
     
    Kas yra logotipas?
     
    Pirmiausiai apibrėžkime kas yra logotipas. LOGOTIPAS - tai įmonės, produkto ar paslaugos atpažinimo ženklas. Ne tik paprastas ženklas, o atspindintis įmonės komercinę veiklą naudojant formą, šriftą, spalvą ir / arba ikoną. Logotipas turi dirbti, skleisti įmonės patikimumo, stabilumo, pripažinimo žinutę. Mūsų, dizainerių darbas, sukurti logotipą, kuris šį darbą atliktų puikiai. Iš esmės yra daug svarbiau ką logotipas reiškia, nei kaip jis atrodo.
     
    Yra penkios pagrindinės taisyklės, nusakančios koks turi būti logotipas.
     
    PAPRASTAS. Lengvai atpažįstamas.
     
    ĮSIMINTINAS. - paprastas logotipas lengvai įsimenamas.
     
    AMŽINAS. Ar logotipas bus efektyvus po 5, 10, 20 metų?
     
    UNIVERSALUS. Pirmiausia logotipas turi būti vektorinis, pritaikomas įvairioms media sritims.
     
    TINKAMAS. Teisingos formos ir spalvos atspindinčios veiklą.
     
    Šioje svetainėje rasite logotipų, kurie atitinka šiuos penkis taisyklės punktus ir šį tą daugiau. Logotipai su paslėptais simboliais
     
    Keli pavyzdžiai
    http://img96.imageshack.us/img96/1700/fedexy.jpg
    FedEx - paslėpta rodyklė
     
    http://img20.imageshack.us/img20/599/sunyzs.jpg
    Sun microsystems - iš visų pusių perskaitomas žodis SUN.
     
    http://img406.imageshack.us/img406/7033/citydirect.jpg
    City Direct - tarp raidžių C ir D įžvelgiamas lėktuvas.
     
    http://img600.imageshack.us/img600/8468/eightt.jpg
    Eight - visos raidės sudarytos naudojant skaičių "8".
     
    Problema
     
    Pirma. Nusistovėjusi nuomonė, kad logotipas tai tiesiog graži ir gerai besižiūrinti ikona ar paveikslėlis. Žmonės, arba kitaip potencialūs klientai, nesupranta, kodėl už gražią ikoną reikia daug mokėti. Logika paprasta - nėra sudėtinga nupiešti gražų paveikslėlį.
     
    Antra. Internete pilna tinklalapių, kurie siūlo už minimalią sumą, tarkim £25 sukurti logotipą. Šios kompanijos tiesiog iškreipia ir žlugdo visą grafinio dizaino rinką. Radau įdomų grafinio dizaino kompanijos atliktą ekspermentą. Įmonės darbuotojai sukūrė įsivaizduojamą santechnikos darbų paslaugas teikiančią kompaniją, kuriai reikia logotipo. Parašė užklausas į keletą svetainių, kurios internete skelbėsi pigiai ir greitai kuriančios logotipus. Rezultatas buvo daugiau nei patenkinamas atsižvelgiant į investicijos dydį.
     
    Pateikiu šešis pirmuosius "logotipų" pasiūlymus.
    http://img152.imageshack.us/img152/5372/32608271.th.jpg
    http://img577.imageshack.us/img577/8110/42252684.th.jpg
     
     
    Galutinis "logotipo" variantas, atlikus visus pakeitimus pagal išgalvoto užsakovo norus.
    http://img207.imageshack.us/img207/3607/cheaplogoblog10.th.jpg
     
     
    Neperrašinėsiu viso straipsnio, nes originalus tekstas tikrai LABAI VERTAS DĖMESIO. Visa ekspermento eiga ir rezultatus rasite How LO can you GO? The following guest post was written by Tom and Phil of London-based Mat Dolphin.
     
    Kaip turėtų būti kuriamas logotipas
    Internete yra tikrai daug profesionalių straipsnių apie tai kaip turėtų būti kuriamas profesionalus logotipas. Tarptautiniu mastu pripažinti grafikos dizaineriai atskleidžia logotipų kūrimo procesą.
     
