Pereiti prie turinio

2015 Lietuvių kalbos įskaitų potemės


Rekomenduojami pranešimai

Sveiki parduodamos Lietuvių kalbos kalbėjimo potemės 10-12klasėms.

 

Potemes kurtos KTU universitete III kurse studijuojančių 2 merginų ir 1 vaikinuko, konsultuojantis su lietuvių kalbos mokytoja.

Potemes tikrintos 2 lietuvių kalbos mokytojų.

 

 

JAU PARAŠYTOS TEMOS.

 

 

12KLASĖS

 

 

KALBA

 

1. Dėl didėjančio gyventojų mobilumo, informacinių priemonių poveikio ir kitų priežasčių

lietuvių kalbos tarmės palaipsniui artėja prie bendrinės kalbos. Ar verta stengtis

užtikrinant tarmių išlikimą? Argumentuotai išsakykite savo požiūrį.

 

3. Lietuvos viešojoje erdvėje vykstančiose diskusijose dažnai pasigendama kultūringo,

pagarbaus santykio su pašnekovu. Kaip vertinate mūsų visuomenės diskusijų kultūrą?

Savo mintis pagrįskite pavyzdžiais.

 

4. Kalbos išlikimą lemia ne tiek ilgaamžė tautos istorija, kiek jaunesnės kartos pasiryžimas

perimti kuo daugiau iš nueinančiosios. Įvertinkite tokį požiūrį. Savo mintis pagrįskite

pavyzdžiais.

 

6. Lietuvių kalba savo istorijoje daug kartų yra patyrusi kitos kalbos poveikį. Remdamiesi

pavyzdžiais, paaiškinkite, kurios kalbos ir kaip veikė lietuvių kalbą anksčiau ir dabar.

 

7. Ar vaikystėje / paauglystėje susiformavęs įprotis rašyti trumpąsias mobiliojo telefono

žinutes be skyrybos ženklų, be didžiųjų raidžių, be diakritinių ženklų, vartojant

netaisyklingas arba mažai žinomas santrumpas gali pakenkti jaunosios kartos rašymo

įgūdžiams? Argumentuotai išsakykite savo požiūrį.

 

8. Rašytojas Česlovas Milošas teigė, kad lietuvių tauta, „pralaimėjusi istorijoje, dar kartą

gimė iš filologijos“. Paaiškinkite, kaip suprantate šią Č. Milošo mintį. Pritarkite jai arba

ją paneikite, remdamiesi lietuvių kultūros ir kalbos istorijos pavyzdžiais.

 

12. Neseniai knygynai kvietė skaityti šiuolaikinių lietuvių autorių knygas tokiais žodžiais:

„Pagalvok, kiek mažai pasaulyje žmonių, mąstančių lietuvių kalba. <...> Tu – vienas iš

nedaugelio, kurio mintys skamba lietuviškai.“ Paaiškinkite, ką reiškia priklausyti mažai

kalbinei bendruomenei, kaip jūs vertinate tokią priklausomybę.

 

14. Reklamos poveikį gana stipriai lemia kalba. Pasirinkite kurį nors kalbos lygmenį (pvz.,

fonetiką, leksiką, sintaksę) ir remdamiesi konkrečiais pavyzdžiais paaiškinkite, kaip

įvairiomis kalbinės raiškos priemonėmis reklamoje siekiama įtaigumo.

 

LITERATŪRA (KULTŪRA)

16. Kaip vaizduojama emigranto dalia XX a. II pusės ir šiuolaikinėje lietuvių literatūroje?

Savo mintis pagrįskite pavyzdžiais.

 

17. Kuo skiriasi Renesanso ir šių laikų žmogaus pasaulėžiūra, vertybių sistema, idealai?

Savo mintis pagrįskite literatūros pavyzdžiais.

 

18. Lietuvos raštijoje ir literatūroje pastebima tautinio tapatumo sampratos kaita. Ar svarbu

pažinti šį istorinį procesą? Savo nuomonę pagrįskite literatūros pavyzdžiais.

