Pereiti prie turinio

Tradicinės mažmeninės prekybos pabaiga? El. komercijos svarba mūsų gyvenime.


Rekomenduojami pranešimai

Tradicinės mažmeninės prekybos pabaiga? El. komercijos svarba mūsų gyvenime.

 

 

Šiandieniniame pasaulyje, mūsų gyvenimo tempas didėja ne dienomis, o valandomis. Todėl pas mus, pirkėjus, atsiranda kitokie pirkimo ir vartojimo įpročiai. Retas iš mūsų turi pakankamai laiko tinkamai patenkinti savo vieną iš pagrindinių fiziologinių poreikių - pavalgyti, o ką jau kalbėti apie įprastinį apsipirkimą. Ne retas darbo metu suspėja nusipirkti dešrainį ar sumuštinį degalinėje, o laiko ilgam gamybos procesui namie nebėra. Tai yra tik vienas pavyzdys, kaip pasikeitė mūsų kasdienis gyvenimas.

 

Žinoma, sunku lyginti Lietuvos ir Vakarų Europos gyvenimo tempą, net nekalbant apie JAV. Šioje valstybėse gyvenimo tempas ne retai yra 2-4 kartus didesnis negu mes esame įpratę. Vakarų Europoje, yra įprasta jeigu kelionę į darbą užtrunką valandą ar dvi. Todėl žmonės – potencialūs pirkėjai – negali skirti laiko įprastiniam apsipirkimui.

Tokie pokyčiai privertė keistis ir verslą. Verslininkai dabar privalo mąstyti kitu kampu - ieškoti sprendimų ir bandyti pasiekti mus. Būtent mes vartotojai pradėjome diktuoti taisykles. Ankščiau daug pirkėjų praleisdavo valandas ar net dienas, kol parduotuvėse rasdavo tai, kas patinka. Tačiau šiandiena taip elgiasi retas pirkėjas. Daugelis informacijos ieško internete. Ne retas ten ir apsiperka: maistas, akiniai, kontaktiniai lęšiai, drabužiai, avalynė, prabangos prekės, automobiliai, maistas ir t.t. Todėl parduotuvės nuo šiol turi pasiekti pirkėjus, o ne pirkėjai jas.

 

 

Kai kurie verslininkai griežtai nesutinka, jog jų įmonėms reikalingos internetinės, virtualios parduotuvės. Tačiau ar jie neklysta?

 

 

Viena iš pramonės šakų, kuri visai neseniai teigė, jog vartotojai niekada nepirks jų prekių internetu – prieš 8-7 metus patyrė tikrą šoką. Tai buvo kontaktinių lęšių gamintojai ir pardavėjai. Visi vienbalsiai tvirtino, jog nei vienas protaujantis galutinis vartotojas nesiryš pirkti kontaktinių lęšių internetu. Viena iš tų priežasčių – profesionalus aptarnavimas, konsultacijos, DEMO kontaktinių lęšių pavyzdžiai ir t.t. Ir visa tai galima gauti tik optikoje. Deja, bet viskas staiga pasikeitė. Pirkėjai nebenorėjo eiti į optikas vien tam, kad nusipirktų porą lęšių. Žmonės nebenorėjo praleisti optikose valandų valandas ir ieškoti norimo gamintojo produkto, jeigu jų regėjimas nepakito ir jie turi savąjį receptą. Jie norėjo juos užsisakyti nepaliekant namų erdvės ir juos gauti į darbą ar namus. Dėl šių ir kitų priežasčių daugelis optikų pradėjo pardavinėti šią produkciją virtualioje erdvėje. Ir iš tiesų toks verslo modelis davė puikių rezultatų. Šiai dienai daugelis iš mūsų neįsivaizduojame, jog tokio produkto negalima rasti internete ir jo nusipirkti. Ir verslininkai, kurie suabejojo šio modelio sėkme, bei nesiryžo investuoti į naują verslo kryptį, deja bet prarado didelį klientų ratą.

 

 

Kodėl vartotojai taip įniko į elektroninę prakybą, bei šio tipo verslas taip sparčiai auga ir plečiasi?

Į šį klausimą galima rasti daug skirtingų ir svarių atsakymų, tačiau pasidalinsiu su Jumis mano nuomone pačiais svarbiausiai faktais, kodėl vartotojai mieliau renkasi el. parduotuves.