    Logotipo sukūrimas apima šiuos procesus:
     
    1. Logotipo dizaino brief'as (lietuviškai "trumpukas")
    Užpildomas klausimynas apie įmonę, jos vykdomą veiklą, teikiamas paslaugas. Įmonės atstovai išsako savo lūkesčius, norus, formų ir spalvų prioritetus.
     
    2. Tyrimas.
    Atliekamas konkrečios pramonės šakos tyrimas, susipažįstama su jos istorija. Peržvelgiami pagrindinių konkurentų logotipai.
    3.Logotipų tyrimas. Peržvelgiami sėkmingi logotipai, kurie atitinka dabartinius logotipų stilius ir tendencijas, susiję su dizaino brief'u.
     
    4.Sketching (nerandu tinkamo vertimo) ir koncepcijos paieškos.
    Remiantis logotipo dizaino brief'u ir tyrimais, pasitelkiant kūrybiškumą ieškoma forma ir galima logotipo koncepcija. Idėjų ieškoma popieriuje, vėliau logotipai vektorizuojami kompiuterinėmis programomis.
     
    5.Pertrauka apmastymams.
    Tai leidžia turimom idėjom subręsti ir išskirti tinkamiausias.
     
    6.Dizainerio pozicija.
    Yra du būdai dirbti: kurti logotipą remiantis tik kliento norais arba komunikuoti su klientu ieškant geriausio sprendimo atitinkančio kliento ir dizainerio lūkesčius.
     
    7.Prezentacija.
    Pasirenkama ar bus pristatoma keltas atrinktų logotipų ar visos variacijos.
     
     
    Daugelis užsakovų, o nenustebčiau ir dizainerių, net neįsivaizduoja, kad logotipo kūrimas gali apimti tiek daug procesų. Įdomu kaip atrodo logotipo dizaino procesas įmonių siūlančių logotipus greitai ir pigiai. Mano asmeninis spėjimas, kad idėjų ieškoma nemokamų paveikslėlių kataloguose, galbūt net clipartuose. Naudojami nemokami šriftai.
    Kokią išliekamąją vertę gali pasiūlyti toks logotipas? Ar tikrai jis atspindės įmonės vykdomą veiklą, bus paprastas, įsimenamas, ilgaamžis, universalus ir tinkamas?
     
    Logotipų konkursai.
    Anksčiau galvojau, kad tai puikus būdas dizaineriams užsidirbti papildomų pajamų, o užsakovams logotipą rinktis iš daug skirtingų dizainerių pateiktų variantų. Dabar taip nemanau. Visgi kuriant logotipą dizaino konkursui retai kada užsakovas pateikia profesionalų dizaino brief'a, palieka laiko apmastymams, tyrimui, sketching'ui ir t.t. Logotipus keičia gražiai atrodantys paveikslėliai su minimalia užuomina į įmonės veiklą.
     
     
    Pabaigai.
    Labai norėčiau tikėti, kad daugelis dizainerių prieš kurdami logotipą atlieka bent dalį šių procesų. Lygiai taip pat tikiuosi, kad nenusileidžiate kliento norams ir nedirbate kaip robotai vykdantys įsakymus, bet esate kūrybingi ir savo galva mastantys dizaineriai, kurie išmano gero, profesionalaus logotipo kūrimo principus.
    Aš asmeniškai esu dizainerė, kuri ieško būdų kaip kurti geriau. Ne visi mano kurti logotipai yra geri ir atitinka straipsnyje pateiktus kriterijus. Bet aš judu į priekį ir tikiuosi mano ateities projektai bus kokybiškesni.
  11. Patinka
    Diesel31 sureagavo į BOSS Straipsnis: Efektyvi reklamos kampanija   
    Reklama yra labai svarbus žingsnis sėkmingo verslo link. Tačiau ar bent dalis verslininkų žino, kaip visa tai veikia ir kurios reklamos formos yra pačios naudingiausios? Dažniausiai ne. Kiek teko klausti savų klientų, dauguma atsako taip: „Nusipirksiu bannerį, nusipirksiu reklamos plotą delfi.lt ir gausiu klientų". Kodėl jie taip mano? Atsakymas labai paprastas, tai irgi verslas, kuris yra puikiai įteigtas į verslininkų galvas. Pati neefektyviausia reklamos forma ir yra reklaminis banneris, nebent jis būtu rodomas tik tikslinei auditorijai. Aš asmeniškai niekuomet nepažvelgiu į, dažniausiai, dešinę svetainės pusę, kurioje būna išdėlioti reklaminiai banneriai, nes žinau, jog reklama manęs nesudomins. Taigi savo straipsniu pasidalinsiu patirtimi, kaip sėkmingai organizuoti reklamos kampaniją ir kaip gauti aukščiausių rezultatų.
     
