Pereiti prie turinio

Verslininkystės proceso pradžia – sprendimas kurti savo verslą


Rekomenduojami pranešimai

Verslumas yra įgimtos ir įgytos žmogaus savybės, leidžiančios jam novatoriškai mąstyti ir aktyviai bei rizikingai veikti. Verslumo esmė – gebėjimas įžvelgti galimybes ir įgyvendinti naudingas idėjas. Tai paprastai reikalauja kūrybiškumo, užsidegimo ir noro prisiimti riziką.

 

Kodėl?

 

Dažniausiai nurodomos trys priežastys, kodėl žmonės nusprendžia kurti savo verslą: noras dirbti sau, siekis įgyvendinti savo idėją ir laukiama finansinė nauda.

 

Noras dirbti sau minimas bene dažniausiai. Tai nereiškia, jog šiems žmonės sunku dirbti kolektyve ar susitaikyti su kitų vadovavimu – atvirkščiai, jie paprastai jau ilgą laiką puoselėja mintį įkurti savo verslą arba yra nepatenkinti esamu darbu. Dar kiti siekia savarankiškumo, o nuosavas verslas gali puikiai patenkinti šį poreikį.

 

Antroji priežastis pradėti verslą – noras įgyvendinti savo idėją. Kai kurie iš mūsų, įžvelgę rinkoje nesančio produkto ar paslaugos idėją, negalime nurimti jos neįgyvendinę.

 

Pagaliau žmonės pradeda savo verslą, siekdami finansinės naudos. Tačiau ši motyvacija dažniausiai yra ne tokia svarbi kaip pirmosios dvi.

 

Kokios savybės reikalingos versliam žmogui?

 

Nėra vienintelės savybės garantuojančios sėkmę – tam reikalingos ir įgimtos savybės, tokios kaip intuicija, azartiškumas, atkaklumas, ir profesinės, kurios atsiranda besimokant ir su patirtimi. Skirtingi mokslininkai ir tyrėjai pateikia skirtingas verslininko sėkmės formules. Vieni (H. Mackay) kaip būtinas sėkmės prielaidas nurodo atkaklumą, aiškų tikslo turėjimą ir pastangų sutelktumą, kiti (B ir H. Schwalbe) dar prideda asmeninius sugebėjimus, motyvacijos laipsnį ir sugebėjimą blaiviai vertinti realią situaciją. Be šių savybių, dažnai išskiriamos ir tokie sėkmingam verslininkui būdingi bruožai:

 

  • Įprotis problemas spęsti savarankiškai
  • Orientacija į rezultatą
  • Kūrybingumas
  • Vizionieriškumas
  • Įtaigumas
  • Aiškių asmeninių tikslų turėjimas
  • Efektyvumas
  • Maištingumas
  • Nebijojimas prisiimti riziką
  • Pasitikėjimas savimi
  • Sugebėjimas valdyti ir įveikti stresines situacijas
  • Energingumas
  • Vidinė motyvacija
  • Savo stipriųjų ir silpnųjų pusių pažinimas
  • Nuolatinis siekimas tobulėti
  • Noras valdyti savo ateitį

 

Sėkmingas verslininkas nebūtinai turi pasižymėti visomis šiomis savybėmis, tačiau didesnė ar mažesnė jų dalis būdingos daugeliui sėkmingą verslą sukūrusių žmonių.

 

Be to, sėkmingą verslininką iš kitų išskiria ir tam tikras elgsenos modelis:

 

Aistra savo verslui - ši aistra ir užsidegimas gimsta iš įsitikinimo, jog verslas teigiamai paveiks žmonių gyvenimą. Tai paaiškina, kodėl žmonės meta saugų darbą ir pradeda savo verslą ar kodėl tokie milijardieriai kaip Bilas Geitsas tebedirba, nors yra finansiškai visiškai apsirūpinęs. Aistra ypač svarbi pradedant nuosavą verslą – nors tai ir įkvepiantis, tačiau kartu ir daug jėgų pareikalausiantis procesas. Be to, verslininko energiją, optimizmą bei užsidegimą teigiamai vertina ir potencialūs investuotojai. Tačiau būkite atsargūs – nors turite būti užsidegę savo verslo idėja, mokėkite blaiviai įvertinti jos trūkumus ir galimą riziką, bei, jei reikia, ją koreguoti ar keisti.

 

Susitelkimas į klientą/produktą - yra antrasis sėkmingo verslininko požymis. Daugelis jų širdyje yra kūrėjai, kuriems svarbu kurti produktus, kurie patenkintų klientų poreikius.

 

Atkaklumas, nepaisant nesėkmių - naują verslo idėją įgyvendinantis žmogus panašus į mokslininką laboratorijoje: abu turi daug eksperimentuoti ir ieškoti naujų veikimo būdų, kol sėkmė juos aplankys. Natūralu, kad šiame procese nesėkmės yra neišvengiamos.

 

Sugebėjimas įgyvendinti – mokėjimas verslo idėją paversti klestinčiu verslu yra pagrindinis sėkmingo verslininko bruožas. Tam reikia sukurti verslo modelį, suburti komandą, pritraukti lėšas, rasti partnerius, valdyti finansus, vadovauti ir motyvuoti darbuotojus ir pan.

 

Nepasiduokite išankstinėms nuostatoms

 

Pagaliau, jei puoselėjate mintį pradėti nuosavą verslą, neleiskite, kad jums sukliudytų visuomenėje įsigalėję tokie mitai apie verslumą kaip: verslininkais gimstama, o ne tampama, verslą pradedantys žmonės yra lošėjai, verslininkui svarbiausia pinigai ar verslininkas turi būti jaunas ir energingas. Atlikus šimtus mokslinių studijų ir tyrimų, nerasta jokių genetinių skirtumų tarp verslininkų ir kitų žmonių. Jais ne gimstama, o tampama – tam įtakos turi aplinka, gyvenimiška patirtis ir asmeninis apsisprendimas. Verslininkas nėra lošėjas, neapdairiai rizikuojantis viskuo – jis visada įvertina ir prisiima pamatuotą riziką. Pinigai svarbūs, bet tikrai nėra pagrindinis verslo variklis, o vertindami verslo patrauklumą, investuotojai atsižvelgia į tokias verslininko savybes kaip patirtis versle, įgūdžiai ir sugebėjimai, patikima reputacija – daugelis jų būdingos kaip tik vyresnio amžiaus žmonėms. Tad sėkmės!

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...