Pereiti prie turinio

Pirminės idėjos pagrįstumas ir potencialas


Rekomenduojami pranešimai

Verslo idėja yra pagrindinis verslumo veiksnys. Ieškodami naujų idėjų, turėsite stebėti visuomenėje vykstančius ekonominius, socialinius ir kultūrinius pokyčius, sekti mokslo ir naujų technologijų vystimosi tendencijas, tirti rinką ir pažinti vartotojų poreikius bei kaip jie keičiasi, stebėti konkurentų veiksmus, taip pat objektyviai įvertinti savo sugebėjimus ir žinias. Šiame etape svarbu atsirinkti ir tinkamai įvertinti idėją. Kol taps subrandinta, verslo idėja turės būti visapusiškai plėtojama ir ruošiama.

 

Kaip greitai patikrinti pirminės idėjos pagrįstumą

 

Prieš pradėdami savo verslo idėją plėtoti, turite apytiksliai nustatyti jos naudą klientams ir savo galimybes rinkoje bei idėjos inovatyvumą. Būtina apmąstyti galimybes idėją įgyvendinti ir jos pelningumą. Diskutuokite apie savo idėją su draugais, dėstytojais, specialistais ir potencialiais klientais: kuo intensyviau ir plačiau idėją pristatysite, tuo aiškiau galėsite apibrėžti jos naudą ir galimybes rinkoje. Tuomet būsite pakankamai pasirengę kreiptis į profesionalius investuotojus. Ar idėja iš tikrųjų yra nauja? Galbūt ją jau įgyvendino ar užregistravo patentų biure kas nors kitas? Ar įmanoma šią idėją įgyvendinti per numatytą laiką ir su turimais ištekliais?

 

Mažai tikėtina, kad aptartuosius plėtros žingsnius įgyvendinsite greičiau nei per keturias savaites. Paprastai verslo idėja tinkama finansuoti tik tada, kai yra jau tiek sukonkretinta, kad ją galima per numatytą laiką ir su numatoma rizika įgyvendinti rinkoje. Pradinę verslo idėjos stadiją būtina finansuoti lėšomis, kurios dar nekelia griežtų reikalavimų verslo sėkmei.

 

Augimo potencialą turinčios verslo idėjos sudedamosios dalys

 

Sėkminga verslo idėja pasižymi keturiais ypatumais: aiškia vartotojo nauda, pakankamai didele rinka, pakankamu inovatyvumu, galimybe įgyvendinti ir pelningumu.

 

Aiški vartotojo nauda

 

Rinkos sėkmės raktas yra patenkinti klientai, o ne vien puikios prekės. Savo sunkiai uždirbtus pinigus klientai leidžia tam, kad tenkintų kokį nors poreikį arba spręstų kokią nors problemą. Taigi pirmasis sėkmingos verslo idėjos principas yra įvardyti ir išryškinti kliento gaunamą naudą. Prekės ar paslaugos nauda vartotojui rodo pirkėjo poreikių patenkinimo laipsnį vartojant tą prekę. Turint omenyje inovaciją, vartotojo (jeigu jis susidomi) nauda paprastai yra nemaža, nes kitų panašių gaminių nėra. Tuo atveju, jeigu yra konkurencinių pasiūlymų arba alternatyvių sprendimų, naudodamas jūsų gaminį, vartotojas turėtų gauti papildomos naudos (pavyzdžiui, sumažinti savo išlaidas), kuri būtų didesnė už konkuruojančios įmonės prekės ar paslaugos naudą. Papildoma nauda - tai kas nors nauja ar geriau už turimą gaminį ar anksčiau suteiktą paslaugą. Kliento nauda yra pagrindinis skiriamasis požymis, esminis marketingo klausimas ir lemiamas jūsų verslo idėjos sėkmės rinkoje veiksnys. Pabandykite, jei tik įmanoma, vartotojo naudą išreikšti ir skaičiais!

 

Marketingo specialistai sako, kad kliento naudą reikia suformuluoti kaip ypatingą pasiūlymą (angl. Unique Selling Proposition, arba USP). Tai reiškia, kad jūsų verslo idėja pirmiausia turi atsispindėti klientui prasmingame pasiūlyme (angl. Selling Proposition). Daugelis naujų įmonių žlunga, nes klientai nesupranta jų gaminio pranašumų ir dėl to jo neperka. Antra, jūsų pasiūlymas turi būti ypatingas. Klientas turi pasirinkti ne kažin kokį rinkoje pasirodžiusį naują sprendimą, o jūsų sprendimą. Privalote klientą įtikinti, kad jūsiškis pasiūlymas duos daugiau naudos arba pridedamosios vertės - tik tuomet jis pasirinks jūsų siūlomą prekę ar paslaugą. Verslo idėjos aprašyme nebūtina pateikti visiškai subrandinto ypatingo pasiūlymo, tačiau apskritai investuotojams jis turėtų būti suvokiamas.

 

Verslo sistemoje inovacijos mažiau akivaizdžios, bet tokios pat reikšmingos. „Dell” sėkmę lemia ypatingas išlaidų taupymas, paremtas naujoviška tiesiogine realizacija ir naujoviška gamybos forma, kai kompiuteris pradedamas gaminti tik gavus užsakymą ir padaromas per labai trumpą laiką. Kuriant naujus gaminius, į pirmą vietą būtina iškelti kliento naudos didinimą; verslo sistemoje inovacijomis pirmiausia siekiama mažesnių kaštų ir laiko sąnaudų, dėl ko vėliau prekę ar paslaugą galima perduoti klientams mažesnėmis kainomis.