 

 

 

Pirmoji priežastis, ir šiai dienai svarbiausia priežastis – galimybė sutaupyti laiko. Nuo senų laikų sakoma, jog laikas – pinigai. Tačiau dabar laikas – taip pat prilygsta sveikatai. Mūsų dienotvarkėje ir taip netrūksta akimirkų kupinų streso, lėkimo/skubėjimo ir t.t. Todėl daug žmonių nori, kad pirkimas taptų paprastesnė, mažiau streso kelianti veikla. Juk dėl streso kasdien vis daugiau ir daugiau žmonių susiserga įvairiomis ligomis, taip pat ne retas patiria mikro infarktus. O tai yra dar vienas pretekstas žmonėms apsipirkti internete.

 

 

Antra priežastis – apsipirkimo patogumas. Grįžę namo jūs galite apsivilkti savo mylimu chalatą, įsispirti į šliures, išsivirti arbatos ar kavos ir ramiai pradėti pirkimo procesą. Toks pirkimas nesukelia Jums streso, jūs taip pat galite skirti daugiau laiko – skirtingų gamintojų/prekių palyginimams, vartotojų nuomonių paieškai ir pan. Taip pat toks pirkimas panaikina abejones dėl sprendimo tinkamumo, kadangi labiau išanalizavęs daiktą – vartotojas liks laimingesnis.

 

O kas svarbiausia:

1. Jokio streso ieškant, kur pastatyti automobilį sausakimšoje automobilių aikštelėje;

2. Jokių eilių prie kasos;

3. Jokio stumdymosi parduotuvėje per išpardavimus.

 

 

Tačiau vis vien, verslininkai bando pareikšti, jog įprastinis apsipirkimas parduotuvėje yra patogesnis – geresnis, o dar ir prekę gali gauti iškart. Tačiau, deja, elektroninių parduotuvių savininkai taip pat pažengė į priekį.

Užsienyje, el. parduotuvėse, galima ne retai rasti pasiūlymų kaip: užsakymo pristatymas per 1 valandą ir pan. Tad pristatymo terminai jau nebėra barjeras, kuris atbaidytų nuo pirkimo virtualioje erdvėje.

 

Kaip pavyzdį, galima pateikti gerai žinomą parduotuvių tinklą „Aurora“. Kuris gali pristatyti išsirinktas prekes per 90 minučių. Ne veltui pardavėjas pasirinkto būtent tokį pristatymo laiką. Tai yra standartinė picos pristatymo trukmė, o juk būtent tiek laiko žmonės yra pasiryžę palaukti kol galės numalšinti savo alkio jausmą.

 

O kaip norimos prekės pasimatavimas? Tai vartotojams yra labai svarbu. Tačiau gamintojai ir pardavėjai pasitelkė naujausias technologijas jau išsprendė šią problemą. Vartotojai, WEB kameros pagalba, gali virtualiai pasimatuoti: laikrodžius, akinius, kai kurių gamintojų drabužius ir pan.

 

 

Trečia priežastis – pigumas. Kai Europoje vis garsiau politikai bei ekonomistai kalba apie naują recesiją bei antrą krizės bangą – vartotojai staiga pradeda taupyti. Todėl vėl daugiau žmonių atsigręžia į el. parduotuvių pusę. Faktas vienas – internete galima nusipirkti tą patį produktą iki 40proc. nei įprastinėje parduotuvėje. O tai labai vilioja pirkėjus.

 

 

Ketvirta priežastis – patogus laikas pirkti.

 

Patogus laikas pirkti – tai metas, kai vartotojas jaučiasi patogiai ir maloniai įsigydamas vieną ar kitą produktą. Koks tai yra paros metas ar savaitės diena? Niekas nežino. Tai priklauso individualiai nuo kiekvieno pirkėjo. Kai kurie marketingo specialistai sako, jog patogiausias laikas pirkimui yra po 20-tos valandos. Tačiau ar daug parduotuvių dirba iki 22-24valandos? Deja bet ne. Todėl el. parduotuvė turi dar vieną pranašumą. Ji atidaryta ir pasiekiama 24/7 - o tai suteikia pirkėjai visiškai laisvę bei sumažina stresą.