    Google Adwords
     
    Šis didžiausias pasaulio paieškos milžinas vis labiau skverbiasi į mūsų gyvenimus. Kuriamos puikios ir naudingos sistemos, portalai, kuriais tiesiog negali nesinaudoti (Gmail, YouTube, Google Talk, Google Docs). Visa tai daroma tam, kad kuo daugiau sužinoti apie tave - vartotoją. Google siekia surinkti tikslines auditorijas ir siūlyti joms tai, ko joms reikia ir ko jos ieško. Visa tai daroma ne iš geros valios, o iš siekio kelti reklamos kainas tikslinėje auditorijoje ir taip pat greičiau įsiskverbti į kitas sritis. Manau visi sutiktumėte sumokėti ir po kelis litus už potencialų svetainės lankytoją. Aš - sutikčiau. Vidutinis klientas man uždirba 1500Lt, o jo gavimas man kainuotų keli litai, apsimoka, taip? Įsivaizduokite kokius kiekius Google galės skirstyti kai pilnai išgrynins paieškos rezultatus ir rodys tik tai ko ieškoma... Šiuo metu yra ypač palankus metas reklamuotis Google Adwords sistemoje, nes ji vis dar vystosi ir reklamos kainos palyginti nėra dideli. Taip pat galima gauti reklamos kreditų daug pigiau (pvz.: už 100Lt galima nusipirkti 370Lt reklamos kreditų, už 30Lt galima gauti 200Lt), ateityje greičiausiai to nebeliks. Taip pat norėčiau pabrėžti tai, kad jeigu jūsų lankytojas/klientas jums atneš nedidelias pajamas, Google Adwords geriau nenaudoti.
     
    Apibendrinus ir šiek tiek papildžius gaunasi štai kas:

    Organizuokite reklamos kampanijas Google Adwords sistemoje jeigu jūsų produkto, paslaugos kaina yra nemaža.
    Siekite tikslinės auditorijos. Nekurkite nereikalingų raktažodžių, nes taip tik švaistysite reklamos biudžetą.
    Reklamos skelbimui skirkite didžiausią dėmesį. Svarbiausia užkabinti lankytoja būtent tuom, ko jam reikia. Jeigu jis ieško svetainės kūrėjo, tai kam? Tam, kad įmonė gautų daugiau pajamų, todėl siūlykite jam profesionalias paslaugas, kurios suteiks jam daugiau klientų.
    Nenusipiginkite. Jeigu jūsų produkto kaina yra aukšta, niekuomet nerašykite, kad pas jus pigu. Tokiu būdu tik sumenkinsite savo darbų kokybę. Geriau apie kainą iš vis nerašyti.
    Ieškokite reklamos kreditų pardavėjų. Kodėl turite mokėti 100% kainos, jeigu galima gauti tą patį daug pigiau?

    Google organic search
     
    Pradedant kalbėti apie šią reklamos sritį pirmiausia reikėtų padiskutuoti dėl internetinės svetainės. Didžiausią reikšmę organic search rezultatams turi jūsų svetainės parengimas jai. Pabandysiu išskirti kelis pagrindinius punktus iš vidinio seo, kurie turi didžiausią reikšmę paieškos rezultatams:

    TurinysDaug turinio. Tačiau ne bet kokio. Turinys turi būti tos pačios temos kaip ir jūsų produktai/paslaugos. Kokybiškam turiniui kaupti labai tinka tinklaraščių, įvairių straipsnių rašymas svetainėje.
    Naudokite raktažodžius. Tarkime siekiate būti kuo aukščiau pagal raktažodį „svetainių kūrimas". Rašydami straipsnius stenkitės linksniuoti šį žodžių junginį kuo dažniau, tačiau ne per dažnai. Raktažodžių tekste turėtu būti apie 4% - 8%.