 

Pakankamai didelė rinka

 

Verslo idėja įgyja ekonominę vertę tik įsitvirtindama rinkoje. Antras sėkmingos verslo idėjos požymis tas, kad ji rodo, kokio dydžio yra siūlomos prekės ar paslaugos rinka (taip pat ir ilguoju laikotarpiu), kokiai tikslinei klientų grupei ar grupėms ji skirta ir kuo išsiskiria iš konkurentų. Atlikti išsamią rinkos analizę šiuo metu dar nereikia. Pakanka preliminarių vertinimų, kuriuos galima greitai patikrinti remiantis pagrindiniais statistikos duomenimis. Kaip šaltinis gali pagelbėti rinkos tyrimų institutų publikacijos, Prekybos, pramonės ir amatų rūmų tyrimai, statistikos tarnybų duomenys, kredito įstaigų ataskaitos, ekonomikos tyrimo institutų informacija, šakinių asociacijų duomenys, straipsniai specialiuose žurnaluose ir ekonominėje spaudoje, taip pat internetas. Šios informacijos turėtų užtekti nustatant tikslinės rinkos dydį. Pristatant verslo idėją, pakanka šiuos duomenis apibendrinti ir trumpai pristatyti tikslines grupes. Pabrėžkite, kodėl būtent šiems klientams jūsų verslo idėja bus ypač naudinga ir kodėl būtent ši grupė jus domina ekonominiu požiūriu.

 

Visuomet tikėtina konkurencija. Tai gali būti įmonės, siūlančios panašias prekes ar paslaugas, arba tiesiog jūsų siūlomos prekės ar paslaugos pakaitalai, tenkinantys tuos pačius vartotojų poreikius. Makaronų gamintojas konkuruoja ne tik su kitais makaronų gamintojais, bet ir su maisto prekių iš ryžių ar bulvių gamintojais, kepyklomis ir pan. siaurąja prasme bei su visais maisto prekių gamintojais plačiąja prasme. Pristatydami verslo idėją, parodykite, kad suvokėte konkurencinę situaciją. Įvardinkite ją! Taip pat aprašykite, kodėl ir kaip jūsų verslo idėja padės įveikti konkurentus.

 

Pakankamas inovatyvumas

 

Inovacija apskritai suvokiama kaip naujų prekių kūrimas ir įtvirtinimas rinkoje. Pagal pobūdį inovacijos skirstomos į:

 

  • prekės ar paslaugos;
  • technologijų;
  • socialines.

 

Kiekvienu atveju prekės gali būti kuriamos remiantis jau esamomis arba kaip visiškai naujos. Prekės arba paslaugos inovacija paprastai yra tada, kai nauja prekė gaminama naudojant tradicinius gamybos būdus ir klientams pateikiama per tradicinius realizacijos kanalus. Pavyzdžiui, „Microsoft” sukūrė naują operacinę sistemą DOS ir pasinaudojo IBM organizacija, kad ją parduotų. Technologijų inovacijos reiškia verslo sistemoje taikomas naujas technines žinias siekiant įgyti prieš konkurentus gamybos technologijų (pavyzdžiui, gaminant greičiau, pigiau ar mažiau kenkiant aplinkai), išteklių (staklių, personalo, žaliavų) ar paskirstymo pranašumą. Verslo sistema - tai prekės ar paslaugos plėtotės, gamybos ir marketingo būdas.

 

Galimybė įgyvendinti ir pelningumas

 

Galiausiai norint pereiti prie įmonės steigimo, turi būti galimybė verslo idėją įgyvendinti. Svarbu išnagrinėti tiek galimus trukdžius, tiek reikiamus išteklius ir laiką. Statyti viešbučius Mėnulyje techniškai dar gal būtų įmanoma, tačiau tai niekaip neįtelpa į sveiko proto išlaidų ir pelno santykį. Su galimybės įgyvendinti kriterijumi glaudžiai susijęs pelningumas. Įmonė turi gauti ilgalaikį pelną. Ketvirtas sėkmingos verslo idėjos požymis yra tas, kad ji parodo, kiek pinigų jos dėka galima uždirbti ir kaip tai įvyks. Klasikinis įmonės pelno modelis veikia taip: pirma, įmonė perka medžiagas arba paslaugas, ir susidaro kaštai; antra, ji parduoda prekes ar paslaugas klientams, ir iš to atsiranda pajamos. Jeigu jūsų verslo idėja veikia pagal šį modelį, aprašant verslo idėją apie tai išsamiau kalbėti nebūtina. Tačiau pamėginkite, jeigu įmanoma, įvertinti apytikslius kaštus ir pajamas. Dažnai verslas veikia ne pagal šį klasikinį pavyzdį. Pavyzdžiui, „McDonald’s” užsidirba pinigus iš franšizės mokesčio. Restoranų savininkai jam moka už vardą ir restorano administravimo modelį. Jeigu ir jūsų verslo idėja remtųsi panašiu pelno modeliu, turėtumėte tai pabrėžti pristatydami savo verslo idėją.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...