Patogus laikas pirkti – šiai dienai taip pat siejamas ir su alkoholio vartojimu. Pastebima tendencija, kad žmonės apsipirkdami internete mėgsta tai daryti gerdami vyną ar alų, ne retas neatsisako ir stipresnio alkoholio. Tokia atsipalaidavimo forma tiesiogiai įtakoja ir pirkimus. Vartotojas, šiek tiek apsvaigęs nuo alkoholio yra linkęs išleisti daugiau pinigų nei planavo bei įsigyti didesnį kiekį prekių.

 

Tai yra tik kelios priežastys, kodėl el. prekyba kasdien tampa vis populiaresnė ir populiaresnė. Todėl verslininkai turi taip pat ieškoti būdų pradėti el. prekybą. El. prekybos populiarumo didėjimas nereiškia įprastinių parduotuvių bankroto ar jų nereikalingumo – tai yra naujo mąstymo era. Verslininkai privalo tapti kūrybiški, rasti unikalius sprendimus.

 

 

Pasidalinsiu su Jumis pavyzdžiu, kaip vienas verslininkas rado puikų sprendimą: išsaugojo turimą batų parduotuvė, pritraukė naujų klientų – bei suteikė pirkėjams galimybę apsipirkti internetu.

 

Vienas olandų verslininkas, pardavinėjantis moteriškus batus, pradėjo ieškoti galimybių kaip pritraukti daugiau vartotojų į savo parduotuvę, bei palengvinti ir pagyvinti apsipirkimą. Parduotuvės savininkas pastebėjo, jog į parduotuvę užsuka moterys lydimos savo vyrų, o būtent vyrams šis apsipirkimas sukelia papildomą stresą: ilgas laukimas, privaloma padėti priimti sprendimą ir pan.

 

Būtent atlydėjusių vyrų sudominimas tapo pagrindiniu verslininko tikslu. Per keletą mėnesių verslininkas visiškai pakeitė parduotuvės stilių ir pobūdį. Visų pirma prekybos salė buvo padalinta į dvi dalis: viena skirtas moteris ir joje dominavo tik moteriški bateliai (vėliau atsirado ir drabužių skyrius), kitoje pusėje – vyrų zona. Joje galima rasti: coca-cola ir kavos aparatus, minkštus krėslus, laikraščių ir žurnalų krūvas bei keletą vyriškų prekių: megztiniai, batai, marškinėliai ir pan.

 

Ši vyrų zona, tai erdvė, kurioje kiekvienas lankytojas gali ramiai pasėdėti, paskaityti žurnalus, išgerti kavos bei palaukti kol draugė ar žmona išsirinks tinkamus ir reikiamus batelius. Tokia verslo koncepcija taip pat padidino pajamas, kadangi vyrai ne retai ir patys išsirinkdavo vieną ar kitą prekę skirtą sau.

 

Bet net po šio sprendimo – parduotuvės savininkas nesustojo ir įdiegė dar vieną sprendimą – el. parduotuvę. Tokio verslo koncepcija pasirinktą ne veltui – daug pirkėjų yra linkę apsipirkti po 19 valandos, ir tai yra metas, kai batų parduotuvė buvo uždaroma. Tad norint, nesamdyti daugiau personalo, mokėti didesnius mokesčius už išnaudotą elektrą ir pan. verslininkas atidarė el. parduotuvę, suteikdamas pirkėjams galimybę apsipirkti 24 valandas per dieną. Taip pat kiekvienas iš jų gali rezervuoti patikusias prekes ir jas pasimatuoti parduotuvės darbo valandomis.

 

 

 

Ir tai yra tik viena sėkmės istorija iš daugelio.

 

 

 

Būkite kūrybingi ir mąstykite kitaip. Nebijokite realizuoti ir pačių kurioziškiausių idėjų, klausykitės savo klientų - nes būtent jie Jums sufleruoja kokiu keliu Jūs turite pasukti savo verslo kryptį.

 

 

 

BrainStorm

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Saskaitas apmoku internetu visada. Bet niekad dar nieko nepirkau internetu ir nesiruosiu..tiesiog nepatinka. Norisi perkama daikta paciupineti :D Ir siaip..nezinau. Viskas dabar persikelia i PC man tai kazkaip nepriimtina. Esu jaunas bet pensininko mastymo ka darysi.. El.pasaulio skverbimasis i musu gyvenimus per daug jau naglas.