    [*]Nuorodų struktūra
    „www.adresas.lt/apie-mus" yra geriau nei „www.adresas.lt/page.php?id=10"
    „Daugiau informacijos čia" yra prasčiau nei „Daugiau informacijos apie svetainių kūrimą".

    [*]Svetainės adresas su raktažodžiu
    Labai gerai, jeigu turite domeną su raktažodžių, kuris kalba apie jūsų veiklą. Tačiau nepersistenkite (blogas pavyzdys: www.internetiniu-svetainiu-eshopu-ir-portalu-kurimas.lt). Raktažodis turi būti įsimenamas ir aiškus, nereikia orientuotis tik į paieškos sistemas. Geriausias variantas yra iš vieno žodžio.

    [*]Tvarkingas programinis kodas
    Nepalikite neveikiančių puslapių.
    Nepalikite grubių sisteminių klaidų.
    Naudokite <h1><h2><h3>... antraštėms išskirti. Prie paveiksliukų užpildykite alt="" tagą o nuorodoms pridėkite title="".


    Išorinis SEO yra dar viena labai plati sritis apie kurią pakalbėsiu kitą kartą.
     
     
    Facebook
     
    Kaip gauti klientų iš facebook'o? Šis socialinis tinklas puikiai tinka nesudėtingai reklamos kampanijai organizuoti. Įmonėms, kurios planuoja reklamuotis facebooke siūlau susikurti fan page, o privatiems žmonėms, freelacer'iams geriau turėti tiesiog asmeninį profilį. Paaiškinsiu kodėl.
     
    Fan page, su kuo jis valgomas?
     
    Fanų puslapis - tai puiki proga rinkti savo klientų ratą ir artimai su jais kontaktuoti. Niekur kitur negalėsite užvesti tokios puikios diskusijos kaip facebook'o fanų puslapyje. Turėdami tokį puslapį galėsite išsiaiškinti savo produkto/paslaugos trūkumus, išgirsti nuomonę bei prisijaukinti naujų klientų. Fanų puslapiai gali būti labai įdomus. Ne per seniausiai pradėjau kurti unikalius fanų puslapius (Tokius kaip Adidas, Youtube, Coca-Cola) kuriuose galima savo įmonę/veiklą išreikšti originaliai. Fanų puslapyje galite turėti produktų katalogą, užklausos formą, tinklaraščio įrašų importavimą ir dar begalę įvairių dalykėlių.
     
    Kaip gauti narių savo fanų puslapiui?
    Visu pirma net negalvokite kurti tokių puslapių kaip „Pakviesk draugus, laimėsi kelionę". Jie nesuveiks, nes jums reikia ne bet kokios, o tikslinės auditorijos. Įsimeskite fan box į savo svetainę (tokiu būdu pritrauksite esamų klientų į fanų puslapį). Jeigu jūsų įmonė kuria internetines svetaines jums bus reikalinga verslininkų auditorija. Asmeniškai daryčiau taip:
    Surengčiau akciją, kurios metu esami nariai gali kviesti savo draugus verslininkus tapti puslapio fanu. Kiekvienas pakviestas verslininkas privalėtų užpildyti nedidelę anketą, kurioje įrodytų, kad yra verslininkas. Vienam verslininkui iš 100 nemokamai sukurčiau internetinę svetainę.
     
    Ką tai reiškia?
    Kalbant finansiškai tokios auditorijos rinkimas man kainuotų 15Lt už vieną kontaktą. Tačiau tas kontaktas jau išgrynintas ir yra būtent tos auditorijos, kokios man reikia. Taip pat jeigu neleisite jam pamiršti apie save (nuolatos publikuosite įvairius straipsnius, diskutuosite, klausite nuomonės) beveik neabejoju, jog jis bent kartą užsisakys jūsų paslaugą.
     