 

19. Remdamiesi lietuvių literatūros pavyzdžiais, atskleiskite, ko kūriniui suteikia

pasakojimas pirmuoju asmeniu. Kada labiau pasitikite pasakotoju: kai kalbama pirmuoju

ar trečiuoju asmeniu? Kodėl?

 

20. Ar žemdirbiška pasaulėjauta grįsti klasikiniai lietuvių literatūros kūriniai suprantami

jaunajai skaitytojų kartai? Savo mintis pagrįskite literatūros pavyzdžiais.

 

22. Šiandien esė žanrą yra išmėginę daugelis lietuvių rašytojų, o esė knygos pakliūva į

skaitomiausių sąrašus. Kaip paaiškintumėte tokį esė populiarumą? Savo mintis

pagrįskite literatūros pavyzdžiais.

 

24. Poeto paskirtis – „tiesą liudyti“ ir „raudoti už tą raudot negalintį“ (Jonas Aistis).

Įvertinkite, ar tokia rašytojo laikysena reikalinga šiandien. Savo mintis pagrįskite

lietuvių literatūros pavyzdžiais.

 

25. Esama daug dramaturgijos tekstų, kurių herojais pasirinktos istorinės asmenybės.

Remdamiesi lietuvių literatūros pavyzdžiais, aptarkite, koks meninės išmonės ir istorinių

faktų santykis tokiuose dramos kūriniuose. Kodėl, jūsų nuomone, rašytojai pasirinko šias

asmenybes savo kūrinių herojais?

 

26. Kaip baudžiava paveikė lietuvių mentalitetą? Savo įžvalgas pagrįskite lietuvių literatūros

pavyzdžiais.

 

28. Dažnai teigiama, kad moterų kuriama literatūra yra savita. Remdamiesi lietuvių

literatūros pavyzdžiais, pagrįskite šią mintį arba ją paneikite.

 

29. Ar grožinės literatūros kūrinyje atpažįstami autoriaus biografijos faktai padeda suprasti

kūrinį ar trukdo? Savo mintis pagrįskite lietuvių literatūros pavyzdžiais.

 

30. Kuriuos Lietuvos literatūros kūrinius ir kodėl galima būtų pavadinti Lietuvos epu? Savo

mintis pagrįskite pavyzdžiais.

 

10KLASĖS YRA PARAŠYTOS VISOS TEMOS.

 

 

 

 

 

 

 

KAINA:

Banku 7Eurai

Sąskaitos papildymu 9Eurai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kontaktai:

 

Skype:potemestau2015

El.Paštu:[email protected]

Tel:+37060669878

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Raktiniai žodžiai:

Kalbėjimas, kalbejimas, potemė, poteme, potemės, potemes, iskaita, įskaita, įskaitos, įskaitos, lietuvių potemė, lietuvių potemės, lietuviu poteme, lietuviu potemes, lietuvių įskaita, lietuviu istaita, vbe įskaita, vbe iskaita, vbe poteme, vbe potemes, vbe potemė, vbe potemės, vbe iskaitos potemes, vbe įskaitos potemės, vbe įskaitos potemė, pupp įskaitos potemė, pupp iskaitos poteme, pupp iskaitos potemes, viešasis kalbėjimas, viesasis kalbejimas, kalbejimo iskaita, kalbėjimo įskaita, 10 klasės, 10 klases, 12 klasės, 12 klases, rasinys 10kl kalbejimas, įskaitos rašinys, iskaitos rasinys, potemė su planu, poteme su planu, potemės su planais, potemes su planais, potemes rasinys, potemės rašinys, pupp rašinys, pupp rasinys, vbe rašinys, vbe rasinys, rašinys, kalbėjimas, rasinys, kalbejimas

Nuoroda į pranešimą
Dalintis kituose puslapiuose
  • Dabar naršo   0 narių

    Nei vienas registruotas narys šiuo metu nežiūri šio puslapio.

×
×
  • Pasirinkite naujai kuriamo turinio tipą...