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • po 2 savaičių...

Vargu ar Lietuvoj greit ateis laikas kai visi pirks internetu. Teko lankytis Kauno bazese pries savaite. Patys intetnetu prekiaujame vaikiskais rubais ir nezmoniskai sunkiai sekasi surasti nauju klientu, nors prekes ir kokybiskos ir palyginti nebrangios, kai tuo tarpu bazese lenkiskas nesamones pardavineja uz nezmoniskus pinigus, o zmoniu pilna...

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Man kaip tik dabar atrodo, kad kai Europoje ir visam pasaulyje antroji krizes banga, internetiniu apsipirkimu mazeja. Visi pabande internetu, jau sugrizta prie tradicines prekybos.

Lietuvoje visi grupinio apsipirkimo portalai jau uzkniso. Mausto su savo ispustom isgalvotom kainom. Plius atsiranda prisirisimas prie konkreciu datu.

Dabar naikinu tas isvardintas priezastis, nes buna tokiu isimciu:

Seniai dirbantys internetiniai portalai neispildo lukesciu. Pvz.: norejau uzsakyti 20 knyguciu, uzsakymas buvo patvirtintas, pinigai is banko saskaitos nuskaityti, o po triju dienu gaunu atsakyma, kad uzsakymas nebus ivykdytas. Dar turejau tris paras surasti ir nupirkti tas kygeles poroje prekybos centru-knygynu. Apie patirta stresa ir varga nerasysiu. Kita karta knygos bus perkamos tik tradiciniam knygyne.

 

Prisiminkime nuolaidu korteles, kurios buvo paplitusios pries keleta metu... nusiperki uz kokius 40 Lt ir gauni tris nuolaidas kokiam kinieciu restorane, ar kokias tris nuolaidas i spektaklius. Tartum isipareigoji ten apsilankyti. O jei neturetum tos korteles, nei eitum, nei ka...

 

Internetu apmoku visas saskaitas, moku visus mokescius.

Internetu perku bilietus i renginius (pvz. kinas, spektakliai).

Internete pirkau daug nereikalingu prekiu ir paslaugu is grupinio apsipirkimo portalu.

Vis gi, maista perku tiek turgavietes uz grynus, tiek prekybos centruose su kortelemis, ar grynus.

Rubus, avaline perku ivairiai, bet tikrai norisi paciupineti ir pasimatuoti.

Kokia aparatura issirenku internete pagal parametrus, paciupineju realybej parduotuvej ir ieskau kas pigiau parduos. Manote begsiu i internetine parduotuve del lito ir lauksiu pergyvendamas, kad nepristatys, ar geriau paciupinejes gaunu nuolaida is lankstaus vadybininko ir ta pati vakara megaujuosi?

 

Bankai kelia aptarnavimo mokescius ir taiko vis didesnius mokescius uz operacijas. Per ziniasklaida nuvilnyjo mintys, kad dalis pardaveju atsisako banko korteliu aptarnavimo portalu ir atsiskaitymus priims tik grynais pinigais.

Ir dar... tikrai turejau ideja, bet jos nerealizavau pries daugiau kaip desimt metu. Dabar tokia ideja kazkas realizuoja: internetini maisto prekiu apsipirkima su pristatymu i namus.

 

Manyciau, kad tradicines parduotuves ir turgavietes neisnyks... baisiau, kad daugeja "nelegaliu" prekybos tasku pakelese.

Redagavo paspausk
Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose

Prisijunkite prie diskusijos

Jūs galite rašyti dabar, o registruotis vėliau. Jeigu turite paskyrą, prisijunkite dabar, kad rašytumėte iš savo paskyros.

Svečias
Parašykite atsakymą...

×   Įdėta kaip raiškusis tekstas.   Atkurti formatavimą

  Only 75 emoji are allowed.

×   Nuorodos turinys įdėtas automatiškai.   Rodyti kaip įprastą nuorodą

×   Jūsų anksčiau įrašytas turinys buvo atkurtas.   Išvalyti redaktorių

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Įkraunama...
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...