    Patarimai:

    Nekiškite savo rss feed fanų puslapio nariams, jiems to nereikia.
    Nereklamuokite kitų puslapių, paslaugų savo fanų puslapyje.
    Nemeluokite apie konkurso prizus. Geriau dovanok pieštukinę, nei meluok apie kelionę į Turkiją.
    Publikuok tik įdomius įrašus, kurie domina tavo faną (pvz.: akcijos, konkursai, išpardavimas, nulaidos).
    Jeigu nori sužinoti savo klientų nuomonę, aktyviai diskutuok su jais (tokiu būdu gausi dar daugiau nuomonių).
    Būkite kitokiais. Turėkite išskirtinį fanų puslapį ir nuolatos jį atnaujinkite.
    Nekiškite savo svetainės nuorodos visur kur tik galima. Užtenka vienos nuorodos po logotipu. Jeigu jus sudominsite, lankytojas pats jus susiras.
    Asmeninis profilis, kaip organizuoti reklamą ten?
     
    Jeigu esate freelacer'is, arba jūsų veikla yra asmeninė, jums geriausia būtu turėti tik asmeninį profilį. Yra įprasta, kad po įvairiais prekiniais ženklais dirba tik įmonės, o privačius žmones galima rasti ir su jais susisiekti tiesiogiai įvairiuose soc. tinkluose. Taigi nebijokite būti tuo, kuo esate (ta prasme ne koks Tomas Bepavardis). Antras labai svarbus žingsnis sėkmingos reklamos kampanijos metu yra įrašų apie savo veiklą publikavimas. Leiskite žinoti savo draugams apie tai, kad pradėjote dirbti su nauja technologija, praneškite apie atliktus darbus ir t.t. Kitaip tariant suteikite įvaizdį, kad nuolatos domitės tuo, ką dirbate. Asmeniniame profilyje galima turėti ne daugiau 5000 draugų. Tai yra vienas didžiausių minusų. Tačiau įsivaizduokite 5000 potencialių klientų vienoje vietoje, kuriems galite publikuoti įvairius įrašus. Taigi kaip ir fanų puslapiui, taip ir asmeniniam profiliui reikalinga tikslinė auditorija. Nuolatos ieškokite ir kvieskite į draugus potencialius savo klientus (aš asmeniškai kviečiu įvairius verslininkus).
     
    Patarimai:

    Neužverskite savo profilio įvairiais apps'ų pranešimais (pvz.: „Kokio ūgio būsite užaugęs?" „Kiek dantų turi bebras?" ir t.t.). Tai nesuteikia jums įvaizdžio ir erzina daugumą kitų narių.
    Organizuokite viešas diskusijas su savo „draugais".
    Puslapis „Informacija", tai jūsų viešas CV. Pasistenkite skirti dėmesio jam.
    Reklamos kampanijos planas
    Susikuriame internetinę svetainę, sutvarkome ir paruošiame ją Google organic search. Vykdome išorinį SEO (apie tai vėliau).

    Susikuriame facebook fanų puslapį/asmeninį profilį ir vykdome reklamą ten.
    Surinkus šiokį tokį klientų ratą klausiame ir analizuojame jų nuomonę apie jūsų paslaugas/produktus.

    Pradedame organizuoti Google Adwords reklamos kampaniją.
    Visi šie žingsniai turi tęstis nuolatos (ta prasme neištrinkite fanų puslapio, kai pradėsite organizuoti reklamą Google Adwords).
     
    Savo straipsniu paminėjau efektyviausias reklamos formas. Žinoma, jų yra ir daugiau: YouTube klipų kūrimas, Twitter'is (apie kurį jau pasakojo juozapuxas), kiti socialiniai tinklai. Tačiau 90% klientų gaunu savo išvardintomis priemonėmis. Kiti 10% greičiausiai ateina rekomenduojami esamų klientų.
    Taigi, jeigu norite sėkmingos reklamos kampanijos, reikės nemažai padirbėti. Viską įmanoma suorganizuoti su minimaliomis investicijomis. Dar kartą primenu, jog būkite originalūs. Paprasta reklama jau nedomina nieko, reikia tapti kitokiais.
×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...